Een collega trakteerde vanochtend op... puddingbroodjes!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:59 schreef Gellius het volgende:
Ik heb zojuist uit nostalgische overwegingen een puddingbroodje genuttigd. En zeer kort daarop twee Vietnamese loempia's, om die weeïge smaak kwijt te raken.
Waar?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:05 schreef JAM het volgende:
Dan nu een YouTube-linkje
Een keuze tussen voetbal of gefriemel? Da's toch geen keuze. Alles dat ook maar enigszins aangenaam is of wellicht zou kunnen zijn gaat voor voetbal.quote:en dan moeten jullie me toch eens uit de brand helpen. Zal ik vanavond bij een doorgesnoven Koreaan op de bank gaan liggen en zien hoe AZ, nu zonder shirtsponsor - hoewel het sponsorgeld al aan het begin van het seizoen betaald is - ingemaakt wordt door, THE GUNNERS,
, of zal ik de Japanse schone, mevrouw Onder-De-Boom (zoals haar achternaam in vertaling luidt) sommeren mij een maaltijd toe te bereiden en wat met elkaars ontblote onderlichamen spelen? De rest houden we aan natuurlijk, want we zijn kleinburgelijk en het is bijzonder koud in het Leuvense voor de tijd van het jaar!
Ik denk daar dus heel anders over, k_man. Kijk nu eens,- hoe vaak mag een mens in zijn leven in een onderbroekje voelen en hoe vaak mag een mens in zijn leven nu een goede pot voetbal vanquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Waar?
[..]
Een keuze tussen voetbal of gefriemel? Da's toch geen keuze. Alles dat ook maar enigszins aangenaam is of wellicht zou kunnen zijn gaat voor voetbal.
De elfde van de elfde is ook mijn moeders verjaardag, maar bovendien ook de verjaardag van een wonderschoon meisje uit mijn klas op de middelbare school. Zij sprak nooit met mij, daar was ze veel te populair voor, tot ze ineens op het grote schoolfeest besloot de hele avond achter mij aan te lopen. Ik ben er nooit helemaal bovenop gekomen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:09 schreef JAM het volgende:
De elfde van de elfde is trouwens zowel mijn moeders verjaardag als wapenstilstanddag, alhier in Belgie. Zo!
Wat een verrassend goed geluid.quote:
Dat zeggen wij ook, maar toen dit speelde was ik veertien en had ik nog nooit iets uitgespookt met een meisje. Alleen al de gedachte om haar te zoenen deed mij zweten. Nu zou ik haar natuurlijk onmiddelijk bezwangerd hebben, verrot als de maatschappij mij heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:24 schreef JAM het volgende:
Heb je haar niet even een flinke veeg kunnen verkopen, Mr.T.?- het maakt daarbij niet zoveel uit of dat nu een veeg uit de pan of een veeg in andere context is. Wordt dat gezegd buiten Den Haag?- iemand een veeg geven?
De enige persoon die ik dat wel eens hoorde zeggen, was een meisje dat vroeger nog wel eens in TTK kwam. Brabants. Maar toch geen materiaal voor jou, denk ik.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:24 schreef JAM het volgende:
Heb je haar niet even een flinke veeg kunnen verkopen, Mr.T.?- het maakt daarbij niet zoveel uit of dat nu een veeg uit de pan of een veeg in andere context is. Wordt dat gezegd buiten Den Haag?- iemand een veeg geven?
quote:Now the way you fry a porterhouse steak. You get the pan red hot, you drink a shot of whiskey and then you pour a thin layer of salt in the pan. You drop the steak in and sear it but not for too long. Then you flip it, sear the other side, drink another shot of whiskey, take the steak out and eat it immediately.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:11 schreef sigme het volgende:
Gellius, roodkleurende klimop is geen klimop maar wingerd.
Zie, de provicie is best ergens goed voor.
De drogist heeft van die spuitflesjes die je holtes snotvrij maken. Onaangenaam spul, maar het werkt goed.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:54 schreef ShadyLane het volgende:
Mijn oor is weer open.
Wat kan ik nou zometeen, als ik de biefstuk ga kopen die mij van Obelix-achtige krachten gaat voorzien, nog aan holte-ontstoppende drogisterijmiddeltjes meenemen? Ik ben niet zo thuis in die dingen.
Kun je daar een voorbeeld van geven?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:18 schreef sigme het volgende:
De meeste overwegingen om geld te lenen tegen pittige rente, spullen te kopen op afbetaling en/of verzekeringen af te sluiten tegen geringe risico's waren redelijk weloverwogen. Ik kom tot andere conclusies dan die mensen, maar dat geldt voor wel meer conclusies.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:54 schreef ShadyLane het volgende:
Mijn oor is weer open.
Wat kan ik nou zometeen, als ik de biefstuk ga kopen die mij van Obelix-achtige krachten gaat voorzien, nog aan holte-ontstoppende drogisterijmiddeltjes meenemen? Ik ben niet zo thuis in die dingen.
Wat een sneue lieden waren dat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:00 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik zag trouwens dat je vanavond bij DWDD te gast was.
Nou nou nou nou. Ik zat er net een opname van te kijken en lees hier dus was de link snel gelegd.quote:
Iedere zichzelf respecterende dealer ook, zeer aangenaam spul.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
De drogist heeft van die spuitflesjes die je holtes snotvrij maken. Onaangenaam spul, maar het werkt goed.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:15 schreef beeer het volgende:
Misschien is het AIDS. Onlangs seks met een neger gehad, nocigar?
Het lijkt er op dat het vooral ter stimulatie van jou is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Kom kom, stimuleer die jongen nou een beetje om z'n zieleroerselen met ons te delen.
Nee?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:45 schreef ShadyLane het volgende:
Da's zeker Brabants?
Experimenteerde Mengele niet op tweelingen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:01 schreef Z het volgende:
Dat het WO II gerelateerd zou zijn had ik natuurlijk wel bedacht.
Ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Experimenteerde Mengele niet op tweelingen?
Een meneer kwam uit diep donker Afrika en had eenmaal de complete huisinrichting op afbetaling gekocht omdat het hem een betere investering leek dan eerst goedkope rommel kopen en dat later weer weg te moeten doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je daar een voorbeeld van geven?
Maar het is helemaal geen goede investering. Je verhoogt er bijvoorbeeld niet de waarde van je woning mee.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:19 schreef sigme het volgende:
Een meneer kwam uit diep donker Afrika en had eenmaal de complete huisinrichting op afbetaling gekocht omdat het hem een betere investering leek dan eerst goedkope rommel kopen en dat later weer weg te moeten doen.
Dat vinden al die mensen, dat de nieuwe auto/keuken/televisie de extra kosten waard is. Ze raken meestal in de problemen doordat ze er bij het afsluiten van die leningen vanuit gaan dat hun situatie hetzelfde zal blijven of zelfs beter zal worden. Als de auto kapot gaat, als na een regenbui blijkt dat het dak lek is en gerepareerd moet worden, als de kostwinner zijn baan verliest, dán gaat het mis. Ze blijven bijvoorbeeld op dezelfde voet verder leven of ze gaan een nieuwe schuld aan om een oude schuld af te lossen.quote:Van beide begreep hij dat het meer geld kostte dan hij te besteden kreeg, maar van beide was hij ook van mening dat het die extra kosten ruimschoots waard was.
Da's ook niet zo verstandig, want daardoor loopt ze rente mis. Ze had ook geld vast kunnen zetten bij een bank.quote:Dat van die potjes nam ze overigens letterlijk. De potjes stonden bij haar schoonouders, zodat ze niet zonder gezichtsverlies erbij kon.
Ik begrijp niet waarom dat beter is. Je kunt jezelf toch ook elke maand een bedrag geven om kleding van te kopen uit het kledingpotje? Ik koop ook bij postorderbedrijven maar ik betaal mijn spullen altijd meteen zodat ik er geen rente over verschuldigd ben.quote:In deze huishoudboekjestactiek was het voor haar veel beter om spullen te kopenbij postorderbedrijven met een maandelijkse vaste aflossing.
Op zo'n potje is dat 5 euro per jaar of zo. Is de grotere sociale controle van schoonfamilie vs. anonieme bank wel waard.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
Da's ook niet zo verstandig, want daardoor loopt ze rente mis.
Ik geloof er niets van dat dat maar 5 euro per jaar is. Bovendien kun je je geld op verschillende bankrekeningen zetten waarmee je voor jezelf de drempel hoger maakt om geld op te nemen. Ik schrijf bijvoorbeeld alles meteen weg naar mijn spaarrekening zodat ik er moeite voor moet doen om geld over te schrijven naar mijn betaalrekening als ik iets wil pinnen. Die moeite is niet zo groot maar maakt wel dat de beslissing bewuster wordt. Dan heb ik nog spaarekeningen waar ik niet meteen bij kan, bijvoorbeeld bij MoneYou en Credit Europe Bank. Ook kun je kiezen voor een termijndeposito waar je helemaal niet bij kunt (en waar je nóg hogere rente over vangt!).quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:01 schreef Marble het volgende:
[..]
Op zo'n potje is dat 5 euro per jaar of zo. Is de grotere sociale controle van schoonfamilie vs. anonieme bank wel waard.
Beetje kort door de bocht. Nee, het verhoogt inderdaad niet de waarde van je huis, maar als je niets hebt en een woning gaat betrekken moet je meubels hebben. Je kunt eerst goedkope troep kopen en dat stukje bij beetje vervangen door kwalitatief goede meubels als je weer wat bij elkaar gespaard hebt, maar da's net zo goed een soort van kapitaalvernietiging als in één keer goede meubels kopen op afbetaling.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
Maar het is helemaal geen goede investering. Je verhoogt er bijvoorbeeld niet de waarde van je woning mee.
Als het financieel zo lastig ligt, zal er maandelijks vrijwel niks gespaard worden en er is volgens mij geen enkele betaalrekening meer waarop je rente krijgt. Je kunt dan hooguit aan het begin van de maand wat geld op een spaarrekening zetten en dat er gedurende de maand geleidelijk aan weer afhalen, maar aan rente zal dat nauwelijks iets opleveren.quote:Da's ook niet zo verstandig, want daardoor loopt ze rente mis. Ze had ook geld vast kunnen zetten bij een bank.
Klopt en dat waarschijnlijk inderdaad verstandiger zijn, hoewel je dan van maand tot maand sterk wisselende uitgaven hebt en het misschien lastiger is om binnen je budget te blijven.quote:Ik begrijp niet waarom dat beter is. Je kunt jezelf toch ook elke maand een bedrag geven om kleding van te kopen uit het kledingpotje? Ik koop ook bij postorderbedrijven maar ik betaal mijn spullen altijd meteen zodat ik er geen rente over verschuldigd ben.
Het belangrijke verschil is daarentegen dat je in het ene geval het geld hebt voor je de spullen koopt en in het andere geval niet. Bovendien moet je rente betalen over leningen die je aangaat. Aangezien je heel goedkoop een voorraad meubelen aan kunt schaffen via bijvoorbeeld kringloopwinkels denk ik dat je met het kopen van meubels op afbetaling vooral een (onverstandige!) behoefte bevredigt om alles meteen goed. Ik noem het onverstandig omdat je er feitelijk mee boven je stand leeft.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:12 schreef k_man het volgende:
Beetje kort door de bocht. Nee, het verhoogt inderdaad niet de waarde van je huis, maar als je niets hebt en een woning gaat betrekken moet je meubels hebben. Je kunt eerst goedkope troep kopen en dat stukje bij beetje vervangen door kwalitatief goede meubels als je weer wat bij elkaar gespaard hebt, maar da's net zo goed een soort van kapitaalvernietiging als in één keer goede meubels kopen op afbetaling.
Wij kennen haar situatie natuurlijk niet en weten niet hoeveel ze opzij kan zetten. Ze krijgt in ieder geval helemaal geen rente door er potjes bij schoonouders op na te houden, en het geld dat ze nu kwijt is aan rentes op aflossingen zou ze kunnen sparen.quote:Als het financieel zo lastig ligt, zal er maandelijks vrijwel niks gespaard worden en er is volgens mij geen enkele betaalrekening meer waarop je rente krijgt. Je kunt dan hooguit aan het begin van de maand wat geld op een spaarrekening zetten en dat er gedurende de maand geleidelijk aan weer afhalen, maar aan rente zal dat nauwelijks iets opleveren.
En daarom sparen mensen. Ze zorgen eerst dat ze het geld bij elkaar hebben om het vervolgens uit te geven. Ik heb bijvoorbeeld een potje 'vakantie' dat ik elke maand aanvul. Ik heb zelfs een potje 'zorgverzekering volgend jaar'. Aangezien ik makkelijk geld uitgeef en dat ook leuk vind, heb ik mezelf wel permissie gegeven om grote, onverwachte uitgaven te doen zolang mijn zelfverzonnen saldo positief blijft.quote:Klopt en dat waarschijnlijk inderdaad verstandiger zijn, hoewel je dan van maand tot maand sterk wisselende uitgaven hebt en het misschien lastiger is om binnen je budget te blijven.
Als je netjes zou sparen (of nog beter: beleggen) zou je t.z.t. een grachtenpand in Amsterdam kunnen kopen (of een nieuwbouwwoning aan het waterquote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn spaarrekening aanspreken voelt toch een beetje als verraad, en als het goed is heb ik op deze manier rond 2040 een mooi bedrag om de inrichting van mijn toekomstige tweekamerappartementje in almere te gaan bekostigen.
Wablief?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
tweekamerappartementje in almere
Stiekem wil ik heel graag een appartement in www.pontsteiger.nl, maar zelfs met een vrijwillig waterenbrooddieet denk ik niet in de buurt te komen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je netjes zou sparen (of nog beter: beleggen) zou je t.z.t. een grachtenpand in Amsterdam kunnen kopen (of een nieuwbouwwoning aan het water).
Ziet er tof uit! Het ligt wel redelijk ver naar het westen, nietwaar? Ik had zelf mijn oog laten vallen op o.a. Overhoeks en Westerdokseiland, maar ook ik heb (nog) niet genoeg geld voor zo'n woning. Ik hoop dat dat over een jaar of 5 wel komt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Stiekem wil ik heel graag een appartement in www.pontsteiger.nl, maar zelfs met een vrijwillig waterenbrooddieet denk ik niet in de buurt te komen.
Wij hebben gister een samenlevingscontract afgesloten en een testament geregeld, dus ik ben nu ook binnen.quote:
Wel een dure boetiek.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:48 schreef Gellius het volgende:
Dat klinkt alsof je even naar de samenlevingsboetiek kan om te tekenen.
Ik had ooit nog bijna op één van de Oostelijke Eilanden gewoond, en alleen al voor het uitzicht is het jammer dat dat nooit doorgegaan is. Mijn vrouw kijkt ook vaak enigszins begerig naar wat er zo allemaal in de havens en langs het IJ gerealiseerd wordt. Ik stimuleer dat, om de aandacht van Haarlem af te houden.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:54 schreef Z het volgende:
Die pontsteiger is wel mooi inderdaad. Ik ga inzetten op de andere bebouwing in de houthavens. Dat duurt nog wel even voor ze daar beginnen dus dat past wel in de planning.
Je kunt daar ook zo tof wonen! En de Oostelijke Eilanden zijn betaalbaar.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:06 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik had ooit nog bijna op één van de Oostelijke Eilanden gewoond, en alleen al voor het uitzicht is het jammer dat dat nooit doorgegaan is. Mijn vrouw kijkt ook vaak enigszins begerig naar wat er zo allemaal in de havens en langs het IJ gerealiseerd wordt. Ik stimuleer dat, om de aandacht van Haarlem af te houden.
Jep! Na de geboorte nog aangifte en gezag regelen en dan is alles in orde.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:10 schreef Lienekien het volgende:
Heeft B. het kind al erkend, Claudia?
Ja precies, dat duurt nog wel heel lang, en ik weet niet hoe lang ik het nog op mijn veredelde studentenkamer volhou. Het was in elk geval goed om te zien dat ik in Bos en Lommer al wel wat zou kunnen kopen, dan kan mijn gewenste en betaalbare huis nu langzaam richting centrum trekken.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:54 schreef Z het volgende:
Die pontsteiger is wel mooi inderdaad. Ik ga inzetten op de andere bebouwing in de houthavens. Dat duurt nog wel even voor ze daar beginnen dus dat past wel in de planning.
Mijn halfzus is 3,5 jaar geleden op zo'n wijze getrouwd (toen ik bovendien in het buitenland zat) maar er werd toen gezegd dat er nog een feest zou volgen. Inmiddels wordt dat laatste in twijfel getrokken.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:11 schreef Gellius het volgende:
Ha ja, allicht. Het kàn wel natuurlijk, op straffe van onterving door familie en -schoonfamilie.
Da's altijd lekker. Ga je nog wat doen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:18 schreef NoCigar het volgende:
Vandaag een laatste dag werken en dan een weekje vakantie, heerlijk.
Niets speciaals, we moeten wat sparen voor de kerst. Misschien een dagje naar Leuven naar Van der Weyden, en vast wel een keer uit eten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:18 schreef Frollo het volgende:
[..]
Da's altijd lekker. Ga je nog wat doen?
Ik wed dat zodiakk vandaag een extra rondje gerend heeft.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het was vanochtend GEEN fietsweer. Ik herhaal: het was vanochtend GEEN fietsweer.
Geen idee.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:33 schreef Frollo het volgende:
[..]
Is dat een still uit The Hotel New Hampshire?
Maar dat wás toch ook een echte beer, waarmee Freud de hotels af ging? Pas later in het boek komt een vrouw in een berenpak voor. Dacht ik.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Het is een echte beer.
Dank je.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:42 schreef Gellius het volgende:
Natuurlijk was State o' Maine een èchte beer!.
Ja, maar dat was Susie de beer. Enkele decennia eerder had Freud de beer State o' Maine en die was wel echt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:50 schreef Lienekien het volgende:
Het was Nastasja Kinski in een berenpak.
[ afbeelding ]
Ik weet alleen nog vaag de film. Ik vond Beau Bridges vroeger wel een lekker ding.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, maar dat was Susie de beer. Enkele decennia eerder had Freud de beer State o' Maine en die was wel echt.
Het gaat wel vaak over mensen in berenpakken ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:57 schreef Gellius het volgende:
The Hotel New Hampshire vind ik de leukste Irving. Of althans, de meest frisse, oorspronkelijke. Bij zijn latere boeken heb ik al gauw zoiets van ohja, jaja, gaan we weer, enzovoorts.
Ja, dat heb ik dus ook wel. Kan je nagaan hoe magistraal het einde van Owen Meany was!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:07 schreef Gellius het volgende:
Tsja, een magistraal einde. Kijk, dat klinkt wel mooi, maar voor mij hoeft dat niet zo. Ik vergeet namelijk steevast hoe romans en films eigenlijk aflopen. Ik herinner me vaak van alles en nogwat over het gelezene/geziene, maar zelden het einde. Ik heb een soort cloublindheid, wellicht. Eigenlijk vind dat wel prettig, want zo kan ik met kinderlijk enthousiasme iets herlezen en een film vele malen zien.
Dus dat "het is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven" zegt je niks.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:07 schreef Gellius het volgende:
Tsja, een magistraal einde. Kijk, dat klinkt wel mooi, maar voor mij hoeft dat niet zo. Ik vergeet namelijk steevast hoe romans en films eigenlijk aflopen. Ik herinner me vaak van alles en nogwat over het gelezene/geziene, maar zelden het einde. Ik heb een soort cloublindheid, wellicht. Eigenlijk vind dat wel prettig, want zo kan ik met kinderlijk enthousiasme iets herlezen en een film vele malen zien.
Nee, niet echt. Hey Nostradamus! was de laatste (in een blokhut in de Eifel gelezen overigens) en sindsdien zijn er nog drie titels of zo verschenen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:11 schreef Gellius het volgende:
Hou jij de Couplands nog een beetje bij tegenwoordig, Frollo? Dat is nou een schrijver wiens boeken ik als boterhammen met kaas consumeer en naderhand echt helemaal nièts meer van kan herinneren.
Jpod heb ik een paar jaar geleden in Milaan gekocht, toen mijn grootste angst bewaarheid werd en ik op vakantie op sicilie door al mijn boeken heen was, en dus noodgedwongen de Agata Christie omnibussen van een vriend moest lezen. Helaas was ik al bijna thuis toen ik in Milaan was, dus veel heb ik er niet aan gehad en Jpod ligt al jaren half gelezen op mijn nachtkastje.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Hey Nostradamus! was de laatste (in een blokhut in de Eifel gelezen overigens) en sindsdien zijn er nog drie titels of zo verschenen.
Het was te vrijblijvend. Er zaten wel leuke 'treffende' modernecultuurdingetjes in, maar ik werd niet echt meegezogen in het verhaal.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:43 schreef Frollo het volgende:
Kennelijk noopte het niet tot uitlezen.
Praat jij ook in dit soort bewoordingen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:17 schreef Frollo het volgende:
talloze fotokopieën van zijn olijke konterfeitsel sierden bomen, gevels en autoruiten.
Als het nodig is, ja, waarom niet?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Praat jij ook in dit soort bewoordingen?
Ik zeg wel vaak 'olijk' als ik niets vriendelijks weet te zeggen (onder het mom van if you don't have anything nice to say...). Mag dat?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Praat jij ook in dit soort bewoordingen?
Good heavens... Heb je ook daadwerkelijk verschillende rekeningen voor alle potjes, waar maandelijks dan een bedragje op gestort wordt? Of is het virtuele toedeling van geld aan diverse posten binnen je excel-bestand?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:01 schreef Claudia_x het volgende:
En daarom sparen mensen. Ze zorgen eerst dat ze het geld bij elkaar hebben om het vervolgens uit te geven. Ik heb bijvoorbeeld een potje 'vakantie' dat ik elke maand aanvul. Ik heb zelfs een potje 'zorgverzekering volgend jaar'. Aangezien ik makkelijk geld uitgeef en dat ook leuk vind, heb ik mezelf wel permissie gegeven om grote, onverwachte uitgaven te doen zolang mijn zelfverzonnen saldo positief blijft.
De olijke tweeling.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:17 schreef Marble het volgende:
[..]
Ik zeg wel vaak 'olijk' als ik niets vriendelijks weet te zeggen (onder het mom van if you don't have anything nice to say...). Mag dat?
Bijv.
"Oh, wat een olijk nieuw kapsel!"
"Wat een olijke meubeltjes!"
"Olijk idee zeg zo'n botoxbehandeling, je bent weer lekker strak!"
"Leuk dat je in zo'n olijke bui ben vandaag Willem. Maar neen, je krijgt geen vrij op de 14e."
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De olijke tweeling.
[ afbeelding ]
Zelfs nu de studies 10.000 per jaar gaan kosten? (Per september 2010.)quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:25 schreef ShadyLane het volgende:
Maar nu ik heb ontdekt dat je helemaal niet zoveel minder gaat verdienen als je van vijf naar vier dagen gaat, is het in mij opgekomen dat drie dagen en een studie ook haalbaar moet zijn
Dat is misschien nog wel erger dan 'apart'.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:17 schreef Marble het volgende:
[..]
Ik zeg wel vaak 'olijk' als ik niets vriendelijks weet te zeggen (onder het mom van if you don't have anything nice to say...). Mag dat?
Bijv.
"Oh, wat een olijk nieuw kapsel!"
"Wat een olijke meubeltjes!"
"Olijk idee zeg zo'n botoxbehandeling, je bent weer lekker strak!"
"Leuk dat je in zo'n olijke bui bent vandaag Willem. Maar neen, je krijgt geen vrij op de 14e."
De enige Machteld die ik heb gekend was een rockchick die zich enorm schaamde voor haar naam en zich altijd Maggie liet noemen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:28 schreef ShadyLane het volgende:
Ik gebruik in het dagelijks leven geen rare woorden, maar ik bedacht gisteren wel dat ik 'Machteld' een extreem rare naam vind en dat ik dat altijd bedenk als ik die naam weer 'ns tegenkom. Gelukkig krijgt Claudia een zoon.
Idem hier. En toen kocht ik een woning...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:25 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb het tot nu toe allemaal totaal niet bijgehouden. Er gaat een vast bedrag naar de spaarrekening en als ik op vakantie wil haal ik daar een hoop vanaf. Ik heb het niet bij hoeven houden, omdat ik belachelijk goedkoop leef en dus toch altijd wel genoeg over had per maand.
Idem hier. En daarom hoeven we ook geen woning. We gaan liever twee keer per jaar naar een verre bestemming.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Idem hier. En toen kocht ik een woning...
Nou ja, dat lukt nog altijd wel, maar geen vijf keer meer.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:31 schreef Frollo het volgende:
[..]
Idem hier. En daarom hoeven we ook geen woning. We gaan liever twee keer per jaar naar een verre bestemming.
Die underscore.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:35 schreef Marble het volgende:
Gellius/k_man, kijkt u voor een hartverwarmend gevoel van nostalgie eens naar de naam en leeftijd van deze TS:
Leeftijd internetbankieren
Ik denk dat het puddingbroodje je puberhormonen heeft getriggerd.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:44 schreef Gellius het volgende:
De powers that be hebben mij al gestrafd voor mijn puddingbroodje. Achter in de dertig en ik loop met een puist op mijn wang alsof ik in 2-VWO zit.
Verrek ja, de tweede studie. Geen Excelbestandje kan mij dan nog redden. Maar ik weet er misschien wat slinkse wegen omheen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:27 schreef Marble het volgende:
Zelfs nu de studies 10.000 per jaar gaan kosten? (Per september 2010.)
Omdat het zo'n standaardopmerking is in het trouwentopic als daar foto's van bruidsparen in worden geplaatst.quote:
Zie boven.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:56 schreef mane het volgende:
Ja! En waarom kijk jij daar zo bedroefd bij?
Ze hielden de plechtigheid in Tuschinski in Amsterdam, in de foyer die ooit speciaal gemaakt is voor een bezoek van Juliana. Daar mogen ambtenaren ook een huwelijk regelen omdat het officeel gemeentegrond is of zoiets. Het was erg sfeervol. En ook intiem, want het bruidspaar had niet al teveel mensen uitgenodigd.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:58 schreef Gellius het volgende:
Schitterend. Vooral dat tapijt met ingeweven ironietekens, dat zie je niet vaak.
De lerarenbeurs!!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:51 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Verrek ja, de tweede studie. Geen Excelbestandje kan mij dan nog redden. Maar ik weet er misschien wat slinkse wegen omheen.
mane, hoe is het praatje uitgepakt?
Dit klinkt alsof je er stomdronken wat hebt staan lallenquote:Ik heb samen met de andere getuige een toast uitgebracht en toen heb ik wat geïmproviseerd.
Dat was wel heel erg in character geweest (zie mijn vorige post). Maar nee. Al kwam het misschien wel zo over.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:05 schreef ShadyLane het volgende:
Dit klinkt alsof je er stomdronken wat hebt staan lallen
Ahum. Bij ons sloeg de moeder van de bruid om elk van ons een arm en vroeg: "En, wanneer gaan jullie trouwen?"quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:07 schreef mane het volgende:
De moeder van de bruid was iets minder schattig. Die feliceerde mij met de woorden: nou, ik hoop dat jij dit ook ooit gaat meemaken. Lief bedoeld natuurlijk, maar ik kreeg het gevoel dat ik niet meer ik was maar een bepaald personage in een bepaalde film (dat was wel weer heel toepasselijk i.v.m. de lokatie):
(hint)
[ afbeelding ]
En dat waren mijn plaatjes voor vandaag.
Neen, ik ben ooit begonnen een bookmarkverzameling aan te leggen met websites van, euh, opmerkelijke types. Tot nu toe is het bij deze ene gebleven, maar dat heeft meer met mijn luiheid te maken dan met een gebrek aan aanbod.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:13 schreef Gellius het volgende:
Een museale website, Frollo. Kennisje van je?
Ik kan vooral het menu 'fun' aanraden!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:20 schreef Frollo het volgende:
[..]
Neen, ik ben ooit begonnen een bookmarkverzameling aan te leggen met websites van, euh, opmerkelijke types. Tot nu toe is het bij deze ene gebleven, maar dat heeft meer met mijn luiheid te maken dan met een gebrek aan aanbod.
Ja precies, daar ging het me juist om.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:29 schreef Z het volgende:
[..]
Ik kan vooral het menu 'fun' aanraden!
Ik kan het zelfs niet opbrengen om het helemaal uit te lezen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:50 schreef k_man het volgende:
In de rubriek 'fun' vinden we 'leuke grapjes'.
Nee, dat zal ik niet doen, maar verder heb ik nog niet zo veel wilde plannen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:27 schreef Gellius het volgende:
IR!.
. [ afbeelding ]. Geen alcoholvrij bier vanavond hoor. Dat kàn niet.
Oktober?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:36 schreef Gellius het volgende:
Ik ben overigens de 25e jarig mensen. Noteer dat even.
Net of Gellius de Gregoriaanse kalender serieus neemt! Hij bedoelt natuurlijk 25 Xblotsnryk.quote:
Welnee.quote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:48 schreef Marble het volgende:
[..]
Net of Gellius de Gregoriaanse kalender serieus neemt! Hij bedoelt natuurlijk 25 Xblotsnryk.
Gelukkig houd ik daarvoor in een zwarte dummy die ik ooit voor twee euro bij de Club heb gekocht een uiterlijk zakelijk dagboek bij.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:58 schreef k_man het volgende:
Over JAM gesproken; wat zou het nou geworden zijn? Voetbal? Friemelen in een onderbroekje? Beide tegelijk? Vragen, vragen...
quote:20.10.'09
Wakker rond 13h00. Ontbijt met brood, tonijnsla, sla en cola. Brak. Korte wandeling. E-mail. K. gebeld. Bezoek aan K. vanaf 16h30. Conversatie. Seks. Diner. Wandeling naar M. Voetbal gekeken. Stella gedronken. Terug naar huis. K. gebeld. K. rond 00h50 ontmoet op het Ladeuzeplein. Korte wandeling. Stella gekocht. Stella gedronken. Conversatie. Seks. De slaap kwam rond 03h00.
Nou, nou, dat zou ik natuurlijk nooit zeggen. Never pay for pussy.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:23 schreef NoCigar het volgende:
(Jam mode aan)Nee, wel tegen betaling met je moeder BEEER(/Jam mode uit).
Wat een geweldige finishpose! Ik ren trouwens alleen op maandag, woensdag en vrijdag,quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:31 schreef Gellius het volgende:
Ik wed dat zodiakk vandaag een extra rondje gerend heeft.
[ afbeelding ].
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:28 schreef NoCigar het volgende:
Heb net verschillende onbekende bokbieren gekocht om de herfstvakantie in te luiden. Ik drink er vanavond eentje op Bob en IR.
http://www.lekkerstebokbier.nl/page.php?page=brouwer
Ik zie nu pas dat er helemaal geen verlichting op zit! En die was juist zo mooi bevestigd!quote:
Drents van mijn liefste. Na vergelijkend onderzoek besloten we dat voele eieren waarschijnlijk bebroede eiers aanduiden, en geen onbevruchte.quote:
Autolozestadsbewonerquote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:48 schreef Gellius het volgende:
Ik denk altijd aan Sigme als ik 'n ouwe bus zie rijden..
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:17 schreef Gellius het volgende:
't Was een barrel!
Ik geef aan Stadsdeel S al zoveel subsidie weg dat er echt geen cadeau bijhoeft. Maar ik kreeg wel een bos bloemen van mijn uitzendclub. Die heb ik overigens alweer weggegeven, omdat ik geen vaas heb.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:20 schreef zodiakk het volgende:
Gefeliciteerd, IR. Bij het Rijk worden dergelijke mijlpalen met gepaste uitbundigheid gevierd. Tis dat je het maar weet.
Maar wel lang.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:05 schreef Gellius het volgende:
IR is naar eigen zeggen "een fragiel jongetje zonder vetreserve".
Nou ja zó hard gaat het toch niet met die kaalheid?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
omdat ik geen vaas heb.
Ik til m'n been er over de stang heen zeg maar.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:25 schreef Lienekien het volgende:
Hoe doe je dat, zwaai je je been over je kind heen?
Dat leek me ook de enige optie. Raar dat ze wel mamafietsen hebben, maar geen papafietsen. Of je moet natuurlijk zoiets aanschaffen:quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:36 schreef Z het volgende:
[..]
Ik til m'n been er over de stang heen zeg maar.
Ik fiets al een half jaar op een damesfiets, maar besef het nog steeds niet en zwaai nog steeds m'n been over het achterwiel.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:28 schreef Gellius het volgende:
Ah. Ik rijd al sedert 1990 niet meer op herenfietsen.
Of naar een fietsenmaker.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:45 schreef Frollo het volgende:
Hebben jullie verstand van fietsen?
[...]
Iemand enig idee, of kan ik beter naar K&W gaan?
Enige wat ik kan verzinnen is dat de trapper tegen de standaard komt. Het kan natuurlijk ook altijd dat de kogellagers van je achterwiel versleten zijn, dat is niet heel goedkoop.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:45 schreef Frollo het volgende:
De mijne maakt sinds een paar weken zulke rare geluiden tijdens het rijden. 'Klang, kleng, klang', dat dus. Het komt ergens uit de regio tussen trapas en achteras. Uiteraard dacht ik als eerste aan een droge ketting, maar ik heb die al twee keer gesmeerd en dat geeft niets geholpen.
Afgelopen weekend heb ik, om de bron van het geluid preciezer te lokaliseren, de fiets op zijn kop gezet en aan de trappers gedraaid. Maar uiteraard was hij toen doodstil, de achterbakse vuilak.
Naah, lijkt me sterk. Dat zou ik wel gemerkt hebben. Bovendien is het geluid erger als ik heuvelop fiets en het is er ook (hoewel zachter) als ik heuvelaf uitrol en niet trap.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Enige wat ik kan verzinnen is dat de trapper tegen de standaard komt.
Dat zou niet best zijn, die fiets is nog geen jaar oud.quote:Het kan natuurlijk ook altijd dat de kogellagers van je achterwiel versleten zijn, dat is niet heel goedkoop.
Ik denk dat de kogellagers bij je trapas wat olie kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:45 schreef Frollo het volgende:
De mijne maakt sinds een paar weken zulke rare geluiden tijdens het rijden. 'Klang, kleng, klang', dat dus. Het komt ergens uit de regio tussen trapas en achteras. Uiteraard dacht ik als eerste aan een droge ketting, maar ik heb die al twee keer gesmeerd en dat geeft niets geholpen.
Afgelopen weekend heb ik, om de bron van het geluid preciezer te lokaliseren, de fiets op zijn kop gezet en aan de trappers gedraaid. Maar uiteraard was hij toen doodstil, de achterbakse vuilak.
Dat is in Haarlem. Je voorland Gellius!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat leek me ook de enige optie. Raar dat ze wel mamafietsen hebben, maar geen papafietsen. Of je moet natuurlijk zoiets aanschaffen:
[ afbeelding ]
Ik zal er eens naar kijken en dan pak ik gelijk ook de achteras mee.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:51 schreef Z het volgende:
[..]
Ik denk dat de kogellagers bij je trapas wat olie kunnen gebruiken.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:40 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb van de week een espressoapparaat besteld. Moeten we dus nog even op wachten.
Je hebt er toch geen krediet voor afgesloten?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
Omdat ik mezelf zielig vond vanwege buikpijn heb ik weer een schandalige aankoop gedaan.
[ afbeelding ]
Ik zou niet eens weten hoe dat moet!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Je hebt er toch geen krediet voor afgesloten?
'Nu kopen, pas in 2010 betalen!'quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou niet eens weten hoe dat moet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |