Daarop zeg ik je, dat de POLITIEK BEPAALT WAAR WE HEENGAAN ! NIET , NIET , nogmaals.. NIET de Militairen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:11 schreef henkway het volgende:
[..]
Omdat jullie graag stoer willen rondcrossen en daar schiet niemand iets mee op
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:45 schreef henkway het volgende:
[..]
In een oorlogsgebied is opbouw onmogelijk en een oorlog verliezen is dom
Again! , gewoon.. lekker negeren wat je is uitgelegd.. en nogmaals! Je lijkt wel een grijsgespeelde grammafoon plaat zonder stop knopjequote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:30 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik wil alleen duidelijk maken dat de hele wereld enorm baalt van die zinloze oorlogen door militairen die in een jeep willen scheuren, terwijl er zoveel zinvolle dingen te doen zijn
Dus je wilt helemaal geen smerige oorlog voeren??quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:27 schreef Pumatje het volgende:
Goed, men ( ik ) heb je uitgelegd dat de politiek beslist waar Militairen worden ingezet, door jullie gekozen partijen die de 2e kamer vormen, niet blij mee, andere keuze 4 jaar later.. Dat was duidelijk!
Joh het zal de koningin worst zijn waar jullie rondcrossenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:50 schreef RonaldV het volgende:
Nog zo één die niet kan lezen... Ik heb in het vorige topic duidelijk gemaakt waar ''de Koningin" in die post voor staat.
blijkbaar niet zo te zienquote:Heb je zelf wel enig idee wat je allemaal post?
quote:wo 21 okt 2009, 21:00
Taliban rijker dan ooit door drugshandel
WENEN - De radicaalislamitische opstandelingenbeweging Taliban verdient momenteel meer geld aan de internationale handel in drugs uit Afghanistan dan toen zij in de jaren negentig aan de macht was in het land. Dat stelt het in Wenen gevestigde VN-bureau voor de bestrijding van drugs en criminaliteit (Undoc) in een woensdag gepubliceerd rapport.
Jaarlijks beuren de Taliban zo'n 90 tot 160 miljoen dollar (60 tot 107 miljoen euro) aan opiumgelden, tien jaar geleden was dat nog 75 tot 100 miljoen dollar (50 tot 67 miljoen euro). De directe betrokkenheid bij de drugshandel stelt de Taliban in staat „een oorlogsmachinerie te bekostigen die technologisch steeds complexer en omvangrijker wordt”, zegt Undoc-baas Antonio Maria Costa in een toelichting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mu!
Waarom zou iemand op zo'n beroepsmongoolpost inhoudelijk reageren?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:38 schreef SingleCoil het volgende:
Ik had ook inmiddels moeten weten dat schrijven in overdrachtelijke zin bij figuren als RonaldV verspilde moeite is. Ik ga het nog een keer proberen, misschien snapt íe het nu beter:
nou hij zal er niet om liegen toch?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:42 schreef Lightning_NL het volgende:
De taliban in staat om technologisch steeds beter materiaal te kopen? Yeah right...
Waarom gebeurt dat dan niet? Tegenwoordig is zoiets als MANPAD-gebruik van de Taliban al bijzonder zeldzaam. Echte AA guns hebben ze ook vrijwel niet meer. Ik geloof niet veel van dat berichtje
quote:Antonio Maria Costa is an Under-Secretary-General of the United Nations, appointed in May 2002 to the positions of Executive Director of the United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC) and Director-General of the United Nations Office in Vienna
Dat dus.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:41 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Waarom zou iemand op zo'n beroepsmongoolpost inhoudelijk reageren?
Misschin zou je ook gewoon kunnen doen? Ik stel toch gewoon een vraag? En de vraag is vrij simpel: doe je als militair alles wat de regering je opdraagt of heb je daar ook een eigen verantwoordelijkheid in? ROnaldV en consorten willen mij doen geloven dat de eed/belofte zaligmakend is en dat zij daarmee de handenin onschuld kunnen wassen - befehl ist befehl, nietwaar? Klopt dat, of is er ook nog ruimte voor een persoonlijke verantwoordelijkheid?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:41 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Waarom zou iemand op zo'n beroepsmongoolpost inhoudelijk reageren?
Die vraag heb ik hier al zo vaak beantwoord dat ik de moeite van het tikken niet eens meer neem.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:14 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Misschin zou je ook gewoon kunnen doen? Ik stel toch gewoon een vraag? En de vraag is vrij simpel: doe je als militair alles wat de regering je opdraagt of heb je daar ook een eigen verantwoordelijkheid in? ROnaldV en consorten willen mij doen geloven dat de eed/belofte zaligmakend is en dat zij daarmee de handenin onschuld kunnen wassen - befehl ist befehl, nietwaar? Klopt dat, of is er ook nog ruimte voor een persoonlijke verantwoordelijkheid?
sorry, ik was de spoiler vergeten:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Die vraag heb ik hier al zo vaak beantwoord dat ik de moeite van het tikken niet eens meer neem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mu!
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:22 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
sorry, ik was de spoiler vergeten:Loud and completely unreadable.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RonaldV out.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
liever geen grappen over mijn sexuele geaardheidquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:46 schreef RonaldV het volgende:
Stel je niet zo nichterig aan als een gesprek niet loopt zoals je wil, zeg.
Je weigert daar toch op in te gaan? De vraag is simpel: als een militair een opdracht krijgt, moet hij die dan altijd uitvoeren of moet hijzelf ook nadenken over de redelijkheid van de opdracht? In het eerste geval kan hij zich dus altijd verstoppen achter befehl ist befehl, ook als hem gevraagd wordt babies te verbranden,of bijv. de locale bevolking te voet de berm in te sturen, op zoek naar ied's...quote:Ik wacht nog op een antwoord op een eerdere vraag: Waarom moet ik me kunnen verstoppen achter Befehl ist Befehl?
Mijn vraag aan jou: waarom zou ik me daarachter moeten verstoppen? Jij suggereert dat ik me daar achter zou wilen verstoppen, terwijl ik daar geen enkele reden toe heb. Dus ik zou graag een toelichting van je hebben.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:11 schreef jij:
Precies, kun je later altijd roepen dat Befehl nu eenmaal Befehl ist en dat je verder ook van niks wist!
In de NL Krijgsmacht heeft de soldaat dan het recht om het bevel niet op te volgen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:54 schreef SingleCoil het volgende:
Het is (lastig begrip) een hypothetische vraag, want jij bent geen militair die een order krijgt om babies te verbranden en dus hoef je je nergens voor te verstoppen.
Maar stél nou - het is niet zo, maar probeer je voor te stellen dat - je wél een militair bent die die order krijgt (dat is niet zo, maar stel je voor), moet je die dan rucksichtsloss uitvoeren, in het kader van Befehl ist Befehl, orf mag je ook eens zeggen, hé, is dat wel OK? Theoretisch, he?
SC laat zich leiden door sentiment. Hij heeft duidelijk geen enkele feeling met het militaire bedrijf (MIVD incluis) en de mensen die daar werken. Het komt niet in hem op dat mensen die ergens fundamenteel anders over denken dan dat hij doet toch gewoon genuanceerd over zaken kunnen nadenken. Mililtair zijn is nadrukkelijk niet alleen maar springen omdat de baas springen zegt. Dat hij niet weet wat het militaire leven inhoudt neem ik hem niet kwalijk. Ik weet niks van (om maar iets te noemen) het leven als bankmedewerker. Ieder zijn ding. Maar ik neem hem wel kwalijk dat hij zichzelf een fantasie over militairen in zijn hoofd heeft gehaald, die tot 'de werkelijkheid' heeft gebombardeerd, en op basis daarvan zich compleet verkeerde beelden in zijn hoofd gehaald.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Het volk laat zich leiden door sentiment. Dat is niet per definitie slecht, maar in dit geval wel omdat het gewone volk geen benul heeft van wat er allemaal gedaan is aldaar.
Juistquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:36 schreef RonaldV het volgende:
[..]
SC laat zich leiden door sentiment. Hij heeft duidelijk geen enkele feeling met het militaire bedrijf (MIVD incluis) en de mensen die daar werken. Het komt niet in hem op dat mensen die ergens fundamenteel anders over denken dan dat hij doet toch gewoon genuanceerd over zaken kunnen nadenken. Mililtair zijn is nadrukkelijk niet alleen maar springen omdat de baas springen zegt. Dat hij niet weet wat het militaire leven inhoudt neem ik hem niet kwalijk. Ik weet niks van (om maar iets te noemen) het leven als bankmedewerker. Ieder zijn ding. Maar ik neem hem wel kwalijk dat hij zichzelf een fantasie over militairen in zijn hoofd heeft gehaald, die tot 'de werkelijkheid' heeft gebombardeerd, en op basis daarvan zich compleet verkeerde beelden in zijn hoofd gehaald.
Je mag best een mening hebben, maar zorg dan tenminste dat de feiten waar je je mening op baseert kloppen. Anders wordt die mening gewoon verbannen naar waar hij thuishoort: de prullenbak.
SC een oorlog is nooit schoon, was het niet, is het niet en zal het ook nooit worden.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:10 schreef SingleCoil het volgende:
ZIen jullie zelf ook dat je iedere vraag oftopicop een of andere manier persoonlijk op de vraagsteller probeert terug te gooien? Probeer je eigen ego wat leeg te laten lopen dan is dat ook minder nodig. En ja, ik laat mij leiden door sentimenten, een bewuste keus. Je zou het ook eens moeten proberen.
Ik vat maar even samen dat jullie dus van mening zijn dat iedere gek zelf wel snapt dat hij een order als "gooi maar napalm op die dorpjes" niet zou moeten opvolgen. Toch kun je niet ontkennen dat in iedere oorlog en aan iedere kant dit soort gruwelijkheden voorkomen (als je dat wel wilt ontkennen zijn we natuurlijk snel uitgepraat, maar ik denk dat we allemaal de feiten wel kennen). En ik kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat dat niet in alle gevallen leidinggevenden en uitvoerenden met een IQ onder de 70 zijn die daaraan me doen.
Maar, vastgesteld hebbende dat de gehoorzaamheid aan regerng en koningin een grens kent, en meer to-the-point, hoe ver gaat die eigen verantwoordelijkheid van 'de militair' dan? Is het alleen dat je zaken mag weigeren die strafrechtelijk verboden zijn? Of gaat dat verder, als er in jouw ogen een grote fout gemaakt wordt, mag/moet je daar dan iets aan doen?
Als je het op een opiumveld gooit is er geen enkel probleem, maar je kan ook onkruidverdelger gebruiken.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:31 schreef RonaldV het volgende:
Het probleem is dat het gooien van napalm op een dorp niet per definitie een oorlogsmisdaad is. Voor jou als thuis achter de krant zittende burger wel, maar jij kent de feiten niet allemaal.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:33 schreef RonaldV het volgende:
Even los van Afghanistan, en een paar decennia terug.
Al 5 jaar zucht het grootste deel van Europa onder het juk van de Nazi's, miljoenen joden zijn al vergast, en nog eens miljoenen staan op de nominatie om ook omgebracht te worden. De Geallieerden staan in Engeland klaar om Europa te gaan bevrijden. Het is eind mei 1944, en Eisenhouwer heeft besloten dat de invasie afgeblazen wordt. De troepen gaan naar hun families in de VS, Canada en Engeland, hun wapens worden in vrachtschepen geladen om midden op de Atlantische Oceaan afgezonken te worden zodat niemand ze meer kan gebruiken voor het doden van burgers. De Amerikaanse luchtmacht wordt teruggevlogen naar de VS, alleen wat de Britten kunnen gebruiken voor het verdedigen van Engeland blijft achter.
De reden: de nieuwe Amerikaanse president Singlecoil wil niet dat er ook nog maar één burgerdode valt bij het bevrijden van Europa. Zijn Engelse collega Henkway is het met hem eens, ze breken de strijd dus af.
In Augustus valt Hitler Engeland binnen. Het eiland valt binnen 14 dagen zonder dat er ook maar één schot gelost is. De Duitse aanvallende troepen hebben bij de inval namelijk burgers gevangen genomen, en van Prime Minister Henkway mogen de Engelse troepen niet op de Duitsers vuren als daarbij de kans bestaat dat er burgers geraakt zullen worden. Tegen Kerstmis 1944 worden de laaste Engelse joden afgevoerd naar Auschwitz en Sobibor.
Door het stoppen van de luchtaanvallen vanuit Engeland krijgen de Duitsers hun productie en dus hun economie weer op gang. De opmars van de Russen wordt gestopt, en eind 1945 staan de Duitsers weer aan de poorten van Moskou. Begin 1946 laten de Duitsers met behulp van V-2 raketten atoombommen vallen op Leningrad, Moskou en Kiev, waarbij in totaal 5 miljoen doden vallen. In de Pacific krijgen de Japanners weer de overhand, en nemen ze Australië en India over. Pas wanneer de Duitsers en de Japanners ze aan de randen van moslimgebied aankomen in Turkije en Pakistan lopen ze stuk. Fanatieke moslimlegers weten de opmars te stuiten, en houden zo de controle over de wereld olievoorraden. Ondertussen sterven in Europa miljoenen mensen door de Duitse bezetters, en in Australië gaat het al niet veel beter met de nazaten van Europeanen.
In 1960 worden in de VS schattingen gemaakt van de gevolgen van de beslissing van president SingleCoil en prime minister Henkway. Verschillende bronnen spreken elkaar tegen, maar men is het er over eens dat in totaal minstens 100 miljoen mensen het leven hebben gelaten.
Even los van de correctheid van dit verhaaltje: de luchtaanvallen op Duitse steden hebben weinig gedaan om de Duitse oorlogsproductie daadwerkelijk te doen dalen, daarvoor waren ze veel te inaccuraat. De strategische zin van deze bombardementen was voornamelijk om te zorgen dat de Duitsers zoveel mogelijk capaciteit moesten gebruiken voor AA-doeleinden, zodat deze soldaten en dit materieel weg bleef van de frontlinies.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:33 schreef RonaldV het volgende:
Even los van Afghanistan, en een paar decennia terug.
Al 5 jaar zucht het grootste deel van Europa onder het juk van de Nazi's, miljoenen joden zijn al vergast, en nog eens miljoenen staan op de nominatie om ook omgebracht te worden. De Geallieerden staan in Engeland klaar om Europa te gaan bevrijden. Het is eind mei 1944, en Eisenhouwer heeft besloten dat de invasie afgeblazen wordt. De troepen gaan naar hun families in de VS, Canada en Engeland, hun wapens worden in vrachtschepen geladen om midden op de Atlantische Oceaan afgezonken te worden zodat niemand ze meer kan gebruiken voor het doden van burgers. De Amerikaanse luchtmacht wordt teruggevlogen naar de VS, alleen wat de Britten kunnen gebruiken voor het verdedigen van Engeland blijft achter.
De reden: de nieuwe Amerikaanse president Singlecoil wil niet dat er ook nog maar één burgerdode valt bij het bevrijden van Europa. Zijn Engelse collega Henkway is het met hem eens, ze breken de strijd dus af.
In Augustus valt Hitler Engeland binnen. Het eiland valt binnen 14 dagen zonder dat er ook maar één schot gelost is. De Duitse aanvallende troepen hebben bij de inval namelijk burgers gevangen genomen, en van Prime Minister Henkway mogen de Engelse troepen niet op de Duitsers vuren als daarbij de kans bestaat dat er burgers geraakt zullen worden. Tegen Kerstmis 1944 worden de laaste Engelse joden afgevoerd naar Auschwitz en Sobibor.
Door het stoppen van de luchtaanvallen vanuit Engeland krijgen de Duitsers hun productie en dus hun economie weer op gang. De opmars van de Russen wordt gestopt, en eind 1945 staan de Duitsers weer aan de poorten van Moskou. Begin 1946 laten de Duitsers met behulp van V-2 raketten atoombommen vallen op Leningrad, Moskou en Kiev, waarbij in totaal 5 miljoen doden vallen. In de Pacific krijgen de Japanners weer de overhand, en nemen ze Australië en India over. Pas wanneer de Duitsers en de Japanners ze aan de randen van moslimgebied aankomen in Turkije en Pakistan lopen ze stuk. Fanatieke moslimlegers weten de opmars te stuiten, en houden zo de controle over de wereld olievoorraden. Ondertussen sterven in Europa miljoenen mensen door de Duitse bezetters, en in Australië gaat het al niet veel beter met de nazaten van Europeanen.
In 1960 worden in de VS schattingen gemaakt van de gevolgen van de beslissing van president SingleCoil en prime minister Henkway. Verschillende bronnen spreken elkaar tegen, maar men is het er over eens dat in totaal minstens 100 miljoen mensen het leven hebben gelaten.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:06 schreef RonaldV het volgende:
Ik denk dat je geen clue hebt. Er is ALTIJD al sprake geweest van collateral damage. Je moet er altijd rekening mee houden. Met de huidige precisiewapens kun je echter wel met zekerheid stellen dat de collateral damage nog nooit zo laag geweest is. Vroeger moest je een complete stad platbombarderen om een spoorbrug om te gooien.
Ik werk op dit moment in Nijmegen. Ik ben nog niemand tegengekomen die me meldde dat hij de Britten en Amerikanen haat om wat ze tijdens Market Garden hebben gedaan. De Britten en Polen zijn vorige maand nog als helden in Arnhem en Oosterbeek onthaald, ondanks dat ze tijdens een totaal verloren strijd beide steden aan gort hebben geschoten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:55 schreef henkway het volgende:
[..]
Juist het al dan niet abusievelijk platbombarderen van gebouwen of wagens met daarbij onschuldige slachtoffers, maakt dat de bezetter gehaat wordt, en dat vergeet men nooit, dan kun je nog zo graag de bevolking te vriend willen houden door zijn opiumvelden te gaan bewaken of snoepjes uit te delen
De bezetter blijft altijd de vreemde indringer die het land bezet houdt.
Persoonlijk vind ik dat er een verschil zit tussen het gedogen van een opiumveld (wat trouwens heel goed past inde gedoog-traditie van Nederland!) en het bewaken van een opiumveld. Maar die nuance zal ik misschien als enige zien.quote:Persoonlijk vindt ik dat de NAVO geen opiumvelden hoort te bewaken, maar die moet vernietigen , maar goed dat is mijn mening
De britten en de US waren in oorlog met Nazi-Duitsland en moesten om de vijand te bevechten ook in nederland vechtenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik werk op dit moment in Nijmegen. Ik ben nog niemand tegengekomen die me meldde dat hij de Britten en Amerikanen haat om wat ze tijdens Market Garden hebben gedaan. De Britten en Polen zijn vorige maand nog als helden in Arnhem en Oosterbeek onthaald, ondanks dat ze tijdens een totaal verloren strijd beide steden aan gort hebben geschoten.
[..]
Persoonlijk vind ik dat er een verschil zit tussen het gedogen van een opiumveld (wat trouwens heel goed past inde gedoog-traditie van Nederland!) en het bewaken van een opiumveld. Maar die nuance zal ik misschien als enige zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |