Het had niets met de spaarklanten te maken, dat is pas een veel later stadium. Ik heb het over de klanten die zelf willens en wetens een kut product aanschaffen en vervolgens als blijkt dat hun ogen groter waren dan hun portemonnee opeens gaan huilen en brullen en de schuld op een ander afschuiven.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:11 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Iedere bank gaat kapot als de spaarklanten weglopen. Maar dat kun je niet op het bordje van kritische volgers schuiven. Met DSB was een heleboel mis, getuige alleen al de problemen die Gerrit Zalm momenteel heeft omdat hij bij die bank alleen al gewerkt heeft.
Dat is de schuld van de klanten? Weet je waarom DSB een heleboel van dat soort klanten had? Omdat die mensen bij andere banken niet terecht konden. Met reden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:44 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het had niets met de spaarklanten te maken, dat is pas een veel later stadium. Ik heb het over de klanten die zelf willens en wetens een kut product aanschaffen en vervolgens als blijkt dat hun ogen groter waren dan hun portemonnee opeens gaan huilen en brullen en de schuld op een ander afschuiven.
andere banken namen de zorgplicht serieuzer op en joegen minder op korte termijn provisiequote:Op woensdag 27 januari 2010 19:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is de schuld van de klanten? Weet je waarom DSB een heleboel van dat soort klanten had? Omdat die mensen bij andere banken niet terecht konden. Met reden.
ik durf dat feitelijk onjuist te noemen, eigenlijk, en ik vermoed dat dat de curatoren dat ook gaan aanvoeren, als ze hun taak serieus nemen, en ze niet de zetbazen/beul van de grootbanken zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:51 schreef Stroekie het volgende:
[..]
andere banken namen de zorgplicht serieuzer op en joegen minder op korte termijn provisie
En dan hoef je zelf niet meer te denken opeens?quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is de schuld van de klanten? Weet je waarom DSB een heleboel van dat soort klanten had? Omdat die mensen bij andere banken niet terecht konden. Met reden.
Aan een domme klant valt nu eenmaal veel meer geld te verdienen dan aan een slimme klant.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:13 schreef k_man het volgende:
Domme mensen bestaan nou eenmaal. Toch gaan andere bedrijven niet failliet aan hun domme klanten. Domme mensen die riskante producten willen afnemen hoeven namelijk geen enkel probleem te zijn. Het probleem otstaat pas als je - als bank - die mensen toch accepteert. Het is niet zo dat DSB verplicht was om elke idioot als klant te accepteren - dat was hun eigen keuze.
Vaak is het ook nog zo dat de domme klanten voor een andere slimme klant werken om het verdiende geld weer door een andere slimme klant, waar ook weer domme klanten werken, afhandig te laten maken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Aan een domme klant valt nu eenmaal veel meer geld te verdienen dan aan een slimme klant.
Jij snapt het iig!quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Vaak is het ook nog zo dat de domme klanten voor een andere slimme klant werken om het verdiende geld weer door een andere slimme klant, waar ook weer domme klanten werken, afhandig te laten maken.
Hypotheekje nodig, Bolk?quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Vaak is het ook nog zo dat de domme klanten voor een andere slimme klant werken om het verdiende geld weer door een andere slimme klant, waar ook weer domme klanten werken, afhandig te laten maken.
Gedeeltelijk waar, maar ik snap je punt en ben het ermee eens.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Aan een domme klant valt nu eenmaal veel meer geld te verdienen dan aan een slimme klant.
Maar is dat niet het hele idee waar de financiėle dienstverlening op draaiende is? Als jij als verzekeraar een verzekering kunt verkopen tegen iets onzinnigs als het jatten van je koelkast doe je het aardig goed nietwaar?quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Gedeeltelijk waar, maar ik snap je punt.
Oh ik heb ook nooit gezegd dat DSB schuld heeft. De enige slimme mensen in deze zaken zijn degene die die fondsen hebben opgericht voor de mensen die zijn 'opgelicht' door DSBquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Maar dat streept nog steeds mijn argument niet weg dat niet alleen DSB (dus Scheringa) schuld heeft. En tot op heden is dat ook wat de curatoren zeggen. Lakeman begint maar weer in het wilde weg te gillen, want hij staat een beetje voor lul omdat zijn optie van failliet gaan alles behalve goed lijkt te zijn tot op heden.
Ik heb me zelf voorgesteld dat ik in mijn leven nooit een hypotheek zal aanschaffenquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik neem wel een simpele annuiteitenhypotheek.
Waarom zou je dat doen? Met lenen is niks mis, het is een prima methode om cash outflows, de aanschaf van het huis, en cash inflows, mijn inkomen, die uit de pas met elkaar lopen op elkaar af te kunnen stemmen. De overeenkomst laat ik door een advocaat of iemand anders waarvan ik er op kan vertrouwen dat deze mij goed voorlicht over wat het contract betekent bekijken. Volgens mij is de grootste beer dan wel van de weg.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb me zelf voorgesteld dat ik in mijn leven nooit een hypotheek zal aanschaffenRotzooi
Lenen en een hypotheek op een huis zijn voor mij toch echt 2 verschillende dingenquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Met lenen is niks mis, het is een prima methode om cash outflows, de aanschaf van het huis, en cash inflows, mijn inkomen, die uit de pas met elkaar lopen op elkaar af te kunnen stemmen.
Hmm, grr ik reageer te snel. Anywayz, een advocaat of notaris vertrouw ik ook niet of het moet een vriend zijn. Die mensen vragen belachelijke prijzen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Met lenen is niks mis, het is een prima methode om cash outflows, de aanschaf van het huis, en cash inflows, mijn inkomen, die uit de pas met elkaar lopen op elkaar af te kunnen stemmen. De overeenkomst laat ik door een advocaat of iemand anders waarvan ik er op kan vertrouwen dat deze mij goed voorlicht over wat het contract betekent bekijken. Volgens mij is de grootste beer dan wel van de weg.
DSB maakte het zelfs zo bont dat ze eerst een klant bij frisia afwezen, daarna bij becam om hem vervolgens de hoogste rente via postkrediet te laten betalen. Men wist van de negatieve BKR toetsing en de aanvraag bij de andere banken. Er zaten klanten bij die het ene gat met het andere moesten vullen en DS wou maximaal daarvan profiteren, standaard procedure volgens een oud werknemer. Tijdens je training werd je al geleerd mensen maximaal uit te knijpen, gewoon omdat het kon.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:44 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En dan hoef je zelf niet meer te denken opeens?
"Oohh 4 banken wijzen mij af, maar bij DSB kan ik terecht. Dus is het goed en moet ik nu die TV kopen!!!"
Of zou een normaal mensen denken:
"Hummm... 4 banken wijzen mij af, maar bij de DSB kan ik terecht. Ik ga eerst de voorwaarden lezen en dan kijken of ik die TV kan kopen".
???
medeschuldig dus? Of wijs je naar anderen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
DSB maakte het zelfs zo bont dat ze eerst een klant bij frisia afwezen, daarna bij becam om hem vervolgens de hoogste rente via postkrediet te laten betalen. Men wist van de negatieve BKR toetsing en de aanvraag bij de andere banken. Er zaten klanten bij die het ene gat met het andere moesten vullen en DS wou maximaal daarvan profiteren, standaard procedure volgens een oud werknemer. Tijdens je training werd je al geleerd mensen maximaal uit te knijpen, gewoon omdat het kon.
Die oud medewerker is mijn buurman, hij heeft het er 6 maanden vol gehouden. Daarvoor werkte hij bij een andere oplichtersclub. Iets met aandelen die niet echt bestonden, kennelijk vonden ze hem daardoor bij DSB wel een geschikte peerquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:38 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
medeschuldig dus? Of wijs je naar anderen?
Heb je het stuk van Lakeman gelezen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:44 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het had niets met de spaarklanten te maken, dat is pas een veel later stadium. Ik heb het over de klanten die zelf willens en wetens een kut product aanschaffen en vervolgens als blijkt dat hun ogen groter waren dan hun portemonnee opeens gaan huilen en brullen en de schuld op een ander afschuiven.
Heb jij het stuk van Lakeman gelezen? Alleen algemene stellingen, en hij geeft zelf toe dat alle individuele gevallen die voor de rechter zijn gekomen tot nu toe afgewezen zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:00 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Heb je het stuk van Lakeman gelezen?
Zulke verkooppraktijken maken de eigen schuld van de afnemer van het product wel verwaarloosbaar, mede gelet op de zorgplicht die een bank heeft.
Jep, omdat niet aangetoond kon worden dat er sprake was van bewust beleid. Daarvoor heb je nu eenmaal meer casus nodig. Die heeft hij vast wel, gezien de reputatie van DSB.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Heb jij het stuk van Lakeman gelezen? Alleen algemene stellingen, en hij geeft zelf toe dat alle individuele gevallen die voor de rechter zijn gekomen tot nu toe afgewezen zijn.
Er moet inderdaad veel meer bewijs komen voor de rechter, maar dat dit gangbare praktijk bij DSB was lijkt me redelijk zeker (ik heb mijn bronnenquote:SOBI begint al met een enorme noodsprong door de curatoren te beclaimen ipv de boedel. Juist omdat SOBI individuele claims niet aandurft, maar probeert een claim neer te leggen op basis van algemene onderbuikgevoelens. Dat lukt wel in de media, maar niet bij een rechter. Met zoveel woorden geeft SOBI toe dat dit waarschijnlijk niet kan, maar beargumenteerd dit door te stellen dat ze al eerder scherpe onconentionele standpunten hebben ingenomen.![]()
Wat is dit voor een aan grootheidswaanzin grenzende bluf?
Het mooiste vind ik nog het bedrag van de claim. De stelling van SOBI is dat er te lage rentetarieven in rekening gebracht werden, en dat dit gecompenseerd werd door hogere premies. En wat is dan de berekende 'schade'? De hogere premies.
Zo er schade is, is dat natuurlijk het netto van de te lage rentetarieven en de te hoge premies.
Ik vind het niet erg overtuigend hoor. Veel stellingen, weinig bewijs. Diverse juridische noodgrepen om maar ontvankelijk te raken. Nu weet ik wel dat dit stuk inleidend van aard is, maar tussen de regels lees ik veel bluf. Ik denk niet dat de curatoren en de andere banken die indirect voor de rekening opdraaien daar erg warm van worden.
Dan had Lakeman c.s. meer hefboom toen het nog een media probleem ipv een juridisch probleem was
Toen kon hij nog chanteren op basis van onderbuikgevoelens, nu niet.
Beweer je nu nog steeds dat het de schuld is van Lakeman, wat een zwaktebod. Het is gewoon de schuld van DS hij was toch de baas?quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Gedeeltelijk waar, maar ik snap je punt en ben het ermee eens.
Maar dat streept nog steeds mijn argument niet weg dat niet alleen DSB (dus Scheringa) schuld heeft. En tot op heden is dat ook wat de curatoren zeggen. Lakeman begint maar weer in het wilde weg te gillen, want hij staat een beetje voor lul omdat zijn optie van failliet gaan alles behalve goed lijkt te zijn tot op heden.
Inderdaad, Lakeman is een PRIMA vent. Alles wat Lakeman zegt en schrijft is waar. Wat een gelul, sorry hoor. Ik vertrouw Lakeman een stuk minder dan DS...quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:00 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Heb je het stuk van Lakeman gelezen?
Zulke verkooppraktijken maken de eigen schuld van de afnemer van het product wel verwaarloosbaar, mede gelet op de zorgplicht die een bank heeft.
Nou.... ik zou ze beiden niet op om hun blauwe ogen vertrouwen. Het gaat mij er om dat het omvallen van DSB niet de schuld is van Lakeman, dat is gewoon onzin natuurlijk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Inderdaad, Lakeman is een PRIMA vent. Alles wat Lakeman zegt en schrijft is waar. Wat een gelul, sorry hoor. Ik vertrouw Lakeman een stuk minder dan DS...
Wtf?quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Inderdaad, Lakeman is een PRIMA vent. Alles wat Lakeman zegt en schrijft is waar. Wat een gelul, sorry hoor. Ik vertrouw Lakeman een stuk minder dan DS...
eeeuhh, da's niet het trackrecord van Lakeman hoor. Wat dubieuze failissementen, en verder is het een ziugend mannetje met te groot ego, waarbij de eer van Lakeman structureel komt voor het belang van zijn clienten die hij zegt te vertegenwoordigen. Veel emotie, weinig concreet resultaat.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wtf?
Lakeman is een redelijk betrouwbaar onderzoeker, hij heeft een uitstekende staat van dienst op het gebied van bedrijfsonderzoek. Wil niet zeggen dat hij nu gelijk heeft, maar ik heb ook geen reden om aan te nemen dat dit allemaal flauwekul is.
DS heeft ook een reputatie, hij staat sinds jaar en dag bekend als eigenaar van een oplichtersbank.
Inderdaad, en Legio Lease is ook een fabeltje toch?quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wtf?
Lakeman is een redelijk betrouwbaar onderzoeker, hij heeft een uitstekende staat van dienst op het gebied van bedrijfsonderzoek. Wil niet zeggen dat hij nu gelijk heeft, maar ik heb ook geen reden om aan te nemen dat dit allemaal flauwekul is.
DS heeft ook een reputatie, hij staat sinds jaar en dag bekend als eigenaar van een oplichtersbank.
Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)oor_DSB__.html?p=3,1quote:Meer AFM-boetes voor DSB
AMSTERDAM (AFN) - De Autoriteit Financiėle Markten (AFM) heeft nog twee boetes uitgedeeld aan DSB Bank, omdat de inmiddels failliete bank fouten heeft gemaakt bij het verstrekken van kredieten. Dat blijkt uit het tweede verslag van de curatoren van DSB.
