abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74108821
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

Hero Brinkman zou zelfs van de tegenstanders van de missie in dit topic nog wat kunnen leren want wat hij uitkraamt slaat al helemaal nergens op
Hij beweerde dat de US op de scherven van de bermbommen 16 vingerafdrukken had gevonden van de mensen van een bevriende stam

Hij zegt, overdag lachen ze in je gezicht naar je, en sávonds zetten ze een bermbom
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:33:58 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74109145
ja ik weet wat hij zegt

ik moet er om lachen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:35:40 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74109211
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:48 schreef henkway het volgende:
Ik heb wat opbouwwerk gevonden wat wel zinvol is, voor als de "missie" stopt in 2010
[..]

als er 1 land op dat hele continent de term ´agressor´ waardig is dan is het Ethiopie wel

die moeten we volgens jou nog gaan helpen ook?
aan een regime change wil ik ze wel helpen ja
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:26:59 #124
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74119502
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:18 schreef henkway het volgende:
Als de Taliban Nederland komt binnenvallen met tanks, met de mededeling dat we heropgevoed moeten worden, zouden we wel reuze verontwaardigd zijn denk ik

dit is weer complete nonens. Want de acties in afghanistan zijn goedgekeurd door enkele internationale organen, onder andere de NATO en VN, en van de VN is elk land in principe lid.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74121028
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:26 schreef Pumatje het volgende:

[..]

dit is weer complete nonens. Want de acties in afghanistan zijn goedgekeurd door enkele internationale organen, onder andere de NATO en VN, en van de VN is elk land in principe lid.
En als jouw vriendjes zeggen dat je Bertje best in elkaar mag slaan, dan is het opeens prima in orde??
Terwijl als Bertje jouw voor je kanus slaat, dan ga je bij je vriendjes klagen>??
Ja dat is duidelijk militaire logica.

Neen, knul, je bent in de tuin van een ander jongetje aan het klieren
Ga maar met je eigen padvindersmes spelen
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:01:18 #126
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_74121223
Henkway heeft 1 megaton boter op zen kop. Negeren die gast.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:01:48 #127
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74121258
Je mag best tegen deze missie zijn, maar ga niet zaniken tegen militairen over iets waar zij niks over te zeggen hebben.

Het zijn de politici die beslissen wat er gebeurt en waar, niet de miliairen, dus niet zeiken over 'militaire logica.'
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:06:17 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74121576
nee elk land dat het UN charter getekend of hoe dat ook heet is lid van de VN

in Henkway taal is dat dan als volgt
je word lid van een club, dat levert je wat geld en eten enzo op maar die club heeft ook regeltjes
Bertje brak die regels, clubraad is in overleg gegaan en ze kwamen uit op het in elkaar slaan van Bertje als straf voor het breken van die regels
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:06:32 #129
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74121591
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:58 schreef henkway het volgende:

[..]

En als jouw vriendjes zeggen dat je Bertje best in elkaar mag slaan, dan is het opeens prima in orde??
Terwijl als Bertje jouw voor je kanus slaat, dan ga je bij je vriendjes klagen>??
Ja dat is duidelijk militaire logica.

Neen, knul, je bent in de tuin van een ander jongetje aan het klieren
Ga maar met je eigen padvindersmes spelen

ach wat weet jij daar nu allemaal van.
Waarom denk je er zelf wat van te weten?

gevalletje zelf overschatting

je hebt jezelf al genoeg te kakken gezet in het begin van dit topic, op pagina 1 , ik raad je aan even terug te kijken naar pagina 1 henkway, helemaal het begin, hoe je daar meesterlijk gewoon maar geen reactie geeft omdat je dat niet kunt.
pi_74122651
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:27 schreef Pumatje het volgende:
Ik wil Henkway weer graag even quoten want je maakt weer een paar prachtige opmerkingen!
Eerst zeg je dat we maar in een gebied moeten gaan werken waar geen oorlog is.

Ja, dus.. moeten we dus wel doorgaan? Want een oorlog verliezen is dom zeg je? Nou, nogal tegenstrijdig.

Goed, men ( ik ) heb je uitgelegd dat de politiek beslist waar Militairen worden ingezet, door jullie gekozen partijen die de 2e kamer vormen, niet blij mee, andere keuze 4 jaar later.. Dat was duidelijk!
Daarnaast , je wilt ons niet in een oorlogsgebied hebben, militairen niet. Waarom dan niet? Dat argument heb ik nog niet begrepen,
Maar je zegt er ook bij dat een oorlog verliezen dom is, dus je ziet het heil er wel in.. want anders vind je het niet dom als je verliest.
Een oorlog beginnen is altijd dom, dus verliezen ook, want dat verlies je altijd, nooit heeft iemand een guerrilla oorlog gewonnen in een ander land

Denk om het zelfrespect van de bewoners, die kennen elkaar en doen of ze je vriend zijn en achter je rug steken ze een mes in je rug.
Ook al kan de koningin je daar heen sturen, zoals jullie denken, wegwezen daar
pi_74124957
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:06 schreef Pumatje het volgende:

ach wat weet jij daar nu allemaal van.
Waarom denk je er zelf wat van te weten?
Ik heb geen idee hoe je het doet maar elke keer dat ik iets van je lees daalt m'n achting voor de gemiddelde soldaat. Ik neem aan dat je een soort gemiddelde bent.

Hij heeft het over de politiek erachter en jij komt met militaire redenen (zover jij dat begrijpt)

Je mist iets en dat is dat je het leger inzet om resultaten te boeken. Daar hebben we een gigantische FAIL in Afghanistan. De hoofdreden is waarschijnlijk vanwege het FEIT dat je niet kunt met een leger daar. Ja taliban (de inwoners 's avonds) afschieten.

Nou, Taliban. Daar red je nederland mee. Schiet boeren af die in hun vrije tijd verzet plegen.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:40:14 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74126465
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:06 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe je het doet maar elke keer dat ik iets van je lees daalt m'n achting voor de gemiddelde soldaat. Ik neem aan dat je een soort gemiddelde bent.

Hij heeft het over de politiek erachter en jij komt met militaire redenen (zover jij dat begrijpt)
ja hallo

wat hij zegt over die politiek erachter klopt gewoon van geen kant, dat is al honderdduizend keer aan hem uitgelegd maar het interesseert hem gewoon niet

quote:
Je mist iets en dat is dat je het leger inzet om resultaten te boeken. Daar hebben we een gigantische FAIL in Afghanistan. De hoofdreden is waarschijnlijk vanwege het FEIT dat je niet kunt met een leger daar. Ja taliban (de inwoners 's avonds) afschieten.

Nou, Taliban. Daar red je nederland mee. Schiet boeren af die in hun vrije tijd verzet plegen.
te simplistisch

die boeren die in hun vrije tijd verzet plegen zijn het probleem niet zo, die zijn lastig maar als het daarbij zou blijven dan kon het Afghaanse leger dat nu inmiddels zelf wel aan
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:45:04 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74126671
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:23 schreef henkway het volgende:

[..]

Een oorlog beginnen is altijd dom, dus verliezen ook, want dat verlies je altijd, nooit heeft iemand een guerrilla oorlog gewonnen in een ander land

das een fabeltje

http://en.wikipedia.org/wiki/Malayan_Emergency
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:53:02 #134
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74127063
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:06 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

]

gelukkig hecht ik niet al te veel belang aan jou mening.
En wat Spec zegt, zijn ideeën over politiek kloppen gewoon niet, maar hij wil simpelweg niet luisteren naar inmiddels zo'n 10 anderen

Daarnaast, leger inzetten om resultaten te boeken, ja nogal een grijze opmerking niet.
En erg relatief.

En ik denk dat ik meer van het militaire aspect begrijp dan jij, en jou bewering erachteraan dat we een fail ( wat is een fail precies? ) hebben in Afghanistan is gebaseerd op jou wetenschappelijke studie op de missie of Afghanistan...? Of het doorlezen van artikelen op groenlinks en Nu.nl in de avonduren ?

[ Bericht 2% gewijzigd door Pumatje op 27-10-2009 21:03:23 ]
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:58:28 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74127327
bob is die andere kerel
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:21:10 #136
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74128484
excuses, al gecorrigeerd
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:25:41 #137
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74128731
Het is toch standaard oorlogpropaganda om kritiek op de beweegredenen achter een missie te smoren met:"Ja maar we moeten achter onze jongens blijven staan "
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:29:27 #138
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74128911
Wat is dat nu weer voor onzin?
Die jongens daar hebben geen ene fuk te maken met waarom ze er zitten , duidelijk ?
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:36:42 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74129234
ik heb dat eerlijk gezegd ook nog niet als argument voor verlenging voorbij zien komen eigenlijk

het een sluit het ander gewoon niet uit
je kunt onze jongens ook steunen als je tegen de missie bent
sterker nog je kunt ook heel erg voor de missie zijn maar onze jongens niet zo leuk vinden ... sterker nog die kom ik vaker tegen dan de eerstgenoemde groep
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:37:24 #140
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74129259
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is toch standaard oorlogpropaganda om kritiek op de beweegredenen achter een missie te smoren met:"Ja maar we moeten achter onze jongens blijven staan "
Nee, de kritiek op een politiek besluit, en de kritiek op (het functioneren van) de troepen zijn twee verschillende dingen. Dat je het niet eens bent met de redenen om te gaan betekent nog niet dat je daarom verplicht bent om de troepen (die hun uiterste best doen gegeven de omstandigheden) af te zeiken. Dat ik de troepen steun, betekent nog niet dat ik het eens ben met de beslissing om te gaan. Sterker nog: je kunt heel goed de missie steunen omdat je vindt dat je niet een puinhoop kunt achterlaten, en ondertussen de initiele beslissing om te gaan een foute beslissing noemen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:52:37 #141
pi_74129891
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:37 schreef RonaldV het volgende:

Sterker nog: je kunt heel goed de missie steunen omdat je vindt dat je niet een puinhoop kunt achterlaten, en ondertussen de initiele beslissing om te gaan een foute beslissing noemen.
Daar schuilt een groot gevaar:

1 We zijn eigenlijk tegen maar voor een beperkte tijd gaan we akkoord.
2. We zijn nog steeds tegen, maar omdat we er nu toch zitten gaan we er maar mee door
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:04:37 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74130428
of we zijn eraan begonnen dus moeten we het ook afmaken

you break it, you buy it
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:07:41 #143
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74130580
Ik zie daar geen gevaar in. Ik vind ze stuk voor stuk verdedigbare stellingen, net als die van sp3c. Wat niet betekent dat jij het daar mee eens moet zijn. Je mag het er zelfs hardgrondig mee oneens zijn, als je het maar gefundeerd onderbouwt. En zelfs daar zie ik geen gevaar in.

Waar ik een gevaar in zie zijn de mensen die allemaal roepen dat ze het er mee (on)eens zijn, maar die geen flauw idee hebben waarom. Dat zijn namelijk de mensen uit de eerste regel van mijn sig.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:09:09 #144
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_74130631
Sommige mensen zijn echt darwin dom, ik snap niet dat jullie al die moeite erin steken lui...
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:11:02 #145
pi_74130709
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:04 schreef sp3c het volgende:
of we zijn eraan begonnen dus moeten we het ook afmaken

you break it, you buy it
Sorry, ik was tegen. Ik heb dus niets gebroken en iemand anders mag zijn eigen troep opruimen.

We worden zo vasteluld met drogredeneringen dat een eigen mening totaal nutteloos geworden is.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:13:24 #146
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74130827
Je kunt natuurlijk vinden wat je wilt.
De gekozen politiek, waar jij ook aan mee hebt gedaan, heeft dit besluit genomen.

Zelfs stem je niet, heb je bijgedragen aan de huidige situatie.
Afgeven op iemand anders is zo makkelijk
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:15:07 #147
pi_74130908
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:07 schreef RonaldV het volgende:
Ik zie daar geen gevaar in. Ik vind ze stuk voor stuk verdedigbare stellingen, net als die van sp3c. Wat niet betekent dat jij het daar mee eens moet zijn. Je mag het er zelfs hardgrondig mee oneens zijn, als je het maar gefundeerd onderbouwt. En zelfs daar zie ik geen gevaar in.

Waar ik een gevaar in zie zijn de mensen die allemaal roepen dat ze het er mee (on)eens zijn, maar die geen flauw idee hebben waarom. Dat zijn namelijk de mensen uit de eerste regel van mijn sig.
Het grootste gevaar is dat je helemaal niets zinnigs zegt, maar wel de missie wil doordrukken.
pi_74131144
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:13 schreef Pumatje het volgende:
Je kunt natuurlijk vinden wat je wilt.
De gekozen politiek, waar jij ook aan mee hebt gedaan, heeft dit besluit genomen.
Juist, maar ook al heeft de politiek hiervoor gekozen, daarom kun je nog wel toegeven dat deze inval echt fout is en geen enkel nut heeft
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:20:47 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74131167
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja hallo

wat hij zegt over die politiek erachter klopt gewoon van geen kant, dat is al honderdduizend keer aan hem uitgelegd maar het interesseert hem gewoon niet

[..]

te simplistisch

die boeren die in hun vrije tijd verzet plegen zijn het probleem niet zo, die zijn lastig maar als het daarbij zou blijven dan kon het Afghaanse leger dat nu inmiddels zelf wel aan
Nou ja. Eigenlijk alle logistieke en overige ondersteuning is natuurlijk wel de lokale bevolking. En zeker 80% van wat er meevecht zijn ook gewoon boeren die dit doen omdat ze het leuk vinden, er honderd dollar voor krijgen of gedwongen worden.

En of het Afghaanse leger dat zelf inmiddels wel kan? Als het samen met de halve NAVO al niet lukt denk ik dat ze het alleen ook wel moeilijk zullen krijgen.

Het is gewoon zo dat de Taliban grotendeels bestaat uit Pashtun uit zowel Afghanistan als Pakistan. De lokale bevolking dus. Daarom is het ook zo lastig om er tegen te vechten. Ze kennen het gebied, ze kennen de bevolking.
The End Times are wild
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:24:32 #150
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74131344
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het grootste gevaar is dat je helemaal niets zinnigs zegt, maar wel de missie wil doordrukken.
Bijna goed. Het grootste gevaar is dat je een mening hebt (voor of tegen) zonder ooit zelf moeite gedaan te hebben om tot een fatsoenlijk oordeel te komen. Simpelweg nabauwen van politieke en opinie-leiders valt daar niet onder.

Ik heb er over nagedacht. Ik ken plausibele redenen om uit te stappen, maar ook om te blijven zitten. Ik kende voor vertrek redenen om te gaan, maar ook om niet te gaan. Ik heb voors en tegens afgewogen. Uit de post die ik hier van jou quote blijkt dat niet. Daaruit spreekt alleen maar "Don't try to change my mind, because it is already made up." Jij spreekt over 'niks zinnigs zeggen' en 'doordrukken' als het over argumenten 'voor' gaat.
- Privacy Matters
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:37:43 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74131946
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou ja. Eigenlijk alle logistieke en overige ondersteuning is natuurlijk wel de lokale bevolking. En zeker 80% van wat er meevecht zijn ook gewoon boeren die dit doen omdat ze het leuk vinden, er honderd dollar voor krijgen of gedwongen worden.

En of het Afghaanse leger dat zelf inmiddels wel kan? Als het samen met de halve NAVO al niet lukt denk ik dat ze het alleen ook wel moeilijk zullen krijgen.

Het is gewoon zo dat de Taliban grotendeels bestaat uit Pashtun uit zowel Afghanistan als Pakistan. De lokale bevolking dus. Daarom is het ook zo lastig om er tegen te vechten. Ze kennen het gebied, ze kennen de bevolking.
nou probleem zijn niet die boeren maar die figuren die die boeren danwel dwingen te vechten of 100 dollar te betalen om te vechten

die boeren zelf heb je niet zo´n last van, gewoon die dorpjes niet in en ze komen je ook niet opzoeken, ze worden vervelend als ze te ver van de boerderij vandaan gaan opereren
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:41:05 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74132100
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Sorry, ik was tegen. Ik heb dus niets gebroken en iemand anders mag zijn eigen troep opruimen.

We worden zo vasteluld met drogredeneringen dat een eigen mening totaal nutteloos geworden is.
jij gaat er dan ook niet heen volgens mij

je regering heeft het gebroken en die moet het dus maar fixen, dat doet ze door middel van militaire inzet
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:44:57 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74132280
Het is in ieder geval wel zo dat hoe langer de oorlog duurt, hoe moeilijker het is om hem nog te winnen. We zijn al acht jaar bezig en ieder jaar sneuvelen nog meer mensen dan het jaar ervoor. Er is nog geen licht aan het einde van de tunnel. De lokale bevolking begint zo ondertussen het geloof in ISAF te verliezen. Als het nog langer zo doorgaat dan zijn we uiteindelijk gewoon bezig met het vechten van een oorlog tegen de lokale bevolking. Willen we dat dan? En waarom?

Daarom ben ik er op tegen om nog een paar jaar door te gaan op de huidige voet. Want daar wordt het alleen maar slechter van. Óf we gooien de handdoek in de ring en laten de overwinning aan de Taliban, óf we gaan er vol in en zorgen dat we binnen twee jaar gewonnen hebben. Halfslachtig doorgaan is pure ellende voor de bevolking en weggegooid geld.

Om persoonlijke redenen ben ik dan toch voor er vol in gaan. Dat kost ook veel geld en veel mensenlevens, maar dan is er tenminste een kans op een positieve uitslag.
The End Times are wild
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:46:25 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74132336
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou probleem zijn niet die boeren maar die figuren die die boeren danwel dwingen te vechten of 100 dollar te betalen om te vechten

die boeren zelf heb je niet zo´n last van, gewoon die dorpjes niet in en ze komen je ook niet opzoeken, ze worden vervelend als ze te ver van de boerderij vandaan gaan opereren
Die boeren zijn de bevolking. Als die de harde kern niet zouden steunen dan was er helemaal geen probleem! Die harde kern zijn misschien maar een paar duizend man.
The End Times are wild
pi_74132459
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die boeren zijn de bevolking. Als die de harde kern niet zouden steunen dan was er helemaal geen probleem! Die harde kern zijn misschien maar een paar duizend man.
Die boeren weten dat ze voor hun schaarse inkomen afhankelijk zijn van de Taliban, dus opium verbouwen, ik ben voor de harde lijn, platbranden die handel.

Agent Orange erop en naar huis toe

Een arme vijand, en ook een arme bevolking helaas
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:51:13 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74132544
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:49 schreef henkway het volgende:

[..]

Die boeren weten dat ze voor hun schaarse inkomen afhankelijk zijn van de Taliban, dus opium verbouwen, ik ben voor de harde lijn, platbranden die handel.

Agent Orange erop en naar huis toe

Een arme vijand, en ook een arme bevolking helaas
Als je dat doet dan keert de hele bevolking zich tegen je! Dan heb je sowieso verloren. Bovendien zijn er meer inkomstenbronnen en kost het allemaal niet zo heel veel. Voor een paar tientjes heb je al een bermbom!
The End Times are wild
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:57:06 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74132798
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

ja dat is het punt

die harde kern moet je opzoeken en neerschieten
veel meer dan we nu doen iig

die boeren kunnen wij ook 100 dollar geven om niet te vechten of een school of een waterput maar zodra er aan de deur geklopt word door een paar kerels met kalashnikovs dan gaan ze toch mee goedschiks of kwaadschiks
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:03:15 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74133109
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dat is het punt

die harde kern moet je opzoeken en neerschieten
veel meer dan we nu doen iig
Dat is hetzelfde als zeggen dat de politie gewoon alle boeven moet oppakken! Dan is er ook geen criminaliteit meer! Maar zo gemakkelijk gaat dat dus niet. Je moet wel weten wie het zijn en waar ze zitten. En daar kom je ook niet achter als de bevolking niet gelooft dat jij hen helpt en dat jij zult overwinnen.
The End Times are wild
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:17:44 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74133651
true

maar heel hrd achter die boeren die in hun vrije tijd vechten aan gaan is net zoiets als de politie heel erg hard op bolletjes slikkers te laten jagen ... leuk stapeltje gevangen drugs voor op de foto maar er verandert niets
pi_74138512
inmiddels blijven de doden bij bosjes vallen, deze maand al weer meer dan 50 dode amerikanen, een nieuw record!

Ik last trouwens op de site van defensie dat ons doel helemaal geen humanitair doel is, we zitten daar omdat de Talibaan weigerde de verdachten van de aanslagen op 11/9 uit te leveren. Nadat de amerikanen daar voldoende bommen op gegooid had proberen we nu de touwtjes in handen te krijgen en dat lukt dus kennelijk gewoon niet, we worden er gewoon uitgekegeld door een stel grotbewoners. Terecht natuurlijk.
De Talibaan-regering erkent overigens het VN-lidmaatschap niet, en evenmin de resoluties van de VN veiligheidsraad. En daarmee vervalt iedere legitimiteit (die er eigenlijk al niet was, want Amerika handelt gewoon op z'n uppie, zonder zich iets van de rest van de wereld aan te trekken) van de huidige acties. Tel daarbij op het absolute gebrek aan steun van de lokale bvolking (zelfs de massaal gemanipuleerde verkiezingen kunnen dat niet verbloemen), het feit dat we steeds meer terrein verliezen (van de 5 provincies die we "in handen" is het in 3 uiterst gevaarlijk en uiteindelijk kun je nu, na 8 (!) jaar, door de inzet van 1700 militairen, in een dorpje met 15000 inwoners als marechaussee een stukje op de fiets. Wel met luchtsteun in je achterzak natuurlijk. Bravo, bravo, we zijn duidelijk aan de winnende hand.

Wanneer snappen jullie het nou eens? We hebben ons weer eens in een enorm politiek en humanitair wespennest gestoken en jullie zijn zélf de wespen.

Oh...over de locale steun van de bevolking, wellicht willen jullie de volgende berichtjes, in reactie op het rapport van McChrystal, ook nog even negeren:

Een woordvoerder van het Afghaanse ministerie van defensie zei dat meer troepen niet in Afghanistan nodig zijn, maar over de grens in Pakistan.

De politie in enkele van de gewelddadigste gebieden in Afghanistan zei in een reactie op het rapport dat uitbreiding van het aantal Amerikaanse troepen niet de oplossing is. Uitbreiding zou volgens Azizudin Wardak, hoofd van de politie in Paktia, alleen maar leiden tot grotere weerstand jegens buitenlanders onder de bevolking. "Het is heel moeilijk voor de lokale bevolking om te accepteren dat er vreemdelingen naar ons land komen en beweren dat ze voor onze vrijheid vechten", aldus Wardak. "Het is heel moeilijk om niet het idee te geven dat het om bezetters gaat."

Ook Mohammed Pashtun, hoofd van de recherche in Kandahar, de traditionele thuisbasis van de Taliban, is kritisch ten aanzien van McChrystals conclusie. "Het opvoeren van het aantal buitenlandse troepen heeft geen zin", zei hij. "Van het geld dat één Amerikaanse soldaat kost kunnen we vijftien Afghaanse soldaten of agenten betalen."
Mu!
pi_74138780
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je dat doet dan keert de hele bevolking zich tegen je! Dan heb je sowieso verloren. Bovendien zijn er meer inkomstenbronnen en kost het allemaal niet zo heel veel. Voor een paar tientjes heb je al een bermbom!
Dat moet dan maar , dan gaan ze maar tomaten of bloemen kweken
Die drugs worden naar de EU getransporteerd, en de Taliban koopt er wapens van
pi_74138807
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:30 schreef SingleCoil het volgende:
De politie in enkele van de gewelddadigste gebieden in Afghanistan zei in een reactie op het rapport dat uitbreiding van het aantal Amerikaanse troepen niet de oplossing is. Uitbreiding zou volgens Azizudin Wardak, hoofd van de politie in Paktia, alleen maar leiden tot grotere weerstand jegens buitenlanders onder de bevolking. "Het is heel moeilijk voor de lokale bevolking om te accepteren dat er vreemdelingen naar ons land komen en beweren dat ze voor onze vrijheid vechten", aldus Wardak. "Het is heel moeilijk om niet het idee te geven dat het om bezetters gaat."
Ook Mohammed Pashtun, hoofd van de recherche in Kandahar, de traditionele thuisbasis van de Taliban, is kritisch ten aanzien van McChrystals conclusie. "Het opvoeren van het aantal buitenlandse troepen heeft geen zin", zei hij. "Van het geld dat één Amerikaanse soldaat kost kunnen we vijftien Afghaanse soldaten of agenten betalen."
Dat dus.

Niet meer troepen, de troepen naar huis en de Taliban arm maken is de enige weg

En dat de lokale bevolking daar onder zal leiden, ja nou en??
In de rest van de werled hebben 700 miljoen mensen honger.

Men moet leren dat de haat gericht is op de Taliban en hun drugs, en het bewaken of tolereren van opiumvelden door NAVO trroepen is compleet van de zotte
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:12:23 #163
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74139159
Drugsproductie maakt maar een klein gedeelte uit van de financiering van de Taliban. Het meeste geld komt van giften uit de Islamitische wereld en dictaturen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:59:19 #164
pi_74142112
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:24 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Bijna goed. Het grootste gevaar is dat je een mening hebt (voor of tegen) zonder ooit zelf moeite gedaan te hebben om tot een fatsoenlijk oordeel te komen. Simpelweg nabauwen van politieke en opinie-leiders valt daar niet onder.

Ik heb er over nagedacht. Ik ken plausibele redenen om uit te stappen, maar ook om te blijven zitten. Ik kende voor vertrek redenen om te gaan, maar ook om niet te gaan. Ik heb voors en tegens afgewogen. Uit de post die ik hier van jou quote blijkt dat niet. Daaruit spreekt alleen maar "Don't try to change my mind, because it is already made up." Jij spreekt over 'niks zinnigs zeggen' en 'doordrukken' als het over argumenten 'voor' gaat.
Ik heb het over niks zinnigs zeggen als iemand roept dat we door moeten gaan "omdat we er nou toch al zijn". Je hebt goede argumenten voor Afghanistan of niet, maar "we zijn er nou toch" is een zeer slecht argument.

De argumenten tegen zijn duidelijk: Guerrilla, lokale bevolking, Vietnam, enz.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:09:09 #165
pi_74142457
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij gaat er dan ook niet heen volgens mij
Wat maakt dat nou uit? Ik betaal er wel voor, en word er op aangekeken omdat we zogenaamd democratisch voor deze missie besloten hebben.
quote:
je regering heeft het gebroken en die moet het dus maar fixen, dat doet ze door middel van militaire inzet
De amerikanen hebben hun eigen terrorisme uitgelokt, en nou moet mijn regering ze helpen hun eigen troep op te ruimen. En de regering doet dat en liegt en draait om democratische legitimiteit te versieren.
pi_74142836
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:01 schreef SingleCoil het volgende:

Het is uitsluitend aan de afghanen om de zaken in Afghanistan te regelen zoals de afghanen dat graag willen. Wij hebben daar absoluut niets mee te maken, hoe erg/raar/wreed/fout we het allemaal ook vinden. Wat mij betreft is de vrijheid van een volk zélf te bestemmen belangrijker dan onze emoties bij hoe ze dat doen.
Wat ze daar in die poephutten in Afghanistan uitspoken zal me eigenlijk vrij weinig interesseren, zolang ze maar geen bedreiging vormen voor de westerse wereld. En daar ging het fout, want dat wilden ze wel zijn. Toen moest er ingegrepen worden. Ikzelf had het bij het platgooien van de kampen en het opjagen van de leiders gehouden, maar Bush moest per se de cowboy uithangen en een nieuwe vijand creeeren.

Samengevat: wat mij betreft doen de Afghanen in Afghanistan waar ze lekker zin in hebben, zolang we er hier maar geen last van hebben. Dat is blijkbaar uit zichzelf niet mogelijk, dus dan moet de bedreiging maar weggenomen worden door de regio stabiel te maken (goedschiks/kwaadschiks).
Ja, ik generaliseer.
pi_74142948
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

1) Wat maakt dat nou uit? Ik betaal er wel voor, en word er op aangekeken omdat we zogenaamd democratisch voor deze missie besloten hebben.

2) De amerikanen hebben hun eigen terrorisme uitgelokt, en nou moet mijn regering ze helpen hun eigen troep op te ruimen. En de regering doet dat en liegt en draait om democratische legitimiteit te versieren.
1) Wie kijkt je daarop aan? De halve beschaafde wereld zit er op de een of andere manier wel...

2) En daar kan je helemaal niets aan doen. Ja, je kan symbolisch "tegen" stemmen bij de volgende verkiezingen... democratie is sowieso een schijnvertoning.
Ja, ik generaliseer.
pi_74143368
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:19 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat ze daar in die poephutten in Afghanistan uitspoken zal me eigenlijk vrij weinig interesseren, zolang ze maar geen bedreiging vormen voor de westerse wereld. En daar ging het fout, want dat wilden ze wel zijn. Toen moest er ingegrepen worden. Ikzelf had het bij het platgooien van de kampen en het opjagen van de leiders gehouden, maar Bush moest per se de cowboy uithangen en een nieuwe vijand creeeren.

Samengevat: wat mij betreft doen de Afghanen in Afghanistan waar ze lekker zin in hebben, zolang we er hier maar geen last van hebben. Dat is blijkbaar uit zichzelf niet mogelijk, dus dan moet de bedreiging maar weggenomen worden door de regio stabiel te maken (goedschiks/kwaadschiks).
Waar had jij dan last van? Of wij? WIlde je nou echt beweren dat die holbewoners een bedreiging vormen voor de vrije wereld? Was het niet meer een klap in het gezicht van de regering Bush, die ze al jaren verdiend hadden? Hoogste tijd dat iemand een keer het lef had om de VS uit te leggen dat ze niet onkwetsbaar zijn, en prima dat ze een keer geraakt zijn op een plaats waar het écht pijn doet. Ik betreur het geweld en de doden maar ik hoop wel dat ze er iets van leren. Wel triest dat wij ons vervolgens weer in een zinloze wraakactie mee laten slepen.
Mu!
pi_74144310
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:12 schreef Vortix het volgende:
Drugsproductie maakt maar een klein gedeelte uit van de financiering van de Taliban. Het meeste geld komt van giften uit de Islamitische wereld en dictaturen.
volgens de US niet

http://www.independent.co(...)30.html?action=Popup
quote:
Drugs for guns: how the Afghan heroin trade is fuelling the Taliban insurgency
By Jerome Starkey in Kunduz
Tuesday, 29 April 2008The heroin flooding Britain's streets is threatening the lives of UK troops in Afghanistan, an Independent investigation can reveal.

Russian gangsters who smuggle drugs into Britain are buying cheap heroin from Afghanistan and paying for it with guns. Smugglers told The Independent how Russian arms dealers meet Taliban drug lords at a bazaar near the old Afghan-Soviet border, deep in Tajikistan's desert. The bazaar exists solely to trade Afghan drugs for Russian guns – and sometimes a bit of sex on the side.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:17:15 #170
pi_74144994
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:22 schreef Northside het volgende:

[..]

1) Wie kijkt je daarop aan? De halve beschaafde wereld zit er op de een of andere manier wel...
jamaarhulliedoenhetook
quote:
2) En daar kan je helemaal niets aan doen. Ja, je kan symbolisch "tegen" stemmen bij de volgende verkiezingen... democratie is sowieso een schijnvertoning.
Eensch.
pi_74145279
quote:
'Broer Karzai op loonlijst CIA'

ANP
Gepubliceerd op 28 oktober 2009 10:22, bijgewerkt op 28 oktober 2009 11:18

NEW YORK -
De broer van de Afghaanse president Karzai, Ahmed Wali, staat op de loonlijst van de Amerikaanse geheime dienst CIA. Dat meldt de Amerikaanse krant The New York Times op gezag van Amerikaanse diplomaten.

De CIA zou Karzai betalen voor onder meer het helpen opzetten van een Afghaanse paramilitaire troepenmacht, die in en om de zuidelijke stad Kandahar opereert. Hij zou de afgelopen acht jaar al voor verschillende klussen zijn ingezet door de CIA en daarvoor betaald zijn.
Opiumhandel

Karzai speelt naar verluidt een grote rol in de bloeiende, illegale opiumhandel in Afghanistan. Hij zou de bruggen over de rivier Helmand, tussen de provincies Helmand en Kandahar, controleren. Drugssmokkelaars zouden enorme bedragen moeten betalen om met vrachtauto's de bruggen te mogen passeren, aldus bronnen van het Afghaanse ministerie van Binnenlandse Zaken.

Tegen Karzai zou geen onderzoek ingesteld kunnen worden omdat de Afghaanse overheid aan elkaar hangt van corrupte ambtenaren.

Zijn betrekkingen met de CIA suggereren dat de VS niet doen wat ze kunnen om de lucratieve Afghaanse drugshandel een halt toe te roepen. Voor de Taliban is drugshandel een belangrijke bron van inkomsten.
Verkiezingen

Karzai wordt ook verantwoordelijk gehouden voor het opzetten van tientallen stembureau's voor de presidentsverkiezingen van 20 augustus, die alleen op papier bestonden. Hiermee werden tienduizenden valse stemmen uitgebracht. Op 7 november vindt de tweede ronde van de verkiezingen plaats. De eerste ronde is ongeldig verklaard vanwege fraude.

http://www.volkskrant.nl/(...)zai_op_loonlijst_CIA
Amerika is weer ouderwets bezig .

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2009 12:25:52 ]
pi_74145365
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:22 schreef Northside het volgende:

[..]

ach, beschaafd...heb je de "heldendaden" van Ridder Marco Kroon al eens bekeken? Die zich met luchtsteun een pad wist te banen door de wilde afghaanse horden? Zal een lekker beschaafd bloedbad geweest zijn
Mu!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:32:25 #173
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74145534
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

jamaarhulliedoenhetook
Jamaardeanderenwillenookweg!
- Privacy Matters
pi_74145541
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:33 schreef SingleCoil het volgende:

Waar had jij dan last van? Of wij? WIlde je nou echt beweren dat die holbewoners een bedreiging vormen voor de vrije wereld? Was het niet meer een klap in het gezicht van de regering Bush, die ze al jaren verdiend hadden? Hoogste tijd dat iemand een keer het lef had om de VS uit te leggen dat ze niet onkwetsbaar zijn, en prima dat ze een keer geraakt zijn op een plaats waar het écht pijn doet. Ik betreur het geweld en de doden maar ik hoop wel dat ze er iets van leren. Wel triest dat wij ons vervolgens weer in een zinloze wraakactie mee laten slepen.
Een bedreiging niet, maar je moet als westerse wereld wel duidelijk maken wat wel en niet kan. In je hut zitten mokken kan, aanslagen op het westen plegen kan niet. Met hoe het daarna gegaan is ben ik het ook helemaal niet eens, maar we zitten nu wel midden in die wraakactie. Nederland heeft partij gekozen en internationaal en politiek gezien is het waarschijnlijk het winstgevendste om het spelletje tot het eind uit te spelen.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:34:24 #175
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74145603
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:27 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

ach, beschaafd...heb je de "heldendaden" van Ridder Marco Kroon al eens bekeken? Die zich met luchtsteun een pad wist te banen door de wilde afghaanse horden? Zal een lekker beschaafd bloedbad geweest zijn
Waarmee je nu echt definitief tot troll bent gebombardeerd.
- Privacy Matters
pi_74145681
Als je winstgevendheid belangrijker vindt dan alle andere motieven, ja, dan moet je wrs wel blijven zitten tot de macht van het westen kleiner is geworden dan die van china/india, en er voor ons dus ook geen winst meer te behalen valt aan het hersenloos achternalopen van de VS, dan wrs de 5de wereldmacht. Waarschijnlijk rond 2018. Het goede nieuws is dan dat we bijna op de helft zitten
Mu!
pi_74145810
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:34 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Waarmee je nu echt definitief tot troll bent gebombardeerd.
Ah ja, jij wordt nog wel verblind door het schitteren van klatergoud. Ik heb de MR's gelezen, het was gewoon allemaal niet erg fris, behalve voor uniformfetishisten en andere SM-liefhebbers natuurlijk. Maar als "de granaatscherven de boomtakken van de bomen rukken" kun je je wrs. ook wel voorstellen hoe het er in de Talibaan-linies uitgezien heeft. Jj zult dat wel beschaafd vinden, ik vind het gewoon een gruwelijke massamoord.
Mu!
pi_74146060
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:36 schreef SingleCoil het volgende:
Als je winstgevendheid belangrijker vindt dan alle andere motieven, ja, dan moet je wrs wel blijven zitten tot de macht van het westen kleiner is geworden dan die van china/india, en er voor ons dus ook geen winst meer te behalen valt aan het hersenloos achternalopen van de VS, dan wrs de 5de wereldmacht. Waarschijnlijk rond 2018. Het goede nieuws is dan dat we bijna op de helft zitten
Het is het enige motief dat echt telt naar mijn mening. Nederland op de kaart zetten in de wereld, internationaal credits scoren en er misschien wat lucratieve contractjes, baantjes of andere voordelen uitslepen. De leefomstandigheden daar verbeteren voor de locals is leuk meegenomen, maar dat kan nooit DE reden zijn om in deze mate deel te nemen aan die missie, alle propaganda ten spijt.

Wat China/India betreft... dat duurt nog wel een jaar of 10 voor we daarmee aan de slag moeten, voorlopig is Amerika nog de grote speler en moeten we daar punten scoren (verder is het voor het machtsblok Amerika/EU een mooi excuus om de komende 20 jaar troepen in de China/India regio te hebben zitten. Je weet nooit waar dat nog goed voor is).
Ja, ik generaliseer.
pi_74147538
De kans dat China in de nabije toekomst (lees eerstvolgende decennia) echt een supermacht gaat worden is bijzonder klein. Het land is daar bij LANGE na niet klaar voor.
pi_74147726
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:24 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Amerika is weer ouderwets bezig .
quote:
Karzai speelt naar verluidt een grote rol in de bloeiende, illegale opiumhandel in Afghanistan. Hij zou de bruggen over de rivier Helmand, tussen de provincies Helmand en Kandahar, controleren. Drugssmokkelaars zouden enorme bedragen moeten betalen om met vrachtauto's de bruggen te mogen passeren, aldus bronnen van het Afghaanse ministerie van Binnenlandse Zaken.

Tegen Karzai zou geen onderzoek ingesteld kunnen worden omdat de Afghaanse overheid aan elkaar hangt van corrupte ambtenaren

Tijd dat de NAVO die Karzai laat vallen, en echte eerlijke verkiezingen laat plaatsvinden
pi_74148048
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:35 schreef henkway het volgende:

en terecht, iedereen moet weg daar
Nee, want dan heeft het westen gefaald. En dat kan niet.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:41:59 #183
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74148070
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:40 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ah ja, jij wordt nog wel verblind door het schitteren van klatergoud. Ik heb de MR's gelezen, het was gewoon allemaal niet erg fris, behalve voor uniformfetishisten en andere SM-liefhebbers natuurlijk. Maar als "de granaatscherven de boomtakken van de bomen rukken" kun je je wrs. ook wel voorstellen hoe het er in de Talibaan-linies uitgezien heeft. Jj zult dat wel beschaafd vinden, ik vind het gewoon een gruwelijke massamoord.
Ik ken het verhaal. Ik beweer niet dat het fris was. Alleen lees jij iets heel anders dan ik. Jij leest over "die arme Taliban" die onder vuur genomen worden. Ik lees over Nederlandse soldaten die zo enorm knel komen te zitten dat ze vuur uit laten brengen op hun eigen stellingen om überhaupt een kans te krijgen om het er levend vanaf te kunnen brengen.

Ja, ik kan me voorstellen hoe dat er uit zag. Ik kan me zelfs levendig voorstellen hoe dat gevoeld moet hebben. Ik kan me voorstellen hoe elk zintuig dat je hebt de strijd, de herrie, het bloed en verschroeide vlees waarneemt. En ik weet dat Kroon zijn mannen met die actie allemaal heel thuis heeft gebracht, in plaats van dat hij en zijn mannen allemaal met hun geslachtsdelen in hun mond aan bomen gevonden zouden worden, zo zwaar toegetakeld door diezelfde arme Taliban dat hun eigen moeder ze niet meer zou herkennen.

Doe de wereld een lol: als jij in een oorlogsgebied, waar dan ook, terechtkomt, zorg dat je een bod boven je hoofd hebt waarop staat:
"Als er wapens gebruikt moeten worden om mij te redden, loop dan alsjeblieft de andere kant op!" En hou je er ook aan, met je principiële hoofd! Elke militair die toch probeert je te redden (zo zitten ze nou eenmaal in elkaar, de zotten ) moet je gewoon wegsturen, al slaan de kogels en granaatscherven per duizend in op de boom waar je je achter verschuilt.
- Privacy Matters
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:47:36 #184
pi_74148291
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:32 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Jamaardeanderenwillenookweg!
Datlijktmeeenuitstekendidee
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:52:14 #185
pi_74148466
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:32 schreef Northside het volgende:

[..]

Een bedreiging niet, maar je moet als westerse wereld wel duidelijk maken wat wel en niet kan. In je hut zitten mokken kan,
Het is dus gewoon ouderwetsche machtspolitiek, kolonialisme, pakken wat je pakken kan. De hele opbouwmissie is een HOAX.
pi_74148855
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:41 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik ken het verhaal. Ik beweer niet dat het fris was. Alleen lees jij iets heel anders dan ik. Jij leest over "die arme Taliban" die onder vuur genomen worden. Ik lees over Nederlandse soldaten die zo enorm knel komen te zitten dat ze vuur uit laten brengen op hun eigen stellingen om überhaupt een kans te krijgen om het er levend vanaf te kunnen brengen.
Tja...dat komt ervan als je soldaatje gaat spelen in iemand anders z'n achtertuin. Blijf daar dan ook weg, dan kom je ook niet in het nauw te zitten en hoef je dus ook geen bloedbad aan te richten. Door te kiezen daar naartoe te gaan ga je ook impliciet accoord met het feit dat je in situaties terecht kunt komen die je niet zonder bloedvergieten kunt (wilt?) oplossen, en daardoor maak je jezelf eigenlijk alleen al door te kiezen voor ons verblijf in afghanistan tot een massamoordenaar. Noemhet hoe je wilt, maar als jij willens en wetens granaten op mensen gooit ben je een moordenaar. Een ridder-vierde-klasse-moordenaar, maar wel een moordenaar.
quote:
Ja, ik kan me voorstellen hoe dat er uit zag. Ik kan me zelfs levendig voorstellen hoe dat gevoeld moet hebben. Ik kan me voorstellen hoe elk zintuig dat je hebt de strijd, de herrie, het bloed en verschroeide vlees waarneemt. En ik weet dat Kroon zijn mannen met die actie allemaal heel thuis heeft gebracht, in plaats van dat hij en zijn mannen allemaal met hun geslachtsdelen in hun mond aan bomen gevonden zouden worden, zo zwaar toegetakeld door diezelfde arme Taliban dat hun eigen moeder ze niet meer zou herkennen.
en over de moeders van de talibaan-jongens hebben we het gemakshalve maar niet? Jij redeneert alsof het over de uitslag van een voetbalwedstrijd gaat, waar za afloop nog een biertje samen drinken. De realiteit is dat er tegenover iedere nederlandse "overwinning" een enorme lading verdriet, pijn en woede bijalle nabestaanden blijft liggen, een gewedige voedingsbodem voor welke verzetsbeweging dan ook.
quote:
Doe de wereld een lol: als jij in een oorlogsgebied, waar dan ook, terechtkomt, zorg dat je een bod boven je hoofd hebt waarop staat:
"Als er wapens gebruikt moeten worden om mij te redden, loop dan alsjeblieft de andere kant op!" En hou je er ook aan, met je principiële hoofd! Elke militair die toch probeert je te redden (zo zitten ze nou eenmaal in elkaar, de zotten ) moet je gewoon wegsturen, al slaan de kogels en granaatscherven per duizend in op de boom waar je je achter verschuilt.
Ik wil het bord nog wat groter maken: "als er wapens gebruikt moeten worden, loop dan alsjeblieft de andere kant uit". Als je uitsluitend nog met wapens je gelijk kunt halen dan moet je je afvragen of je wel gelijk wilt hebben.

Heb je je touwens weleens afgevraagd waarom jij niet gewoon kunt discusseren zonder direct op de man te spelen? Jij lijkt wel te denken datals ik nou maar dood ben het allemaal minder erg is met dat bloedvergieten en moordenaars enzo...terwijl de moordenaar in jou zit, niet in mij...
Mu!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:16:43 #187
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74149415
Het leuke is:
quote:
Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Maar daarvoor kennen we ook nog strafuitsluitingsgronden, dan ben je dus geen moordenaar
quote:
Niet strafbaar is hij die een feit begaat waartoe hij door overmacht is gedrongen.
quote:
1
Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.

2
Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door aanranding veroorzaakt.
quote:
Niet strafbaar is hij die een feit begaat ter uitvoering van een wettelijk voorschrift.
quote:
1
Niet strafbaar is hij die een feit begaat ter uitvoering van een ambtelijk bevel, gegeven door het daartoe bevoegde gezag.
Wow dat zijn al 4 dingen die van toepassing zijn dat je geen moordenaar bent. Wow... je bent geen moordenaar Wel heb je een mens gedood, maar ja, je bent geen moordenaar. Ken het recht voor je met zulke kreten gaat gooien.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_74150685
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:41 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee, want dan heeft het westen gefaald. En dat kan niet.
vreemde denkwijze over falen heb je

beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:52:34 #189
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74150694
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:03 schreef SingleCoil het volgende:
[...]

Heb je je touwens weleens afgevraagd waarom jij niet gewoon kunt discusseren zonder direct op de man te spelen?
Sorry, maar wie doet hier nou de posts waar ik op reageer? Jij toch? Heb je liever dat ik antwoorden aan jou direct op sp3c speel soms? Als je kaatst moet je de bal verwachten. Als je daar niet tegenkunt moet je het spelletje niet willen spelen.
quote:
Jij lijkt wel te denken datals ik nou maar dood ben het allemaal minder erg is met dat bloedvergieten en moordenaars enzo...terwijl de moordenaar in jou zit, niet in mij...
Je maakt (minstens) twee hele grote fouten:
Jij maakt de essentiele fout te denken dat er niks is om voor te doden.
Jij maakt de essentiele fout te denken dat de wereld volgens jouw speltregeltjes werkt: gij zult niet doden.

Ik wens niemand dood, ik hoop oprecht dat jij (of welke 'verlichte' ook) nooit in een dergelijke situatie terecht zal komen. Maar ik kan je nu alvast beloven dat als het wel zo ver komt jij of heel snel het loodje legt, of besluit om een wapen op te pakken om jezelf er uit te krijgen.

Iedereen is in een conditie te brengen waarin hij zal doden. Zelfs jij.
- Privacy Matters
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:57:15 #190
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74150868
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:16 schreef Esses het volgende:
Het leuke is:
[..]

Maar daarvoor kennen we ook nog strafuitsluitingsgronden, dan ben je dus geen moordenaar
[..]

[..]

[..]

[..]

Wow dat zijn al 4 dingen die van toepassing zijn dat je geen moordenaar bent. Wow... je bent geen moordenaar Wel heb je een mens gedood, maar ja, je bent geen moordenaar. Ken het recht voor je met zulke kreten gaat gooien.
Singlecoil weet het beter dan het recht, en beter dan de Internationale gemeenschap. Die wetsartikelen zijn leuk, maar slechts een excuus om blind te kunnen moorden. SingleCoil weet het allemaal beter, maar niet als hij 3 topics lang antwoorden moet geven op vragen die te lastig zijn. Dan hult hij zich in een mystiek stilzwijgen, of komt hij met vage algemeenheden.

Hij heeft zijn roeping gemist IMHO. Hij had leider moeten worden van één of andere vage religieuze secte. Religieuze leiders zitten -net als hij- vol van dwangmatige dogmas, die koste wat kost verdedigd moeten worden.

Dit zal hij wel weer als een aanval zien, maar het is gewoon hoe ik hem zie. Totaal ongeloofwaardig dus.
- Privacy Matters
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:58:22 #191
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74150905
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:52 schreef henkway het volgende:

[..]

Is dat ook waar als de strategie wordt aangepast? Of moeten de troepen gewoon zonder discussie naar huis, en Afghanen aan hun lot overgelaten worden?
- Privacy Matters
pi_74150976
Sommige mensen maken zich hier toch even onsterfelijk belachelijk.

Wie is er verantwoordelijk voor het besluit naar Afghanistan te gaan? Wie heeft het mandaat verleend?

Als we hier al kunnen spreken van moordenaars, dan zijn het de politici die besloten Afghanistan binnen te vallen. Een militair heeft op dat besluit geen invloed. Maar een militair vuurt wel kogels af. Heeft hij dan bloed aan zijn handen? Wat mij betreft in morele zin niet. Een militair is namelijk vrijwel nooit in de positie een weloverwogen oordeel te vellen over het besluit dat door de politiek genomen wordt. Als een militair aan elke beslissing die door iemand boven hem wordt genomen gaat twijfelen, dan komen we nergens. Ook niet als we in Afrika waterputten aan het graven zijn.

De politiek wordt wel geacht in de positie te verkeren een weloverwogen besluit te nemen. Zij is dus verantwoordelijk, niet de militair.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2009 15:12:23 ]
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:01:53 #193
110987 ErwinRommel
pi_74151044
Juist! Wat Sloggi zegt.
Het is niet de militair die verantwoordelijk is maar de politiek. Daarbij met een hele dikke vinger wijzende op Srebrenica.
pi_74151706
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:52 schreef henkway het volgende:

Nee. Als de VN nu, na het matige optreden op de Balkan, van Afghanistan ook een puinhoop maakt hebben ze definitief aangetoond een papieren tijger te zijn. Dat laten ze echt niet gebeuren, dus whatever it takes, Afghanistan moet een succes worden.
Ja, ik generaliseer.
pi_74151722
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Is dat ook waar als de strategie wordt aangepast? Of moeten de troepen gewoon zonder discussie naar huis, en Afghanen aan hun lot overgelaten worden?
Ja, hoeveel mensen in Afrika en India laten we aan hun lot over ??
Wie daar weg wil kan vluchten, wie daar wil blijven hoeft niets te doen
pi_74151786
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:00 schreef Sloggi het volgende:
Sommige mensen maken zich hier toch even onsterfelijk belachelijk.

Wie is er verantwoordelijk voor het besluit naar Afghanistan te gaan? Wie heeft het mandaat verleend?

Als we hier al kunnen spreken van moordenaars, dan zijn het de politici die besloten Afghanistan binnen te vallen. Een militair heeft op dat besluit geen invloed. Maar een militair vuurt wel kogels af. Heeft hij dan bloed aan zijn handen? Wat mij betreft in morele zin niet. Een militair is namelijk vrijwel nooit in de positie een weloverwogen oordeel te vellen over het besluit dat door de politiek genomen wordt. Als een militair aan elke beslissing die door iemand boven hem wordt genomen gaat twijfelen, dan komen we nergens. Ook niet als we in Afrika waterputten aan het graven zijn.

De politiek wordt wel geacht in de positie te verkeren een weloverwogen besluit te nemen. Zij is dus verantwoordelijk, niet de militair.
Amen to that!
Peace through power!!
pi_74151884
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:19 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee. Als de VN nu, na het matige optreden op de Balkan, van Afghanistan ook een puinhoop maakt hebben ze definitief aangetoond een papieren tijger te zijn. Dat laten ze echt niet gebeuren, dus whatever it takes, Afghanistan moet een succes worden.
Je bedoelt de NAVO (of haal ik nu wat door elkaar?).
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:30:54 #198
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74152209
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:19 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja, hoeveel mensen in Afrika en India laten we aan hun lot over ??
In India? Welke oorlog of hongersnood is daar aan de gang?
Los daarvan: 10 jaar geleden stond Afghanistan ook op het lijstje van landen waarvan men riep "waarom doen we daar niets aan?" Nu doen we er wel wat aan, en dan is het weer neit goed

Ik zei het een paar dagen geleden al: Als we naar Afrika gaan gaan er mensen piepen dat we geen respect hebben voor de lokale krijgsheren, en dat we beter naar weer een ander land hadden kunnen gaan. Make up your minds!
quote:
Wie daar weg wil kan vluchten, wie daar wil blijven hoeft niets te doen
Daar=Afghanistan? En waar vluchten ze dan heen? Europa? De VS? Australië? Want op de één of andere manier gaat dat vluchten nooit naar China of Rusland of zo...
- Privacy Matters
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:31:56 #199
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74152252
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je bedoelt de NAVO (of haal ik nu wat door elkaar?).
Nee, de VN. Zowel op de Balkan als in Afghanistan is de NAVO de onderaannemer van de VN, werkend onder de regels van de VN.
- Privacy Matters
pi_74152701
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:31 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nee, de VN. Zowel op de Balkan als in Afghanistan is de NAVO de onderaannemer van de VN, werkend onder de regels van de VN.
Oké .
pi_74153360
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:30 schreef RonaldV het volgende:

[..]

In India? Welke oorlog of hongersnood is daar aan de gang?
Los daarvan: 10 jaar geleden stond Afghanistan ook op het lijstje van landen waarvan men riep "waarom doen we daar niets aan?" Nu doen we er wel wat aan, en dan is het weer neit goed

Ik zei het een paar dagen geleden al: Als we naar Afrika gaan gaan er mensen piepen dat we geen respect hebben voor de lokale krijgsheren, en dat we beter naar weer een ander land hadden kunnen gaan. Make up your minds!
[..]

Daar=Afghanistan? En waar vluchten ze dan heen? Europa? De VS? Australië? Want op de één of andere manier gaat dat vluchten nooit naar China of Rusland of zo...
Nou in Kazachstan is ruimte zat en niet zo ver ervandaan, daarnaast is het een van de rijkste landen ter wereld aan uranium en zeldzame delfstoffen
Kirgizie , Oezbekistan, Turkmenistan ben ik zelf vaak geweest en daar kunnen ze ook zo heen, lijkt erg op Afghanistan
Daar is schoon water en lekkere vis in overvloed, niemand heeft daar honger

Zolang er tenminste geen eikels met een enorm ego in jeeps komen rondscheuren

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 28-10-2009 16:50:21 ]
pi_74153549
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:30 schreef RonaldV het volgende:

[..]Los daarvan: 10 jaar geleden stond Afghanistan ook op het lijstje van landen waarvan men riep "waarom doen we daar niets aan?" Nu doen we er wel wat aan, en dan is het weer neit goed
Het weer is prima en Afghanistan heeft nooit op het lijstje van hongerlanden gestaan, tot de NAVO er kwam
pi_74155008
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:08 schreef henkway het volgende:

Het weer is prima en Afghanistan heeft nooit op het lijstje van hongerlanden gestaan, tot de NAVO er kwam
Nu wel dan?
Ja, ik generaliseer.
pi_74155911
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:02 schreef henkway het volgende:

[..]

Nou in Kazachstan is ruimte zat en niet zo ver ervandaan, daarnaast is het een van de rijkste landen ter wereld aan uranium en zeldzame delfstoffen
Kirgizie , Oezbekistan, Turkmenistan ben ik zelf vaak geweest en daar kunnen ze ook zo heen, lijkt erg op Afghanistan
Daar is schoon water en lekkere vis in overvloed, niemand heeft daar honger
[ afbeelding ]
Zolang er tenminste geen eikels met een enorm ego in jeeps komen rondscheuren
Waarom denk je dat die landen de Afghanen willen hebben? Turkmenistan, Uzbekistan en Tajikistan zullen de Afghanen waarschijnlijk regelrecht terug naar huis sturen met het bericht: leuk geprobeerd maar probeer het later nog eens. Dit geld naar alle waarschijnlijk ook voor China, Pakistan en Iran. En Kazakhstan slaat helemaal nergens op. Ook al mochten ze daarheen willen dan zit je weer met mijn eerste punt en dat is de grens over steken (Om nog maar niet te spreken over de optie of Kazakhstan ze überhaupt wel wil hebben)
Peace through power!!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 17:19:33 #205
pi_74156067
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

We hadden ook niet kunnen gaan en ze aan hun lot overlaten. De Russen hadden ook niet hoeven gaan en ze an hun lot overlaten. Maar dat deden ze niet. Ze gingen wel, miljoenen doden, corruptie, drugs (een van de weinige voordelen ). Die mensen aan hun lot overlaten is het beste wat Afghanistan had kunnen overkomen, maar helaas....
pi_74156848
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Juist! Wat Sloggi zegt.
Het is niet de militair die verantwoordelijk is maar de politiek. Daarbij met een hele dikke vinger wijzende op Srebrenica.
Ja, ja, befehl ist befehl, dat hadden we al eens meegemaakt, daarom mogen jullie babies verbranden en is het de schuld van de burger die niet op de goede partij gestemd heeft. Immers, een militair heef geen ethisch besef en doet slechts wat de politiek hem opdraagt. Hij moordt zonder te morren en was zijn handen in onschuld.

Je kunt draaikont wat je wilt, als je iemand weloverwogen dood zonder dat daar een heel duidelijke noodzaak voor was dan is het voor mij toch moord. Als jij een partijtje de rambo uit gaat lopen hangen en je komt daarbij in het nauw en je laat dus iedereen in je buurt maar gewoon kapot maken dan ben je voor mij een moordenaar. Of denk je dat je ook terug mag schieten als de politie je onder schot neemt? Dacht je dat dat zelfverdediging was, Damesonderbroekje? Ik denk dat je nog even terug moet naar de ww.wetboekenvoordummies.nl
Mu!
pi_74156948
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

We hadden ook niet kunnen gaan en ze aan hun lot overlaten. De Russen hadden ook niet hoeven gaan en ze an hun lot overlaten. Maar dat deden ze niet. Ze gingen wel, miljoenen doden, corruptie, drugs (een van de weinige voordelen ). Die mensen aan hun lot overlaten is het beste wat Afghanistan had kunnen overkomen, maar helaas....
+1!

Ik geloof dat we inmiddels ook wel duidelijk hebben aangetoond dat het op z'n minst fraglich is of De Afghaan zo blij is met onze hulp, maar dat zal de militair een rotzorg zijn, befehl ist immers befehl en de militair gaat waar de politiek hem wijst.
In de zin is het ook opmerkelijk dat er zoveel militairen een kenneijk geheel niet ter zake doende mening over het onderwerp hebben
Mu!
pi_74157056
Het heeft echt geen nut om met deze beroepsmongolen te blijven discussieren.ze snappen niks over de wereld en de mens en ze zullen altijd een ENORM groot bord voor hun kop blijven hebben. Het zijn de types die zeggen dat de krijgsmacht afgeschaft moet worden. Die kun en die moet je niet serieus nemen maar gewoon een eind in de rondte laten blaten.
pi_74157155
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:48 schreef Lightning_NL het volgende:
Het heeft echt geen nut om met deze beroepsmongolen te blijven discussieren.ze snappen niks over de wereld en de mens en ze zullen altijd een ENORM groot bord voor hun kop blijven hebben.
Ik weet niet, we kunnen toch blijven proberen? Misschien snap één van die oermensen op een gegeven moment wel dat er ook andere manieren zijn om je zin te krijgen dan met 115mm's
quote:
Het zijn de types die zeggen dat de krijgsmacht afgeschaft moet worden. Die kun en die moet je niet serieus nemen maar gewoon een eind in de rondte laten blaten.
Oh...die..?
Mu!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 17:57:36 #210
110987 ErwinRommel
pi_74157298
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:42 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ja, ja, befehl ist befehl, dat hadden we al eens meegemaakt, daarom mogen jullie babies verbranden en is het de schuld van de burger die niet op de goede partij gestemd heeft. Immers, een militair heef geen ethisch besef en doet slechts wat de politiek hem opdraagt. Hij moordt zonder te morren en was zijn handen in onschuld.

Je kunt draaikont wat je wilt, als je iemand weloverwogen dood zonder dat daar een heel duidelijke noodzaak voor was dan is het voor mij toch moord. Als jij een partijtje de rambo uit gaat lopen hangen en je komt daarbij in het nauw en je laat dus iedereen in je buurt maar gewoon kapot maken dan ben je voor mij een moordenaar. Of denk je dat je ook terug mag schieten als de politie je onder schot neemt? Dacht je dat dat zelfverdediging was, Damesonderbroekje? Ik denk dat je nog even terug moet naar de ww.wetboekenvoordummies.nl
Echt kerel, kom eens uit je grot!
Babies verbranden, uitmoorden..........zucht
Dat doen de Taliban ja, niet de Nederlanders.

Bijzonder veel Nederlanders hebben geen ethisch besef, getuige jijzelf.
Lees meer over de Krijgsmacht en er zal een wereld voor je opengaan. Men wilt juist geen Rambo's. maar mensen die ook zelfstandig kunnen nadenken.
Als er iemand is die totaal geen benul heeft van het militaire vak dan ben jij dat wel, plus Henkway.
SC, nu delf jij je eigen graf, want jij hebt nul komma nul verstand van politiek/militaire verhoudingen.

Daarnaast is de functie van een agent totaal anders dan die van militair. Heb jij je datzelf ook wel eens afgevraagd waarom dat zo is? Zou je eens moeten doen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:02:47 #211
110987 ErwinRommel
pi_74157440
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:52 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik weet niet, we kunnen toch blijven proberen? Misschien snap één van die oermensen op een gegeven moment wel dat er ook andere manieren zijn om je zin te krijgen dan met 115mm's
[..]

Oh...die..?
Ergens trek je een grens.
Of wil jij ook blijven theedrinken met kut marokanen?
Zet aub die roze bril eens af. Dat geitenvolk weet niet beter en wilt niet beter weten.
De Nederlander daarentegen wilt maar graag beter weten, zelfs beter weten dan de kerel/vrouw die ook echt het werk uitvoerd.
De beste stuurlui staan immers altijd aan wal.
pi_74157641
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:57 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Echt kerel, kom eens uit je grot!
Babies verbranden, uitmoorden..........zucht
Dat doen de Taliban ja, niet de Nederlanders.
Nee, onze granaten zijn kindvriendelijk! Laat me toch niet lachen, denk je nou echt dat de Ridder zijn kruisvaart afgeblazen had als 'ie had geweten dat er kinderen onder de talibaanstrijders waren? Get real...we hebben met eigen ogen in Vietnam kunnen zien waar onze jiongens toe in staat zijn, zegt de naam My Lai je iets? De oorlog maakt een beest van ieder mens, en een heel onplezierig en gevaarlijk beest van een mens met een geweer. Maar goed, kies er zelf maar voor hoor...wij vangen je na afloop van je rambo-kick wel weer op met lieve hulp voor zielige ex-commando's waarvan het geweten toch wel gaat knagen...nee, de nederlanders, die zouden dat nooit doen...wel eens van Rawahgedeh gehoord, waar onze jongens met veel bravoer die opstandige indonesiers eens even aan zouden pakken? Oh nee, links propagandapraat natuurlijk...
quote:
Bijzonder veel Nederlanders hebben geen ethisch besef, getuige jijzelf.
Als ik dat zou denken zou k aan mijn eigen ethisch besef gaan twijfelen. Maar dat mag jij niet van de baas.
quote:
Lees meer over de Krijgsmacht en er zal een wereld voor je opengaan. Men wilt juist geen Rambo's. maar mensen die ook zelfstandig kunnen nadenken.
ja, ja, zelfstandige verantwoordelijke inititiefrijke individuen. Die verder gewoon kritiekloos doen wat er gezegd wordt.
quote:
Als er iemand is die totaal geen benul heeft van het militaire vak dan ben jij dat wel, plus Henkway.
SC, nu delf jij je eigen graf, want jij hebt nul komma nul verstand van politiek/militaire verhoudingen.
kennelijk.Moet ik daarom dood of is dat graf meer overdrachtelijk?
quote:
Daarnaast is de functie van een agent totaal anders dan die van militair. Heb jij je datzelf ook wel eens afgevraagd waarom dat zo is? Zou je eens moeten doen.
ik ga mijn best eens doen...ah ja, ik weet het al: een politieagent doet wél iets nuttigs!
Mu!
pi_74157983
Oww echt?

Ik kan me een paar maanden nog een incident herinneren waarbij een auto in botsing kwam met een politieauto. De auto raakte te water, de politieauto niet, de agent was ongedeerd terwijl de bestuurder van de andere auto aan het verdrinken was. en wat deed de agent? HELEMAAL NIKS!!!
Een militair had voor exact hetzelfde optreden voor de militaire rechtbank in Arnhem mogen verschijnen.

Afgelopen weekend nog een stel agenten in actie gezien. Een jongen werd tijdens het stappen een tent uitgezet wat opzicht helemaal terecht was. Hij komt buiten, loopt rustig weg, want hij besefte echt wel dat hij fout zat. Komen er vervolgens vier agenten aan die hem met een kaakslag naar de grond werken, gaan met zn vieren bovenop hem zitten, doen hem handboeien om en slopen zijn armband. De jongen in kwestie heeft astma en kreeg geen lucht, na herhaaldelijk roepen dat hij geen lucht kreeg, waarbij ik een van de agenten heb horen zeggen dat dat hem niet zo veel kon schelen begon hij in paniek om zich heen te slaan om lucht te krijgen, de jongen wordt nu mooi verzet bij arrestatie ten laste gelegd

Dus zeg niet dat de politie goed werk doet en een militair niet!
pi_74158081
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:15 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Waarom denk je dat die landen de Afghanen willen hebben? Turkmenistan, Uzbekistan en Tajikistan zullen de Afghanen waarschijnlijk regelrecht terug naar huis sturen met het bericht: leuk geprobeerd maar probeer het later nog eens.
En Kazachstan slaat helemaal nergens op. Ook al mochten ze daarheen willen dan zit je weer met mijn eerste punt en dat is de grens over steken (Om nog maar niet te spreken over de optie of Kazachstan ze überhaupt wel wil hebben)
Omdat die landen geen enkel gezag hebben in de meeste regios en ook geen goede grenswachten en geen registratie van burgers

Dus het gaat niet om willen hebben of niet
pi_74158145
Stel je niet aan: voor eenzelfde misstap worden beiden even zwaar beoordeeld.
k
Maar politieagenten die kampongs uitmoorden, ik heb er nog nooit van gehoord, jij wel? Denk je dat dat komt door 1) de veel hogere ethiek bij de politie, 2) het gebrek aan vuurwapens bij de politie, 3) de veel betere opleiding van de politieagenten, of 4) omdat militairen in een oorlog terecht kunnen komen en de politie niet? Ik schat dus wel het laatste...ik heb ook niks tegen het leger, ik heb iets tegen oorlog...
Mu!
pi_74158235
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]
theedrinken met kut marokanen?
Zet aub die roze bril eens af. Dat geitenvolk weet niet beter en wilt niet beter weten.

Is dat de mening van de gemiddelde soldaat??

En moeten zulke mensen opbouwwerk doen ??
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:28:58 #217
110987 ErwinRommel
pi_74158291
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:10 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Nee, onze granaten zijn kindvriendelijk! Laat me toch niet lachen, denk je nou echt dat de Ridder zijn kruisvaart afgeblazen had als 'ie had geweten dat er kinderen onder de talibaanstrijders waren? Get real...we hebben met eigen ogen in Vietnam kunnen zien waar onze jiongens toe in staat zijn, zegt de naam My Lai je iets? De oorlog maakt een beest van ieder mens, en een heel onplezierig en gevaarlijk beest van een mens met een geweer. Maar goed, kies er zelf maar voor hoor...wij vangen je na afloop van je rambo-kick wel weer op met lieve hulp voor zielige ex-commando's waarvan het geweten toch wel gaat knagen...nee, de nederlanders, die zouden dat nooit doen...wel eens van Rawahgedeh gehoord, waar onze jongens met veel bravoer die opstandige indonesiers eens even aan zouden pakken? Oh nee, links propagandapraat natuurlijk...
[..]

Als ik dat zou denken zou k aan mijn eigen ethisch besef gaan twijfelen. Maar dat mag jij niet van de baas.
[..]

ja, ja, zelfstandige verantwoordelijke inititiefrijke individuen. Die verder gewoon kritiekloos doen wat er gezegd wordt.
[..]

kennelijk.Moet ik daarom dood of is dat graf meer overdrachtelijk?
[..]

ik ga mijn best eens doen...ah ja, ik weet het al: een politieagent doet wél iets nuttigs!
I rest my case. Met idioten zoals jou valt niet te praten!
Succes verder en 1 bijzonder goede raad. Lul niet over iets waar jij totaal geen verstand van hebt.

My Lai vergelijken met de NL militairen = dikke fail!
Rawaghede vergelijken met Afghanistan idem, dikke fail

Nee gaat lekker door met jouw leventje, wellicht dat er eens ook voor jou die oogkleppen opengaan en jij het vanuit een ander perspectief gaat zien ipv achter jou computertje denkt het wel allemaal beter te weten omdat wiki de waarheid is.

Good luck !
pi_74158357
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:10 schreef SingleCoil het volgende:

Get real...we hebben met eigen ogen in Vietnam kunnen zien waar onze jiongens toe in staat zijn
Vietnam......onze jongens.......
Peace through power!!
pi_74158376
Ok, another one bites the dust. Jammer, ik dacht dat er wel wat meer ruggengraat zou zitten hier. Maar als je één keer My Lai zegt is het kennelijk al te veel voor de tere zieltjes. Geen wonder dat er meer militairen in Afghanistan nodig zijn. Laten we alleen niet hopen dat de Kleenex daar ooit op raakt:)
Mu!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:31:55 #220
110987 ErwinRommel
pi_74158386
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:25 schreef SingleCoil het volgende:
Stel je niet aan: voor eenzelfde misstap worden beiden even zwaar beoordeeld.
k
Maar politieagenten die kampongs uitmoorden, ik heb er nog nooit van gehoord, jij wel? Denk je dat dat komt door 1) de veel hogere ethiek bij de politie, 2) het gebrek aan vuurwapens bij de politie, 3) de veel betere opleiding van de politieagenten, of 4) omdat militairen in een oorlog terecht kunnen komen en de politie niet? Ik schat dus wel het laatste...ik heb ook niks tegen het leger, ik heb iets tegen oorlog...
Met VMBO mag men al bij de Hermandad, net zoals men dat mag in de Strijdkrachten.
Gebrek aan vuurwapens heeft de politie zeker niet, ze hebben er zat. Punt is dat de politiek verzuimd dat de politie ruimere bevoegdheden krijgt.
Hogere ethiek bij de Politie??? hmmmmmmm vreemd. Dacht dat er toch echt meer corruptie bij de pliesie is dan bij de Strijdkrachten.
pi_74158409
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:31 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Vietnam......onze jongens.......
ach ja...soms zijn "we" alles wat uit het westen komt, maar als het je niet uit komt ineens niet meer he? Kinderachtig. Verder ook sterk inhoudelijke reactie.
Mu!
pi_74158410
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:42 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Je verdraait mijn post. Individuele gevallen van oorlogsmisdaden kunnen best op naam van één of enkele militairen te schrijven zijn. Met dergelijke gevallen heeft 'de politiek' niets van doen.

Maar als jij de inval in Afghanistan en elke granaat die daar wordt gegooid als een oorlogsmisdaad ziet, en elke dode die valt als een slachtoffer van moord ziet, dan kun je een militair niet persoonlijk verantwoordelijk houden. De politiek neemt die beslissingen, een militair doet tot op bepaalde hoogte zijn werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2009 18:34:04 ]
pi_74158415
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:27 schreef henkway het volgende:

[..]

Is dat de mening van de gemiddelde soldaat??

En moeten zulke mensen opbouwwerk doen ??
jij mag het ook wel doen hoor
Peace through power!!
pi_74158439
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Met VMBO mag men al bij de Hermandad, net zoals men dat mag in de Strijdkrachten.
Gebrek aan vuurwapens heeft de politie zeker niet, ze hebben er zat. Punt is dat de politiek verzuimd dat de politie ruimere bevoegdheden krijgt.
Hogere ethiek bij de Politie??? hmmmmmmm vreemd. Dacht dat er toch echt meer corruptie bij de pliesie is dan bij de Strijdkrachten.
ah...we zijn de lockheed-affairevergeten? Hou op, mijn buik, mijn buik...
Mu!
pi_74158473
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:33 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Zegt hij dat er géén corruptie is bij de strijdkrachten? Je moet eens leren lezen, vriend. Discussiëren met jou is geen pretje op deze manier.
pi_74158496
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:32 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

ach ja...soms zijn "we" alles wat uit het westen komt, maar als het je niet uit komt ineens niet meer he? Kinderachtig. Verder ook sterk inhoudelijke reactie.
Onze jongens is bij elke militair (en waarschijnlijk ook nog elke burger) gewoon een Nederlandse soldaat NIET het westen in het algemeen, dat maak jij er weer van.

En mijn post niet inhoudelijk noemen...de ironie
Peace through power!!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:36:17 #227
110987 ErwinRommel
pi_74158524
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:31 schreef SingleCoil het volgende:
Ok, another one bites the dust. Jammer, ik dacht dat er wel wat meer ruggengraat zou zitten hier. Maar als je één keer My Lai zegt is het kennelijk al te veel voor de tere zieltjes. Geen wonder dat er meer militairen in Afghanistan nodig zijn. Laten we alleen niet hopen dat de Kleenex daar ooit op raakt:)
Jij wilde, jij kreeg.
Dus nu niet opeens terugtrekken.
De gemiddelde Nederlander/Fokker heeft een ruggegraat van spaghetti.
Totaal geen daadkracht.
pi_74158563
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:48 schreef Lightning_NL het volgende:
Het zijn de types die zeggen dat de krijgsmacht afgeschaft moet worden.
Juist , je leert het wel
pi_74158573
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je verdraait mijn post. Individuele gevallen van oorlogsmisdaden kunnen best op naam van één of enkele militairen te schrijven zijn. Met dergelijke gevallen heeft 'de politiek' niets van doen.

Maar als jij de inval in Afghanistan en elke granaat die daar wordt gegooid als een oorlogsmisdaad ziet, en elke dode die valt als een slachtoffer van moord ziet, dan kun je een militair niet persoonlijk verantwoordelijk houden. De politiek neemt die beslissingen, een militair doet tot op bepaalde hoogte zijn werk.
De militair zit daar vrijwillig, hij is niet verplicht militair te worden. EN als hij dat al wél wil dan kan hij ook opdrachten weigeren waarvan naar zijn inzicht het gevaar voor onschuldigen te groot is. Flinke kans dat hij geen lange carriere voor de boeg heeft maar dat zegt meer over het instituut oorlog dan over de militair.
Voor mij is de redenering simpel: oorlog maakt beesten van mensen en vreselijke beesten van miltairen. WIl je geen vreselijk beest zijn dan wordt je geen militair. WIl je geen beest zijn dan blijf je weg uit een oorlog. Zit je er toch en wordt je een vreselijk beest, laat jezelf dan niet ineens kennen door naar de politiek te wijzen maar neem je verantwoordelijkheid als een kerel.
Mu!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:39:15 #230
110987 ErwinRommel
pi_74158622
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:33 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Gast, Prins Bernhard mocht dan wel de titel Generaal hebben, echter, hij was er nooit eentje geweest. In het echt dus.
Prins Willem-Alexander heeft ook die titel, maar is hij ook echt Generaal? Nee dus.
pi_74158628
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jij wilde, jij kreeg.
Totaal geen daadkracht.
Misschien gebruiken zij meer hun hersens en denken eerst na voor ze stoere dingen blaten
pi_74158629
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:34 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zegt hij dat er géén corruptie is bij de strijdkrachten? Je moet eens leren lezen, vriend. Discussiëren met jou is geen pretje op deze manier.
hij kan kennelijk niet meer voor zichzelf praten? Ken jij een groter schandaal dan het lockheed schandaal, maar dan bij de nederlandse politie? Nee hè? Dus scheer je weg!
Mu!
pi_74158653
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:39 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Gast, Prins Bernhard mocht dan wel de titel Generaal hebben, echter, hij was er nooit eentje geweest. In het echt dus.
Prins Willem-Alexander heeft ook die titel, maar is hij ook echt Generaal? Nee dus.
...en die vliegtuigen waren voor in de badkuip..
gast, echt... mag ik een glaasje water ?
Mu!
pi_74158697
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jij wilde, jij kreeg.
Totaal geen daadkracht.
Hallo, jij was er toch klaar mee? Wie gat er dan met z'n staart tussen z'n benen af? yeah yeah, another one bites the dust...
Mu!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:41:38 #235
110987 ErwinRommel
pi_74158700
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:37 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

De militair zit daar vrijwillig, hij is niet verplicht militair te worden. EN als hij dat al wél wil dan kan hij ook opdrachten weigeren waarvan naar zijn inzicht het gevaar voor onschuldigen te groot is. Flinke kans dat hij geen lange carriere voor de boeg heeft maar dat zegt meer over het instituut oorlog dan over de militair.
Voor mij is de redenering simpel: oorlog maakt beesten van mensen en vreselijke beesten van miltairen. WIl je geen vreselijk beest zijn dan wordt je geen militair. WIl je geen beest zijn dan blijf je weg uit een oorlog. Zit je er toch en wordt je een vreselijk beest, laat jezelf dan niet ineens kennen door naar de politiek te wijzen maar neem je verantwoordelijkheid als een kerel.
Wat is jouw baan? Wat doe jij voor de kost als ik vragen mag?
pi_74158719
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:35 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Onze jongens is bij elke militair (en waarschijnlijk ook nog elke burger) gewoon een Nederlandse soldaat NIET het westen in het algemeen, dat maak jij er weer van.

En mijn post niet inhoudelijk noemen...de ironie
...en indonesie, ook niks aan de hand, gewoon doorlopen, mensen ? Geinig zijn jullie...
Mu!
pi_74158782
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:41 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wat is jouw baan? Wat doe jij voor de kost als ik vragen mag?
Ik snap de relevantie van je vraag niet. Je mag het wel weten maar wat heeft het met deze diskussie te maken?
Laten we het erop houden dat ik mij bezig hou met veiligheid
Mu!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:44:18 #238
110987 ErwinRommel
pi_74158794
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:39 schreef henkway het volgende:

[..]

Misschien gebruiken zij meer hun hersens en denken eerst na voor ze stoere dingen blaten
Dat blijkt wel weer hier ja
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:46:59 #240
110987 ErwinRommel
pi_74158890
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:40 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

...en die vliegtuigen waren voor in de badkuip..
gast, echt... mag ik een glaasje water ?
Dat laatste zal ik je niet weigeren. Ik ben geen hufter.
Maar gast zeg, ken je geschiedenis, want jij haalt wel heel wat zaken door elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')