abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 november 2009 @ 23:37:01 #151
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74653210
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben nu weer terug in ziekenhuis, was even thuis wat dingetjes ophalen, sinds woensdag ligt mijn zoontje (10 maanden) in ziekenhuis met vermoedelijk de mexicaanse griep, we wachten nog op resultaten van het onderzoek.
Luchtweginfectie, oorontsteking, neusholte ontsteking, 40,3 graden koorts op hoogtepunt, gemiddeld zo rond de 39,2 sinds woensdag. We zitten nu in quarantaine en hebben zo goed als geen direct contact met andere. We worden uit voorzorg behandeld met Tamiflu tot er zekerheid is wat het precies is.
Ik heb sinds dinsdag last van mijn keel die dicht lijkt te gaan zitten, en heb wat verhoging maar nou niet dat het alarmerend is dus we wachten af
Jemig Heel veel sterkte en beterschap gewenst voor de kleine!
Dat is heftig...
het is niet gezegd dat huisgenoten dezelfde heftige symptomen krijgen....
Maar nu heb je ook stress natuurlijk, wat invloed heeft op de weerstand...

Hou je taai!
Snollebolt
pi_74653238
quote:
Ik ben nu weer terug in ziekenhuis, was even thuis wat dingetjes ophalen, sinds woensdag ligt mijn zoontje (10 maanden) in ziekenhuis met vermoedelijk de mexicaanse griep, we wachten nog op resultaten van het onderzoek.
Luchtweginfectie, oorontsteking, neusholte ontsteking, 40,3 graden koorts op hoogtepunt, gemiddeld zo rond de 39,2 sinds woensdag. We zitten nu in quarantaine en hebben zo goed als geen direct contact met andere. We worden uit voorzorg behandeld met Tamiflu tot er zekerheid is wat het precies is.
Ik heb sinds dinsdag last van mijn keel die dicht lijkt te gaan zitten, en heb wat verhoging maar nou niet dat het alarmerend is dus we wachten af
Sterkte
Maar weten ze nu nog niet of hij mexicaanse heb ?
Verbaas me erover hoelang zo'n onderzoek duurt.
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_74653261
quote:
Ik hoop dat alles goed komt met de kleine
ook met jou natuurlijk , maar ja jij kan zelf dingen aangeven ...en dat is het meest klote bij die kindekes die zo jong zijn , die kunnen dat niet.

Ik wens je alle goeds en veel sterkte
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 12 november 2009 @ 23:52:56 #154
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74653571
jeetje a_a, sterkte gewenst vanaf hier ook
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_74653917
Iemand ervaring met koorts en uren later ondertemperatuur van 35,4 graden ?
Klam en bezweet. Om 19 uur nog 39,5 en nu 35,4
  vrijdag 13 november 2009 @ 00:11:07 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74653961
thermometer kapot?
pi_74654038
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:09 schreef Noelle06 het volgende:
Iemand ervaring met koorts en uren later ondertemperatuur van 35,4 graden ?
Klam en bezweet. Om 19 uur nog 39,5 en nu 35,4
Als je onder de 35 komt te zitten raak je onderkoeld.... houd je warm met kruiken oid (dekens , lichaamswarmte van een ander persoon (ook al vind je die persoon niet leuk)
Als je onder de 32 komt te zitten .....met spoed een arts bellen (of gewoon 112 )

zelf geen ervaring mee, maar wel een opleiding er in gehad
pi_74654040
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:11 schreef Re het volgende:
thermometer kapot?
Jij bent de leukste thuis zeker. Ben bloed serieus ja
pi_74654083
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:14 schreef prupke het volgende:

[..]

Als je onder de 35 komt te zitten raak je onderkoeld.... houd je warm met kruiken oid (dekens , lichaamswarmte van een ander persoon (ook al vind je die persoon niet leuk)
Als je onder de 32 komt te zitten .....met spoed een arts bellen (of gewoon 112 )

zelf geen ervaring mee, maar wel een opleiding er in gehad
Nou die persoon is me dochter. En Huisarts zei vanmiddag is een griep.
Maar welke Griep dat weet niemand
  vrijdag 13 november 2009 @ 00:36:33 #160
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74654426
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:16 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Nou die persoon is me dochter. En Huisarts zei vanmiddag is een griep.
Maar welke Griep dat weet niemand
http://www.stichtingvoorafweerstoornissen.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=550
Ik heb wel eens gelezen dat sommige mensen dit vaker hebben dan anderen.
Dat zij ipv koorts dus een ondertemperatuur ontwikkelen...
maar waarom geen idee
Snollebolt
  vrijdag 13 november 2009 @ 00:37:56 #161
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74654440
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:14 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Jij bent de leukste thuis zeker. Ben bloed serieus ja
nou ja je zou ze de kans moeten geven...

maar goed, morgen maar ff de huisarts bellen dan...

96% van de griepgevallen is trouwens MG, slechts 4% de gewone griep
pi_74654726
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:37 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja je zou ze de kans moeten geven...

met ze bedoel je :
-vloeistofthermometer?
-Galileo-thermometer?
Thermokoppel of infrarood??

of een van de andere ?

maar goed, morgen maar ff de huisarts bellen dan...

pi_74657154
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: je lichaam houdt bar weinig rekening met je sociale activiteiten als het op ziek worden aankomt .
Nou ja, ziek is ziek, maar van een beetje hoofdpijn en slecht slapen ga ik niet thuisblijven van Muse!
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:32 schreef Leonos het volgende:

[..]

Cool, ik ontvang je griep dan graag
Is goed, wil je mijn telefoonnummer? Kun je naast me komen staan! Gezellig!
pi_74658073
Hoe ontwikkelt die koorts zich eigenlijk precies....is het direct raak met 40+ of gaat het geleidelijker, met na een dag of een paar dagen een top van 40+.

Mijn dochter (6) heeft nu verhoging/koorts (+/-38), ze hoest al wel een week of meer, maar het is geen droge hoest, maar meer een slijm-vanuit-de-longen-ophoest-hoest. Verder is ze redelijk fit en heeft ze geen keelklachten etc. Dus ik vermoed dat ze (nog) geen (mex)griep heeft.
Quinn Dexter
pi_74659358
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:12 schreef Scarsick het volgende:

[..]

Nou ja, ziek is ziek, maar van een beetje hoofdpijn en slecht slapen ga ik niet thuisblijven van Muse!
[..]

Is goed, wil je mijn telefoonnummer? Kun je naast me komen staan! Gezellig!
Ik lig nu ook ziek op bed. Maar prop me morgen helemaal vol met paracetamol. Want ik moet en zal naar Muse!
pi_74659701
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:46 schreef Mardy_Bum het volgende:

[..]

Ik lig nu ook ziek op bed. Maar prop me morgen helemaal vol met paracetamol. Want ik moet en zal naar Muse!
Ja joh, en lekker iedereen aansteken daar
pi_74661020
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:37 schreef Re het volgende:

[..]

Bron
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:49:23 #168
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74661292
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bron
http://www.rivm.nl/Images(...)zicht_tcm4-63009.ppt pagina 14
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74662995
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:46 schreef Mardy_Bum het volgende:

[..]

go girl
Quinn Dexter
pi_74678840
ik heb hem volgens mij ook..
zou me nog moeten laten vaccineren op mn werk maarja het was zowieso afgelopen week en op de dagen dat ik kon had ik vrij en komende week weet ik niet of ik beter ben maarja.
heb ook koorts, droge hoest en vreselijke koppijn, spierpijn en ben vreselijk moe.
was ook een drukke week en mn weerstand is erg laag blijkt maar weer.
heb gister de hele dag in de auto gezeten maar het voelt alsof ik ongetraint de marathon heb gelopen, alles doet pijn.

tja 38,8 is de score nu..
dus loopt lekker op de tempratuur..
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_74679607
Het is erg belangrijk om tijdens de koudere dagen van het jaar, wanneer je de verwarming vaak wat harder aan zet, ook op de vochtigheidsgraad van de lucht te letten. Hierdoor kan: droge hoest, koppijn, koorts, moeheid, noem maar op ontstaan. Wat frisse lucht doet dan ook altijd goed om hiervan te herstellen. Een kommetje water op de radiatoren helpt dit voorkomen.

[ Bericht 7% gewijzigd door mediaconsument op 13-11-2009 21:46:09 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_74680647
Ik weet niet of ik 'm heb, ergens hoop ik van wel, want ik heb dit najaar al genoeg gekwakkeld naar mijn zin en wil er vanaf zijn. Als het nu niet de Mexicaanse is, is de kans groot dat ik 'm nog krijg (werk op een school). Laat het hem daarom maar gewoon nu zijn, dan is het achter de rug en dan viel het ook alleszins mee met de ellende:

Dinsdag in een paar uur tijd heel beroerd geworden. Direct na thuiskomst in bed gegaan en de avond en nacht rillend en klappertandend doorgebracht. Halverwege de nacht iets ingenomen tegen de hoofdpijn. 's Ochtends badend in het zweet wakker geworden.

Die nacht voelde ik me wel degelijk heel ellendig en dacht dat het een griep was. Het bizarste vond ik dat mijn kaken en mond erg pijn deden, waardoor ik de hele tijd ging liggen grimassen om het weg te krijgen (zonder succes ).

De dag erna aan een stuk door geniest en gesnotterd, beetje hoofdpijn, weinig eetlust, afwisselend heel warm en heel koud. Dat klinkt allemaal nog best wel griepachtig. Maar daarna was het zo goed als over, alleen maar moe, zware benen en bovenarmen (spierpijn kun je het met de beste wil van de wereld niet noemen). Geen koorts meer volgens mij.

Vanaf vandaag ineens hoesten. En moe. Voel me verder niet ellendig. Alleen lamlendig en het gekuch is irritant.

Ik lees: "de meeste klachten verdwijnen tussen de twee en zeven dagen, alleen het hoesten kan langer aanhouden", dus het kan blijkbaar voorkomen dat je met twee dagen alweer van de grootste ellende af bent en wel de griep had. Ik hoop dat dat hier het geval is, dan ben ik vanaf nu immuun en heb nauwelijks ellende gehad .
pi_74680714
Lijkt meer op wat voortekenen... de echt griep aanslag zal één dezer dagen wel volgen
You dream it, I live it.
pi_74680877
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:58 schreef LePoo het volgende:

[..]

Ja joh, en lekker iedereen aansteken daar
Volgens mijn dokter is het niet meer besmettelijk als de koorts weg is. Gelukkig is die nu weg.
Ga me niet opsluiten voor een beetje hoesten en hoofdpijn.
pi_74681153
Afgaand op hoeveel beter ik me nu voel t.o.v. een paar dagen geleden verwacht ik dat niet, Meddo. Maar ik voel me ook nog niet zo goed dat ik dingen wil gaan ondernemen, dus ik blijf dit weekend relaxed thuis hangen c.q. hoesten en dan merken we het vanzelf wel.
pi_74688306
Ik heb hem waarschijnlijk ook te pakken. Gister enorme hoofdpijn, keelpijn, droge hoest zo nu en dan. Zit nu op 38.1 graden koorts, gister 37.7

Wordt er nog steeds aangeraden om dan maar even die 5 dagen je afzijdig te houden?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_74688390
Hmm beetje rond gelezen en lijkt me beter om maar thuis uit te zieken dan, donderdags moet ik weer naar werk.
Top 5 China producten
pi_74691549
38 graden koorts? Dat is wel heel veel he
pi_74691560
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:29 schreef TheFrankey het volgende:
38 graden koorts? Dat is wel heel veel he
Top 5 China producten
pi_74694048
Ik vind em eigenlijk wel goed....

Een lichaamstemperatuur van 75 graden Celsius is ook niet misselijk.
pi_74694270
-admiraal_anaal hoe is het met zoontje?
-Rene90 hoe gaat het nu..
-tuxepux ietsje beter , sterker en nog meer boeken gelezen..
-Ceased2Be nu acht dagen verder, weer de oude..
-EdvandeBerg met de emmers vol, minder geworden.
-flappiewappie weer naar stage geweest..
-Mardy_Bum je zat in het begin van een verkoudheid of griep, heeft de griep doorgezet.
-SterreMarit , weer beter?
-Bubbleblower zes dagen verder, weer beter?

-Zhe-AnGeL
Hoe gaat het met de voorhoofdholtes..
-Noelle06 hoe is het met de ondertemperatuur van 35,4 graden van je dochter?
-Mardy_Bum slik je nog veel paracetamol en gaat Muse door.
-Ellatjuh doet alles nog pijn..

-ShadyLane lekker thuis blijven.
-Quinn_Dexter hoe is het met je dochter en de hoest en verhoging.
-Martinovibes bij jouw begon het drie weken geleden, hoop dat je al lang weer de oude bent
en bedankt voor het openen van dit topic.
pi_74695862
ja heb nog steeds koppijn en spierpijn en koorts enzo.
blij als deze ongein weer over is
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_74696875
Ik ben er vanaf vandaag ook weer bij, we zijn uit het ziekenhuis,geen isolatie meer, zoontje heeft geen mexicaanse griep, wel een zware griep met keel, neus en oorontsteking. Gelukkig geen koorts meer sinds gisteravond dus mocht hij gelukkig naar huis. Heb nu wel zelf griep, koorts,duizeligheid maar ook geen mexicaanse griep (wel op getest)
pi_74696972
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben er vanaf vandaag ook weer bij, we zijn uit het ziekenhuis,geen isolatie meer, zoontje heeft geen mexicaanse griep, wel een zware griep met keel, neus en oorontsteking. Gelukkig geen koorts meer sinds gisteravond dus mocht hij gelukkig naar huis. Heb nu wel zelf griep, koorts,duizeligheid maar ook geen mexicaanse griep (wel op getest)
Maar je kreeg toch tamifllu? Lijkt ook niet echt te werken dan of wel.
pi_74697044
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:00 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Maar je kreeg toch tamifllu? Lijkt ook niet echt te werken dan of wel.
Tamiflu hebben we gekregen idd tot de uitslag binnenkwam of het mexicaanse griep was, daarna zijn ze gestopt ivm dat ze niet genoeg tamiflu hebben om iedereen toe te dienen. Was wel smerig trouwens want we kregen geen capsules maar vloeibaar
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:41:56 #186
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_74701109
Volgens mij heb ik 'm ook te pakken. Gister gaan slapen met keelpijn en vanmorgen mn keel ontstoken (en hoesten, auww ). En ik heb geen zin om te eten en dan klopt er echt iets niet

M'n hele lichaam doet nu pijn en heb nu 38,3. Net al een beetje overgegeven
My mama didn't raise no fool
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:24:17 #187
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_74704326
quote:
Daar geloof ik dus echt helemaal niks van.
Het RIVM heeft echt niet alle gegevens, veel mensen melden zich niet eens bij de huisarts en/of ziekenhuis. Het overgrote deel van de mensen worden daardoor NIET geregistreerd door het RIVM waardoor de berichten van de RIVM ook niet als betrouwbaar geacht kunnen worden.

De enige waarop het wel betrouwbaar geacht kan worden is het aantal gevallen bij de huisarts en/of ziekenhuis.

Als het echt zo zou zijn dat het voor alle gevallen zo geld, dan behoor ik bij de groep van 4%, want ik heb de griep (nouja nu zo goed als voorbij) en ik weet eigenlijk haast wel zeker dat dit niet de mexicaan is.

Symptonen bij mij komen overeen met die van ShadyLane.
Drugs are good mkay?
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:36:15 #188
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74704661
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:24 schreef Party_P het volgende:

[..]

Het RIVM heeft echt niet alle gegevens, veel mensen melden zich niet eens bij de huisarts en/of ziekenhuis. Het overgrote deel van de mensen worden daardoor NIET geregistreerd door het RIVM waardoor de berichten van de RIVM ook niet als betrouwbaar geacht kunnen worden.

De enige waarop het wel betrouwbaar geacht kan worden is het aantal gevallen bij de huisarts en/of ziekenhuis.
Waar denk je dat de monsters vandaan komen die in laboratoria worden geanalyseerd? En waarom zouden huisartsen - toevallig - bijna 100 keer zoveel Mexicaanse als gewone griepmonsters opsturen?

Er is maar één verklaring en die zie je wereldwijd, en overigens bij ELKE grieppandemie: de seizoensgriep verliest het van de "betere", meer efficiënt werkende griep.
quote:
Als het echt zo zou zijn dat het voor alle gevallen zo geld, dan behoor ik bij de groep van 4%, want ik heb de griep (nouja nu zo goed als voorbij) en ik weet eigenlijk haast wel zeker dat dit niet de mexicaan is.
Dus wetenschappelijke tests in professioneel beheerde laboratoria vind jij onzin maar jij kan door meditatie aanvoelen wat de typering van je influenza is? Grote kul. De klinische presentatie van beide virussen is identiek.
quote:
En zij kan ook niet aanvoelen welk virus zij heeft.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74704665
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:24 schreef Party_P het volgende:

[..]

Jouw 'gevoel' is betrouwbaarder dan de (niet volledige (maar dat is ook praktisch onmogelijk)) gegevens van het RIVM?

Je hebt gewoon mexicaanse griep gast.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_74705444
Ik vroeg me vandaag af waarom wij tamiflu sachets geven. Dit zou, volgens een collega goedkoper zijn.
Soort van banden MET.....
  zaterdag 14 november 2009 @ 23:50:07 #191
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74709684
Thnks!
Nou gaat iets beter, wel opgeknapt, maar sinds gister een gruwelijk eng kriebelhoestje...
Waarvan ik dacht dan maar voorhoofdholte verstopping..en zo werd ik op mijn wenken bediend vanmorgen begon die trammelant weer..
Wel apart dat fluoriserende groen...

Denk gos zou ik er een foto van maken of wat?

verder erg snel moe...wooh! Dus tis echt rustig aan.
Snollebolt
pi_74709939
Nou, ik geef Party_P wel gelijk als hij dezelfde symptomen heeft als ik: ik geloof ook niet dat ik de Mexicaanse griep heb/had. Indien wel dan had het wel een erg licht verloop. Ik noem het nu een Mexicaanse verkoudheid .

Dat neemt niet weg dat ik zeker wel geloof dat van alle griepgevallen 96% de Mexicaanse is. Dat betekent namelijk niet dat 96% van alle mensen met verkoudheidachtige dingen de Mexicaanse griep heeft. En wij hebben gewoon een verkoudheidachtig iets.

Vanochtend en vanmiddag flinke hoofdpijn gehad, maar sinds die weg is voel ik me prima, alleen moe. Als het morgen weer zo gaat kan ik maandag prima proberen te gaan werken. Alleen sporten durf ik nog niet, daardoor ging het de afgelopen keren mis, dat een virus dat over leek te zijn in alle hevigheid terugkwam. Ik ga pas weer naar de training als er in de verste verte geen kuchje meer te bekennen is.

Beterschap, Zhe-Angel en andere patienten .
  zondag 15 november 2009 @ 00:41:55 #193
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74710995
Thnks Shady lane!
Snollebolt
pi_74711955
De Huisartsen gokken maar wat
afgelopen donderdag zeggen ze . U dochter heb gewoon de Griep en nu zeggen ze toch Mexicaanse.
Me dochter is vanaf woensdag ziek. Koorts overdag boven 39 hoog en 's nachts ondertemperatuur.
Vanaf vrijdag gelukkig geen ondertemp. meer.
Wel nog steeds Koorts tusssen de 38 en 39 graden.
eerste twee dagen van haar ziek zijn at en dronk ze nog redelijk.
Nu wil ze niks meer en hoesten dat ze doet.
Wat zal het zijn Mexicaanse of toch gewone Griep
Niemand weet het meer als je niet getest wordt !
  zondag 15 november 2009 @ 01:54:59 #195
6941 APK
Factual, I think.
pi_74712046
Bizar dat bijna iedereen een thermometer heeft.
Hebben jullie zo'n ding speciaal voor deze griep aangeschaft of zat dat in de blije doos die je kreeg bij de geboorte van het eerste kind?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_74712071
Ik heb geen thermometer, maar ook geen kind, dus de blije doos-hypothese gaat nog op.

Noelle, aangezien de griepen op elkaar lijken maakt het ook niet zoveel uit, het is toch uitzieken geblazen en zorg dat ze goed blijft drinken. Beterschap gewenst voor haar!
  zondag 15 november 2009 @ 02:04:25 #197
6941 APK
Factual, I think.
pi_74712111
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:58 schreef ShadyLane het volgende:

Ik heb geen thermometer, maar ook geen kind, dus de blije doos-hypothese gaat nog op.
Keep trying.

Ik ga over vier weken een maand op vakantie en ben echt bang dat ik vlak voor of tijdens de vakantie die schijtgriep krijg.
  zondag 15 november 2009 @ 02:11:56 #198
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74712174
ik stop hem wel 5 x daags in mijn hol apk..dat wilde je toch horen toch?
Snollebolt
pi_74712183
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:54 schreef APK het volgende:
Bizar dat bijna iedereen een thermometer heeft.
Hebben jullie zo'n ding speciaal voor deze griep aangeschaft of zat dat in de blije doos die je kreeg bij de geboorte van het eerste kind?
Heb een vlees thermometer doet het ook prima
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 15 november 2009 @ 02:57:19 #200
6941 APK
Factual, I think.
pi_74712486
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:11 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

ik stop hem wel 5 x daags in mijn hol apk..dat wilde je toch horen toch?
Euh, rather not.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')