Maar het is natuurlijk kul om te stellen dat Wilders enkel de criminele moslims het land uit wil trappen. Dat is simpelweg niet waar. Hij wil alle andersdenkende moslims het land uitzetten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:01 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Jij maakt telkens de fout dat als Wilder zegt dat de islam een gevaar is, dat hij daarmee ook bedoeld dat alle moslims eruit geschopt moeten worden. Dat beweer je vaker en nog steeds is het ene kul argument.
Het was al fout lang voor Wilders er was met zijn partij.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik twijfel daaraan. Zijn wij het of zijn zij het. Je hebt het nog steeds over een kleine minderheid en daartegenover een Nederlandse meerderheid. Veroorzaken Wilders en zijn achterban de splitsing of een toch niet echt beduidende minderheid.
Nee het komt niet uit de lucht vallen. Maar dat komen racisme en xenofobie ook niet, waarmee ik alleen maar wil zeggen dat gevoelens van angst of afkeer van alle tijden zijn en niet per se veroorzaakt worden door minderheden die crimineel zijn of onaangepast. Ik zie dat Wilders een stem geeft aan angst en afkeer en daarnaast inderdaad ook zeer gerechtvaardigd ongenoegen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:10 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Als die verdeeldheid niet bestond was Wilders nooit zo populair geweest. Kom Disana, ik zeg geenszins dat Wilders gelijk heeft of de oplossing heeft, maar hij is een reactie op een sluimerend iets. Het is geen efficiente reactie, geen correcte reactie, maar het is terdege een reactie.
Zonder zo'n voedingsbodem heeft zijn partij geen levensvatbaarheid. Het komt niet uit de lucht vallen he.
Wat is dit nou weet voor een achterlijke redenering?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:06 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
Juist de ISLAM dat is het geloof waar de moslims in geloven.. Niet de moslims zelf dus![]()
Neem de PVV.. de PVV is niet haar aanhangers de PVV is de fractie van Wilders.. Net zoals Allah en Mohamed dat zijn bij de Islam
Ik keek laatst nog het debat na de gemeenteraadsverkiezingen 2002 waar Fortuyn het had over dweilen met de kraan open en Ad Melkert heel verbolgen en met veel symboliek en demagogisch hem daarop kapittelde en nu is het Eberhard van der Laan die zelf aangeeft dat de voortdurende immigratie dweilen met de kraan open is en de spankracht te boven gaat.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Precies. Kijk, er zullen altijd uitzonderingen zijn, dat kun je nooit voorkomen. Maar men moet nu niet gaan doen alsof alles al is geprobeerd en dat het een overweldigend succes is. Dat is het helaas (nog) niet.
Ik geef je het voordeel van de twijfel.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk kul om te stellen dat Wilders enkel de criminele moslims het land uit wil trappen. Dat is simpelweg niet waar. Hij wil alle andersdenkende moslims het land uitzetten.
... oh, je bent je nu een beetje aan het indekken merk ik.quote:Maar ik kijk graag ook een beetje vooruit. Wilders gaat telkens een stapje verder en hij zal uiteindelijk eindigen met de stellingname dat alle moslims weg moeten.
Maar Dragorius, Volendam bijvoorbeeld heeft massaal op hem gestemd, en wat voor allochtonenproblemen hebben ze daar nou helemaal? De getallen laten zien dat het niet uitsluitend mensen in probleemwijken zijn die op hem stemden. Er is dus echt wel meer aan de hand naast het feit dat sommigen inderdaad overlast ondervinden.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:12 schreef Dragorius het volgende:
Aha.
Dus je denkt dat zonder alle narigheid die men steeds leest, dat Wilders net zo succesvol zou zijn geweest?
Dat als men niet dat beeld zou krijgen als je door een gemiddelde stad loopt, dat het dan nog steeds een grote partij zou zijn qua peilingen nu?
Begrijp me niet verkeerd maar wat is er nou mis met ook eens durven zeggen dat het wellicht inderdaad allemaal VEEL BETER had gekund op het vlak van immigratie? En integratie?
Dan waren we nu 1 big happy family en niet de verdeelde rotzooi die het algemene beeld overheerst.
Ah het is maar hooguit een kwart niet het gros. Al die mensen die zich drukmaken over gedwongen uithuwelijken (pleonasme) zien het verkeerd. Het is namelijk niet zo'n probleem. T'is maar een hooguit een kwart. 25%. 1 op 4.quote:Of: ‘Het gros van de moslims dat hier komt, is uitgehuwelijkt.’
Hiertegen zijn informatiecampagnes raadzaam, die duidelijk maken dat moslims in Nederland een kleine minderheid zijn, en dat hoogstens een kwart wordt uitgehuwelijkt (vrom.nl).
Precies! Er is absoluut niks mis met immigratie, of nieuwe bewoners van Nederland. Mits zij zich willen scharen aan Nederland en niet op eigen regel en puur de eigen cultuur willen leven.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik keek laatst nog het debat na de gemeenteraadsverkiezingen 2002 waar Fortuyn het had over dweilen met de kraan open en Ad Melkert heel verbolgen en met veel symboliek en demagogisch hem daarop kapittelde en nu is het Eberhard van der Laan die zelf aangeeft dat de voortdurende immigratie dweilen met de kraan open is en de spankracht te boven gaat.
Daar zit het probleem.
Zoals Fortuyn al zei dat de hulp die je mensen aanbiedt wel iets waard moet zijn en dat staat in schril contrast met de vele asielzoekers destijds die ondergebracht moesten worden in tentenkampen op de hei in Ermelo, omdat alle opvang reeds uit de voegen barstte.
Natuurlijk heb ik daar geen bewijs voor. Het is slechts een voorgevoel. Ik claim niet dat ik de waarheid predik. Althans, niet mbt die laatste zinsnede.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:16 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik geef je het voordeel van de twijfel.
Overtuig me dan als je hier bewijs voor hebt.
[..]
... oh, je bent je nu een beetje aan het indekken merk ik.
Dat zijn dan die proteststemmen. Of omdat ze sympathie voelen voor anderen, of het probleem erkennen en ook graag zien dat de integratie soepel verloopt en dus een oplossing willen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar Dragorius, Volendam bijvoorbeeld heeft massaal op hem gestemd, en wat voor allochtonenproblemen hebben ze daar nou helemaal? De getallen laten zien dat het niet uitsluitend mensen in probleemwijken zijn die op hem stemden. Er is dus echt wel meer aan de hand naast het feit dat sommigen inderdaad overlast ondervinden.
En dat het beter kan heb ik al gezegdVeel beter zelfs, en hoe eerder hoe beter.
Ach weet je... niemand valt erover omdat bijna alle PVV haters het doen. Ze lullen maar wat, maar gelukkig wel allemaal hetzelfde. Dan wordt het vanzelf een soort waarheid.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik daar geen bewijs voor. Het is slechts een voorgevoel. Ik claim niet dat ik de waarheid predik. Althans, niet mbt die laatste zinsnede.
Wanneer je iets verder dan de Nederlandse grenzen kijkt zou het je moeten opvallen, dat het inderdaad niet uit de lucht komt vallen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee het komt niet uit de lucht vallen. Maar dat komen racisme en xenofobie ook niet, waarmee ik alleen maar wil zeggen dat gevoelens van angst of afkeer van alle tijden zijn en niet per se veroorzaakt worden door minderheden die crimineel zijn of onaangepast. Ik zie dat Wilders een stem geeft aan angst en afkeer en daarnaast inderdaad ook zeer gerechtvaardigd ongenoegen.
Klopt. Maar ook daar zou je, net zoals we in de OP zagen, de aanhangers en stemmers kunnen opdelen naar motivatie. Ik denk dat die ook daar niet homogeen is.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wanneer je iets verder dan de Nederlandse grenzen kijkt zou het je moeten opvallen, dat het inderdaad niet uit de lucht komt vallen.
Dezelfde ontwikkelingen zijn gaande in België met het Vlaams Belang en Dedecker, Oostenrijk met de FPÖ en BZÖ, Denemarken de Volkspartij, maar ook in Italië, Zwitserland, de BNP in het Verenigd Koninkrijk, etc.
Valt wel mee hoor. Dat gemeenten waar sowieso geen buitenlanders wonen niet op de PVV stemmen lag voor de hand:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar Dragorius, Volendam bijvoorbeeld heeft massaal op hem gestemd, en wat voor allochtonenproblemen hebben ze daar nou helemaal? De getallen laten zien dat het niet uitsluitend mensen in probleemwijken zijn die op hem stemden. Er is dus echt wel meer aan de hand naast het feit dat sommigen inderdaad overlast ondervinden.
En dat het beter kan heb ik al gezegdVeel beter zelfs, en hoe eerder hoe beter.
Je moet maar doen wat je niet laten kan, maar ik vind het wel erg gemakzuchtig te stigmatiseren om daarmee niet over de achterliggende issues te praten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt. Maar ook daar zou je, net zoals we in de OP zagen, de aanhangers en stemmers kunnen opdelen naar motivatie. Ik denk dat die ook daar niet homogeen is.
Het is niet altijd gemakzucht, het is voornamelijk angst om bestempeld te worden als racist omdat men dan graag in die rol duikt, het misbruik maken van de positie "anders" te zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je moet maar doen wat je niet laten kan, maar ik vind het wel erg gemakzuchtig te stigmatiseren om daarmee niet over de achterliggende issues te praten.
Dat ziet er inderdaad wel grotendeels verklaarbaar uit. De polders kan ik niet verklaren.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:26 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Dat gemeenten waar sowieso geen buitenlanders wonen niet op de PVV stemmen lag voor de hand:
[ afbeelding ]
Als je doelt op mijn voorgevoel, dan heb je gelijk dat die niet klopt. Het is immers een voorgevoel. Daarnaast heb je gelijk dat Wilders niet alle moslims eruit wil trappen. Maar ik heb gelijk dat Wilders niet enkel criminele moslims het land uit wil flikkeren.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:19 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ach weet je... niemand valt erover omdat bijna alle PVV haters het doen. Ze lullen maar wat, maar gelukkig wel allemaal hetzelfde. Dan wordt het vanzelf een soort waarheid.
Maar je bent het dus met me eens dat je stellingen maakt rondom Wilders die niet kloppen. Dan zijn we het daar tenminste over eens.
Het lag, volgens mij, aan de verkeerde ideologie. Het multiculturalisme was gebaseerd op vrijblijvendheid dat in de praktijk vaak neer kwam op onverschilligheid.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:25 schreef Dragorius het volgende:
Er zijn heel veel landen die de moeilijkheid van integratie onderschat hebben.
Die in het noord-oosten snap ik ook nietquote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat ziet er inderdaad wel grotendeels verklaarbaar uit. De polders kan ik niet verklaren.
Lees jij onze posts wel?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je moet maar doen wat je niet laten kan, maar ik vind het wel erg gemakzuchtig te stigmatiseren om daarmee niet over de achterliggende issues te praten.
Je kunt geen debat initiëren als je begint met anderen uit te maken voor racist.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:29 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is niet altijd gemakzucht, het is voornamelijk angst om bestempeld te worden als racist omdat men dan graag in die rol duikt, het misbruik maken van de positie "anders" te zijn.
Nogmaals, niet iedereen is zo, maar het kan op die manier wel makkelijk misbruikt worden.
Een open debat hierover is dan ook vaak nagenoen onmogelijk omdat men niemand "voor de schenen wil schoppen" terwijl het een uitermate belangrijk maatschappelijk debat is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |