nou knap hoor! ik hoop t ook te kunnen over een paar wekenquote:Op woensdag 11 november 2009 09:08 schreef caspervc het volgende:
Moah, beetje fitness, beetje sporten hier en daar, niet al te veel.
Had last van middelmatig overgewicht (BMI 26, nu 24,5) en wel eerder gehardloopt (vroeger ateletiek)
Ben ong 1,5 maand geleden begonnen, en kan eigenlijk relax door de lessen heen fietsen
Dan zijn we al met 3 van Fok! in Zandvoort!quote:Op woensdag 11 november 2009 08:53 schreef caspervc het volgende:
Goed doel mrSpliffy!
Ik heb me de 12 km run in zandvoort in Maart ten doel gesteld. Zit nu op les 19 ofzo van Evy, en kom al bijna aan de 6 km
4 toch?quote:Op woensdag 11 november 2009 21:31 schreef Skv het volgende:
[..]
Dan zijn we al met 3 van Fok! in Zandvoort!Ik ben tegen die tijd een maandje of 8 bezig.
Succes mrSPLIFFY
Geen idee.quote:Op woensdag 11 november 2009 23:23 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
4 toch?Hoe gaat die 5km overigens, alleen over het circuit?
Overigens, qua oordopjes heb ik er nooit echt last van, en heb ook van die apple dingetjes. Volgens mij zijn ze alleen een klein beetje groter, omdat ze uit China komenScheelt een hoop geld
. Wel lastig als je een les aan het volgen bent en dat je oordoppen dan uitvallen. Je zou bijna speakers aan je shirt monteren omdat het zo irritant is. Helaas zal dat ook niet lekker lopen zijn
thnx men!quote:Op woensdag 11 november 2009 21:31 schreef Skv het volgende:
[..]
Dan zijn we al met 3 van Fok! in Zandvoort!Ik ben tegen die tijd een maandje of 8 bezig.
Succes mrSPLIFFY
Ik heb in-ear dopjes gekocht bij de Hema (moest er toch zijn voor iets anders) en zag dat ze ook wel 2 soorten (lees: kleuren) oordopjes verkopenquote:Op woensdag 11 november 2009 14:07 schreef Smart_ass het volgende:
Moet trouwens ook nog steeds nieuwe oordopjes kopen, want die ik nu heb zijn redelijk kapot. Als het volume op z'n hoogst staat hoor ik het echt op fluistertoon. Erg irritant, moet dus telkens heel goed opletten en zelf een beetje bijhouden wanneer ik weer kan wandelen en wanneer ik weer moet lopen. Binnenkort dus echt maar even nieuwe kopen. Ik heb ook de standaard apple oordopjes hier liggen, maar die vallen eruit tijdens het lopen he?
Les 21 ging bij mij de eerste keer erg goed (6,4 km in 37 minuten), toen had ik er geen problemen mee. Toen even ziek geweest en nog eens gedaan, waarna ik moest stoppen op 5,5 km omdat ik helemaal verrot was. De derde keer dat ik 'm probeerde ging het prima en heb ik doorgelopen tot de 8 kilometer. Maar met jouw tempo op die les zit je op iets van 10.2 km/h. Als je zo kapot gaat zou ik je aanraden om wat rustiger te lopen, dan sloop je je lichaam minder en bouw je meer op.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:54 schreef SolnaStockholm het volgende:
6.1 km in 37 minuten en ik dacht letterlijk dat ik doodging. Volgende keer doe ik hem denk ik nog een keer. Heb m wel volgehouden, maar hoe! Hoe hebben jullie deze les gedaan dan? Ook een aantal keer herhalen?
Wellicht 5. Ik denk dat de 12km tegen die tijd te doen is, maar ik heb rond die tijd ook een skitrip van mijn werk. Moet ff kijken wanneer dat nu precies is. Gisteren ff 50 minuten hardgelopen op de rolband bij de sportschool. Goed te doen! 7,5 km met inlopen en uitlopen.quote:Op woensdag 11 november 2009 23:23 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
4 toch?Hoe gaat die 5km overigens, alleen over het circuit?
Loop je ook buiten ipv alleen op de loopband? Buiten is een stukkie zwaarder namelijk.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:02 schreef Rafiki het volgende:
[..]
Wellicht 5. Ik denk dat de 12km tegen die tijd te doen is, maar ik heb rond die tijd ook een skitrip van mijn werk. Moet ff kijken wanneer dat nu precies is. Gisteren ff 50 minuten hardgelopen op de rolband bij de sportschool. Goed te doen! 7,5 km met inlopen en uitlopen.
Eigenlijk loop ik normaal altijd buiten. Ik vind het juist op de loopband niet zo relax, daarom loop ik liever buiten een rondje. Bovendien mis ik de frisse lucht nogal binnen. Maar gisteren kwam het zo uit.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:09 schreef Skv het volgende:
[..]
Loop je ook buiten ipv alleen op de loopband? Buiten is een stukkie zwaarder namelijk.
Ik betwijfel of dat het is. Die vetverbrandingszone is nogal verwarrend: ja, in die zone, op een tamelijk lage intensiteit, verbrand je meer vet ten opzichte van glucose, maar uiteindelijk minder calorieën en vet in totaal (want op hogere intensiteit verbrand je meer calorieën en meer vet).quote:Op donderdag 12 november 2009 18:17 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik denk dat ik niks afval omdat ik veel boven de vetverbrandingzone zit,. Maar langzamer lopen is geen optie want ik ga al niet zo snel.
Wat kan ik nu het beste doen ??
Mijn persoonlijke ervaring is dat 2x sporten net te weinig is. Ik val alleen af als ik 3x per week sport. Je zou bijvoorbeeld aan die 2x hardlopen, 1x fitness (cardio training) kunnen toevoegen.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:17 schreef Pikkebaas het volgende:
Sinds een jaar loop ik twee keer per week buiten met een groep. Ik loop dus twee keer per week zo'n 8 a 9 km. Af en toe loop ik 10 km wedstrijden in iets meer dan een uur. Al met al niet zo heel slecht.
Probleem wat ik heb is dat ik niet verder kom en niks afval, dus loop ik de laatste weken met een Polar hartslagmeter. En wat zie ik, m'n rikketik gaat hardstikke snel omhoog. Al tijdens de warming up 160 en na 8 km lopen (op relaxed tempo) iets over de 180.
Ik denk dat ik niks afval omdat ik veel boven de vetverbrandingzone zit,. Maar langzamer lopen is geen optie want ik ga al niet zo snel.
Wat kan ik nu het beste doen ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |