Doe je ook de 12 kilometer? Het lijkt me redelijk zwaar allemaal.quote:Op maandag 9 november 2009 15:43 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ik ben er ook bij, vorig jaar ook meegedaan en kan het zeker aan iedereen aanraden
geweldige loop, over het circuit, dan bikkelen over het strand en dit evenement groeit als kool.
uiteraardquote:Op maandag 9 november 2009 18:28 schreef Skv het volgende:
[..]
Doe je ook de 12 kilometer? Het lijkt me redelijk zwaar allemaal.
Oh hier wil je wel naar me zwaaien maar in het Rammstein topic niet?!quote:
Dat ziet er idd erg netjes uit!quote:Op maandag 9 november 2009 18:11 schreef Skv het volgende:
Zo, ik was Evy even helemaal zat met haar kutmuziek en wilde kijken of ik de 5km aan één stuk al vol kon houden.
Dat is gelukkig gelukt, ben maar even van de koffie afgebleven en zonder muziek gaan lopen in een rustig tempo.
Ben erg tevreden met het resultaat, voor het eerst zo'n stuk gelopen zonder één keer te stoppen. Denk dat ik de komende tijd maar wat rustiger tempo aan gaan houden. Ben nu ook niet echt moe of kapot ofzo.
[ afbeelding ]
Zou het handig zijn om nu Evy 1 verder te laten zitten? Ik ben bij les 21 momenteel. Of kan ik beter toch deze eerst helemaal uitlopen voor ik met Evy 2 begin? Iemand tips?
Dat ga je zeker, dat kan ik je vertellen! Heb er namelijk alle vertrouwen in!quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:00 schreef SolnaStockholm het volgende:
Morgen les 21, maar dat is 10, 2, 10, 2, 12hoe ga je dat ooit overleven?
Zolang je blijft ademen zal je het theoretisch gezien moeten overleven. Succes!quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:00 schreef SolnaStockholm het volgende:
Gewoon doorstumpfen, na afloop mag je jammeren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:00 schreef SolnaStockholm het volgende:
Iphone 3G met het programma runkeeper pro. Houdt ook alles op Google Maps bij, kan je al je runs terugzien. Zie www.runkeeper.comquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef BeeJee78 het volgende:
[..]
Dat ziet er idd erg netjes uit!
Wat voor horloge gebruik je hier eigenlijk voor? Ik moet ook eens zo'n ding hebben.
rustig starten, tempo telkens gelijk houden. Hij is niet zo heel zwaar!quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:00 schreef SolnaStockholm het volgende:
Hierboven sluit ik mij bij aan.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:46 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb dat jaren geleden geprobeerd.
Daardoor ging ik behoorlijk stuk, en doorzetter als ik ben (not), vind ik het dan niet leuk.![]()
Ik keek dan er tegenop om 2 dagen erna weer te lopen.
Bijna letterlijk: een hardloper is een doodloper.
Evy dwingt me tot een rustigere opbouw (hoewel ik moeite heb met de lange pauzes nu) en ik denk dat het toch beter is. Bovendien: conditioneel gaat het razendsnel beter nu, zal vast alleen in het begin zijn, daarna zal het wel afvlakken, maar fysiek gaat het wat langzamer: knieen willen niet zo vlot mee als de conditie wel wil.
Oók daarom lijkt me een rustigere opbouw (en herstel) beter.
Maar dit is heel persoonlijk natuurlijk.
Ik heb ook vergelijking. Ik heb dezelfde methode als jou gevolgd, maar liep stuk op een rondje van 5 km. T wilde gewoon niet, last van de schenen, maag, geen inspiratie / motivatie om verder te gaan, kwam ook niet verder aangezien die 5 km elke keer een kwelling was. Op den duur is het lopen dan niet meer leuk.quote:
Ik denk dat de rustige opbouw van Evy wel goed is. Het zorgt ervoor dat het hardlopen leuk blijft ipv dat je helemaal dood gaat tijdens de training. Daarnaast voorkomt het ook blessures en last van pezen, gewrichten etc. Die worden anders toch te snel overbelast. Verder is een vast les patroon ook wel handig omdat je zo naar een doel kan toewerken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:41 schreef beertenderrr het volgende:
Ik vroeg me iets af he. Ik ben vorig jaar begonnen met hardlopen, maar dan zonder Evy. Aangezien ik al wel een redelijk sportverleden heb, had ik een kleine basisconditie, maar totaal geen hardloopconditie. Ik ben toen begonnen met mijn neus achterna rennen tot ik buiten adem was, een tijdje lopen en dan weer doorlopen. Dat deed ik over een vast rondje van 3km. Deze probeerde ik in steeds minder blokken op te delen, oftewel, steeds langere stukken aaneen lopen totdat je gewoon altijd hardloopt. Is dat niet een betere methode dan die van Evy? Ik heb het idee dat het met Evy als ik het hier zo lees vrij veel lessen kost voordat je uiteindelijk een stuk van 3km achter elkaar kan lopen. Ik ben geen ervaringsdeskundige, dus reken me er niet op afik ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die dit kunnen vergelijken
.
Gefeliciteerd met het behalen van je doelquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:41 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik denk dat de rustige opbouw van Evy wel goed is. Het zorgt ervoor dat het hardlopen leuk blijft ipv dat je helemaal dood gaat tijdens de training. Daarnaast voorkomt het ook blessures en last van pezen, gewrichten etc. Die worden anders toch te snel overbelast. Verder is een vast les patroon ook wel handig omdat je zo naar een doel kan toewerken.
In totaal denk ik dat bij Evy minder mensen afhaken.
Oh trouwens... ik heb vandaag Evy serie 1 afgerond.
Ik heb nu 50min aan een stuk gerend En dat wist ik prima vol te houden. Dit had ik zonder de opbouw van Evy echt nooit kunnen halen. Echt blij dat ik mijn doel heb weten te halen (namelijk 30min aan een stuk kunnen rennen).
Jullie hier kunnen het ook allemaal trouwens. Gewoon door blijven gaan met de lessen van Evy. En als het TE zwaar was, kun je altijd nog een les herhalen (zelf ben ik na de zomer een hele week terug in de lessen gegaan). Succes.
Shit, ik heb (nog) geen Iphone... maar u wel weer een reden om er eentje aan te schaffen..quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:28 schreef Skv het volgende:
[..]
Iphone 3G met het programma runkeeper pro. Houdt ook alles op Google Maps bij, kan je al je runs terugzien. Zie www.runkeeper.com
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |