abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 november 2009 @ 08:19:49 #251
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_74594419
Ok ik heb de podcast gevonden.. Nog nooit wat aan sport gedaan tot vorig jaar januari
fitness 3 tot 4 x in de week

15 kg bijna afgevallen, maar door stress, gezeur en baan verandering weer terug op oud gewicht sinds een maand of 3 en ben t zat nu..

wil in maart de 5km lopen op circuit run zandvoort...
Afgelopen Zondag t schema gedownload, en begonnen met de eerste minuutjes lopen

Vanavond de 2e keer.. ik ga t alleen niet in 9 weken doen daar ben ik te zwaar voor denk ik...

t doel staat voorlopig op Zandvoort de 5
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  woensdag 11 november 2009 @ 08:53:22 #252
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74594858
Goed doel mrSpliffy!

Ik heb me de 12 km run in zandvoort in Maart ten doel gesteld. Zit nu op les 19 ofzo van Evy, en kom al bijna aan de 6 km
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  woensdag 11 november 2009 @ 09:05:36 #253
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_74595060
Cool! en wanneer ben je begonnen? en had je al een sport achtergrond?
  woensdag 11 november 2009 @ 09:08:14 #254
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74595119
Moah, beetje fitness, beetje sporten hier en daar, niet al te veel.
Had last van middelmatig overgewicht (BMI 26, nu 24,5) en wel eerder gehardloopt (vroeger ateletiek)

Ben ong 1,5 maand geleden begonnen, en kan eigenlijk relax door de lessen heen fietsen
  woensdag 11 november 2009 @ 12:58:27 #255
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74601747
Net weer een rondje gelopen. Zit één stevige bult in (een fietsbrughelling over de snelweg) maar dat mag de pret niet drukken. Ik vind alleen naar beneden rennen niet zo heel lekker. Geeft nogal wat klappen op mijn knieen en schenen heb ik zo het gevoel. Ik heb de juiste manier nog niet weten te vinden.

Vandaag les 18 gelopen. Het is uit met de kleine stukjes, vanaf volgende keer is het kleinste stuk mininmaal 5 minuten, en dat loopt snel op naar 10. Ben benieuwd hoe ik dat ga vinden. 34 minuten onderweg geweest, 5.65 km afgelegd, ik mag er niet over klagen. Doel is uiteindelijk in een half uur 5,5 - 6 km te kunnen rennen. Lijkt me een mooi tempo, en daarna kan ik gaan uitbouwen naar een uur rennen.
pi_74604007
Daarnet les 11 gedaan, hield het maar net vol. Geen idee waarom, vorige lessen gingen allemaal redelijk makkelijk, maar dit was echt even aanpoten.

Moet trouwens ook nog steeds nieuwe oordopjes kopen, want die ik nu heb zijn redelijk kapot. Als het volume op z'n hoogst staat hoor ik het echt op fluistertoon. Erg irritant, moet dus telkens heel goed opletten en zelf een beetje bijhouden wanneer ik weer kan wandelen en wanneer ik weer moet lopen. Binnenkort dus echt maar even nieuwe kopen. Ik heb ook de standaard apple oordopjes hier liggen, maar die vallen eruit tijdens het lopen he?

Hoop dat het de volgende keer weer wat makkelijk gaat in ieder geval.
  woensdag 11 november 2009 @ 19:48:40 #257
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_74614398
laatst kassabak mediamarkt, 6 euro... ik heb nog nooit zulke lekkere oordopjes gehad...
zijn ook beetje rubberachtig stroef en blijven daardoor lekker zitten...
  woensdag 11 november 2009 @ 19:49:34 #258
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_74614433
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:08 schreef caspervc het volgende:
Moah, beetje fitness, beetje sporten hier en daar, niet al te veel.
Had last van middelmatig overgewicht (BMI 26, nu 24,5) en wel eerder gehardloopt (vroeger ateletiek)

Ben ong 1,5 maand geleden begonnen, en kan eigenlijk relax door de lessen heen fietsen
nou knap hoor! ik hoop t ook te kunnen over een paar weken

vanavond eerst maar eens dag 2 in
pi_74618075
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:53 schreef caspervc het volgende:
Goed doel mrSpliffy!

Ik heb me de 12 km run in zandvoort in Maart ten doel gesteld. Zit nu op les 19 ofzo van Evy, en kom al bijna aan de 6 km
Dan zijn we al met 3 van Fok! in Zandvoort! Ik ben tegen die tijd een maandje of 8 bezig.
Succes mrSPLIFFY
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 11 november 2009 @ 23:23:03 #260
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74621758
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:31 schreef Skv het volgende:

[..]

Dan zijn we al met 3 van Fok! in Zandvoort! Ik ben tegen die tijd een maandje of 8 bezig.
Succes mrSPLIFFY
4 toch? Hoe gaat die 5km overigens, alleen over het circuit?

Overigens, qua oordopjes heb ik er nooit echt last van, en heb ook van die apple dingetjes. Volgens mij zijn ze alleen een klein beetje groter, omdat ze uit China komen Scheelt een hoop geld . Wel lastig als je een les aan het volgen bent en dat je oordoppen dan uitvallen. Je zou bijna speakers aan je shirt monteren omdat het zo irritant is. Helaas zal dat ook niet lekker lopen zijn
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_74622918
Ik dus vandaag mijn afspraak bij de fysiotherapeut, omdat ik de afgelopen paar keer toch wat last had. mbt tot Evy: Ze vond het Evy schema een zeer goed opgebouwd schema om te beginnen met hardlopen!

Ik weet trouwens nog niet wat ik nu na Evy serie 1 ga doen. Ik moet maar eens nieuwe doelen gaan stellen. Evy serie 2 wilde ik in ieder geval nog even mee wachten.

@smart_ass ik heb laatst de Philips SHH 8008 gekocht bij Saturn. Zitten zeer goed tijdens het sporten.

pi_74623688
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:23 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Overigens, qua oordopjes heb ik er nooit echt last van, en heb ook van die apple dingetjes. Volgens mij zijn ze alleen een klein beetje groter, omdat ze uit China komen Scheelt een hoop geld . Wel lastig als je een les aan het volgen bent en dat je oordoppen dan uitvallen. Je zou bijna speakers aan je shirt monteren omdat het zo irritant is. Helaas zal dat ook niet lekker lopen zijn
Geen idee.
Route etc van de 12 km:
http://www.rwcircuitrun.n(...)skaart%2012%20km.pdf
  donderdag 12 november 2009 @ 08:59:00 #263
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_74625261
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:31 schreef Skv het volgende:

[..]

Succes mrSPLIFFY
thnx men!

nou dan zie ik je wel een keer of 3 voorbij komen
pi_74625473
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:07 schreef Smart_ass het volgende:
Moet trouwens ook nog steeds nieuwe oordopjes kopen, want die ik nu heb zijn redelijk kapot. Als het volume op z'n hoogst staat hoor ik het echt op fluistertoon. Erg irritant, moet dus telkens heel goed opletten en zelf een beetje bijhouden wanneer ik weer kan wandelen en wanneer ik weer moet lopen. Binnenkort dus echt maar even nieuwe kopen. Ik heb ook de standaard apple oordopjes hier liggen, maar die vallen eruit tijdens het lopen he?
Ik heb in-ear dopjes gekocht bij de Hema (moest er toch zijn voor iets anders) en zag dat ze ook wel 2 soorten (lees: kleuren) oordopjes verkopen
7,50 euro en ze zitten prima! In het pakketje zaten drie groottes van flexibele plastic opzetstukjes, om ze aan de grootte van je oren aan te passen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74626374
Ik ga over 10 minuutjes (even het ontbijt nog laten zakken) les 21 lopen. Ik zou hem gister lopen, maar het wordt om half 4 al donker, en ik was pas om half 4 thuis. Dus ga ik hem zometeen maar lopen! Als iedereen vind dat het goed te doen is, zal ik mijn best doen!! Ben benieuwd!

(het ziet er gewoon koud uit buiten! het is dan ook maar 1 graad)

Oke ik ben terug:
6.1 km in 37 minuten en ik dacht letterlijk dat ik doodging. Volgende keer doe ik hem denk ik nog een keer. Heb m wel volgehouden, maar hoe! Hoe hebben jullie deze les gedaan dan? Ook een aantal keer herhalen?

[ Bericht 18% gewijzigd door SolnaStockholm op 12-11-2009 11:13:47 ]
pi_74641625
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:54 schreef SolnaStockholm het volgende:

6.1 km in 37 minuten en ik dacht letterlijk dat ik doodging. Volgende keer doe ik hem denk ik nog een keer. Heb m wel volgehouden, maar hoe! Hoe hebben jullie deze les gedaan dan? Ook een aantal keer herhalen?
Les 21 ging bij mij de eerste keer erg goed (6,4 km in 37 minuten), toen had ik er geen problemen mee. Toen even ziek geweest en nog eens gedaan, waarna ik moest stoppen op 5,5 km omdat ik helemaal verrot was. De derde keer dat ik 'm probeerde ging het prima en heb ik doorgelopen tot de 8 kilometer. Maar met jouw tempo op die les zit je op iets van 10.2 km/h. Als je zo kapot gaat zou ik je aanraden om wat rustiger te lopen, dan sloop je je lichaam minder en bouw je meer op.

Zelf net les 22 gelopen!
Ging wel prima moet ik zeggen! Zweet me helemaal kapot op het moment.. Kan niet wachten tot ik serie 1 helemaal af heb!
pi_74641663
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:23 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Wellicht 5. Ik denk dat de 12km tegen die tijd te doen is, maar ik heb rond die tijd ook een skitrip van mijn werk. Moet ff kijken wanneer dat nu precies is. Gisteren ff 50 minuten hardgelopen op de rolband bij de sportschool. Goed te doen! 7,5 km met inlopen en uitlopen.
pi_74641873
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:02 schreef Rafiki het volgende:

[..]

Wellicht 5. Ik denk dat de 12km tegen die tijd te doen is, maar ik heb rond die tijd ook een skitrip van mijn werk. Moet ff kijken wanneer dat nu precies is. Gisteren ff 50 minuten hardgelopen op de rolband bij de sportschool. Goed te doen! 7,5 km met inlopen en uitlopen.
Loop je ook buiten ipv alleen op de loopband? Buiten is een stukkie zwaarder namelijk.
  donderdag 12 november 2009 @ 18:17:20 #269
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_74642091
Sinds een jaar loop ik twee keer per week buiten met een groep. Ik loop dus twee keer per week zo'n 8 a 9 km. Af en toe loop ik 10 km wedstrijden in iets meer dan een uur. Al met al niet zo heel slecht.
Probleem wat ik heb is dat ik niet verder kom en niks afval, dus loop ik de laatste weken met een Polar hartslagmeter. En wat zie ik, m'n rikketik gaat hardstikke snel omhoog. Al tijdens de warming up 160 en na 8 km lopen (op relaxed tempo) iets over de 180.
Ik denk dat ik niks afval omdat ik veel boven de vetverbrandingzone zit,. Maar langzamer lopen is geen optie want ik ga al niet zo snel.
Wat kan ik nu het beste doen ??
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_74642852
Ik zit ook veel te hoog in mijn hartslag, sterker nog volgens mij ga ik dood ofzo.

Zachter lopen zie ik ook (nog) niet zitten. Ik loop pas sinds vorige week, ik ga er maar even van uit dat het na een paar weken wat normaler gaat worden. Blijft het dan veel te hoog, dan gooi ik het tempo wil tot 'sloffen'.

Overigens voel ik me niet 'in paniek' als ie zo hoog is. Ik voel me gewoon 'intensief', maar misschien weet ik simpelweg niet wat het is om te sporten, met een lagere hartslag.

Op de sportschool (tijdens de loopband, zeker 5 jaar terug) liet ik ook continu het alarm afgaan. Echt heel genant.
pi_74643457
Hmm, hartslag.. Volgende keer maar weer eens de hartslagmeter mee, eens kijken hoe het er precies voor staat.
pi_74650254
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Loop je ook buiten ipv alleen op de loopband? Buiten is een stukkie zwaarder namelijk.
Eigenlijk loop ik normaal altijd buiten. Ik vind het juist op de loopband niet zo relax, daarom loop ik liever buiten een rondje. Bovendien mis ik de frisse lucht nogal binnen. Maar gisteren kwam het zo uit.
  vrijdag 13 november 2009 @ 02:12:08 #273
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_74655369
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:17 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik denk dat ik niks afval omdat ik veel boven de vetverbrandingzone zit,. Maar langzamer lopen is geen optie want ik ga al niet zo snel.
Ik betwijfel of dat het is. Die vetverbrandingszone is nogal verwarrend: ja, in die zone, op een tamelijk lage intensiteit, verbrand je meer vet ten opzichte van glucose, maar uiteindelijk minder calorieën en vet in totaal (want op hogere intensiteit verbrand je meer calorieën en meer vet).

Ik denk dat je misschien kritisch moet kijken of 2 keer per week wel genoeg is (aangenomen dat je verder niet sport natuurlijk), en of je eetpatroon helemaal in de haak is.
pi_74656965
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:17 schreef Pikkebaas het volgende:
Sinds een jaar loop ik twee keer per week buiten met een groep. Ik loop dus twee keer per week zo'n 8 a 9 km. Af en toe loop ik 10 km wedstrijden in iets meer dan een uur. Al met al niet zo heel slecht.
Probleem wat ik heb is dat ik niet verder kom en niks afval, dus loop ik de laatste weken met een Polar hartslagmeter. En wat zie ik, m'n rikketik gaat hardstikke snel omhoog. Al tijdens de warming up 160 en na 8 km lopen (op relaxed tempo) iets over de 180.
Mijn persoonlijke ervaring is dat 2x sporten net te weinig is. Ik val alleen af als ik 3x per week sport. Je zou bijvoorbeeld aan die 2x hardlopen, 1x fitness (cardio training) kunnen toevoegen.

Let verder op wat je eet. Afvallen is altijd een combinatie van minder kcal tot je nemen en meer bewegen.
pi_74658836
had gister nog willen lopen, maar door overwerk en een telefoontje van een half uur.. had ik het idee dat als ik nog zou gaan lopen het me buikpijn van de honger zou krijgen.. dus dan maar vandaag(dan zitten er maar een keer 2 rustdagen ipv 1 tussen )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')