Vriendelijke man die Scheringa. Had een leuke voetbalclub, museum, paarden, landhuizen ....quote:telegraaf
27-4-2010
WOGNUM - Twee voormalige klanten van DSB met torenhoge schulden hebben zich van het leven beroofd. Het gaat om een man uit Amstelhoek en een vrouw uit Eindhoven. Bij een vrouw uit Lelystad kon zelfdoding worden verhinderd.
Familie van de slachtoffers hebben de zelfdodingen bevestigd aan het Noordhollands Dagblad. De man uit Amstelhoek benam zich in januari vorig jaar van het leven op zijn werk, nadat hij zich realiseerde dat hij tien jaar lang slechts rente en geen aflossing aan DSB had betaald.
De vrouw uit Eindhoven pleegde enkele weken geleden zelfmoord. Haar partner is te geëmotioneerd om er over te vertellen, volgens het Noordhollands Dagblad. Hij slikt medicatie en heeft psychotherapie.
DSB-slachtofferadviseur Jelle Hendrickx heeft de administratie van de vrouw doorgeploegd. ,,Werkelijk misdadig hoe DSB-adviseurs die mensen hebben volgeramd met kredieten'', zegt Hendrickx daarover.
De vrouw van Ruud Scheepers uit Lelystad kon worden gered en is enige tijd opgenomen geweest in een psychiatrische kliniek.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:42 schreef Opmaat het volgende:
[..]
Vriendelijke man die Scheringa. Had een leuke voetbalclub, museum, paarden, landhuizen ....
Darwin Award in een notendop.quote:De man uit Amstelhoek benam zich in januari vorig jaar van het leven op zijn werk, nadat hij zich realiseerde dat hij tien jaar lang slechts rente en geen aflossing aan DSB had betaald.
Zij dus...quote:Op woensdag 28 april 2010 00:38 schreef mazaru het volgende:
Welke idioot pleegt er nou zelfmoord om geld?
En wie is daar voor verantwoordelijk?quote:Op woensdag 28 april 2010 08:07 schreef xenobinol het volgende:
Banken moeten bestraft worden voor het verstrekken van teveel krediet, mijn voorstel is dat elke euro die ze teveel uitgeleend hebben word kwijtgescholden. Dat enkel labiele mensen de schuldenlast niet kunnen verdragen is natuurlijk onzin, kennelijk voelde het leven voor deze mensen als een hel, bedankt DS
Volgens de reageerders op Telegraaf.nl: Bos en zijn linkse kliekquote:Op woensdag 28 april 2010 08:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En wie is daar voor verantwoordelijk?
Maar het is natuurlijk nog makkelijker om geen verantwoordelijkheid te nemen als geldverstrekker.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:16 schreef Netsplitter het volgende:
Zo makkelijk om maar meteen de schuld naar iemand anders te schuiven.
De bank, die standaard meer krediet adviseert dan waar iemand voor binnen kwam.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En wie is daar voor verantwoordelijk?
De waarheid is de waarheid. Daar veranderen we niets aan.quote:Zo makkelijk om maar meteen de schuld naar iemand anders te schuiven.
Is het niet zo dat wanneer jij een hypotheek afsluit dat eent ussenpersoon dat doet over het algemeen?quote:Op woensdag 28 april 2010 08:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
De bank, die standaard meer krediet adviseert dan waar iemand voor binnen kwam.
[..]
De waarheid is de waarheid. Daar veranderen we niets aan.
Die verkoopt gewoon de bankproducten. Vaker dan eens zijn tussenpersonen ook direct gelieerd aan een verzekeraar of bank.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is het niet zo dat wanneer jij een hypotheek afsluit dat eent ussenpersoon dat doet over het algemeen?
Vaak wel, maar ook genoeg banken hebben zelf adviseurs in dienst.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is het niet zo dat wanneer jij een hypotheek afsluit dat eent ussenpersoon dat doet over het algemeen?
Dus mijn vraag is dan ook, waarom hoor je niks over de tussenpersonen die die veelste hoge hypotheek heeft "geleverd"?quote:Op woensdag 28 april 2010 08:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Die verkoopt gewoon de bankproducten. Vaker dan eens zijn tussenpersonen ook direct gelieerd aan een verzekeraar of bank.
Maar goed, wat ik net zeg is ook wel erg zwart wit. Ik ken deze specifieke gevallen niet. De uitspraak was meer ingegeven door het algemene kredietprobleem waar we mee zitten eigenlijk.
En dat die mensen zelfmoord plegen daar kan verder niemand iets aan doen behalve zij zelf natuurlijk.
Als je je huis uit wordt gezet is 't missen van geld opeens heel tastbaarquote:Op woensdag 28 april 2010 00:38 schreef mazaru het volgende:
Welke idioot pleegt er nou zelfmoord om geld?
Ik vindt mijn hypotheek ook veel te hoog, daar mag ook wel de helft van af. Dat ik servicedocumenten heb gekregen, me alle bedragen, percentages en belangrijkste voorwaarden hardop zijn voorgelezen, én dat ik daarvoor ook weer heb moeten tekeken doen daar niks aan af, wat nou eigen verantwoordelijkheid..quote:Op woensdag 28 april 2010 08:07 schreef xenobinol het volgende:
Banken moeten bestraft worden voor het verstrekken van teveel krediet, mijn voorstel is dat elke euro die ze teveel uitgeleend hebben word kwijtgescholden. Dat enkel labiele mensen de schuldenlast niet kunnen verdragen is natuurlijk onzin, kennelijk voelde het leven voor deze mensen als een hel, bedankt DS
Zoals Warren Buffet de crisis mooi omschreef tijdens een interview, "er was hebzucht aan beide kanten van de tafel". Mensen met weinig kennis en reserves moeten en willen een huis kopen omdat iedereen dat doet, en de banken gingen daar in de euforie mooi in mee, want het leken acceptabele risico's.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:54 schreef Leandra het volgende:
Het is wel makkelijk om "eigen schuld, dikke bult" te roepen, maar het is relatief nieuw dat je in Nederland kennelijk mag en moet verwachten dat een bank van oplichting en bedrog aan elkaar hangt.
Waar een aantal beroepen vroeger simpelweg een eerbaar beroep waren, waaronder die van bankier, is dat tegenwoordig niet meer zo, maar daar waar we van de autohandel al gewend waren dat ze je altijd een oor proberen aan te naaien moeten we er kennelijk ook aan wennen dat dat in andere branches zo is, waaronder de bankiers, ook als zij onder toezicht van de Nederlandse Bank staan.
Wat is het volgende? Dat je er maar standaard vanuit moet gaan dat de arts die je een operatie adviseert dat niet doet omdat dat het beste voor jou is maar voor hem?
Uiteindelijk kunnen we allemaal wel op de stoel van financieel adviseur gaan zitten inderdaad.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:05 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik vindt mijn hypotheek ook veel te hoog, daar mag ook wel de helft van af. Dat ik servicedocumenten heb gekregen, me alle bedragen, percentages en belangrijkste voorwaarden hardop zijn voorgelezen, én dat ik daarvoor ook weer heb moeten tekeken doen daar niks aan af, wat nou eigen verantwoordelijkheid..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |