Het traditionele verwijt aan het adres van de PVV is xenofobie of Islamofobie. Hieraan wordt door de in het artikel genoemde trio wetenschappers een nieuw verwijt toegevoegd, nl. dat de PVV systeemhaat mobiliseert tegen de overheid.quote:Geert Wilders is woedend op drie wetenschappers die zijn PVV zouden typeren als een extreem-rechtse partij die de democratie ondermijnt. "Ik ben echt ziedend. Ze zijn knettergek geworden. Wat een idiotie. Wij zijn democraten in hart en nieren", stelde hij vanochtend.
De PVV-leider reageerde op een bericht in de Volkskrant over een onderzoek naar radicalisering en polarisatie dat in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken is uitgevoerd. Volgens een woordvoerster van het departement zit het onderzoek in de laatste fase, waarbij de begeleidingscommissie en de onderzoekers zoals gebruikelijk nog discussiëren over de definities. Van onenigheid is volgens haar geen sprake.
De woordvoerster wil niet vooruitlopen op de conclusies. Maar volgens de krant noemen de wetenschappers Hans Moors, Bob de Graaff en Jaap van Donselaar de PVV een extreem-rechtse partij die islamofobie en systeemhaat tegen de overheid mobiliseert en daarmee de sociale cohesie en democratie ondermijnt. Wilders verwerpt die kwalificaties. "We zijn democratisch gekozen en gebruiken alleen democratische middelen", stelde hij.
Ja, op één of andere manier schuif ik het proces dat je aanhaalt icm xenofobie of Islamofobie gewoon onder de al bekende term het bedrijven van zondebok politiek. Ik zou daarvoor niet per se de term systeemhaat introduceren. Ik vermoed dat die wetenschappers er dus iets anders onder verstaan.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Systeemhaat: Vooral alles wat je niet bevalt populistisch onder woorden brengen, afschuiven op de 'linksche elite', het Kabinet van alles de schuld geven. Op den duur gaat (vooral het makkelijker beinvloedbare deel van) de bevolking je geloven en hetzelfde doen en roepen.
Rapport wordt pas in december aan de Kamer gestuurd en zal dus dan pas openbaar worden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:18 schreef ethiraseth het volgende:
Denk dat iemand dat rapport moet proberen op te graven, neem aan dat de term daarin wel wordt gedefinieerd. Worden onderzoeken door de overheid ergens gepubliceerd?
Het rapport moet sws nog gepubliceerd worden, geloof ik. Van Donselaar is iemand die regelmatig met een soort rapportage over extreemrechts in Nederland komt. Ism Anne Frankstichting en de UvA, dacht ik.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:18 schreef ethiraseth het volgende:
Denk dat iemand dat rapport moet proberen op te graven, neem aan dat de term daarin wel wordt gedefinieerd. Worden onderzoeken door de overheid ergens gepubliceerd?
Aanpassing van het huidige systeem.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:15 schreef Ryan3 het volgende:
Het enige antwoord op systeemhaat is de omverwerping van het huidige systeem.
Wat bijvoorbeeld Adolf Hitler, Jozef Stalin en nu Geert Wilders deden?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Systeemhaat: Vooral alles wat je niet bevalt populistisch onder woorden brengen, afschuiven op de 'linksche elite', het Kabinet van alles de schuld geven. Op den duur gaat (vooral het makkelijker beinvloedbare deel van) de bevolking je geloven en hetzelfde doen en roepen.
Tja, dat klinkt erg sociaal-democratisch, geen revolutie maar evolutie.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:23 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Aanpassing van het huidige systeem.
Hier moest ik wel even om lachen. De PVV kent geen democratische structuren en Wilders bepaalt alles. Dan lieg je als je zegt dat je democraat in hart en nieren bent.quote:"Ik ben echt ziedend. Ze zijn knettergek geworden. Wat een idiotie. Wij zijn democraten in hart en nieren", stelde hij vanochtend.
Nou ja, hij mobiliseert systeemhaat, volgens die wetenschappers, bij de aanhangers, neem ik dan aan. En idd als je naar de texten van zijn aanhangers bijvoorbeeld op Fok! kijkt (even afgezien van de vraag of die users representatief zijn) dan lees je af en toe wel erg vergaande conclusies en interpretaties.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:29 schreef DennisMoore het volgende:
Beetje kinderachtig om te suggereren dat de PVV straks met hooivorken en fakkels de straat opgaat om het huidige systeem omver te werpen.
Welcome to the Interwebz.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:35 schreef Ryan3 het volgende:
En idd als je naar de texten van zijn aanhangers bijvoorbeeld op Fok! kijkt (even afgezien van de vraag of die users representatief zijn) dan lees je af en toe wel erg vergaande conclusies en interpretaties.
Welnee, hij versimpelt alles enorm en laat zoveel context en nuances weg dat zijn uitspraken erg aantrekkelijk zijn voor mensen die (letterlijk) niet beter weten. Voor mensen dus die niet zelf over de (dossier)kennis beschikken om de weggelaten context weer zelf te kunnen toevoegen. Ook al daarom zal een regering met de PVV geen succes worden. In de oppositie dient de PVV de regering te controleren, maar als ze als regeringspartij zelf gecontroleerd gaan worden door het parlement dan vallen ze genadeloos door de mand.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
Kennelijk zien de wijze onderzoekers niet dat de huidige politiek de nodige steken laat vallen waardoor Wilders een publiek heeft. Vind Wilders een simpele, maar sluwe, populist die niet genoeg vingers heeft om op de zere plekken te leggen.
Ja, dat ben ik met je eens, maar het verschil is dat de systeemhaat bij de SP in de ideologie zit. Systeemhaat bij de PVV is volgens mij alleen maar een middel.quote:Als je niet alleen met een linkse bril kijkt zou je de SP ook als systeemhatende club kunnen bekijken. Het systeemgeld gebruiken om het systeem van binnuit op te rollen.
Systeemhaat kan zeker de SP ook verweten worden, vermoed ik. Hoewel zij de afgelopen decennia natuurlijk wel naar het midden geschoven zijn en dus dichter tegen het systeem zijn gaan zitten. Wat blijft is dat zij het kapitalisme een onrechtvaardig en inhumaan systeem vinden, geloof ik. Of ze daarmee ook tot pure haat aanzetten dat weet ik niet eigenlijk.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
Kennelijk zien de wijze onderzoekers niet dat de huidige politiek de nodige steken laat vallen waardoor Wilders een publiek heeft. Vind Wilders een simpele, maar sluwe, populist die niet genoeg vingers heeft om op de zere plekken te leggen.
Als je niet alleen met een linkse bril kijkt zou je de SP ook als systeemhatende club kunnen bekijken. Het systeemgeld gebruiken om het systeem van binnuit op te rollen.
Welk neologisme bedoel je?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:44 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind het demagogie. Het is voor mij ook een zwaktebod neologismen te gebruiken om nieuwkomers binnen het politieke kader aan te willen pakken.
'Systeemhaat'.quote:
What else is new... Vroegah werd dat publiek nog wat ingetoomd door verzuiling en traditie en door het aanzien van Politici. Tegenwoordig is er van de verzuiling weinig meer over en heeft men op allerlei gebieden vrijheden gekregen, ook de vrijheid om rond te zwalken en achter willekeurige populisten aan te lopen, daarbij lekker belangrijk gevonden te worden door de kijkers-zoekende tv-camera's onder aanvoering van Maurice de Hond.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
En:quote:Al in 1924, een paar jaar dus na de invoering van het algemeen kiesrecht, constateerde de liberale journalist Doe Hans dat het met de ’grandeur’ gedaan was. Klonk de namenlijst van weleer als ’de Achtste van Mahler’, de tegenwoordige klinkt als ’een draaiorgel’. De moderne afgevaardigden zijn ’oratorische piet-de-smeerpoetsen’ en hun ’confectie-welsprekendheid’ is oninteressant.
En wie mocht denken dat het daarvoor beter gesteld was, met een Kamer waarin de adel en de betere stand ruim vertegenwoordigd waren, komt volgens Aerts ook al bedrogen uit. Dat parlement etaleerde vooral kleine ijdelheid, middelmatigheid en gebrek aan kwaliteit, en daalde voortdurend af tot uiterste keuteligheid. De politiek werd voorgesteld als kermis, circus, pantomime, acrobatiek en dressuur, en geassocieerd met oppervlakkigheid, procedureel gedoe, wederzijdse beledigingen en gebrek aan visie. Niets nieuws dus onder de zon.
quote:Wat wel nieuw is, is dat de Tweede Kamer tegenwoordig geneigd is zichzelf deprimerend te portretteren.
[..]
Dat gevaar is volgens Aerts des te groter sinds bij politici het fatale idee heeft postgevat dat zij zich zoveel mogelijk als gewone mensen moeten voordoen.
[..]
Complicatie is dat burgers de overheid als een dienstverlenend bedrijf zijn gaan zien, wiens bestuurders niet langer hun heren of voormannen zijn, maar hun personeel. Die burgers gedragen zich als geïrriteerde werkgevers als dit personeel onvoldoende presteert.
Waarin de PVV wellicht niet verschilt van bijvoorbeeld de SP.quote:Als je niet alleen met een linkse bril kijkt zou je de SP ook als systeemhatende club kunnen bekijken. Het systeemgeld gebruiken om het systeem van binnuit op te rollen.
quote:
http://www.dbnl.org/tekst(...)39schr01_01_0001.htmquote:Ten dele uit onmacht dus, maar evenzeer uit overtuiging, want Multatuli had een ingeboren afkeer van stelsels en systemen. ‘Ik maak geen systemen’, schrijft hij in een brief van 27 mei 1865. ‘Ik merk op, en tracht après coup uit te leggen.’ Sterker nog in Minnebrieven uit 1861: ‘Zodra ik een slecht mens word, ga ik aan 't systeemmaken.’
Multatuli's systeemhaat heeft ongetwijfeld biografische wortels. De ‘zeemansachtige discipline’ van zijn strenge en koele vader, de ‘spartaanse opvoeding’, het doopsgezinde milieu waarvan hij zich later ...
Het is een rapport dat gemaakt is voor het ministerie van binnenlandse zaken, voor de overheid, de staat, het systeem dus. Als het idd zo is dat het effect van Wilders' opstelling in het openbaar is dat grote aantallen mensen slechts in termen van grote afkeer spreken over de grondvesten van die staat, van het systeem, dan lijkt het me logisch dat dit neologisme bedacht is.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:44 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind het demagogie. Het is voor mij ook een zwaktebod neologismen te gebruiken om nieuwkomers binnen het politieke kader aan te willen pakken.
Dat is meer een algemene systeemhaat?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
http://www.dbnl.org/tekst(...)39schr01_01_0001.htm
Niet zo een neologisme als bijvoorbeeld 'kopvoddentaks'.
Dit is knap, hoor, maar heeft dit een politieke context?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
http://www.dbnl.org/tekst(...)39schr01_01_0001.htm
Niet zo een neologisme als bijvoorbeeld 'kopvoddentaks'.
Er wordt inderdaad geanticipeerd op een mogelijke uitkomst op het effect dat Wilders bereikt door zijn opstelling binnen de politiek.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is een rapport dat gemaakt is voor het ministerie van binnenlandse zaken, voor de overheid, de staat, het systeem dus. Als het idd zo is dat het effect van Wilders' opstelling in het openbaar is dat grote aantallen mensen slechts in termen van grote afkeer spreken over de grondvesten van die staat, van het systeem, dan lijkt het me logisch dat dit neologisme bedacht is.
Vergelijk de opkomst van het communisme in de 19de eeuw. Dat werd natuurlijk ook gezien als staatsgevaarlijk, want in principe juichde het communisme de omverwerping van het systeem toe. Dat systeem was nl. corrupt, onrechtvaardig etc.
Ja, ik vraag me alleen af of dat demagogie is, een democratie zal zich ook moeten beschermen. Dat gebeurde in de tijd dat het communisme revolutionair was, dat gebeurt nu dus blijkbaar ook. Het communisme koos eieren voor zijn geld, en werd sociaal-democratisch, geen revolutie maar evolutie, en ging een alliantie aan met het systeem, ten einde die van binnenuit te veranderen, zonder dat het systeem wezenlijk werd aangetast.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er wordt inderdaad geanticipeerd op een mogelijke uitkomst op het effect dat Wilders bereikt door zijn opstelling binnen de politiek.
Deze demagogie is een handig instrument om zulks in de kiem te smoren.
Ik vind het demagogie, maar niet vanwege het gebruik van de neologisme, want dat duid ik al aan als een zwaktebod.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me alleen af of dat demagogie is, een democratie zal zich ook moeten beschermen. Dat gebeurde in de tijd dat het communisme revolutionair was, dat gebeurt nu dus blijkbaar ook. Het communisme koos eieren voor zijn geld, en werd sociaal-democratisch, geen revolutie maar evolutie, en ging een alliantie aan met het systeem, ten einde die van binnenuit te veranderen, zonder dat het systeem wezenlijk werd aangetast.
Onder demagogie versta ik toch iets wezenlijks anders dan het gebruiken van een neologisme aan het adres van een nieuwkomer.
What. Ever.quote:„Dit is de zoveelste schandelijke en ziekelijke poging van de elite ons te demoniseren en de PVV en al onze kiezers proberen de mond te snoeren. Maar dat gaat ze nooit lukken! Als er iets is dat de democratie ondermijnt, dan is het wel deze linkse elite, onder wie dit soort nep-onderzoekers, en de islamisering”, aldus Wilders.
Eens met Geert, onzinnige kwalificatie die kunnen aanzetten tot geweld, zijn echt not done, Geert.quote:Hij vindt het verder kwalijk dat juist de „onzinnige kwalificaties” van de wetenschappers mensen zou kunnen aanzetten om geweld tegen hem te gebruiken.
Daarvoor is het al te laat zie het als kanker daar moet je ook vroeg bij zijn. En niet wachten met snijden of bestralen. Daar had je in de vorige eeuw wellicht ook 50 miljoen doden mee kunnen voorkomen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:23 schreef damian5700 het volgende:
Ik vermoed dat hij het als overwinning zou zien wanneer de PVV zou worden verboden.
quote:AMSTERDAM - De PVV van Geert Wilders is een extreem-rechtse partij die islamofobie en systeemhaat tegen de overheid mobiliseert. Daarmee ondermijnt zij de sociale cohesie en de democratie in het land. Dat stellen drie wetenschappers in een aan de Tweede Kamer beloofd onderzoek over radicalisering, dat in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken is uitgevoerd .
Het ministerie wil volgens bronnen dat deze conclusies worden afgezwakt wegens ‘politieke gevoeligheid’. De wetenschappers – radicaliseringsonderzoeker Hans Moors, hoogleraar (contra-)terrorisme Bob de Graaff en extreemrechtsdeskundige Jaap van Donselaar) houden echter voet bij stuk.
Een woordvoerder van Binnenlandse Zaken zegt dat ‘discussies over het rapport nog lopen’, maar dat er ‘pertinent geen sprake is van onenigheid’. Onderzoeker Moors wil weinig kwijt, maar beaamt wel dat onderdelen, zoals de kwalificatie extreem-rechts, ‘gevoelig liggen’. ‘De minister moet haar standpunt bepalen op grond van ons stuk. Zij kan zeggen: die Van Donselaar, De Graaff en Moors zijn zo gek als een deur. Maar ze mag niet aan ons onderzoek komen.’
Gevaar voor staatsveiligheid
Explosief is vooral dat Wilders volgens de wetenschappers de sociale cohesie en democratie ondermijnt. Ergo: hij vormt een gevaar voor de staatsveiligheid. Daarmee benoemen de onderzoekers wat velen binnen overheidsinstanties vinden, maar wat niemand in het openbaar durft te uiten, zo blijkt uit een rondgang van de Volkskrant. De vrees bestaat dat Wilders hieruit politieke munt slaat door te stellen dat de autoriteiten hem monddood willen maken.
Lees hier de reactie van Wilders
Buik vol van Wilders
Diverse overheidsinstanties en departementen hebben ‘hun buik vol van Wilders’, zegt ook terrorismeonderzoeker Edwin Bakker van instituut Clingendael. ‘Hij creëert een zekere mate van dreiging. Niet alleen in het buitenland met Fitna (zijn anti-islamfilm, red.), maar ook omdat hij angst mobiliseert in Nederland. Wilders is een gevaar voor de staatsveiligheid.’
Er is sprake van een merkwaardige paradox, zeggen ingewijden. De autoriteiten zijn veel beter voorbereid op een terroristische aanslag dan vijf jaar geleden toen Theo van Gogh door Mohammed B. werd vermoord. Maar de samenleving is daarentegen, door onder andere het optreden van de PVV, veel kwetsbaarder geworden. Een aanslag zou nu, zo vreest men, tot maatschappelijke ontwrichting kunnen leiden. Wilders was niet bereikbaar voor commentaar.
quote:Gevaar voor de democratie?...het huidige kabinet is een gevaar voor de democratie en heeft deze dan ook al behoorlijk beperkt. islam, moslims, rondschietende antilianen, iedere stad heeft wijken waar Marocs een bedreiging voor de vrijheid vormen.
Problemen met islamscholen en moskeeën, gevangenissen die vol zitten met papieren NLers, bezuinigingen en langer doorwerken om de multiculti onzin te blijven betalen....75 procent betrekt een uitkering.
We worden bedrogen en belogen....dit rapport zal tegen foutlinks werken.
Ieder wel denkend mens weet wel beter...Wilders moet de komende dagen van leer trekken dat hen horen en zien vergaat.
Links is geen opponent , links is de vijand.
Wilders is de zondebok, bedoel je?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het systeem produceert zijn eigen haat, wegens list en bedrog. En natuurlijk heb je dan een zwart schaap nodig.
Behalve als het op de eigen organisatie aankomtquote:Wij zijn democraten in hart en nieren",
Ja het is meer haat dan angst denk ikquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Systeemhaat'.
Ik vind, overigens, islamofobie ook een totaal misplaatst begrip.
Da's gewoon 'pragmatisch' en slim.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:56 schreef du_ke het volgende:
Behalve als het op de eigen organisatie aankomt. Dan is het enkel de mening van Geert die telt...
Oh dan is het geen probleem.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Da's gewoon 'pragmatisch' en slim.
Zoals ik het lees idd indirect, als je de berichten leest onder een willekeurig artikel hierover dan zie je daar dus idd zaken naar voren komen die omverwerping van het regime, van de Linkse Elite, en beëindiging van alles dat links is inhouden. Dat soort dingen roept Wilders niet.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:52 schreef DennisMoore het volgende:
En hoe ondermijnt Wilders precies de democratie? Of is dat alleen 'indirect'?
Welke antiWilders retoriek?quote:En is dat dan 'ondermijnen', of misschien gewoon 'beschadigen'?
Wat dat betreft vind ik die anti-Wilders retoriek meestal net zo sneu als de retoriek van Wilders zelf.
Dit is gewoon bedoeld om de rechtszaak tegen Dhr.Wilders te beinvloeden die in Januarii van volgend jaar staat gepland.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:08 schreef Ryan3 het volgende:
Van de FP
[..]
Het traditionele verwijt aan het adres van de PVV is xenofobie of Islamofobie. Hieraan wordt door de in het artikel genoemde trio wetenschappers een nieuw verwijt toegevoegd, nl. dat de PVV systeemhaat mobiliseert tegen de overheid.
Wat verstaat men onder 'systeemhaat tegen de overheid', vraag ik me af. Iemand enig idee? Zouden ze daarmee bedoelen dat de PVV een bepaalde sfeer creëert waarbij aanhangers denken aan... omverwerping van dit systeem, dit regime??? Of ligt dit in de sfeer van de retoriek die gebruikt wordt door PVV om tegenstanders te diskwalificeren?
En is dat verwijt op één of andere manier een nog veel zwaarder verwijt dan xenofobie?
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Eens met Geert, onzinnige kwalificatie die kunnen aanzetten tot geweld, zijn echt not done, Geert..
Man, man, wat moet jij een sneu leven hebben...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:00 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Dit is gewoon bedoeld om de rechtszaak tegen Dhr.Wilders te beinvloeden die in Januarii van volgend jaar staat gepland.
En past exact in het rijtje van demoniseren van Links Fascisten. Nu Nederland doorkrijgt dat elke anders denkende maar afgeschilderd wordt als een Fascist, een racist of zelfs een tweede hitler. Introduceren de Links Fascisten weer een nieuw demoniserend woord namelijk 'SYSTEEMHAAT' wat het ook mag betekenen niemand weet het. Precies wat de Links Fascisten willen.
Laat het eng en gevaarlijk klinken om zo de rechtzaak te beinvloeden.
Dit is een grof schandaal, en deze Links Fascisten kennen totaal geen schaamte. Na wat er met Pim Fortuyn, Hans Janmaat en Theo van Gogh is gebeurt richten zij nu hun pijlen besmeurt met dodelijk gif op meneer Wilders.
Niet Geert Wilders maar dit soort nep wetenschappers en anders denkende hatenden Links Fascisten zijn het gevaar voor onze democratie.
Het is een containerbegrip waarmee je zowel haat op moslims als kritiek op politieke opvattingen gestoeld op islamitische grondslag (net zoals bijvoorbeeld kritiek op opvattingen op christelijke grondslag) in de hoek van racisme kunt duwen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja het is meer haat dan angst denk ik
Zij richten hun pijlen besmeurd met dodelijk gif op meneer Wilders, zeg je. Maar zo dodelijk is dat gif niet, toch? Sterker nog die pijlen maken meneer Wilders alleen maar onaantastbaarder, lijkt wel. Tenminste als ik de commentaren erop nalees.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:00 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Dit is gewoon bedoeld om de rechtszaak tegen Dhr.Wilders te beinvloeden die in Januarii van volgend jaar staat gepland.
En past exact in het rijtje van demoniseren van Links Fascisten. Nu Nederland doorkrijgt dat elke anders denkende maar afgeschilderd wordt als een Fascist, een racist of zelfs een tweede hitler. Introduceren de Links Fascisten weer een nieuw demoniserend woord namelijk 'SYSTEEMHAAT' wat het ook mag betekenen niemand weet het. Precies wat de Links Fascisten willen.
Dit is een grof schandaal, en deze Links Fascisten kennen totaal geen schaamte. Na wat er met Pim Fortuyn, Hans Janmaat en Theo van Gogh is gebeurt richten zij nu hun pijlen besmeurt met dodelijk gif op meneer Wilders.
Niet Geert Wilders maar dit soort nep wetenschappers en anders denkende hatenden Links Fascisten zijn het gevaar voor onze democratie.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:00 schreef Linkse_Rakker het volgende:
Nu Nederland doorkrijgt dat elke anders denkende maar afgeschilderd wordt als een Fascist
JohnDope 4.2quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:00 schreef Linkse_Rakker het volgende:
En past exact in het rijtje van demoniseren van Links Fascisten.
(...)
Precies wat de Links Fascisten willen.
(...)
Dit is een grof schandaal, en deze Links Fascisten kennen totaal geen schaamte.
(...)
anders denkende hatenden Links Fascisten zijn het gevaar voor onze democratie.
Voor jou moet het toch een zegen zijn dat het weekendverlof niet voor alle TBS patiënten is afgeschaftquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:00 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Wilders is wel een heel erg gewillige zondebokquote:
Het feit is dat elke keer dat de Links Fascisten op deze manier een Politiekus of een Prominente opinie maker onder vuur nam. Deze allen vermoord werden door Links Fascisten uit het Linkse politieke spectrum.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zij richten hun pijlen besmeurd met dodelijk gif op meneer Wilders, zeg je. Maar zo dodelijk is dat gif niet, toch? Sterker nog die pijlen maken meneer Wilders alleen maar onaantastbaarder, lijkt wel. Tenminste als ik de commentaren erop nalees.
Interessante visie, door haar eigen falen heeft het systeem tegenstanders gecreëerd, die tegenstanders hebben een stem gekregen in de persoon van Geert Wilders, en door Geert Wilders nu te demoniseren pareren ze de kritiek van die tegenstanders, waardoor zijzelf gebruik maken van het bedrijven van zondebok politiek.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wilders is wel een heel erg gewillige zondebokmaar: ja.
De overheid is zelf verantwoordelijk voor het gebrek aan gezag.
Liegende politici, eigenbelang, vriendjespolitiek, belachelijke wetten, Corporatisme, korte termijn denken/ad hoc beleid, ….
En als mensen dan geen respect meer hebben voor het gezag (waar Wilders ook een voorbeeld van is) dan is dat plotseling een heel nieuw probleem wat onmiddellijk bestreden dient te worden. Maar natuurlijk niet door de echte oorzaken aan te pakken.
Sterkte!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:14 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Het feit is dat elke keer dat de Links Fascisten op deze manier een Politiekus of een Prominente opinie maker onder vuur nam. Deze allen vermoord werden door Links Fascisten uit het Linkse politieke spectrum.
En wij zien dit weer eens herhalen. Namelijk de oplopende rethoriek van de Links Fascisten wat altijd heeft gelijd tot een politieke aanslag en 2 keer tot moord.
Dit Nederland is niet zo onschuldig meer, de Links Fascisten hebben politieke moord ingevoerd als een middel om anders denkende polieke zwaar gewichten uit de weg te ruimen. wat we hier zien is een stap naar de executie van Geert Wilders.
Nou zeg nu zelf wie is hier nu haat aan het zaaien? De Links Fascistische nep wetenschappers die weten wat de invloed van hun woorden is. Of een gerespecteerd tweede kamer leider met heeeel veel stemmers achter zich.
Links Fascisten ook.quote:
Net zoals kapitalisme aan zijn eigen succes ten onder gaat.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Interessante visie, door haar eigen falen heeft het systeem tegenstanders gecreëerd, die tegenstanders hebben een stem gekregen in de persoon van Geert Wilders, en door Geert Wilders nu te demoniseren pareren ze de kritiek van die tegenstanders, waardoor zijzelf gebruik maken van het bedrijven van zondebok politiek.
Dat denk ik ook, ik zelf vond de systeemhaat analyse ook zeer scheef.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:38 schreef Picchia het volgende:
Eerlijk gezegd lijkt het me sterk dat de sociale cohessie in zodanige mate op ploffen staat dat het een bedreiging vormt. Iedereen windt zich wel op over de problematiek die Wilders benoemd, maar weinig personen vallen te mobiliseren om daadwerkelijk eigen heft in handen te nemen. Iemand met een baan zal het wel te druk hebben met zijn eigen leventje. Helemaal als het profiel van zijn achterban () zou kloppen.
En de uitspraken van Wilders hebben ook geen vertragende werking op de integratie van het Islamitische deel van de bevolking gehad. De werkloosheid daalde in 2008 en er zijn juist meer moslims zich gaan inzetten voor integratie dan ooit te voren. Mensen zijn wel gaan nadenken over bepaalde uitspraken en hun eigen maatschappelijke positie.
Ik ben benieuwd of er meer of minder spanningen zouden zijn geweest zonder extremist Wilders.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En we zien idd dat de verschillen tussen arm en rijk groter worden.
Hoezo? De PVV heeft behoorlijk wat standpunten die dicht bij de SP staan.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, ik zelf vond de systeemhaat analyse ook zeer scheef.
Als ik eerlijk ben kun je de SP daar veel meer van beschuldigen dan de pvv
Maar niet zo radicaal als de SP (in zijn vroegere jaren)quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:02 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Hoezo? De PVV heeft behoorlijk wat standpunten die dicht bij de SP staan.
SP wil wrs af van het kapitalistische systeem, dus is er sprake van een vergaande systeemkritiek.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:02 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Hoezo? De PVV heeft behoorlijk wat standpunten die dicht bij de SP staan.
http://www.trouw.nl/krant(...)rijk_nog_groter.htmlquote:
Ik denk niet alleen in de richting van impliciet vals spel. Ik denk dat mensen die in bepaalde posities zitten (politici, ondernemers, voorzitters van bepaalde verenigingen/stichtingen) voor een belangrijk deel dezelfde achtergrond delen (komen Balkenende, Rouvoet en Bos niet allemaal van de VU?), dezelfde instelling hebben, elkaar regelmatig tegenkomen en het regelmatig met elkaar eens zijn. Op die manier worden globaal bepaalde belangen gediend die niet overeenkomen met de belangen van het land/volk.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:54 schreef Autodidact het volgende:
of dat de beschuldigingen van Papierversnipperaar kloppen (corporatisme, vriendjespolitiek...).
Dat wordt ook niet ontkend, alleen SP is groter geworden door een stukje naar het midden te schuiven, dus door aan te schurken tegen het systeem. Niet helemaal samenvallend met het systeem, want ik vermoed dat ze nog steeds de schurft hebben aan het kapitalisme, maar het systeem niet meer met hand en tand bestrijdend.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:09 schreef Urquhart het volgende:
Dan kun je dat de SP ook wel verwijten.
Ik vind dit toch een beetje ver gezocht om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:54 schreef Autodidact het volgende:
Ik kan goed begrijpen wat ze bedoelen. "Het systeem" is bijvoorbeeld het rechtssysteem, de departementen, een partijorganisatie, een duaal systeem, of de EU. Ik was bijvoorbeeld best geschrokken toen een peiling werd gehouden over wie mijn geloofde rond de besprekingen voordat Fitna werd uitgezonden. Ik dacht dat meer dan een derde van de Nederlanders Wilders geloofde en dacht dat Hirsch Ballin loog. Het systeem gaat er evenwel van uit dat het kabinet de waarheid spreekt als het parlement vragen stelt. Je kunt er niet van uit gaan dat men liegt, of dat de beschuldigingen van Papierversnipperaar kloppen (corporatisme, vriendjespolitiek...). Dat impliceert eigenlijk dat het systeem niet volstaat want zo kan de Tweede Kamer niet controleren.
Mwoah ach... de armen worden wel rijker.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.trouw.nl/krant(...)rijk_nog_groter.html
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1326892.ece
Je bedoeld dat we ze in leven houden zodat ze voor 1 dollar per dag spijkerbroeken voor ons kunnen maken?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:10 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mwoah ach... de armen worden wel rijker.
[ afbeelding ]
Nee, ik bedoel dat ze welvarender worden, dat de meeste pijltjes naar boven wijzen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je bedoeld dat we ze in leven houden zodat ze voor 1 dollar per dag spijkerbroeken voor ons kunnen maken?
Leuk en aardig, maar politiek bestaat ook uit dit soort beschuldigingen die je gewoon moet beantwoorden als ze gedaan worden.Zoals Wilders onterecht werd beschuldigd van het ontzeggen van toegang tot het debat van moslims (hij heeft die macht helemaal niet) is het onzin om te doen alsof Wilders hier een soort sitting duck is die alleen maar wacht tot er op hem geschoten word. Hij heeft zelf ook een mond waar wat een redelijk verweer uit zou kunnen komen.De vrijheid van meningsuiting gaat uit van een redelijk incasseringsvermogen, zeker voor politici.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:03 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Ik vind dit toch een beetje ver gezocht om eerlijk te zijn.
Eerst werden we beschuldigd van anti moslims, racisme, fascisme, hitler vergelijkingen, tegen de elite. Daarna werd het weer tegen haags gedoe en nu zou het weer tegen het systeem zijn?
Daar heb ik zojuist een paar voorbeelden van gegeven. We hebben een rechterlijke, bestuurlijke en een wetgevende macht en Nederland heeft er een eigen variant (stelsel) op gemaakt in de vorm van partijen, coalities, ministers, staatssecretarissen, rechters, openbaar aanklagers, gemeentes, provincies en premiers. Dat is het systeem. Iemand die de rol van al die dingen wantrouwt wordt door de wetenschappers van systeemhaat beticht. Het is wat vilein om het zo scherp te stellen ("haat" en "angst" zijn makkelijk) maar ik weet waar ze op doelen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:03 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Hoe definieer je 'Het systeem' dan?
Is dit alleen de overheid? lijkt me niet, want dan zou het wel gewoon tegen de overheid zijn.
Is het heel Nederland?
Of is het systeem alle mensen in nederland?
Quasi nep wetenschapper defineer eens duidelijk wat u nu weer bedoelt met het systeem.
Er wordt elke keer op gehamerd dat dit onderzoek door wetenschappers is gedaan, niet door politic. Het lijkt mij dan ook niet meer dan normaal dat dit onderzoek wetenschappelijk wordt onderbouwt.Jij schrjift dat je wel een idee hebt wat met het systeem wordt bedoelt, maar zeker weten doe je het ook niet. Als iedereen een ander idee heeft met wat het systeem dan inhoudt wordt het wel ingewikkeld.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:50 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar politiek bestaat ook uit dit soort beschuldigingen die je gewoon moet beantwoorden als ze gedaan worden.Zoals Wilders onterecht werd beschuldigd van het ontzeggen van toegang tot het debat van moslims (hij heeft die macht helemaal niet) is het onzin om te doen alsof Wilders hier een soort sitting duck is die alleen maar wacht tot er op hem geschoten word. Hij heeft zelf ook een mond waar wat een redelijk verweer uit zou kunnen komen.De vrijheid van meningsuiting gaat uit van een redelijk incasseringsvermogen, zeker voor politici.
[..]
Daar heb ik zojuist een paar voorbeelden van gegeven. We hebben een rechterlijke, bestuurlijke en een wetgevende macht en Nederland heeft er een eigen variant (stelsel) op gemaakt in de vorm van partijen, coalities, ministers, staatssecretarissen, rechters, openbaar aanklagers, gemeentes, provincies en premiers. Dat is het systeem. Iemand die de rol van al die dingen wantrouwt wordt door de wetenschappers van systeemhaat beticht. Het is wat vilein om het zo scherp te stellen ("haat" en "angst" zijn makkelijk) maar ik weet waar ze op doelen.
Die laatste zin vat ik niet helemaal: het antwoord op systeemhaat is omverwerping van het huidige systeem. Het lijkt me dat dat het doel is van en niet het antwoord op systeemhaat.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, op één of andere manier schuif ik het proces dat je aanhaalt icm xenofobie of Islamofobie gewoon onder de al bekende term het bedrijven van zondebok politiek. Ik zou daarvoor niet per se de term systeemhaat introduceren. Ik vermoed dat die wetenschappers er dus iets anders onder verstaan.
Systeemhaat klinkt mij in de oren als een nog ernstiger verwijt dan xenofobie. Het enige antwoord op systeemhaat is de omverwerping van het huidige systeem.
Ik denk alleen dat men met "het systeem" in dit rapport niet het kapitalisme bedoelde.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
SP wil wrs af van het kapitalistische systeem, dus is er sprake van een vergaande systeemkritiek.
PVV wil nochtans niet af van het kapitalistische systeem, hoewel ze tegenwoordig op sociaaleconomisch gebied idd dicht bij de SP aanleunen, is het van oorsprong een rechtsliberale kliek. Dus geen systeemkritiek op het kapitalisme.
Het is een heel terecht verwijt waar de PVV al jaren, met steun van enkele journalisten en enquêteurs aan werkt. Die wetenschappers hebben blijkbaar gedegen onderzoek gedaan.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:08 schreef Ryan3 het volgende:
Van de FP
[..]
Hieraan wordt door de in het artikel genoemde trio wetenschappers een nieuw verwijt toegevoegd, nl. dat de PVV systeemhaat mobiliseert tegen de overheid.
quote:De basis van een goed functionerende rechtsstaat is dat de functionarissen die door de wetgever daarvoor zijn aangesteld hun taak vervullen naar de letter en de geest van de wet. En als bepaalde personen dat onverhoopt niet doen, de corrigerende maatregelen snel en doeltreffend zijn.
http://maurice.ooip.nl/2009/10/30/bekende-patronen-2/quote:Gelukkig zijn er nog een aantal mensen die bereid zijn –ook als het hen heel veel kost- die strijd met het systeem aan te gaan. Niet uit eigenbelang, maar voor het algemeen belang.
quote:Volkskrantartikel
'Geert Wilders ondermijnt democratie'
Van onze verslaggeefsters Janny Groen, Annieke Kranenberg
Gepubliceerd op 31 oktober 2009 00:00, bijgewerkt op 31 oktober 2009 10:44
AMSTERDAM
De PVV van Geert Wilders is een extreem-rechtse partij die islamofobie en systeemhaat tegen de overheid mobiliseert. Daarmee ondermijnt zij de sociale cohesie en de democratie in het land. Dat stellen drie wetenschappers in een aan de Tweede Kamer beloofd onderzoek over radicalisering, dat in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken is uitgevoerd .
PVV-leider Geert Wilders (ANP)
Het ministerie wil volgens bronnen dat deze conclusies worden afgezwakt wegens ‘politieke gevoeligheid’. De wetenschappers – radicaliseringsonderzoeker Hans Moors, hoogleraar (contra-)terrorisme Bob de Graaff en extreemrechtsdeskundige Jaap van Donselaar) houden echter voet bij stuk.
Een woordvoerder van Binnenlandse Zaken zegt dat ‘discussies over het rapport nog lopen’, maar dat er ‘pertinent geen sprake is van onenigheid’. Onderzoeker Moors wil weinig kwijt, maar beaamt wel dat onderdelen, zoals de kwalificatie extreem-rechts, ‘gevoelig liggen’. ‘De minister moet haar standpunt bepalen op grond van ons stuk. Zij kan zeggen: die Van Donselaar, De Graaff en Moors zijn zo gek als een deur. Maar ze mag niet aan ons onderzoek komen.’
Gevaar voor staatsveiligheid
Explosief is vooral dat Wilders volgens de wetenschappers de sociale cohesie en democratie ondermijnt. Ergo: hij vormt een gevaar voor de staatsveiligheid. Daarmee benoemen de onderzoekers wat velen binnen overheidsinstanties vinden, maar wat niemand in het openbaar durft te uiten, zo blijkt uit een rondgang van de Volkskrant. De vrees bestaat dat Wilders hieruit politieke munt slaat door te stellen dat de autoriteiten hem monddood willen maken.
<Lees hier de reactie van Wilders> <------- Dit stukje staat in de volgende qoute
Buik vol van Wilders
Diverse overheidsinstanties en departementen hebben ‘hun buik vol van Wilders’, zegt ook terrorismeonderzoeker Edwin Bakker van instituut Clingendael. ‘Hij creëert een zekere mate van dreiging. Niet alleen in het buitenland met Fitna (zijn anti-islamfilm, red.), maar ook omdat hij angst mobiliseert in Nederland. Wilders is een gevaar voor de staatsveiligheid.’
Er is sprake van een merkwaardige paradox, zeggen ingewijden. De autoriteiten zijn veel beter voorbereid op een terroristische aanslag dan vijf jaar geleden toen Theo van Gogh door Mohammed B. werd vermoord. Maar de samenleving is daarentegen, door onder andere het optreden van de PVV, veel kwetsbaarder geworden. Een aanslag zou nu, zo vreest men, tot maatschappelijke ontwrichting kunnen leiden. Wilders was niet bereikbaar voor commentaar.
quote:Volkskrant: Reactie Wilders
Wilders: Ze zijn knettergek geworden
Van onze verslaggeefsters Janny Groen, Annieke Kranenberg
Gepubliceerd op 31 oktober 2009 10:27, bijgewerkt op 31 oktober 2009 19:54
AMSTERDAM
Fractievoorzitter Geert Wilders van de PVV reageert ‘ziedend’ op de drie wetenschappers die, in een onderzoeksrapport uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken, zijn partij als ‘extreemrechts’ kwalificeren. ‘Ze zijn knettergek geworden. Wat een idiotie.’
PVV-leider Wilders liep in maart met zijn fractiegenoten weg uit het crisisberaad. (ANP)
De PVV-leider, die alleen per sms wil communiceren, is ook woedend over de stelling dat hij islamofobie en systeemhaat tegen de overheid mobiliseert en daarmee de sociale cohesie en de democratie ondermijnt. ‘Wij zijn democraten in hart en nieren. Democratisch gekozen en gebruiken alleen democratische middelen. Dit is de zoveelste schandelijke en ziekelijke poging van de elite ons te demoniseren en de PVV en al onze kiezers proberen de mond te snoeren!’, aldus Wilders.
Het is precies de reactie die zijn critici voorspelden. In een rondgang van de Volkskrant langs terrorisme- en polarisatiedeskundigen en overheidsfunctionarissen bleek dat velen denken wat de drie wetenschappers verwoorden, maar het niet openlijk durven uiten. Uit vrees dat Wilders hieruit politieke munt zal slaan en zal stellen dat de autoriteiten hem monddood willen maken.
Neponderzoekers
Wilder stelt in zijn sms: ‘Dat (het monddood maken, red.) gaat ze nooit lukken! Als er iets is dat de democratie ondermijnt is het wel deze linkse elite (waaronder dit soort neponderzoekers) en de islamisering. Kwalijk is bovendien dat juist hun onzinnige kwalificaties mensen zouden kunnen aanzetten tot het gebruiken van geweld tegen mij.'
Een verzoek van de Volkskrant inhoudelijk op de beschuldigingen in te gaan, wijst Wilders af. ‘Ik maak verder geen woorden vuil aan dit soort baggeronderzoek van de linkse onderzoeksmaffia.'
Pijnpunt
Een van de betrokken onderzoekers, radicaliseringsdeskundige Hans Moors, zegt dat het ministerie van Binnenlandse Zaken een andere definitie van extreem-rechts hanteert dan de wetenschappers. En dat dat een pijnpunt is in het onderlinge overleg. Moors: ‘De definitie van het ministerie is onduidelijk, niet heel precies. Dan zou zelfs Voorpost niet tot extreem-rechts moeten worden gerekend, omdat de beweging zich niet met geweld tegen mensen richt.’ Voorpost is een vereniging uit België, Nederland en Zuid-Afrika, die een hereniging van Vlaanderen met Nederland in een ‘Groot-Nederlands’ ideaal nastreeft en zichzelf beschouwt als volksnationalistisch.
Extreem-rechts
Volgens Moors, die is verbonden aan de unit Veiligheid & Criminaliteit van de IVA in Tilburg, komen de onderzoekers ‘na een zorgvuldige afweging van wetenschappelijke definities en verschillende bronnen’ tot de de kwalificatie extreem-rechts.
Behalve rechts-extremisme (door onderzoeker Jaap van Donselaar van het Centrum voor Terrorisme en Contraterrorisme) zijn ook polarisatie (Bob de Graaff, eveneens werkzaam bij het CTC) en extremisme onder moslims, links en dierenactivisten onderzocht. Dit laatste door Moors. Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken stuurt het onderzoeksrapport, dat de werktitel Trendanalyse radicalisering 2009 draagt, naar verwachting half december naar de Tweede Kamer.
Dan mag jij denken dat het hier om een computersysteem gaat.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:03 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Er wordt elke keer op gehamerd dat dit onderzoek door wetenschappers is gedaan, niet door politic. Het lijkt mij dan ook niet meer dan normaal dat dit onderzoek wetenschappelijk wordt onderbouwt.Jij schrjift dat je wel een idee hebt wat met het systeem wordt bedoelt, maar zeker weten doe je het ook niet. Als iedereen een ander idee heeft met wat het systeem dan inhoudt wordt het wel ingewikkeld.
Kan je wel zo gaan zitten praten maar de volgende keer sla ik die nues naar binnen die 3 nep wetenschappers hanteren al een hele andere defenitie van de term 'extreem rechts' als dat de overheid doet. Dat schept dus al verwarring tussen wetenschappers en de Linkse elite. De term 'SYSTEEMHAAT' bestaat nu nog geen eens. Dus hoe die opgevat hoort te worden weet niemand.quote:Op zondag 1 november 2009 14:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dan mag jij denken dat het hier om een computersysteem gaat.
In de definite die jij geeft, de vraag aan jou; haat jij het systeem? Of slechts een onderdeel van het systeem? En hoe is dit gekomen; door de opkomst van Fortuyn en Wilders?quote:Op zondag 1 november 2009 17:46 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Kan je wel zo gaan zitten praten maar de volgende keer sla ik die nues naar binnen die 3 nep wetenschappers hanteren al een hele andere defenitie van de term 'extreem rechts' als dat de overheid doet. Dat schept dus al verwarring tussen wetenschappers en de Linkse elite. De term 'SYSTEEMHAAT' bestaat nu nog geen eens. Dus hoe die opgevat hoort te worden weet niemand.
De term suggereert dus dat mensen het systeem haten, en een ander systeem voor ogen hebben.Klinkt wel uitdagend moet ik zeggen.
Ik haat alleen de onmacht van Nederland om de inwoners te beschermen tegen 3 miljoen niet westerse immigranten. De onmacht van Nederland om de grenzen weder op te bouwen en voor de Nederlanders op te komen. De onmacht van Nederland om te stoppen metzich schuldigt e voelen van het lijden van andere volkeren en zich eens druk te maken met het eigen volk. De nederlandse regering, het woord zegt het al is de regering van Nederland. Maar de Linkse elite denkt dat het de wereld kan verbeteren of wat ook. Terwijl ze niet eens een klein kutlandje wat zat geld had hebben kunnen onderhouden. Alle buffers zjin uitgegeven alle goodwill van de burgers is opgebmaakt en nog heeft de Nederlandse regering het niet door.quote:Op zondag 1 november 2009 17:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de definite die jij geeft, de vraag aan jou; haat jij het systeem? Of slechts een onderdeel van het systeem? En hoe is dit gekomen; door de opkomst van Fortuyn en Wilders?
Deze man begrijpt het blijkbaar wel.quote:Op zondag 1 november 2009 17:46 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Kan je wel zo gaan zitten praten maar de volgende keer sla ik die nues naar binnen die 3 nep wetenschappers hanteren al een hele andere defenitie van de term 'extreem rechts' als dat de overheid doet. Dat schept dus al verwarring tussen wetenschappers en de Linkse elite. De term 'SYSTEEMHAAT' bestaat nu nog geen eens. Dus hoe die opgevat hoort te worden weet niemand.
De term suggereert dus dat mensen het systeem haten, en een ander systeem voor ogen hebben.Klinkt wel uitdagend moet ik zeggen.
http://www.raadsheer-wedz(...)rtuyn-heet/#more-582quote:Op 21 oktober j.l. is op verzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau de eerste verdiepende jaarstudie verschenen van het Continu Onderzoek Burgerperspectief (COB). Onder de alarmerende titel “Crisis in aantocht?” hebben verschillende auteurs zich onder meer gebogen over de vraag naar het hoe en waarom van de alom heersende onvrede van de Nederlandse burger met de politiek. Het antwoord op die vraag was niet eensluidend en dat viel ook niet te verwachten. Maar uit de studie blijkt dat we in verschillende opzichten in een kritieke tijd leven. De essays van Tom van Dijk en Maurice de Hond, die in de studie van het COB zijn opgenomen, maken wat mij betreft duidelijk dat er een tijdbom tikt. Een bom waarvan het ontstekingsmechanisme al in de jaren van Pim Fortuyn in werking is gezet. Die bom staat op ontploffen.
Interessant, dit artikel sluit wel aan op de bevindingen van de wetenschappers die in OP genoemd worden iig.quote:Op zondag 1 november 2009 18:10 schreef yyentle het volgende:
[..]
Deze man begrijpt het blijkbaar wel.![]()
[..]
http://www.raadsheer-wedz(...)rtuyn-heet/#more-582
Het toeval wil dat deze schrijver een veroordeelde crimineel is die een appeltje met het systeem te schillen heeft.
Ik denk dat dit kabinet die haat ook voed zeker kijkende naar het gebrek aan beleid en de pappen en nathouden houdingquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het systeem produceert zijn eigen haat, wegens list en bedrog. En natuurlijk heb je dan een zwart schaap nodig.
Dat dus.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:44 schreef damian5700 het volgende:
Allebei.quote:Op zondag 1 november 2009 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Interessant, dit artikel sluit wel aan op de bevindingen van de wetenschappers die in OP genoemd worden iig.
Maar wie is nu de veroordeelde crimineel Wedzinga? Of De Hond?
Ik zie het omineuze woord 'Bijltjesdag' ook staan zelfs.
De term is al decennia oud. Werd al gebruikt in verband met de werken van Multatuli. Zie ergens op de eerste pagina van dit topic. Als je een demagogisch neologisme wilt, kijk dan eens naar 'kopvoddentax'.quote:
Onderbouw die 3 miljoen eensquote:Op zondag 1 november 2009 18:00 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Ik haat alleen de onmacht van Nederland om de inwoners te beschermen tegen 3 miljoen niet westerse immigranten. De onmacht van Nederland om de grenzen weder op te bouwen en voor de Nederlanders op te komen. De onmacht van Nederland om te stoppen metzich schuldigt e voelen van het lijden van andere volkeren en zich eens druk te maken met het eigen volk. De nederlandse regering, het woord zegt het al is de regering van Nederland. Maar de Linkse elite denkt dat het de wereld kan verbeteren of wat ook. Terwijl ze niet eens een klein kutlandje wat zat geld had hebben kunnen onderhouden. Alle buffers zjin uitgegeven alle goodwill van de burgers is opgebmaakt en nog heeft de Nederlandse regering het niet door.
Dus ik heb helemaal geen systeemhaat. ik haat alleen al die Linkse Fascisten die dit mogelijk hebben gemaakt en nog steeds bewust veroorzaken.
Het systeem is goed, alleen de popetjes hebben het verneukt.Als er dan zo nodig gehaat moet worden haat ik dus al die 'systeem' misbruikers.
oh en door wie komt dat?
Door die gasten die me altijd bedreigen in elkaar slaan als ze de kans krijgen.
15 jaar geleden werd er al serieus rekening gehouden met een burger oorlog. Maar nu ook de middenklas met dit probleem te maken krijgt zijn er steeds meer mensen die er helemaal genoeg van krijgen.
Er is een hele generatie autochtonen die door deze medelanders in elkaar geslagen bedreigt en berooft zijn.
Dat heeft niks met een politiekus te maken maar wat er in de straat gebeurt, in het verleden gebeurt is en nog belangrijker wat er in de toekomst gaat gebeuren.
Ik vind het wel een interessant stuk wat hij schreef, maar jezus wat heeft die man huisgehouden zeg, en het is dus idd de vraag of zijn oordeel mbt de systeemkritiek (dat de boel op ontploffen staat) idd ook niet wishfull thinking is... Idem natuurlijk Maurice de Hond.quote:Op zondag 1 november 2009 18:26 schreef yyentle het volgende:
[..]
Allebei.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wicher_Wedzinga
Als je op straat net zoals op Fok over complete bevolkinsgroepen praat snap ik wel dat je soms problemen krijgt.quote:Op zondag 1 november 2009 18:00 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Ik haat alleen de onmacht van Nederland om de inwoners te beschermen tegen 3 miljoen niet westerse immigranten. De onmacht van Nederland om de grenzen weder op te bouwen en voor de Nederlanders op te komen. De onmacht van Nederland om te stoppen metzich schuldigt e voelen van het lijden van andere volkeren en zich eens druk te maken met het eigen volk. De nederlandse regering, het woord zegt het al is de regering van Nederland. Maar de Linkse elite denkt dat het de wereld kan verbeteren of wat ook. Terwijl ze niet eens een klein kutlandje wat zat geld had hebben kunnen onderhouden. Alle buffers zjin uitgegeven alle goodwill van de burgers is opgebmaakt en nog heeft de Nederlandse regering het niet door.
Dus ik heb helemaal geen systeemhaat. ik haat alleen al die Linkse Fascisten die dit mogelijk hebben gemaakt en nog steeds bewust veroorzaken.
Het systeem is goed, alleen de popetjes hebben het verneukt.Als er dan zo nodig gehaat moet worden haat ik dus al die 'systeem' misbruikers.
oh en door wie komt dat?
Door die gasten die me altijd bedreigen in elkaar slaan als ze de kans krijgen.
15 jaar geleden werd er al serieus rekening gehouden met een burger oorlog. Maar nu ook de middenklas met dit probleem te maken krijgt zijn er steeds meer mensen die er helemaal genoeg van krijgen.
Er is een hele generatie autochtonen die door deze medelanders in elkaar geslagen bedreigt en berooft zijn.
Dat heeft niks met een politiekus te maken maar wat er in de straat gebeurt, in het verleden gebeurt is en nog belangrijker wat er in de toekomst gaat gebeuren.
En deze statistieken bevatten geen alochtonen van 3 en vierde generatie. En ook geen illegalen die talrijk zijn zoals we allemaal weten.quote:
quote:Volgens de nieuwe allochtonenprognose zal Nederland in
2050 bijna 5,0 miljoen allochtonen tellen, 1,8 miljoen meer
dan in 2008. Omdat de totale Nederlandse bevolking in de
periode 2008–2050 met 0,9 miljoen toeneemt (van
16,4 naar 17,3 miljoen), groeit het aandeel van de allochtonen
in de bevolking sterk, van 19,6 naar 28,7 procent.
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)/2009k2b15p14art.pdfquote:Volgens de nieuwe allochtonenprognose zal Nederland in
2050 bijna 5,0 miljoen allochtonen tellen, 1,8 miljoen meer
dan op dit moment. Niet-westerse allochtonen nemen het
grootste deel van de toekomstige bevolkingsgroei voor hun
rekening. In 2050 zal hun aantal 3,0 miljoen bedragen,
tegen 1,8 miljoen in 2009. Het aandeel van de nietwesterse
allochtonen in de totale bevolking groeit daarmee
van 10,8 naar 17,2 procent.
Hoezo, ik heb toch vrijheid van menings uiting? of geld die alleen voor mensen die net zoals jij denkt?quote:Op zondag 1 november 2009 18:43 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Als je op straat net zoals op Fok over complete bevolkinsgroepen praat snap ik wel dat je soms problemen krijgt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |