Ja goed zeg! Bij mij staat het al een tijdje in de planning, maar ik ben nog geen hesje oid tegengekomen. Ook niet echt gezocht..quote:Op woensdag 4 november 2009 20:46 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb van de week bij Halfords zo'n ademend windjack gehaald, je valt er in elk geval mee op
Oh die vond ik zoooo irritant de eerste keer dat ik hem deed! Ik moest echt wennen aan het maar 1 minuut kunnen herstellen...quote:Op woensdag 4 november 2009 21:08 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb vandaag les 8 gedaan. Telkens afwisselend 2 minuten lopen en dan 1 minuut wandelen. Ging goed, al vond ik die minuut telkens wel snel voorbij gaan hoor. Heb je drie passen gezet kun je weer gaan lopen.
't zal vast zo zijn dat Evy beter is voor je lijf maar ik heb een aantal jaren geleden eens geprobeerd met die schema's te lopen en ik vond het niks. Ik loop liever een stuk aaneen. Ik kies dus voor mijn eigen motivatie. En 2,5 km sprinten is er nog lang niet bij voor mij, ik zit amper boven de 10 km/u gemiddeld.quote:Op maandag 2 november 2009 23:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Lijkt me niet de meest effectieve methode om langere afstanden op een gezonde manier voor je lichaam te bereiken. Je kan beter een programma aanhouden. Les 1 van Evy 1 duurt bijvoorbeeld al 20 minuten ofzo, het gaat erom je lichaam langzaam te versterken, niet 2,5 km te gaan sprinten. Dat kan iedereen wel.
Normaal sport ik altijd in een bermudabroek (basketbalbroek). In de winter heb ik daar nu een lange tight onder (met de bermuda eroverheen zodat het niet lijkt of je in een legging looptquote:Op woensdag 4 november 2009 22:55 schreef BeeJee78 het volgende:
Tvp.
Ook een vraagje: Wat voor kleding gebruiken jullie in de winter?
Ik zie iedereen altijd in zo'n strakke broek lopen, maar ik vind het toch wel een drempel om zo'n ding aan te trekken. Ben ik de enige?
Wat grappig dat we precies even ver zijn en ook hetzelfde verkeerd deden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:58 schreef Lanoitan het volgende:
Ik heb gisteren les 3 ook afgerond, en dacht dus ook door de neus in te moeten ademen. Twee minuten lukt dat nog wel maar daarna krijg ik toch echt te weinig zuurstof. Maar na even googlen kwam ik er dus ook achter dat je met hardlopen normaal door de mond in- en uitademt. Hier is nog wat informatie te vinden over ademhaling tijdens het hardlopen!
Ik loop met zo'n veiligheidshesje en een speciaal bandje om je arm met felle knipperende lichten. Het ziet er debiel uit maar auto's mijden me als de pest.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:51 schreef Rafiki het volgende:
[..]
Ja goed zeg! Bij mij staat het al een tijdje in de planning, maar ik ben nog geen hesje oid tegengekomen. Ook niet echt gezocht..
Maar ik heb helemaal niks wat reflecteert of licht geeft en ik loop over het algemeen altijd 's avonds en een enkele keer in de ochtend. Daarom loop ik meestal alleen op fietspaden, waar geen auto's in de buurt zijn en niet zo veel verkeer is.
Je kan ook meedoen met een loopgroep, dan heb je een stok achter de deur en het is nog leuk ook...quote:Op donderdag 5 november 2009 15:55 schreef Twizu het volgende:
Ik heb respect voor jullie!
Ik heb echt geen discipline.
Je hebt het niet tegen mij denk ik.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:55 schreef Twizu het volgende:
Ik heb respect voor jullie!
Ik heb echt geen discipline.
Ik vind die strakke hardloopbroeken juist lekker zittenquote:Op donderdag 5 november 2009 15:50 schreef BeeJee78 het volgende:
Voor vrouwen vind ik zo'n 'legging' zo gek nog niet...
Maar voor mannen.... ik heb er laatst eentje gepast bij de Perry, en ik kreeg echt het gevoel alsof ik een panty aan het aandoen was ofzo.. erg onnatuurlijk :-)
Ik zag dat er ook speciale hardloop-trainingsbroeken zijn (extra dunne stof of zo), misschien is dat een goed alternatief. Binnenkort ook maar eens passen ergens.
Dat is dus de reden dat ik zo'n ding niet aantrek.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:31 schreef ColdFeet het volgende:
Maar flatteus is anders jaHallo massieve heupen
Ik heb even gezocht, bedoel je de 'Nike Dri-FIT Stretch Woven Men's Pants' ?quote:Op donderdag 5 november 2009 17:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Qua broek draag ik Nike Dri-Fit. Heerlijk lichtgewicht, je merkt amper dat je iets om je benen hebt en het houdt me lekker warm.
Zo'n legging-achtig iets is ook niks voor mij
Ik vind het juist wel lekker warm zitten! Meer dan een losser zittende broek. Maar goed, het is idd natuurlijk niet fraai, tenzij je écht een hertje bentquote:Op donderdag 5 november 2009 21:25 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat ik zo'n ding niet aantrek.Bovendien lijkt het me niet zo heel warm als het straks weer kouder weer wordt. Die broek die ik heb is van dat dikkere stof.
Mij zal je ook nooit zien in zo'n tight. Ik heb laatst een hele gewone wijde joggingbroek gekocht. Type tokkie maar hij voldoet.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:50 schreef BeeJee78 het volgende:
Voor vrouwen vind ik zo'n 'legging' zo gek nog niet...
Maar voor mannen.... ik heb er laatst eentje gepast bij de Perry, en ik kreeg echt het gevoel alsof ik een panty aan het aandoen was ofzo.. erg onnatuurlijk :-)
Ik zag dat er ook speciale hardloop-trainingsbroeken zijn (extra dunne stof of zo), misschien is dat een goed alternatief. Binnenkort ook maar eens passen ergens.
Ja, dat idd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:53 schreef BeeJee78 het volgende:
Ik heb even gezocht, bedoel je de 'Nike Dri-FIT Stretch Woven Men's Pants' ?
Het is toch geen reclame voor jouw eigen spullen verder? Jij mag ons toch gewoon een product of een webwinkel of wat dan ook aanraden?quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:19 schreef BeeJee78 het volgende:
@ColdFeet: Een link naar een winkel bedoel ik.. zou reclame zijn. Of is het niet zo streng hier?
Klopt, je hebt gelijk. Maar ik weet dat veel forums daar moelijk over doen. Dus de volgende keer post ik gewoon een linkje erbijquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het is toch geen reclame voor jouw eigen spullen verder? Jij mag ons toch gewoon een product of een webwinkel of wat dan ook aanraden?
Ik ken dat gevoel, erg klote...quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:37 schreef Skv het volgende:
Jezus Christus zeg,
Na een dag of 12 niet te hebben gelopen omdat mijn elleboog drie keer zo dik was als normaal ben ik vandaag maar weer verder gegaan. Leek me handig om niet direct de volgende les (22) te pakken, maar 21 nog een keer te doen. Wat een ramp was dat zeg.
Vorige keer dat ik 'm liep ging het opzich niet verkeerd, had alleen wat last van mn benen. Dat had ik nu niet, maar om de één of andere reden had ik steken in mijn zij als nooit tevoren en had ik het gevoel dat mijn hart meerdere keren bijna mijn lichaam uit knapte. Bij de tweede tien minuten als na 7 minuten pauze genomen en tijdens de laatse 12 minuten was ik na een minuut of 4 al weer gestopt. Uiteindelijk maar voortijdig afgeblazen en na 5,5 km naar huis gegaan. Gemiddelde tijd 10.07 km/h
Waar zou dit door kunnen komen? Zou het mogelijk zijn dat het komt door vier (redelijk grote) bakken koffie die ik een uur voor het lopen heb gehad? Heb er wel twee boterhammen bij gegeten. Of is dit normaal na een dag of 12 niks doen?
Bah
Hmm. Misschien komt het door die koffie. Ik hoop het maar.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:44 schreef BeeJee78 het volgende:
[..]
Ik ken dat gevoel, erg klote...
Maar kan vanalles zijn:
- Teveel of te vet gegeten voor de training
- Te weinig gedronken (te veel is trouwens ook weer niet goed).
- Te hard van stapel gegaan, dus gewoon te hard gelopen voor je niveau
- Of gewoon een slechte dag, heb ik ook regelmatig
Wat mij vaak helpt bij een steek is gewoon een stukje langzamer gaan lopen.
Sochtend's drink ik vaak drie grote kopen koffie achter elkaar, ik heb gemerkt dat het geen aanrader is om vlak daarna te gaan hardlopen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:37 schreef Skv het volgende:
Jezus Christus zeg,
Na een dag of 12 niet te hebben gelopen omdat mijn elleboog drie keer zo dik was als normaal ben ik vandaag maar weer verder gegaan. Leek me handig om niet direct de volgende les (22) te pakken, maar 21 nog een keer te doen. Wat een ramp was dat zeg.
Vorige keer dat ik 'm liep ging het opzich niet verkeerd, had alleen wat last van mn benen. Dat had ik nu niet, maar om de één of andere reden had ik steken in mijn zij als nooit tevoren en had ik het gevoel dat mijn hart meerdere keren bijna mijn lichaam uit knapte. Bij de tweede tien minuten als na 7 minuten pauze genomen en tijdens de laatse 12 minuten was ik na een minuut of 4 al weer gestopt. Uiteindelijk maar voortijdig afgeblazen en na 5,5 km naar huis gegaan. Gemiddelde tijd 10.07 km/h
Waar zou dit door kunnen komen? Zou het mogelijk zijn dat het komt door vier (redelijk grote) bakken koffie die ik een uur voor het lopen heb gehad? Heb er wel twee boterhammen bij gegeten. Of is dit normaal na een dag of 12 niks doen?
Van mijn benen / voeten heb ik nu totaal geen last, maar mijn hele middenrif voelt kut en ik ben kotsmisselijk.
Ik weet niet hoe lang je al bezig bent, maar voor een beginner zijn dit enorme snelheden.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Hmm. Misschien komt het door die koffie. Ik hoop het maar.
Qua snelheid: heb de eerste 2 km keurig 11.6 k/mh gemiddeld gelopen. van 2 tot 3,7 km 11.3 gemiddeld en daarna ging het mis. Van 3.7 tot 5,5 iets van 9.3 gemiddeld en ook nog drie keer gestopt.
Naja, overmorgen weer een kans. Mijn benen hebben op het moment nergens last van, maar mijn maag en buik hebben het even helemaal gehad met de rest van mijn lichaam.
Ik wilde het net zeggen. Volgens mij loop je gewoon veel te hard, anders zou je niet het gevoel hebben dat je hart je borstkas uit zou willen knappen. En misselijkheid is gewoon een verschijnsel van verzuring van je spieren. Vergelijk het maar als iemand die met veel te zware gewichten traint, die ligt na de training ook kotsend langs de kant.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:08 schreef BeeJee78 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang je al bezig bent, maar voor een beginner zijn dit enorme snelheden.
Vorige keer dat ik begon met hardlopen liep ik ook veel te hard waardoor ik ermee gekapt ben.
Die gevoelens kun je ook hebben door eten/drinken van te voren.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:34 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik wilde het net zeggen. Volgens mij loop je gewoon veel te hard, anders zou je niet het gevoel hebben dat je hart je borstkas uit zou willen knappen. En misselijkheid is gewoon een verschijnsel van verzuring van je spieren. Vergelijk het maar als iemand die met veel te zware gewichten traint, die ligt na de training ook kotsend langs de kant.
In vergelijking met de snelheden die ik normaal loop ben ik bij het begin van vandaag íets sneller geweest dan normaal. Maar ik heb een paar weken geleden 7,5 km gelopen met een gemiddelde snelheid van 11,3 km/h. Toen was ik ook wel goed naar de klote, maar ik kan het wel aan lijkt me. Ik hoop maar dat het door de koffie komt; zal dezelfde training over twee dagen nog eens proberen, dan ga ik ook wat langzamer van start.. 10.5 k/mh beginnen over de eerste 2 km. Hopelijk werkt dat!quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:34 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik wilde het net zeggen. Volgens mij loop je gewoon veel te hard, anders zou je niet het gevoel hebben dat je hart je borstkas uit zou willen knappen. En misselijkheid is gewoon een verschijnsel van verzuring van je spieren. Vergelijk het maar als iemand die met veel te zware gewichten traint, die ligt na de training ook kotsend langs de kant.
Ik loop alleen maar op hartslag. De eerste twee weken is het frustrerend omdat dat ding dan iedere keer tekeer gaat. Na die periode heb je daar veel minder last van omdat je hart beter getraind raakt. Mits je je aan de zone's houdt, anders heeft het geen zin en kun je net zo goed zonder lopen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:23 schreef jack4ya het volgende:
Zo!
Precies terug van loopje 3.
Van die laatste 3r-3w maar een 6r-3w gemaakt. Ging heel lekker.
Al dacht de hartslagmeter (voor het eerst mee) daar héél anders over. Volgens dat ding ga ik dood ofzo.
Wat moet ik daar nu mee? Aan de kant schuiven, of gewoon mee blijven nemen als registratie en er dan gewoon niet op letten?
Ze zijn ook wel gratis op het internet te vinden.quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:39 schreef Aster123 het volgende:
Ik heb besloten om te beginnen met het Start to run-programma met de podcasts en Evy.
Nu wilde ik het net bestellen via internet, maar ik heb geen idee hoe ik online moet betalen, aangezien zij in België zitten, en ik een Nederlandse bank heb. Geen van de mogelijkheden leek mij kunnen... Hoe hebben jullie dat gedaan?
Gelukkig was de eerste les gratis te downloaden en kan ik straks toch vast beginnen...
ZUSquote:Op zaterdag 7 november 2009 18:40 schreef Duizendpootje het volgende:
tvp omdat ik ook weer met Evy aan de slag wil!
Natuurlijk staat er verder niks "below"quote:blablabla 40 C wasmiddel blablabla, centrifugeren blabla If you are a man and you do not understand the way of washing mentioned above, let your wife or mother do it or you can follow the instructions below.....
ik ben er ook bij, vorig jaar ook meegedaan en kan het zeker aan iedereen aanradenquote:Op vrijdag 6 november 2009 20:33 schreef Skv het volgende:
Om weer een nieuw doel te hebben, heb ik me ingeschreven voor de Runner's World Zandvoort Circuit Run op 28 maart 2010. Groep 12 kilometer recreanten.
Tijdsvak 1 uur 15 minuten. Nu trainen!
http://www.rwcircuitrun.nl/
Les 19 stopte er na 7 min mee. (1,1 km gelopen en hoppa, telefoon loopt vast DANKZIJ evy) Dus heb ik les 20 daarna maar gelopen. Dat is 8, 1, 8, 2, 8, 1, 8, en dat viel me toch tegen. Wel vlgehouden. 6.4 km gelopen. Ben benieuwd of les 21 ook weer iets raars heeft, 17 en 19 deden het al niet bij mij.quote:Op maandag 9 november 2009 14:36 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik ga zometeen les 19 lopen, nog geen idee welke kant ik op ga. Ga denk ik maar een weg pakken met zo min mogelijk heuvels. Ik ben echt bang dat ik die langere loopstukken niet vol ga houden. We'll see.
Goed werk! behalve die vastlopers natuurlijkquote:Op maandag 9 november 2009 16:16 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Les 19 stopte er na 7 min mee. (1,1 km gelopen en hoppa, telefoon loopt vast DANKZIJ evy) Dus heb ik les 20 daarna maar gelopen. Dat is 8, 1, 8, 2, 8, 1, 8, en dat viel me toch tegen. Wel vlgehouden. 6.4 km gelopen. Ben benieuwd of les 21 ook weer iets raars heeft, 17 en 19 deden het al niet bij mij.
Doe je ook de 12 kilometer? Het lijkt me redelijk zwaar allemaal.quote:Op maandag 9 november 2009 15:43 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ik ben er ook bij, vorig jaar ook meegedaan en kan het zeker aan iedereen aanraden
geweldige loop, over het circuit, dan bikkelen over het strand en dit evenement groeit als kool.
uiteraardquote:Op maandag 9 november 2009 18:28 schreef Skv het volgende:
[..]
Doe je ook de 12 kilometer? Het lijkt me redelijk zwaar allemaal.
Oh hier wil je wel naar me zwaaien maar in het Rammstein topic niet?!quote:
Dat ziet er idd erg netjes uit!quote:Op maandag 9 november 2009 18:11 schreef Skv het volgende:
Zo, ik was Evy even helemaal zat met haar kutmuziek en wilde kijken of ik de 5km aan één stuk al vol kon houden.
Dat is gelukkig gelukt, ben maar even van de koffie afgebleven en zonder muziek gaan lopen in een rustig tempo.
Ben erg tevreden met het resultaat, voor het eerst zo'n stuk gelopen zonder één keer te stoppen. Denk dat ik de komende tijd maar wat rustiger tempo aan gaan houden. Ben nu ook niet echt moe of kapot ofzo.
[ afbeelding ]
Zou het handig zijn om nu Evy 1 verder te laten zitten? Ik ben bij les 21 momenteel. Of kan ik beter toch deze eerst helemaal uitlopen voor ik met Evy 2 begin? Iemand tips?
Dat ga je zeker, dat kan ik je vertellen! Heb er namelijk alle vertrouwen in!quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:00 schreef SolnaStockholm het volgende:
Morgen les 21, maar dat is 10, 2, 10, 2, 12hoe ga je dat ooit overleven?
Zolang je blijft ademen zal je het theoretisch gezien moeten overleven. Succes!quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:00 schreef SolnaStockholm het volgende:
Gewoon doorstumpfen, na afloop mag je jammeren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:00 schreef SolnaStockholm het volgende:
Iphone 3G met het programma runkeeper pro. Houdt ook alles op Google Maps bij, kan je al je runs terugzien. Zie www.runkeeper.comquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef BeeJee78 het volgende:
[..]
Dat ziet er idd erg netjes uit!
Wat voor horloge gebruik je hier eigenlijk voor? Ik moet ook eens zo'n ding hebben.
rustig starten, tempo telkens gelijk houden. Hij is niet zo heel zwaar!quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:00 schreef SolnaStockholm het volgende:
Hierboven sluit ik mij bij aan.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:46 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb dat jaren geleden geprobeerd.
Daardoor ging ik behoorlijk stuk, en doorzetter als ik ben (not), vind ik het dan niet leuk.![]()
Ik keek dan er tegenop om 2 dagen erna weer te lopen.
Bijna letterlijk: een hardloper is een doodloper.
Evy dwingt me tot een rustigere opbouw (hoewel ik moeite heb met de lange pauzes nu) en ik denk dat het toch beter is. Bovendien: conditioneel gaat het razendsnel beter nu, zal vast alleen in het begin zijn, daarna zal het wel afvlakken, maar fysiek gaat het wat langzamer: knieen willen niet zo vlot mee als de conditie wel wil.
Oók daarom lijkt me een rustigere opbouw (en herstel) beter.
Maar dit is heel persoonlijk natuurlijk.
Ik heb ook vergelijking. Ik heb dezelfde methode als jou gevolgd, maar liep stuk op een rondje van 5 km. T wilde gewoon niet, last van de schenen, maag, geen inspiratie / motivatie om verder te gaan, kwam ook niet verder aangezien die 5 km elke keer een kwelling was. Op den duur is het lopen dan niet meer leuk.quote:
Ik denk dat de rustige opbouw van Evy wel goed is. Het zorgt ervoor dat het hardlopen leuk blijft ipv dat je helemaal dood gaat tijdens de training. Daarnaast voorkomt het ook blessures en last van pezen, gewrichten etc. Die worden anders toch te snel overbelast. Verder is een vast les patroon ook wel handig omdat je zo naar een doel kan toewerken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:41 schreef beertenderrr het volgende:
Ik vroeg me iets af he. Ik ben vorig jaar begonnen met hardlopen, maar dan zonder Evy. Aangezien ik al wel een redelijk sportverleden heb, had ik een kleine basisconditie, maar totaal geen hardloopconditie. Ik ben toen begonnen met mijn neus achterna rennen tot ik buiten adem was, een tijdje lopen en dan weer doorlopen. Dat deed ik over een vast rondje van 3km. Deze probeerde ik in steeds minder blokken op te delen, oftewel, steeds langere stukken aaneen lopen totdat je gewoon altijd hardloopt. Is dat niet een betere methode dan die van Evy? Ik heb het idee dat het met Evy als ik het hier zo lees vrij veel lessen kost voordat je uiteindelijk een stuk van 3km achter elkaar kan lopen. Ik ben geen ervaringsdeskundige, dus reken me er niet op afik ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die dit kunnen vergelijken
.
Gefeliciteerd met het behalen van je doelquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:41 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik denk dat de rustige opbouw van Evy wel goed is. Het zorgt ervoor dat het hardlopen leuk blijft ipv dat je helemaal dood gaat tijdens de training. Daarnaast voorkomt het ook blessures en last van pezen, gewrichten etc. Die worden anders toch te snel overbelast. Verder is een vast les patroon ook wel handig omdat je zo naar een doel kan toewerken.
In totaal denk ik dat bij Evy minder mensen afhaken.
Oh trouwens... ik heb vandaag Evy serie 1 afgerond.
Ik heb nu 50min aan een stuk gerend En dat wist ik prima vol te houden. Dit had ik zonder de opbouw van Evy echt nooit kunnen halen. Echt blij dat ik mijn doel heb weten te halen (namelijk 30min aan een stuk kunnen rennen).
Jullie hier kunnen het ook allemaal trouwens. Gewoon door blijven gaan met de lessen van Evy. En als het TE zwaar was, kun je altijd nog een les herhalen (zelf ben ik na de zomer een hele week terug in de lessen gegaan). Succes.
Shit, ik heb (nog) geen Iphone... maar u wel weer een reden om er eentje aan te schaffen..quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:28 schreef Skv het volgende:
[..]
Iphone 3G met het programma runkeeper pro. Houdt ook alles op Google Maps bij, kan je al je runs terugzien. Zie www.runkeeper.com
nou knap hoor! ik hoop t ook te kunnen over een paar wekenquote:Op woensdag 11 november 2009 09:08 schreef caspervc het volgende:
Moah, beetje fitness, beetje sporten hier en daar, niet al te veel.
Had last van middelmatig overgewicht (BMI 26, nu 24,5) en wel eerder gehardloopt (vroeger ateletiek)
Ben ong 1,5 maand geleden begonnen, en kan eigenlijk relax door de lessen heen fietsen
Dan zijn we al met 3 van Fok! in Zandvoort!quote:Op woensdag 11 november 2009 08:53 schreef caspervc het volgende:
Goed doel mrSpliffy!
Ik heb me de 12 km run in zandvoort in Maart ten doel gesteld. Zit nu op les 19 ofzo van Evy, en kom al bijna aan de 6 km
4 toch?quote:Op woensdag 11 november 2009 21:31 schreef Skv het volgende:
[..]
Dan zijn we al met 3 van Fok! in Zandvoort!Ik ben tegen die tijd een maandje of 8 bezig.
Succes mrSPLIFFY
Geen idee.quote:Op woensdag 11 november 2009 23:23 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
4 toch?Hoe gaat die 5km overigens, alleen over het circuit?
Overigens, qua oordopjes heb ik er nooit echt last van, en heb ook van die apple dingetjes. Volgens mij zijn ze alleen een klein beetje groter, omdat ze uit China komenScheelt een hoop geld
. Wel lastig als je een les aan het volgen bent en dat je oordoppen dan uitvallen. Je zou bijna speakers aan je shirt monteren omdat het zo irritant is. Helaas zal dat ook niet lekker lopen zijn
thnx men!quote:Op woensdag 11 november 2009 21:31 schreef Skv het volgende:
[..]
Dan zijn we al met 3 van Fok! in Zandvoort!Ik ben tegen die tijd een maandje of 8 bezig.
Succes mrSPLIFFY
Ik heb in-ear dopjes gekocht bij de Hema (moest er toch zijn voor iets anders) en zag dat ze ook wel 2 soorten (lees: kleuren) oordopjes verkopenquote:Op woensdag 11 november 2009 14:07 schreef Smart_ass het volgende:
Moet trouwens ook nog steeds nieuwe oordopjes kopen, want die ik nu heb zijn redelijk kapot. Als het volume op z'n hoogst staat hoor ik het echt op fluistertoon. Erg irritant, moet dus telkens heel goed opletten en zelf een beetje bijhouden wanneer ik weer kan wandelen en wanneer ik weer moet lopen. Binnenkort dus echt maar even nieuwe kopen. Ik heb ook de standaard apple oordopjes hier liggen, maar die vallen eruit tijdens het lopen he?
Les 21 ging bij mij de eerste keer erg goed (6,4 km in 37 minuten), toen had ik er geen problemen mee. Toen even ziek geweest en nog eens gedaan, waarna ik moest stoppen op 5,5 km omdat ik helemaal verrot was. De derde keer dat ik 'm probeerde ging het prima en heb ik doorgelopen tot de 8 kilometer. Maar met jouw tempo op die les zit je op iets van 10.2 km/h. Als je zo kapot gaat zou ik je aanraden om wat rustiger te lopen, dan sloop je je lichaam minder en bouw je meer op.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:54 schreef SolnaStockholm het volgende:
6.1 km in 37 minuten en ik dacht letterlijk dat ik doodging. Volgende keer doe ik hem denk ik nog een keer. Heb m wel volgehouden, maar hoe! Hoe hebben jullie deze les gedaan dan? Ook een aantal keer herhalen?
Wellicht 5. Ik denk dat de 12km tegen die tijd te doen is, maar ik heb rond die tijd ook een skitrip van mijn werk. Moet ff kijken wanneer dat nu precies is. Gisteren ff 50 minuten hardgelopen op de rolband bij de sportschool. Goed te doen! 7,5 km met inlopen en uitlopen.quote:Op woensdag 11 november 2009 23:23 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
4 toch?Hoe gaat die 5km overigens, alleen over het circuit?
Loop je ook buiten ipv alleen op de loopband? Buiten is een stukkie zwaarder namelijk.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:02 schreef Rafiki het volgende:
[..]
Wellicht 5. Ik denk dat de 12km tegen die tijd te doen is, maar ik heb rond die tijd ook een skitrip van mijn werk. Moet ff kijken wanneer dat nu precies is. Gisteren ff 50 minuten hardgelopen op de rolband bij de sportschool. Goed te doen! 7,5 km met inlopen en uitlopen.
Eigenlijk loop ik normaal altijd buiten. Ik vind het juist op de loopband niet zo relax, daarom loop ik liever buiten een rondje. Bovendien mis ik de frisse lucht nogal binnen. Maar gisteren kwam het zo uit.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:09 schreef Skv het volgende:
[..]
Loop je ook buiten ipv alleen op de loopband? Buiten is een stukkie zwaarder namelijk.
Ik betwijfel of dat het is. Die vetverbrandingszone is nogal verwarrend: ja, in die zone, op een tamelijk lage intensiteit, verbrand je meer vet ten opzichte van glucose, maar uiteindelijk minder calorieën en vet in totaal (want op hogere intensiteit verbrand je meer calorieën en meer vet).quote:Op donderdag 12 november 2009 18:17 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik denk dat ik niks afval omdat ik veel boven de vetverbrandingzone zit,. Maar langzamer lopen is geen optie want ik ga al niet zo snel.
Wat kan ik nu het beste doen ??
Mijn persoonlijke ervaring is dat 2x sporten net te weinig is. Ik val alleen af als ik 3x per week sport. Je zou bijvoorbeeld aan die 2x hardlopen, 1x fitness (cardio training) kunnen toevoegen.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:17 schreef Pikkebaas het volgende:
Sinds een jaar loop ik twee keer per week buiten met een groep. Ik loop dus twee keer per week zo'n 8 a 9 km. Af en toe loop ik 10 km wedstrijden in iets meer dan een uur. Al met al niet zo heel slecht.
Probleem wat ik heb is dat ik niet verder kom en niks afval, dus loop ik de laatste weken met een Polar hartslagmeter. En wat zie ik, m'n rikketik gaat hardstikke snel omhoog. Al tijdens de warming up 160 en na 8 km lopen (op relaxed tempo) iets over de 180.
Ik denk dat ik niks afval omdat ik veel boven de vetverbrandingzone zit,. Maar langzamer lopen is geen optie want ik ga al niet zo snel.
Misschien handig om eens een maximaal inspanningstest te doen. Hiermee wordt nauwkeurig je maximale hartslag gemeten. Aan de hand daarvan kan je dan training zones gaan definiëren als percentages van je maximale hartslag. Zo'n test kun je laten doen bij een Sport Medisch Adviescentrum en kost rond de 200 euro.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:17 schreef Pikkebaas het volgende:
Sinds een jaar loop ik twee keer per week buiten met een groep. Ik loop dus twee keer per week zo'n 8 a 9 km. Af en toe loop ik 10 km wedstrijden in iets meer dan een uur. Al met al niet zo heel slecht.
Probleem wat ik heb is dat ik niet verder kom en niks afval, dus loop ik de laatste weken met een Polar hartslagmeter. En wat zie ik, m'n rikketik gaat hardstikke snel omhoog. Al tijdens de warming up 160 en na 8 km lopen (op relaxed tempo) iets over de 180.
Mijn buurvrouw heeft ook een hele tijd hardgelopen, en die zei dat ze er juist door aankwam. Omdat het vet werd omgezet in spieren oid.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:25 schreef caspervc het volgende:
Ik ben echt gaan afvallen toen ik eten ging minderen (ontbijt van 4 boterhammen naar 2, lunch van 4 naar 2 of 3). Dat scheelt echt veel. Verder veel water drinken (niet vlak voor sporten) en gaan bewegen. Ik fitness nu 1 á 2 keer per week en loop als het even kan 3 lessen van Evy per week.
Afvallen gaat nu redelijk soepel. Ligt er ook maar net aan hoe je basisgewicht is, of je gemakkelijk afvalt en wat je algehele bouw is.
Ik ga zo over een uurtje of 2 les 19 lopen van Evy. De eerste zonder kleine stukjes.
Ben benieuwd...
Vet kan niet omgezet worden in spieren. Je verbrand vet en je spiermassa zal groter worden door de training. Spiermassa weegt nu eenmaal meer als vet. Daarom kun je beter een meetlint gebruiken om te checken of je goed bezig bent. Gewoon iedere week je buik en benen meten. Dan ergens opschrijven.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:22 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw heeft ook een hele tijd hardgelopen, en die zei dat ze er juist door aankwam. Omdat het vet werd omgezet in spieren oid.
Ga zo zelf les 12 lopen. Hopelijk gaat het weer wat beter dan de vorige keer, want toen hield ik het echt maar net vol.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:36 schreef Krullehoofd het volgende:
Daarom kun je beter een meetlint net te strakke broek gebruiken om te checken of je goed bezig bent.
Oja, nou dan bedoelde ze dat waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:36 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Vet kan niet omgezet worden in spieren. Je verbrand vet en je spiermassa zal groter worden door de training. Spiermassa weegt nu eenmaal meer als vet. Daarom kun je beter een meetlint gebruiken om te checken of je goed bezig bent. Gewoon iedere week je buik en benen meten. Dan ergens opschrijven.
Ik heb precies hetzelfde. Ik ga al een jaar zeker 3 per week naar de sportschool, maar sinds ik ook ben begonnen met hardlopen (ook 2 a 3 x per week naast fitnessen) val ik pas af. Het heeft waarschijnlijk ook wel het eea met eten te maken, maar het viel mij wel op.quote:Op vrijdag 13 november 2009 18:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik merk dat ik, sinds ik hardloop, bij m'n spijkerbroeken (what's in a name) de riem een gaatje meer moet dichtdoen zodat ie niet (half) van m'n kont zakt
Ze maakt er inderdaad vaak een potje van. Misschien was ze even in slaap gevallen ofzo.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:44 schreef caspervc het volgende:
Zo, net start to run les 19 gelopen.
Leuke les, gaat wat verder dan de voorgaande lessen door het uitblijven van kleine stukjes.
T valt wel op dat Evy er een potje van maakt. De eerste sessie is 5 min zegt ze, maar we lopen er 3,5. Vind ik wel erg veel verschil. Ook duurt de les maar 31,5 min (lengte van de mp3) terwijl
Ja in het licht lijkt het inderdaad drie keer nix, dan is het gewoon een reflecterende band. Maar in het donker is eigenlijk de gehele streep egaal rood verlicht. Als ik hem net laag boven mijn elleboog draag heb ik ongeveer 2/3 van mijn arm verlicht, dus redelijk van voren, goed van de zijkant en goed van achteren.quote:Op zondag 15 november 2009 18:56 schreef dyna18 het volgende:
Ah k, hij geeft dus wel fel licht? Toen ik die in de winkel zag viel hij mij wat tegen. Maar inderdaad heb je van die armbanden weinig last. En zeker als je langs de straat loopt is dat in het donker toch wel het minste wat je om kan hebben.
Waar loop jij in Utrecht als het donker is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |