abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74547566
Ja ik snap niet waarom ze vastlopen, hopen dat die kuren nu voorbij zijn. Nee voor 17 nergens last van gehad! Maar op itunes deed 17 het wel, en op me telefoon niet. En 19 doet het ook gewoon. Heel gek.

Ik heb nu echt moeie benen Maar dat is morgen vast weer over.

Heeft iemand nog meer kuren met de serie?
pi_74547758
Zo, ik was Evy even helemaal zat met haar kutmuziek en wilde kijken of ik de 5km aan één stuk al vol kon houden.
Dat is gelukkig gelukt, ben maar even van de koffie afgebleven en zonder muziek gaan lopen in een rustig tempo.

Ben erg tevreden met het resultaat, voor het eerst zo'n stuk gelopen zonder één keer te stoppen. Denk dat ik de komende tijd maar wat rustiger tempo aan gaan houden. Ben nu ook niet echt moe of kapot ofzo.

Zou het handig zijn om nu Evy 1 verder te laten zitten? Ik ben bij les 21 momenteel. Of kan ik beter toch deze eerst helemaal uitlopen voor ik met Evy 2 begin? Iemand tips?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_74548253
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:43 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

ik ben er ook bij, vorig jaar ook meegedaan en kan het zeker aan iedereen aanraden

geweldige loop, over het circuit, dan bikkelen over het strand en dit evenement groeit als kool.
Doe je ook de 12 kilometer? Het lijkt me redelijk zwaar allemaal.
  maandag 9 november 2009 @ 18:41:46 #229
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74548634
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:28 schreef Skv het volgende:

[..]

Doe je ook de 12 kilometer? Het lijkt me redelijk zwaar allemaal.
uiteraard qua zwaarte vond ik het op zich wel meevallen eerlijk gezegd. Het circuit ben je zo over eigenlijk. Als je op het strand bent, loop je naar de branding en daar kan je ook best goed lopen. Het zwaarste stukje zit in het strand af. Je moet dan door het mulle zand richting de boulevard, en als je daar dan bijna door dat mulle zand heen bent, moet je over een stukje van een paar meter stijl omhoog. Op dat punt branden je longen weg . Vanaf daar is het eigenlijk weer in vol tempo doorscheuren naar de finish, kan me niet herinneren dat dat heel zwaar was door de straten van Zandvoort. Ik meen te herinneren dat er vooral veel af te dalen was, dus dat is niet heel zwaar. En voor je het weet ben je weer terug op het circuit om over de finish te rennen .
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_74550599
Vandaag Evy 4: ik word die 3minuten wandelen een beetje beu. Dus ik liep (vrijdag) en vandaag nu renstukjes van 6 minuten. Ben helemaal trots op mezelf

pi_74556339
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:41 schreef caspervc het volgende:

[..]

ZUS
Oh hier wil je wel naar me zwaaien maar in het Rammstein topic niet?!
ik ben ZWAAR teleurgesteld broer!
pi_74567092
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:11 schreef Skv het volgende:
Zo, ik was Evy even helemaal zat met haar kutmuziek en wilde kijken of ik de 5km aan één stuk al vol kon houden.
Dat is gelukkig gelukt, ben maar even van de koffie afgebleven en zonder muziek gaan lopen in een rustig tempo.

Ben erg tevreden met het resultaat, voor het eerst zo'n stuk gelopen zonder één keer te stoppen. Denk dat ik de komende tijd maar wat rustiger tempo aan gaan houden. Ben nu ook niet echt moe of kapot ofzo.

[ afbeelding ]

Zou het handig zijn om nu Evy 1 verder te laten zitten? Ik ben bij les 21 momenteel. Of kan ik beter toch deze eerst helemaal uitlopen voor ik met Evy 2 begin? Iemand tips?
Dat ziet er idd erg netjes uit!
Wat voor horloge gebruik je hier eigenlijk voor? Ik moet ook eens zo'n ding hebben.
pi_74576121
Morgen les 21, maar dat is 10, 2, 10, 2, 12 hoe ga je dat ooit overleven?
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:06:13 #234
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74576325
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:00 schreef SolnaStockholm het volgende:
Dat ga je zeker, dat kan ik je vertellen! Heb er namelijk alle vertrouwen in!
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:08:11 #235
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74576399
quote:
Zolang je blijft ademen zal je het theoretisch gezien moeten overleven. Succes!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:11:59 #236
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_74576553
quote:
Gewoon doorstumpfen, na afloop mag je jammeren.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_74577185
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef BeeJee78 het volgende:

[..]

Dat ziet er idd erg netjes uit!
Wat voor horloge gebruik je hier eigenlijk voor? Ik moet ook eens zo'n ding hebben.
Iphone 3G met het programma runkeeper pro. Houdt ook alles op Google Maps bij, kan je al je runs terugzien. Zie www.runkeeper.com
pi_74577265
quote:
rustig starten, tempo telkens gelijk houden. Hij is niet zo heel zwaar!
pi_74577446
Het moeilijkste vind ik persoonlijk het starten met de volgende hardloopminuten, dus bijvoorbeeld bij 10 - 2 - 10 - 2 - 12 het starten met de 2e 10 en de 12 minuten. Als ik eenmaal bezig ben, gaat het prima

Ik heb inmiddels, na een paar keer 15 - 1 - 15 gedaan te hebben, 2 keer een sessie van 30 minuten aanéén gelopen, en dat halve uur vond ik makkelijker dan 15 - 1 - 15.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:41:26 #240
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74577595
Ik vroeg me iets af he. Ik ben vorig jaar begonnen met hardlopen, maar dan zonder Evy. Aangezien ik al wel een redelijk sportverleden heb, had ik een kleine basisconditie, maar totaal geen hardloopconditie. Ik ben toen begonnen met mijn neus achterna rennen tot ik buiten adem was, een tijdje lopen en dan weer doorlopen. Dat deed ik over een vast rondje van 3km. Deze probeerde ik in steeds minder blokken op te delen, oftewel, steeds langere stukken aaneen lopen totdat je gewoon altijd hardloopt. Is dat niet een betere methode dan die van Evy? Ik heb het idee dat het met Evy als ik het hier zo lees vrij veel lessen kost voordat je uiteindelijk een stuk van 3km achter elkaar kan lopen. Ik ben geen ervaringsdeskundige, dus reken me er niet op af ik ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die dit kunnen vergelijken .
pi_74577745
Ik heb dat jaren geleden geprobeerd.
Daardoor ging ik behoorlijk stuk, en doorzetter als ik ben (not), vind ik het dan niet leuk.
Ik keek dan er tegenop om 2 dagen erna weer te lopen.

Bijna letterlijk: een hardloper is een doodloper.

Evy dwingt me tot een rustigere opbouw (hoewel ik moeite heb met de lange pauzes nu) en ik denk dat het toch beter is. Bovendien: conditioneel gaat het razendsnel beter nu, zal vast alleen in het begin zijn, daarna zal het wel afvlakken, maar fysiek gaat het wat langzamer: knieen willen niet zo vlot mee als de conditie wel wil.
Oók daarom lijkt me een rustigere opbouw (en herstel) beter.

Maar dit is heel persoonlijk natuurlijk.
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:51:24 #242
97868 Krullehoofd
pi_74577919
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:46 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb dat jaren geleden geprobeerd.
Daardoor ging ik behoorlijk stuk, en doorzetter als ik ben (not), vind ik het dan niet leuk.
Ik keek dan er tegenop om 2 dagen erna weer te lopen.

Bijna letterlijk: een hardloper is een doodloper.

Evy dwingt me tot een rustigere opbouw (hoewel ik moeite heb met de lange pauzes nu) en ik denk dat het toch beter is. Bovendien: conditioneel gaat het razendsnel beter nu, zal vast alleen in het begin zijn, daarna zal het wel afvlakken, maar fysiek gaat het wat langzamer: knieen willen niet zo vlot mee als de conditie wel wil.
Oók daarom lijkt me een rustigere opbouw (en herstel) beter.

Maar dit is heel persoonlijk natuurlijk.
Hierboven sluit ik mij bij aan.

Conditie gaat snel vooruit. Maar pezen, banden, botten en gewrichten herstellen langzamer. Hierdoor ga je te snel te intensief trainen waarmee de kans op blessures toeneemt en je sneller overtraind raakt. En wat uiteindelijk het plezier in het lopen doet afnemen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:12:43 #243
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74578550
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:41 schreef beertenderrr het volgende:
heel verhaal....
Ik heb ook vergelijking. Ik heb dezelfde methode als jou gevolgd, maar liep stuk op een rondje van 5 km. T wilde gewoon niet, last van de schenen, maag, geen inspiratie / motivatie om verder te gaan, kwam ook niet verder aangezien die 5 km elke keer een kwelling was. Op den duur is het lopen dan niet meer leuk.

Nu met Evy loop ik na 1 dikke maand gemakkelijk een rondje van 5,5 km, wel nog met de nodige rust tussendoor, maar stukken gemakkelijker dan eerst. Het motiveert me ook veel meer dat je telkens een stukje verder gaat en kan. Ik ben zeker van plan de tweede serie ook te lopen, en dan heb ik een basisconditie dat ik 10 / 12 km in een uur kan afleggen. Ik denk dat ik dan genoeg conditie heb om lekker te kunnen lopen en zonder lessen uit te bouwen. Ook merk ik dat ik juist door de interval training sneller herstel (ook als ik weer thuis ben) en me niet meer kapot zweet na het rennen.
Ik vind het een hele fijne methode, ik heb wel eens zoiets van "goh, moet ik die les nou weer doen? " maar ik denk dat de kracht van Evy in de langzame opbouw en herhaling zit.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_74583846
Vandaag maar weer eens wezen hardlopen.. totaal 4,29km in 27 minuten afgelegd(grootste gedeelte hardlopen, klein gedeelte wandelen...
Ik moet zeggen dat het vandaag erg goed ging en dat ik voor het eerst in tijden een lekker gevoel had na zo'n training Donderdag weer!
pi_74584922
Vanaf vandaag post ik ook mee!
Vandaag les 1 gedaan. Het begin vond ik even lastig omdat ik te snel gestart was, maar daarna ging het makkelijk.
Heb al zin in de volgende les.
Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
pi_74588850
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:41 schreef beertenderrr het volgende:
Ik vroeg me iets af he. Ik ben vorig jaar begonnen met hardlopen, maar dan zonder Evy. Aangezien ik al wel een redelijk sportverleden heb, had ik een kleine basisconditie, maar totaal geen hardloopconditie. Ik ben toen begonnen met mijn neus achterna rennen tot ik buiten adem was, een tijdje lopen en dan weer doorlopen. Dat deed ik over een vast rondje van 3km. Deze probeerde ik in steeds minder blokken op te delen, oftewel, steeds langere stukken aaneen lopen totdat je gewoon altijd hardloopt. Is dat niet een betere methode dan die van Evy? Ik heb het idee dat het met Evy als ik het hier zo lees vrij veel lessen kost voordat je uiteindelijk een stuk van 3km achter elkaar kan lopen. Ik ben geen ervaringsdeskundige, dus reken me er niet op af ik ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die dit kunnen vergelijken .
Ik denk dat de rustige opbouw van Evy wel goed is. Het zorgt ervoor dat het hardlopen leuk blijft ipv dat je helemaal dood gaat tijdens de training. Daarnaast voorkomt het ook blessures en last van pezen, gewrichten etc. Die worden anders toch te snel overbelast. Verder is een vast les patroon ook wel handig omdat je zo naar een doel kan toewerken.
In totaal denk ik dat bij Evy minder mensen afhaken.

Oh trouwens... ik heb vandaag Evy serie 1 afgerond.
Ik heb nu 50min aan een stuk gerend En dat wist ik prima vol te houden. Dit had ik zonder de opbouw van Evy echt nooit kunnen halen. Echt blij dat ik mijn doel heb weten te halen (namelijk 30min aan een stuk kunnen rennen).

Jullie hier kunnen het ook allemaal trouwens. Gewoon door blijven gaan met de lessen van Evy. En als het TE zwaar was, kun je altijd nog een les herhalen (zelf ben ik na de zomer een hele week terug in de lessen gegaan). Succes.
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:32:19 #247
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74590820
ok ok klinkt overtuigend ik vond het juist heerlijk om kapot te gaan (conditioneel, niet fysiek ) elke keer en kon eigenlijk mezelf niet inhouden. Gelukkig niet veel fysiek ongemak gehad. Ik kan me zeker indenken dat als je elke keer blessures hebt, je er ook geen zin meer in hebt om te lopen. Maar goed, thnx voor de reacties, was benieuwd het gaat uiteindelijk allemaal om plezier en dat moet het vooral ook blijven! En binnenkort zitten jullie natuurlijk ook allemaal in het andere topic al die mooie pr's te vermelden he eenmaal klaar met Evy wordt het tijd om alle gedane moeite om te zetten in een evenement en mogelijk later een marathon!

Overigens, hebben jullie dit als doel? Ik zou het graag een keer willen lopen, maar dat is echt bikkel zwaar
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:33:02 #248
97868 Krullehoofd
pi_74590842
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:41 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik denk dat de rustige opbouw van Evy wel goed is. Het zorgt ervoor dat het hardlopen leuk blijft ipv dat je helemaal dood gaat tijdens de training. Daarnaast voorkomt het ook blessures en last van pezen, gewrichten etc. Die worden anders toch te snel overbelast. Verder is een vast les patroon ook wel handig omdat je zo naar een doel kan toewerken.
In totaal denk ik dat bij Evy minder mensen afhaken.

Oh trouwens... ik heb vandaag Evy serie 1 afgerond.
Ik heb nu 50min aan een stuk gerend En dat wist ik prima vol te houden. Dit had ik zonder de opbouw van Evy echt nooit kunnen halen. Echt blij dat ik mijn doel heb weten te halen (namelijk 30min aan een stuk kunnen rennen).

Jullie hier kunnen het ook allemaal trouwens. Gewoon door blijven gaan met de lessen van Evy. En als het TE zwaar was, kun je altijd nog een les herhalen (zelf ben ik na de zomer een hele week terug in de lessen gegaan). Succes.
Gefeliciteerd met het behalen van je doel

Op naar nieuwe uitdagingen nu
pi_74590911
Lol, om meteen al aan een marathon te denken is wel heel erg ver vooruit kijken.
Ik heb mijn doelen een stuk dichterbij en haalbaar gesteld, namelijk 30 min aan een stuk kunnen lopen en het parcour van de singelloop Utrecht lopen.
pi_74594247
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:28 schreef Skv het volgende:

[..]

Iphone 3G met het programma runkeeper pro. Houdt ook alles op Google Maps bij, kan je al je runs terugzien. Zie www.runkeeper.com
Shit, ik heb (nog) geen Iphone... maar u wel weer een reden om er eentje aan te schaffen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')