abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73942230
Geef de auteur maar weer de schuld!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 10:51:28 #152
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_73942336
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:43 schreef Frollo het volgende:
Kennelijk noopte het niet tot uitlezen.
Het was te vrijblijvend. Er zaten wel leuke 'treffende' modernecultuurdingetjes in, maar ik werd niet echt meegezogen in het verhaal.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_73942572
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:17 schreef Frollo het volgende:
talloze fotokopieėn van zijn olijke konterfeitsel sierden bomen, gevels en autoruiten.
Praat jij ook in dit soort bewoordingen?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:00:00 #154
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_73942588
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Als het nodig is, ja, waarom niet?

Bovendien had ik vanochtend onder het ontbijt een opiniestuk van Abram de Swaan gelezen waarin hij het Centraal Station van Amsterdam 'met zijn hoerenluikjes' een 'toffelemoons koekelorum' noemde, en ja, dan komt je eigen taalgebruik ook in een wat grappiger modus.
pi_73942648
Op Bob dan maar .
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:04:44 #156
15967 Frollo
pi_73942709
Bob, jongen, daar ga je!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:17:26 #157
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_73943068
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik zeg wel vaak 'olijk' als ik niets vriendelijks weet te zeggen (onder het mom van if you don't have anything nice to say...). Mag dat?

Bijv.
"Oh, wat een olijk nieuw kapsel!"
"Wat een olijke meubeltjes!"
"Olijk idee zeg zo'n botoxbehandeling, je bent weer lekker strak!"
"Leuk dat je in zo'n olijke bui bent vandaag Willem. Maar neen, je krijgt geen vrij op de 14e."
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_73943190
Ik ga niet alles quoten, maar ik ben het wel met SL eens dat de beslissing om te lenen van de mensen die ze aanhaalt, niet impulsief, maar weloverwogen was. Ze hebben argumenten waar best iets voor te zeggen valt. Er zijn natuurlijk ook argumenten die er juist tegen pleiten. Ik zou niet dezelfde beslissing hebben genomen als deze mensen, maar ik kan de afweging wel enigszins volgen.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 07:01 schreef Claudia_x het volgende:
En daarom sparen mensen. Ze zorgen eerst dat ze het geld bij elkaar hebben om het vervolgens uit te geven. Ik heb bijvoorbeeld een potje 'vakantie' dat ik elke maand aanvul. Ik heb zelfs een potje 'zorgverzekering volgend jaar'. Aangezien ik makkelijk geld uitgeef en dat ook leuk vind, heb ik mezelf wel permissie gegeven om grote, onverwachte uitgaven te doen zolang mijn zelfverzonnen saldo positief blijft.
Good heavens... Heb je ook daadwerkelijk verschillende rekeningen voor alle potjes, waar maandelijks dan een bedragje op gestort wordt? Of is het virtuele toedeling van geld aan diverse posten binnen je excel-bestand?

Overigens hou ik mijn inkomsten en uitgaven ook bij in een excel-bestandje en heb ik per onderwerp maximum bedragen waarbinnen ik (zou) moet(en) blijven. Het is echter niet zo dat ik pas wat uit mag geven als er een bepaald potje ver genoeg gevuld is geraakt. Ik heb bijv. een bedrag per maand opgenomen voor vakanties, maar dat is het bedrag dat ik gemiddeld per maand aan vakanties kan uitgeven om uiteindelijk per jaar binnen m'n maximum te blijven. Als ik in januari al op vakantie ga schiet ik dus over dat gemiddelde maandbedrag heen, maar in de daarop volgende maanden wordt dat weer gecompenseerd, zodat het aan het eind van het jaar per saldo goed uitkomt.

Dat is althans het idee. Ik zit nu qua kleding* ruim boven m'n maximum voor dit jaar en qua vakanties zal ik er ook iets overheen gaan. Aan de andere kant vallen de autokosten erg mee. De bedragen zijn dus eigenlijk eerder streefbedragen dan maxima.

* En dan heb ik die Paul Smith sjaal nog niet eens besteld.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:21:35 #159
15967 Frollo
pi_73943194
Van mij mag het, Marble.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:21:39 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73943195
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:17 schreef Marble het volgende:

[..]

Ik zeg wel vaak 'olijk' als ik niets vriendelijks weet te zeggen (onder het mom van if you don't have anything nice to say...). Mag dat?

Bijv.
"Leuk dat je in zo'n olijke bui ben vandaag Willem. Maar neen, je krijgt geen vrij op de 14e."
De olijke tweeling.

The love you take is equal to the love you make.
pi_73943240
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:00 schreef Frollo het volgende:
Als het nodig is, ja, waarom niet?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:23:17 #162
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_73943251
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De olijke tweeling.

[ afbeelding ]
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_73943305
Ik heb het tot nu toe allemaal totaal niet bijgehouden. Er gaat een vast bedrag naar de spaarrekening en als ik op vakantie wil haal ik daar een hoop vanaf. Ik heb het niet bij hoeven houden, omdat ik belachelijk goedkoop leef en dus toch altijd wel genoeg over had per maand. Maar nu ik heb ontdekt dat je helemaal niet zoveel minder gaat verdienen als je van vijf naar vier dagen gaat, is het in mij opgekomen dat drie dagen en een studie ook haalbaar moet zijn, en dan gaat het allemaal een stuk krapper worden. De Excelbestandjes zijn ook hier niet ver weg meer.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:27:49 #164
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_73943369
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:25 schreef ShadyLane het volgende:
Maar nu ik heb ontdekt dat je helemaal niet zoveel minder gaat verdienen als je van vijf naar vier dagen gaat, is het in mij opgekomen dat drie dagen en een studie ook haalbaar moet zijn
Zelfs nu de studies 10.000 per jaar gaan kosten? (Per september 2010.)
pi_73943376
Ik gebruik in het dagelijks leven geen rare woorden, maar ik bedacht gisteren wel dat ik 'Machteld' een extreem rare naam vind en dat ik dat altijd bedenk als ik die naam weer 'ns tegenkom. Gelukkig krijgt Claudia een zoon.
pi_73943394
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:23 schreef Marble het volgende:

[ afbeelding ]
pi_73943402
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:17 schreef Marble het volgende:

[..]

Bijv.
"Leuk dat je in zo'n olijke bui bent vandaag Willem. Maar neen, je krijgt geen vrij op de 14e."
Dat is misschien nog wel erger dan 'apart'.

"Oh, wat een apart nieuw kapsel!"
"Wat een aparte meubeltjes!"
"Apart idee zeg zo'n botoxbehandeling, je bent weer lekker strak!"
"Apart dat je het olijk vindt!"
Aldus.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:29:39 #168
15967 Frollo
pi_73943424
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:28 schreef ShadyLane het volgende:
Ik gebruik in het dagelijks leven geen rare woorden, maar ik bedacht gisteren wel dat ik 'Machteld' een extreem rare naam vind en dat ik dat altijd bedenk als ik die naam weer 'ns tegenkom. Gelukkig krijgt Claudia een zoon.
De enige Machteld die ik heb gekend was een rockchick die zich enorm schaamde voor haar naam en zich altijd Maggie liet noemen.
pi_73943437
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:25 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb het tot nu toe allemaal totaal niet bijgehouden. Er gaat een vast bedrag naar de spaarrekening en als ik op vakantie wil haal ik daar een hoop vanaf. Ik heb het niet bij hoeven houden, omdat ik belachelijk goedkoop leef en dus toch altijd wel genoeg over had per maand.
Idem hier. En toen kocht ik een woning...
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:31:25 #170
15967 Frollo
pi_73943482
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Idem hier. En toen kocht ik een woning...
Idem hier. En daarom hoeven we ook geen woning. We gaan liever twee keer per jaar naar een verre bestemming.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:32:40 #171
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_73943516
Is 'idem hier' geen pleonasme?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:35:55 #172
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_73943627
Gellius/k_man, kijkt u voor een hartverwarmend gevoel van nostalgie eens naar de naam en leeftijd van deze TS:

Leeftijd internetbankieren
pi_73943628
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:31 schreef Frollo het volgende:

[..]

Idem hier. En daarom hoeven we ook geen woning. We gaan liever twee keer per jaar naar een verre bestemming.
Nou ja, dat lukt nog altijd wel, maar geen vijf keer meer.

Bovendien is een woning huren ook niet gratis. Ik ging van het huren van een kamer naar het kopen van een woning; dat scheelt wel fors in de maandlasten.
pi_73943715
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:35 schreef Marble het volgende:
Gellius/k_man, kijkt u voor een hartverwarmend gevoel van nostalgie eens naar de naam en leeftijd van deze TS:

Leeftijd internetbankieren
Die underscore.

Welke gek zet nou een underscore midden in z'n username?
pi_73943942
De powers that be hebben mij al gestrafd voor mijn puddingbroodje. Achter in de dertig en ik loop met een puist op mijn wang alsof ik in 2-VWO zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')