abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73905490
Ik krijg tegenwoordig last van mijn been bij het wandelen .
anonieme razernist
pi_73905567
Trombose, reeds?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:53:31 #53
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_73905603
Troost: Drs. P heeft ook etalagebenen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_73907307
Mwa, het lijkt meer op een soort overbelasting: ik krijg het alleen als zo snel mogelijk loop, zonder te rennen, na een bepaalde tijd. Niet als ik normaal wandel. Linkeronderbeen.
anonieme razernist
pi_73907427
Zit het net onder de knie aan de buitenkant en komt het na ongeveer een kwartiertje op? Zo ja, dan is het met rekken eenvoudig te verhelpen, zo nee dan heb ik geen idee wat het is.
pi_73907686
Nee het zit lager en aan de binennkant. Nou ja.
anonieme razernist
pi_73907769
Misschien is het AIDS. Onlangs seks met een neger gehad, nocigar?
pi_73907809
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:15 schreef beeer het volgende:
Misschien is het AIDS. Onlangs seks met een neger gehad, nocigar?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_73908026
(Jam mode aan)Nee, wel tegen betaling met je moeder BEEER(/Jam mode uit).
anonieme razernist
pi_73909097
Over JAM gesproken; wat zou het nou geworden zijn? Voetbal? Friemelen in een onderbroekje? Beide tegelijk? Vragen, vragen...
pi_73909145
Vanwaar jouw fascinatie met de onderbroekjes van JAM, k_man?
Aldus.
pi_73910548
Niet de onderbroekjes van JAM, de onderbroekjes waarin JAM friemelt. Ik verheug me op een plastische beschrijving van zijn belevenissen, waar dan ook. In onderbroekjes, in rokerige kroegen, in nondescripte kantoorpanden, etc, etc.
pi_73910580
Hmm.
Aldus.
pi_73911199
Zo, de benen zijn gestrekt en gesterkt.
pi_73911695
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:50 schreef Z het volgende:
Hmm.
Kom kom, stimuleer die jongen nou een beetje om z'n zieleroerselen met ons te delen.
pi_73912282
JAM heeft geen enkele stimulans nodig hoor.
pi_73913074
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 13:25 schreef k_man het volgende:

[..]

Kom kom, stimuleer die jongen nou een beetje om z'n zieleroerselen met ons te delen.
Het lijkt er op dat het vooral ter stimulatie van jou is.
Aldus.
pi_73913246
Goed, tot zover het enthousiame voor een fraaie anekdote van onze Leuvens vriend.
pi_73913832
Jouw enthousiasme.
Aldus.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 14:49:32 #70
11923 I.R.Baboon
pi_73914696
Ook mijn enthousiasme hoor.

En jammer (alweer) van z'n blog.
pi_73915600
Die anekdote komt er toch wel zoals Gellius al zei.
Aldus.
pi_73915986
Ik gooi er weer even een biefstuk doorheen. Voel me vandaag al een stuk beter. Dat kan ook door de vitaminepillen, het stomen, de paracetamollen, de vele uren slaap, de uien of het zoutwatersnuiven komen, maar ik gooi het op de biefstuk.
pi_73916478
Waar gooi je 'n biefstuk doorheen?
pi_73916653
Da's zeker Brabants?
pi_73916930
Hoe verwijs je ook alweer naar 1 specifieke post?
pi_73917049
Door op de te klikken zie je de url van de post. Je kunt ook op de PI klikken en vervolgens de url uit de adresbalk kopiëren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2009 15:55:37 ]
pi_73918401
Dank . Dan kan ik bij deze melden dat ik erg moest lachen om deze reactie midden in een bloedserieus topic over het feit dat Duitse politici een ander (beter?) griepvaccin toegediend krijgen dan het gepeupel.
pi_73919236
Ik snap 'm niet.
Aldus.
pi_73919504
Het is gewoon een bot, laag-bij-de-gronds WO II-grapje, dat je 'm niet snapt pleit voor je.
pi_73919543
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:45 schreef ShadyLane het volgende:
Da's zeker Brabants?
Nee?
anonieme razernist
pi_73919611
Dat het WO II gerelateerd zou zijn had ik natuurlijk wel bedacht.
Aldus.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 17:02:53 #82
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_73919675
Angel of Deeeeeaaaaaath!!1!!
pi_73920205
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:01 schreef Z het volgende:
Dat het WO II gerelateerd zou zijn had ik natuurlijk wel bedacht.
Experimenteerde Mengele niet op tweelingen?
pi_73920225
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Experimenteerde Mengele niet op tweelingen?
Ja.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_73920539
Ik zie net dat Mengele nog altijd bestaat als fabrikant van landbouwvoertuigen. Ze maken onder andere 'hakselaars'.
pi_73921704
Er stonden bij mijn bezoek aan KZ Theresienstadt zelf drie machines van Mengele aan de poort, herinner ik mij.
pi_73923695
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kun je daar een voorbeeld van geven?
Een meneer kwam uit diep donker Afrika en had eenmaal de complete huisinrichting op afbetaling gekocht omdat het hem een betere investering leek dan eerst goedkope rommel kopen en dat later weer weg te moeten doen.
Hij had ook eenmaal een behoorlijk groot bedrag geleend (ik meen zoiets als 4000,- ), om een grootse begrafenis van een ouder in Afrika te kunnen financieren.

Van beide begreep hij dat het meer geld kostte dan hij te besteden kreeg, maar van beide was hij ook van mening dat het die extra kosten ruimschoots waard was.

Overigens had hij beide bedragen wel zo snel mogelijk ingelost.

Een zeer autochtone mevrouw naakte heel andere afwegingen. Ze had grote moeite met geld om te gaan en had zich tien jaar geleden bij de kladden genomen en maakt voortaan 'potjes'. Waarin elke maand een vast bedrag contant gestopt werd en die niet geleegd mochten worden voor een ander doel dan het voorafvastgestelde doel van dat ene potje.

Dat van die potjes nam ze overigens letterlijk. De potjes stonden bij haar schoonouders, zodat ze niet zonder gezichtsverlies erbij kon.
In deze huishoudboekjestactiek was het voor haar veel beter om spullen te kopenbij postorderbedrijven met een maandelijkse vaste aflossing. Plus een huisdierverzekering voor de indrukwekkende veestapel.

De deelnemers waren allemaal niet bijster intelligent, maar er was echt niemand die niet begreep dat kopen op afbetaling dúúr is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_73929457
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:19 schreef sigme het volgende:

Een meneer kwam uit diep donker Afrika en had eenmaal de complete huisinrichting op afbetaling gekocht omdat het hem een betere investering leek dan eerst goedkope rommel kopen en dat later weer weg te moeten doen.
Maar het is helemaal geen goede investering. Je verhoogt er bijvoorbeeld niet de waarde van je woning mee.
quote:
Van beide begreep hij dat het meer geld kostte dan hij te besteden kreeg, maar van beide was hij ook van mening dat het die extra kosten ruimschoots waard was.
Dat vinden al die mensen, dat de nieuwe auto/keuken/televisie de extra kosten waard is. Ze raken meestal in de problemen doordat ze er bij het afsluiten van die leningen vanuit gaan dat hun situatie hetzelfde zal blijven of zelfs beter zal worden. Als de auto kapot gaat, als na een regenbui blijkt dat het dak lek is en gerepareerd moet worden, als de kostwinner zijn baan verliest, dán gaat het mis. Ze blijven bijvoorbeeld op dezelfde voet verder leven of ze gaan een nieuwe schuld aan om een oude schuld af te lossen.
quote:
Dat van die potjes nam ze overigens letterlijk. De potjes stonden bij haar schoonouders, zodat ze niet zonder gezichtsverlies erbij kon.
Da's ook niet zo verstandig, want daardoor loopt ze rente mis. Ze had ook geld vast kunnen zetten bij een bank.
quote:
In deze huishoudboekjestactiek was het voor haar veel beter om spullen te kopenbij postorderbedrijven met een maandelijkse vaste aflossing.
Ik begrijp niet waarom dat beter is. Je kunt jezelf toch ook elke maand een bedrag geven om kleding van te kopen uit het kledingpotje? Ik koop ook bij postorderbedrijven maar ik betaal mijn spullen altijd meteen zodat ik er geen rente over verschuldigd ben.
pi_73929631
Ik kan er met mijn boerenverstand niet bij waarom mensen zulke keuzes maken. Het ligt juist voor de hand om eerst geld bij elkaar te sparen voor je het uitgeeft.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 22:01:54 #90
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_73929954
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
Da's ook niet zo verstandig, want daardoor loopt ze rente mis.
Op zo'n potje is dat 5 euro per jaar of zo. Is de grotere sociale controle van schoonfamilie vs. anonieme bank wel waard.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_73931403
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:01 schreef Marble het volgende:

[..]

Op zo'n potje is dat 5 euro per jaar of zo. Is de grotere sociale controle van schoonfamilie vs. anonieme bank wel waard.
Ik geloof er niets van dat dat maar 5 euro per jaar is. Bovendien kun je je geld op verschillende bankrekeningen zetten waarmee je voor jezelf de drempel hoger maakt om geld op te nemen. Ik schrijf bijvoorbeeld alles meteen weg naar mijn spaarrekening zodat ik er moeite voor moet doen om geld over te schrijven naar mijn betaalrekening als ik iets wil pinnen. Die moeite is niet zo groot maar maakt wel dat de beslissing bewuster wordt. Dan heb ik nog spaarekeningen waar ik niet meteen bij kan, bijvoorbeeld bij MoneYou en Credit Europe Bank. Ook kun je kiezen voor een termijndeposito waar je helemaal niet bij kunt (en waar je nóg hogere rente over vangt!).

Er zijn zoveel mogelijkheden. Ik heb ook een spreadsheet met een begroting waar ik mezelf aan houd. Het is maar net hoeveel moeite je er zelf in wilt steken. Daarom schreef ik ook dat 'die mensen' niet dom zijn maar lui.
pi_73933220
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
Maar het is helemaal geen goede investering. Je verhoogt er bijvoorbeeld niet de waarde van je woning mee.
Beetje kort door de bocht. Nee, het verhoogt inderdaad niet de waarde van je huis, maar als je niets hebt en een woning gaat betrekken moet je meubels hebben. Je kunt eerst goedkope troep kopen en dat stukje bij beetje vervangen door kwalitatief goede meubels als je weer wat bij elkaar gespaard hebt, maar da's net zo goed een soort van kapitaalvernietiging als in één keer goede meubels kopen op afbetaling.
quote:
Da's ook niet zo verstandig, want daardoor loopt ze rente mis. Ze had ook geld vast kunnen zetten bij een bank.
Als het financieel zo lastig ligt, zal er maandelijks vrijwel niks gespaard worden en er is volgens mij geen enkele betaalrekening meer waarop je rente krijgt. Je kunt dan hooguit aan het begin van de maand wat geld op een spaarrekening zetten en dat er gedurende de maand geleidelijk aan weer afhalen, maar aan rente zal dat nauwelijks iets opleveren.
quote:
Ik begrijp niet waarom dat beter is. Je kunt jezelf toch ook elke maand een bedrag geven om kleding van te kopen uit het kledingpotje? Ik koop ook bij postorderbedrijven maar ik betaal mijn spullen altijd meteen zodat ik er geen rente over verschuldigd ben.
Klopt en dat waarschijnlijk inderdaad verstandiger zijn, hoewel je dan van maand tot maand sterk wisselende uitgaven hebt en het misschien lastiger is om binnen je budget te blijven.

Zo, en dat alles geschreven door iemand die nooit schulden maakt, of op afbetaling koopt.
pi_73938925
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:12 schreef k_man het volgende:

Beetje kort door de bocht. Nee, het verhoogt inderdaad niet de waarde van je huis, maar als je niets hebt en een woning gaat betrekken moet je meubels hebben. Je kunt eerst goedkope troep kopen en dat stukje bij beetje vervangen door kwalitatief goede meubels als je weer wat bij elkaar gespaard hebt, maar da's net zo goed een soort van kapitaalvernietiging als in één keer goede meubels kopen op afbetaling.
Het belangrijke verschil is daarentegen dat je in het ene geval het geld hebt voor je de spullen koopt en in het andere geval niet. Bovendien moet je rente betalen over leningen die je aangaat. Aangezien je heel goedkoop een voorraad meubelen aan kunt schaffen via bijvoorbeeld kringloopwinkels denk ik dat je met het kopen van meubels op afbetaling vooral een (onverstandige!) behoefte bevredigt om alles meteen goed. Ik noem het onverstandig omdat je er feitelijk mee boven je stand leeft.

Los hiervan vind ik het trouwens ook niet zo slim om in één keer al je meubels te kopen. Mijn ervaring is dat je in je interieur moet groeien en het vaak tijd kost om net die ene stoel te vinden die een aanwinst is.
quote:
Als het financieel zo lastig ligt, zal er maandelijks vrijwel niks gespaard worden en er is volgens mij geen enkele betaalrekening meer waarop je rente krijgt. Je kunt dan hooguit aan het begin van de maand wat geld op een spaarrekening zetten en dat er gedurende de maand geleidelijk aan weer afhalen, maar aan rente zal dat nauwelijks iets opleveren.
Wij kennen haar situatie natuurlijk niet en weten niet hoeveel ze opzij kan zetten. Ze krijgt in ieder geval helemaal geen rente door er potjes bij schoonouders op na te houden, en het geld dat ze nu kwijt is aan rentes op aflossingen zou ze kunnen sparen.

Wat opvalt is dat mensen vaak onderschatten hoe leuk ze kunnen sparen als ze elke maand een klein bedrag opzij zetten.
quote:
Klopt en dat waarschijnlijk inderdaad verstandiger zijn, hoewel je dan van maand tot maand sterk wisselende uitgaven hebt en het misschien lastiger is om binnen je budget te blijven.
En daarom sparen mensen. Ze zorgen eerst dat ze het geld bij elkaar hebben om het vervolgens uit te geven. Ik heb bijvoorbeeld een potje 'vakantie' dat ik elke maand aanvul. Ik heb zelfs een potje 'zorgverzekering volgend jaar'. Aangezien ik makkelijk geld uitgeef en dat ook leuk vind, heb ik mezelf wel permissie gegeven om grote, onverwachte uitgaven te doen zolang mijn zelfverzonnen saldo positief blijft.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:28:30 #94
11923 I.R.Baboon
pi_73939406
Ik word al moe als ik claudia's spaarsysteem lees. Ik spaar nu automatisch 200 euro per maand, en dat zou vast meer kunnen zijn, maar ik vind het ook prettig dat ik de zaken die ik graag wil kopen (stomme cd's, slechte films, boeken over meisjes die hunkeren naar liefde) kan kopen zonder dat ik na hoef te denken of er genoeg saldo op m'n rekening staat. En als de belastingdienst me een keer een bericht stuurt dat ik, laten we zeggen, 500 euro aan zorgtoeslag moet terugbetalen, dan kan ik dat meestal ook gewoon van de gewone rekening afhalen. Mijn spaarrekening aanspreken voelt toch een beetje als verraad, en als het goed is heb ik op deze manier rond 2040 een mooi bedrag om de inrichting van mijn toekomstige tweekamerappartementje in almere te gaan bekostigen.
pi_73939475
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn spaarrekening aanspreken voelt toch een beetje als verraad, en als het goed is heb ik op deze manier rond 2040 een mooi bedrag om de inrichting van mijn toekomstige tweekamerappartementje in almere te gaan bekostigen.
Als je netjes zou sparen (of nog beter: beleggen) zou je t.z.t. een grachtenpand in Amsterdam kunnen kopen (of een nieuwbouwwoning aan het water ).

Ik wek overigens onterecht de indruk prudent met geld om te gaan. Ik heb juist een behoorlijke gat in m'n hand.
pi_73939496
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
tweekamerappartementje in almere
Wablief?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:36:32 #97
11923 I.R.Baboon
pi_73939510
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je netjes zou sparen (of nog beter: beleggen) zou je t.z.t. een grachtenpand in Amsterdam kunnen kopen (of een nieuwbouwwoning aan het water ).
Stiekem wil ik heel graag een appartement in www.pontsteiger.nl, maar zelfs met een vrijwillig waterenbrooddieet denk ik niet in de buurt te komen.
pi_73939553
Jij kan nog rijk trouwen, IR.
pi_73939581
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:36 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Stiekem wil ik heel graag een appartement in www.pontsteiger.nl, maar zelfs met een vrijwillig waterenbrooddieet denk ik niet in de buurt te komen.
Ziet er tof uit! Het ligt wel redelijk ver naar het westen, nietwaar? Ik had zelf mijn oog laten vallen op o.a. Overhoeks en Westerdokseiland, maar ook ik heb (nog) niet genoeg geld voor zo'n woning. Ik hoop dat dat over een jaar of 5 wel komt.
pi_73939592
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:39 schreef Gellius het volgende:
Jij kan nog rijk trouwen, IR.
Wij hebben gister een samenlevingscontract afgesloten en een testament geregeld, dus ik ben nu ook binnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')