Nou in Kazachstan is ruimte zat en niet zo ver ervandaan, daarnaast is het een van de rijkste landen ter wereld aan uranium en zeldzame delfstoffenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:30 schreef RonaldV het volgende:
[..]
In India? Welke oorlog of hongersnood is daar aan de gang?
Los daarvan: 10 jaar geleden stond Afghanistan ook op het lijstje van landen waarvan men riep "waarom doen we daar niets aan?" Nu doen we er wel wat aan, en dan is het weer neit goed![]()
Ik zei het een paar dagen geleden al: Als we naar Afrika gaan gaan er mensen piepen dat we geen respect hebben voor de lokale krijgsheren, en dat we beter naar weer een ander land hadden kunnen gaan. Make up your minds!
[..]
Daar=Afghanistan? En waar vluchten ze dan heen? Europa? De VS? Australië? Want op de één of andere manier gaat dat vluchten nooit naar China of Rusland of zo...
Het weer is prima en Afghanistan heeft nooit op het lijstje van hongerlanden gestaan, tot de NAVO er kwamquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:30 schreef RonaldV het volgende:
[..]Los daarvan: 10 jaar geleden stond Afghanistan ook op het lijstje van landen waarvan men riep "waarom doen we daar niets aan?" Nu doen we er wel wat aan, en dan is het weer neit goed![]()
Nu wel dan?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:08 schreef henkway het volgende:
Het weer is prima en Afghanistan heeft nooit op het lijstje van hongerlanden gestaan, tot de NAVO er kwam
Waarom denk je dat die landen de Afghanen willen hebben? Turkmenistan, Uzbekistan en Tajikistan zullen de Afghanen waarschijnlijk regelrecht terug naar huis sturen met het bericht: leuk geprobeerd maar probeer het later nog eens. Dit geld naar alle waarschijnlijk ook voor China, Pakistan en Iran. En Kazakhstan slaat helemaal nergens op. Ook al mochten ze daarheen willen dan zit je weer met mijn eerste punt en dat is de grens over steken (Om nog maar niet te spreken over de optie of Kazakhstan ze überhaupt wel wil hebben)quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:02 schreef henkway het volgende:
[..]
Nou in Kazachstan is ruimte zat en niet zo ver ervandaan, daarnaast is het een van de rijkste landen ter wereld aan uranium en zeldzame delfstoffen
Kirgizie , Oezbekistan, Turkmenistan ben ik zelf vaak geweest en daar kunnen ze ook zo heen, lijkt erg op Afghanistan
Daar is schoon water en lekkere vis in overvloed, niemand heeft daar honger
[ afbeelding ]
Zolang er tenminste geen eikels met een enorm ego in jeeps komen rondscheuren
We hadden ook niet kunnen gaan en ze aan hun lot overlaten. De Russen hadden ook niet hoeven gaan en ze an hun lot overlaten. Maar dat deden ze niet. Ze gingen wel, miljoenen doden, corruptie, drugs (een van de weinige voordelenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Is dat ook waar als de strategie wordt aangepast? Of moeten de troepen gewoon zonder discussie naar huis, en Afghanen aan hun lot overgelaten worden?
Ja, ja, befehl ist befehl, dat hadden we al eens meegemaakt, daarom mogen jullie babies verbranden en is het de schuld van de burger die niet op de goede partij gestemd heeft. Immers, een militair heef geen ethisch besef en doet slechts wat de politiek hem opdraagt. Hij moordt zonder te morren en was zijn handen in onschuld.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Juist! Wat Sloggi zegt.
Het is niet de militair die verantwoordelijk is maar de politiek. Daarbij met een hele dikke vinger wijzende op Srebrenica.
+1!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hadden ook niet kunnen gaan en ze aan hun lot overlaten. De Russen hadden ook niet hoeven gaan en ze an hun lot overlaten. Maar dat deden ze niet. Ze gingen wel, miljoenen doden, corruptie, drugs (een van de weinige voordelen). Die mensen aan hun lot overlaten is het beste wat Afghanistan had kunnen overkomen, maar helaas....
Ik weet niet, we kunnen toch blijven proberen? Misschien snap één van die oermensen op een gegeven moment wel dat er ook andere manieren zijn om je zin te krijgen dan met 115mm'squote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:48 schreef Lightning_NL het volgende:
Het heeft echt geen nut om met deze beroepsmongolen te blijven discussieren.ze snappen niks over de wereld en de mens en ze zullen altijd een ENORM groot bord voor hun kop blijven hebben.
Oh...die..?quote:Het zijn de types die zeggen dat de krijgsmacht afgeschaft moet worden. Die kun en die moet je niet serieus nemen maar gewoon een eind in de rondte laten blaten.
Echt kerel, kom eens uit je grot!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:42 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ja, ja, befehl ist befehl, dat hadden we al eens meegemaakt, daarom mogen jullie babies verbranden en is het de schuld van de burger die niet op de goede partij gestemd heeft. Immers, een militair heef geen ethisch besef en doet slechts wat de politiek hem opdraagt. Hij moordt zonder te morren en was zijn handen in onschuld.
Je kunt draaikont wat je wilt, als je iemand weloverwogen dood zonder dat daar een heel duidelijke noodzaak voor was dan is het voor mij toch moord. Als jij een partijtje de rambo uit gaat lopen hangen en je komt daarbij in het nauw en je laat dus iedereen in je buurt maar gewoon kapot maken dan ben je voor mij een moordenaar. Of denk je dat je ook terug mag schieten als de politie je onder schot neemt? Dacht je dat dat zelfverdediging was, Damesonderbroekje? Ik denk dat je nog even terug moet naar de ww.wetboekenvoordummies.nl
Ergens trek je een grens.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:52 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik weet niet, we kunnen toch blijven proberen? Misschien snap één van die oermensen op een gegeven moment wel dat er ook andere manieren zijn om je zin te krijgen dan met 115mm's
[..]
Oh...die..?
Nee, onze granaten zijn kindvriendelijk! Laat me toch niet lachen, denk je nou echt dat de Ridder zijn kruisvaart afgeblazen had als 'ie had geweten dat er kinderen onder de talibaanstrijders waren? Get real...we hebben met eigen ogen in Vietnam kunnen zien waar onze jiongens toe in staat zijn, zegt de naam My Lai je iets? De oorlog maakt een beest van ieder mens, en een heel onplezierig en gevaarlijk beest van een mens met een geweer. Maar goed, kies er zelf maar voor hoor...wij vangen je na afloop van je rambo-kick wel weer op met lieve hulp voor zielige ex-commando's waarvan het geweten toch wel gaat knagen...nee, de nederlanders, die zouden dat nooit doen...wel eens van Rawahgedeh gehoord, waar onze jongens met veel bravoer die opstandige indonesiers eens even aan zouden pakken? Oh nee, links propagandapraat natuurlijk...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Echt kerel, kom eens uit je grot!
Babies verbranden, uitmoorden..........zucht![]()
Dat doen de Taliban ja, niet de Nederlanders.
Als ik dat zou denken zou k aan mijn eigen ethisch besef gaan twijfelen. Maar dat mag jij niet van de baas.quote:Bijzonder veel Nederlanders hebben geen ethisch besef, getuige jijzelf.
ja, ja, zelfstandige verantwoordelijke inititiefrijke individuen. Die verder gewoon kritiekloos doen wat er gezegd wordt.quote:Lees meer over de Krijgsmacht en er zal een wereld voor je opengaan. Men wilt juist geen Rambo's. maar mensen die ook zelfstandig kunnen nadenken.
kennelijk.Moet ik daarom dood of is dat graf meer overdrachtelijk?quote:Als er iemand is die totaal geen benul heeft van het militaire vak dan ben jij dat wel, plus Henkway.
SC, nu delf jij je eigen graf, want jij hebt nul komma nul verstand van politiek/militaire verhoudingen.
ik ga mijn best eens doen...ah ja, ik weet het al: een politieagent doet wél iets nuttigs!quote:Daarnaast is de functie van een agent totaal anders dan die van militair. Heb jij je datzelf ook wel eens afgevraagd waarom dat zo is? Zou je eens moeten doen.
Omdat die landen geen enkel gezag hebben in de meeste regios en ook geen goede grenswachten en geen registratie van burgersquote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:15 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die landen de Afghanen willen hebben? Turkmenistan, Uzbekistan en Tajikistan zullen de Afghanen waarschijnlijk regelrecht terug naar huis sturen met het bericht: leuk geprobeerd maar probeer het later nog eens.
En Kazachstan slaat helemaal nergens op. Ook al mochten ze daarheen willen dan zit je weer met mijn eerste punt en dat is de grens over steken (Om nog maar niet te spreken over de optie of Kazachstan ze überhaupt wel wil hebben)
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
theedrinken met kut marokanen?
Zet aub die roze bril eens af. Dat geitenvolk weet niet beter en wilt niet beter weten.
I rest my case. Met idioten zoals jou valt niet te praten!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:10 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Nee, onze granaten zijn kindvriendelijk! Laat me toch niet lachen, denk je nou echt dat de Ridder zijn kruisvaart afgeblazen had als 'ie had geweten dat er kinderen onder de talibaanstrijders waren? Get real...we hebben met eigen ogen in Vietnam kunnen zien waar onze jiongens toe in staat zijn, zegt de naam My Lai je iets? De oorlog maakt een beest van ieder mens, en een heel onplezierig en gevaarlijk beest van een mens met een geweer. Maar goed, kies er zelf maar voor hoor...wij vangen je na afloop van je rambo-kick wel weer op met lieve hulp voor zielige ex-commando's waarvan het geweten toch wel gaat knagen...nee, de nederlanders, die zouden dat nooit doen...wel eens van Rawahgedeh gehoord, waar onze jongens met veel bravoer die opstandige indonesiers eens even aan zouden pakken? Oh nee, links propagandapraat natuurlijk...
[..]
Als ik dat zou denken zou k aan mijn eigen ethisch besef gaan twijfelen. Maar dat mag jij niet van de baas.
[..]
ja, ja, zelfstandige verantwoordelijke inititiefrijke individuen. Die verder gewoon kritiekloos doen wat er gezegd wordt.
[..]
kennelijk.Moet ik daarom dood of is dat graf meer overdrachtelijk?
[..]
ik ga mijn best eens doen...ah ja, ik weet het al: een politieagent doet wél iets nuttigs!
Vietnam......onze jongens.......quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:10 schreef SingleCoil het volgende:
Get real...we hebben met eigen ogen in Vietnam kunnen zien waar onze jiongens toe in staat zijn
Met VMBO mag men al bij de Hermandad, net zoals men dat mag in de Strijdkrachten.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:25 schreef SingleCoil het volgende:
Stel je niet aan: voor eenzelfde misstap worden beiden even zwaar beoordeeld.
k
Maar politieagenten die kampongs uitmoorden, ik heb er nog nooit van gehoord, jij wel? Denk je dat dat komt door 1) de veel hogere ethiek bij de politie, 2) het gebrek aan vuurwapens bij de politie, 3) de veel betere opleiding van de politieagenten, of 4) omdat militairen in een oorlog terecht kunnen komen en de politie niet? Ik schat dus wel het laatste...ik heb ook niks tegen het leger, ik heb iets tegen oorlog...
ach ja...soms zijn "we" alles wat uit het westen komt, maar als het je niet uit komt ineens niet meer he? Kinderachtig. Verder ook sterk inhoudelijke reactie.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:31 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Vietnam......onze jongens.......
Je verdraait mijn post. Individuele gevallen van oorlogsmisdaden kunnen best op naam van één of enkele militairen te schrijven zijn. Met dergelijke gevallen heeft 'de politiek' niets van doen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:42 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ja, ja, befehl ist befehl, dat hadden we al eens meegemaakt, daarom mogen jullie babies verbranden en is het de schuld van de burger die niet op de goede partij gestemd heeft. Immers, een militair heef geen ethisch besef en doet slechts wat de politiek hem opdraagt. Hij moordt zonder te morren en was zijn handen in onschuld.
jij mag het ook wel doen hoorquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:27 schreef henkway het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Is dat de mening van de gemiddelde soldaat??
En moeten zulke mensen opbouwwerk doen ??
ah...we zijn de lockheed-affairevergeten?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Met VMBO mag men al bij de Hermandad, net zoals men dat mag in de Strijdkrachten.
Gebrek aan vuurwapens heeft de politie zeker niet, ze hebben er zat. Punt is dat de politiek verzuimd dat de politie ruimere bevoegdheden krijgt.
Hogere ethiek bij de Politie??? hmmmmmmm vreemd. Dacht dat er toch echt meer corruptie bij de pliesie is dan bij de Strijdkrachten.
Zegt hij dat er géén corruptie is bij de strijdkrachten? Je moet eens leren lezen, vriend. Discussiëren met jou is geen pretje op deze manier.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:33 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ah...we zijn de lockheed-affairevergeten?Hou op, mijn buik, mijn buik...
Onze jongens is bij elke militair (en waarschijnlijk ook nog elke burger) gewoon een Nederlandse soldaat NIET het westen in het algemeen, dat maak jij er weer van.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:32 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ach ja...soms zijn "we" alles wat uit het westen komt, maar als het je niet uit komt ineens niet meer he? Kinderachtig. Verder ook sterk inhoudelijke reactie.
Jij wilde, jij kreeg.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:31 schreef SingleCoil het volgende:
Ok, another one bites the dust. Jammer, ik dacht dat er wel wat meer ruggengraat zou zitten hier. Maar als je één keer My Lai zegt is het kennelijk al te veel voor de tere zieltjes. Geen wonder dat er meer militairen in Afghanistan nodig zijn. Laten we alleen niet hopen dat de Kleenex daar ooit op raakt:)
Juistquote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:48 schreef Lightning_NL het volgende:
Het zijn de types die zeggen dat de krijgsmacht afgeschaft moet worden.
De militair zit daar vrijwillig, hij is niet verplicht militair te worden. EN als hij dat al wél wil dan kan hij ook opdrachten weigeren waarvan naar zijn inzicht het gevaar voor onschuldigen te groot is. Flinke kans dat hij geen lange carriere voor de boeg heeft maar dat zegt meer over het instituut oorlog dan over de militair.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je verdraait mijn post. Individuele gevallen van oorlogsmisdaden kunnen best op naam van één of enkele militairen te schrijven zijn. Met dergelijke gevallen heeft 'de politiek' niets van doen.
Maar als jij de inval in Afghanistan en elke granaat die daar wordt gegooid als een oorlogsmisdaad ziet, en elke dode die valt als een slachtoffer van moord ziet, dan kun je een militair niet persoonlijk verantwoordelijk houden. De politiek neemt die beslissingen, een militair doet tot op bepaalde hoogte zijn werk.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:33 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ah...we zijn de lockheed-affairevergeten?Hou op, mijn buik, mijn buik...
Misschien gebruiken zij meer hun hersens en denken eerst na voor ze stoere dingen blatenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij wilde, jij kreeg.
Dus nu niet opeens terugtrekken.
De gemiddelde Nederlander/Fokker heeft een ruggegraat van spaghetti.
Totaal geen daadkracht.
hij kan kennelijk niet meer voor zichzelf praten? Ken jij een groter schandaal dan het lockheed schandaal, maar dan bij de nederlandse politie? Nee hè? Dus scheer je weg!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zegt hij dat er géén corruptie is bij de strijdkrachten? Je moet eens leren lezen, vriend. Discussiëren met jou is geen pretje op deze manier.
...en die vliegtuigen waren voor in de badkuip..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
![]()
Gast, Prins Bernhard mocht dan wel de titel Generaal hebben, echter, hij was er nooit eentje geweest. In het echt dus.
Prins Willem-Alexander heeft ook die titel, maar is hij ook echt Generaal? Nee dus.
Hallo, jij was er toch klaar mee? Wie gat er dan met z'n staart tussen z'n benen af? yeah yeah, another one bites the dust...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij wilde, jij kreeg.
Dus nu niet opeens terugtrekken.
De gemiddelde Nederlander/Fokker heeft een ruggegraat van spaghetti.
Totaal geen daadkracht.
Wat is jouw baan? Wat doe jij voor de kost als ik vragen mag?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:37 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
De militair zit daar vrijwillig, hij is niet verplicht militair te worden. EN als hij dat al wél wil dan kan hij ook opdrachten weigeren waarvan naar zijn inzicht het gevaar voor onschuldigen te groot is. Flinke kans dat hij geen lange carriere voor de boeg heeft maar dat zegt meer over het instituut oorlog dan over de militair.
Voor mij is de redenering simpel: oorlog maakt beesten van mensen en vreselijke beesten van miltairen. WIl je geen vreselijk beest zijn dan wordt je geen militair. WIl je geen beest zijn dan blijf je weg uit een oorlog. Zit je er toch en wordt je een vreselijk beest, laat jezelf dan niet ineens kennen door naar de politiek te wijzen maar neem je verantwoordelijkheid als een kerel.
...en indonesie, ook niks aan de hand, gewoon doorlopen, mensen ? Geinig zijn jullie...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:35 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Onze jongens is bij elke militair (en waarschijnlijk ook nog elke burger) gewoon een Nederlandse soldaat NIET het westen in het algemeen, dat maak jij er weer van.
En mijn post niet inhoudelijk noemen...de ironie
Ik snap de relevantie van je vraag niet. Je mag het wel weten maar wat heeft het met deze diskussie te maken?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat is jouw baan? Wat doe jij voor de kost als ik vragen mag?
Dat blijkt wel weer hier jaquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:39 schreef henkway het volgende:
[..]
Misschien gebruiken zij meer hun hersens en denken eerst na voor ze stoere dingen blaten
Dat laatste zal ik je niet weigeren. Ik ben geen hufter.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:40 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
...en die vliegtuigen waren voor in de badkuip..
gast, echt...mag ik een glaasje water ?
Net zoals de gemiddelde Nederlander dus doet zodra hij/zij iets ziet dat het daglicht niet kan verdragen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:42 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
...en indonesie, ook niks aan de hand, gewoon doorlopen, mensen ? Geinig zijn jullie...
De individuele (NL) millitair is persoonlijk verantwoordelijk voor het naleven van de Rechten van de Mens en de Conventie van Geneve. Als je als millitair opdracht krijgt tot het plegen van misdaden moet je dienstbevel weigeren. Dan kom je waarschijnlijk voor de krijgsraad maar kom je na de oorlog tenminste niet voor en oorlogstribunaal (hoewel dat in de praktijk met individuele soldaten wel mee zal vallen)quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:37 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
De militair zit daar vrijwillig, hij is niet verplicht militair te worden. EN als hij dat al wél wil dan kan hij ook opdrachten weigeren waarvan naar zijn inzicht het gevaar voor onschuldigen te groot is. Flinke kans dat hij geen lange carriere voor de boeg heeft maar dat zegt meer over het instituut oorlog dan over de militair.
Voor mij is de redenering simpel: oorlog maakt beesten van mensen en vreselijke beesten van miltairen. WIl je geen vreselijk beest zijn dan wordt je geen militair. WIl je geen beest zijn dan blijf je weg uit een oorlog. Zit je er toch en wordt je een vreselijk beest, laat jezelf dan niet ineens kennen door naar de politiek te wijzen maar neem je verantwoordelijkheid als een kerel.
Dat betwijfel ik. Was jij het niet die aanvoerde dat er bij de politie veel meer corruptie zat dan in het leger? Dan zeg ik lockheed en lag me krom. Was er niet iemand anders hier die zei dat wij geen babies verbranden? Dan zeg ik Rawahgedeh en lach me weer blauw.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat laatste zal ik je niet weigeren. Ik ben geen hufter.
Maar gast zeg, ken je geschiedenis, want jij haalt wel heel wat zaken door elkaar.
Jij misschien. Ik zeg er wél wat van, ik bemoei me ermee en ik grijp in als ik het nodig vind. EN ja, dat gaat niet altijd goedquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Net zoals de gemiddelde Nederlander dus doet zodra hij/zij iets ziet dat het daglicht niet kan verdragen.
Iemand in elkaar geslagen zien worden, dus kop dicht en doorlopen dan maar? Dat mijnheer, dat is hoe de Nederlander van vandaag in elkaar steekt.
Maar we helpen nu niemand. Afghanistan is door de Russen, de moedjaheddin, Talibs en Amerikanen in elkaar geslagen en wij mogen de troep opruimen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Net zoals de gemiddelde Nederlander dus doet zodra hij/zij iets ziet dat het daglicht niet kan verdragen.
Iemand in elkaar geslagen zien worden, dus kop dicht en doorlopen dan maar? Dat mijnheer, dat is hoe de Nederlander van vandaag in elkaar steekt.
Niks van waar, we zijn hier om schooltjes te bouwen! Ik wil godverdomme schooltjes bouwen! Vuile linkse leugens!quote:'Broer Karzai op loonlijst CIA'
ANP
Gepubliceerd op 28 oktober 2009 10:22, bijgewerkt op 28 oktober 2009 13:54
NEW YORK - De broer van de Afghaanse president Karzai, Ahmed Wali, staat op de loonlijst van de Amerikaanse geheime dienst CIA. Dat meldt de Amerikaanse krant The New York Times op gezag van Amerikaanse diplomaten.
Ahmed Wali KarzaiDe CIA zou Karzai betalen voor onder meer het helpen opzetten van een Afghaanse paramilitaire troepenmacht, die in en om de zuidelijke stad Kandahar opereert. Hij zou de afgelopen acht jaar al voor verschillende klussen zijn ingezet door de CIA en daarvoor betaald zijn.
Opiumhandel
Karzai speelt naar verluidt een grote rol in de bloeiende, illegale opiumhandel in Afghanistan. Hij zou de bruggen over de rivier Helmand, tussen de provincies Helmand en Kandahar, controleren. Drugssmokkelaars zouden enorme bedragen moeten betalen om met vrachtauto's de bruggen te mogen passeren, aldus bronnen van het Afghaanse ministerie van Binnenlandse Zaken.
Tegen Karzai zou geen onderzoek ingesteld kunnen worden omdat de Afghaanse overheid aan elkaar hangt van corrupte ambtenaren.
Zijn betrekkingen met de CIA suggereren dat de VS niet doen wat ze kunnen om de lucratieve Afghaanse drugshandel een halt toe te roepen. Voor de Taliban is drugshandel een belangrijke bron van inkomsten.
Verkiezingen
Karzai wordt ook verantwoordelijk gehouden voor het opzetten van tientallen stembureau's voor de presidentsverkiezingen van 20 augustus, die alleen op papier bestonden. Hiermee werden tienduizenden valse stemmen uitgebracht. Op 7 november vindt de tweede ronde van de verkiezingen plaats. De eerste ronde is ongeldig verklaard vanwege fraude.
Mee eens. Ook ik was voorstander van deze oorlog, en ben dat nu nog steeds. De reden is simpel, de offers die gebracht zijn moeten niet voor niets zijn geweest.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar we helpen nu niemand. Afghanistan is door de Russen, de moedjaheddin, Talibs en Amerikanen in elkaar geslagen en wij mogen de troep opruimen.
Ik ben 7 jaar beroeps geweest en hij heeft gelijk. Het avontuur waar je voor tekent is slaaf zijn van politici die gaan voor eigenbelang en vriendjespolitiek. De rest is bullshit.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat is jouw baan? Wat doe jij voor de kost als ik vragen mag?
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:56 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Niks van waar, we zijn hier om schooltjes te bouwen! Ik wil godverdomme schooltjes bouwen! Vuile linkse leugens!
naïeve simpele zielen zijn er overal , dat is geen excuusquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mee eens. Ook ik was voorstander van deze oorlog, en ben dat nu nog steeds. De reden is simpel, de offers die gebracht zijn moeten niet voor niets zijn geweest.
Ik ben voor een andere aanpak, en langzaamaan schijnt men dat ook in te zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |