Misschien handig om eens een maximaal inspanningstest te doen. Hiermee wordt nauwkeurig je maximale hartslag gemeten. Aan de hand daarvan kan je dan training zones gaan definiëren als percentages van je maximale hartslag. Zo'n test kun je laten doen bij een Sport Medisch Adviescentrum en kost rond de 200 euro.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:17 schreef Pikkebaas het volgende:
Sinds een jaar loop ik twee keer per week buiten met een groep. Ik loop dus twee keer per week zo'n 8 a 9 km. Af en toe loop ik 10 km wedstrijden in iets meer dan een uur. Al met al niet zo heel slecht.
Probleem wat ik heb is dat ik niet verder kom en niks afval, dus loop ik de laatste weken met een Polar hartslagmeter. En wat zie ik, m'n rikketik gaat hardstikke snel omhoog. Al tijdens de warming up 160 en na 8 km lopen (op relaxed tempo) iets over de 180.
Ik denk dat ik niks afval omdat ik veel boven de vetverbrandingzone zit,. Maar langzamer lopen is geen optie want ik ga al niet zo snel.
Wat kan ik nu het beste doen ??
Mijn buurvrouw heeft ook een hele tijd hardgelopen, en die zei dat ze er juist door aankwam. Omdat het vet werd omgezet in spieren oid.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:25 schreef caspervc het volgende:
Ik ben echt gaan afvallen toen ik eten ging minderen (ontbijt van 4 boterhammen naar 2, lunch van 4 naar 2 of 3). Dat scheelt echt veel. Verder veel water drinken (niet vlak voor sporten) en gaan bewegen. Ik fitness nu 1 á 2 keer per week en loop als het even kan 3 lessen van Evy per week.
Afvallen gaat nu redelijk soepel. Ligt er ook maar net aan hoe je basisgewicht is, of je gemakkelijk afvalt en wat je algehele bouw is.
Ik ga zo over een uurtje of 2 les 19 lopen van Evy. De eerste zonder kleine stukjes.
Ben benieuwd...
Vet kan niet omgezet worden in spieren. Je verbrand vet en je spiermassa zal groter worden door de training. Spiermassa weegt nu eenmaal meer als vet. Daarom kun je beter een meetlint gebruiken om te checken of je goed bezig bent. Gewoon iedere week je buik en benen meten. Dan ergens opschrijven.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:22 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw heeft ook een hele tijd hardgelopen, en die zei dat ze er juist door aankwam. Omdat het vet werd omgezet in spieren oid.
Ga zo zelf les 12 lopen. Hopelijk gaat het weer wat beter dan de vorige keer, want toen hield ik het echt maar net vol.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:36 schreef Krullehoofd het volgende:
Daarom kun je beter een meetlint net te strakke broek gebruiken om te checken of je goed bezig bent.
Oja, nou dan bedoelde ze dat waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:36 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Vet kan niet omgezet worden in spieren. Je verbrand vet en je spiermassa zal groter worden door de training. Spiermassa weegt nu eenmaal meer als vet. Daarom kun je beter een meetlint gebruiken om te checken of je goed bezig bent. Gewoon iedere week je buik en benen meten. Dan ergens opschrijven.
Ik heb precies hetzelfde. Ik ga al een jaar zeker 3 per week naar de sportschool, maar sinds ik ook ben begonnen met hardlopen (ook 2 a 3 x per week naast fitnessen) val ik pas af. Het heeft waarschijnlijk ook wel het eea met eten te maken, maar het viel mij wel op.quote:Op vrijdag 13 november 2009 18:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik merk dat ik, sinds ik hardloop, bij m'n spijkerbroeken (what's in a name) de riem een gaatje meer moet dichtdoen zodat ie niet (half) van m'n kont zakt
Ze maakt er inderdaad vaak een potje van. Misschien was ze even in slaap gevallen ofzo.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:44 schreef caspervc het volgende:
Zo, net start to run les 19 gelopen.
Leuke les, gaat wat verder dan de voorgaande lessen door het uitblijven van kleine stukjes.
T valt wel op dat Evy er een potje van maakt. De eerste sessie is 5 min zegt ze, maar we lopen er 3,5. Vind ik wel erg veel verschil. Ook duurt de les maar 31,5 min (lengte van de mp3) terwijl
Ja in het licht lijkt het inderdaad drie keer nix, dan is het gewoon een reflecterende band. Maar in het donker is eigenlijk de gehele streep egaal rood verlicht. Als ik hem net laag boven mijn elleboog draag heb ik ongeveer 2/3 van mijn arm verlicht, dus redelijk van voren, goed van de zijkant en goed van achteren.quote:Op zondag 15 november 2009 18:56 schreef dyna18 het volgende:
Ah k, hij geeft dus wel fel licht? Toen ik die in de winkel zag viel hij mij wat tegen. Maar inderdaad heb je van die armbanden weinig last. En zeker als je langs de straat loopt is dat in het donker toch wel het minste wat je om kan hebben.
Waar loop jij in Utrecht als het donker is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |