quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:35 schreef Yankee het volgende:
fatboy billy, geen idee een of andere darter waarschijnlijk
Ik dacht altijd dat het liggers was, maar het is echt leggersquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:53 schreef tomtomaat het volgende:
Evenwichtbalk en brug met ongelijke leggers
Stand deel 1768quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:23 schreef tomtomaat het volgende:
voetbalstadion Go Ahead Eagles
Klopt, maar wat als het nou een y ipv ij is?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:48 schreef tomtomaat het volgende:
lijkt meer EIJ, maar wat dat is.....
Mijn hint was iets te duidelijk vrees ikquote:
Genoemd naar Janus lees ik netquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:00 schreef Yankee het volgende:
januari?
Roderick David (Rod) Stewart inderdaad, tomtomaat +1quote:
John Howard was het en Kevin Rudd is het.quote:
Vito Mannone. mr_anonimous +1quote:
Kinderen tot 12quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:38 schreef Yankee het volgende:
Ik doe wel even een andere vraag want ik wil zo voetbal kijken:
Antwoord was Vito Mannone.
Voor wie is een Railrunnerkaartje bedoeld?
goede tweede.....quote:
Yankee +1quote:
Haile Selassiequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:50 schreef Yankee het volgende:
(23 juli 1892 – 27 augustus 1975) was keizer van Ethiopië (van 1930 tot 1936 en van 1941 tot 1974) en wordt door de Rastafaribeweging gezien als de reïncarnatie van Jezus.
Wie?
quote:
Niemand kent dus Sjors en Sjimmie.....quote:
Waaat??? Nou en of, maar nooit geweten dat dat Jan Kruis was.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:19 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Niemand kent dus Sjors en Sjimmie.....
Hij heeft 2 albums getekend. Hij is de eerste die hun woonplaats Schiermeeuwenoog noemde en Sjors en Sjimmie gewoon twee gelijkwaardige kereltjes maakte ipv het slimme blanke ventje en het domme zwarte piet achtige negertje......quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:23 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Waaat??? Nou en of, maar nooit geweten dat dat Jan Kruis was.
Nee, denk aan morgen......quote:
Yep!quote:
Partij van de vrije liefde?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:30 schreef ScottTracy het volgende:
We hebben een paar jaar geleden ook te maken gehad met de Pedopartij. Dit was natuurlijk niet de officiële naam. Hoe luidde de volledige naam van die partij wel?
Ik ken ze idd als het slimme blanke ventje en het slecht Nederlands sprekende negertje met de dikke lippen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:25 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Hij heeft 2 albums getekend. Hij is de eerste die hun woonplaats Schiermeeuwenoog noemde en Sjors en Sjimmie gewoon twee gelijkwaardige kereltjes maakte ipv het slimme blanke ventje en het domme zwarte piet achtige negertje......
Naastenliefde en vrijheid waren omgedraaid, maar hier neem ik genoegen meequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:30 schreef Rucebo het volgende:
Partij voor Vrijheid, Naastenliefde en Diversiteit
kan in een andere volgorde zijn.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:31 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Ik ken ze idd als het slimme blanke ventje en het slecht Nederlands sprekende negertje met de dikke lippen.
Ik hoopte dat ik een van die malloten zou zien flyeren in de buurt....... denk dat ie dan zijn progammapunten had moeten inslikken.....quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:31 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Naastenliefde en vrijheid waren omgedraaid, maar hier neem ik genoegen mee
Kloptquote:
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:34 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Ik herinner me oudere tekeningen. Minder modern, met rondere koppen.
Stand deel 1768quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:38 schreef mr_anonimous het volgende:
Morris
de award komt steeds dichter bij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:39 schreef Nico_S. het volgende:
Shit, weer eens te laat...
Kom toch zeker in aanmerking, denk ik...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:40 schreef qonmann het volgende:
[..]
de award komt steeds dichter bij.
De winnetou award
Anne, Charlotte en Emily. Maar de bijbehorende titels???quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:44 schreef mr_anonimous het volgende:
Noem de voornamen van de drie Brönte sisters en een titel van elk
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:47 schreef GimmeGore het volgende:
Charlotte - Jane Eyre
Anne - Agnes Grey (niet zeker)
Emily - Wuthering Heights
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:47 schreef GimmeGore het volgende:
Charlotte - Jane Eyre
Anne - Agnes Grey (niet zeker)
Emily - Wuthering Heights
Ah vandaar dat ik nooit een boek van ze kan vinden....quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:49 schreef GimmeGore het volgende:
het is trouwens Brontë en niet Brönte
Neh neh nehquote:
quote:
Yepquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:00 schreef Terpentin07 het volgende:
hongarije en india?
quote:In Nederland zijn er op dit moment in de volgende stedenwinkels te vinden: Amsterdam (naast de Amsterdam ArenA) en Kerkrade (naast het Parkstad Limburg Stadion).
Nee ?quote:
Yep.Vandaag er een mooie trekkingrugzak gekocht.quote:
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:16 schreef Tanjaa het volgende:
[..]
Nee ?Dat is een fockin grote winkel. We gingen daar vroeger altijd naar toe, ze hadden van die loopbruggetjes om je wandelschoenen uit te testen, en je kon van een hellinkje af glijen enzo
Ram leuk.
Ik ken het omdat er in de buurt bij mij, in kerkrade er eentje ligtquote:
waarvan er toevallig eentje bij mij in de buurt ligt, ik haal er altijd mijn zwemkledingquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:20 schreef nightcowboy het volgende:
Ook nog nooit van gehoord.
Maar wat wil je ook met maar 2 vestigingen in NL.
Yeshquote:
tis een liefdesgranaat ofzoietsquote:
Dan woon je in een mooi deel van ons land!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:19 schreef Tanjaa het volgende:
[..]
Ik ken het omdat er in de buurt bij mij, in kerkrade er eentje ligt
Parkstadquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:23 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Dan woon je in een mooi deel van ons land!
Ah ok ..dat had er niet in gezienquote:
Zuid limburgquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:23 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Dan woon je in een mooi deel van ons land!
Kerkrade ligt ook best een eind van me vandaan.. het ligt aan de rechterkant en ik aan de linkerkant. Maar toch, decatlon in een leuke winkelquote:
Hmmm, dan woon je in de buurt denk ik, maar we dwalen afquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:26 schreef Tanjaa het volgende:
[..]
Kerkrade ligt ook best een eind van me vandaan.. het ligt aan de rechterkant en ik aan de linkerkant. Maar toch, decatlon in een leuke winkel
Prachtig! Kom ik regelmatig! Grotten van Valkenburg (met name de Gemeentegrot) ken ik op mijm duimpje.quote:
In de buurt vann... ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:27 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Hmmm, dan woon je in de buurt denk ik, maar we dwalen af.
interessantquote:
het zegt me niets , denk dat je antwoord dan wel goed isquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:36 schreef Nico_S. het volgende:
by proxy, om volledig te zijn.
Mhmquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:39 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Trouwens, kasteel Hoensbroek is ook erg mooi.
Inderdaad een vrouw. Voornaam Mary.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:03 schreef nightcowboy het volgende:
Een vrouw volgensmij, geen idee hoe ze heet
Ja, daar zou je best eens geliijk in kunnen hebben. En ik moet nu ook naar bed, dus ik zet het antwoord in een spoiler:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:16 schreef Tanjaa het volgende:
Er zijn waarschijnlijk weinig mensen online en weinig mensen met kennis van die dingen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:20 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Ja, daar zou je best eens geliijk in kunnen hebben. En ik moet nu ook naar bed, dus ik zet het antwoord in een spoiler:Dat had ik dus goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
quote:
Ik zie het jaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:42 schreef banaantjeEE het volgende:
Trouwens, niet om de klootzak ofzo uit te hangen hoor, maar in het vorige topic had ik 29punten. Ik scoor dan op het einde 4 denk ik en ik zie nu dat ik 23 punten heb?
+1 PRquote:
als banaantjeEE uit brabant komt mag enige en enigste allebeiquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:02 schreef ScottTracy het volgende:
Enige
en dan nog, hoe weet je dat zo zeker. van de 400+ planeten die we kennen weten we van 8 in welke richting ze draaien. Het zal dus vast niet de enige zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:54 schreef banaantjeEE het volgende:
Wat is de enigste planeet die met de klok meedraait?
se motte niet seikuh in Brabant. Er is maah eujn goeje spellingquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:03 schreef skittelman het volgende:
[..]
als banaantjeEE uit braban komt mag enige en enigste allebei
Nee, dan ook niet. Ben zelf een Brabander maar enigste vind ik zo lelijkquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:03 schreef skittelman het volgende:
[..]
als banaantjeEE uit brabant komt mag enige en enigste allebei
In ons dialect wordt dit gezegdquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:05 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Nee, dan ook niet. Ben zelf een Brabander maar enigste vind ik zo lelijk
met een linkje naar http://www.spatiegebruik.nl/quote:
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:05 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Nee, dan ook niet. Ben zelf een Brabander maar enigste vind ik zo lelijk
er staat eenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:05 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
se motte niet seikuh in Brabant. Er is maah eujn goeje spelling
en bij mij eenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:14 schreef skittelman het volgende:
[..]
[..]
er staat eenachter
Het hebben van een goede taalkennis en gebruiken van goede spelling vind ik ook belangrijk alleen somige westerse zeik regels gelden hier in brabant gewoon niet.
Dat vind ik toch een beetje overdreven, zeker dat 'zeik regels'. Je hoeft echt niet over iedere taalfout te vallen, maar als iemand je er dan op wijst vind ik het nogal slap je achter 'hier in brabant' te verschuilen, zeker op zo'n aanvallende manier. En het is een Nederlands forum, geen Brabants. Of mogen Friezen dan ook in het Fries posten?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:14 schreef skittelman het volgende:
[..]
[..]
er staat eenachter
Het hebben van een goede taalkennis en gebruiken van goede spelling vind ik ook belangrijk alleen somige westerse zeik regels gelden hier in brabant gewoon niet.
het ging mij dan ook niet om dit specifieke voorbeeld, maar meer om de opmerking van skittelman die er achteraan kwam.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat vind ik toch een beetje overdreven, zeker dat 'zeik regels'. Je hoeft echt niet over iedere taalfout te vallen, maar als iemand je er dan op wijst vind ik het nogal slap je achter 'hier in brabant' te verschuilen, zeker op zo'n aanvallende manier. En het is een Nederlands forum, geen Brabants. Of mogen Friezen dan ook in het Fries posten?
Ik ben zelf ook Brabander overigens
ik zeg niet dat ik dat niet vind, alleen hier waar ik vandaan kom (zo beter STquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:17 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
en bij mij een![]()
![]()
Maar toch... Ik vind het juist zwaar irritant dat mensen denken op internet alle sociale omgangsvormen overboord te kunnen gooien, inclusief normale spelling.
Daar reageer ik toch ook op?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:22 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
het ging mij dan ook niet om dit specifieke voorbeeld, maar meer om de opmerking van skittelman die er achteraan kwam.
de verbanden die je daaruit kan leggen, heerlijk!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:25 schreef banaantjeEE het volgende:
inflatie (conjunctuur)
dat is nog nooit zo geweest maar ik zocht het woord conjunctuur en die stond in het antwoord.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:30 schreef Yankee het volgende:
Sinds wanneer zijn inflatie en conjunctuur hetzelfde?
Daar staat ook niet dat deze hetzelfde zijn hé. Inflatie heeft een impact van de soort conjunctuur waar men zich in bevindt. Dat bedoel ik ermee...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:30 schreef Yankee het volgende:
Sinds wanneer zijn inflatie en conjunctuur hetzelfde?
Het zijn volgens mij gewoon twee antwoorden, maar prima skittelman heeft beslotenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:37 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Daar staat ook niet dat deze hetzelfde zijn hé. Inflatie heeft een impact van de soort conjunctuur waar men zich in bevindt. Dat bedoel ik ermee...
Nee, het is iets economisch...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
Zoals ik schreef, verzachtende omstandigheden of medelijden, bijvoorbeeld als iemand ongeneeslijk ziek is
Ja, maar wat hebben de bedrijven gedaan, want in eerste instantie kregen ze een boete opgelegd. Maar door het clementieverzoek krijgen ze immuniteit.quote:
uuuh wat kunnen bedrijven stout doenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:47 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, maar wat hebben de bedrijven gedaan, want in eerste instantie kregen ze een boete opgelegd. Maar door het clementieverzoek krijgen ze immuniteit.
bon wala, kartelvorming was het. Op de rest heeft die clementie geen betrekking hoorquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:49 schreef skittelman het volgende:
[..]
uuuh wat kunnen bedrijven stout doen
belasting ontduiken
kartel vormen
creatief boekhouden
skittelman had al enigste de basis juist en hij vulde daarna gewoon aan. Je hoeft echt niet zo te muggenziften hoorquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:53 schreef ScottTracy het volgende:
Dat zijn drie antwoorden in 1 post. Zonet ook al 2 met inflatie/conjunctuur. Dat mag eigenlijk niet, 1 antwoord per keer. Anders kun je blijven gokken..
Een spelletje met regels, daar moet je je natuurlijk wel een beetje aan proberen te houden. Ik ben het verder wel met ScottTracy eens. Niet dat skittelman dat punt weer af moet staan, maar probeer er een beetje op te letten aubquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:57 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
skittelman had al enigste de basis juist en hij vulde daarna gewoon aan. Je hoeft echt niet zo te muggenziften hoor. Het is en blijft een spelletje.
njah als niemand het antwoord echt weet is het eigenlijk altijd gokken. maar du hast recht, ik zal een vraag stellen waar maar 1 antwoord goed op is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:53 schreef ScottTracy het volgende:
Dat zijn drie antwoorden in 1 post. Zonet ook al 2 met inflatie/conjunctuur. Dat mag eigenlijk niet, 1 antwoord per keer. Anders kun je blijven gokken..
Thanks. Ik zeg het ook niet omdat ik vind dat skittel het punt niet zou verdienen, maar 't is gewoon een regel dus voor in het vervolg..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Een spelletje met regels, daar moet je je natuurlijk wel een beetje aan proberen te houden. Ik ben het verder wel met ScottTracy eens. Niet dat skittelman dat punt weer af moet staan, maar probeer er een beetje op te letten aub
En het is 'enige'
hij was duidelijkquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:01 schreef De_Hertog het volgende:
Muntje opgooien?
Toen ik het hoorde was het nog 51%quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:02 schreef skittelman het volgende:
[..]
hij was duidelijk
De kant die onderop ligt (als je met je duim gooit) komt 60procent van de keren bovenop te liggen
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:04 schreef ScottTracy het volgende:
Grappig, nooit geweten. Is er ook een natuurkundige theorie die dat kan verklaren?
quote:Dat effect is volgens de wetenschappers te verklaren aan de hand van de bewegingen die een muntstuk in de lucht maakt tijdens het spel kop of munt.
Omdat de meeste mensen een munt met hun duim de lucht in lanceren, roteert een munt niet alleen om zijn eigen as, maar draait het geld ook als een frisbee in het rond.
Die ‘frisbeedraai’ zorgt er volgens de onderzoekers voor dat de zijde die boven ligt ook in de lucht langer naar boven gericht blijft. Hoe sterker de draai, hoe groter de kans dat de munt ook landt met die zijde naar boven.
Het is in ieder geval, uiteraard, onderzocht:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:04 schreef ScottTracy het volgende:
Grappig, nooit geweten. Is er ook een natuurkundige theorie die dat kan verklaren?
quote:Moreover, they have demonstrated both mathematically and experimentally that the underlying physics of coin tosses appears to have a slight bias for a caught coin to be caught the same way up as it was thrown, with a probability of around 0.51. Stage magicians and gamblers, with practice, are able to greatly increase this bias, whilst still making throws which are visually indistinguishable from normal throws.
Diequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |