Gewoon griep ja, zullen voor ieder griepje dat een user heeft maar een topic openen?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:31 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Ja , lees hem nog eens , daar beschrijf ik toch gewoon griep of zie ik dat nou verkeerd ?
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:34 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Gewoon griep ja, zullen voor ieder griepje dat een user heeft maar een topic openen?
Het is dus niks ernstigs, alleen ze proberen er opnieuw een grote hype van te maken omdat er 1 (!!!) meisje is overleden.
Mn moeder had pas gewone griep, en dat was toch wel iets minder heftig dan wat TS beschrijft.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:34 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Gewoon griep ja, zullen voor ieder griepje dat een user heeft maar een topic openen?
Het is dus niks ernstigs, alleen ze proberen er opnieuw een grote hype van te maken omdat er 1 (!!!) meisje is overleden.
Dat zegt meer over jou dan over mij IDDquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
Goh, zo voelde ik me de laatste keer dat ik ziek was ook. Da's nu 8 jaar geleden.
's Avonds hondsberoerd en 's anderendaags gewoon gaan werken.
Nee hoor, ik ben de eerste die het in dit topic zegt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:35 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Hee, de eerste die hem doorheeft!!!!
Neemt niet weg dat het gewoon een klote griep en dat ik goed ziek ben en me verveel
Als iedereen met de griep exact hetzelfde doormaakt hadden we het al wel van de wereld verbannen denk ik.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:38 schreef Plums het volgende:
[..]
Mn moeder had pas gewone griep, en dat was toch wel iets minder heftig dan wat TS beschrijft.
FLU ontwijk ik ook maar soms verschijnt er eens iets in de active topics dat ik wel móét klikken.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:44 schreef jogy het volgende:
Mensen, we hebben nou eenmaal een FLU subforum dus als iemand een persoonlijke ervaring hier post is dat natuurlijk hartstikke welkom, wil je het niet lezen moet je niet naar FLU gaan om het topic te lezen, simpel genoeg.
point taken, ik ga ff bezemmenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:07 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
wat een kansloze reacties, moderators doe eens wat nuttigs en verwijder die zooi, echt pathetic ...
Hoe is het topicstarter inmiddels?
Nieuwe influenza veroorzaakt bij mensen dezelfde verschijnselen als gewone griep, dus koorts, keelpijn, spierpijn, hoofdpijn en hoesten. Ook diarree en overgeven kunnen optreden. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) adviseert mensen die griepverschijnselen met koorts boven de 38 graden krijgen om thuis te blijven en uit te zieken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:53 schreef FoXje het volgende:
Iedereen is hier in huis al ziek geweest (kotsen), ik ging vanmorgen aan de diarree. En verhoging (38.5). Is dit Mexicaanse griep?
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:36 schreef daftme het volgende:
Dit jaar is de griep golf misschien wat erger, maar niet zo zeuren en gewoon doorgaan. Zo blijft je lichaam in beweging en is het sneller over. Pak daarnaast wel je rust natuurlijk.
Dit jaquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:55 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Mensen die denken dat griep een verijdelde verkoudheid is.
Probeer jij maar eens normaal te functioneren bij 40 graden koorts, ahaha
Ja, als je de griep hebt zit je je heel de dag thuis te vermakenquote:Op zondag 1 november 2009 16:21 schreef Gummibeer79 het volgende:
Ik doe niet mee an die onzin.....
Mexicaanse griep is gewoon een modeverschijnsel...
Mensen die de Tacohoest gebruiken om een weekje zielig vakantie te gaan houden
Omdat de pandemische griep de seizoensgriep heeft verdrongen. Praktisch alle griep die nu rondgaat in Nederland is de varkensgriep.quote:Op zondag 1 november 2009 16:18 schreef nokwanda het volgende:
Maar hoe weten al die andere huisartsen dan zo zeker dat het om de mexicaanse griep gaat?
Als je hallicunaties van een sombrero hebt wel, anders niet, amigo.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:53 schreef FoXje het volgende:
Iedereen is hier in huis al ziek geweest (kotsen), ik ging vanmorgen aan de diarree. En verhoging (38.5). Is dit Mexicaanse griep?
Hehe, ik heb hem ook onder de leden.... Sinds gisteren. Ben nu weer wat energieker, maar ben de hele dag een slappe vaatdoek geweest.quote:Op zondag 1 november 2009 16:21 schreef Gummibeer79 het volgende:
Ik doe niet mee an die onzin.....
Mexicaanse griep is gewoon een modeverschijnsel...
Mensen die de Tacohoest gebruiken om een weekje zielig vakantie te gaan houden
Oh, noes!quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:20 schreef Adelante het volgende:
Waarom reageert TS niet meer? Hij zou toch niet....
quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:42 schreef mazaru het volgende:
Joehoeeee TS!!!
Ben je er nog???
Oh, hij is weer beter staat in zijn onderschrift.
Dat had die dan ook wel even hier kunnen melden.
Zit ik hier helemaal meelevend te doen voor niks.![]()
Is weer beter zie onderschrift.quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:20 schreef Adelante het volgende:
Waarom reageert TS niet meer? Hij zou toch niet....
Tisso. Nou ja, de hoogste temperatuur die ik heb gemeten was 38.8, verder precies wat Sinarades beschrijft.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:17 schreef TeleluvR het volgende:
Vind ik echt wel meevallen, als dat zo is.
Ik vind van welquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:38 schreef mazaru het volgende:
Ik vraag me af of degenen die het nu al gehad hebben, ook beschermd zijn tegen een gemuteerde vorm van dit virus.
Hangt van de mutatie af lijkt me.... Hoe 'sterker' de mutatie, hoe minder je opgebouwde immuniteit je beschermt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:38 schreef mazaru het volgende:
Ik vraag me af of degenen die het nu al gehad hebben, ook beschermd zijn tegen een gemuteerde vorm van dit virus.
Dit is correct.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hangt van de mutatie af lijkt me.... Hoe 'sterker' de mutatie, hoe minder je opgebouwde immuniteit je beschermt.
En dit is waar ik nu middenin zit... zit nu op dag 5quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:16 schreef Sinarades het volgende:
Wanneer ik het verslag van TT starter lees , lijkt dat op de griep die ik 8 dagen had,
de koorts was niet hoog, 38.5, de hoofdpijn was 2 dagen echt heel heftig,
bleef maar niezen, spierpijn, en een hele rare keelpijn die 2 weken bleef,
en doodop, even lopen in het huis en weer liggen, voelde ook dat er iets niet goed zat
in de luchtwegen maar hoesten viel mee, tenminste het was een droge hoest, niet zo'n
bronchitishoest vooral die moeheid was hinderlijk, heb je 8 dagen hoge koorts dan lig je wel plat,
maar 38.5 is niet echt hoog, dus deed thuis wel dingen, maar moest dan gelijk weer 15 minuten
plat.
Zelf ben ik niet naar de huisarts gegaan, doe ik trouwens zelden wanneer ik de griep heb,
waarom zou ik tussen al die mensen gaan zitten , achteraf weet ik nu niet of ik de mexicaanse
griep had.
Je schijnt het maar 1 keer te kunnen krijgen, dus hoop dat ik het toch had, dan ben ik er klaar mee.
Weet je dat ik niet eens dacht dat ik de mexicaanse griep zou kunnen hebben,quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:11 schreef tuxepux het volgende:
Tisso. Nou ja, de hoogste temperatuur die ik heb gemeten was 38.8, verder precies
wat Sinarades beschrijft. Als je nu griep hebt, is het vrijwel zeker de mexicaanse griep,
omdat de 'normale' griep nu heel zeldzaam is. Mijn huisarts test het niet eens.
Heeft ook geen zin, het gaat vanzelf wel over bij gezonde mensen.
Ik heb 1 avond 39 graden gehad, verder geen koorts. Wel rochel ik hele emmers snot en slijm op.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:11 schreef tuxepux het volgende:
Tisso. Nou ja, de hoogste temperatuur die ik heb gemeten was 38.8, verder precies wat Sinarades beschrijft.
Als je nu griep hebt, is het vrijwel zeker de mexicaanse griep, omdat de 'normale' griep nu heel zeldzaam is. Mijn huisarts test het niet eens. Heeft ook geen zin, het gaat vanzelf wel over bij gezonde mensen.
Ja, je moet wel genoeg drinken, want al dat water komt er via je neus weer uitquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb 1 avond 39 graden gehad, verder geen koorts. Wel rochel ik hele emmers snot en slijm op.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:59 schreef F04 het volgende:
Heeft TS geen ziektes of chronische aandoeningen?
quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:59 schreef F04 het volgende:
Heeft TS geen ziektes of chronische aandoeningen?
Iedereen zat te gillen dat hij zich niet moest aanstellen of zo?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:00 schreef Sinarades het volgende:
TS baalde een beetje.
[ Bericht 2% gewijzigd door Martinovibes op 25-10-2009 13:15 (Geen goede moderatie en kut users) ]
in dat geval lijk me dit grapje geen slecht idee.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:25 schreef Dagoduck het volgende:
Straks komt het door de ventilator van mijn computer
Jij hebt er duidelijk verstand van...quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:58 schreef movearound het volgende:
mensen kunnen er wel grapjes over maken. maar leuk is het niet.
de mexicaanse griep is het type virus H1N1.
dat is hetzelfde type virus als bij de spaanse griep die 40 jaar lang duurde.
en daar zijn 100 miljoen mensen aan dood gegaan.
over een paar jaar zijn er waarschijnlijk een paar miljoen doden.
mensen kunnen wel stoer doen met er is niks aan de hand blablabla.
maar het is niet grappig.
Ik heb het zelf gehad in zomer(ook op getest) en het is niets meer of minder dan een gewoon griepje. 3 dagen goed ziek met koorts, 3 dagen uitzieken klaar.quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:58 schreef movearound het volgende:
mensen kunnen er wel grapjes over maken. maar leuk is het niet.
de mexicaanse griep is het type virus H1N1.
dat is hetzelfde type virus als bij de spaanse griep die 40 jaar lang duurde.
en daar zijn 100 miljoen mensen aan dood gegaan.
over een paar jaar zijn er waarschijnlijk een paar miljoen doden.
mensen kunnen wel stoer doen met er is niks aan de hand blablabla.
maar het is niet grappig.
Bij iedereen kan het anders uitpakken, kan ook dat je na twee weken nog benauwd hebt .quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:31 schreef Remzz het volgende:
Ik heb het zelf gehad in zomer(ook op getest) en het is niets meer of minder dan een gewoon griepje. 3 dagen goed ziek met koorts, 3 dagen uitzieken klaar.
Bij een normale griep ga je toch ook meteen na het beter worden weer aan de slag? Zelfde besmetting verhaal hoor. Als je er vatbaar voor bent krijg je het toch wel hoor...quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:52 schreef F04 het volgende:
Ja, maandag er weer tegenaan... mensen besmetten bedoel je?
Ach, mensen beseffen vaak gewoonweg niet hoe ziek iemand kan zijn van een griep.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:40 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jou dan over mij IDD
Als je zo duizelig bent dat je amper normaal over straat kan gaan lijkt het me niet verantwoord om te gaan werken , laat staan ernaartoe gaan
Alles wat ik hier heb neergezet is echt wel waar maar ik vind het zo debiel dat het allemaal zo in de media word opgeklopt dus vandaar dat ik het allemaal een beetje bomastisch en dramatisch heb neergezet juist om aan te geven dat het om niks meer gaat dan een normale griep die net even iets ernstiger uitpakt
same here... koorts is wel wat aan het wegzakken maar heb nog steeds geen enkele fut in m'n lijf. net even gedouched en nu aan het uitpuffen op de bank daarvan.quote:Op zondag 8 november 2009 15:59 schreef tuxepux het volgende:
Ik ook altijd met mijn grote mond...
Het is dus nog steeds niet over. Dinsdag begon 't, en ik vond dat het voor het weekend wel over zou zijn. Ik heb potverdorie nog steeds af en toe koorts en als ik 100 meter loop ben ik uitgeput.
Nou, dan blijf ik maandag ook nog maar thuis, he. Het is niet alsof ik iets te doen heb op mijn werk
quote:Op maandag 9 november 2009 09:02 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
same here... koorts is wel wat aan het wegzakken maar heb nog steeds geen enkele fut in m'n lijf. net even gedouched en nu aan het uitpuffen op de bank daarvan.
dag 8 inmiddels, straks ff de huisarts bellen of die nog slimme inzichten heeft.
Het stomme is dat ik niet ziek genoeg ben om thuis te blijven, voor mijn gevoel. Ik haat aanstelleritis en weiger het zelf te vertonen. Ik ga dus morgen mooi weer werken, screw de vermoeidheid.quote:Op maandag 9 november 2009 10:20 schreef Dragorius het volgende:
Kut is dat heEn als de koorts volledig weg is ben je straks nog wel een week of 2 moe...
![]()
*kan het weten want ook ziek is geweest*
Dat lijkt wel aardig op hoe ik me voelde. Alleen kwam bij mij de koorts eerst (dat was echt overduidelijk 'ploink, okee, nu ben je ziek') en daarna pas de spierpijn.quote:Op maandag 9 november 2009 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb sinds vanmorgen last van enorme spierpijn over mijn hele lichaam, een futloos gevoel, hoofdpijn, ben misselijk en een beetje koortsachtig. Ben twee weken geleden ook al een heel weekend ziek geweest (overgeven en diarree) maar dit voelt een stuk anders, vooral door die enorme spierpijn in rug en bovenarmen.
Zou ik het hebben?
Yep, klinkt bekend.quote:Op maandag 9 november 2009 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Thanks voor jullie reacties, ik kruip zo m'n bed maar in. Voel me echt belabberd, kippenvel over mijn hele lichaam, bah!
Wat? Kippenvel, spierpijn?quote:Op maandag 9 november 2009 15:52 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik heb het ook. :S
Koorts meten onder de armquote:Op maandag 9 november 2009 15:57 schreef LeNick het volgende:
Kan je ook de mexicaanse griep hebben zonder koorts? Althans.. Ik heb 36,4, in m'n mond gemeten.. Ik ga dat ding echt niet in me reet doen.
Klinkt niet echt als griep eigenlijk, vooral koorts is een hint dat het griep is. 36,4 in je mond is waarschijnlijk geen koorts (in theorie moet je er een halve graad bij optellen, dus wordt het 37).quote:Op maandag 9 november 2009 15:57 schreef LeNick het volgende:
Kan je ook de mexicaanse griep hebben zonder koorts? Althans.. Ik heb 36,4, in m'n mond gemeten.. Ik ga dat ding echt niet in me reet doen.
Voor de rest alle symptonen, niet in hele erge mate, maar ik heb ze wel.. Vooral diarree en heel erg hoofdpijn/licht in me hoofd/duizelig bij opstaan..
In het boekje van de thermo staat dat onder de oksel de minst betrouwbare manier is van de 3 (oraal, anus en oksel).quote:Op maandag 9 november 2009 16:00 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Koorts meten onder de arm
Een digitale thermometer of kwikthermometer kan in de okselplooi gestoken worden. Hou de punt van de thermometer in het midden van de okselplooi en dicht tegen het lichaam aangedrukt. Wacht bij een digitale thermometer op het biepsignaal. Een kwikthermometer moet je “afslaan” tot het kwik voldoende gezakt is in de thermometer. Laat een kwikthermometer enkele minuten in de okselplooi zitten zodat het kwik kan stijgen tot het de lichaamstemperatuur van de patiënt heeft aangenomen.
Ja die hoofdpijn en duizelig zijn, herkenbaar, ging even naar de super, dacht even tegen de vlakte aan te gaan.
Sterkte.
quote:•koorts
•koude rillingen
•hoofdpijn
•spierpijn
•moeheid
•droge hoest
•soms diarree
Voel je zelf die koorts niet gewoon? Dus afgezien van wat de thermometer zegt, heb je het koud/warm/koud, zweet je je kapot en zit je vervolgens te klappertanden? Dan is het natuurlijk duidelijk en kunnen we ook jou feliciterenquote:Op maandag 9 november 2009 16:29 schreef LeNick het volgende:
In het boekje van de thermo staat dat onder de oksel de minst betrouwbare manier is van de 3 (oraal, anus en oksel).
@Tuxepux, ok kan best dat ik niet de mexicaanse griep heb, maar voor de rest heb ik alle symptonen wel..
[..]
Voorhoofd is absoluut warmer dan normaal, en m'n gevoelstemperatuur is enorm aan het wankelen.. En zweet ook, ik heb nu een sweater met een t-shirt er onder aan, omdat ik het op andere momenten het weer koud heb..quote:Op maandag 9 november 2009 16:34 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Voel je zelf die koorts niet gewoon? Dus afgezien van wat de thermometer zegt, heb je het koud/warm/koud, zweet je je kapot en zit je vervolgens te klappertanden? Dan is het natuurlijk duidelijk en kunnen we ook jou feliciteren
Een reetmeting is volgens mij wel nauwkeuriger.quote:Op maandag 9 november 2009 15:57 schreef LeNick het volgende:
Voor de rest alle symptonen, niet in hele erge mate, maar ik heb ze wel.. Vooral diarree en heel erg hoofdpijn/licht in me hoofd/duizelig bij opstaan..
klinkt wel als.....quote:Op maandag 9 november 2009 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb sinds vanmorgen last van enorme spierpijn over mijn hele lichaam, een futloos gevoel, hoofdpijn, ben misselijk en een beetje koortsachtig. Ben twee weken geleden ook al een heel weekend ziek geweest (overgeven en diarree) maar dit voelt een stuk anders, vooral door die enorme spierpijn in rug en bovenarmen.
Zou ik het hebben?
Waarom?quote:Op maandag 9 november 2009 17:39 schreef FoXje het volgende:
Kan ik zelf een vaccin kopen? Dat iemand anders hem dan zet? Wat kost dat ?
Klopt.quote:Op maandag 9 november 2009 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarom?
Val je niet in de risicogroep?
Als je niet in de risicogrope valt, dan zou je de griep "gewoon" aan moeten kunnenquote:
Het is ook geen pretje..... Had je toen complicaties opgelopen?quote:Op maandag 9 november 2009 17:45 schreef FoXje het volgende:
Gewone griep heb ik 1x gehad, bedankt, nooit meer.
Dit is mijn 1e griep, en het valt me inderdaad best wel tegen. Ik snap wel dat mensen liever een prik hebben, in elk geval.quote:Op maandag 9 november 2009 17:45 schreef FoXje het volgende:
Gewone griep heb ik 1x gehad, bedankt, nooit meer.
Misschien ff met huisarts overleggen.quote:Op maandag 9 november 2009 17:47 schreef FoXje het volgende:
Alleen doodziek. Maar ff serieus, ik heb hier 2 (straks 3) kleine kinderen die ook veel zorg nodig hebben. Kan het niet veroorloven 1 week ziek te zijn ...
quote:Op maandag 9 november 2009 18:08 schreef mazaru het volgende:
Ik ben gisteren op een verjaardag geweest. En nu liggen er twee geveld met de griep in dat gezin.
Ik inmiddels!quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:50 schreef TheFrankey het volgende:
zijn er ook al mensen hier die herstelt zijn van een beveistigde mexicaanse griep?
Ja, maar ik was een van de eerste die het had, was nog eind zomer.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:50 schreef TheFrankey het volgende:
zijn er ook al mensen hier die herstelt zijn van een beveistigde mexicaanse griep?
Mijn dokter zei dat je beter thuis kon blijven zolang je aan het kuchen was. Dat is (logisch ook) de kwalijkste vorm om het te verspreiden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:17 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Ik inmiddels!
Ben vandaag weer gaan werken en dat ging prima. Alleen dat hoestje blijft hangen (mijn longen ratelen..).
In totaal ben ik 6 dagen thuis geweest, waarvan ik 2 dagen echt in bed heb gelegen en vanaf de 3e dag begon het weer beter te gaan.
Mja, dat weet ik wel...Maar ik heb een deadline en zo, dus ik wil gewoon werken en kan er niet tegen als ik thuiszit voor een lullig hoestjequote:Op dinsdag 10 november 2009 21:40 schreef flappiewappie het volgende:
Mijn dokter zei dat je beter thuis kon blijven zolang je aan het kuchen was. Dat is (logisch ook) de kwalijkste vorm om het te verspreiden.
Ja, dat heb ik nu dus ongeveer. Voor een verkoudheid blijf ik ook niet thuis!quote:Bij mij is het griepje nu over gegaan in een verkoudheid.
Klinkt niet echt als griep, meer als voedselvergiftiging. Kun je ook flink ziek van zijn, maar dan zonder spierpijn en luchtwegklachten en met in plaats daarvan buikpijn en overgeven.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:26 schreef NIEKler het volgende:
Ik heb het waarschijnlijk op het moment ook.
Maandagmorgen nog nergens last van. 'S middags na wat gegeten te hebben kreeg ik ineens flinke buikpijn. Na een tijdje begon ik ook over te geven. Heb maandag en de nacht van maandag op dinsdag niets binnen kunnen houden, eten of drinken was er met een uurtje weer uit. 's Nachts ook helemaal niet kunnen slapen, om de vijf minuten werd ik weer wakker.
Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter. Alleen nog behoorlijke buikpijn. Ook voel ik me vrij zwak omdat ik twee dagen bijna niets gegeten heb.
Iedereen die ooit echt ziek is geweest weet gewoon dat het niet relaxed is maar gewoon kut.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:44 schreef Ammi het volgende:
Ben ook slachtoffer geworden, enige wat ik kan doen is in bed liggen met me laptop en niks doen
Lijkt relaxed maar na een uurtje begint het te vervelen
Je hebt wel gelijkquote:Op woensdag 11 november 2009 19:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Iedereen die ooit echt ziek is geweest weet gewoon dat het niet relaxed is maar gewoon kut.
Mensen die zeggen ziek zijn relaxed te vinden zijn niet echt ziek en nemen gewoon een weekje 'vakantie' voor een simpele verkoudheid ofzo. En de mensen die zeggen dat iedereen die thuisblijft met de griep aanstellers zijn hebben zelf nog nooit fatsoenlijk de griep gehad anders piepten ze wel anders.
Boh gek, in 1 alinea gewoon zowel aanstellers als namaakbikkels belachelijk gemaakt, wat een baas ben ik soms
Muse? !quote:Op donderdag 12 november 2009 14:57 schreef Scarsick het volgende:
Ik kwakkel al een ruime week. Mijn gevoelstemperatuur schommelt als een gek, ik slaap slecht en heb regelmatig hoofdpijn. Het is alleen allemaal net niet erg genoeg om er voor thuis te blijven, dus we gaan gewoon lekker door.
Sowieso moet ik zaterdagavond nog naar een concert, dus ziek worden kan daarna pas!
Nee, dat denk ik ook niet. Ik hoest verder niet en het is de afgelopen dagen niet erger geworden. Ik heb dus wel iets onder de leden, maar het is allemaal niet zo heftig, hoogstens irritant. Nu zijn er op mijn stage wel al 3 mensen geveld met een heftige griep, dus dat zal wel de mexicaanse variant zijn. Geen idee van de symptonen, maar ze zijn allemaal al de hele week ziek.quote:Op donderdag 12 november 2009 15:02 schreef ShadyLane het volgende:
Dat zal wel geen Mex. griep zijn dan (al meen ik wel ergens gelezen te hebben dat de verschijnselen bij veel mensen minder heftig zijn dan bij een gewone griep). Ik kwakkel ook, maar geen hoestje te bekennen.
Hoest je?
Muse inderdaad en die wil ik voor geen goud gaan missen!quote:
Dat heb ik in het verleden ook verschillende keren geprobeerd. Gewoon naar het voetbal/feest/stappen gaan terwijl je eigenlijk ziek bent maar het niet wil zijn.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:57 schreef Scarsick het volgende:
Ik kwakkel al een ruime week. Mijn gevoelstemperatuur schommelt als een gek, ik slaap slecht en heb regelmatig hoofdpijn. Het is alleen allemaal net niet erg genoeg om er voor thuis te blijven, dus we gaan gewoon lekker door.
Sowieso moet ik zaterdagavond nog naar een concert, dus ziek worden kan daarna pas!
Cool, ik ontvang je griep dan graagquote:Op donderdag 12 november 2009 15:36 schreef Scarsick het volgende:
[..]
[..]
Muse inderdaad en die wil ik voor geen goud gaan missen!
Degene die nu plat liggen van de griep worden niet meer getest.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:32 schreef FL_Freak het volgende:
Mensen die mexicaanse griep hebben gehad, voelt deze griep erger dan normale griep?
Het maakt ook niet uit, het ziektebeeld verloopt ongeveer op dezelfde manier, en al zou je het weten, dan is er toch niets tegen te doen.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:41 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Degene die nu plat liggen van de griep worden niet meer getest.
Heeft me kind nou mexicaanse of gewone griep![]()
Hoge koorts, met pieken en dalen.
Pijn in haar keel, hoesten., kreeg pijn op borst vanmiddag (zelf noemde ze het : heb pijn op me hart mama)
Hand op haar rug gelegd en voelde wat gerommel.
Voor de zeker heid maar even langs huisarts. Longen zijn schoon en ja mevrouw het kan mexicaanse griep zijn maar ook de seizoens griep
Dus we gokken maar wat
Dat dus. Zelfs als je telefonisch doorgeeft wat je klachten zijn wordt er al gezegd mexicaanse griepquote:Op donderdag 12 november 2009 22:43 schreef Chinless het volgende:
Ik vind het echt niet normaal. Zodra je maar de verschijnselen hebt is het gelijk mexciaansegriep. Flikker toch op man. Ik vind echt dat ze iets meer mogen onderzoeken.
Het is hardnekkiger dan de gewone griep. (voor mij dan)quote:Op donderdag 12 november 2009 23:12 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het maakt ook niet uit, het ziektebeeld verloopt ongeveer op dezelfde manier, en al zou je het weten, dan is er toch niets tegen te doen.
Tests die geen klinisch nut hebben worden niet gedaan (vanwege de kosten)...
Maar bijna alle griepgevallen die momenteel in NL voorkomen zijn Mexicaanse griep. Deze heeft op dit moment de seizoensgriep verdrongen. Dus we houden het op Mexicaanse griep.
ah koffie dus?quote:Op donderdag 12 november 2009 23:25 schreef prupke het volgende:
[..]
Het is hardnekkiger dan de gewone griep. (voor mij dan)
Ben al zeker 4 jaar niet ziek geweest door griep. (de "gewone")
2 maanden geleden had ik een gevalletje: ik voel me niet lekker. 1 dag thuis en hop weer aan het werk.
NU zit ik vanaf de dinsdag al thuis , met een klote hoest , spierpijn, zweten, veel slapen, niet misselijk, geen diraree en het lijkt ofdat mijn gehele lijf in een bankkschroef vast heeft gezeten!!!
Het zal wel de MG zijn , mij maakt het niet uit , ik voel me gewoon klote!!
het enige wat waar ik op leef is : thijmsiroop , soep en geroosterde boterhammen.
Trek in eten heb ik wel ? naar het toilet kan ik niet.
En het enige wat helpt tegen die klote hoest is koffie .... (caffeine is goed voor de bronchien)
Ik ziek lekker uit (maar ik zou liever gaan werken)
uitleg : http://www.goedgevoel.be/(...)eine-is-gezond.dhtmlquote:Op donderdag 12 november 2009 23:31 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
ah koffie dus?
Thnks! Vind het een eng hoestje
Jemigquote:Op donderdag 12 november 2009 23:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben nu weer terug in ziekenhuis, was even thuis wat dingetjes ophalen, sinds woensdag ligt mijn zoontje (10 maanden) in ziekenhuis met vermoedelijk de mexicaanse griep, we wachten nog op resultaten van het onderzoek.
Luchtweginfectie, oorontsteking, neusholte ontsteking, 40,3 graden koorts op hoogtepunt, gemiddeld zo rond de 39,2 sinds woensdag. We zitten nu in quarantaine en hebben zo goed als geen direct contact met andere. We worden uit voorzorg behandeld met Tamiflu tot er zekerheid is wat het precies is.
Ik heb sinds dinsdag last van mijn keel die dicht lijkt te gaan zitten, en heb wat verhoging maar nou niet dat het alarmerend is dus we wachten af
Sterktequote:Op donderdag 12 november 2009 23:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben nu weer terug in ziekenhuis, was even thuis wat dingetjes ophalen, sinds woensdag ligt mijn zoontje (10 maanden) in ziekenhuis met vermoedelijk de mexicaanse griep, we wachten nog op resultaten van het onderzoek.
Luchtweginfectie, oorontsteking, neusholte ontsteking, 40,3 graden koorts op hoogtepunt, gemiddeld zo rond de 39,2 sinds woensdag. We zitten nu in quarantaine en hebben zo goed als geen direct contact met andere. We worden uit voorzorg behandeld met Tamiflu tot er zekerheid is wat het precies is.
Ik heb sinds dinsdag last van mijn keel die dicht lijkt te gaan zitten, en heb wat verhoging maar nou niet dat het alarmerend is dus we wachten af
Ik hoop dat alles goed komt met de kleinequote:Op donderdag 12 november 2009 23:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als je onder de 35 komt te zitten raak je onderkoeld.... houd je warm met kruiken oid (dekens , lichaamswarmte van een ander persoon (ook al vind je die persoon niet leuk)quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:09 schreef Noelle06 het volgende:
Iemand ervaring met koorts en uren later ondertemperatuur van 35,4 graden ?
Klam en bezweet. Om 19 uur nog 39,5 en nu 35,4
Nou die persoon is me dochter. En Huisarts zei vanmiddag is een griep.quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:14 schreef prupke het volgende:
[..]
Als je onder de 35 komt te zitten raak je onderkoeld.... houd je warm met kruiken oid (dekens , lichaamswarmte van een ander persoon (ook al vind je die persoon niet leuk)
Als je onder de 32 komt te zitten .....met spoed een arts bellen (of gewoon 112 )
zelf geen ervaring mee, maar wel een opleiding er in gehad
http://www.stichtingvoorafweerstoornissen.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=550quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:16 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Nou die persoon is me dochter. En Huisarts zei vanmiddag is een griep.
Maar welke Griep dat weet niemand
nou ja je zou ze de kans moeten geven...quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:14 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Jij bent de leukste thuis zeker. Ben bloed serieus ja
quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:37 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja je zou ze de kans moeten geven...
met ze bedoel je :
-vloeistofthermometer?
-Galileo-thermometer?
Thermokoppel of infrarood??
of een van de andere ?
maar goed, morgen maar ff de huisarts bellen dan...
96% van de griepgevallen is trouwens MG, slechts 4% de gewone griep
Nou ja, ziek is ziek, maar van een beetje hoofdpijn en slecht slapen ga ik niet thuisblijven van Muse!quote:Op donderdag 12 november 2009 19:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: je lichaam houdt bar weinig rekening met je sociale activiteiten als het op ziek worden aankomt.
Is goed, wil je mijn telefoonnummer? Kun je naast me komen staan! Gezellig!quote:Op donderdag 12 november 2009 19:32 schreef Leonos het volgende:
[..]
Cool, ik ontvang je griep dan graag
Ik lig nu ook ziek op bed. Maar prop me morgen helemaal vol met paracetamol. Want ik moet en zal naar Muse!quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:12 schreef Scarsick het volgende:
[..]
Nou ja, ziek is ziek, maar van een beetje hoofdpijn en slecht slapen ga ik niet thuisblijven van Muse!
[..]
Is goed, wil je mijn telefoonnummer? Kun je naast me komen staan! Gezellig!
Ja joh, en lekker iedereen aansteken daarquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:46 schreef Mardy_Bum het volgende:
[..]
Ik lig nu ook ziek op bed. Maar prop me morgen helemaal vol met paracetamol. Want ik moet en zal naar Muse!
Bronquote:Op vrijdag 13 november 2009 00:37 schreef Re het volgende:
[..]
96% van de griepgevallen is trouwens MG, slechts 4% de gewone griep
http://www.rivm.nl/Images(...)zicht_tcm4-63009.ppt pagina 14quote:
go girlquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:46 schreef Mardy_Bum het volgende:
[..]
Ik lig nu ook ziek op bed. Maar prop me morgen helemaal vol met paracetamol. Want ik moet en zal naar Muse!
Volgens mijn dokter is het niet meer besmettelijk als de koorts weg is. Gelukkig is die nu weg.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:58 schreef LePoo het volgende:
[..]
Ja joh, en lekker iedereen aansteken daar
quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:29 schreef TheFrankey het volgende:
38 graden koorts? Dat is wel heel veel he
Maar je kreeg toch tamifllu? Lijkt ook niet echt te werken dan of wel.quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben er vanaf vandaag ook weer bij, we zijn uit het ziekenhuis,geen isolatie meer, zoontje heeft geen mexicaanse griep, wel een zware griep met keel, neus en oorontsteking. Gelukkig geen koorts meer sinds gisteravond dus mocht hij gelukkig naar huis. Heb nu wel zelf griep, koorts,duizeligheid maar ook geen mexicaanse griep (wel op getest)
Tamiflu hebben we gekregen idd tot de uitslag binnenkwam of het mexicaanse griep was, daarna zijn ze gestopt ivm dat ze niet genoeg tamiflu hebben om iedereen toe te dienen. Was wel smerig trouwens want we kregen geen capsules maar vloeibaarquote:Op zaterdag 14 november 2009 16:00 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Maar je kreeg toch tamifllu? Lijkt ook niet echt te werken dan of wel.
Daar geloof ik dus echt helemaal niks van.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:49 schreef eleusis het volgende:
[..]
http://www.rivm.nl/Images(...)zicht_tcm4-63009.ppt pagina 14
Waar denk je dat de monsters vandaan komen die in laboratoria worden geanalyseerd? En waarom zouden huisartsen - toevallig - bijna 100 keer zoveel Mexicaanse als gewone griepmonsters opsturen?quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:24 schreef Party_P het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus echt helemaal niks van.
Het RIVM heeft echt niet alle gegevens, veel mensen melden zich niet eens bij de huisarts en/of ziekenhuis. Het overgrote deel van de mensen worden daardoor NIET geregistreerd door het RIVM waardoor de berichten van de RIVM ook niet als betrouwbaar geacht kunnen worden.
De enige waarop het wel betrouwbaar geacht kan worden is het aantal gevallen bij de huisarts en/of ziekenhuis.
Dus wetenschappelijke tests in professioneel beheerde laboratoria vind jij onzin maar jij kan door meditatie aanvoelen wat de typering van je influenza is? Grote kul. De klinische presentatie van beide virussen is identiek.quote:Als het echt zo zou zijn dat het voor alle gevallen zo geld, dan behoor ik bij de groep van 4%, want ik heb de griep (nouja nu zo goed als voorbij) en ik weet eigenlijk haast wel zeker dat dit niet de mexicaan is.
En zij kan ook niet aanvoelen welk virus zij heeft.quote:Symptonen bij mij komen overeen met die van ShadyLane.
Jouw 'gevoel' is betrouwbaarder dan de (niet volledige (maar dat is ook praktisch onmogelijk)) gegevens van het RIVM?quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:24 schreef Party_P het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus echt helemaal niks van.
Het RIVM heeft echt niet alle gegevens, veel mensen melden zich niet eens bij de huisarts en/of ziekenhuis. Het overgrote deel van de mensen worden daardoor NIET geregistreerd door het RIVM waardoor de berichten van de RIVM ook niet als betrouwbaar geacht kunnen worden.
De enige waarop het wel betrouwbaar geacht kan worden is het aantal gevallen bij de huisarts en/of ziekenhuis.
Als het echt zo zou zijn dat het voor alle gevallen zo geld, dan behoor ik bij de groep van 4%, want ik heb de griep (nouja nu zo goed als voorbij) en ik weet eigenlijk haast wel zeker dat dit niet de mexicaan is.
Symptonen bij mij komen overeen met die van ShadyLane.
Keep trying.quote:Op zondag 15 november 2009 01:58 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb geen thermometer, maar ook geen kind, dus de blije doos-hypothese gaat nog op.
Heb een vlees thermometer doet het ook primaquote:Op zondag 15 november 2009 01:54 schreef APK het volgende:
Bizar dat bijna iedereen een thermometer heeft.
Hebben jullie zo'n ding speciaal voor deze griep aangeschaft of zat dat in de blije doos die je kreeg bij de geboorte van het eerste kind?
Euh, rather not.quote:Op zondag 15 november 2009 02:11 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
ik stop hem wel 5 x daags in mijn hol apk..dat wilde je toch horen toch?
NEE, je leest niet goed!quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:36 schreef eleusis het volgende:
Waar denk je dat de monsters vandaan komen die in laboratoria worden geanalyseerd? En waarom zouden huisartsen - toevallig - bijna 100 keer zoveel Mexicaanse als gewone griepmonsters opsturen?
Er is maar één verklaring en die zie je wereldwijd, en overigens bij ELKE grieppandemie: de seizoensgriep verliest het van de "betere", meer efficiënt werkende griep.
[..]
Dus wetenschappelijke tests in professioneel beheerde laboratoria vind jij onzin maar jij kan door meditatie aanvoelen wat de typering van je influenza is? Grote kul. De klinische presentatie van beide virussen is identiek.
Ik had geen zin om mijn symptonen te typen aangezien die met die van ShadyLane overeen kwamen.quote:En zij kan ook niet aanvoelen welk virus zij heeft.
Dat is de verkoudheid.quote:In mijn eigen omgeving (familie/kennissen) zijn er een aantal mensen die zich wat ziekig hebben gevoeld de afgelopen weken, de meeste van hun waren 1 of 2 dagen niet lekker, weinig eetlust, dan weer warm dan weer koud, verkouden, maar verder niks bijzonders. Geen buikkrampen, geen diarree, geen spierpijn.
Nouja niet alleen dat, maar ze hadden ook last van behoorlijke slomiteit, lusteloosheid en verhoging/koorts (vandaar ook warm/koud/warm). Zoals een heel licht griepje zeg maar.quote:
Ben je vrijdagavond op stap geweest?quote:Op zondag 15 november 2009 19:28 schreef rene90 het volgende:
Ik ben weer bijgetrokken en voel me vandaag weer prima, koorts ook weg.
Neequote:Op zondag 15 november 2009 19:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ben je vrijdagavond op stap geweest?
Bedoelde eigenlijk donderdag. Je symptomen waren namelijk hetzelfde als die van een kater, je bent ook erg snel hersteld.quote:
Nee ook niet donderdags haha.quote:Op zondag 15 november 2009 19:45 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Bedoelde eigenlijk donderdag. Je symptomen waren namelijk hetzelfde als die van een kater, je bent ook erg snel hersteld.
Gelukkig dat het in een bed was dan.quote:Op zondag 15 november 2009 20:33 schreef electronique het volgende:
ik heb vannacht samen in een bed geslapen met iemand die nu behoorlijke griep heeft
hoezo?quote:Op zondag 15 november 2009 21:32 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Gelukkig dat het in een bed was dan.
En dan nog niet te spreken over de soa'squote:Op zondag 15 november 2009 20:33 schreef electronique het volgende:
ik heb vannacht samen in een bed geslapen met iemand die nu behoorlijke griep heeft
Op de grond slapen is niet goed voor de gezondheid.quote:
Rot voor je.quote:Op zondag 15 november 2009 19:46 schreef La_Vita het volgende:
Wanneer geven ze je eigenlijk Tamiflu?
Ik ben echt helemaal verzwakt. Kan niet eens meer een glaasje water omhoog houden.. pfff
Rustig aan maar weer, echt een hele rare griep.quote:Op zondag 15 november 2009 09:45 schreef Ellatjuh het volgende:
voelde me gister wel redelijk ok, had medicijnen ingenomen.
maar na het eten begon ik toch weer te rillen en alles.
nu doe ik mn best een kopje thee te drinken maar ben misselijk
Hopelijk ging het vandaag wat beter.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:41 schreef La_Vita het volgende:
Volgens mij heb ik 'm ook te pakken. Gister gaan slapen met keelpijn en vanmorgen mn keel ontstoken (en hoesten, auww). En ik heb geen zin om te eten en dan klopt er echt iets niet
![]()
M'n hele lichaam doet nu pijn en heb nu 38,3. Net al een beetje overgegeven
Ja niet prettig om je overdags beroerd te voelen en dan in de nacht ook nog die hoestquote:Op zaterdag 14 november 2009 23:50 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Thnks!
Nou gaat iets beter, wel opgeknapt, maar sinds gister een gruwelijk eng kriebelhoestje...![]()
Waarvan ik dacht dan maar voorhoofdholte verstopping..en zo werd ik op mijn wenken bediend vanmorgen begon die trammelant weer..
Wel apart dat fluoriserende groen...
![]()
![]()
![]()
Denk gos zou ik er een foto van maken of wat?
verder erg snel moe...wooh! Dus tis echt rustig aan.
Das ook niet bepaald nauwkeurig danquote:Op maandag 16 november 2009 14:47 schreef DeWalrus het volgende:
Er wordt hier wat lacherig gedaan over 38,1. Maar achtendertig graden is dus wel echt koorts. Bovendien,als je onder je okselmeet dan mag je er vaak 0,5 tot zelfs 1 graad bij tellen.
Keren dat ik griep heb gehad was het altijd rond de achtendertig graden,maar dan voelde ik me goed beroerd.
Wat ik dus niet snap, heb nu nog steeds last van vage slijm eh, kwil er niet over praten enzo.quote:Op zaterdag 14 november 2009 09:00 schreef rene90 het volgende:
Ik heb hem waarschijnlijk ook te pakken. Gister enorme hoofdpijn, keelpijn, droge hoest zo nu en dan. Zit nu op 38.1 graden koorts, gister 37.7
Wordt er nog steeds aangeraden om dan maar even die 5 dagen je afzijdig te houden?
Wat lig je nou te janken muts? Wil je jezelf zo graag dat labeltje "Ik heb mexicaanse griep gehad" op kunnen plakken?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:24 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Wat ik dus niet snap, heb nu nog steeds last van vage slijm eh, kwil er niet over praten enzo.
![]()
Maar die doktersassistente zegt, ja....als je geen koorts hebt gehad, hoger dan 38,5 dan heb je niet die mexicaanse griep....
![]()
Maar ik heb wel de symptomen ervan, dus????????
Ik loop toch niet de hele dag met een thermometer in mijn reet geprikt rond, of wel?
En snachts slaap ik, dus prik ik niet.
Echt snap er niets meer van.![]()
Ps lekker duur die zooi voor je strot etc...
koop je vicks of dampo ben je al 5 euri kwijt..hoestdrankje 6...duhuh!
Ps de laatste keer dat ik mijzelf in de reet prikte, had ik 37,8....maar das geen koortsssssssss dussssssNu heb ik nog geen mex gehad en iedereen in de buurt heeft het wel gehad...
![]()
![]()
Ik snap het niettttttttt...trouwens te zien aan mijn schrijven heb ik koorts klaar!
Zijn ze nu helemaal gek daar bij die dokter...snik huil ik heb toch niet voor niets anderhalve week zitten ziek wezen enzoots
Bij deze: je hebt mexicaanse griep gehad. Nou tevreden?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
ja daarna, dan ben je toch immuun! Hé,hé!
neequote:Op dinsdag 17 november 2009 14:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
ja daarna, dan ben je toch immuun! Hé,hé!
Gelukkig nu hoef ik geen prik!Jeejjjjjjquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij deze: je hebt mexicaanse griep gehad. Nou tevreden?
Zoals de dokter zei heb je 't niet gehad.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:42 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Gelukkig nu hoef ik geen prik!Jeejjjjjj
Normaal? Hier was niets normaals meer aan! Geloof me!quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:34 schreef LePoo het volgende:
[..]
Zoals de dokter zei heb je 't niet gehad.
Jij bent 1 van de gelukkige geweest die de normale seizoensgriep heeft gehad.
We zijn er nog niet hoor.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:11 schreef Saaske het volgende:
gelukkig * Saaske klopt af is die ellende me bespaard gebleven
dat is ook gewoon een forum hoorquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:21 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
http://forum.libelle.nl/forum/list_messages/46572
goh kan dus wel!
Alsof die assistent dat van achter de telefoon kan zienquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:34 schreef LePoo het volgende:
[..]
Zoals de dokter zei heb je 't niet gehad.
Jij bent 1 van de gelukkige geweest die de normale seizoensgriep heeft gehad.
En dat wordt niet meer gedaan of je moet chronisch ziek zijn of een andere medische redenquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Alsof die assistent dat van achter de telefoon kan zien. Het enige wat uitsluitsel geeft is bloedonderzoek.
Onder het motto : het moet zo goedkoop mogelijk gebeuren....quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:23 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
En dat wordt niet meer gedaan of je moet chronisch ziek zijn of een andere medische reden
ff offtopic : hoest met manlief??quote:Op woensdag 18 november 2009 01:46 schreef snakelady het volgende:
Mijn normale temp. ligt rond de 36.5 graden, de laatste keer dat ik koorts had was toen ik 8 was, toen had ik een ernstige voorhoofdsholteonsteking.
tussendoor wel nog eens ziek geweest maar nooit met koorts, tot ik de mexicaanse griep kreeg, had toen ineens 40.5 graden koorts.
omdat mijn huisarts weet dat ik eigenlijk nooit koorts krijg heeft hij me goed in de gaten gehouden.
Maar het kan dus wel, dat iemand niet snel koorts krijgt of minder.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:24 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Wat ik dus niet snap, heb nu nog steeds last van vage slijm eh, kwil er niet over praten enzo.
![]()
Maar die doktersassistente zegt, ja....als je geen koorts hebt gehad, hoger dan 38,5 dan heb je niet die mexicaanse griep....
![]()
Maar ik heb wel de symptomen ervan, dus????????
Ik loop toch niet de hele dag met een thermometer in mijn reet geprikt rond, of wel?
En snachts slaap ik, dus prik ik niet.
Echt snap er niets meer van.![]()
Ps lekker duur die zooi voor je strot etc...
koop je vicks of dampo ben je al 5 euri kwijt..hoestdrankje 6...duhuh!
Ps de laatste keer dat ik mijzelf in de reet prikte, had ik 37,8....maar das geen koortsssssssss dussssssNu heb ik nog geen mex gehad en iedereen in de buurt heeft het wel gehad...
![]()
![]()
Ik snap het niettttttttt...trouwens te zien aan mijn schrijven heb ik koorts klaar!
Zijn ze nu helemaal gek daar bij die dokter...snik huil ik heb toch niet voor niets anderhalve week zitten ziek wezen enzoots
Dan is het dus toch goed geweest dat je in een bed hebt geslapen.quote:
Heel erg goed, de huidtransplantatie is goed gegaan, hij is nog wel vrij snel moe en zal dit jaar nog niet gaan werken maar naar omstandigheden heel erg goed.quote:Op woensdag 18 november 2009 01:55 schreef prupke het volgende:
[..]
ff offtopic : hoest met manlief??
Heeft het nog nut om de huisarts te bellen?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:27 schreef Revolution-NL het volgende:
Mijn vriendin ligt al thuis met de mexicaanse griep en nu ben ik ook de sjaak. Rond vanmiddag 14:00 uur begon ik last van mijn oren te krijgen gevolgt door een droge keel, kortademig en druk op de longen.
Voel me voor de rest niet echt ziek ofzo.Ik heb ook geen koorts. Morgen de huisarts maar even bellen.
Beterschap.quote:
Ja zie! Ik ben nog aan het kwakkelen, ene keer droge hoest, dag later weer slijm in neus en longen, dag later weer droge hoest,..nah echt gek wordt je ervan..quote:Op woensdag 18 november 2009 18:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mijn schoonzus had dezelfde symptonen als mij (dus ook geen koorts) die heeft een test gedaan en die had dus WEL de mexicaanse griep
Ik weet het niet zeker, maar mijn arts sloot het niet uit. Daarnaast heb ik het ontzettend benauwd (moet nu Ventolin gebruiken), daar heb ik normaal nooit last van. Luchtwegklachten is een kenmerkend symptoom van H1N1.quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:36 schreef Japairman het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.cbsnews.com/st(...)es/main5404829.shtml
Hoe weten jullie zeker of je de mexicaanse griep hebt?
Hierboven de test resultaten in amerika voordat men ging stoppen met testen. Alle specimens waren vermoedelijk mexicaanse griep maar na test zien we een heel ander beeld.
Ik durf zelfs te stellen dat we niet eens met een pandemie te maken hebben.
Ik snap nog steeds al die heisa om een mild griepje niet. Waar is iedereen toch bang voor, echt onbegrijpelijk hoe iedereen zich zo laat manipuleren.
Waarom i9s men gestopt met tellen en testen van mecaansegriep gevallen?
Waren ze soms bang dat de cijfers zouden tegenvallen en dus alle drukte voor niets is, gezichtsverlies, ik weet het niet.
weet je hoe duur zo'n test is... op een gegeven moment zijn er gewoon teveel aanvragen en focust men zich op alleen de ziekenhuis opnames etc... Dat heeft geen fuck te maken met tegenvallende resultaten of gezichtsverlies...quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:36 schreef Japairman het volgende:
Waarom i9s men gestopt met tellen en testen van mecaansegriep gevallen?
Waren ze soms bang dat de cijfers zouden tegenvallen en dus alle drukte voor niets is, gezichtsverlies, ik weet het niet.
http://www.degrotegriepmeting.nl/?thissection_id=29quote:Minder sterfgevallen dan bij seizoensgriep
"Uit een eerste evaluatie van de cijfers blijkt nu dat België ontsnapt is aan de gevreesde grieppandemie. Op zijn hoogtepunt zorgde de griep voor twee bijkomende zieken per dag in de gemiddelde huisartsenpraktijk", aldus de VUB. Ook het aantal hospitalisaties en het aantal sterfgevallen was veel lager dan bij een uitbraak van de gewone seizoensgriep
Donderdag en vrijdag wel echt grieperig geweest met koorts ed. Sinds maandag ben ik weer aan het werk.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:27 schreef Revolution-NL het volgende:
Mijn vriendin ligt al thuis met de mexicaanse griep en nu ben ik ook de sjaak. Rond vanmiddag 14:00 uur begon ik last van mijn oren te krijgen gevolgt door een droge keel, kortademig en druk op de longen.
Voel me voor de rest niet echt ziek ofzo.Ik heb ook geen koorts. Morgen de huisarts maar even bellen.
Zo, veel sterkte zeg.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:54 schreef DanOam het volgende:
Hmm ben toch nog niet helemaal beter, heb er een longontsteking aan overgehouden, dus ik ga maar weer uitrusten
Precies, ze hadden nooit moeten stoppen met de controles/testen. Hierdoor kon het lekker gemakkelijk op een pandemie gegooid worden omdat elk griepje op de mexicaan gegooid werd.quote:Op dinsdag 24 november 2009 17:55 schreef Japairman het volgende:
Onze belgen controleren en testen nog steeds en weten daardoor dat ze niet met een pandemie te maken hebben en dat deze griep vele malen milder is dan een gemiddelde griep.
[..]
http://www.degrotegriepmeting.nl/?thissection_id=29
Dat zo'n test te duur zou zijn is natuurlijk een flut reden dat weegt niet op tegen de leering die men uit de resultaten kan halen.
Goed punt. Een horrorfilm werkt ook op die manier.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:10 schreef Party_P het volgende:
[..]
Precies, ze hadden nooit moeten stoppen met de controles/testen. Hierdoor kon het lekker gemakkelijk op een pandemie gegooid worden omdat elk griepje op de mexicaan gegooid werd.
Het is leven is een horrorfilm, hieeeer in Neeederland *ducktales tune erbij!*quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:29 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Goed punt. Een horrorfilm werkt ook op die manier.
Het beste met je, rust is het beste.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:50 schreef JediMasterLucia het volgende:
Nog een zieke meld zich: benauwdheid, slijm in keel +pijn en flink aan de blaf (hoesten), En dan heb ik het niet gehad over duizelig gevoel in hoofd en pijn en vermoeidheid in heel mijn lijf.
*gaat maar weer liggen*
ow vandaar die duizeligheid?quote:Op zondag 29 november 2009 01:48 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Het beste met je, rust is het beste.
Mensen die zeggen dat ze na drie dagen weer klaar waren met de griep mogen van geluk spreken.
Het duizelige gevoel in mijn hoofd, benauwdheid en vermoeidheid (uitgeput) bleef wel twee weken.
Was ook na 3 dagen klaar met de griep, maar ben zeker nog anderhalf week lang rot geweest, kreeg er ook een longontsteking achteraan, maar ben nu weer wel beterquote:Op zondag 29 november 2009 01:48 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Mensen die zeggen dat ze na drie dagen weer klaar waren met de griep mogen van geluk spreken.
Het duizelige gevoel in mijn hoofd, benauwdheid en vermoeidheid (uitgeput) bleef wel twee weken.
Goed eten om op krachten te komen is dan ook erg belangrijk. Mijn tip van vandaag, eet wat naturel kwark voordat je gaat slapen.quote:Op zondag 29 november 2009 01:48 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Begon vermoedelijk met de milde mexicaanse griep en irritante naweeen.quote:Op zondag 29 november 2009 12:02 schreef nokwanda het volgende:
1 week beroerd en 3 weken daarna nog opeenvolgend benauwd, snotverkouden, alle holtes dicht of ontstoken. Ik ga er nieteens meer voor naar een dokter en vind zo wel mijn eigen methodes. Maar ik word er wel heel moe van.
Of het nou de griep is.... geeeeen idee. Mijn lijf doet verder niet aan koorts. Alleen aan ondertemperatuur.
Die duizeligheid is erg vervelend als je ff onder een warme doche wil kruipen of iets te drinken wil pakkenquote:Op zondag 29 november 2009 01:48 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Probeer dan eventueel een Ibuprofen in te nemen.quote:Op maandag 30 november 2009 00:39 schreef Barney_Stinson het volgende:
•koorts check 39,5 graden celsius
•koude rillingen check
•hoofdpijn check
•spierpijn check heel erg
•moeheid check
•droge hoest check maar ook neus dicht zitten
•soms diarree n.v.t.
Kan nu alleen niet slapen van de spierpijn![]()
Wat een hell die spierpijn, dit is een stuk pijnlijker dan andere keren dat ik griep heb gehad en de koorts is ook veel hoger.
Ja. maar dan kan je het alsnog krijgen hoor. Alleen minder snel.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:06 schreef nokwanda het volgende:
Jij bent toch ingeënt? Dan zou je het toch ook niet moeten krijgen?
quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja. maar dan kan je het alsnog krijgen hoor. Alleen minder snel.
Maar MM is ook al 4x binnen geweest daarzo. En die is niet ingeënt
Fout.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:41 schreef Dennehy het volgende:
Inenten zorgt er alleen voor dat je het minder erg hebt als je het krijgt.
Tsjonge jonge...
Vertel dan hoe het volgens jou wel zit.quote:
Mijn mening doet er niet zo toe, maar in diverse onderzoeken wordt voor de vermindering van griepgevallen rond de 80% gegeven wanneer het virus goed overeenkomt met de vaccinatie. Met andere woorden van de vijf griepgevallen voorkom je er dan vier.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:03 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Vertel dan hoe het volgens jou wel zit.
quote:Op maandag 30 november 2009 15:03 schreef tinny het volgende:
hier ook alle verschijnselen (grieperig zwevend gevoel, spierpijn armen, bovenbenen en rug,
rillerig koud en een droge hoest de al een week aan houdt) maar geen koorts...en ik heb 6 dgn
geleden de mex griepprik gehad!en jawel ook lichte koorts (38.8)
Hoe gaat het nu?quote:Op maandag 30 november 2009 00:39 schreef Barney_Stinson het volgende:
Kan nu alleen niet slapen van de spierpijn![]()
Wat een hell die spierpijn, dit is een stuk pijnlijker dan andere keren dat ik griep heb gehad en de koorts
is ook veel hoger.
Nog steeds lichte koorst en hoofdpijn, maar de spierpijn zakt langzaam weg. Droge hoest is er nog. Eetlust is weer terug.quote:
Heeft zijn tijd nodig, het beste ermee.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:32 schreef Barney_Stinson het volgende:
Nog steeds lichte koorst en hoofdpijn, maar de spierpijn zakt langzaam weg. Droge hoest is er nog. Eetlust is weer terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |