abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 november 2009 @ 10:25:15 #276
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74658853
Ik ben echt gaan afvallen toen ik eten ging minderen (ontbijt van 4 boterhammen naar 2, lunch van 4 naar 2 of 3). Dat scheelt echt veel. Verder veel water drinken (niet vlak voor sporten) en gaan bewegen. Ik fitness nu 1 á 2 keer per week en loop als het even kan 3 lessen van Evy per week.
Afvallen gaat nu redelijk soepel. Ligt er ook maar net aan hoe je basisgewicht is, of je gemakkelijk afvalt en wat je algehele bouw is.

Ik ga zo over een uurtje of 2 les 19 lopen van Evy. De eerste zonder kleine stukjes.
Ben benieuwd...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:06:08 #277
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_74659915
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:17 schreef Pikkebaas het volgende:
Sinds een jaar loop ik twee keer per week buiten met een groep. Ik loop dus twee keer per week zo'n 8 a 9 km. Af en toe loop ik 10 km wedstrijden in iets meer dan een uur. Al met al niet zo heel slecht.
Probleem wat ik heb is dat ik niet verder kom en niks afval, dus loop ik de laatste weken met een Polar hartslagmeter. En wat zie ik, m'n rikketik gaat hardstikke snel omhoog. Al tijdens de warming up 160 en na 8 km lopen (op relaxed tempo) iets over de 180.
Ik denk dat ik niks afval omdat ik veel boven de vetverbrandingzone zit,. Maar langzamer lopen is geen optie want ik ga al niet zo snel.
Wat kan ik nu het beste doen ??
Misschien handig om eens een maximaal inspanningstest te doen. Hiermee wordt nauwkeurig je maximale hartslag gemeten. Aan de hand daarvan kan je dan training zones gaan definiëren als percentages van je maximale hartslag. Zo'n test kun je laten doen bij een Sport Medisch Adviescentrum en kost rond de 200 euro.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:44:58 #278
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74663100
Zo, net start to run les 19 gelopen.
Leuke les, gaat wat verder dan de voorgaande lessen door het uitblijven van kleine stukjes.
T valt wel op dat Evy er een potje van maakt. De eerste sessie is 5 min zegt ze, maar we lopen er 3,5. Vind ik wel erg veel verschil. Ook duurt de les maar 31,5 min (lengte van de mp3) terwijl het schema het over 32 min heeft. Dat zijn de dingetjes (die ik als statistieken freak) wel jammer vind. Misschien houd ze je een beetje voor de gek, om de eerste keer die dus 3,5 min is 5 minuten te noemen, en dan denk je daarna, oh.. 6 kan ik ook wel! Maar toch, ik vind het vervelend.

Voor de rest, heerlijk gelopen. 31 minuten door utrecht heen. 5,3 km volgens afstandmeten.nl. Dus daar ben ik erg tevreden mee. Mijn eerste streven ligt op 10 km/u over een half uur rennen, en dat lijkt me goed haalbaar.

Ook in les 20 (ik heb ff zitten checken) zijn de rustpauzes altijd minder dan 1,5 min, terwijl ze na het tweede stuk lopen toch echt 2 minuten zegt..
Dat vind ik wel beetje jammer, maar het gaat erom dat je het uiteindelijk haalt
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:41:57 #279
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_74666949
Die verschillen vallen nog mee. Toen ze laatst vertelde dat ik 30 seconden moest versnellen, waarop ik dacht dat het dus even een sprintje was, maar ik na anderhalve minuut nog steeds op dat niveau zat, vond ik het wat minder. Pfew! Ik dacht eigenlijk dat ze het vergeten was, maar dat was toch niet het geval.

Oftewel: ze blijft het doen. En het is vast niet per ongeluk ;-)
pi_74668145
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:25 schreef caspervc het volgende:
Ik ben echt gaan afvallen toen ik eten ging minderen (ontbijt van 4 boterhammen naar 2, lunch van 4 naar 2 of 3). Dat scheelt echt veel. Verder veel water drinken (niet vlak voor sporten) en gaan bewegen. Ik fitness nu 1 á 2 keer per week en loop als het even kan 3 lessen van Evy per week.
Afvallen gaat nu redelijk soepel. Ligt er ook maar net aan hoe je basisgewicht is, of je gemakkelijk afvalt en wat je algehele bouw is.

Ik ga zo over een uurtje of 2 les 19 lopen van Evy. De eerste zonder kleine stukjes.
Ben benieuwd...
Mijn buurvrouw heeft ook een hele tijd hardgelopen, en die zei dat ze er juist door aankwam. Omdat het vet werd omgezet in spieren oid.

Ga zo zelf les 12 lopen. Hopelijk gaat het weer wat beter dan de vorige keer, want toen hield ik het echt maar net vol.
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:36:00 #281
97868 Krullehoofd
pi_74668457
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:22 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Mijn buurvrouw heeft ook een hele tijd hardgelopen, en die zei dat ze er juist door aankwam. Omdat het vet werd omgezet in spieren oid.

Ga zo zelf les 12 lopen. Hopelijk gaat het weer wat beter dan de vorige keer, want toen hield ik het echt maar net vol.
Vet kan niet omgezet worden in spieren. Je verbrand vet en je spiermassa zal groter worden door de training. Spiermassa weegt nu eenmaal meer als vet. Daarom kun je beter een meetlint gebruiken om te checken of je goed bezig bent. Gewoon iedere week je buik en benen meten. Dan ergens opschrijven.
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:45:09 #282
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_74670484
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:36 schreef Krullehoofd het volgende:

Daarom kun je beter een meetlint net te strakke broek gebruiken om te checken of je goed bezig bent.
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:53:31 #283
97868 Krullehoofd
pi_74670739
pi_74671297
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:36 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Vet kan niet omgezet worden in spieren. Je verbrand vet en je spiermassa zal groter worden door de training. Spiermassa weegt nu eenmaal meer als vet. Daarom kun je beter een meetlint gebruiken om te checken of je goed bezig bent. Gewoon iedere week je buik en benen meten. Dan ergens opschrijven.
Oja, nou dan bedoelde ze dat waarschijnlijk. Het ging er in ieder geval om dat ze er niet minder om ging wegen.

Die te strakke broek vind ik een goed plan.
pi_74672568
Ik merk dat ik, sinds ik hardloop, bij m'n spijkerbroeken (what's in a name ) de riem een gaatje meer moet dichtdoen zodat ie niet (half) van m'n kont zakt
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74685052
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik merk dat ik, sinds ik hardloop, bij m'n spijkerbroeken (what's in a name ) de riem een gaatje meer moet dichtdoen zodat ie niet (half) van m'n kont zakt
Ik heb precies hetzelfde. Ik ga al een jaar zeker 3 per week naar de sportschool, maar sinds ik ook ben begonnen met hardlopen (ook 2 a 3 x per week naast fitnessen) val ik pas af. Het heeft waarschijnlijk ook wel het eea met eten te maken, maar het viel mij wel op.
pi_74686867
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:44 schreef caspervc het volgende:
Zo, net start to run les 19 gelopen.
Leuke les, gaat wat verder dan de voorgaande lessen door het uitblijven van kleine stukjes.
T valt wel op dat Evy er een potje van maakt. De eerste sessie is 5 min zegt ze, maar we lopen er 3,5. Vind ik wel erg veel verschil. Ook duurt de les maar 31,5 min (lengte van de mp3) terwijl
Ze maakt er inderdaad vaak een potje van. Misschien was ze even in slaap gevallen ofzo.
pi_74694011
Gisteren les 12 gelopen, ging wel aardig. Al moet ik zeggen dat ik die 5 minuten lopen maar nét haalde. Heb trouwens voor de verandering maar gewoon die apple oordopjes gebruikt, en die bleven eigenlijk verrassend goed zitten.
pi_74698875
Klein tvptje

Loop zelf ook zo nu en dan hard, (10km wedstrijdtjes) Kan mezelf alleen niet echt aanzetten om ook echt ervoor te gaan trainen.

Heb wel mazzel dat ik (ondanks mijn astma) een redelijke basis conditie heb (van het voetballen).

Wil begin volgend jaar toch wel gaan trainen omdat ik in maart 2 wedstrijden wil gaan lopen waar ik ook wil scoren voor mezelf (CPC 10km (doel in 50 min) en de hierboven genoemde zandvoort 12km (doel 1uur) )
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  zaterdag 14 november 2009 @ 23:23:09 #290
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74708923
Als je al 10 km wedstrijden loopt Calex, is het schema van Evy misschien te gemakkelijk voor jou.
Deel 1 gaat namelijk voor 30 min kunnen rennen
Deel 2 voor 1 uur kunnen rennen.

Je kan je misschien beter melden in het centraal topic voor amateurhardlopers
pi_74711487
Dit jaar liep ik ongetraind 55:56 en 56:20 op de 10km dus dat is het probleem niet
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_74715920
Zo, net de 5K in het Amsterdamse Bos gelopen. Stiekem is het geen 5K, maar is het 5,26K
Maar ja, beter iets te veel dan te weinig.
33 mins 20 secs heb ik erover gedaan, wat dus een gemiddelde van 9,5 km/u is.
Dat was de langste afstand die ik ooit in één keer hardgelopen heb
Nog 3 weken tot de Olympisch Stadionloop, dus ik heb nog even om mijn snelheid te verhogen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 15 november 2009 @ 18:13:32 #293
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74720731
Lekker bezig Spijkerbroek!

Ik heb net les 20 van Evy gelopen. 36 minuten in een schema van 8-1-8-1-8-1-8-1 en dat ging best goed. Was lekker aan het rennen, moest wel de tweede en derde keer ff vechten om goed te blijven lopen op het einde, en ging natuurlijk weer te hard van start
Anyway, wel een mooie 6,1 km gelopen, wat neerkomt op 10,2 km/u. Ik kom steeds dichter bij het half uur en mijn streven van 6min / km.

Overigens had ik bij de perry dit armbandje gekocht. Zit een led in die een buisje in het midden rood verlicht. Je hebt dus reflectie en een rode (best felle) band om je arm. Je kan hem gewoon met klitteband vastmaken en ik had er niet eens zo heel veel last van. Kan het iedereen aanraden voor een tientje. Kreeg ook veel positieve reacties van fietsers ("hé, eindelijk een hardloper die je ziet") en hardlopers ("veiligheid voorop he?").
pi_74720977
Ga ik ook maar 'ns aanschaffen! Ik heb ook zo'n hesje (gekregen bij de Grachtenloop in Haarlem) maar dat is een ontzettend wijd ding dus ik denk dat die in de weg zit bij het rennen!
pi_74722055
Ah k, hij geeft dus wel fel licht? Toen ik die in de winkel zag viel hij mij wat tegen. Maar inderdaad heb je van die armbanden weinig last. En zeker als je langs de straat loopt is dat in het donker toch wel het minste wat je om kan hebben.

Waar loop jij in Utrecht als het donker is?
  zondag 15 november 2009 @ 20:15:50 #296
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74724952
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:56 schreef dyna18 het volgende:
Ah k, hij geeft dus wel fel licht? Toen ik die in de winkel zag viel hij mij wat tegen. Maar inderdaad heb je van die armbanden weinig last. En zeker als je langs de straat loopt is dat in het donker toch wel het minste wat je om kan hebben.

Waar loop jij in Utrecht als het donker is?
Ja in het licht lijkt het inderdaad drie keer nix, dan is het gewoon een reflecterende band. Maar in het donker is eigenlijk de gehele streep egaal rood verlicht. Als ik hem net laag boven mijn elleboog draag heb ik ongeveer 2/3 van mijn arm verlicht, dus redelijk van voren, goed van de zijkant en goed van achteren.

Ik probeer met lopen in het donker zoveel mogelijk paden te pakken in het park die verlicht zijn. Je kan door de wijk lunetten lopen langs het water, gewoon over straten / fietspaden die verlicht zijn. Met een lampje ben je dan best goed zichtbaar. Ook de grote fietspaden in het Beatrixpark zijn redelijk goed verlicht.
Zo is bijvoorbeeld het grootste deel van de route van vandaag goed in het donker te lopen (zeker vanaf km 3). Als je dan door de wijk naar het station loopt ofzo dan vind ik dat goed te doen. Paadjes zonder verlichting zijn wat minder, je ziet ook niet echt waar je loopt dan....
pi_74728215
Ik vind zo'n armbandje er juist totaal niet opvallend uitzien. En als je dan de straat oversteekt en je loopt met je andere arm naar de weg toe, dan zie je het al helemaal niet meer, of heb je er twee?

Ik heb nog steeds zo'n reflecterend hesje. Enorm groot, erg lelijk, maar wel erg opvallend. Bovendien loop ik op een soort bospad dus kom ik sowieso niet veel mensen tegen.
pi_74732211
Probleem met zo'n reflecterend hesje is dat hij zelf geen licht geeft.
Loop je dus op een auto af van de zijkant, dan zal hij niet opschijnen. Ook met fietsers in de stad heb je er weinig aan, aangezien die meestal of geen licht of LED verlichting voeren (die zo zwak is dat er geen straal is).

Een hesje is goed langs een autoweg, maar ik geef liever de voorkeur aan iets met LEDjes erin (hesje of 2 armbanden).
pi_74747126
Ik ga vandaag denk ik maar nog eens les 21 doen, ik weet niet hoe les 22 gaat, maar ik vond 21 toch nog best zwaar. Misschien kan ik iets sneller gaan. Beetje jammer dat het nu echt keihard regent, dus óf ik ga binnen rennen, of k moet nog even wachten tot het wat droger wordt.
pi_74748580
Zometeen maar weer zin maken en even een les vinden die lekker gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')