Ik keek laatst nog het debat na de gemeenteraadsverkiezingen 2002 waar Fortuyn het had over dweilen met de kraan open en Ad Melkert heel verbolgen en met veel symboliek en demagogisch hem daarop kapittelde en nu is het Eberhard van der Laan die zelf aangeeft dat de voortdurende immigratie dweilen met de kraan open is en de spankracht te boven gaat.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Precies. Kijk, er zullen altijd uitzonderingen zijn, dat kun je nooit voorkomen. Maar men moet nu niet gaan doen alsof alles al is geprobeerd en dat het een overweldigend succes is. Dat is het helaas (nog) niet.
Ik geef je het voordeel van de twijfel.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk kul om te stellen dat Wilders enkel de criminele moslims het land uit wil trappen. Dat is simpelweg niet waar. Hij wil alle andersdenkende moslims het land uitzetten.
... oh, je bent je nu een beetje aan het indekken merk ik.quote:Maar ik kijk graag ook een beetje vooruit. Wilders gaat telkens een stapje verder en hij zal uiteindelijk eindigen met de stellingname dat alle moslims weg moeten.
Maar Dragorius, Volendam bijvoorbeeld heeft massaal op hem gestemd, en wat voor allochtonenproblemen hebben ze daar nou helemaal? De getallen laten zien dat het niet uitsluitend mensen in probleemwijken zijn die op hem stemden. Er is dus echt wel meer aan de hand naast het feit dat sommigen inderdaad overlast ondervinden.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:12 schreef Dragorius het volgende:
Aha.
Dus je denkt dat zonder alle narigheid die men steeds leest, dat Wilders net zo succesvol zou zijn geweest?
Dat als men niet dat beeld zou krijgen als je door een gemiddelde stad loopt, dat het dan nog steeds een grote partij zou zijn qua peilingen nu?
Begrijp me niet verkeerd maar wat is er nou mis met ook eens durven zeggen dat het wellicht inderdaad allemaal VEEL BETER had gekund op het vlak van immigratie? En integratie?
Dan waren we nu 1 big happy family en niet de verdeelde rotzooi die het algemene beeld overheerst.
Ah het is maar hooguit een kwart niet het gros. Al die mensen die zich drukmaken over gedwongen uithuwelijken (pleonasme) zien het verkeerd. Het is namelijk niet zo'n probleem. T'is maar een hooguit een kwart. 25%. 1 op 4.quote:Of: ‘Het gros van de moslims dat hier komt, is uitgehuwelijkt.’
Hiertegen zijn informatiecampagnes raadzaam, die duidelijk maken dat moslims in Nederland een kleine minderheid zijn, en dat hoogstens een kwart wordt uitgehuwelijkt (vrom.nl).
Precies! Er is absoluut niks mis met immigratie, of nieuwe bewoners van Nederland. Mits zij zich willen scharen aan Nederland en niet op eigen regel en puur de eigen cultuur willen leven.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik keek laatst nog het debat na de gemeenteraadsverkiezingen 2002 waar Fortuyn het had over dweilen met de kraan open en Ad Melkert heel verbolgen en met veel symboliek en demagogisch hem daarop kapittelde en nu is het Eberhard van der Laan die zelf aangeeft dat de voortdurende immigratie dweilen met de kraan open is en de spankracht te boven gaat.
Daar zit het probleem.
Zoals Fortuyn al zei dat de hulp die je mensen aanbiedt wel iets waard moet zijn en dat staat in schril contrast met de vele asielzoekers destijds die ondergebracht moesten worden in tentenkampen op de hei in Ermelo, omdat alle opvang reeds uit de voegen barstte.
Natuurlijk heb ik daar geen bewijs voor. Het is slechts een voorgevoel. Ik claim niet dat ik de waarheid predik. Althans, niet mbt die laatste zinsnede.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:16 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik geef je het voordeel van de twijfel.
Overtuig me dan als je hier bewijs voor hebt.
[..]
... oh, je bent je nu een beetje aan het indekken merk ik.
Dat zijn dan die proteststemmen. Of omdat ze sympathie voelen voor anderen, of het probleem erkennen en ook graag zien dat de integratie soepel verloopt en dus een oplossing willen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar Dragorius, Volendam bijvoorbeeld heeft massaal op hem gestemd, en wat voor allochtonenproblemen hebben ze daar nou helemaal? De getallen laten zien dat het niet uitsluitend mensen in probleemwijken zijn die op hem stemden. Er is dus echt wel meer aan de hand naast het feit dat sommigen inderdaad overlast ondervinden.
En dat het beter kan heb ik al gezegdVeel beter zelfs, en hoe eerder hoe beter.
Ach weet je... niemand valt erover omdat bijna alle PVV haters het doen. Ze lullen maar wat, maar gelukkig wel allemaal hetzelfde. Dan wordt het vanzelf een soort waarheid.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik daar geen bewijs voor. Het is slechts een voorgevoel. Ik claim niet dat ik de waarheid predik. Althans, niet mbt die laatste zinsnede.
Wanneer je iets verder dan de Nederlandse grenzen kijkt zou het je moeten opvallen, dat het inderdaad niet uit de lucht komt vallen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee het komt niet uit de lucht vallen. Maar dat komen racisme en xenofobie ook niet, waarmee ik alleen maar wil zeggen dat gevoelens van angst of afkeer van alle tijden zijn en niet per se veroorzaakt worden door minderheden die crimineel zijn of onaangepast. Ik zie dat Wilders een stem geeft aan angst en afkeer en daarnaast inderdaad ook zeer gerechtvaardigd ongenoegen.
Klopt. Maar ook daar zou je, net zoals we in de OP zagen, de aanhangers en stemmers kunnen opdelen naar motivatie. Ik denk dat die ook daar niet homogeen is.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wanneer je iets verder dan de Nederlandse grenzen kijkt zou het je moeten opvallen, dat het inderdaad niet uit de lucht komt vallen.
Dezelfde ontwikkelingen zijn gaande in België met het Vlaams Belang en Dedecker, Oostenrijk met de FPÖ en BZÖ, Denemarken de Volkspartij, maar ook in Italië, Zwitserland, de BNP in het Verenigd Koninkrijk, etc.
Valt wel mee hoor. Dat gemeenten waar sowieso geen buitenlanders wonen niet op de PVV stemmen lag voor de hand:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar Dragorius, Volendam bijvoorbeeld heeft massaal op hem gestemd, en wat voor allochtonenproblemen hebben ze daar nou helemaal? De getallen laten zien dat het niet uitsluitend mensen in probleemwijken zijn die op hem stemden. Er is dus echt wel meer aan de hand naast het feit dat sommigen inderdaad overlast ondervinden.
En dat het beter kan heb ik al gezegdVeel beter zelfs, en hoe eerder hoe beter.
Je moet maar doen wat je niet laten kan, maar ik vind het wel erg gemakzuchtig te stigmatiseren om daarmee niet over de achterliggende issues te praten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt. Maar ook daar zou je, net zoals we in de OP zagen, de aanhangers en stemmers kunnen opdelen naar motivatie. Ik denk dat die ook daar niet homogeen is.
Het is niet altijd gemakzucht, het is voornamelijk angst om bestempeld te worden als racist omdat men dan graag in die rol duikt, het misbruik maken van de positie "anders" te zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je moet maar doen wat je niet laten kan, maar ik vind het wel erg gemakzuchtig te stigmatiseren om daarmee niet over de achterliggende issues te praten.
Dat ziet er inderdaad wel grotendeels verklaarbaar uit. De polders kan ik niet verklaren.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:26 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Dat gemeenten waar sowieso geen buitenlanders wonen niet op de PVV stemmen lag voor de hand:
[ afbeelding ]
Als je doelt op mijn voorgevoel, dan heb je gelijk dat die niet klopt. Het is immers een voorgevoel. Daarnaast heb je gelijk dat Wilders niet alle moslims eruit wil trappen. Maar ik heb gelijk dat Wilders niet enkel criminele moslims het land uit wil flikkeren.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:19 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ach weet je... niemand valt erover omdat bijna alle PVV haters het doen. Ze lullen maar wat, maar gelukkig wel allemaal hetzelfde. Dan wordt het vanzelf een soort waarheid.
Maar je bent het dus met me eens dat je stellingen maakt rondom Wilders die niet kloppen. Dan zijn we het daar tenminste over eens.
Het lag, volgens mij, aan de verkeerde ideologie. Het multiculturalisme was gebaseerd op vrijblijvendheid dat in de praktijk vaak neer kwam op onverschilligheid.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:25 schreef Dragorius het volgende:
Er zijn heel veel landen die de moeilijkheid van integratie onderschat hebben.
Die in het noord-oosten snap ik ook nietquote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat ziet er inderdaad wel grotendeels verklaarbaar uit. De polders kan ik niet verklaren.
Lees jij onze posts wel?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je moet maar doen wat je niet laten kan, maar ik vind het wel erg gemakzuchtig te stigmatiseren om daarmee niet over de achterliggende issues te praten.
Je kunt geen debat initiëren als je begint met anderen uit te maken voor racist.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:29 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is niet altijd gemakzucht, het is voornamelijk angst om bestempeld te worden als racist omdat men dan graag in die rol duikt, het misbruik maken van de positie "anders" te zijn.
Nogmaals, niet iedereen is zo, maar het kan op die manier wel makkelijk misbruikt worden.
Een open debat hierover is dan ook vaak nagenoen onmogelijk omdat men niemand "voor de schenen wil schoppen" terwijl het een uitermate belangrijk maatschappelijk debat is.
Vreemd volkquote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:32 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Die in het noord-oosten snap ik ook nietMaar heb ook geen idee welk dorp en of stad daar ligt.
Ik zou het niet naar al te persoonlijk niveau willen trekken. Dank u.quote:
Ik dacht dat je de discussie hier bedoelde.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zou het niet naar al te persoonlijk niveau willen trekken. Dank u.
Dat is dus het grote probleem. Zelfs in deze discussie. Alles draait om politiek correct, waardoor men de dingen niet bij de naam durft te noemen. En we achter de feiten aan blijven hollen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het lag, volgens mij, aan de verkeerde ideologie. Het multiculturalisme was gebaseerd op vrijblijvendheid dat in de praktijk vaak neer kwam op onverschilligheid.
Bovendien werden de idealen daarvan verdedigd door politieke correctheid, waardoor we nog steeds met een inhaalslag bezig zijn.
Volgens mij ligt het meer aan de erbarmelijke staat van de integratie door voortdurende instroom door onder andere gezinshereniging en importhuwelijken.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is dus het grote probleem. Zelfs in deze discussie. Alles draait om politiek correct, waardoor men de dingen niet bij de naam durft te noemen. En we achter de feiten aan blijven hollen.
Correct.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is dus het grote probleem. Zelfs in deze discussie. Alles draait om politiek correct, waardoor men de dingen niet bij de naam durft te noemen. En we achter de feiten aan blijven hollen.
Ooh wat leuk, jullie zijn nu ook al een hechte groep?quote:
Inderdaad. Jammer genoeg kunnen vele mensen zich ervaringsdeskundige noemen op dit gebied.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:49 schreef Wheelgunner het volgende:
Voor die ervaringsrascisten kan ik wel begrip opbrengen, zelf heb ik onderhand ook zoveel negatieve ervaringen dat mijn vinger in het stemhokje ook wel eens kan gaan jeuken.
Ik weet het goed gemaakt. Voor mijn land. Nu ook ik een Nederlander benquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:03 schreef Lub_ya het volgende:
[..]
[..]
En uiteraard betalen wij ook belasting voor dit land.
Dus als Wilders morgen zegt verf allemaal een moskee rood dan zijn alle PVV stemmers overmorgen schuldig?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
"Die Partei ist Hitler, Hitler aber ist Deutschland wie deutschland Hitler ist!"
Ik wil hier niet per se een godwin neerzetten, maar uitspraken zoals jij hier nu maakt zijn dermate gevaarlijk dat ik je er toch op wijzen wil dat de PVV wel degelijk bestaat uit haar achterban. Je zaagt nu aan de poten van de democratie.
Denk het wel.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:47 schreef Ryan3 het volgende:
Andersom geredeneerd denk ik dat de doorsnee racist wrs wel op Wilders zal stemmen, eenvoudigweg omdat een racist binnen ons politieke spectrum bij de PVV het meeste aan zijn trekken komt. Of niet?
Nee zeer zeker niet, ik zeg alleen dat je niet alle macht in één persoon moet leggen, dus ook niet zeggen dat de partij Wilders is, en Wilders de partij.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:31 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
Dus als Wilders morgen zegt verf allemaal een moskee rood dan zijn alle PVV stemmers overmorgen schuldig?
Nee maar de Islam is ook geen Moslim dus vandaarquote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee zeer zeker niet, ik zeg alleen dat je niet alle macht in één persoon moet leggen, dus ook niet zeggen dat de partij Wilders is, en Wilders de partij.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wellicht, maar niet zozeer omdat ze een andere huidskleur hebben of een raar accent hebben, maar eerder omdat ik meerdere van "hen" zie die dergelijke overlast veroorzaken maar wel zeuren over hoe ze behandeld worden in Nederland.
Evenzo met woonwagenkamp volk hoor, daar zit voor mij geen verschil in. Maar door de daden die ze tentoon stellen kan ik ze wel in een soort van hokje plaatsen en zeggen dat ik wel een verband zie tussen jongeren overlast en Marokkanen (in dit geval).
Het heeft niks te maken met een hekel aan Marokkanen, maar wel met de constatering dat ze tot een groep behoren die vaker over de scheef gaan.
Het ging mij om de constatering dat waar je jezelf aan elke verantwoordelijkheid ontrekt door afstand te nemen van dit wangedrag, je het tegelijkertijd anderen onmogelijk maakt ditzelfde te doen, door het wangedrag aan een algemeen kenmerk te koppelen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:20 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Ik denk dat het het tuig is dat er voor zorgt dat hun hele bevolkingsgroep er op wordt aangekeken. Het gaat namelijk, in verhouding, wel erg vaak mis met die lui.
Er van uitgaande dat de doorsnee racist bestaat, zal het slechts om een marginaalquote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:47 schreef Ryan3 het volgende:
Andersom geredeneerd denk ik dat de doorsnee racist wrs wel op Wilders zal stemmen, eenvoudigweg omdat een racist binnen ons politieke spectrum bij de PVV het meeste aan zijn trekken komt. Of niet?
Je maakt een cruciale denkfout hier, ik zeg dat zodra ik een crimineel zie ik een groepsverband trek met andere criminele Marokkanen en derhalve trek ik de conclusie "oprotten, allochtoon". Echter wat ik niet zeg is dat ik de individualiteit van iedere allochtoon in twijfel trek, aangezien ik dit pas doe nadat ik heb vernomen dat er weer een zoveelste 'crimineel' is van die afkomst.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:41 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
[..]
Het ging mij om de constatering dat waar je jezelf aan elke verantwoordelijkheid ontrekt door afstand te nemen van dit wangedrag, je het tegelijkertijd anderen onmogelijk maakt ditzelfde te doen, door het wangedrag aan een algemeen kenmerk te koppelen.
Waarom je dit precies doet doet er mijns inziens niet zoveel toe. Dat maakt het namelijk niet minder onredelijk. Je ziet jezelf als individu met een individuele verantwoordelijkheid. Op die basis kun je je aan groepsverantwoordelijkheid onttrekken. Diezelfde individualiteit ontzeg je echter de ander.
Ik snap wat je bedoelt. Ik nam inderdaad aan dat je het anders bedoelde, omdat je het koppelt aan een in mijn ogen irrelevant kenmerk, namelijk Marokkaan of moslim. Ik maak die associatie niet automatisch, maar dat valt vast te verklaren door een subtiel verschil in afkomst tussen ons beiden.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je maakt een cruciale denkfout hier, ik zeg dat zodra ik een crimineel zie ik een groepsverband trek met andere criminele Marokkanen en derhalve trek ik de conclusie "oprotten, allochtoon". Echter wat ik niet zeg is dat ik de individualiteit van iedere allochtoon in twijfel trek, aangezien ik dit pas doe nadat ik heb vernomen dat er weer een zoveelste 'crimineel' is van die afkomst.
Ofwel, ik koppel criminelen van een andere afkomst aan elkaar, ik koppel niet de individuen aan de criminelen, als je snapt wat ik bedoel.
Die koppeling maak ik omdat ze het met elkaar gemeen hebben, en het een voor de hand liggend feit is waar je een distantiëring mee kan maken. Overigens wil dat niet zeggen dat elke Marokkaan meteen een crimineel is wat ik al zei, een beetje het verhaal wat hier boven ook staat; elke tomaat is rood, maar niet alles wat rood is is een tomaat.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:50 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Ik nam inderdaad aan dat je het anders bedoelde, omdat je het koppelt aan een in mijn ogen irrelevant kenmerk, namelijk Marokkaan of moslim. Ik maak die associatie niet automatisch, maar dat valt vast te verklaren door een subtiel verschil in afkomst tussen ons beiden.
Al helemaal lachwekkend dus. net zoiets als 10 criminele Marokkanen uit een Moskee wensen elke homo dood......."alle Marokkanen van die Moskee wensen alle homo's dood.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:41 schreef Sjaakz het volgende:
Het hele artikel draait trouwens maar om 20 PVV-stemmers hè... Nergens wordt gesteld dat alle PVV-stemmers zo zijn.
[..]
Ja hoor, die TT klopt. Zet haar precies zo neer als ze is. Een mevrouw met hokjesgeest.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:13 schreef paddy het volgende:
[..]
Al helemaal lachwekkend dus. net zoiets als 10 criminele Marokkanen uit een Moskee wensen elke homo dood......."alle Marokkanen van die Moskee wensen alle homo's dood.
Hebben we het nog niet over het zotte voorbeeld van die kassa
Dat zij daarmee elke christelijk-Gereformeerde over één kam scheerde? Was echt heel duidelijk. Net als sommigen elke moslim over één kam scheert.
Volgens mij verzint die dame zelfs die twintig ondervraagden nog
Ze doet het bewust zo over komen. Ik vind daarom deze TT dan ook prima gekozen. Het zijn immers haar eigen woorden, dus over generalisatie en oproep tot haat gesproken
Dat is eigenlijk irrelevant, het punt dat ik probeer te beredeneren is, dat als het idd zo is dat racisten (los van de vraag of racisme überhaupt bestaat) zich wrs als vis in het water voelen bij de beweging van Wilders, dat het dan lastig is voor iemand die geen aanhanger van Wilders is om onderscheid te maken tussen een racistische Wildersaanhanger en een niet-racistische Wildersaanhanger, volgens mij.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:42 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat de doorsnee racist bestaat, zal het slechts om een marginaal
groepje mensen gaan.
.
Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt, en ja, daar zit wat in.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk irrelevant, het punt dat ik probeer te beredeneren is, dat als het idd zo is dat racisten (los van de vraag of racisme überhaupt bestaat) zich wrs als vis in het water voelen bij de beweging van Wilders, dat het dan lastig is voor iemand die geen aanhanger van Wilders is om onderscheid te maken tussen een racistische Wildersaanhanger en een niet-racistische Wildersaanhanger, volgens mij.
Nee hoor, zoals 'de buitenstaanders' altijd zeggen, je moet niet over één kam scheren en altijd van het beste van iemand uitgaan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt, en ja, daar zit wat in.
Het is inderdaad moeilijk voor een buitenstaander om dat onderscheid te maken.
O ja, was ik vergetenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee hoor, zoals 'de buitenstaanders' altijd zeggen, je moet niet over één kam scheren en altijd van het beste van iemand uitgaan.
Zoals de Wildersaanhangers zelf ook doen, bedoel je?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee hoor, zoals 'de buitenstaanders' altijd zeggen, je moet niet over één kam scheren en altijd van het beste van iemand uitgaan.
Praten de acties van Wildersaanhangers dan bewoordingen van anti-Wilderianen goed?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zoals de Wildersaanhangers zelf ook doen, bedoel je?.
Ik heb horen fluisteren dat Verhagen daar ook best populair is.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:55 schreef JohnDope het volgende:
en is de enige Nederlandse politicus die vrienden is met Israel
Huh? Die snap ik niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Praten de acties van Wildersaanhangers dan bewoordingen van anti-Wilderianen goed?![]()
Dat is natuurlijk gelul, want die Verhagen is gewoon een holmaatje van die Dries van Agt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:57 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik heb horen fluisteren dat Verhagen daar ook best populair is.
Nee, gefluister, dat zei ik al. Maar niet alles wat gefluisterd wordt is persé waar natuurlijk. Daar moet ik je wel gelijk in geven.quote:
Nee joh, Verhagen denkt heel anders dan Dries van Agt over Israël.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gelul, want die Verhagen is gewoon een holmaatje van die Dries van Agt.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt; ik neem echter aan dat de beste verdediging is ontkennen dat racisme überhaupt bestaat?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Praten de acties van Wildersaanhangers dan bewoordingen van anti-Wilderianen goed?![]()
Als dat het geval is dan zijn de principes van links Nederland ook snel overboord gegooid zeg, dat lijkt me toch helemaal niks voor die socialisten, de lieverdjes.
Goed voorbeeldquote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Je komt met het verweer dat Wilders aanhangers ook met die bewoordingen komen, dus ik vraag dan of dat automatisch moet leiden tot eenzelfde woordvoering van de tegenstanders van Wilders.
Voorbeeld:
Links Nld: Je mag niet discrimineren of generaliseren!
Wilders: Marokkanen dit, moslims dat, blabla
Links Nld: Alle Wilders stemmers staan achter dit, en zijn racistisch!
Wilders: Dat mocht je toch niet zeggen, zei je net?
Links Nld: Wel als jij dat doet!
Dus dan vraag ik me af, waar zijn dan de zogenaamde socialistische principes ineens?
Ik begrijp het wel.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt; ik neem echter aan dat de beste verdediging is ontkennen dat racisme überhaupt bestaat?
Dat is echt onzin.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee joh, Verhagen denkt heel anders dan Dries van Agt over Israël.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |