met een linkje naar http://www.spatiegebruik.nl/quote:
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:05 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Nee, dan ook niet. Ben zelf een Brabander maar enigste vind ik zo lelijk
er staat eenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:05 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
se motte niet seikuh in Brabant. Er is maah eujn goeje spelling
en bij mij eenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:14 schreef skittelman het volgende:
[..]
[..]
er staat eenachter
Het hebben van een goede taalkennis en gebruiken van goede spelling vind ik ook belangrijk alleen somige westerse zeik regels gelden hier in brabant gewoon niet.
Dat vind ik toch een beetje overdreven, zeker dat 'zeik regels'. Je hoeft echt niet over iedere taalfout te vallen, maar als iemand je er dan op wijst vind ik het nogal slap je achter 'hier in brabant' te verschuilen, zeker op zo'n aanvallende manier. En het is een Nederlands forum, geen Brabants. Of mogen Friezen dan ook in het Fries posten?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:14 schreef skittelman het volgende:
[..]
[..]
er staat eenachter
Het hebben van een goede taalkennis en gebruiken van goede spelling vind ik ook belangrijk alleen somige westerse zeik regels gelden hier in brabant gewoon niet.
het ging mij dan ook niet om dit specifieke voorbeeld, maar meer om de opmerking van skittelman die er achteraan kwam.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat vind ik toch een beetje overdreven, zeker dat 'zeik regels'. Je hoeft echt niet over iedere taalfout te vallen, maar als iemand je er dan op wijst vind ik het nogal slap je achter 'hier in brabant' te verschuilen, zeker op zo'n aanvallende manier. En het is een Nederlands forum, geen Brabants. Of mogen Friezen dan ook in het Fries posten?
Ik ben zelf ook Brabander overigens
ik zeg niet dat ik dat niet vind, alleen hier waar ik vandaan kom (zo beter STquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:17 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
en bij mij een![]()
![]()
Maar toch... Ik vind het juist zwaar irritant dat mensen denken op internet alle sociale omgangsvormen overboord te kunnen gooien, inclusief normale spelling.
Daar reageer ik toch ook op?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:22 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
het ging mij dan ook niet om dit specifieke voorbeeld, maar meer om de opmerking van skittelman die er achteraan kwam.
de verbanden die je daaruit kan leggen, heerlijk!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:25 schreef banaantjeEE het volgende:
inflatie (conjunctuur)
dat is nog nooit zo geweest maar ik zocht het woord conjunctuur en die stond in het antwoord.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:30 schreef Yankee het volgende:
Sinds wanneer zijn inflatie en conjunctuur hetzelfde?
Daar staat ook niet dat deze hetzelfde zijn hé. Inflatie heeft een impact van de soort conjunctuur waar men zich in bevindt. Dat bedoel ik ermee...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:30 schreef Yankee het volgende:
Sinds wanneer zijn inflatie en conjunctuur hetzelfde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |