Ik wed dat zodiakk vandaag een extra rondje gerend heeft.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het was vanochtend GEEN fietsweer. Ik herhaal: het was vanochtend GEEN fietsweer.

Geen idee.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:33 schreef Frollo het volgende:
[..]
Is dat een still uit The Hotel New Hampshire?

Maar dat wás toch ook een echte beer, waarmee Freud de hotels af ging? Pas later in het boek komt een vrouw in een berenpak voor. Dacht ik.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Het is een echte beer.

Dank je.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:42 schreef Gellius het volgende:
Natuurlijk was State o' Maine een èchte beer!.

Ja, maar dat was Susie de beer. Enkele decennia eerder had Freud de beer State o' Maine en die was wel echt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:50 schreef Lienekien het volgende:
Het was Nastasja Kinski in een berenpak.
[ afbeelding ]

Ik weet alleen nog vaag de film. Ik vond Beau Bridges vroeger wel een lekker ding.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, maar dat was Susie de beer. Enkele decennia eerder had Freud de beer State o' Maine en die was wel echt.

Het gaat wel vaak over mensen in berenpakken ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:57 schreef Gellius het volgende:
The Hotel New Hampshire vind ik de leukste Irving. Of althans, de meest frisse, oorspronkelijke. Bij zijn latere boeken heb ik al gauw zoiets van ohja, jaja, gaan we weer, enzovoorts.

Ja, dat heb ik dus ook wel. Kan je nagaan hoe magistraal het einde van Owen Meany was!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:07 schreef Gellius het volgende:
Tsja, een magistraal einde. Kijk, dat klinkt wel mooi, maar voor mij hoeft dat niet zo. Ik vergeet namelijk steevast hoe romans en films eigenlijk aflopen. Ik herinner me vaak van alles en nogwat over het gelezene/geziene, maar zelden het einde. Ik heb een soort cloublindheid, wellicht. Eigenlijk vind dat wel prettig, want zo kan ik met kinderlijk enthousiasme iets herlezen en een film vele malen zien.

Dus dat "het is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven" zegt je niks.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:07 schreef Gellius het volgende:
Tsja, een magistraal einde. Kijk, dat klinkt wel mooi, maar voor mij hoeft dat niet zo. Ik vergeet namelijk steevast hoe romans en films eigenlijk aflopen. Ik herinner me vaak van alles en nogwat over het gelezene/geziene, maar zelden het einde. Ik heb een soort cloublindheid, wellicht. Eigenlijk vind dat wel prettig, want zo kan ik met kinderlijk enthousiasme iets herlezen en een film vele malen zien.

Nee, niet echt. Hey Nostradamus! was de laatste (in een blokhut in de Eifel gelezen overigens) en sindsdien zijn er nog drie titels of zo verschenen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:11 schreef Gellius het volgende:
Hou jij de Couplands nog een beetje bij tegenwoordig, Frollo? Dat is nou een schrijver wiens boeken ik als boterhammen met kaas consumeer en naderhand echt helemaal nièts meer van kan herinneren.

Jpod heb ik een paar jaar geleden in Milaan gekocht, toen mijn grootste angst bewaarheid werd en ik op vakantie op sicilie door al mijn boeken heen was, en dus noodgedwongen de Agata Christie omnibussen van een vriend moest lezen. Helaas was ik al bijna thuis toen ik in Milaan was, dus veel heb ik er niet aan gehad en Jpod ligt al jaren half gelezen op mijn nachtkastje.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Hey Nostradamus! was de laatste (in een blokhut in de Eifel gelezen overigens) en sindsdien zijn er nog drie titels of zo verschenen.

Het was te vrijblijvend. Er zaten wel leuke 'treffende' modernecultuurdingetjes in, maar ik werd niet echt meegezogen in het verhaal.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:43 schreef Frollo het volgende:
Kennelijk noopte het niet tot uitlezen.

Praat jij ook in dit soort bewoordingen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:17 schreef Frollo het volgende:
talloze fotokopieën van zijn olijke konterfeitsel sierden bomen, gevels en autoruiten.

Als het nodig is, ja, waarom niet?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Praat jij ook in dit soort bewoordingen?

Ik zeg wel vaak 'olijk' als ik niets vriendelijks weet te zeggen (onder het mom van if you don't have anything nice to say...). Mag dat?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Praat jij ook in dit soort bewoordingen?

Good heavens... Heb je ook daadwerkelijk verschillende rekeningen voor alle potjes, waar maandelijks dan een bedragje op gestort wordt? Of is het virtuele toedeling van geld aan diverse posten binnen je excel-bestand?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:01 schreef Claudia_x het volgende:
En daarom sparen mensen. Ze zorgen eerst dat ze het geld bij elkaar hebben om het vervolgens uit te geven. Ik heb bijvoorbeeld een potje 'vakantie' dat ik elke maand aanvul. Ik heb zelfs een potje 'zorgverzekering volgend jaar'. Aangezien ik makkelijk geld uitgeef en dat ook leuk vind, heb ik mezelf wel permissie gegeven om grote, onverwachte uitgaven te doen zolang mijn zelfverzonnen saldo positief blijft.

De olijke tweeling.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:17 schreef Marble het volgende:
[..]
Ik zeg wel vaak 'olijk' als ik niets vriendelijks weet te zeggen (onder het mom van if you don't have anything nice to say...). Mag dat?
Bijv.
"Oh, wat een olijk nieuw kapsel!"
"Wat een olijke meubeltjes!"
"Olijk idee zeg zo'n botoxbehandeling, je bent weer lekker strak!"
"Leuk dat je in zo'n olijke bui ben vandaag Willem. Maar neen, je krijgt geen vrij op de 14e."

quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De olijke tweeling.
[ afbeelding ]

Zelfs nu de studies 10.000 per jaar gaan kosten? (Per september 2010.)quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:25 schreef ShadyLane het volgende:
Maar nu ik heb ontdekt dat je helemaal niet zoveel minder gaat verdienen als je van vijf naar vier dagen gaat, is het in mij opgekomen dat drie dagen en een studie ook haalbaar moet zijn

Dat is misschien nog wel erger dan 'apart'.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:17 schreef Marble het volgende:
[..]
Ik zeg wel vaak 'olijk' als ik niets vriendelijks weet te zeggen (onder het mom van if you don't have anything nice to say...). Mag dat?
Bijv.
"Oh, wat een olijk nieuw kapsel!"
"Wat een olijke meubeltjes!"
"Olijk idee zeg zo'n botoxbehandeling, je bent weer lekker strak!"
"Leuk dat je in zo'n olijke bui bent vandaag Willem. Maar neen, je krijgt geen vrij op de 14e."

De enige Machteld die ik heb gekend was een rockchick die zich enorm schaamde voor haar naam en zich altijd Maggie liet noemen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:28 schreef ShadyLane het volgende:
Ik gebruik in het dagelijks leven geen rare woorden, maar ik bedacht gisteren wel dat ik 'Machteld' een extreem rare naam vind en dat ik dat altijd bedenk als ik die naam weer 'ns tegenkom. Gelukkig krijgt Claudia een zoon.

Idem hier. En toen kocht ik een woning...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:25 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb het tot nu toe allemaal totaal niet bijgehouden. Er gaat een vast bedrag naar de spaarrekening en als ik op vakantie wil haal ik daar een hoop vanaf. Ik heb het niet bij hoeven houden, omdat ik belachelijk goedkoop leef en dus toch altijd wel genoeg over had per maand.

Idem hier. En daarom hoeven we ook geen woning. We gaan liever twee keer per jaar naar een verre bestemming.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Idem hier. En toen kocht ik een woning...

Nou ja, dat lukt nog altijd wel, maar geen vijf keer meer.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:31 schreef Frollo het volgende:
[..]
Idem hier. En daarom hoeven we ook geen woning. We gaan liever twee keer per jaar naar een verre bestemming.

Die underscore.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:35 schreef Marble het volgende:
Gellius/k_man, kijkt u voor een hartverwarmend gevoel van nostalgie eens naar de naam en leeftijd van deze TS:
Leeftijd internetbankieren

Ik denk dat het puddingbroodje je puberhormonen heeft getriggerd.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:44 schreef Gellius het volgende:
De powers that be hebben mij al gestrafd voor mijn puddingbroodje. Achter in de dertig en ik loop met een puist op mijn wang alsof ik in 2-VWO zit.

Verrek ja, de tweede studie. Geen Excelbestandje kan mij dan nog redden. Maar ik weet er misschien wat slinkse wegen omheen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:27 schreef Marble het volgende:
Zelfs nu de studies 10.000 per jaar gaan kosten? (Per september 2010.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |