Hij beweerde dat de US op de scherven van de bermbommen 16 vingerafdrukken had gevonden van de mensen van een bevriende stamquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hero Brinkman zou zelfs van de tegenstanders van de missie in dit topic nog wat kunnen leren want wat hij uitkraamt slaat al helemaal nergens op
als er 1 land op dat hele continent de term ´agressor´ waardig is dan is het Ethiopie welquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:48 schreef henkway het volgende:
Ik heb wat opbouwwerk gevonden wat wel zinvol is,voor als de "missie" stopt in 2010
[..]
quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:18 schreef henkway het volgende:
Als de Taliban Nederland komt binnenvallen met tanks, met de mededeling dat we heropgevoed moeten worden, zouden we wel reuze verontwaardigd zijn denk ik
En als jouw vriendjes zeggen dat je Bertje best in elkaar mag slaan, dan is het opeens prima in orde??quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:26 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dit is weer complete nonens. Want de acties in afghanistan zijn goedgekeurd door enkele internationale organen, onder andere de NATO en VN, en van de VN is elk land in principe lid.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:58 schreef henkway het volgende:
[..]
En als jouw vriendjes zeggen dat je Bertje best in elkaar mag slaan, dan is het opeens prima in orde??
Terwijl als Bertje jouw voor je kanus slaat, dan ga je bij je vriendjes klagen>??
Ja dat is duidelijk militaire logica.
Neen, knul, je bent in de tuin van een ander jongetje aan het klieren
Ga maar met je eigen padvindersmes spelen
Een oorlog beginnen is altijd dom, dus verliezen ook, want dat verlies je altijd, nooit heeft iemand een guerrilla oorlog gewonnen in een ander landquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:27 schreef Pumatje het volgende:
Ik wil Henkway weer graag even quoten want je maakt weer een paar prachtige opmerkingen!
Eerst zeg je dat we maar in een gebied moeten gaan werken waar geen oorlog is.
Ja, dus.. moeten we dus wel doorgaan? Want een oorlog verliezen is dom zeg je? Nou, nogal tegenstrijdig.
Goed, men ( ik ) heb je uitgelegd dat de politiek beslist waar Militairen worden ingezet, door jullie gekozen partijen die de 2e kamer vormen, niet blij mee, andere keuze 4 jaar later.. Dat was duidelijk!
Daarnaast , je wilt ons niet in een oorlogsgebied hebben, militairen niet. Waarom dan niet? Dat argument heb ik nog niet begrepen,
Maar je zegt er ook bij dat een oorlog verliezen dom is, dus je ziet het heil er wel in.. want anders vind je het niet dom als je verliest.
Ik heb geen idee hoe je het doet maar elke keer dat ik iets van je lees daalt m'n achting voor de gemiddelde soldaat. Ik neem aan dat je een soort gemiddelde bent.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:06 schreef Pumatje het volgende:
ach wat weet jij daar nu allemaal van.
Waarom denk je er zelf wat van te weten?
ja halloquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:06 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe je het doet maar elke keer dat ik iets van je lees daalt m'n achting voor de gemiddelde soldaat. Ik neem aan dat je een soort gemiddelde bent.
Hij heeft het over de politiek erachter en jij komt met militaire redenen (zover jij dat begrijpt)
te simplistischquote:Je mist iets en dat is dat je het leger inzet om resultaten te boeken. Daar hebben we een gigantische FAIL in Afghanistan. De hoofdreden is waarschijnlijk vanwege het FEIT dat je niet kunt met een leger daar. Ja taliban (de inwoners 's avonds) afschieten.
Nou, Taliban. Daar red je nederland mee. Schiet boeren af die in hun vrije tijd verzet plegen.
das een fabeltjequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:23 schreef henkway het volgende:
[..]
Een oorlog beginnen is altijd dom, dus verliezen ook, want dat verlies je altijd, nooit heeft iemand een guerrilla oorlog gewonnen in een ander land
]quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:06 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe je het doet maar elke keer dat ik iets van je lees daalt m'n achting voor de gemiddelde soldaat. Ik neem aan dat je een soort gemiddelde bent.
Hij heeft het over de politiek erachter en jij komt met militaire redenen (zover jij dat begrijpt)
Je mist iets en dat is dat je het leger inzet om resultaten te boeken. Daar hebben we een gigantische FAIL in Afghanistan. De hoofdreden is waarschijnlijk vanwege het FEIT dat je niet kunt met een leger daar. Ja taliban (de inwoners 's avonds) afschieten.
Nou, Taliban. Daar red je nederland mee. Schiet boeren af die in hun vrije tijd verzet plegen.
Nee, de kritiek op een politiek besluit, en de kritiek op (het functioneren van) de troepen zijn twee verschillende dingen. Dat je het niet eens bent met de redenen om te gaan betekent nog niet dat je daarom verplicht bent om de troepen (die hun uiterste best doen gegeven de omstandigheden) af te zeiken. Dat ik de troepen steun, betekent nog niet dat ik het eens ben met de beslissing om te gaan. Sterker nog: je kunt heel goed de missie steunen omdat je vindt dat je niet een puinhoop kunt achterlaten, en ondertussen de initiele beslissing om te gaan een foute beslissing noemen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is toch standaard oorlogpropaganda om kritiek op de beweegredenen achter een missie te smoren met:"Ja maar we moeten achter onze jongens blijven staan"
Daar schuilt een groot gevaar:quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:37 schreef RonaldV het volgende:
Sterker nog: je kunt heel goed de missie steunen omdat je vindt dat je niet een puinhoop kunt achterlaten, en ondertussen de initiele beslissing om te gaan een foute beslissing noemen.
Sorry, ik was tegen. Ik heb dus niets gebroken en iemand anders mag zijn eigen troep opruimen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:04 schreef sp3c het volgende:
of we zijn eraan begonnen dus moeten we het ook afmaken
you break it, you buy it
Het grootste gevaar is dat je helemaal niets zinnigs zegt, maar wel de missie wil doordrukken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:07 schreef RonaldV het volgende:
Ik zie daar geen gevaar in. Ik vind ze stuk voor stuk verdedigbare stellingen, net als die van sp3c. Wat niet betekent dat jij het daar mee eens moet zijn. Je mag het er zelfs hardgrondig mee oneens zijn, als je het maar gefundeerd onderbouwt. En zelfs daar zie ik geen gevaar in.
Waar ik een gevaar in zie zijn de mensen die allemaal roepen dat ze het er mee (on)eens zijn, maar die geen flauw idee hebben waarom. Dat zijn namelijk de mensen uit de eerste regel van mijn sig.
Juist, maar ook al heeft de politiek hiervoor gekozen, daarom kun je nog wel toegeven dat deze inval echt fout is en geen enkel nut heeftquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:13 schreef Pumatje het volgende:
Je kunt natuurlijk vinden wat je wilt.
De gekozen politiek, waar jij ook aan mee hebt gedaan, heeft dit besluit genomen.
Nou ja. Eigenlijk alle logistieke en overige ondersteuning is natuurlijk wel de lokale bevolking. En zeker 80% van wat er meevecht zijn ook gewoon boeren die dit doen omdat ze het leuk vinden, er honderd dollar voor krijgen of gedwongen worden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja hallo
wat hij zegt over die politiek erachter klopt gewoon van geen kant, dat is al honderdduizend keer aan hem uitgelegd maar het interesseert hem gewoon niet
[..]
te simplistisch
die boeren die in hun vrije tijd verzet plegen zijn het probleem niet zo, die zijn lastig maar als het daarbij zou blijven dan kon het Afghaanse leger dat nu inmiddels zelf wel aan
Bijna goed. Het grootste gevaar is dat je een mening hebt (voor of tegen) zonder ooit zelf moeite gedaan te hebben om tot een fatsoenlijk oordeel te komen. Simpelweg nabauwen van politieke en opinie-leiders valt daar niet onder.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het grootste gevaar is dat je helemaal niets zinnigs zegt, maar wel de missie wil doordrukken.
nou probleem zijn niet die boeren maar die figuren die die boeren danwel dwingen te vechten of 100 dollar te betalen om te vechtenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou ja. Eigenlijk alle logistieke en overige ondersteuning is natuurlijk wel de lokale bevolking. En zeker 80% van wat er meevecht zijn ook gewoon boeren die dit doen omdat ze het leuk vinden, er honderd dollar voor krijgen of gedwongen worden.
En of het Afghaanse leger dat zelf inmiddels wel kan? Als het samen met de halve NAVO al niet lukt denk ik dat ze het alleen ook wel moeilijk zullen krijgen.
Het is gewoon zo dat de Taliban grotendeels bestaat uit Pashtun uit zowel Afghanistan als Pakistan. De lokale bevolking dus. Daarom is het ook zo lastig om er tegen te vechten. Ze kennen het gebied, ze kennen de bevolking.
jij gaat er dan ook niet heen volgens mijquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sorry, ik was tegen. Ik heb dus niets gebroken en iemand anders mag zijn eigen troep opruimen.
We worden zo vasteluld met drogredeneringen dat een eigen mening totaal nutteloos geworden is.
Die boeren zijn de bevolking. Als die de harde kern niet zouden steunen dan was er helemaal geen probleem! Die harde kern zijn misschien maar een paar duizend man.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou probleem zijn niet die boeren maar die figuren die die boeren danwel dwingen te vechten of 100 dollar te betalen om te vechten
die boeren zelf heb je niet zo´n last van, gewoon die dorpjes niet in en ze komen je ook niet opzoeken, ze worden vervelend als ze te ver van de boerderij vandaan gaan opereren
Die boeren weten dat ze voor hun schaarse inkomen afhankelijk zijn van de Taliban, dus opium verbouwen, ik ben voor de harde lijn, platbranden die handel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die boeren zijn de bevolking. Als die de harde kern niet zouden steunen dan was er helemaal geen probleem! Die harde kern zijn misschien maar een paar duizend man.
Als je dat doet dan keert de hele bevolking zich tegen je! Dan heb je sowieso verloren. Bovendien zijn er meer inkomstenbronnen en kost het allemaal niet zo heel veel. Voor een paar tientjes heb je al een bermbom!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:49 schreef henkway het volgende:
[..]
Die boeren weten dat ze voor hun schaarse inkomen afhankelijk zijn van de Taliban, dus opium verbouwen, ik ben voor de harde lijn, platbranden die handel.
Agent Orange erop en naar huis toe
Een arme vijand, en ook een arme bevolking helaas
ja dat is het puntquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die boeren zijn de bevolking. Als die de harde kern niet zouden steunen dan was er helemaal geen probleem! Die harde kern zijn misschien maar een paar duizend man.
Dat is hetzelfde als zeggen dat de politie gewoon alle boeven moet oppakken! Dan is er ook geen criminaliteit meer! Maar zo gemakkelijk gaat dat dus niet. Je moet wel weten wie het zijn en waar ze zitten. En daar kom je ook niet achter als de bevolking niet gelooft dat jij hen helpt en dat jij zult overwinnen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat is het punt
die harde kern moet je opzoeken en neerschieten
veel meer dan we nu doen iig
Dat moet dan maar , dan gaan ze maar tomaten of bloemen kwekenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je dat doet dan keert de hele bevolking zich tegen je! Dan heb je sowieso verloren. Bovendien zijn er meer inkomstenbronnen en kost het allemaal niet zo heel veel. Voor een paar tientjes heb je al een bermbom!
Dat dus.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:30 schreef SingleCoil het volgende:
De politie in enkele van de gewelddadigste gebieden in Afghanistan zei in een reactie op het rapport dat uitbreiding van het aantal Amerikaanse troepen niet de oplossing is. Uitbreiding zou volgens Azizudin Wardak, hoofd van de politie in Paktia, alleen maar leiden tot grotere weerstand jegens buitenlanders onder de bevolking. "Het is heel moeilijk voor de lokale bevolking om te accepteren dat er vreemdelingen naar ons land komen en beweren dat ze voor onze vrijheid vechten", aldus Wardak. "Het is heel moeilijk om niet het idee te geven dat het om bezetters gaat."
Ook Mohammed Pashtun, hoofd van de recherche in Kandahar, de traditionele thuisbasis van de Taliban, is kritisch ten aanzien van McChrystals conclusie. "Het opvoeren van het aantal buitenlandse troepen heeft geen zin", zei hij. "Van het geld dat één Amerikaanse soldaat kost kunnen we vijftien Afghaanse soldaten of agenten betalen."
Ik heb het over niks zinnigs zeggen als iemand roept dat we door moeten gaan "omdat we er nou toch al zijn". Je hebt goede argumenten voor Afghanistan of niet, maar "we zijn er nou toch" is een zeer slecht argument.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:24 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Bijna goed. Het grootste gevaar is dat je een mening hebt (voor of tegen) zonder ooit zelf moeite gedaan te hebben om tot een fatsoenlijk oordeel te komen. Simpelweg nabauwen van politieke en opinie-leiders valt daar niet onder.
Ik heb er over nagedacht. Ik ken plausibele redenen om uit te stappen, maar ook om te blijven zitten. Ik kende voor vertrek redenen om te gaan, maar ook om niet te gaan. Ik heb voors en tegens afgewogen. Uit de post die ik hier van jou quote blijkt dat niet. Daaruit spreekt alleen maar "Don't try to change my mind, because it is already made up." Jij spreekt over 'niks zinnigs zeggen' en 'doordrukken' als het over argumenten 'voor' gaat.
Wat maakt dat nou uit? Ik betaal er wel voor, en word er op aangekeken omdat we zogenaamd democratisch voor deze missie besloten hebben.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij gaat er dan ook niet heen volgens mij
De amerikanen hebben hun eigen terrorisme uitgelokt, en nou moet mijn regering ze helpen hun eigen troep op te ruimen. En de regering doet dat en liegt en draait om democratische legitimiteit te versieren.quote:je regering heeft het gebroken en die moet het dus maar fixen, dat doet ze door middel van militaire inzet
Wat ze daar in die poephutten in Afghanistan uitspoken zal me eigenlijk vrij weinig interesseren, zolang ze maar geen bedreiging vormen voor de westerse wereld. En daar ging het fout, want dat wilden ze wel zijn. Toen moest er ingegrepen worden. Ikzelf had het bij het platgooien van de kampen en het opjagen van de leiders gehouden, maar Bush moest per se de cowboy uithangen en een nieuwe vijand creeeren.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:01 schreef SingleCoil het volgende:
Het is uitsluitend aan de afghanen om de zaken in Afghanistan te regelen zoals de afghanen dat graag willen. Wij hebben daar absoluut niets mee te maken, hoe erg/raar/wreed/fout we het allemaal ook vinden. Wat mij betreft is de vrijheid van een volk zélf te bestemmen belangrijker dan onze emoties bij hoe ze dat doen.
1) Wie kijkt je daarop aan? De halve beschaafde wereld zit er op de een of andere manier wel...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
1) Wat maakt dat nou uit? Ik betaal er wel voor, en word er op aangekeken omdat we zogenaamd democratisch voor deze missie besloten hebben.
2) De amerikanen hebben hun eigen terrorisme uitgelokt, en nou moet mijn regering ze helpen hun eigen troep op te ruimen. En de regering doet dat en liegt en draait om democratische legitimiteit te versieren.
Waar had jij dan last van? Of wij? WIlde je nou echt beweren dat die holbewoners een bedreiging vormen voor de vrije wereld? Was het niet meer een klap in het gezicht van de regering Bush, die ze al jaren verdiend hadden? Hoogste tijd dat iemand een keer het lef had om de VS uit te leggen dat ze niet onkwetsbaar zijn, en prima dat ze een keer geraakt zijn op een plaats waar het écht pijn doet. Ik betreur het geweld en de doden maar ik hoop wel dat ze er iets van leren. Wel triest dat wij ons vervolgens weer in een zinloze wraakactie mee laten slepen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:19 schreef Northside het volgende:
[..]
Wat ze daar in die poephutten in Afghanistan uitspoken zal me eigenlijk vrij weinig interesseren, zolang ze maar geen bedreiging vormen voor de westerse wereld. En daar ging het fout, want dat wilden ze wel zijn. Toen moest er ingegrepen worden. Ikzelf had het bij het platgooien van de kampen en het opjagen van de leiders gehouden, maar Bush moest per se de cowboy uithangen en een nieuwe vijand creeeren.
Samengevat: wat mij betreft doen de Afghanen in Afghanistan waar ze lekker zin in hebben, zolang we er hier maar geen last van hebben. Dat is blijkbaar uit zichzelf niet mogelijk, dus dan moet de bedreiging maar weggenomen worden door de regio stabiel te maken (goedschiks/kwaadschiks).
volgens de US nietquote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:12 schreef Vortix het volgende:
Drugsproductie maakt maar een klein gedeelte uit van de financiering van de Taliban. Het meeste geld komt van giften uit de Islamitische wereld en dictaturen.
quote:Drugs for guns: how the Afghan heroin trade is fuelling the Taliban insurgency
By Jerome Starkey in Kunduz
Tuesday, 29 April 2008The heroin flooding Britain's streets is threatening the lives of UK troops in Afghanistan, an Independent investigation can reveal.
Russian gangsters who smuggle drugs into Britain are buying cheap heroin from Afghanistan and paying for it with guns. Smugglers told The Independent how Russian arms dealers meet Taliban drug lords at a bazaar near the old Afghan-Soviet border, deep in Tajikistan's desert. The bazaar exists solely to trade Afghan drugs for Russian guns – and sometimes a bit of sex on the side.
jamaarhulliedoenhetookquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:22 schreef Northside het volgende:
[..]
1) Wie kijkt je daarop aan? De halve beschaafde wereld zit er op de een of andere manier wel...
Eensch.quote:2) En daar kan je helemaal niets aan doen. Ja, je kan symbolisch "tegen" stemmen bij de volgende verkiezingen... democratie is sowieso een schijnvertoning.
Amerika is weer ouderwets bezigquote:'Broer Karzai op loonlijst CIA'
ANP
Gepubliceerd op 28 oktober 2009 10:22, bijgewerkt op 28 oktober 2009 11:18
NEW YORK -
De broer van de Afghaanse president Karzai, Ahmed Wali, staat op de loonlijst van de Amerikaanse geheime dienst CIA. Dat meldt de Amerikaanse krant The New York Times op gezag van Amerikaanse diplomaten.
De CIA zou Karzai betalen voor onder meer het helpen opzetten van een Afghaanse paramilitaire troepenmacht, die in en om de zuidelijke stad Kandahar opereert. Hij zou de afgelopen acht jaar al voor verschillende klussen zijn ingezet door de CIA en daarvoor betaald zijn.
Opiumhandel
Karzai speelt naar verluidt een grote rol in de bloeiende, illegale opiumhandel in Afghanistan. Hij zou de bruggen over de rivier Helmand, tussen de provincies Helmand en Kandahar, controleren. Drugssmokkelaars zouden enorme bedragen moeten betalen om met vrachtauto's de bruggen te mogen passeren, aldus bronnen van het Afghaanse ministerie van Binnenlandse Zaken.
Tegen Karzai zou geen onderzoek ingesteld kunnen worden omdat de Afghaanse overheid aan elkaar hangt van corrupte ambtenaren.
Zijn betrekkingen met de CIA suggereren dat de VS niet doen wat ze kunnen om de lucratieve Afghaanse drugshandel een halt toe te roepen. Voor de Taliban is drugshandel een belangrijke bron van inkomsten.
Verkiezingen
Karzai wordt ook verantwoordelijk gehouden voor het opzetten van tientallen stembureau's voor de presidentsverkiezingen van 20 augustus, die alleen op papier bestonden. Hiermee werden tienduizenden valse stemmen uitgebracht. Op 7 november vindt de tweede ronde van de verkiezingen plaats. De eerste ronde is ongeldig verklaard vanwege fraude.
http://www.volkskrant.nl/(...)zai_op_loonlijst_CIA
ach, beschaafd...heb je de "heldendaden" van Ridder Marco Kroon al eens bekeken? Die zich met luchtsteun een pad wist te banen door de wilde afghaanse horden? Zal een lekker beschaafd bloedbad geweest zijnquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:22 schreef Northside het volgende:
[..]
1) Wie kijkt je daarop aan? De halve beschaafde wereld zit er op de een of andere manier wel...
Jamaardeanderenwillenookweg!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
jamaarhulliedoenhetook![]()
Een bedreiging niet, maar je moet als westerse wereld wel duidelijk maken wat wel en niet kan. In je hut zitten mokken kan, aanslagen op het westen plegen kan niet. Met hoe het daarna gegaan is ben ik het ook helemaal niet eens, maar we zitten nu wel midden in die wraakactie. Nederland heeft partij gekozen en internationaal en politiek gezien is het waarschijnlijk het winstgevendste om het spelletje tot het eind uit te spelen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:33 schreef SingleCoil het volgende:
Waar had jij dan last van? Of wij? WIlde je nou echt beweren dat die holbewoners een bedreiging vormen voor de vrije wereld? Was het niet meer een klap in het gezicht van de regering Bush, die ze al jaren verdiend hadden? Hoogste tijd dat iemand een keer het lef had om de VS uit te leggen dat ze niet onkwetsbaar zijn, en prima dat ze een keer geraakt zijn op een plaats waar het écht pijn doet. Ik betreur het geweld en de doden maar ik hoop wel dat ze er iets van leren. Wel triest dat wij ons vervolgens weer in een zinloze wraakactie mee laten slepen.
Waarmee je nu echt definitief tot troll bent gebombardeerd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:27 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ach, beschaafd...heb je de "heldendaden" van Ridder Marco Kroon al eens bekeken? Die zich met luchtsteun een pad wist te banen door de wilde afghaanse horden? Zal een lekker beschaafd bloedbad geweest zijn
Ah ja, jij wordt nog wel verblind door het schitteren van klatergoud. Ik heb de MR's gelezen, het was gewoon allemaal niet erg fris, behalve voor uniformfetishisten en andere SM-liefhebbers natuurlijk. Maar als "de granaatscherven de boomtakken van de bomen rukken" kun je je wrs. ook wel voorstellen hoe het er in de Talibaan-linies uitgezien heeft. Jj zult dat wel beschaafd vinden, ik vind het gewoon een gruwelijke massamoord.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Waarmee je nu echt definitief tot troll bent gebombardeerd.
Het is het enige motief dat echt telt naar mijn mening. Nederland op de kaart zetten in de wereld, internationaal credits scoren en er misschien wat lucratieve contractjes, baantjes of andere voordelen uitslepen. De leefomstandigheden daar verbeteren voor de locals is leuk meegenomen, maar dat kan nooit DE reden zijn om in deze mate deel te nemen aan die missie, alle propaganda ten spijt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:36 schreef SingleCoil het volgende:
Als je winstgevendheid belangrijker vindt dan alle andere motieven, ja, dan moet je wrs wel blijven zitten tot de macht van het westen kleiner is geworden dan die van china/india, en er voor ons dus ook geen winst meer te behalen valt aan het hersenloos achternalopen van de VS, dan wrs de 5de wereldmacht. Waarschijnlijk rond 2018. Het goede nieuws is dan dat we bijna op de helft zitten
quote:
quote:Karzai speelt naar verluidt een grote rol in de bloeiende, illegale opiumhandel in Afghanistan. Hij zou de bruggen over de rivier Helmand, tussen de provincies Helmand en Kandahar, controleren. Drugssmokkelaars zouden enorme bedragen moeten betalen om met vrachtauto's de bruggen te mogen passeren, aldus bronnen van het Afghaanse ministerie van Binnenlandse Zaken.
Tegen Karzai zou geen onderzoek ingesteld kunnen worden omdat de Afghaanse overheid aan elkaar hangt van corrupte ambtenaren
Ik ken het verhaal. Ik beweer niet dat het fris was. Alleen lees jij iets heel anders dan ik. Jij leest over "die arme Taliban" die onder vuur genomen worden. Ik lees over Nederlandse soldaten die zo enorm knel komen te zitten dat ze vuur uit laten brengen op hun eigen stellingen om überhaupt een kans te krijgen om het er levend vanaf te kunnen brengen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:40 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ah ja, jij wordt nog wel verblind door het schitteren van klatergoud. Ik heb de MR's gelezen, het was gewoon allemaal niet erg fris, behalve voor uniformfetishisten en andere SM-liefhebbers natuurlijk. Maar als "de granaatscherven de boomtakken van de bomen rukken" kun je je wrs. ook wel voorstellen hoe het er in de Talibaan-linies uitgezien heeft. Jj zult dat wel beschaafd vinden, ik vind het gewoon een gruwelijke massamoord.
Datlijktmeeenuitstekendideequote:
Het is dus gewoon ouderwetsche machtspolitiek, kolonialisme, pakken wat je pakken kan. De hele opbouwmissie is een HOAX.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:32 schreef Northside het volgende:
[..]
Een bedreiging niet, maar je moet als westerse wereld wel duidelijk maken wat wel en niet kan. In je hut zitten mokken kan,
Tja...dat komt ervan als je soldaatje gaat spelen in iemand anders z'n achtertuin. Blijf daar dan ook weg, dan kom je ook niet in het nauw te zitten en hoef je dus ook geen bloedbad aan te richten. Door te kiezen daar naartoe te gaan ga je ook impliciet accoord met het feit dat je in situaties terecht kunt komen die je niet zonder bloedvergieten kunt (wilt?) oplossen, en daardoor maak je jezelf eigenlijk alleen al door te kiezen voor ons verblijf in afghanistan tot een massamoordenaar. Noemhet hoe je wilt, maar als jij willens en wetens granaten op mensen gooit ben je een moordenaar. Een ridder-vierde-klasse-moordenaar, maar wel een moordenaar.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:41 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ken het verhaal. Ik beweer niet dat het fris was. Alleen lees jij iets heel anders dan ik. Jij leest over "die arme Taliban" die onder vuur genomen worden. Ik lees over Nederlandse soldaten die zo enorm knel komen te zitten dat ze vuur uit laten brengen op hun eigen stellingen om überhaupt een kans te krijgen om het er levend vanaf te kunnen brengen.
en over de moeders van de talibaan-jongens hebben we het gemakshalve maar niet? Jij redeneert alsof het over de uitslag van een voetbalwedstrijd gaat, waar za afloop nog een biertje samen drinken. De realiteit is dat er tegenover iedere nederlandse "overwinning" een enorme lading verdriet, pijn en woede bijalle nabestaanden blijft liggen, een gewedige voedingsbodem voor welke verzetsbeweging dan ook.quote:Ja, ik kan me voorstellen hoe dat er uit zag. Ik kan me zelfs levendig voorstellen hoe dat gevoeld moet hebben. Ik kan me voorstellen hoe elk zintuig dat je hebt de strijd, de herrie, het bloed en verschroeide vlees waarneemt. En ik weet dat Kroon zijn mannen met die actie allemaal heel thuis heeft gebracht, in plaats van dat hij en zijn mannen allemaal met hun geslachtsdelen in hun mond aan bomen gevonden zouden worden, zo zwaar toegetakeld door diezelfde arme Taliban dat hun eigen moeder ze niet meer zou herkennen.
Ik wil het bord nog wat groter maken: "als er wapens gebruikt moeten worden, loop dan alsjeblieft de andere kant uit". Als je uitsluitend nog met wapens je gelijk kunt halen dan moet je je afvragen of je wel gelijk wilt hebben.quote:Doe de wereld een lol: als jij in een oorlogsgebied, waar dan ook, terechtkomt, zorg dat je een bod boven je hoofd hebt waarop staat:
"Als er wapens gebruikt moeten worden om mij te redden, loop dan alsjeblieft de andere kant op!" En hou je er ook aan, met je principiële hoofd! Elke militair die toch probeert je te redden (zo zitten ze nou eenmaal in elkaar, de zotten) moet je gewoon wegsturen, al slaan de kogels en granaatscherven per duizend in op de boom waar je je achter verschuilt.
Maar daarvoor kennen we ook nog strafuitsluitingsgronden, dan ben je dus geen moordenaarquote:Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
quote:Niet strafbaar is hij die een feit begaat waartoe hij door overmacht is gedrongen.
quote:1
Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.
2
Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door aanranding veroorzaakt.
quote:Niet strafbaar is hij die een feit begaat ter uitvoering van een wettelijk voorschrift.
Wow dat zijn al 4 dingen die van toepassing zijn dat je geen moordenaar bent. Wow... je bent geen moordenaarquote:1
Niet strafbaar is hij die een feit begaat ter uitvoering van een ambtelijk bevel, gegeven door het daartoe bevoegde gezag.
vreemde denkwijze over falen heb jequote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:41 schreef Northside het volgende:
[..]
Nee, want dan heeft het westen gefaald. En dat kan niet.
Sorry, maar wie doet hier nou de posts waar ik op reageer? Jij toch? Heb je liever dat ik antwoorden aan jou direct op sp3c speel soms? Als je kaatst moet je de bal verwachten. Als je daar niet tegenkunt moet je het spelletje niet willen spelen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:03 schreef SingleCoil het volgende:
[...]
Heb je je touwens weleens afgevraagd waarom jij niet gewoon kunt discusseren zonder direct op de man te spelen?
Je maakt (minstens) twee hele grote fouten:quote:Jij lijkt wel te denken datals ik nou maar dood ben het allemaal minder erg is met dat bloedvergieten en moordenaars enzo...terwijl de moordenaar in jou zit, niet in mij...
Singlecoil weet het beter dan het recht, en beter dan de Internationale gemeenschap. Die wetsartikelen zijn leuk, maar slechts een excuus om blind te kunnen moorden. SingleCoil weet het allemaal beter, maar niet als hij 3 topics lang antwoorden moet geven op vragen die te lastig zijn. Dan hult hij zich in een mystiek stilzwijgen, of komt hij met vage algemeenheden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:16 schreef Esses het volgende:
Het leuke is:
[..]
Maar daarvoor kennen we ook nog strafuitsluitingsgronden, dan ben je dus geen moordenaar
[..]
[..]
[..]
[..]
Wow dat zijn al 4 dingen die van toepassing zijn dat je geen moordenaar bent. Wow... je bent geen moordenaarWel heb je een mens gedood, maar ja, je bent geen moordenaar. Ken het recht voor je met zulke kreten gaat gooien.
Is dat ook waar als de strategie wordt aangepast? Of moeten de troepen gewoon zonder discussie naar huis, en Afghanen aan hun lot overgelaten worden?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:52 schreef henkway het volgende:
[..]
vreemde denkwijze over falen heb je
beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald
Nee. Als de VN nu, na het matige optreden op de Balkan, van Afghanistan ook een puinhoop maakt hebben ze definitief aangetoond een papieren tijger te zijn. Dat laten ze echt niet gebeuren, dus whatever it takes, Afghanistan moet een succes worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:52 schreef henkway het volgende:
vreemde denkwijze over falen heb je
beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald
Ja, hoeveel mensen in Afrika en India laten we aan hun lot over ??quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Is dat ook waar als de strategie wordt aangepast? Of moeten de troepen gewoon zonder discussie naar huis, en Afghanen aan hun lot overgelaten worden?
Amen to that!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:00 schreef Sloggi het volgende:
Sommige mensen maken zich hier toch even onsterfelijk belachelijk.
Wie is er verantwoordelijk voor het besluit naar Afghanistan te gaan? Wie heeft het mandaat verleend?
Als we hier al kunnen spreken van moordenaars, dan zijn het de politici die besloten Afghanistan binnen te vallen. Een militair heeft op dat besluit geen invloed. Maar een militair vuurt wel kogels af. Heeft hij dan bloed aan zijn handen? Wat mij betreft in morele zin niet. Een militair is namelijk vrijwel nooit in de positie een weloverwogen oordeel te vellen over het besluit dat door de politiek genomen wordt. Als een militair aan elke beslissing die door iemand boven hem wordt genomen gaat twijfelen, dan komen we nergens. Ook niet als we in Afrika waterputten aan het graven zijn.
De politiek wordt wel geacht in de positie te verkeren een weloverwogen besluit te nemen. Zij is dus verantwoordelijk, niet de militair.
Je bedoelt de NAVO (of haal ik nu wat door elkaar?).quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:19 schreef Northside het volgende:
[..]
Nee. Als de VN nu, na het matige optreden op de Balkan, van Afghanistan ook een puinhoop maakt hebben ze definitief aangetoond een papieren tijger te zijn. Dat laten ze echt niet gebeuren, dus whatever it takes, Afghanistan moet een succes worden.
In India? Welke oorlog of hongersnood is daar aan de gang?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:19 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja, hoeveel mensen in Afrika en India laten we aan hun lot over ??
Daar=Afghanistan? En waar vluchten ze dan heen? Europa? De VS? Australië? Want op de één of andere manier gaat dat vluchten nooit naar China of Rusland of zo...quote:Wie daar weg wil kan vluchten, wie daar wil blijven hoeft niets te doen
Nee, de VN. Zowel op de Balkan als in Afghanistan is de NAVO de onderaannemer van de VN, werkend onder de regels van de VN.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je bedoelt de NAVO (of haal ik nu wat door elkaar?).
Okéquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee, de VN. Zowel op de Balkan als in Afghanistan is de NAVO de onderaannemer van de VN, werkend onder de regels van de VN.
Nou in Kazachstan is ruimte zat en niet zo ver ervandaan, daarnaast is het een van de rijkste landen ter wereld aan uranium en zeldzame delfstoffenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:30 schreef RonaldV het volgende:
[..]
In India? Welke oorlog of hongersnood is daar aan de gang?
Los daarvan: 10 jaar geleden stond Afghanistan ook op het lijstje van landen waarvan men riep "waarom doen we daar niets aan?" Nu doen we er wel wat aan, en dan is het weer neit goed![]()
Ik zei het een paar dagen geleden al: Als we naar Afrika gaan gaan er mensen piepen dat we geen respect hebben voor de lokale krijgsheren, en dat we beter naar weer een ander land hadden kunnen gaan. Make up your minds!
[..]
Daar=Afghanistan? En waar vluchten ze dan heen? Europa? De VS? Australië? Want op de één of andere manier gaat dat vluchten nooit naar China of Rusland of zo...
Het weer is prima en Afghanistan heeft nooit op het lijstje van hongerlanden gestaan, tot de NAVO er kwamquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:30 schreef RonaldV het volgende:
[..]Los daarvan: 10 jaar geleden stond Afghanistan ook op het lijstje van landen waarvan men riep "waarom doen we daar niets aan?" Nu doen we er wel wat aan, en dan is het weer neit goed![]()
Nu wel dan?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:08 schreef henkway het volgende:
Het weer is prima en Afghanistan heeft nooit op het lijstje van hongerlanden gestaan, tot de NAVO er kwam
Waarom denk je dat die landen de Afghanen willen hebben? Turkmenistan, Uzbekistan en Tajikistan zullen de Afghanen waarschijnlijk regelrecht terug naar huis sturen met het bericht: leuk geprobeerd maar probeer het later nog eens. Dit geld naar alle waarschijnlijk ook voor China, Pakistan en Iran. En Kazakhstan slaat helemaal nergens op. Ook al mochten ze daarheen willen dan zit je weer met mijn eerste punt en dat is de grens over steken (Om nog maar niet te spreken over de optie of Kazakhstan ze überhaupt wel wil hebben)quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:02 schreef henkway het volgende:
[..]
Nou in Kazachstan is ruimte zat en niet zo ver ervandaan, daarnaast is het een van de rijkste landen ter wereld aan uranium en zeldzame delfstoffen
Kirgizie , Oezbekistan, Turkmenistan ben ik zelf vaak geweest en daar kunnen ze ook zo heen, lijkt erg op Afghanistan
Daar is schoon water en lekkere vis in overvloed, niemand heeft daar honger
[ afbeelding ]
Zolang er tenminste geen eikels met een enorm ego in jeeps komen rondscheuren
We hadden ook niet kunnen gaan en ze aan hun lot overlaten. De Russen hadden ook niet hoeven gaan en ze an hun lot overlaten. Maar dat deden ze niet. Ze gingen wel, miljoenen doden, corruptie, drugs (een van de weinige voordelenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Is dat ook waar als de strategie wordt aangepast? Of moeten de troepen gewoon zonder discussie naar huis, en Afghanen aan hun lot overgelaten worden?
Ja, ja, befehl ist befehl, dat hadden we al eens meegemaakt, daarom mogen jullie babies verbranden en is het de schuld van de burger die niet op de goede partij gestemd heeft. Immers, een militair heef geen ethisch besef en doet slechts wat de politiek hem opdraagt. Hij moordt zonder te morren en was zijn handen in onschuld.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Juist! Wat Sloggi zegt.
Het is niet de militair die verantwoordelijk is maar de politiek. Daarbij met een hele dikke vinger wijzende op Srebrenica.
+1!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hadden ook niet kunnen gaan en ze aan hun lot overlaten. De Russen hadden ook niet hoeven gaan en ze an hun lot overlaten. Maar dat deden ze niet. Ze gingen wel, miljoenen doden, corruptie, drugs (een van de weinige voordelen). Die mensen aan hun lot overlaten is het beste wat Afghanistan had kunnen overkomen, maar helaas....
Ik weet niet, we kunnen toch blijven proberen? Misschien snap één van die oermensen op een gegeven moment wel dat er ook andere manieren zijn om je zin te krijgen dan met 115mm'squote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:48 schreef Lightning_NL het volgende:
Het heeft echt geen nut om met deze beroepsmongolen te blijven discussieren.ze snappen niks over de wereld en de mens en ze zullen altijd een ENORM groot bord voor hun kop blijven hebben.
Oh...die..?quote:Het zijn de types die zeggen dat de krijgsmacht afgeschaft moet worden. Die kun en die moet je niet serieus nemen maar gewoon een eind in de rondte laten blaten.
Echt kerel, kom eens uit je grot!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:42 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ja, ja, befehl ist befehl, dat hadden we al eens meegemaakt, daarom mogen jullie babies verbranden en is het de schuld van de burger die niet op de goede partij gestemd heeft. Immers, een militair heef geen ethisch besef en doet slechts wat de politiek hem opdraagt. Hij moordt zonder te morren en was zijn handen in onschuld.
Je kunt draaikont wat je wilt, als je iemand weloverwogen dood zonder dat daar een heel duidelijke noodzaak voor was dan is het voor mij toch moord. Als jij een partijtje de rambo uit gaat lopen hangen en je komt daarbij in het nauw en je laat dus iedereen in je buurt maar gewoon kapot maken dan ben je voor mij een moordenaar. Of denk je dat je ook terug mag schieten als de politie je onder schot neemt? Dacht je dat dat zelfverdediging was, Damesonderbroekje? Ik denk dat je nog even terug moet naar de ww.wetboekenvoordummies.nl
Ergens trek je een grens.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:52 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik weet niet, we kunnen toch blijven proberen? Misschien snap één van die oermensen op een gegeven moment wel dat er ook andere manieren zijn om je zin te krijgen dan met 115mm's
[..]
Oh...die..?
Nee, onze granaten zijn kindvriendelijk! Laat me toch niet lachen, denk je nou echt dat de Ridder zijn kruisvaart afgeblazen had als 'ie had geweten dat er kinderen onder de talibaanstrijders waren? Get real...we hebben met eigen ogen in Vietnam kunnen zien waar onze jiongens toe in staat zijn, zegt de naam My Lai je iets? De oorlog maakt een beest van ieder mens, en een heel onplezierig en gevaarlijk beest van een mens met een geweer. Maar goed, kies er zelf maar voor hoor...wij vangen je na afloop van je rambo-kick wel weer op met lieve hulp voor zielige ex-commando's waarvan het geweten toch wel gaat knagen...nee, de nederlanders, die zouden dat nooit doen...wel eens van Rawahgedeh gehoord, waar onze jongens met veel bravoer die opstandige indonesiers eens even aan zouden pakken? Oh nee, links propagandapraat natuurlijk...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Echt kerel, kom eens uit je grot!
Babies verbranden, uitmoorden..........zucht![]()
Dat doen de Taliban ja, niet de Nederlanders.
Als ik dat zou denken zou k aan mijn eigen ethisch besef gaan twijfelen. Maar dat mag jij niet van de baas.quote:Bijzonder veel Nederlanders hebben geen ethisch besef, getuige jijzelf.
ja, ja, zelfstandige verantwoordelijke inititiefrijke individuen. Die verder gewoon kritiekloos doen wat er gezegd wordt.quote:Lees meer over de Krijgsmacht en er zal een wereld voor je opengaan. Men wilt juist geen Rambo's. maar mensen die ook zelfstandig kunnen nadenken.
kennelijk.Moet ik daarom dood of is dat graf meer overdrachtelijk?quote:Als er iemand is die totaal geen benul heeft van het militaire vak dan ben jij dat wel, plus Henkway.
SC, nu delf jij je eigen graf, want jij hebt nul komma nul verstand van politiek/militaire verhoudingen.
ik ga mijn best eens doen...ah ja, ik weet het al: een politieagent doet wél iets nuttigs!quote:Daarnaast is de functie van een agent totaal anders dan die van militair. Heb jij je datzelf ook wel eens afgevraagd waarom dat zo is? Zou je eens moeten doen.
Omdat die landen geen enkel gezag hebben in de meeste regios en ook geen goede grenswachten en geen registratie van burgersquote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:15 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die landen de Afghanen willen hebben? Turkmenistan, Uzbekistan en Tajikistan zullen de Afghanen waarschijnlijk regelrecht terug naar huis sturen met het bericht: leuk geprobeerd maar probeer het later nog eens.
En Kazachstan slaat helemaal nergens op. Ook al mochten ze daarheen willen dan zit je weer met mijn eerste punt en dat is de grens over steken (Om nog maar niet te spreken over de optie of Kazachstan ze überhaupt wel wil hebben)
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
theedrinken met kut marokanen?
Zet aub die roze bril eens af. Dat geitenvolk weet niet beter en wilt niet beter weten.
I rest my case. Met idioten zoals jou valt niet te praten!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:10 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Nee, onze granaten zijn kindvriendelijk! Laat me toch niet lachen, denk je nou echt dat de Ridder zijn kruisvaart afgeblazen had als 'ie had geweten dat er kinderen onder de talibaanstrijders waren? Get real...we hebben met eigen ogen in Vietnam kunnen zien waar onze jiongens toe in staat zijn, zegt de naam My Lai je iets? De oorlog maakt een beest van ieder mens, en een heel onplezierig en gevaarlijk beest van een mens met een geweer. Maar goed, kies er zelf maar voor hoor...wij vangen je na afloop van je rambo-kick wel weer op met lieve hulp voor zielige ex-commando's waarvan het geweten toch wel gaat knagen...nee, de nederlanders, die zouden dat nooit doen...wel eens van Rawahgedeh gehoord, waar onze jongens met veel bravoer die opstandige indonesiers eens even aan zouden pakken? Oh nee, links propagandapraat natuurlijk...
[..]
Als ik dat zou denken zou k aan mijn eigen ethisch besef gaan twijfelen. Maar dat mag jij niet van de baas.
[..]
ja, ja, zelfstandige verantwoordelijke inititiefrijke individuen. Die verder gewoon kritiekloos doen wat er gezegd wordt.
[..]
kennelijk.Moet ik daarom dood of is dat graf meer overdrachtelijk?
[..]
ik ga mijn best eens doen...ah ja, ik weet het al: een politieagent doet wél iets nuttigs!
Vietnam......onze jongens.......quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:10 schreef SingleCoil het volgende:
Get real...we hebben met eigen ogen in Vietnam kunnen zien waar onze jiongens toe in staat zijn
Met VMBO mag men al bij de Hermandad, net zoals men dat mag in de Strijdkrachten.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:25 schreef SingleCoil het volgende:
Stel je niet aan: voor eenzelfde misstap worden beiden even zwaar beoordeeld.
k
Maar politieagenten die kampongs uitmoorden, ik heb er nog nooit van gehoord, jij wel? Denk je dat dat komt door 1) de veel hogere ethiek bij de politie, 2) het gebrek aan vuurwapens bij de politie, 3) de veel betere opleiding van de politieagenten, of 4) omdat militairen in een oorlog terecht kunnen komen en de politie niet? Ik schat dus wel het laatste...ik heb ook niks tegen het leger, ik heb iets tegen oorlog...
ach ja...soms zijn "we" alles wat uit het westen komt, maar als het je niet uit komt ineens niet meer he? Kinderachtig. Verder ook sterk inhoudelijke reactie.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:31 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Vietnam......onze jongens.......
Je verdraait mijn post. Individuele gevallen van oorlogsmisdaden kunnen best op naam van één of enkele militairen te schrijven zijn. Met dergelijke gevallen heeft 'de politiek' niets van doen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:42 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ja, ja, befehl ist befehl, dat hadden we al eens meegemaakt, daarom mogen jullie babies verbranden en is het de schuld van de burger die niet op de goede partij gestemd heeft. Immers, een militair heef geen ethisch besef en doet slechts wat de politiek hem opdraagt. Hij moordt zonder te morren en was zijn handen in onschuld.
jij mag het ook wel doen hoorquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:27 schreef henkway het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Is dat de mening van de gemiddelde soldaat??
En moeten zulke mensen opbouwwerk doen ??
ah...we zijn de lockheed-affairevergeten?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Met VMBO mag men al bij de Hermandad, net zoals men dat mag in de Strijdkrachten.
Gebrek aan vuurwapens heeft de politie zeker niet, ze hebben er zat. Punt is dat de politiek verzuimd dat de politie ruimere bevoegdheden krijgt.
Hogere ethiek bij de Politie??? hmmmmmmm vreemd. Dacht dat er toch echt meer corruptie bij de pliesie is dan bij de Strijdkrachten.
Zegt hij dat er géén corruptie is bij de strijdkrachten? Je moet eens leren lezen, vriend. Discussiëren met jou is geen pretje op deze manier.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:33 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ah...we zijn de lockheed-affairevergeten?Hou op, mijn buik, mijn buik...
Onze jongens is bij elke militair (en waarschijnlijk ook nog elke burger) gewoon een Nederlandse soldaat NIET het westen in het algemeen, dat maak jij er weer van.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:32 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ach ja...soms zijn "we" alles wat uit het westen komt, maar als het je niet uit komt ineens niet meer he? Kinderachtig. Verder ook sterk inhoudelijke reactie.
Jij wilde, jij kreeg.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:31 schreef SingleCoil het volgende:
Ok, another one bites the dust. Jammer, ik dacht dat er wel wat meer ruggengraat zou zitten hier. Maar als je één keer My Lai zegt is het kennelijk al te veel voor de tere zieltjes. Geen wonder dat er meer militairen in Afghanistan nodig zijn. Laten we alleen niet hopen dat de Kleenex daar ooit op raakt:)
Juistquote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:48 schreef Lightning_NL het volgende:
Het zijn de types die zeggen dat de krijgsmacht afgeschaft moet worden.
De militair zit daar vrijwillig, hij is niet verplicht militair te worden. EN als hij dat al wél wil dan kan hij ook opdrachten weigeren waarvan naar zijn inzicht het gevaar voor onschuldigen te groot is. Flinke kans dat hij geen lange carriere voor de boeg heeft maar dat zegt meer over het instituut oorlog dan over de militair.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je verdraait mijn post. Individuele gevallen van oorlogsmisdaden kunnen best op naam van één of enkele militairen te schrijven zijn. Met dergelijke gevallen heeft 'de politiek' niets van doen.
Maar als jij de inval in Afghanistan en elke granaat die daar wordt gegooid als een oorlogsmisdaad ziet, en elke dode die valt als een slachtoffer van moord ziet, dan kun je een militair niet persoonlijk verantwoordelijk houden. De politiek neemt die beslissingen, een militair doet tot op bepaalde hoogte zijn werk.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:33 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ah...we zijn de lockheed-affairevergeten?Hou op, mijn buik, mijn buik...
Misschien gebruiken zij meer hun hersens en denken eerst na voor ze stoere dingen blatenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij wilde, jij kreeg.
Dus nu niet opeens terugtrekken.
De gemiddelde Nederlander/Fokker heeft een ruggegraat van spaghetti.
Totaal geen daadkracht.
hij kan kennelijk niet meer voor zichzelf praten? Ken jij een groter schandaal dan het lockheed schandaal, maar dan bij de nederlandse politie? Nee hè? Dus scheer je weg!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zegt hij dat er géén corruptie is bij de strijdkrachten? Je moet eens leren lezen, vriend. Discussiëren met jou is geen pretje op deze manier.
...en die vliegtuigen waren voor in de badkuip..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
![]()
Gast, Prins Bernhard mocht dan wel de titel Generaal hebben, echter, hij was er nooit eentje geweest. In het echt dus.
Prins Willem-Alexander heeft ook die titel, maar is hij ook echt Generaal? Nee dus.
Hallo, jij was er toch klaar mee? Wie gat er dan met z'n staart tussen z'n benen af? yeah yeah, another one bites the dust...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij wilde, jij kreeg.
Dus nu niet opeens terugtrekken.
De gemiddelde Nederlander/Fokker heeft een ruggegraat van spaghetti.
Totaal geen daadkracht.
Wat is jouw baan? Wat doe jij voor de kost als ik vragen mag?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:37 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
De militair zit daar vrijwillig, hij is niet verplicht militair te worden. EN als hij dat al wél wil dan kan hij ook opdrachten weigeren waarvan naar zijn inzicht het gevaar voor onschuldigen te groot is. Flinke kans dat hij geen lange carriere voor de boeg heeft maar dat zegt meer over het instituut oorlog dan over de militair.
Voor mij is de redenering simpel: oorlog maakt beesten van mensen en vreselijke beesten van miltairen. WIl je geen vreselijk beest zijn dan wordt je geen militair. WIl je geen beest zijn dan blijf je weg uit een oorlog. Zit je er toch en wordt je een vreselijk beest, laat jezelf dan niet ineens kennen door naar de politiek te wijzen maar neem je verantwoordelijkheid als een kerel.
...en indonesie, ook niks aan de hand, gewoon doorlopen, mensen ? Geinig zijn jullie...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:35 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Onze jongens is bij elke militair (en waarschijnlijk ook nog elke burger) gewoon een Nederlandse soldaat NIET het westen in het algemeen, dat maak jij er weer van.
En mijn post niet inhoudelijk noemen...de ironie
Ik snap de relevantie van je vraag niet. Je mag het wel weten maar wat heeft het met deze diskussie te maken?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat is jouw baan? Wat doe jij voor de kost als ik vragen mag?
Dat blijkt wel weer hier jaquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:39 schreef henkway het volgende:
[..]
Misschien gebruiken zij meer hun hersens en denken eerst na voor ze stoere dingen blaten
Dat laatste zal ik je niet weigeren. Ik ben geen hufter.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:40 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
...en die vliegtuigen waren voor in de badkuip..
gast, echt...mag ik een glaasje water ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |