quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:36 schreef eleusis het volgende:Waar denk je dat de monsters vandaan komen die in laboratoria worden geanalyseerd? En waarom zouden huisartsen - toevallig - bijna 100 keer zoveel Mexicaanse als gewone griepmonsters opsturen?
Er is maar één verklaring en die zie je wereldwijd, en overigens bij ELKE grieppandemie: de seizoensgriep verliest het van de "betere", meer efficiënt werkende griep.
[..]
Dus wetenschappelijke tests in professioneel beheerde laboratoria vind jij onzin maar jij kan door meditatie aanvoelen wat de typering van je influenza is? Grote kul. De klinische presentatie van beide virussen is identiek.
NEE, je leest niet goed!
Vele mensen in NL (en elders) die zich grieperig voelen gaan echt niet naar de dokter hoor, ze voelen zich bijvoorbeeld niet ziek genoeg. Iemand die bijvoorbeeld alle symptomen van de mexicaanse griep vertoond zal het hoogstwaarschijnlijk ook wel hebben, maar er zijn ook zat mensen die bijvoorbeeld niet de diarree en spierpijn hebben die zo kenmerkend is bij de mexicaanse griep. De mensen die zich het beroerdst voelen en de meeste symptomen vertonen zullen ook 't vaakst naar de dokter gaan (paniekelingen daargelaten).
Ik geloof zelf gewoon niet dat 95% van de gevallen de mexicaanse griep is, tuurlijk zal het wel zo zijn van de mensen die bij de dokter/ziekenhuis komt, maar vergeet niet dat er grote groep is aan mensen die niet naar de dokter gaan die zich ook grieperig voelen, maar niet beroerd genoeg. Een flink aantal daarvan zal inderdaad de mexicaan hebben, maar ook een hele berg niet, die hebben een normaal griepje. Veel mensen vergeten dat. Het RIVM heeft echt niet alle gegevens van iedereen die de griep heeft, alleen van de mensen die zich gemeld hebben bij de huisarts/ziekenhuis. En zelfs de huisarts schuift het al snel op de mexicaanse, geen wonder dat de cijfers zo hoog zijn.
Ze zouden net zoals aan het begin iedereen die verdacht wordt moeten onderzoeken op de mexicaanse griep, alleen op die manier krijg je betrouwbare cijfers, maar aangezien de griep gevallen teveel werden was dat niet haalbaar meer en wat mij betreft gaat de betrouwbaarheid wat betreft het aantal mexicaanse griep gevallen daardoor stukken naar beneden.
In mijn eigen omgeving (familie/kennissen) zijn er een aantal mensen die zich wat ziekig hebben gevoeld de afgelopen weken, de meeste van hun waren 1 of 2 dagen niet lekker, weinig eetlust, dan weer warm dan weer koud, verkouden, maar verder niks bijzonders. Geen buikkrampen, geen diarree, geen spierpijn.
quote:
En zij kan ook niet aanvoelen welk virus zij heeft.
Ik had geen zin om mijn symptonen te typen aangezien die met die van ShadyLane overeen kwamen.