Het gaat om boetes van 4000 euro en 24.000 euro. Deze zijn nog niet gepubliceerd door de AFM, zo merken de curatoren op. De laatste boete is op 26 januari opgelegd.
Na het faillissement van DSB had de AFM al aangegeven verder te gaan met onderzoek naar de wijze waarop DSB kredieten heeft verstrekt.
In juli vorig jaar werd bekend dat de bank twee boetes van in totaal 120.000 euro had gekregen van de financiėle toezichthouder. De onderneming van Dirk Scheringa ging in oktober failliet, nadat klanten massaal hun geld van hun rekeningen hadden gehaald. Over de leenpraktijken van DSB waren al geruime tijd veel klachten.
Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)SB-bank__.html?p=3,2quote:Grote janboel bij helpers gedupeerden DSB-bank
AMSTERDAM - De Stichting Steunfonds Probleemhypotheken is administratief een rommeltje.
Dat blijkt uit onderzoek dat de NOS heeft laten uitvoeren door accountants van KPMG naar de achterban van zowel deze stichting als de Stichting Hypotheekleed. Jelle Hendrickx schermde ermee ongeveer 3000 gedupeerden te vertegenwoordigen, maar in werkelijkheid hebben slechts een kleine 800 mensen betaald en zich dus onder de hoede van de stichting geplaatst.
Het gezicht van de stichting, Jelle Hendrickx, kondigde begin dit jaar aan weg te gaan bij de stichting. Of de administratieve chaos veroorzaakt is door zijn vertrek of daaraan ten grondslag lag, is niet duidelijk.
De andere stichting die opkomt voor mensen met een DSB-probleemhypotheek, de Stichting Hypotheekleed, heeft de administratie wel op orde. Hier werden ruim 3000 gedupeerden opgevoerd, maar dat blijken er in werkelijkheid 2845 te zijn. Voorzitter Pieter Lakeman van de Stichting Hypotheekleed heeft echter zijn pijlen op de wat verdere toekomst gesteld, waardoor een schade-uitkering op korte termijn er voor de gedupeerden die zich bij zijn stichting hebben gemeld er niet in zit.
De twee stichtingen komen op voor mensen die torenhoge hypotheeklasten hebben doordat de DSB Bank hen kredieten en hypotheken verstrekte die ze zich eigenlijk niet konden veroorloven.
De curatoren van de DSB Bank weigerden de twee stichtingen enige tijd als gesprekspartner omdat het onduidelijk was hoe groot hun achterban nu werkelijk was. Ook was niet duidelijk in hoeverre ze door die achterban ook gemachtigd waren om te onderhandelen met de curatoren.
De discussie over de omvang van de achterban van de stichtingen begon half november vorig jaar. De curatoren wilden toen alleen met de stichtingen spreken als ze volmachten namens hun achterban konden overleggen. Alle stichtingen weigerden dat toen. Pieter Lakeman zei destijds dat zijn stichting Hypotheekleed niet met volmachten werkt. Dat uitgangspunt hanteert hij nog steeds.
De stichting Steunfonds Probleemhypotheken is inmiddels wél druk bezig volmachten te verzamelen. Ze zeggen dat er inmiddels zo’n 800 zijn ontvangen. De accountant die in opdracht van de NOS de ledenadministratie van de twee stichtingen heeft onderzocht, constateert dat het exacte aantal moeilijk vastgesteld kan worden. Dat komt doordat de administratie van de volmachten tamelijk rommelig is opgezet: uit diverse kasten en lades komen stapeltjes machtigingen tevoorschijn. Ze zijn handmatig genummerd en liggen in losse stapeltjes opgeslagen.
Grappig dat ze hetzelfde dacht!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
http://twitter.com/FemkeHalsema/status/9355811754
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die kans lijkt mij vrij klein.
Hij krijgt toch geen oprotbonus mee hoop ik? Het bericht meldt daar niets over...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:25 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nijpels opgestapt bij ABP om mogelijke rol bij DSB.
bron Twitter ()
Hopelijk belanden ze allemaal op het schavotquote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nu het kabinet gevallen is kan Dirk een plekje krijgen in het nieuwe kabinet
Dan wordt straks zijn plekje ingenomen door Wouter Bos of een andere uitgerangeerde Pvda-er... Daar ben je vet mee.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
![]()
Die rooft bij de ABN AMRO
![]()
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)an_DSB__.html?p=17,1quote:'Postbank vaker in fout dan DSB'
AMSTERDAM - De Postbank zou vaker in de fout zijn gegaan dan DSB, de inmiddels failliete bank van Dirk Scheringa. Dat blijkt volgens Het Financieele Dagblad uit een onderzoek van de Autoriteit Financiėle Markten in 2007.
Het gaat daarbij om overcreditering, het verstrekken van een te hoge hypotheek. Het gebeurde bij de Postbank in 21 procent van de gevallen en bij DSB was dat in 15 procent van de gevallen.
Postbank was onderdeel van ING (Ik Neem je Geld) bank, dus dat is niet zo verbazingwekkend. Ome Dirk heeft echter de pech dat hij niet voldoende aandeelhouders had die met hun tentakels in het corrupte netwerk van bankvriendjes zaten.quote:Op dinsdag 13 april 2010 09:48 schreef Tha_Duck het volgende:
En er duikt weer wat moois op:
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)an_DSB__.html?p=17,1
Zalm kijkt anders wel tegen hem opquote:Op dinsdag 13 april 2010 14:26 schreef xenobinol het volgende:
DS is natuurlijk niet iemand waar je tegenop kijkt, tenzij je ambities hebt als verkoper van financiele wanproducten.
Dat zegt hij toch ook?quote:Op dinsdag 13 april 2010 14:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zalm kijkt anders wel tegen hem op![]()
quote:Op dinsdag 13 april 2010 14:26 schreef xenobinol het volgende:
DS is natuurlijk niet iemand waar je tegenop kijkt, tenzij je ambities hebt als verkoper van financiele wanproducten.
Dus Gerrit Zalm is een verkoper van financiele wanproduktenquote:Op dinsdag 13 april 2010 15:25 schreef Maraca het volgende:Dat zegt hij toch ook?
.quote:Na het faillissement van de DSB Bank komen veel vragen binnen op de redactie van Radar. Vooral mensen met een hypotheek vragen zich af wat hen de komende jaren boven het hoofd hangt. Radar zet de zaken op een rijtje.
Curator mr. Rutger Schimmelpenninck is onze hoofdgast. Hij laat voor het eerst op televisie zijn licht schijnen op de vraag wat hij voor de vele gedupeerden kan betekenen.
Daarnaast geven Pieter Lakeman en Jelle Hendrickx een reactie op de werkzaamheden van de vele stichtingen die zich hard maken voor de belangen van gedupeerde DSB-klanten
zie ja maar hoe goed een failissement voor gedupeerden gaat uitpakkenquote:Op maandag 3 mei 2010 19:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
En nu weten we waarom het 10 jaar gaat duren
Curatoren salaris en adviseurs in drie maanden 2010
zijn 2.988.862 euro
I miljoen per maand dus
http://www.dsbbank.nl/pdf/verslagen/Bijlage-1-3e-OV-DSB-Bank.pdf
Die is na jaren opgelopen naar zo een 300.000 euroquote:Op maandag 3 mei 2010 20:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:zie ja maar hoe goed een failissement voor gedupeerden gaat uitpakken
zet je er ook even de fee van Lakeman bij?![]()
quote:Op maandag 3 mei 2010 21:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als ;t meezit duurt t 5 jaar, maar 10 is ook zeker mogelijk.
Neuh. Zowel gedupeerden als curator kwamen aan het woord.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
Zwak verhaal bij kassa en wederom maar belicht vanuit 1 kant.
Jij snapte wel hoe mevrouw ineens rechtsgeldig 5 levensverzekeringen in haar maag gesplitst werd? Zo wordt ook continu niet uitgelegd hoe die arme mensen ineens zonder dat ze het wisten (?) een erg grote koopsompolis erbij kregen, dat gebeurt expres? Zo leren de luckybasterds zoals ik nog niet hoe dit te voorkomen en hoe die mensen gescammed zijn.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Neuh. Zowel gedupeerden als curator kwamen aan het woord.
Ja natuurlijk, iemand 5 overlijdensrisicoverzekeringen verkopen kan echt niet per ongeluk.quote:Op maandag 3 mei 2010 23:18 schreef opgebaarde het volgende:
Jij snapte wel hoe mevrouw ineens rechtsgeldig 5 levensverzekeringen in haar maag gesplitst werd? Zo wordt ook continu niet uitgelegd hoe die arme mensen ineens zonder dat ze het wisten (?) een erg grote koopsompolis erbij kregen, dat gebeurt expres?
Het is natuurlijk wel zo dat er nu een paar trieste gevallen tussen zitten die hun eigen falen proberen af te wikkelen op de DSB.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 08:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, iemand 5 overlijdensrisicoverzekeringen verkopen kan echt niet per ongeluk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |