met een linkje naar http://www.spatiegebruik.nl/quote:
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:05 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Nee, dan ook niet. Ben zelf een Brabander maar enigste vind ik zo lelijk
er staat eenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:05 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
se motte niet seikuh in Brabant. Er is maah eujn goeje spelling
en bij mij eenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:14 schreef skittelman het volgende:
[..]
[..]
er staat eenachter
Het hebben van een goede taalkennis en gebruiken van goede spelling vind ik ook belangrijk alleen somige westerse zeik regels gelden hier in brabant gewoon niet.
Dat vind ik toch een beetje overdreven, zeker dat 'zeik regels'. Je hoeft echt niet over iedere taalfout te vallen, maar als iemand je er dan op wijst vind ik het nogal slap je achter 'hier in brabant' te verschuilen, zeker op zo'n aanvallende manier. En het is een Nederlands forum, geen Brabants. Of mogen Friezen dan ook in het Fries posten?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:14 schreef skittelman het volgende:
[..]
[..]
er staat eenachter
Het hebben van een goede taalkennis en gebruiken van goede spelling vind ik ook belangrijk alleen somige westerse zeik regels gelden hier in brabant gewoon niet.
het ging mij dan ook niet om dit specifieke voorbeeld, maar meer om de opmerking van skittelman die er achteraan kwam.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat vind ik toch een beetje overdreven, zeker dat 'zeik regels'. Je hoeft echt niet over iedere taalfout te vallen, maar als iemand je er dan op wijst vind ik het nogal slap je achter 'hier in brabant' te verschuilen, zeker op zo'n aanvallende manier. En het is een Nederlands forum, geen Brabants. Of mogen Friezen dan ook in het Fries posten?
Ik ben zelf ook Brabander overigens
ik zeg niet dat ik dat niet vind, alleen hier waar ik vandaan kom (zo beter STquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:17 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
en bij mij een![]()
![]()
Maar toch... Ik vind het juist zwaar irritant dat mensen denken op internet alle sociale omgangsvormen overboord te kunnen gooien, inclusief normale spelling.
Daar reageer ik toch ook op?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:22 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
het ging mij dan ook niet om dit specifieke voorbeeld, maar meer om de opmerking van skittelman die er achteraan kwam.
de verbanden die je daaruit kan leggen, heerlijk!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:25 schreef banaantjeEE het volgende:
inflatie (conjunctuur)
dat is nog nooit zo geweest maar ik zocht het woord conjunctuur en die stond in het antwoord.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:30 schreef Yankee het volgende:
Sinds wanneer zijn inflatie en conjunctuur hetzelfde?
Daar staat ook niet dat deze hetzelfde zijn hé. Inflatie heeft een impact van de soort conjunctuur waar men zich in bevindt. Dat bedoel ik ermee...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:30 schreef Yankee het volgende:
Sinds wanneer zijn inflatie en conjunctuur hetzelfde?
Het zijn volgens mij gewoon twee antwoorden, maar prima skittelman heeft beslotenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:37 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Daar staat ook niet dat deze hetzelfde zijn hé. Inflatie heeft een impact van de soort conjunctuur waar men zich in bevindt. Dat bedoel ik ermee...
Nee, het is iets economisch...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
Zoals ik schreef, verzachtende omstandigheden of medelijden, bijvoorbeeld als iemand ongeneeslijk ziek is
Ja, maar wat hebben de bedrijven gedaan, want in eerste instantie kregen ze een boete opgelegd. Maar door het clementieverzoek krijgen ze immuniteit.quote:
uuuh wat kunnen bedrijven stout doenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:47 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, maar wat hebben de bedrijven gedaan, want in eerste instantie kregen ze een boete opgelegd. Maar door het clementieverzoek krijgen ze immuniteit.
bon wala, kartelvorming was het. Op de rest heeft die clementie geen betrekking hoorquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:49 schreef skittelman het volgende:
[..]
uuuh wat kunnen bedrijven stout doen
belasting ontduiken
kartel vormen
creatief boekhouden
skittelman had al enigste de basis juist en hij vulde daarna gewoon aan. Je hoeft echt niet zo te muggenziften hoorquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:53 schreef ScottTracy het volgende:
Dat zijn drie antwoorden in 1 post. Zonet ook al 2 met inflatie/conjunctuur. Dat mag eigenlijk niet, 1 antwoord per keer. Anders kun je blijven gokken..
Een spelletje met regels, daar moet je je natuurlijk wel een beetje aan proberen te houden. Ik ben het verder wel met ScottTracy eens. Niet dat skittelman dat punt weer af moet staan, maar probeer er een beetje op te letten aubquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:57 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
skittelman had al enigste de basis juist en hij vulde daarna gewoon aan. Je hoeft echt niet zo te muggenziften hoor. Het is en blijft een spelletje.
njah als niemand het antwoord echt weet is het eigenlijk altijd gokken. maar du hast recht, ik zal een vraag stellen waar maar 1 antwoord goed op is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:53 schreef ScottTracy het volgende:
Dat zijn drie antwoorden in 1 post. Zonet ook al 2 met inflatie/conjunctuur. Dat mag eigenlijk niet, 1 antwoord per keer. Anders kun je blijven gokken..
Thanks. Ik zeg het ook niet omdat ik vind dat skittel het punt niet zou verdienen, maar 't is gewoon een regel dus voor in het vervolg..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Een spelletje met regels, daar moet je je natuurlijk wel een beetje aan proberen te houden. Ik ben het verder wel met ScottTracy eens. Niet dat skittelman dat punt weer af moet staan, maar probeer er een beetje op te letten aub
En het is 'enige'
hij was duidelijkquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:01 schreef De_Hertog het volgende:
Muntje opgooien?
Toen ik het hoorde was het nog 51%quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:02 schreef skittelman het volgende:
[..]
hij was duidelijk
De kant die onderop ligt (als je met je duim gooit) komt 60procent van de keren bovenop te liggen
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:04 schreef ScottTracy het volgende:
Grappig, nooit geweten. Is er ook een natuurkundige theorie die dat kan verklaren?
quote:Dat effect is volgens de wetenschappers te verklaren aan de hand van de bewegingen die een muntstuk in de lucht maakt tijdens het spel kop of munt.
Omdat de meeste mensen een munt met hun duim de lucht in lanceren, roteert een munt niet alleen om zijn eigen as, maar draait het geld ook als een frisbee in het rond.
Die ‘frisbeedraai’ zorgt er volgens de onderzoekers voor dat de zijde die boven ligt ook in de lucht langer naar boven gericht blijft. Hoe sterker de draai, hoe groter de kans dat de munt ook landt met die zijde naar boven.
Het is in ieder geval, uiteraard, onderzocht:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:04 schreef ScottTracy het volgende:
Grappig, nooit geweten. Is er ook een natuurkundige theorie die dat kan verklaren?
quote:Moreover, they have demonstrated both mathematically and experimentally that the underlying physics of coin tosses appears to have a slight bias for a caught coin to be caught the same way up as it was thrown, with a probability of around 0.51. Stage magicians and gamblers, with practice, are able to greatly increase this bias, whilst still making throws which are visually indistinguishable from normal throws.
Diequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |