abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74020491
Het begon bij mij allemaal op Dinsdag zo rond een uurtje of 2
Opvallend was hoe snel mijn lichaam reageerde.
Binnen een uur was gedaan met me, rillen , zweten en dan denk je ....daar komt een verkoudheidje aan.
Later kwam daar sávonds nog echt heftige hoofd pijn bij en extreme gevoeligheid voor licht.
Nog weer later ( de volgende morgen ) deed elke spier in mijn lichaam pijn

De Woensdag was voor mij de ergste dag , ik heb mezelf werkelijk nog nooit zo miserabel gevoeld.
Nu is het zo dat ik eigenlijk nooit ziek ben dus een echte referentie heb ik niet
Ik ben toen maar eventjes naar de huisarts gegaan( lees laten rijden want zelf rijden was echt onverantwoord ) en die zei dat het om de Mexicaanse griep ging
Ik vind het een vreemde zaak dat de man dat zomaar kan constateren en het antwoord was dat er in mijn woonplaats al bovenmatig veel mensen met de Mexicaanse griep rond lopen. ( Rozenburg ZH )

Die Woensdag kwam er laat in de avond als presentje nog een keelontsteking ( bacterieel , verminderde afweer ) bij , zit mijn neus dicht en jank ik non stop en heb ik rode ogen.
Wat wel raar is , is dat er in mijn geval niet echt heel veel verhoging is te meten 38,6 is het maximale wat ik heb gemeten.

Donderdag was een kopie van Woensdag hoewel er minder koorts was, hoofdpijn en de rest was allemaal nog hetzelfde, er kwam nog wel wat bij , Hoesten , hoesten , hoesten , niezen , niezen , niezen en ja...als je moet niezen dan ga je nog harder tranen dan dat je al deed.
Lamlendige dag met de laptop in bed...snel vergeten!

Gisteren ( Vrijdag ) Beetje rare dag , zwaar aan de paracetamol voor de hoofd pijn en in bad met menthol olie voor de neus
De hoofdpijn is minder geworden maar is er nog steeds en is anders geworden .
Van echt pijnlijk naar meer zeurderig en drukkend , ook erg irritant!, gevoeligheid voor licht is ongewijzigd
Voor de keelontsteking heb ik nu Tracitol, het lijkt te werken maar erg effectief is het ook niet denk ik
Het tranen , hoesten en niezen gaat onverminderd voort
Vrijdag nog wel heel even buiten geweest omdat ik mezelf opgesloten begon te voelen na al die dagen thuis , had ik maar beter niet kunnen doen , ik liep als een dronken droppie over straat, ik was echt duizelig.
Snel weer naar huis en de rest van de Vrijdag maar aan de wilgen gehangen , ik ben dus maar gaan slapen.

Vandaag ( Zaterdag ) ik heb voor het eerst sinds Dinsdag weer enigzins fatsoenlijk gegeten , ik heb 3 mokken kippensoep op , de dagen hiervoor heb ik het met wat Thee en bronwater gedaan en af en toe een sneetje brood.
Voor de rest kan ik heel kort zijn , Zaterdag gaat en is een kopie van Vrijdag worden op de hoofdpijn na , die is redelijk afgezakt hoewel die nu op het moment dat ik dit relaas zit te tikken weer wat op komt zetten ( Paracetamol time dus! )

Tot zover , ik zal mijn logje zo elke dag een beetje bijhouden!

Ik heb weleens vaker iets onder de leden gehad maar niet zoals het nu gaat
Dit is heftiger en duurt langer en je hebt geen eetlust waardoor je compleet gammel word.

Aangezien er toch alleen maar IQ loze puisterige puber achtige reacties worden geplaatst ga ik verder geen moeite in dit topic steken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Martinovibes op 25-10-2009 13:15:33 (Geen goede moderatie en kut users) ]
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:25:21 #2
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_74020604
Straks komt het door de ventilator van mijn computer
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:25:46 #3
242879 Onnoman
The On And Only
pi_74020617
-edit- normale gedeelte reactie kan blijven

blijf lekker binnen met je virus! je mag trouwens niet eens naar de huisarts dacht ik zo

[ Bericht 26% gewijzigd door Re op 28-10-2009 17:34:26 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_74020736
ik heb het volgens mij ook gehad echt zwaar ruk, maar goed, het is bijna over hoop ik
bterschap!
pi_74020749
hoezo moest je janken?
pi_74020907
Goh, zo voelde ik me de laatste keer dat ik ziek was ook. Da's nu 8 jaar geleden.

's Avonds hondsberoerd en 's anderendaags gewoon gaan werken.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_74020909
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:31 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

Ja , lees hem nog eens , daar beschrijf ik toch gewoon griep of zie ik dat nou verkeerd ?
Gewoon griep ja, zullen voor ieder griepje dat een user heeft maar een topic openen?

Het is dus niks ernstigs, alleen ze proberen er opnieuw een grote hype van te maken omdat er 1 (!!!) meisje is overleden.
pi_74020953
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:34 schreef De_Logica het volgende:

[..]

Gewoon griep ja, zullen voor ieder griepje dat een user heeft maar een topic openen?

Het is dus niks ernstigs, alleen ze proberen er opnieuw een grote hype van te maken omdat er 1 (!!!) meisje is overleden.

Hee, de eerste die hem doorheeft!!!!

Neemt niet weg dat het gewoon een klote griep en dat ik goed ziek ben en me verveel
pi_74020978
Ik had het maand geleden al net zo gehad
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_74021021
Dit jaar is de griep golf misschien wat erger, maar niet zo zeuren en gewoon doorgaan. Zo blijft je lichaam in beweging en is het sneller over. Pak daarnaast wel je rust natuurlijk.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_74021067
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:34 schreef De_Logica het volgende:

[..]

Mn moeder had pas gewone griep, en dat was toch wel iets minder heftig dan wat TS beschrijft.
I'm not a sinner.
pi_74021137
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
Goh, zo voelde ik me de laatste keer dat ik ziek was ook. Da's nu 8 jaar geleden.

's Avonds hondsberoerd en 's anderendaags gewoon gaan werken.
Dat zegt meer over jou dan over mij IDD
Als je zo duizelig bent dat je amper normaal over straat kan gaan lijkt het me niet verantwoord om te gaan werken , laat staan ernaartoe gaan

Alles wat ik hier heb neergezet is echt wel waar maar ik vind het zo debiel dat het allemaal zo in de media word opgeklopt dus vandaar dat ik het allemaal een beetje bomastisch en dramatisch heb neergezet juist om aan te geven dat het om niks meer gaat dan een normale griep die net even iets ernstiger uitpakt
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:40:32 #13
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_74021156
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:35 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

Hee, de eerste die hem doorheeft!!!!

Neemt niet weg dat het gewoon een klote griep en dat ik goed ziek ben en me verveel
Nee hoor, ik ben de eerste die het in dit topic zegt. .
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:38 schreef Plums het volgende:

[..]

Mn moeder had pas gewone griep, en dat was toch wel iets minder heftig dan wat TS beschrijft.
Als iedereen met de griep exact hetzelfde doormaakt hadden we het al wel van de wereld verbannen denk ik.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:44:05 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_74021280
Mensen, we hebben nou eenmaal een FLU subforum dus als iemand een persoonlijke ervaring hier post is dat natuurlijk hartstikke welkom, wil je het niet lezen moet je niet naar FLU gaan om het topic te lezen, simpel genoeg.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_74021309
[quote]Op zaterdag 24 oktober 2009 18:40 schreef De_Logica het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben de eerste die het in dit topic zegt. .
[..]

OK....true!
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:50:47 #16
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_74021527
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:44 schreef jogy het volgende:
Mensen, we hebben nou eenmaal een FLU subforum dus als iemand een persoonlijke ervaring hier post is dat natuurlijk hartstikke welkom, wil je het niet lezen moet je niet naar FLU gaan om het topic te lezen, simpel genoeg.
FLU ontwijk ik ook maar soms verschijnt er eens iets in de active topics dat ik wel móét klikken.

Daarnaast was het een OP bij uitstek om er even mooi tegenin te gaan, omdat er doodleuk een griepje beschreven wordt.

Verder, I rest my case.
pi_74022880
Hoe oud ben je?
You dream it, I live it.
pi_74082190
Ik had vorige week een snotneus. Dokter opgebeld die zei dat het waarschijnlijk de Mexicaanse griep was, want dat gaat rond.

Meteen de baas gebeld dat ik minstens een week niet kon werken natuurlijk, maar verder niet echt last van gehad.
pi_74155606
wat een kansloze reacties, moderators doe eens wat nuttigs en verwijder die zooi, echt pathetic ...

Hoe is het topicstarter inmiddels?
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
  woensdag 28 oktober 2009 @ 17:33:48 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74156558
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:07 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
wat een kansloze reacties, moderators doe eens wat nuttigs en verwijder die zooi, echt pathetic ...

Hoe is het topicstarter inmiddels?
point taken, ik ga ff bezemmen

-edit-
zo... weer steriel...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:53:29 #21
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74159149
Iedereen is hier in huis al ziek geweest (kotsen), ik ging vanmorgen aan de diarree. En verhoging (38.5). Is dit Mexicaanse griep?
opgezegd@fok.nl
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:55:59 #22
3185 Adelante
To let it go now
pi_74159241
Ook benieuwd is of TS weer helemaal is opgeknapt.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:55:59 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74159242
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:53 schreef FoXje het volgende:
Iedereen is hier in huis al ziek geweest (kotsen), ik ging vanmorgen aan de diarree. En verhoging (38.5). Is dit Mexicaanse griep?
Nieuwe influenza veroorzaakt bij mensen dezelfde verschijnselen als gewone griep, dus koorts, keelpijn, spierpijn, hoofdpijn en hoesten. Ook diarree en overgeven kunnen optreden. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) adviseert mensen die griepverschijnselen met koorts boven de 38 graden krijgen om thuis te blijven en uit te zieken.

http://www.medicinfo.nl/%(...)b584-49366445d5ef%7D
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:01:44 #24
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74159474
Ik heb alles, behalve hoesten.
opgezegd@fok.nl
pi_74159884
hoe is het nu met je dan? beterschap.
Eu brincko con us meaus tomats! [Boss Pablo]
pi_74167685
Van Harte Beterschap
pi_74174229
ik heb het ook
ik was al twee weken verkouderig maar verder niks.
Afgelopen vrijdag werd ik hondsberoerd. de rest is bijna precies zo verlopen als bij TS. Vandaag (gister) ben ik voor het eerst buiten geweest. Ik hoop dat het hoesten en de spierpijn snel overgaan
pi_74176540
Ik heb ook iets raars.

Eerst knetterende hoofdpijn, sinds maandag. Verder alleen een beetje last van m'n keel, maar dat heb ik wel vaker. Gister begon ik met hoesten en vandaag werd ik wakker met een superirritante spierpijn in m'n rug. Ik heb op moment 38,2. Blijf vandaag maar op de bank, beetje huiswerk doen (heb morgen belangrijke tentamens ) Voor alsnog ga ik niet nadenken over Mexicaanse griep, en heb ik niet te veel te klagen omdat ik (nog) niet verkouden ben. Wel hoop ik dat die koppijn snel opdondert, daar heb ik echt een teringhekel aan. Zelfs de voorgeschreven pijnmedicatie van verstandskies trekken kan niet op tegen deze koppijn!
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_74220530
Ik heb ook mexicaanse griep, werd gisteren wakker met extreme koorts en zweten, niet lekker, dus na 4 uur woelen toch maar besloten de dokter te bellen en die zei gelijk dat ik mexicaanse griep had, dat ik in bed moest blijven tot mn koorts en hoesten weg was, best pijnstillers mag slikken tegen de hoofd en spierpijn en hoestdrank voor mn pijnlijke keel, want met die droge hoest lijkt het wel alsof je alles open hoest. verder gister hele dag met dikke trui onder dubbel dekbed en zweten maar.. paar keer douchen en omkleden.. en moet zeggen dat ik me nu een dag later al minder beroerd voel, dokter zei dat het gemiddeld een week duurt.. ik hoop dat ik er sneller vanaf ben, loop zo heel wat inkomen mis en bovendien nog tentamens voor de deur die ik al 4 jaar aan het uitstellen ben... we zullen het zien, het is gewoon een hardnekkig griepje, stomme media hype erom heen
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:55:35 #30
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_74243872
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:36 schreef daftme het volgende:
Dit jaar is de griep golf misschien wat erger, maar niet zo zeuren en gewoon doorgaan. Zo blijft je lichaam in beweging en is het sneller over. Pak daarnaast wel je rust natuurlijk.
Mensen die denken dat griep een verijdelde verkoudheid is.

Probeer jij maar eens normaal te functioneren bij 40 graden koorts, ahaha
My mama didn't raise no fool
pi_74248270
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 00:55 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Mensen die denken dat griep een verijdelde verkoudheid is.

Probeer jij maar eens normaal te functioneren bij 40 graden koorts, ahaha
Dit ja
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:50:48 #32
267339 the_clone
FOK!WARS - The_clone comes EP1
pi_74248320
Ik heb het nu ook, lig nu ziek met me laptop in bed, maar voor mij valt het wel mee. Na 2 dagen was de hoofdpijn weg hoewel ik wel 39.78 heb gehad, en zo`n spierpijn dat ik nauwlijks me bed uit kom. Als ik sta heel duizelig. Ik kreeg het donderdag maar sinds vanochtend dus geen hoofdpijn en minder spierpijn, maar verder wel uitgeput, ik had het erger verwacht. Maarrr... ik heb geen enkel moment gejankt
.:: It's a Clone way of life ©::.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:07:29 #33
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74256991
Ik heb begin dit jaar de griep gehad, geen pretje inderdaad Echt 1 week compleet verkankerd geweest en 1 week "niet lekker"... Gelukkig geen secundaire infecties, wel lang last van m'n keel en oren gehad nog...

Wat betreft de griep/verkoudheid discussie: het is een beetje als verliefdheid of een orgasme... Als je de griep echt hebt gehad, weet je het

Sterkte aan de zieken Word maar gauw weer beter (en blijf uit mijn buurt)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74278088
tvp
pi_74280645
Ik snap nog steeds het verschil niet met de gewone griep. Hier zoon van 16 bijna 2 weken af en aan koorts of verhoging, koppijn, koortsdromen (tenmiste 3 dagen gehad), beetje benauwd, maar niet echt snotverkouden of zo. Bekaf en algeheel lamlendig. Ik bel de huisarts en kom niet verder dan de assistente die mij niets anders kan vertellen dan wat ik al wist: griep en dus dit en dat en dat doen... ja, dat weet ik ook wel, duh. Maar hoe weten al die andere huisartsen dan zo zeker dat het om de mexicaanse griep gaat?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 1 november 2009 @ 16:21:20 #36
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_74280725
Ik doe niet mee an die onzin.....
Mexicaanse griep is gewoon een modeverschijnsel...

Mensen die de Tacohoest gebruiken om een weekje zielig vakantie te gaan houden
Ik ben een eckte rapnegert
  zondag 1 november 2009 @ 16:27:16 #37
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_74280956
Ik hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt. Sterkte en beterschap.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_74282354
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:21 schreef Gummibeer79 het volgende:

Ja, als je de griep hebt zit je je heel de dag thuis te vermaken
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 1 november 2009 @ 18:01:28 #39
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74283922
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:18 schreef nokwanda het volgende:
Maar hoe weten al die andere huisartsen dan zo zeker dat het om de mexicaanse griep gaat?
Omdat de pandemische griep de seizoensgriep heeft verdrongen. Praktisch alle griep die nu rondgaat in Nederland is de varkensgriep.

Bron:RIVM, Nieuwe Influenza A (H1N1) Overzicht 30 oktober 2009, week 44, p. 14
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 1 november 2009 @ 18:11:44 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_74284203
Beterschap
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 1 november 2009 @ 18:27:26 #41
38396 mazaru
pi_74284626
pi_74287441
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:53 schreef FoXje het volgende:
Als je hallicunaties van een sombrero hebt wel, anders niet, amigo.
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:37:22 #43
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_74365133
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:21 schreef Gummibeer79 het volgende:

Hehe, ik heb hem ook onder de leden.... Sinds gisteren. Ben nu weer wat energieker, maar ben de hele dag een slappe vaatdoek geweest.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:42:28 #44
38396 mazaru
pi_74365368
Joehoeeee TS!!!
Ben je er nog???

Oh, hij is weer beter staat in zijn onderschrift.
Dat had die dan ook wel even hier kunnen melden.
Zit ik hier helemaal meelevend te doen voor niks.

[ Bericht 78% gewijzigd door mazaru op 03-11-2009 22:13:55 ]
pi_74442990
Ik heb 't ook. Nu drie dagen. Elke keer denk ik dat het prima gaat, en dan stort ik weer in
Maar over het algemeen valt het me best mee. Ik heb al drie boeken uit, zo kom ik nog eens ergens aan toe
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  vrijdag 6 november 2009 @ 09:20:59 #46
3185 Adelante
To let it go now
pi_74444079
Waarom reageert TS niet meer? Hij zou toch niet....
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 6 november 2009 @ 09:48:48 #47
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_74444702
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:20 schreef Adelante het volgende:
Oh, noes!
pi_74445267
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:42 schreef mazaru het volgende:

Joehoeeee TS!!!
Ben je er nog???

Oh, hij is weer beter staat in zijn onderschrift.
Dat had die dan ook wel even hier kunnen melden.
Zit ik hier helemaal meelevend te doen voor niks.
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:20 schreef Adelante het volgende:
Is weer beter zie onderschrift.
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:11:56 #49
98135 TeleluvR
pi_74445312
Hoe lang heeft het hele geintje nou eigenlijk geduurd?
pi_74445444
Wanneer ik het verslag van TT starter lees , lijkt dat op de griep die ik 8 dagen had,
de koorts was niet hoog, 38.5, de hoofdpijn was 2 dagen echt heel heftig,
bleef maar niezen, spierpijn, 5 dagen duizelig en een hele rare keelpijn die 2 weken bleef,
en doodop, even lopen in het huis en weer liggen, voelde ook dat er iets niet goed zat
in de luchtwegen maar hoesten viel mee, tenminste het was een droge hoest, niet zo'n
bronchitishoest vooral die moeheid was hinderlijk, heb je 8 dagen hoge koorts dan lig je wel plat,
maar 38.5 is niet echt hoog, dus deed thuis wel dingen, maar moest dan gelijk weer 15 minuten
plat.

Zelf ben ik niet naar de huisarts gegaan, doe ik trouwens zelden wanneer ik de griep heb,
waarom zou ik tussen al die mensen gaan zitten , achteraf weet ik nu niet of ik de mexicaanse
griep had.

Je schijnt het maar 1 keer te kunnen krijgen, dus hoop dat ik het toch had, dan ben ik er klaar mee.

[ Bericht 54% gewijzigd door Sinarades op 06-11-2009 14:35:45 (Tikfoutje.) ]
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:17:04 #51
98135 TeleluvR
pi_74445449
Vind ik echt wel meevallen, als dat zo is.
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:38:51 #52
38396 mazaru
pi_74449830
Ik vraag me af of degenen die het nu al gehad hebben, ook beschermd zijn tegen een gemuteerde vorm van dit virus.
pi_74450942
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:17 schreef TeleluvR het volgende:
Vind ik echt wel meevallen, als dat zo is.
Tisso. Nou ja, de hoogste temperatuur die ik heb gemeten was 38.8, verder precies wat Sinarades beschrijft.
Als je nu griep hebt, is het vrijwel zeker de mexicaanse griep, omdat de 'normale' griep nu heel zeldzaam is. Mijn huisarts test het niet eens. Heeft ook geen zin, het gaat vanzelf wel over bij gezonde mensen.
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:38 schreef mazaru het volgende:
Ik vraag me af of degenen die het nu al gehad hebben, ook beschermd zijn tegen een gemuteerde vorm van dit virus.
Ik vind van wel
pi_74450993
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:38 schreef mazaru het volgende:
Hangt van de mutatie af lijkt me.... Hoe 'sterker' de mutatie, hoe minder je opgebouwde immuniteit je beschermt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:16:34 #55
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74451094
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hangt van de mutatie af lijkt me.... Hoe 'sterker' de mutatie, hoe minder je opgebouwde immuniteit je beschermt.
Dit is correct.
pi_74451181
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:16 schreef Sinarades het volgende:
Wanneer ik het verslag van TT starter lees , lijkt dat op de griep die ik 8 dagen had,
de koorts was niet hoog, 38.5, de hoofdpijn was 2 dagen echt heel heftig,
bleef maar niezen, spierpijn, en een hele rare keelpijn die 2 weken bleef,
en doodop, even lopen in het huis en weer liggen, voelde ook dat er iets niet goed zat
in de luchtwegen maar hoesten viel mee, tenminste het was een droge hoest, niet zo'n
bronchitishoest vooral die moeheid was hinderlijk, heb je 8 dagen hoge koorts dan lig je wel plat,
maar 38.5 is niet echt hoog, dus deed thuis wel dingen, maar moest dan gelijk weer 15 minuten
plat.

Zelf ben ik niet naar de huisarts gegaan, doe ik trouwens zelden wanneer ik de griep heb,
waarom zou ik tussen al die mensen gaan zitten , achteraf weet ik nu niet of ik de mexicaanse
griep had.

Je schijnt het maar 1 keer te kunnen krijgen, dus hoop dat ik het toch had, dan ben ik er klaar mee.
En dit is waar ik nu middenin zit... zit nu op dag 5
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_74452663
Nee maar serieus, het valt best mee. Zeker vergeleken met een gewone griep.
Zorg alleen dat je voldoende tissues, paracetamol en thee inslaat.
pi_74452809
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:11 schreef tuxepux het volgende:

Tisso. Nou ja, de hoogste temperatuur die ik heb gemeten was 38.8, verder precies
wat Sinarades beschrijft. Als je nu griep hebt, is het vrijwel zeker de mexicaanse griep,
omdat de 'normale' griep nu heel zeldzaam is. Mijn huisarts test het niet eens.
Heeft ook geen zin, het gaat vanzelf wel over bij gezonde mensen.
Weet je dat ik niet eens dacht dat ik de mexicaanse griep zou kunnen hebben,
want de koorts viel mee 38.5, dus heb steeds 2 weken gedacht dat ik een enorme rare
verkoudheid had opgelopen , een vriendin belde en ik zei nee je kan niet langs komen,
want ben echt gevloerd door die hoofdpijn, keelpijn en benauwdheid in de luchtwegen.

Ze vroeg toch geen mexicaanse griep, ik zei nee natuurlijk niet , dan ben je wel zieker.

Dus ik weet het nog steeds niet of het de mexicaanse had, hoor net wel op de radio van
een medewerker GGd dat wanneer je nu griep hebt grote kans is dat het de mexicaanse
is omdat die andere griep later in het najaar wordt verwacht.

Maar voor ieder die nu ziek zijn, rustig aan en beterschap.
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:12:42 #59
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_74453009
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:11 schreef tuxepux het volgende:

Tisso. Nou ja, de hoogste temperatuur die ik heb gemeten was 38.8, verder precies wat Sinarades beschrijft.
Als je nu griep hebt, is het vrijwel zeker de mexicaanse griep, omdat de 'normale' griep nu heel zeldzaam is. Mijn huisarts test het niet eens. Heeft ook geen zin, het gaat vanzelf wel over bij gezonde mensen.

Ik heb 1 avond 39 graden gehad, verder geen koorts. Wel rochel ik hele emmers snot en slijm op.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_74453373
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb 1 avond 39 graden gehad, verder geen koorts. Wel rochel ik hele emmers snot en slijm op.
Ja, je moet wel genoeg drinken, want al dat water komt er via je neus weer uit
pi_74454697
Heeft TS geen ziektes of chronische aandoeningen?
  vrijdag 6 november 2009 @ 16:45:03 #62
38396 mazaru
pi_74458493
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:59 schreef F04 het volgende:

TS is allang weer beter, en zelfs vergeten dat hij dit topic heeft aangemaakt.
pi_74458915
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:59 schreef F04 het volgende:

TS baalde een beetje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Martinovibes op 25-10-2009 13:15 (Geen goede moderatie en kut users) ]
pi_74461412
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 17:00 schreef Sinarades het volgende:
TS baalde een beetje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Martinovibes op 25-10-2009 13:15 (Geen goede moderatie en kut users) ]
Iedereen zat te gillen dat hij zich niet moest aanstellen of zo?
Hij stelde zich niet aan, hij deed gewoon verslag van de griep

O ja, vergeten te melden: door die griep is mijn afweersysteem te druk bezig om intussen een koortslip aan te kunnen vallen
pi_74463835
jammer dat ts niet meer reageerd. Ik vond het wel interresant om het verloop te lezen.
Als je nog meeleest ts: er zijn ook serieuze mensen die reageren
pi_74488144
Ik dacht ook gevild te zijn door een griepje;

Nacht van dinsdag op woensdag erg slecht geslapen en hevige dorst. Erg warm gehad wist halvewege de nacht al dat ik de volgende dag thuis zou blijven ivm de koorts. Volgende dag erg beroerde koppijn en flinke koorts (+-40 graden). Wel gewoon dingen kunnen doen als huis beetje opruimen en beetje tv/gepced). Einde van de dag leek het beter te gaan maar nog steeds koorts. en nu ook een flinke spierpijn, maar deze had ik al verwacht doordag ik een flinke sport sessie erop had zitten op dinsdag avond. Eet lust was minimaal maar wel gewoon goed fruit gegeten en goed thee gedronken.

Dag 2 wou ik weer graag naar stage; beetje uitgeslapen en na het douchen nog even op bed gelegen waarna ik 3 uur later waker werd met exact de zelfde symptomen als de dag ervoor plus nog een flinke keelpijn en opgezette klieren daarbij was de spierpijn ook nog iets verder opgetrokken. Die dag later nog wel even naar buiten geweest.

Vrijdags ging het beter, nog steeds wel lichte verhogen van 38,5 ofzo. Maar wel gewoon kunnen fucntioneren op stage en savonds nog uit eten geweest. Daar begon een lichte buikpijn. Pas vandaag wou ik gaan werken en kwam mijn manager ermee wat ik nou precies had; ik zei dat ik een griepje had gehad en dat het nu wel over was.

Mijn symptomen waren dus de koorts, keelpijn, koppijn, licht kuchje, lichte diarree, en dus de spierpijn. Hij vond het wel vrij veel op de verschijnselen van mexicaanse griep lijken en heeft me naar huis gestuurd; wel raar gevoel dat je beter bent maar toch ziek naar huis moet. Nu maar even in het weekend in quarantaine modus en dan maandag er weer tegenaan.
pi_74490002
Ja, maandag er weer tegenaan... mensen besmetten bedoel je?
pi_74490077
heb het sinds afgelopen zondag,
maandag koorts (38.5 / 39.0) veel spierpijn, hoesten, hoofdpijn
dat volgehouden t/m donderdag sindsdien is de koorts wat afgenomen, wisselt een beetje in de dag.
vandaag is de eerste dag dat ik me iets fitter voel. nog steeds lichte koorts en buikpijn maar het gaat vooruit.
mag pas weer op het werk komen als ik meer dan een dag geheel koortsvrij ben (veiligheidsprotocol e.d.).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_74491662
mensen kunnen er wel grapjes over maken. maar leuk is het niet.
de mexicaanse griep is het type virus H1N1.
dat is hetzelfde type virus als bij de spaanse griep die 40 jaar lang duurde.
en daar zijn 100 miljoen mensen aan dood gegaan.
over een paar jaar zijn er waarschijnlijk een paar miljoen doden.
mensen kunnen wel stoer doen met er is niks aan de hand blablabla.
maar het is niet grappig.
pi_74493091
Voordeeltje als je het nu krijgt dan. Ik neem aan dat je het dan niet meer kunt krijgen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_74493135
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:25 schreef Dagoduck het volgende:
Straks komt het door de ventilator van mijn computer
in dat geval lijk me dit grapje geen slecht idee.

dan heb ik het maar gehad.
  zaterdag 7 november 2009 @ 22:25:56 #72
98135 TeleluvR
pi_74494104
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 20:58 schreef movearound het volgende:
Jij hebt er duidelijk verstand van...
pi_74494274
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 20:58 schreef movearound het volgende:
Ik heb het zelf gehad in zomer(ook op getest) en het is niets meer of minder dan een gewoon griepje. 3 dagen goed ziek met koorts, 3 dagen uitzieken klaar.
pi_74496350
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 22:31 schreef Remzz het volgende:

Ik heb het zelf gehad in zomer(ook op getest) en het is niets meer of minder dan een gewoon griepje. 3 dagen goed ziek met koorts, 3 dagen uitzieken klaar.
Bij iedereen kan het anders uitpakken, kan ook dat je na twee weken nog benauwd hebt .
pi_74497023
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:52 schreef F04 het volgende:
Ja, maandag er weer tegenaan... mensen besmetten bedoel je?
Bij een normale griep ga je toch ook meteen na het beter worden weer aan de slag? Zelfde besmetting verhaal hoor. Als je er vatbaar voor bent krijg je het toch wel hoor...

Vind het van mij zelf al heel volwassen dat ik verder alle sociale uitstapjes heb geannuleerd in het weekend.
  zondag 8 november 2009 @ 03:13:01 #76
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74499251
Ik hem hem ook gehad, geen pretje inderdaad, had bijna 41 graden koorts, keelpijn, spierpijn, last van mijn longen en luchtwegen (heb toch al chronische bronchitis).
Maar ik vond het overall gezien meevallen, maar dat komt misschien omdat ik kwa pijn enzo al best wat gewend ben. ( 2 bevallingen, regelmatig heftige migraineaanvallen en die bronchitis)

Mij oudste dochtertje heeft het ook gehad overigens en gelukkig milder dan ikzelf, wel ook hoge koorts maar ze was na 3 dagen alweer aan het spelen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_74499272
we hebben allemaal wel eens een griepje he
  zondag 8 november 2009 @ 03:17:50 #78
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74499286
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:40 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

Dat zegt meer over jou dan over mij IDD
Als je zo duizelig bent dat je amper normaal over straat kan gaan lijkt het me niet verantwoord om te gaan werken , laat staan ernaartoe gaan

Alles wat ik hier heb neergezet is echt wel waar maar ik vind het zo debiel dat het allemaal zo in de media word opgeklopt dus vandaar dat ik het allemaal een beetje bomastisch en dramatisch heb neergezet juist om aan te geven dat het om niks meer gaat dan een normale griep die net even iets ernstiger uitpakt
Ach, mensen beseffen vaak gewoonweg niet hoe ziek iemand kan zijn van een griep.

Mijn man heeft een paar jaar terug in het ziekenhuis gelegen met een griep, hij wilde zelf niet maar de dokter legde ook uit dat wat de meeste mensen in de volksmond een griep noemen daadwerkelijk een flinke verkoudheid is.
dus de helden die roepen met griep te gaan werken hebben niet eens de griep, met een echte griep kan je niet eens werken al heb je het graag.
Ik kon niet eens meer zonder steun lopen, zakte door mijn benen heen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_74500883
Ik heb in de herfstvakantie de dokter gebeld omdat ik dacht dat ik de mexicaanse griep had
had last van licht koorts spierpijn overal moe weinig eetlust 37,9 graden koorts
1 week later was dat over maar kreeg ik last van mijn keel.
Nu heb ik geen last van me keel meer maar wel al 4 dagen last van droge hoest en was vanacht misselijk en buikpijn heb 37.5 graden ( lichte verhoging)
kwam van bed af en heb weer eens overal spierpijn over me lichaam
Heel vervelend!

wat denken jullie dat het kan zijn mexicaanse griep of gewone griep?
  zondag 8 november 2009 @ 10:46:40 #80
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74501124
Sinds de zomer gaat bijna geen 'ouderwetse' griep rond in Nederland, alleen maar de varkensgriep — en die kun je maar één keer krijgen. Verder komen de symptomen redelijk mild over, dus ik houd het op een koutje. Maar als het griep is, is het nu vrijwel zeker de varkensgriep.
pi_74501537
Ik heb nu 38 graden koorts en koude rillen, en afentoe weer koud en dan weer warm
en steeds zeurden spierpijn in mijn benen ook met rust.
en als ik hoest last van me borstkast en schouderbladen en rug.
soms met ademen pijn bij adamsappel en keel
pi_74509196
Ik ook altijd met mijn grote mond...
Het is dus nog steeds niet over. Dinsdag begon 't, en ik vond dat het voor het weekend wel over zou zijn. Ik heb potverdorie nog steeds af en toe koorts en als ik 100 meter loop ben ik uitgeput.
Nou, dan blijf ik maandag ook nog maar thuis, he. Het is niet alsof ik iets te doen heb op mijn werk
  zondag 8 november 2009 @ 20:15:16 #83
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74517912
Bubbleblower , denk dat je gewoon een hardnekkige verkoudheid te pakken hebt.
Ook erg vervelend hoor overigens, niet begatiliserend bedoeld.
pi_74532106
quote:
Op zondag 8 november 2009 15:59 schreef tuxepux het volgende:
Ik ook altijd met mijn grote mond...
Het is dus nog steeds niet over. Dinsdag begon 't, en ik vond dat het voor het weekend wel over zou zijn. Ik heb potverdorie nog steeds af en toe koorts en als ik 100 meter loop ben ik uitgeput.
Nou, dan blijf ik maandag ook nog maar thuis, he. Het is niet alsof ik iets te doen heb op mijn werk
same here... koorts is wel wat aan het wegzakken maar heb nog steeds geen enkele fut in m'n lijf. net even gedouched en nu aan het uitpuffen op de bank daarvan.
dag 8 inmiddels, straks ff de huisarts bellen of die nog slimme inzichten heeft.
  maandag 9 november 2009 @ 09:20:51 #85
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74532316
Goed initiatief van deze log!

Het klinkt wel net als iets wat ik vorig jaar ook heb gehad ongeveer einde van de winter. ook een griep die ik nog nooit eerder had megemaakt en duurde ook ruim anderhalve een week met het heftigste in de eerste 3 dagen veel zweten, en daarna toch echt bijna niets normaal kunnen doen.

Sterkte!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74533375
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:02 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

same here... koorts is wel wat aan het wegzakken maar heb nog steeds geen enkele fut in m'n lijf. net even gedouched en nu aan het uitpuffen op de bank daarvan.
dag 8 inmiddels, straks ff de huisarts bellen of die nog slimme inzichten heeft.

Kut is dat he En als de koorts volledig weg is ben je straks nog wel een week of 2 moe...

*kan het weten want ook ziek is geweest *
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74534031
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:20 schreef Dragorius het volgende:
Kut is dat he En als de koorts volledig weg is ben je straks nog wel een week of 2 moe...

*kan het weten want ook ziek is geweest *
Het stomme is dat ik niet ziek genoeg ben om thuis te blijven, voor mijn gevoel. Ik haat aanstelleritis en weiger het zelf te vertonen. Ik ga dus morgen mooi weer werken, screw de vermoeidheid.
Jammer alleen dat ik dan ook een half uur moet autorijden om er te komen, daar heb ik toch wel iets van concentratie bij nodig...
pi_74540775
Ik heb sinds vanmorgen last van enorme spierpijn over mijn hele lichaam, een futloos gevoel, hoofdpijn, ben misselijk en een beetje koortsachtig. Ben twee weken geleden ook al een heel weekend ziek geweest (overgeven en diarree) maar dit voelt een stuk anders, vooral door die enorme spierpijn in rug en bovenarmen.

Zou ik het hebben?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 9 november 2009 @ 14:47:29 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74541338
enorme spierpijn is wel een kenmerk ja, goed je temperatuur in de gaten houden iig en je longfunctie, maar voor de rest is het gewoon simpel uitzieken...

En de HA zou ik ook even informeren...
pi_74541951
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb sinds vanmorgen last van enorme spierpijn over mijn hele lichaam, een futloos gevoel, hoofdpijn, ben misselijk en een beetje koortsachtig. Ben twee weken geleden ook al een heel weekend ziek geweest (overgeven en diarree) maar dit voelt een stuk anders, vooral door die enorme spierpijn in rug en bovenarmen.

Zou ik het hebben?
Dat lijkt wel aardig op hoe ik me voelde. Alleen kwam bij mij de koorts eerst (dat was echt overduidelijk 'ploink, okee, nu ben je ziek') en daarna pas de spierpijn.
Van de griep heb ik trouwens geen buikklachten gehad en dat wordt ook niet vaak als symptoom genoemd, dus wat je in dat weekend had zal wel iets anders zijn geweest.

Nou, gefeliciteerd, ga maar vast alle afspraken in de komende week afbellen
pi_74542444
Thanks voor jullie reacties, ik kruip zo m'n bed maar in. Voel me echt belabberd, kippenvel over mijn hele lichaam, bah!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_74542649
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Thanks voor jullie reacties, ik kruip zo m'n bed maar in. Voel me echt belabberd, kippenvel over mijn hele lichaam, bah!
Yep, klinkt bekend.
Beterschap! En denk niet dat je beter bent als je je even prima voelt, het gaat in golven.
  maandag 9 november 2009 @ 15:52:26 #93
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_74543606
Ik heb het ook. :S
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_74543752
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:52 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik heb het ook. :S
Wat? Kippenvel, spierpijn?
pi_74543784
Kan je ook de mexicaanse griep hebben zonder koorts? Althans.. Ik heb 36,4, in m'n mond gemeten.. Ik ga dat ding echt niet in me reet doen .

Voor de rest alle symptonen, niet in hele erge mate, maar ik heb ze wel.. Vooral diarree en heel erg hoofdpijn/licht in me hoofd/duizelig bij opstaan..
pi_74543876
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:57 schreef LeNick het volgende:
Kan je ook de mexicaanse griep hebben zonder koorts? Althans.. Ik heb 36,4, in m'n mond gemeten.. Ik ga dat ding echt niet in me reet doen .
Koorts meten onder de arm
Een digitale thermometer of kwikthermometer kan in de okselplooi gestoken worden. Hou de punt van de thermometer in het midden van de okselplooi en dicht tegen het lichaam aangedrukt. Wacht bij een digitale thermometer op het biepsignaal. Een kwikthermometer moet je “afslaan” tot het kwik voldoende gezakt is in de thermometer. Laat een kwikthermometer enkele minuten in de okselplooi zitten zodat het kwik kan stijgen tot het de lichaamstemperatuur van de patiënt heeft aangenomen.

Ja die hoofdpijn en duizelig zijn, herkenbaar, ging even naar de super, dacht even tegen de vlakte aan te gaan.

Sterkte.
pi_74544059
quote:

Voor de rest alle symptonen, niet in hele erge mate, maar ik heb ze wel.. Vooral diarree en heel erg hoofdpijn/licht in me hoofd/duizelig bij opstaan..
Klinkt niet echt als griep eigenlijk, vooral koorts is een hint dat het griep is. 36,4 in je mond is waarschijnlijk geen koorts (in theorie moet je er een halve graad bij optellen, dus wordt het 37).
pi_74544956
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:00 schreef Sinarades het volgende:

[..]

Koorts meten onder de arm
Een digitale thermometer of kwikthermometer kan in de okselplooi gestoken worden. Hou de punt van de thermometer in het midden van de okselplooi en dicht tegen het lichaam aangedrukt. Wacht bij een digitale thermometer op het biepsignaal. Een kwikthermometer moet je “afslaan” tot het kwik voldoende gezakt is in de thermometer. Laat een kwikthermometer enkele minuten in de okselplooi zitten zodat het kwik kan stijgen tot het de lichaamstemperatuur van de patiënt heeft aangenomen.

Ja die hoofdpijn en duizelig zijn, herkenbaar, ging even naar de super, dacht even tegen de vlakte aan te gaan.

Sterkte.
In het boekje van de thermo staat dat onder de oksel de minst betrouwbare manier is van de 3 (oraal, anus en oksel).

@Tuxepux, ok kan best dat ik niet de mexicaanse griep heb, maar voor de rest heb ik alle symptonen wel..
quote:
•koorts
•koude rillingen
•hoofdpijn
•spierpijn
•moeheid
•droge hoest
•soms diarree
pi_74545129
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:29 schreef LeNick het volgende:
In het boekje van de thermo staat dat onder de oksel de minst betrouwbare manier is van de 3 (oraal, anus en oksel).

@Tuxepux, ok kan best dat ik niet de mexicaanse griep heb, maar voor de rest heb ik alle symptonen wel..
[..]
Voel je zelf die koorts niet gewoon? Dus afgezien van wat de thermometer zegt, heb je het koud/warm/koud, zweet je je kapot en zit je vervolgens te klappertanden? Dan is het natuurlijk duidelijk en kunnen we ook jou feliciteren
pi_74545246
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:34 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Voel je zelf die koorts niet gewoon? Dus afgezien van wat de thermometer zegt, heb je het koud/warm/koud, zweet je je kapot en zit je vervolgens te klappertanden? Dan is het natuurlijk duidelijk en kunnen we ook jou feliciteren
Voorhoofd is absoluut warmer dan normaal, en m'n gevoelstemperatuur is enorm aan het wankelen.. En zweet ook, ik heb nu een sweater met een t-shirt er onder aan, omdat ik het op andere momenten het weer koud heb.. Als ik nu sowieso mijn sweater uitdoe heb ik het vreselijk koud..

Ikzelf denk dat ik het wel (in lichte vormen) heb.. Ik lig ook weer niet doodziek op bed..
pi_74546938
quote:

Een reetmeting is volgens mij wel nauwkeuriger.

Maak em eerst wel goed schoon
  maandag 9 november 2009 @ 17:39:14 #102
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74546959
Kan ik zelf een vaccin kopen? Dat iemand anders hem dan zet? Wat kost dat ?
opgezegd@fok.nl
pi_74546971
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:

Zou ik het hebben?
klinkt wel als.....

pi_74546988
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:39 schreef FoXje het volgende:
Kan ik zelf een vaccin kopen? Dat iemand anders hem dan zet? Wat kost dat ?
Waarom?

Val je niet in de risicogroep?
  maandag 9 november 2009 @ 17:41:42 #105
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74547024
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom?

Val je niet in de risicogroep?
Klopt.
opgezegd@fok.nl
pi_74547061
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:41 schreef FoXje het volgende:

[..]

Klopt.
Als je niet in de risicogrope valt, dan zou je de griep "gewoon" aan moeten kunnen

Een vaccin kan de griep weliswaar voorkomen, maar de kans op bijwerkingen is niet uitgesloten.

Verder schijnt de griep zo ongeveer te lopen als een gewone seizoensgriep
  maandag 9 november 2009 @ 17:45:16 #107
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74547100
Gewone griep heb ik 1x gehad, bedankt, nooit meer.
opgezegd@fok.nl
pi_74547117
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:45 schreef FoXje het volgende:
Het is ook geen pretje..... Had je toen complicaties opgelopen?
pi_74547133
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:45 schreef FoXje het volgende:
Dit is mijn 1e griep, en het valt me inderdaad best wel tegen. Ik snap wel dat mensen liever een prik hebben, in elk geval.
  maandag 9 november 2009 @ 17:47:24 #110
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74547139
Alleen doodziek. Maar ff serieus, ik heb hier 2 (straks 3) kleine kinderen die ook veel zorg nodig hebben. Kan het niet veroorloven 1 week ziek te zijn ...
opgezegd@fok.nl
pi_74547220
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:47 schreef FoXje het volgende:
Alleen doodziek. Maar ff serieus, ik heb hier 2 (straks 3) kleine kinderen die ook veel zorg nodig hebben. Kan het niet veroorloven 1 week ziek te zijn ...
Misschien ff met huisarts overleggen.
  maandag 9 november 2009 @ 17:54:29 #112
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74547319
kzal morgen bellen
opgezegd@fok.nl
  maandag 9 november 2009 @ 18:08:25 #113
38396 mazaru
pi_74547679
Ik ben gisteren op een verjaardag geweest. En nu liggen er twee geveld met de griep in dat gezin.
pi_74566092
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:08 schreef mazaru het volgende:
Ik ben gisteren op een verjaardag geweest. En nu liggen er twee geveld met de griep in dat gezin.
pi_74577171
Ik zit hier nu met keelpijn, hoofdpijn en af en toe een lichte koude rilling. Stelt nog geen drol voor, maar blijf toch maar hopen dat 't bij een verkoudheid blijft en niet dat ik vanavond opeens brak in bed lig
pi_74577860
zijn er ook al mensen hier die herstelt zijn van een beveistigde mexicaanse griep?
pi_74585625
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:50 schreef TheFrankey het volgende:
zijn er ook al mensen hier die herstelt zijn van een beveistigde mexicaanse griep?
Ik inmiddels!
Ben vandaag weer gaan werken en dat ging prima. Alleen dat hoestje blijft hangen (mijn longen ratelen..).
In totaal ben ik 6 dagen thuis geweest, waarvan ik 2 dagen echt in bed heb gelegen en vanaf de 3e dag begon het weer beter te gaan.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:20:12 #118
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74585706
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:50 schreef TheFrankey het volgende:
Ja, maar ik was een van de eerste die het had, was nog eind zomer.
pi_74586409
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:17 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Ik inmiddels!
Ben vandaag weer gaan werken en dat ging prima. Alleen dat hoestje blijft hangen (mijn longen ratelen..).
In totaal ben ik 6 dagen thuis geweest, waarvan ik 2 dagen echt in bed heb gelegen en vanaf de 3e dag begon het weer beter te gaan.
Mijn dokter zei dat je beter thuis kon blijven zolang je aan het kuchen was. Dat is (logisch ook) de kwalijkste vorm om het te verspreiden.

Bij mij is het griepje nu over gegaan in een verkoudheid.
pi_74587144
naja bevestigd...door de telefoon jah ik kreeg letterlijk te horen, dat met de complicaties die ik beschreef dat ze echt niet langs gingen komen

ik heb echt 2 weken tacohoest gehad, werd van het ene op het andere uur opeens nog zieker met heule vette koorts enzo. Ben anderhalve week thuis geweest
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:01:39 #121
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_74587335
Hier ook een slachtoffer.

Afgelopen donderdag plotsklaps rillingen, voelde me niet bijzonder goed. Thuis temp gemeten, 38,5 graden. Dag erna overal spierpijn, lichte keelpijn, koorts omhoog (hoogste was zondag 39,5). En verder die droge klotehoest waardoor m'n longen nu praktisch buitenboord hangen.

Ben er nog niet helemaal vanaf maar ik voel verbetering.

Al met al moet ik wel zeggen dat de griep bij mij mild is (geweest), ik had erger verwacht. Ook geen last van gesnotter of zo.
pi_74593848
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:40 schreef flappiewappie het volgende:
Mijn dokter zei dat je beter thuis kon blijven zolang je aan het kuchen was. Dat is (logisch ook) de kwalijkste vorm om het te verspreiden.
Mja, dat weet ik wel...Maar ik heb een deadline en zo, dus ik wil gewoon werken en kan er niet tegen als ik thuiszit voor een lullig hoestje
quote:
Bij mij is het griepje nu over gegaan in een verkoudheid.
Ja, dat heb ik nu dus ongeveer. Voor een verkoudheid blijf ik ook niet thuis!
pi_74596947
Ik heb het waarschijnlijk op het moment ook.

Maandagmorgen nog nergens last van. 'S middags na wat gegeten te hebben kreeg ik ineens flinke buikpijn. Na een tijdje begon ik ook over te geven. Heb maandag en de nacht van maandag op dinsdag niets binnen kunnen houden, eten of drinken was er met een uurtje weer uit . 's Nachts ook helemaal niet kunnen slapen, om de vijf minuten werd ik weer wakker.

Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter. Alleen nog behoorlijke buikpijn. Ook voel ik me vrij zwak omdat ik twee dagen bijna niets gegeten heb.
  woensdag 11 november 2009 @ 10:36:56 #124
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74597260
Ook flinke koorts? Het klinkt meer als een voedselinfectie.
pi_74598348
Mijn collega heeft onlangs ook Mexicaanse gehad, die deed een gelijkaardig verhaal. Kan me wel voorstellen dat het een nachtmerrie is als je daar opeens door overvallen wordt. Ik hoop dat je al helemaal opgeknapt bent ondertussen Hoe lang heeft het in totaal geduurd?
  woensdag 11 november 2009 @ 15:46:23 #126
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_74606813
Ik zou gister die vaccin moeten krijgen Niet gedaan. lekker puh.
pi_74610207
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:26 schreef NIEKler het volgende:
Ik heb het waarschijnlijk op het moment ook.

Maandagmorgen nog nergens last van. 'S middags na wat gegeten te hebben kreeg ik ineens flinke buikpijn. Na een tijdje begon ik ook over te geven. Heb maandag en de nacht van maandag op dinsdag niets binnen kunnen houden, eten of drinken was er met een uurtje weer uit . 's Nachts ook helemaal niet kunnen slapen, om de vijf minuten werd ik weer wakker.

Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter. Alleen nog behoorlijke buikpijn. Ook voel ik me vrij zwak omdat ik twee dagen bijna niets gegeten heb.
Klinkt niet echt als griep, meer als voedselvergiftiging. Kun je ook flink ziek van zijn, maar dan zonder spierpijn en luchtwegklachten en met in plaats daarvan buikpijn en overgeven.
Hoe dan ook: beterschap

Voedselvergiftiging kreeg ik eens omdat ik Mexicaans had gegeten
pi_74610359
Ben ook slachtoffer geworden, enige wat ik kan doen is in bed liggen met me laptop en niks doen
Lijkt relaxed maar na een uurtje begint het te vervelen
pi_74612571
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:44 schreef Ammi het volgende:
Ben ook slachtoffer geworden, enige wat ik kan doen is in bed liggen met me laptop en niks doen
Lijkt relaxed maar na een uurtje begint het te vervelen
Iedereen die ooit echt ziek is geweest weet gewoon dat het niet relaxed is maar gewoon kut.

Mensen die zeggen ziek zijn relaxed te vinden zijn niet echt ziek en nemen gewoon een weekje 'vakantie' voor een simpele verkoudheid ofzo. En de mensen die zeggen dat iedereen die thuisblijft met de griep aanstellers zijn hebben zelf nog nooit fatsoenlijk de griep gehad anders piepten ze wel anders.

Boh gek, in 1 alinea gewoon zowel aanstellers als namaakbikkels belachelijk gemaakt, wat een baas ben ik soms
  woensdag 11 november 2009 @ 21:13:46 #130
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_74617482
Ik heb het nu wel echt. Maar ik heb er niet echt meer heel veel last van. Maar neem toch maar vrij deze week, aangezien ik niemand wil besmetten
pi_74624266
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Iedereen die ooit echt ziek is geweest weet gewoon dat het niet relaxed is maar gewoon kut.

Mensen die zeggen ziek zijn relaxed te vinden zijn niet echt ziek en nemen gewoon een weekje 'vakantie' voor een simpele verkoudheid ofzo. En de mensen die zeggen dat iedereen die thuisblijft met de griep aanstellers zijn hebben zelf nog nooit fatsoenlijk de griep gehad anders piepten ze wel anders.

Boh gek, in 1 alinea gewoon zowel aanstellers als namaakbikkels belachelijk gemaakt, wat een baas ben ik soms
Je hebt wel gelijk
pi_74635585
Ik kwakkel al een ruime week. Mijn gevoelstemperatuur schommelt als een gek, ik slaap slecht en heb regelmatig hoofdpijn. Het is alleen allemaal net niet erg genoeg om er voor thuis te blijven, dus we gaan gewoon lekker door.
Sowieso moet ik zaterdagavond nog naar een concert, dus ziek worden kan daarna pas!
pi_74635773
Dat zal wel geen Mex. griep zijn dan (al meen ik wel ergens gelezen te hebben dat de verschijnselen bij veel mensen minder heftig zijn dan bij een gewone griep). Ik kwakkel ook, maar geen hoestje te bekennen.
Hoest je?
pi_74636267
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:57 schreef Scarsick het volgende:
Ik kwakkel al een ruime week. Mijn gevoelstemperatuur schommelt als een gek, ik slaap slecht en heb regelmatig hoofdpijn. Het is alleen allemaal net niet erg genoeg om er voor thuis te blijven, dus we gaan gewoon lekker door.
Sowieso moet ik zaterdagavond nog naar een concert, dus ziek worden kan daarna pas!
Muse? !
pi_74636854
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:02 schreef ShadyLane het volgende:
Dat zal wel geen Mex. griep zijn dan (al meen ik wel ergens gelezen te hebben dat de verschijnselen bij veel mensen minder heftig zijn dan bij een gewone griep). Ik kwakkel ook, maar geen hoestje te bekennen.
Hoest je?
Nee, dat denk ik ook niet. Ik hoest verder niet en het is de afgelopen dagen niet erger geworden. Ik heb dus wel iets onder de leden, maar het is allemaal niet zo heftig, hoogstens irritant. Nu zijn er op mijn stage wel al 3 mensen geveld met een heftige griep, dus dat zal wel de mexicaanse variant zijn. Geen idee van de symptonen, maar ze zijn allemaal al de hele week ziek.
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:18 schreef Leonos het volgende:

[..]

Muse? !
Muse inderdaad en die wil ik voor geen goud gaan missen!
pi_74644166
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:57 schreef Scarsick het volgende:
Dat heb ik in het verleden ook verschillende keren geprobeerd. Gewoon naar het voetbal/feest/stappen gaan terwijl je eigenlijk ziek bent maar het niet wil zijn. . Alleen liep dat meestal niet zo goed. 1 keer moest ik met acute diarree meteen na aankomst weer terug met de trein (gelukkig een trein met een ruim en schoon toilet). 1 keer ging ik op een feest na 2 pilsjes bijna van mijn stokje--> naar huis. Tijdens het stappen (ik vond dat ik wel genoeg opgeknapt was, nog maar een lichte verhoging, veel hoesten en die koppijn zou ik toch niet meer voelen na 10 bier, toch? ) ook nog eens van mijn stokje gegaan. En nog verschillende keren na een uur ofzo al naar huis gegaan omdat het toch niet ging.

Moraal van het verhaal: je lichaam houdt bar weinig rekening met je sociale activiteiten als het op ziek worden aankomt .
pi_74644260
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:36 schreef Scarsick het volgende:

[..]

[..]

Muse inderdaad en die wil ik voor geen goud gaan missen!
Cool, ik ontvang je griep dan graag
pi_74649494
Sinds dinsdag heb ik een droge hoest. Vanaf vandaag kreeg ik er ook nog hoofdpijn de koude rillingen en 38,5 38.85 graden koorts bij....
Het zal toch niet he
pi_74650050
Ik heb het waarschijnlijk ook, al kan het volgens de huisarts ook een gewoon griepje zijn en wordt er niet meer getest.
Heb eerst 2 dagen buikpijn+diarree gehad, kreeg gisteren keelpijn en werd vannacht wakker van de koorts. Nu vooral last van m'n longen, en hoesten is een hel. Toch valt het me tot dusver niet tegen...als dit echt de Mexicaanse griep is, is 'ie prima te hebben als je rustig thuisblijft, veel drinkt, jezelf volstopt met paracetamol en keelsnoepjes neemt. Hoop dat het morgen weer wat beter gaat en dat er geen complicaties optreden
pi_74651103
Mensen die mexicaanse griep hebben gehad, voelt deze griep erger dan normale griep?
pi_74651514
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:32 schreef FL_Freak het volgende:
Mensen die mexicaanse griep hebben gehad, voelt deze griep erger dan normale griep?
Degene die nu plat liggen van de griep worden niet meer getest.
Heeft me kind nou mexicaanse of gewone griep
Hoge koorts, met pieken en dalen.
Pijn in haar keel, hoesten., kreeg pijn op borst vanmiddag (zelf noemde ze het : heb pijn op me hart mama)
Hand op haar rug gelegd en voelde wat gerommel.
Voor de zeker heid maar even langs huisarts. Longen zijn schoon en ja mevrouw het kan mexicaanse griep zijn maar ook de seizoens griep
Dus we gokken maar wat
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_74651579
Ik vind het echt niet normaal. Zodra je maar de verschijnselen hebt is het gelijk mexciaansegriep. Flikker toch op man. Ik vind echt dat ze iets meer mogen onderzoeken.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 12 november 2009 @ 23:12:23 #143
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74652623
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:41 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Degene die nu plat liggen van de griep worden niet meer getest.
Heeft me kind nou mexicaanse of gewone griep
Hoge koorts, met pieken en dalen.
Pijn in haar keel, hoesten., kreeg pijn op borst vanmiddag (zelf noemde ze het : heb pijn op me hart mama)
Hand op haar rug gelegd en voelde wat gerommel.
Voor de zeker heid maar even langs huisarts. Longen zijn schoon en ja mevrouw het kan mexicaanse griep zijn maar ook de seizoens griep
Dus we gokken maar wat
Het maakt ook niet uit, het ziektebeeld verloopt ongeveer op dezelfde manier, en al zou je het weten, dan is er toch niets tegen te doen.

Tests die geen klinisch nut hebben worden niet gedaan (vanwege de kosten)...

Maar bijna alle griepgevallen die momenteel in NL voorkomen zijn Mexicaanse griep. Deze heeft op dit moment de seizoensgriep verdrongen. Dus we houden het op Mexicaanse griep.
pi_74652802
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:43 schreef Chinless het volgende:
Ik vind het echt niet normaal. Zodra je maar de verschijnselen hebt is het gelijk mexciaansegriep. Flikker toch op man. Ik vind echt dat ze iets meer mogen onderzoeken.
Dat dus. Zelfs als je telefonisch doorgeeft wat je klachten zijn wordt er al gezegd mexicaanse griep
Mexicaanse Griep is eigenlijk gewoon een Griep maar het virus kan zich dieper nestelen in je longen dat is wat ik er nu van begrijp.
Onderzoek/Tests doen ze niet meer. Alleen als je in de gevaren zone behoord volgens mij.
Klasgenootje van me kind hoort daarbij en is wel getest afgelopen maandag.
Kreeg wel vast Tamilflu uit voorzorg. Mocht het niet zo zijn dan moesst ze stoppen, maar heb vandaag dus gehoord dat ze wel mexicaanse griep hebben gevonden in haar bloed test !
pi_74652934
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:12 schreef eleusis het volgende:

[..]

Het maakt ook niet uit, het ziektebeeld verloopt ongeveer op dezelfde manier, en al zou je het weten, dan is er toch niets tegen te doen.

Tests die geen klinisch nut hebben worden niet gedaan (vanwege de kosten)...

Maar bijna alle griepgevallen die momenteel in NL voorkomen zijn Mexicaanse griep. Deze heeft op dit moment de seizoensgriep verdrongen. Dus we houden het op Mexicaanse griep.
Het is hardnekkiger dan de gewone griep. (voor mij dan)
Ben al zeker 4 jaar niet ziek geweest door griep. (de "gewone")

2 maanden geleden had ik een gevalletje: ik voel me niet lekker. 1 dag thuis en hop weer aan het werk.

NU zit ik vanaf de dinsdag al thuis , met een klote hoest , spierpijn, zweten, veel slapen, niet misselijk, geen diraree en het lijkt ofdat mijn gehele lijf in een bankkschroef vast heeft gezeten!!!

Het zal wel de MG zijn , mij maakt het niet uit , ik voel me gewoon klote!!
het enige wat waar ik op leef is : thijmsiroop , soep en geroosterde boterhammen.
Trek in eten heb ik wel ? naar het toilet kan ik niet.
En het enige wat helpt tegen die klote hoest is koffie .... (caffeine is goed voor de bronchien)

Ik ziek lekker uit (maar ik zou liever gaan werken)
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 12 november 2009 @ 23:30:09 #146
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74653053
http://nhg.artsennet.nl/actueel/Nieuwsartikel/Griep-Check.htm
nou volgens die test heb ik het dus ook

het kwam heel plots opzetten...amazing gewoon.
Eerst keelpijn, maar die was snel over, spierpijn etc, en erg moe en zwaar gevoel in de ogen...pff..maar goed die nacht...beetje klam geen koorts oid.
Maar smorgens bloed en allemaal heftig slijm vanuit de voorhoofdholtes..schrok echt wel ff.
Het leek wel fiks ontstoken en zo plotseling?
Heel raar...ben nu beetje bij beetje aan het opknappen..ben snel moe.
En af en toe sinds eergister mijn kop weer helderder is, without snotterige things..
heb ik ongeveer 6 x op een dag ineens een mega vage irritante kriebelhoest..bah bah!
dan maar de neus verstopt maar dat vind ik echt erg...
koorts komt niet hoger dan 38...
maar tis mega irritant ik moet wel eten koken en de rest doen in huis..
Dat maakt het extra zwaar vind ik wel
Snollebolt
  donderdag 12 november 2009 @ 23:31:06 #147
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74653073
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:25 schreef prupke het volgende:

[..]

Het is hardnekkiger dan de gewone griep. (voor mij dan)
Ben al zeker 4 jaar niet ziek geweest door griep. (de "gewone")

2 maanden geleden had ik een gevalletje: ik voel me niet lekker. 1 dag thuis en hop weer aan het werk.

NU zit ik vanaf de dinsdag al thuis , met een klote hoest , spierpijn, zweten, veel slapen, niet misselijk, geen diraree en het lijkt ofdat mijn gehele lijf in een bankkschroef vast heeft gezeten!!!

Het zal wel de MG zijn , mij maakt het niet uit , ik voel me gewoon klote!!
het enige wat waar ik op leef is : thijmsiroop , soep en geroosterde boterhammen.
Trek in eten heb ik wel ? naar het toilet kan ik niet.
En het enige wat helpt tegen die klote hoest is koffie .... (caffeine is goed voor de bronchien)

Ik ziek lekker uit (maar ik zou liever gaan werken)
ah koffie dus?
Thnks! Vind het een eng hoestje
Snollebolt
  donderdag 12 november 2009 @ 23:32:21 #148
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74653091
Feiten over de Mexicaanse griep

AMSTERDAM - Er is de laatste weken veel onduidelijkheid ontstaan rond de Mexicaanse griep. Om deze weg te nemen heeft De Telegraaf een aantal feiten over de griep overzichtelijk op een rij gezet.

HET VIRUS
De gevolgen van de Mexicaanse griep zijn niet anders of ernstiger dan die van de 'gewone' griep. De verwachting is dat meer mensen de Mexicaanse griep krijgen, dan er normaal de 'gewone' griep krijgen.

De klachten die optreden bij de Mexicaanse griep zijn dezelfde klachten als bij een 'gewone' griep: koorts, spierpijn, koude rillingen, hoofdpijn, vermoeidheid en een droge hoest.
De meeste klachten verdwijnen binnen een week. Het hoesten kan een stuk langer aanhouden.

De Mexicaanse griep is besmettelijk vanaf één dag vóór tot zeven dagen ná het begin van de ziekteverschijnselen of tot klinisch herstel.

De incubatietijd van de Mexicaanse griep is één tot zeven dagen na het binnenkrijgen van het virus.
Tamiflu (oseltamivir) kan op verzoek verkregen worden als drank.

DE VACCINATIE
Als u nu de Mexicaanse griep krijgt, bent u na herstel immuun voor de huidige variant. Vaccinatie is dan niet meer nodig.
Als u in verband met de vaccinatie twijfelt of u de Mexicaanse griep al heeft gehad, neem dat contact op met uw huisarts.

De risicogroepen zijn:
· zwangere vrouwen in hun tweede of derde trimester;
· personen die jaarlijks een oproep voor de griepprik krijgen;
· gezonde 60-plussers;
· gezinsleden en mantelzorgers met een hoog risico op ernstige ziekte en sterfte door griep;
· kinderen van zes maanden tot en met vier jaar oud;
· huisgenoten van baby's in de leeftijd van 0 tot en met 5 maanden.

Wanneer u tot de risicogroep behoort, ontvangt u van uw huisarts een uitnodiging om de vaccinatie te komen halen.

Als bijwerkingen van de vaccinatie gelden:
de eerste dag na de prik kunt u wat pijn, roodheid en een kleine zwelling op de plaats van de prik hebben. Deze verschijnselen gaan vanzelf over. Van de prik kunt u géén griep krijgen.
Wel kunnen sommige mensen zich na de prik een paar dagen minder lekker voelen.

De vaccins zijn goedgekeurd door de WHO.
Ook als u tegen de 'gewone' griep bent ingeënt, dient u een vaccinatie tegen de Mexicaanse griep te halen. Dit zijn twee verschillende vaccins.
De combinatie van de 'gewone' griepprik en de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep levert geen risico's op.

Als u in het buitenland bent tijdens de nationale vaccinatiecampagne kunt u na uw vakantie het beste een afspraak maken met de huisarts om alsnog een vaccinatie toegediend te krijgen.

Vaccinatie gebeurt slechts op uitnodiging.
Mocht u in aanmerking willen komen voor een griepprik dient u contact op te nemen met uw huisarts. Het is niet mogelijk uw vaccinatie door te geven aan een familielid.

Het duurt na de tweede vaccinatie nog 10-14 dagen voordat het vaccin zijn werk gaat doen en bescherming biedt tegen de Mexicaanse griep.

Als u last heeft van kippeneiwit-allergie, dan wordt in eerste instantie aangeraden niet te vaccineren.

---
Dus heb je gehad,...dan ben je immuun...
Snollebolt
pi_74653137
Ik ben nu weer terug in ziekenhuis, was even thuis wat dingetjes ophalen, sinds woensdag ligt mijn zoontje (10 maanden) in ziekenhuis met vermoedelijk de mexicaanse griep, we wachten nog op resultaten van het onderzoek.
Luchtweginfectie, oorontsteking, neusholte ontsteking, 40,3 graden koorts op hoogtepunt, gemiddeld zo rond de 39,2 sinds woensdag. We zitten nu in quarantaine en hebben zo goed als geen direct contact met andere. We worden uit voorzorg behandeld met Tamiflu tot er zekerheid is wat het precies is.
Ik heb sinds dinsdag last van mijn keel die dicht lijkt te gaan zitten, en heb wat verhoging maar nou niet dat het alarmerend is dus we wachten af
pi_74653198
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:31 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

ah koffie dus?
Thnks! Vind het een eng hoestje
uitleg : http://www.goedgevoel.be/(...)eine-is-gezond.dhtml

koffie.

BIj mij werkt het , ik heb dan minder last van die klote hoest
  donderdag 12 november 2009 @ 23:37:01 #151
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74653210
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben nu weer terug in ziekenhuis, was even thuis wat dingetjes ophalen, sinds woensdag ligt mijn zoontje (10 maanden) in ziekenhuis met vermoedelijk de mexicaanse griep, we wachten nog op resultaten van het onderzoek.
Luchtweginfectie, oorontsteking, neusholte ontsteking, 40,3 graden koorts op hoogtepunt, gemiddeld zo rond de 39,2 sinds woensdag. We zitten nu in quarantaine en hebben zo goed als geen direct contact met andere. We worden uit voorzorg behandeld met Tamiflu tot er zekerheid is wat het precies is.
Ik heb sinds dinsdag last van mijn keel die dicht lijkt te gaan zitten, en heb wat verhoging maar nou niet dat het alarmerend is dus we wachten af
Jemig Heel veel sterkte en beterschap gewenst voor de kleine!
Dat is heftig...
het is niet gezegd dat huisgenoten dezelfde heftige symptomen krijgen....
Maar nu heb je ook stress natuurlijk, wat invloed heeft op de weerstand...

Hou je taai!
Snollebolt
pi_74653238
quote:
Sterkte
Maar weten ze nu nog niet of hij mexicaanse heb ?
Verbaas me erover hoelang zo'n onderzoek duurt.
pi_74653261
quote:
Ik hoop dat alles goed komt met de kleine
ook met jou natuurlijk , maar ja jij kan zelf dingen aangeven ...en dat is het meest klote bij die kindekes die zo jong zijn , die kunnen dat niet.

Ik wens je alle goeds en veel sterkte
  donderdag 12 november 2009 @ 23:52:56 #154
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74653571
jeetje a_a, sterkte gewenst vanaf hier ook
pi_74653917
Iemand ervaring met koorts en uren later ondertemperatuur van 35,4 graden ?
Klam en bezweet. Om 19 uur nog 39,5 en nu 35,4
  vrijdag 13 november 2009 @ 00:11:07 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74653961
thermometer kapot?
pi_74654038
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:09 schreef Noelle06 het volgende:
Iemand ervaring met koorts en uren later ondertemperatuur van 35,4 graden ?
Klam en bezweet. Om 19 uur nog 39,5 en nu 35,4
Als je onder de 35 komt te zitten raak je onderkoeld.... houd je warm met kruiken oid (dekens , lichaamswarmte van een ander persoon (ook al vind je die persoon niet leuk)
Als je onder de 32 komt te zitten .....met spoed een arts bellen (of gewoon 112 )

zelf geen ervaring mee, maar wel een opleiding er in gehad
pi_74654040
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:11 schreef Re het volgende:
thermometer kapot?
Jij bent de leukste thuis zeker. Ben bloed serieus ja
pi_74654083
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:14 schreef prupke het volgende:

[..]

Als je onder de 35 komt te zitten raak je onderkoeld.... houd je warm met kruiken oid (dekens , lichaamswarmte van een ander persoon (ook al vind je die persoon niet leuk)
Als je onder de 32 komt te zitten .....met spoed een arts bellen (of gewoon 112 )

zelf geen ervaring mee, maar wel een opleiding er in gehad
Nou die persoon is me dochter. En Huisarts zei vanmiddag is een griep.
Maar welke Griep dat weet niemand
  vrijdag 13 november 2009 @ 00:36:33 #160
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74654426
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:16 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Nou die persoon is me dochter. En Huisarts zei vanmiddag is een griep.
Maar welke Griep dat weet niemand
http://www.stichtingvoorafweerstoornissen.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=550
Ik heb wel eens gelezen dat sommige mensen dit vaker hebben dan anderen.
Dat zij ipv koorts dus een ondertemperatuur ontwikkelen...
maar waarom geen idee
Snollebolt
  vrijdag 13 november 2009 @ 00:37:56 #161
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74654440
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:14 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Jij bent de leukste thuis zeker. Ben bloed serieus ja
nou ja je zou ze de kans moeten geven...

maar goed, morgen maar ff de huisarts bellen dan...

96% van de griepgevallen is trouwens MG, slechts 4% de gewone griep
pi_74654726
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:37 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja je zou ze de kans moeten geven...

met ze bedoel je :
-vloeistofthermometer?
-Galileo-thermometer?
Thermokoppel of infrarood??

of een van de andere ?

maar goed, morgen maar ff de huisarts bellen dan...

pi_74657154
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: je lichaam houdt bar weinig rekening met je sociale activiteiten als het op ziek worden aankomt .
Nou ja, ziek is ziek, maar van een beetje hoofdpijn en slecht slapen ga ik niet thuisblijven van Muse!
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:32 schreef Leonos het volgende:

[..]

Cool, ik ontvang je griep dan graag
Is goed, wil je mijn telefoonnummer? Kun je naast me komen staan! Gezellig!
pi_74658073
Hoe ontwikkelt die koorts zich eigenlijk precies....is het direct raak met 40+ of gaat het geleidelijker, met na een dag of een paar dagen een top van 40+.

Mijn dochter (6) heeft nu verhoging/koorts (+/-38), ze hoest al wel een week of meer, maar het is geen droge hoest, maar meer een slijm-vanuit-de-longen-ophoest-hoest. Verder is ze redelijk fit en heeft ze geen keelklachten etc. Dus ik vermoed dat ze (nog) geen (mex)griep heeft.
Quinn Dexter
pi_74659358
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:12 schreef Scarsick het volgende:

[..]

Nou ja, ziek is ziek, maar van een beetje hoofdpijn en slecht slapen ga ik niet thuisblijven van Muse!
[..]

Is goed, wil je mijn telefoonnummer? Kun je naast me komen staan! Gezellig!
Ik lig nu ook ziek op bed. Maar prop me morgen helemaal vol met paracetamol. Want ik moet en zal naar Muse!
pi_74659701
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:46 schreef Mardy_Bum het volgende:

[..]

Ik lig nu ook ziek op bed. Maar prop me morgen helemaal vol met paracetamol. Want ik moet en zal naar Muse!
Ja joh, en lekker iedereen aansteken daar
pi_74661020
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:37 schreef Re het volgende:

[..]

Bron
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:49:23 #168
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74661292
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bron
http://www.rivm.nl/Images(...)zicht_tcm4-63009.ppt pagina 14
pi_74662995
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:46 schreef Mardy_Bum het volgende:

[..]

go girl
Quinn Dexter
pi_74678840
ik heb hem volgens mij ook..
zou me nog moeten laten vaccineren op mn werk maarja het was zowieso afgelopen week en op de dagen dat ik kon had ik vrij en komende week weet ik niet of ik beter ben maarja.
heb ook koorts, droge hoest en vreselijke koppijn, spierpijn en ben vreselijk moe.
was ook een drukke week en mn weerstand is erg laag blijkt maar weer.
heb gister de hele dag in de auto gezeten maar het voelt alsof ik ongetraint de marathon heb gelopen, alles doet pijn.

tja 38,8 is de score nu..
dus loopt lekker op de tempratuur..
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_74679607
Het is erg belangrijk om tijdens de koudere dagen van het jaar, wanneer je de verwarming vaak wat harder aan zet, ook op de vochtigheidsgraad van de lucht te letten. Hierdoor kan: droge hoest, koppijn, koorts, moeheid, noem maar op ontstaan. Wat frisse lucht doet dan ook altijd goed om hiervan te herstellen. Een kommetje water op de radiatoren helpt dit voorkomen.

[ Bericht 7% gewijzigd door mediaconsument op 13-11-2009 21:46:09 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_74680647
Ik weet niet of ik 'm heb, ergens hoop ik van wel, want ik heb dit najaar al genoeg gekwakkeld naar mijn zin en wil er vanaf zijn. Als het nu niet de Mexicaanse is, is de kans groot dat ik 'm nog krijg (werk op een school). Laat het hem daarom maar gewoon nu zijn, dan is het achter de rug en dan viel het ook alleszins mee met de ellende:

Dinsdag in een paar uur tijd heel beroerd geworden. Direct na thuiskomst in bed gegaan en de avond en nacht rillend en klappertandend doorgebracht. Halverwege de nacht iets ingenomen tegen de hoofdpijn. 's Ochtends badend in het zweet wakker geworden.

Die nacht voelde ik me wel degelijk heel ellendig en dacht dat het een griep was. Het bizarste vond ik dat mijn kaken en mond erg pijn deden, waardoor ik de hele tijd ging liggen grimassen om het weg te krijgen (zonder succes ).

De dag erna aan een stuk door geniest en gesnotterd, beetje hoofdpijn, weinig eetlust, afwisselend heel warm en heel koud. Dat klinkt allemaal nog best wel griepachtig. Maar daarna was het zo goed als over, alleen maar moe, zware benen en bovenarmen (spierpijn kun je het met de beste wil van de wereld niet noemen). Geen koorts meer volgens mij.

Vanaf vandaag ineens hoesten. En moe. Voel me verder niet ellendig. Alleen lamlendig en het gekuch is irritant.

Ik lees: "de meeste klachten verdwijnen tussen de twee en zeven dagen, alleen het hoesten kan langer aanhouden", dus het kan blijkbaar voorkomen dat je met twee dagen alweer van de grootste ellende af bent en wel de griep had. Ik hoop dat dat hier het geval is, dan ben ik vanaf nu immuun en heb nauwelijks ellende gehad .
pi_74680714
Lijkt meer op wat voortekenen... de echt griep aanslag zal één dezer dagen wel volgen
You dream it, I live it.
pi_74680877
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:58 schreef LePoo het volgende:

[..]

Ja joh, en lekker iedereen aansteken daar
Volgens mijn dokter is het niet meer besmettelijk als de koorts weg is. Gelukkig is die nu weg.
Ga me niet opsluiten voor een beetje hoesten en hoofdpijn.
pi_74681153
Afgaand op hoeveel beter ik me nu voel t.o.v. een paar dagen geleden verwacht ik dat niet, Meddo. Maar ik voel me ook nog niet zo goed dat ik dingen wil gaan ondernemen, dus ik blijf dit weekend relaxed thuis hangen c.q. hoesten en dan merken we het vanzelf wel.
pi_74688306
Ik heb hem waarschijnlijk ook te pakken. Gister enorme hoofdpijn, keelpijn, droge hoest zo nu en dan. Zit nu op 38.1 graden koorts, gister 37.7

Wordt er nog steeds aangeraden om dan maar even die 5 dagen je afzijdig te houden?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_74688390
Hmm beetje rond gelezen en lijkt me beter om maar thuis uit te zieken dan, donderdags moet ik weer naar werk.
Top 5 China producten
pi_74691549
38 graden koorts? Dat is wel heel veel he
pi_74691560
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:29 schreef TheFrankey het volgende:
38 graden koorts? Dat is wel heel veel he
Top 5 China producten
pi_74694048
Ik vind em eigenlijk wel goed....

Een lichaamstemperatuur van 75 graden Celsius is ook niet misselijk.
pi_74694270
-admiraal_anaal hoe is het met zoontje?
-Rene90 hoe gaat het nu..
-tuxepux ietsje beter , sterker en nog meer boeken gelezen..
-Ceased2Be nu acht dagen verder, weer de oude..
-EdvandeBerg met de emmers vol, minder geworden.
-flappiewappie weer naar stage geweest..
-Mardy_Bum je zat in het begin van een verkoudheid of griep, heeft de griep doorgezet.
-SterreMarit , weer beter?
-Bubbleblower zes dagen verder, weer beter?

-Zhe-AnGeL
Hoe gaat het met de voorhoofdholtes..
-Noelle06 hoe is het met de ondertemperatuur van 35,4 graden van je dochter?
-Mardy_Bum slik je nog veel paracetamol en gaat Muse door.
-Ellatjuh doet alles nog pijn..

-ShadyLane lekker thuis blijven.
-Quinn_Dexter hoe is het met je dochter en de hoest en verhoging.
-Martinovibes bij jouw begon het drie weken geleden, hoop dat je al lang weer de oude bent
en bedankt voor het openen van dit topic.
pi_74695862
ja heb nog steeds koppijn en spierpijn en koorts enzo.
blij als deze ongein weer over is
pi_74696875
Ik ben er vanaf vandaag ook weer bij, we zijn uit het ziekenhuis,geen isolatie meer, zoontje heeft geen mexicaanse griep, wel een zware griep met keel, neus en oorontsteking. Gelukkig geen koorts meer sinds gisteravond dus mocht hij gelukkig naar huis. Heb nu wel zelf griep, koorts,duizeligheid maar ook geen mexicaanse griep (wel op getest)
pi_74696972
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben er vanaf vandaag ook weer bij, we zijn uit het ziekenhuis,geen isolatie meer, zoontje heeft geen mexicaanse griep, wel een zware griep met keel, neus en oorontsteking. Gelukkig geen koorts meer sinds gisteravond dus mocht hij gelukkig naar huis. Heb nu wel zelf griep, koorts,duizeligheid maar ook geen mexicaanse griep (wel op getest)
Maar je kreeg toch tamifllu? Lijkt ook niet echt te werken dan of wel.
pi_74697044
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:00 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Maar je kreeg toch tamifllu? Lijkt ook niet echt te werken dan of wel.
Tamiflu hebben we gekregen idd tot de uitslag binnenkwam of het mexicaanse griep was, daarna zijn ze gestopt ivm dat ze niet genoeg tamiflu hebben om iedereen toe te dienen. Was wel smerig trouwens want we kregen geen capsules maar vloeibaar
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:41:56 #186
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_74701109
Volgens mij heb ik 'm ook te pakken. Gister gaan slapen met keelpijn en vanmorgen mn keel ontstoken (en hoesten, auww ). En ik heb geen zin om te eten en dan klopt er echt iets niet

M'n hele lichaam doet nu pijn en heb nu 38,3. Net al een beetje overgegeven
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:24:17 #187
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_74704326
quote:
Daar geloof ik dus echt helemaal niks van.
Het RIVM heeft echt niet alle gegevens, veel mensen melden zich niet eens bij de huisarts en/of ziekenhuis. Het overgrote deel van de mensen worden daardoor NIET geregistreerd door het RIVM waardoor de berichten van de RIVM ook niet als betrouwbaar geacht kunnen worden.

De enige waarop het wel betrouwbaar geacht kan worden is het aantal gevallen bij de huisarts en/of ziekenhuis.

Als het echt zo zou zijn dat het voor alle gevallen zo geld, dan behoor ik bij de groep van 4%, want ik heb de griep (nouja nu zo goed als voorbij) en ik weet eigenlijk haast wel zeker dat dit niet de mexicaan is.

Symptonen bij mij komen overeen met die van ShadyLane.
Drugs are good mkay?
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:36:15 #188
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74704661
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:24 schreef Party_P het volgende:

[..]

Het RIVM heeft echt niet alle gegevens, veel mensen melden zich niet eens bij de huisarts en/of ziekenhuis. Het overgrote deel van de mensen worden daardoor NIET geregistreerd door het RIVM waardoor de berichten van de RIVM ook niet als betrouwbaar geacht kunnen worden.

De enige waarop het wel betrouwbaar geacht kan worden is het aantal gevallen bij de huisarts en/of ziekenhuis.
Waar denk je dat de monsters vandaan komen die in laboratoria worden geanalyseerd? En waarom zouden huisartsen - toevallig - bijna 100 keer zoveel Mexicaanse als gewone griepmonsters opsturen?

Er is maar één verklaring en die zie je wereldwijd, en overigens bij ELKE grieppandemie: de seizoensgriep verliest het van de "betere", meer efficiënt werkende griep.
quote:
Als het echt zo zou zijn dat het voor alle gevallen zo geld, dan behoor ik bij de groep van 4%, want ik heb de griep (nouja nu zo goed als voorbij) en ik weet eigenlijk haast wel zeker dat dit niet de mexicaan is.
Dus wetenschappelijke tests in professioneel beheerde laboratoria vind jij onzin maar jij kan door meditatie aanvoelen wat de typering van je influenza is? Grote kul. De klinische presentatie van beide virussen is identiek.
quote:
En zij kan ook niet aanvoelen welk virus zij heeft.
pi_74704665
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:24 schreef Party_P het volgende:

[..]

Jouw 'gevoel' is betrouwbaarder dan de (niet volledige (maar dat is ook praktisch onmogelijk)) gegevens van het RIVM?

Je hebt gewoon mexicaanse griep gast.
pi_74705444
Ik vroeg me vandaag af waarom wij tamiflu sachets geven. Dit zou, volgens een collega goedkoper zijn.
Soort van banden MET.....
  zaterdag 14 november 2009 @ 23:50:07 #191
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74709684
Thnks!
Nou gaat iets beter, wel opgeknapt, maar sinds gister een gruwelijk eng kriebelhoestje...
Waarvan ik dacht dan maar voorhoofdholte verstopping..en zo werd ik op mijn wenken bediend vanmorgen begon die trammelant weer..
Wel apart dat fluoriserende groen...

Denk gos zou ik er een foto van maken of wat?

verder erg snel moe...wooh! Dus tis echt rustig aan.
Snollebolt
pi_74709939
Nou, ik geef Party_P wel gelijk als hij dezelfde symptomen heeft als ik: ik geloof ook niet dat ik de Mexicaanse griep heb/had. Indien wel dan had het wel een erg licht verloop. Ik noem het nu een Mexicaanse verkoudheid .

Dat neemt niet weg dat ik zeker wel geloof dat van alle griepgevallen 96% de Mexicaanse is. Dat betekent namelijk niet dat 96% van alle mensen met verkoudheidachtige dingen de Mexicaanse griep heeft. En wij hebben gewoon een verkoudheidachtig iets.

Vanochtend en vanmiddag flinke hoofdpijn gehad, maar sinds die weg is voel ik me prima, alleen moe. Als het morgen weer zo gaat kan ik maandag prima proberen te gaan werken. Alleen sporten durf ik nog niet, daardoor ging het de afgelopen keren mis, dat een virus dat over leek te zijn in alle hevigheid terugkwam. Ik ga pas weer naar de training als er in de verste verte geen kuchje meer te bekennen is.

Beterschap, Zhe-Angel en andere patienten .
  zondag 15 november 2009 @ 00:41:55 #193
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74710995
Thnks Shady lane!
Snollebolt
pi_74711955
De Huisartsen gokken maar wat
afgelopen donderdag zeggen ze . U dochter heb gewoon de Griep en nu zeggen ze toch Mexicaanse.
Me dochter is vanaf woensdag ziek. Koorts overdag boven 39 hoog en 's nachts ondertemperatuur.
Vanaf vrijdag gelukkig geen ondertemp. meer.
Wel nog steeds Koorts tusssen de 38 en 39 graden.
eerste twee dagen van haar ziek zijn at en dronk ze nog redelijk.
Nu wil ze niks meer en hoesten dat ze doet.
Wat zal het zijn Mexicaanse of toch gewone Griep
Niemand weet het meer als je niet getest wordt !
  zondag 15 november 2009 @ 01:54:59 #195
6941 APK
Factual, I think.
pi_74712046
Bizar dat bijna iedereen een thermometer heeft.
Hebben jullie zo'n ding speciaal voor deze griep aangeschaft of zat dat in de blije doos die je kreeg bij de geboorte van het eerste kind?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_74712071
Ik heb geen thermometer, maar ook geen kind, dus de blije doos-hypothese gaat nog op.

Noelle, aangezien de griepen op elkaar lijken maakt het ook niet zoveel uit, het is toch uitzieken geblazen en zorg dat ze goed blijft drinken. Beterschap gewenst voor haar!
  zondag 15 november 2009 @ 02:04:25 #197
6941 APK
Factual, I think.
pi_74712111
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:58 schreef ShadyLane het volgende:

Ik heb geen thermometer, maar ook geen kind, dus de blije doos-hypothese gaat nog op.
Keep trying.

Ik ga over vier weken een maand op vakantie en ben echt bang dat ik vlak voor of tijdens de vakantie die schijtgriep krijg.
  zondag 15 november 2009 @ 02:11:56 #198
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74712174
ik stop hem wel 5 x daags in mijn hol apk..dat wilde je toch horen toch?
Snollebolt
pi_74712183
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:54 schreef APK het volgende:
Bizar dat bijna iedereen een thermometer heeft.
Hebben jullie zo'n ding speciaal voor deze griep aangeschaft of zat dat in de blije doos die je kreeg bij de geboorte van het eerste kind?
Heb een vlees thermometer doet het ook prima
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 15 november 2009 @ 02:57:19 #200
6941 APK
Factual, I think.
pi_74712486
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:11 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

ik stop hem wel 5 x daags in mijn hol apk..dat wilde je toch horen toch?
Euh, rather not.
pi_74713019
Kep m volgens mij begin oktober gehad.
39.5 spierpijn, koppijn, vreselijk benauwd

Desondanks vrijdag toch maar vaccin genomen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_74713685
heb idd een thermometer gehaald vlak voor ik echt instorte.
voelde me al niet lekker maar heb me nog ff naar de kruidvat kunnen slepen.

voelde me gister wel redelijk ok, had medicijnen ingenomen.
maar na het eten begon ik toch weer te rillen en alles.

nu doe ik mn best een kopje thee te drinken maar ben misselijk
  zondag 15 november 2009 @ 15:30:42 #203
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_74717064
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:36 schreef eleusis het volgende:

Waar denk je dat de monsters vandaan komen die in laboratoria worden geanalyseerd? En waarom zouden huisartsen - toevallig - bijna 100 keer zoveel Mexicaanse als gewone griepmonsters opsturen?

Er is maar één verklaring en die zie je wereldwijd, en overigens bij ELKE grieppandemie: de seizoensgriep verliest het van de "betere", meer efficiënt werkende griep.
[..]

Dus wetenschappelijke tests in professioneel beheerde laboratoria vind jij onzin maar jij kan door meditatie aanvoelen wat de typering van je influenza is? Grote kul. De klinische presentatie van beide virussen is identiek.
NEE, je leest niet goed!

Vele mensen in NL (en elders) die zich grieperig voelen gaan echt niet naar de dokter hoor, ze voelen zich bijvoorbeeld niet ziek genoeg. Iemand die bijvoorbeeld alle symptomen van de mexicaanse griep vertoond zal het hoogstwaarschijnlijk ook wel hebben, maar er zijn ook zat mensen die bijvoorbeeld niet de diarree en spierpijn hebben die zo kenmerkend is bij de mexicaanse griep. De mensen die zich het beroerdst voelen en de meeste symptomen vertonen zullen ook 't vaakst naar de dokter gaan (paniekelingen daargelaten).

Ik geloof zelf gewoon niet dat 95% van de gevallen de mexicaanse griep is, tuurlijk zal het wel zo zijn van de mensen die bij de dokter/ziekenhuis komt, maar vergeet niet dat er grote groep is aan mensen die niet naar de dokter gaan die zich ook grieperig voelen, maar niet beroerd genoeg. Een flink aantal daarvan zal inderdaad de mexicaan hebben, maar ook een hele berg niet, die hebben een normaal griepje. Veel mensen vergeten dat. Het RIVM heeft echt niet alle gegevens van iedereen die de griep heeft, alleen van de mensen die zich gemeld hebben bij de huisarts/ziekenhuis. En zelfs de huisarts schuift het al snel op de mexicaanse, geen wonder dat de cijfers zo hoog zijn.

Ze zouden net zoals aan het begin iedereen die verdacht wordt moeten onderzoeken op de mexicaanse griep, alleen op die manier krijg je betrouwbare cijfers, maar aangezien de griep gevallen teveel werden was dat niet haalbaar meer en wat mij betreft gaat de betrouwbaarheid wat betreft het aantal mexicaanse griep gevallen daardoor stukken naar beneden.

In mijn eigen omgeving (familie/kennissen) zijn er een aantal mensen die zich wat ziekig hebben gevoeld de afgelopen weken, de meeste van hun waren 1 of 2 dagen niet lekker, weinig eetlust, dan weer warm dan weer koud, verkouden, maar verder niks bijzonders. Geen buikkrampen, geen diarree, geen spierpijn.
quote:
En zij kan ook niet aanvoelen welk virus zij heeft.
Ik had geen zin om mijn symptonen te typen aangezien die met die van ShadyLane overeen kwamen.
Drugs are good mkay?
  zondag 15 november 2009 @ 15:47:38 #204
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74717459
quote:
In mijn eigen omgeving (familie/kennissen) zijn er een aantal mensen die zich wat ziekig hebben gevoeld de afgelopen weken, de meeste van hun waren 1 of 2 dagen niet lekker, weinig eetlust, dan weer warm dan weer koud, verkouden, maar verder niks bijzonders. Geen buikkrampen, geen diarree, geen spierpijn.
Dat is de verkoudheid.
  zondag 15 november 2009 @ 19:25:50 #205
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_74723054
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:47 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat is de verkoudheid.
Nouja niet alleen dat, maar ze hadden ook last van behoorlijke slomiteit, lusteloosheid en verhoging/koorts (vandaar ook warm/koud/warm). Zoals een heel licht griepje zeg maar.
Drugs are good mkay?
pi_74723135
Ik ben weer bijgetrokken en voel me vandaag weer prima, koorts ook weg.
Top 5 China producten
pi_74723672
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:28 schreef rene90 het volgende:
Ik ben weer bijgetrokken en voel me vandaag weer prima, koorts ook weg.
Ben je vrijdagavond op stap geweest?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_74723687
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:44 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ben je vrijdagavond op stap geweest?
Nee
Top 5 China producten
pi_74723734
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:44 schreef rene90 het volgende:

[..]

Nee
Bedoelde eigenlijk donderdag. Je symptomen waren namelijk hetzelfde als die van een kater, je bent ook erg snel hersteld.
  zondag 15 november 2009 @ 19:46:00 #210
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_74723735
Wanneer geven ze je eigenlijk Tamiflu ?
Ik ben echt helemaal verzwakt. Kan niet eens meer een glaasje water omhoog houden.. pfff
pi_74723757
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:45 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Bedoelde eigenlijk donderdag. Je symptomen waren namelijk hetzelfde als die van een kater, je bent ook erg snel hersteld.
Nee ook niet donderdags haha.
Top 5 China producten
pi_74725739
ik heb vannacht samen in een bed geslapen met iemand die nu behoorlijke griep heeft
pi_74728975
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:33 schreef electronique het volgende:
ik heb vannacht samen in een bed geslapen met iemand die nu behoorlijke griep heeft
Gelukkig dat het in een bed was dan.
pi_74729098
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:32 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Gelukkig dat het in een bed was dan.
hoezo?
pi_74729737
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:33 schreef electronique het volgende:
En dan nog niet te spreken over de soa's
Nee, zeg jij maar niets, ga jij maar slapen
pi_74731191
.
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:34 schreef electronique het volgende:

[..]

hoezo?
Op de grond slapen is niet goed voor de gezondheid.
pi_74734555
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:46 schreef La_Vita het volgende:

Wanneer geven ze je eigenlijk Tamiflu ?
Ik ben echt helemaal verzwakt. Kan niet eens meer een glaasje water omhoog houden.. pfff
Rot voor je.
Het beste is om een huisarts of op huisartsen post te bellen.
Ook water of thee te blijven drinken, of iets met zout erin, bouillon en een paracetamol innemen.

Tamiflu kan je vragen , maar het kan ook bijwerkingen geven.
http://www.dokteronline.com/informatie/tamiflu/index.html

Sterkte.
pi_74735403
quote:
Op zondag 15 november 2009 09:45 schreef Ellatjuh het volgende:

voelde me gister wel redelijk ok, had medicijnen ingenomen.
maar na het eten begon ik toch weer te rillen en alles.

nu doe ik mn best een kopje thee te drinken maar ben misselijk
Rustig aan maar weer, echt een hele rare griep.
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:41 schreef La_Vita het volgende:

Volgens mij heb ik 'm ook te pakken. Gister gaan slapen met keelpijn en vanmorgen mn keel ontstoken (en hoesten, auww ). En ik heb geen zin om te eten en dan klopt er echt iets niet

M'n hele lichaam doet nu pijn en heb nu 38,3. Net al een beetje overgegeven
Hopelijk ging het vandaag wat beter.
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 23:50 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

Thnks!
Nou gaat iets beter, wel opgeknapt, maar sinds gister een gruwelijk eng kriebelhoestje...
Waarvan ik dacht dan maar voorhoofdholte verstopping..en zo werd ik op mijn wenken bediend vanmorgen begon die trammelant weer..
Wel apart dat fluoriserende groen...

Denk gos zou ik er een foto van maken of wat?

verder erg snel moe...wooh! Dus tis echt rustig aan.
Ja niet prettig om je overdags beroerd te voelen en dan in de nacht ook nog die hoest
en voorhoofdholte verstopping. Zet um op.

Zo in mijn omgeving te horen lijkt het bijna wel of er een buikgriep , heftige verkoudheid
mexicaanse griep en de seizoensgriep heerst.

Weet dus nog steeds niet wat ik zelf heb, had of nu weer heb, geen enkele zin om de dokter
te bellen of er naar toe te gaan, omdat ik steeds denk ik voel me alweer sterker en beter.
Mijn benauwdheid was minder hoofd en keelpijn ook, maar vanmiddag was ik echt weer kapot ,
duizelig en heb drie uren uitgeput op bed gelegen en werd misselijk en rillingen en nu dan het gedoe
op het toilet.
pi_74743535
Hmm...was de hele week al aan het kwakkelen, maar dat trok vrijdag langzaam weg gelukkig. Zaterdag stond ik echter op met verschrikkelijke spierpijn in mijn benen (zonder enige inspanning van betekenis) en een knallende koppijn. Goed, de dag gewoon gewerkt, bewegen ging prima, stilstaan was pijnlijk. Hoofdpijn raakte ik ook weer kwijt gelukkig.
Gisteren nog steeds spierpijn en ineens diarree. Voelde me ook niet echt tof. Vandaag is alles weer prima en heb ik nergens meer last van... vreemde zaken. Ik krijg alle sypmtomen na elkaar in plaats van tegelijk zoals de rest van de griepklanten.
Ik ben er nu wel een keertje klaar mee eigenlijk!
pi_74744184
Ik ben nu voor het eerst koorts vrij, dus das wel fijn.
hoest nog wel heel erg veel, zo n droge hoest en heb het erg benauwd.
ben vanmorgen al ff mn bed uit geweest en nu wel weer terug, heb teveel gedaan.
logeer momenteel bij mn ouders en ben net ff thuis geweest om de katten eten te geven en ff te knuffelen maar toen bedacht ik dat ik ook ff wilde afwassen en nog wat wilde doen.
weer teveel gedaan en nu moe in bed en weer bij mn ouders
pi_74748410
Er wordt hier wat lacherig gedaan over 38,1. Maar achtendertig graden is dus wel echt koorts. Bovendien,als je onder je okselmeet dan mag je er vaak 0,5 tot zelfs 1 graad bij tellen.

Als hij dus 37,7 meet, dan is zijn temperatuur minstens 38,2.

Als ik mijn temperatuur opneem en ik heb geen koorts is dat hooguit 35,6. Verschilt nogal per persoon. Vraag me af of de temperatuur samenhangt met lichaamslengte. Wat ik wilzeggen is, voor iemand met als basis 37 graden is 38 slechts een graad verhoging. Als die persoon als basistemperatuur 36 graden heeft is het al weer 2 graden verhoogt. Keren dat ik griep heb gehad was het altijd rond de achtendertig graden,maar dan voelde ik me goed beroerd.
  maandag 16 november 2009 @ 16:47:31 #222
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_74751981
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:47 schreef DeWalrus het volgende:
Er wordt hier wat lacherig gedaan over 38,1. Maar achtendertig graden is dus wel echt koorts. Bovendien,als je onder je okselmeet dan mag je er vaak 0,5 tot zelfs 1 graad bij tellen.

Keren dat ik griep heb gehad was het altijd rond de achtendertig graden,maar dan voelde ik me goed beroerd.
Das ook niet bepaald nauwkeurig dan
bij 38 graden kun je je echt al goed beroerd voelen hoor Moet je eens nagaan hoe erg dat is bij 40 graden!
  maandag 16 november 2009 @ 16:48:33 #223
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_74752013
Ik heb nu trouwens al 3 dagen 39+ koorts en ik ben goed mager geworden.
Begin het nu echt wel zat te worden
pi_74755883
Ik vind het wel vaag dat het niet meer getest wordt wat je hebt. Ik heb ook twee dagen koorts gehad en de meeste symptomen als hierboven genoemdomdeoren gehad. Ging wel vrij snel voorbij gelukkig. Maar ja,of het dan mexicaanse griep is of niet is lastig te bepalen. voelme nog steeds loom als de neten. Er zijn ook mensen die alleen een avond lichte koorts hadden en die blijken het te hebben. Dus wat je precies er an moet denken.
pi_74756662
Brrr ik ben verkouden, keelpijn, ook zo'n droge hoest en benauwd soms. Verder ben ik heel rillerig. Geen honger, ik heb net maar kippensoep gehad en drink wat multivitamine. Soms doet mijn huid erg zelfs pijn van, heel weird

Ik heb niet het idee dat ik griep heb, maar ik heb nog nooit het idee gehad dat ik dat echt had...
know'm sayin?
word? word.
pi_74757847
EDIT: laat ook maar
Lebensraum!
  dinsdag 17 november 2009 @ 14:24:29 #227
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74781639
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 09:00 schreef rene90 het volgende:
Ik heb hem waarschijnlijk ook te pakken. Gister enorme hoofdpijn, keelpijn, droge hoest zo nu en dan. Zit nu op 38.1 graden koorts, gister 37.7

Wordt er nog steeds aangeraden om dan maar even die 5 dagen je afzijdig te houden?
Wat ik dus niet snap, heb nu nog steeds last van vage slijm eh, kwil er niet over praten enzo.

Maar die doktersassistente zegt, ja.... als je geen koorts hebt gehad, hoger dan 38,5 dan heb je niet die mexicaanse griep....
Maar ik heb wel de symptomen ervan, dus????????
Ik loop toch niet de hele dag met een thermometer in mijn reet geprikt rond, of wel?
En snachts slaap ik, dus prik ik niet.
Echt snap er niets meer van.
Ps lekker duur die zooi voor je strot etc...
koop je vicks of dampo ben je al 5 euri kwijt..hoestdrankje 6...duhuh!

Ps de laatste keer dat ik mijzelf in de reet prikte, had ik 37,8....maar das geen koortsssssssss dussssss Nu heb ik nog geen mex gehad en iedereen in de buurt heeft het wel gehad...

Ik snap het niettttttttt...trouwens te zien aan mijn schrijven heb ik koorts klaar!
Zijn ze nu helemaal gek daar bij die dokter...snik huil ik heb toch niet voor niets anderhalve week zitten ziek wezen enzoots
Snollebolt
pi_74781775
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:24 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Wat ik dus niet snap, heb nu nog steeds last van vage slijm eh, kwil er niet over praten enzo.

Maar die doktersassistente zegt, ja.... als je geen koorts hebt gehad, hoger dan 38,5 dan heb je niet die mexicaanse griep....
Ik loop toch niet de hele dag met een thermometer in mijn reet geprikt rond, of wel?

Ps de laatste keer dat ik mijzelf in de reet prikte, had ik 37,8....maar das geen koortsssssssss dussssss Nu heb ik nog geen mex gehad en iedereen in de buurt heeft het wel gehad...

Ik snap het niettttttttt...trouwens te zien aan mijn schrijven heb ik koorts klaar!
Zijn ze nu helemaal gek daar bij die dokter...snik huil ik heb toch niet voor niets anderhalve week zitten ziek wezen enzoots
Wat lig je nou te janken muts? Wil je jezelf zo graag dat labeltje "Ik heb mexicaanse griep gehad" op kunnen plakken?
  dinsdag 17 november 2009 @ 14:29:29 #229
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74781807
ja daarna, dan ben je toch immuun! Hé,hé!
Snollebolt
pi_74781878
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Bij deze: je hebt mexicaanse griep gehad. Nou tevreden?
pi_74781925
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
nee
You dream it, I live it.
  dinsdag 17 november 2009 @ 14:42:14 #232
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74782240
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bij deze: je hebt mexicaanse griep gehad. Nou tevreden?
Gelukkig nu hoef ik geen prik!Jeejjjjjj
Snollebolt
pi_74783825
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:42 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Gelukkig nu hoef ik geen prik!Jeejjjjjj
Zoals de dokter zei heb je 't niet gehad.
Jij bent 1 van de gelukkige geweest die de normale seizoensgriep heeft gehad.

pi_74783831
Tegen keelpijn helpt alleen dit bij mij, want dit doodt die vertyfte bacterien daar.

Ik voel me trouwens al stukken beter, geen griep dus, maar vanmorgen had ik nog opvliegers
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:25:23 #235
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74785421
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:34 schreef LePoo het volgende:

[..]

Normaal? Hier was niets normaals meer aan! Geloof me!
Snollebolt
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:28:15 #236
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74785524
Snollebolt
  dinsdag 17 november 2009 @ 17:21:32 #237
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74790843
Ik snap Zhe-Angel wel. Als je dan toch beroerd ligt te zijn, laat het hem dan ook maar gewoon zijn, dan ben je er vanaf. Ik loop het hele najaar al te kwakkelen, maar heb hem bij mijn weten nog niet gehad. Met mijn werk op een school bestaat de kans dat ik alsnog een keer voor de bijl ga, deze griep is immers een stuk besmettelijker dan andere virussen. Ik heb he-le-maal geen zin om nog een keer ziek te worden.
pi_74792318
gelukkig * Saaske klopt af is die ellende me bespaard gebleven
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:35:23 #240
38396 mazaru
pi_74793333
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:11 schreef Saaske het volgende:
gelukkig * Saaske klopt af is die ellende me bespaard gebleven
We zijn er nog niet hoor.

Conclusie: Het aantal mensen dat de huisarts bezoekt wegens griepachtige klachten is
toegenomen. Op basis hiervan kan nog steeds worden gesproken van een milde
griepepidemie in Nederland. Het aantal gerapporteerde ziekenhuisopnamen is licht gestegen
ten opzichte van vorige week. Er zijn in de afgelopen week 5 mensen overleden ten gevolge
van de Nieuwe Influenza A (H1N1), 4 met onderliggende medische problematiek en voor 1
was het onbekend of er sprake was van onderliggende problematiek.

http://www.rivm.nl/cib/binaries/H1N1overzicht_tcm92-61018.pdf
pi_74794107
quote:
dat is ook gewoon een forum hoor
You dream it, I live it.
pi_74794215
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:34 schreef LePoo het volgende:

[..]

Alsof die assistent dat van achter de telefoon kan zien . Het enige wat uitsluitsel geeft is bloedonderzoek.
pi_74800513
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Alsof die assistent dat van achter de telefoon kan zien . Het enige wat uitsluitsel geeft is bloedonderzoek.
En dat wordt niet meer gedaan of je moet chronisch ziek zijn of een andere medische reden
pi_74804271
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:23 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

En dat wordt niet meer gedaan of je moet chronisch ziek zijn of een andere medische reden
Onder het motto : het moet zo goedkoop mogelijk gebeuren....
  woensdag 18 november 2009 @ 01:46:56 #245
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74804409
Mijn normale temp. ligt rond de 36.5 graden, de laatste keer dat ik koorts had was toen ik 8 was, toen had ik een ernstige voorhoofdsholteonsteking.
tussendoor wel nog eens ziek geweest maar nooit met koorts, tot ik de mexicaanse griep kreeg, had toen ineens 40.5 graden koorts.
omdat mijn huisarts weet dat ik eigenlijk nooit koorts krijg heeft hij me goed in de gaten gehouden.

Maar het kan dus wel, dat iemand niet snel koorts krijgt of minder.
pi_74804451
quote:
Op woensdag 18 november 2009 01:46 schreef snakelady het volgende:
Mijn normale temp. ligt rond de 36.5 graden, de laatste keer dat ik koorts had was toen ik 8 was, toen had ik een ernstige voorhoofdsholteonsteking.
tussendoor wel nog eens ziek geweest maar nooit met koorts, tot ik de mexicaanse griep kreeg, had toen ineens 40.5 graden koorts.
omdat mijn huisarts weet dat ik eigenlijk nooit koorts krijg heeft hij me goed in de gaten gehouden.

Maar het kan dus wel, dat iemand niet snel koorts krijgt of minder.
ff offtopic : hoest met manlief??
pi_74824943
Mijn vriendin ligt al thuis met de mexicaanse griep en nu ben ik ook de sjaak . Rond vanmiddag 14:00 uur begon ik last van mijn oren te krijgen gevolgt door een droge keel, kortademig en druk op de longen.

Voel me voor de rest niet echt ziek ofzo .Ik heb ook geen koorts. Morgen de huisarts maar even bellen.
pi_74825030
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:24 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Mijn schoonzus had dezelfde symptonen als mij (dus ook geen koorts) die heeft een test gedaan en die had dus WEL de mexicaanse griep
pi_74832920
ik heb het toch niet, yeeey
pi_74833195
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:49 schreef electronique het volgende:
ik heb het toch niet, yeeey
Dan is het dus toch goed geweest dat je in een bed hebt geslapen.
  donderdag 19 november 2009 @ 01:03:40 #251
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74839251
quote:
Op woensdag 18 november 2009 01:55 schreef prupke het volgende:

[..]

ff offtopic : hoest met manlief??
Heel erg goed, de huidtransplantatie is goed gegaan, hij is nog wel vrij snel moe en zal dit jaar nog niet gaan werken maar naar omstandigheden heel erg goed.
Hij is zelf gelukkig ook erg positief.

thnx for asking!
  donderdag 19 november 2009 @ 01:55:18 #252
6941 APK
Factual, I think.
pi_74839869
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:27 schreef Revolution-NL het volgende:
Mijn vriendin ligt al thuis met de mexicaanse griep en nu ben ik ook de sjaak . Rond vanmiddag 14:00 uur begon ik last van mijn oren te krijgen gevolgt door een droge keel, kortademig en druk op de longen.

Voel me voor de rest niet echt ziek ofzo .Ik heb ook geen koorts. Morgen de huisarts maar even bellen.
Heeft het nog nut om de huisarts te bellen?
Die kan weinig voor je doen, toch?
  donderdag 19 november 2009 @ 11:17:45 #253
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_74844829
Ik heb 4 dagen moeten zorgen voor vrouw en kinderen waarbij de arts de Mexicaanse griep vermoedde (zekerheid is er niet). Dus intensief contact gehad zou je denken. Maar ik voel me nog steeds zo fris als een hoentje!
Mijn vrouw en kinderen hebben trouwens alle drie astma, dus we moesten alles heel goed in de gaten houden omdat ze tot de risicogroepen behoren. De arts wist te vertellen dat het gevaarlijk is als de griep op de luchtwegen/longen slaat (in hun geval). Gelukkig niet gebeurd, dus mijn idee is dat als je netjes voor jezelf zorgt, de symptomen scherp in de gaten houdt en goed uitziekt, deze griep ietsje pittiger is dan een normale. Vooral mijn vrouw was er best ziek van, terwijl ze normaal bij een griepje er zo weer bovenop is. Maar hij is dus prima uit te zieken zonder complicaties.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_74846347
Ik ben sinds gisteravond ziek.
Verliefd, verloofd.
pi_74848425
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:10 schreef Annnet het volgende:
Ik ben sinds gisteravond ziek.
Beterschap.
pi_74857994
ik ben nog wel erg moe en hoest erg maar ben al een paar koorts vrij.
dus maar weer eens gaan werken.
ben nu wel gesloopt
pi_74858841
Ik ben sinds eergisteren ziek. Binnen een paar uur koorts, spierpijn, drukkend gevoel op de borst en vooral heel veel hoesten. Nog nooit zo snel een griepje ontwikkeld...

Rare is dat ik niet neusverkouden ben, het slaat echt op de longen.
Vandaag voel ik me alweer heel iets beter... Als dit de mexicaanse griep is, valt het reuze mee allemaal. Alleen die verdomde keelpijn door het vele hoesten
  donderdag 19 november 2009 @ 19:12:52 #258
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74860064
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:29 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Mijn schoonzus had dezelfde symptonen als mij (dus ook geen koorts) die heeft een test gedaan en die had dus WEL de mexicaanse griep
Ja zie! Ik ben nog aan het kwakkelen, ene keer droge hoest, dag later weer slijm in neus en longen, dag later weer droge hoest,..nah echt gek wordt je ervan..
En snel moe...ulk i hate it.
Ik vind dat dus echt niks dat niets kunnen etc..
Maar ja je moet jezelf wel in acht nemen anders duurt het nog langer allemaal.
Trouwens in mijn omgeving waren er 2 die het echt hadden, de mexicaanse dus, waarvan 1 naar het ziekenhuis moest.
Gaat gelukkig weer goed inmiddels.En de ander 2 weken erg ziek was.
Deze 2 zijn getest op de mexicaanse griep.
Ik had alleen gisteravond 38 graden verhoging, verder niet echt koorts oid, maar zonder koorts kun je je ook verdomd ziek voelen, getverdemme..
Snollebolt
pi_74873415
Al iets van 2 weken stevig verkouden. incl. een paar dagen lichte koorts erbij.. even lekker ziek worden en dan eraf zijn is het ook niet.. #netnietmexicaansegriep
"Those are my principles. If you don't like them I have others."
pi_74875246
Hier ligt onze jongste sinds woensdagavond geveld.
Gistermorgen bevestiging van de huisarts gekregen dat het om mexicaanse griep gaat.
Ze is er echt hondsberoerd van en ligt vooral veel te slapen.
Sinds gisteravond is ze veel slijmen op gaan hoesten en zojuist vertelt ze me doodleuk dat er af en toe een druppeltje bloed bijzit.
Maar even in de gaten houden en anders een belletje naar de huisarts.
Het vervelendste vind ik vooral de koortspieken, zo heeft ze het ene moment 40,5 en een uurtje later maar 38. Nu is dat in haar geval niet zo vreemd, heeft ze wel vaker als ze echt ziek is, maar is toch altijd verontrustend.
Mijn man, ik en onze oudste hebben (nog) nergens last van, dus hopen dat het zo blijft.
this bitch bites
pi_74878148
Heb de mexicaanse griep net achter de rug, of nouja... ben er herstellende van, heb 3 dagen in bed gelegen met 39 graden, en overal spierpijn... kon niet eens ja of nee knikken zonder dat het zeer deed, en een irritante droge hoest waar ik nog steeds last van heb, heb gelukkig niet moeten overgeven en had ook geen diarree, heb constant met rillingen liggen zweten en zweten, echt niet normaal.

Ben zelf ook astma patient, ik was een maand daarvoor naar de huisarts geweest omdat ik geen oproep had gekregen voor vaccinatie, en omdat alles zo verwarrend is met die vaccinatie moest ik het toch even zelf van de huisarts horen om dan toch uiteindelijk zelf een beslissing te nemen, de huisarts gaf aan dat ik geen vaccinatie nodig had (Een andere maat van me met astma had wel een oproep gekregen ) Maar oke, was eigenlijk wel blij dat ik dat prikje niet nodig had, heb gelukkig ook geen complicaties ontwikkeld.

Koorts is veel water drinken, en in bed blijven! De enige echte manier voor snel herstel.

Ik vond deze griep niet veel verschillen van de normale seizoensgriep, maar misschien komt dat ook omdat het jaren geleden is dat ik een stevige griep met koorts heb gehad, ben alleen maar verkouden geweest (ben wel vaak verkouden ) Maar ben vrijwel altijd snel beter.

[ Bericht 3% gewijzigd door DanOam op 20-11-2009 10:28:47 ]
pi_74892676
-edit- uhmm nee

[ Bericht 92% gewijzigd door Re op 20-11-2009 18:39:45 ]
Wat verschrikkelijk zeg.
pi_74930462
Ik woon in de VS

Een maand of zo geleden had ik:

koorts (39)
spierpijn
moeheid
keelpijn/hoesten

Of dat het Mexicaanse griep was weet ik niet. Het doet hier wel de ronde.
En het was te vroeg voor de normale griep.

Ik ga dan verder ook geen mexicaanse griepprik halen.
  maandag 23 november 2009 @ 08:05:30 #264
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_74930957
Meld me met koorts, pijn op de borst en benauwdheid.
pi_74965384

http://www.cbsnews.com/st(...)es/main5404829.shtml

Hoe weten jullie zeker of je de mexicaanse griep hebt?

Hierboven de test resultaten in amerika voordat men ging stoppen met testen. Alle specimens waren vermoedelijk mexicaanse griep maar na test zien we een heel ander beeld.

Ik durf zelfs te stellen dat we niet eens met een pandemie te maken hebben.
Ik snap nog steeds al die heisa om een mild griepje niet. Waar is iedereen toch bang voor, echt onbegrijpelijk hoe iedereen zich zo laat manipuleren.

Waarom i9s men gestopt met tellen en testen van mecaansegriep gevallen?
Waren ze soms bang dat de cijfers zouden tegenvallen en dus alle drukte voor niets is, gezichtsverlies, ik weet het niet.
  dinsdag 24 november 2009 @ 13:42:08 #266
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_74965589
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:36 schreef Japairman het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.cbsnews.com/st(...)es/main5404829.shtml

Hoe weten jullie zeker of je de mexicaanse griep hebt?

Hierboven de test resultaten in amerika voordat men ging stoppen met testen. Alle specimens waren vermoedelijk mexicaanse griep maar na test zien we een heel ander beeld.

Ik durf zelfs te stellen dat we niet eens met een pandemie te maken hebben.
Ik snap nog steeds al die heisa om een mild griepje niet. Waar is iedereen toch bang voor, echt onbegrijpelijk hoe iedereen zich zo laat manipuleren.

Waren ze soms bang dat de cijfers zouden tegenvallen en dus alle drukte voor niets is, gezichtsverlies, ik weet het niet.
Ik weet het niet zeker, maar mijn arts sloot het niet uit. Daarnaast heb ik het ontzettend benauwd (moet nu Ventolin gebruiken), daar heb ik normaal nooit last van. Luchtwegklachten is een kenmerkend symptoom van H1N1.
  dinsdag 24 november 2009 @ 13:46:08 #267
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74965712
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:36 schreef Japairman het volgende:

weet je hoe duur zo'n test is... op een gegeven moment zijn er gewoon teveel aanvragen en focust men zich op alleen de ziekenhuis opnames etc... Dat heeft geen fuck te maken met tegenvallende resultaten of gezichtsverlies...
pi_74968542
Onze belgen controleren en testen nog steeds en weten daardoor dat ze niet met een pandemie te maken hebben en dat deze griep vele malen milder is dan een gemiddelde griep.
quote:
Minder sterfgevallen dan bij seizoensgriep
"Uit een eerste evaluatie van de cijfers blijkt nu dat België ontsnapt is aan de gevreesde grieppandemie. Op zijn hoogtepunt zorgde de griep voor twee bijkomende zieken per dag in de gemiddelde huisartsenpraktijk", aldus de VUB. Ook het aantal hospitalisaties en het aantal sterfgevallen was veel lager dan bij een uitbraak van de gewone seizoensgriep
http://www.degrotegriepmeting.nl/?thissection_id=29

Dat zo'n test te duur zou zijn is natuurlijk een flut reden dat weegt niet op tegen de leering die men uit de resultaten kan halen.
  dinsdag 24 november 2009 @ 18:32:11 #269
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74969484
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:27 schreef Revolution-NL het volgende:

Donderdag en vrijdag wel echt grieperig geweest met koorts ed. Sinds maandag ben ik weer aan het werk.
Dat gezonde mensen zich hiervoor laten vaccineren
pi_74993498
Hmm ben toch nog niet helemaal beter, heb er een longontsteking aan overgehouden, dus ik ga maar weer uitrusten
  vrijdag 27 november 2009 @ 14:17:30 #271
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_75055266
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:54 schreef DanOam het volgende:
Hmm ben toch nog niet helemaal beter, heb er een longontsteking aan overgehouden, dus ik ga maar weer uitrusten
Zo, veel sterkte zeg.
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:10:33 #272
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_75082105
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:55 schreef Japairman het volgende:
Onze belgen controleren en testen nog steeds en weten daardoor dat ze niet met een pandemie te maken hebben en dat deze griep vele malen milder is dan een gemiddelde griep.
[..]

http://www.degrotegriepmeting.nl/?thissection_id=29

Dat zo'n test te duur zou zijn is natuurlijk een flut reden dat weegt niet op tegen de leering die men uit de resultaten kan halen.
Precies, ze hadden nooit moeten stoppen met de controles/testen. Hierdoor kon het lekker gemakkelijk op een pandemie gegooid worden omdat elk griepje op de mexicaan gegooid werd.
Drugs are good mkay?
pi_75082483
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:10 schreef Party_P het volgende:

[..]

Precies, ze hadden nooit moeten stoppen met de controles/testen. Hierdoor kon het lekker gemakkelijk op een pandemie gegooid worden omdat elk griepje op de mexicaan gegooid werd.
Goed punt. Een horrorfilm werkt ook op die manier.
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:42:03 #274
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_75082747
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:29 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Goed punt. Een horrorfilm werkt ook op die manier.
Het is leven is een horrorfilm, hieeeer in Neeederland *ducktales tune erbij!*
Drugs are good mkay?
pi_75082926
Nog een zieke meld zich: benauwdheid, slijm in keel +pijn en flink aan de blaf (hoesten), En dan heb ik het niet gehad over duizelig gevoel in hoofd en pijn en vermoeidheid in heel mijn lijf.

*gaat maar weer liggen*
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  zondag 29 november 2009 @ 01:14:08 #276
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_75101439
Effe een vraagje...zijn jullie ook zo bekaf na die griep?
Man man, ff iets teveel doen enne..puf puf..gewoon erg snel moe zijn na die griep..
ben 42, lijk veel jonger, maar na die griep, lijk ik echt 42
Snollebolt
pi_75101892
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:50 schreef JediMasterLucia het volgende:
Nog een zieke meld zich: benauwdheid, slijm in keel +pijn en flink aan de blaf (hoesten), En dan heb ik het niet gehad over duizelig gevoel in hoofd en pijn en vermoeidheid in heel mijn lijf.

*gaat maar weer liggen*
Het beste met je, rust is het beste.

Mensen die zeggen dat ze na drie dagen weer klaar waren met de griep mogen van geluk spreken.
Het duizelige gevoel in mijn hoofd, benauwdheid en vermoeidheid (uitgeput) bleef wel twee weken.
  zondag 29 november 2009 @ 02:10:15 #278
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_75102144
quote:
Op zondag 29 november 2009 01:48 schreef Sinarades het volgende:

[..]

Mensen die zeggen dat ze na drie dagen weer klaar waren met de griep mogen van geluk spreken.
Het duizelige gevoel in mijn hoofd, benauwdheid en vermoeidheid (uitgeput) bleef wel twee weken.
ow vandaar die duizeligheid?
Shit dacht al wat is dit nu?
Snollebolt
pi_75104487
quote:

[..]

Was ook na 3 dagen klaar met de griep, maar ben zeker nog anderhalf week lang rot geweest, kreeg er ook een longontsteking achteraan, maar ben nu weer wel beter .
pi_75105206
quote:

[..]

Goed eten om op krachten te komen is dan ook erg belangrijk. Mijn tip van vandaag, eet wat naturel kwark voordat je gaat slapen.
pi_75105637
1 week beroerd en 3 weken daarna nog opeenvolgend benauwd, snotverkouden, alle holtes dicht of ontstoken. Ik ga er nieteens meer voor naar een dokter en vind zo wel mijn eigen methodes. Maar ik word er wel heel moe van.
Of het nou de griep is.... geeeeen idee. Mijn lijf doet verder niet aan koorts. Alleen aan ondertemperatuur.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_75105943
quote:
Op zondag 29 november 2009 12:02 schreef nokwanda het volgende:
1 week beroerd en 3 weken daarna nog opeenvolgend benauwd, snotverkouden, alle holtes dicht of ontstoken. Ik ga er nieteens meer voor naar een dokter en vind zo wel mijn eigen methodes. Maar ik word er wel heel moe van.
Of het nou de griep is.... geeeeen idee. Mijn lijf doet verder niet aan koorts. Alleen aan ondertemperatuur.
Begon vermoedelijk met de milde mexicaanse griep en irritante naweeen.
pi_75110036
quote:

[..]

Die duizeligheid is erg vervelend als je ff onder een warme doche wil kruipen of iets te drinken wil pakken
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_75131868
•koorts check 39,5 graden celsius
•koude rillingen check
•hoofdpijn check
•spierpijn check heel erg
•moeheid check
•droge hoest check maar ook neus dicht zitten
•soms diarree n.v.t.

Kan nu alleen niet slapen van de spierpijn

Wat een hell die spierpijn, dit is een stuk pijnlijker dan andere keren dat ik griep heb gehad en de koorts is ook veel hoger.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
  maandag 30 november 2009 @ 00:52:33 #285
162917 tuinfluiter
pi_75132042
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:39 schreef Barney_Stinson het volgende:
•koorts check 39,5 graden celsius
•koude rillingen check
•hoofdpijn check
•spierpijn check heel erg
•moeheid check
•droge hoest check maar ook neus dicht zitten
•soms diarree n.v.t.

Wat een hell die spierpijn, dit is een stuk pijnlijker dan andere keren dat ik griep heb gehad en de koorts is ook veel hoger.
Probeer dan eventueel een Ibuprofen in te nemen.

Ja is inderdaad hele rare stekende spier (zenuw)pijn.
Het allerbeste met je.
  maandag 30 november 2009 @ 01:50:24 #286
187047 Jodelahitie
The Finest in Cool Since \\\\\
pi_75132727
Walks in,

Get infected by taco sickness,

Eet rijst een veel weed roken of weed melk,

Walks out na 3 dagen
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:56:37 #287
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75175002
ik zweer het de buurvrouw (onder) heeft het ook. Die loopt al vanaf Woensdag ofzo te hoesten, koorts, ziek, ect.

Ik ben al tig x bij dr binnen geweest om dr hond uit te laten, en ik heb gelukkig nog nergens last van.

Zou het dan wel echt zo besmettelijk zijn?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_75175239
Jij bent toch ingeënt? Dan zou je het toch ook niet moeten krijgen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:27:36 #289
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75175936
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:06 schreef nokwanda het volgende:
Jij bent toch ingeënt? Dan zou je het toch ook niet moeten krijgen?
Ja. maar dan kan je het alsnog krijgen hoor. Alleen minder snel.

Maar MM is ook al 4x binnen geweest daarzo. En die is niet ingeënt
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_75179969
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:27 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja. maar dan kan je het alsnog krijgen hoor. Alleen minder snel.

Maar MM is ook al 4x binnen geweest daarzo. En die is niet ingeënt

Neeeeee, do not tell me!!!
En vervolgens is er een resistente mutant.
Dat enten heeft lekker veel nut dan. Het zorgt er blijkbaar alleen maar voor dat er mutanten ontstaan ipv dat het zichzelf vanzelf uitroeit.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:41:07 #291
162596 Dennehy
Kan niet dood
pi_75182440
Inenten zorgt er alleen voor dat je het minder erg hebt als je het krijgt.

Tsjonge jonge...
Putting the laughter back in slaughter.
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:55:55 #292
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75182981
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:41 schreef Dennehy het volgende:
Inenten zorgt er alleen voor dat je het minder erg hebt als je het krijgt.

Tsjonge jonge...
Fout.
pi_75183270
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:55 schreef eleusis het volgende:

[..]

Fout.
Vertel dan hoe het volgens jou wel zit.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_75206000
meld zich!

maandag ochtend voelde ik al unheimlich maar ik dacht dat dat kwam door snackbar vreetmaaltijd van 10 euro de dag ervoor

Maandag middag begon het echt... ik hoeste al een paar dagen daarvoor (3 of ofzo) droge hoest zonderslijm en dat werd maandah erger. Verder erg ligt gevoel in je hoofd (alsof je er niet bij bent) de rit terug naar huis (1 uur) was hel, thuis anagekomen thermometer in het satansgaatje geprikt en jawel 38,8
Lamlendig, koud/rillerig in bed gelegen koorts steeg in de avond naar 39,5. OOk enorme spierpijn in bovenbenen, armen

dinsdag minder koorts (niet boven de 38,3) met 2 ibuprofens leek het savonds zelfs helemaal over, dus voorzichtigaangeschoven bij de avond maaltijd (hutspot met rookworst )
Dinsdag nacht raar gevoel in maag en jawel diaree en overgeven

Woensdag, diaree is er nog steeds koorts niet meer (36,8), voel me nog wel slap, ellendig en moet elk halfuur naar de plee om een zooitje bruinslootwater uit mijn ster te sproeien

heb nu wel weer honger en dorst
  woensdag 2 december 2009 @ 12:30:45 #295
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75208278
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:03 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Vertel dan hoe het volgens jou wel zit.
Mijn mening doet er niet zo toe, maar in diverse onderzoeken wordt voor de vermindering van griepgevallen rond de 80% gegeven wanneer het virus goed overeenkomt met de vaccinatie. Met andere woorden van de vijf griepgevallen voorkom je er dan vier.

Jouw post over mutaties is overigens ook onjuist. Selectie van resistente mutaties kan wel plaatsvinden bij gebruik van antivirale middelen (Tamiflu, Relenza, Amantadine etc.) maar niet bij vaccinatie. Regelmatige vaccinatie zorgt juist, door het voorkomen van infecties en co-infecties, dat ook mutatie en recombinatie minder optreedt.
pi_75209081
en ik ben 7 dgn geleden nog wel inge-ent!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 2 december 2009 @ 13:12:17 #297
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75209384
Helaas duurt het 2 a 3 weken voordat er volledige bescherming is...

Beterschap in ieder geval!
pi_75213200
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:03 schreef tinny het volgende:

hier ook alle verschijnselen (grieperig zwevend gevoel, spierpijn armen, bovenbenen en rug,
rillerig koud en een droge hoest de al een week aan houdt) maar geen koorts...en ik heb 6 dgn
geleden de mex griepprik gehad! en jawel ook lichte koorts (38.8)
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:39 schreef Barney_Stinson het volgende:

Wat een hell die spierpijn, dit is een stuk pijnlijker dan andere keren dat ik griep heb gehad en de koorts
is ook veel hoger.
Hoe gaat het nu?
pi_75213687
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:17 schreef Sinarades het volgende:

[..]

[..]

Hoe gaat het nu?
Nog steeds lichte koorst en hoofdpijn, maar de spierpijn zakt langzaam weg. Droge hoest is er nog. Eetlust is weer terug.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
pi_75214304
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:32 schreef Barney_Stinson het volgende:

Nog steeds lichte koorst en hoofdpijn, maar de spierpijn zakt langzaam weg. Droge hoest is er nog. Eetlust is weer terug.
Heeft zijn tijd nodig, het beste ermee.
  woensdag 2 december 2009 @ 15:54:11 #301
162917 tuinfluiter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')