Dat!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:10 schreef Tha_Duck het volgende:
@ikweethetookniet:
Je bent behoorlijk wereldvreemd he? Scheringa is, tot op heden, nog onschuldig volgens mij. Althans, ik wacht nog steeds op concreet bewijs dat hij iets verkeerd gedaan zou hebben.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:10 schreef Tha_Duck het volgende:
@ikweethetookniet:
Je bent behoorlijk wereldvreemd he? Scheringa is, tot op heden, nog onschuldig volgens mij. Althans, ik wacht nog steeds op concreet bewijs dat hij iets verkeerd gedaan zou hebben.
Geef mij het bewijs, en de feiten dan eens. Waarschijnlijk blijf je nu stil, maar goed. In Nederland ben je volgens mij onschuldig tot het tegendeel bewezen is, bewijs mij dat tegendeel nu eens eindelijk.quote:
Ga dat eens vertellen tegen paarlberg.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:53 schreef Tha_Duck het volgende:
In Nederland ben je volgens mij onschuldig tot het tegendeel bewezen is, bewijs mij dat tegendeel nu eens eindelijk.
Dan heb je het over 'schuldig' in de juridische betekenis. Dat een bedrijf failliet gaat, hoeft niet persé te betekenen dat er iemand op die manier schuldig is - het kan wel, maar het hoeft niet. Of er sprake is van onbehoorlijk bestuur of paulianeus handelen is nog onderwerp van onderzoek door de curatoren.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Geef mij het bewijs, en de feiten dan eens. Waarschijnlijk blijf je nu stil, maar goed. In Nederland ben je volgens mij onschuldig tot het tegendeel bewezen is, bewijs mij dat tegendeel nu eens eindelijk.
Ok, Scheringa heeft zijn bank dus prima geleid, en zonder het kwalijke optreden van Lakeman had hij nog vele jaren zijn prachtige en aantrekkelijke producten zonder problemen aan de man kunnen brengen?quote:Op zondag 17 januari 2010 17:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Geef mij het bewijs, en de feiten dan eens. Waarschijnlijk blijf je nu stil, maar goed. In Nederland ben je volgens mij onschuldig tot het tegendeel bewezen is, bewijs mij dat tegendeel nu eens eindelijk.
Er zitten een aantal zeer zielige en rotte appels op Fok! in de 'crisis' topics die het allemaal zo goed wisten (en regelmatig nog weten). Er komt nog geen splinter van hun voorspellingen uit, zoveel verstand hebben ze er dus niet van. Toch laten een hoop mensen zich leiden door die bangmakerij (lakeman syndroom). Ze waaien met de wind mee van de zogenaamde 'professionals' die je op TV en in de krant zag, maar ook de zijn ondertussen al diep weggedoken. Men laat zich een crisis en problemen aanpraten die er niet zijn. Jammer.
Ik wacht nog steeds op concrete bewijzen overigens. Komt u maar!
Hier de brief.quote:Miljardenclaim bij DSB-curatoren
De Stichting Hypotheekleed eist een schadevergoeding van 2,8 miljard euro voor alle klanten die door DSB Bank zijn gedupeerd. Voorman Pieter Lakeman heeft die collectieve claim neergelegd bij de twee curatoren van de failliete bank van Dirk Scheringa.
Schadelijk
Het gaat om klanten die tussen 1997 en 2009 schade hebben geleden. Zij sloten hypotheken, verzekeringen en kredieten af. Volgens Hypotheekleed werden zij gelokt met lage variabele rentes en lagere maandlasten. Uiteindelijk betaalden de klanten de rekening doordat zij werden opgezadeld met dure koopsompolissen en hypotheken die hoger waren dan de waarde van hun huis.
Brief
,,Deze financiële producten waren zeer schadelijk voor de klanten van DSB, maar extreem winstgevend voor DSB zelf'', schrijft Lakeman in een dinsdag verstuurde brief aan de curatoren, waarin hij de collectieve actie aankondigt. Lakeman bevestigt aan RTL Z het bestaan van de brief. Om 20.00 uur komt de brief op de site van Sobi.
[..enverder..]
Waar is je bewijs???quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:11 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ok, Scheringa heeft zijn bank dus prima geleid, en zonder het kwalijke optreden van Lakeman had hij nog vele jaren zijn prachtige en aantrekkelijke producten zonder problemen aan de man kunnen brengen?
Zo! Groot nieuws, smullenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier de brief.
En Hier de bijlage.
Iedere bank gaat kapot als de spaarklanten weglopen. Maar dat kun je niet op het bordje van kritische volgers schuiven. Met DSB was een heleboel mis, getuige alleen al de problemen die Gerrit Zalm momenteel heeft omdat hij bij die bank alleen al gewerkt heeft.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waar is je bewijs???
Ik zeg overigens niet dat Scheringa alles goed gedaan heeft. Hem valt absoluut dingen te verwijten, maar in mijn ogen zijn de klanten nog steeds het meeste te verwijten.
Vooral die bijlage is smullen!quote:
quote:1. Verdienmodel DSB Bank: jagen op te hoge provisies 2
2. Koppelverkoop 4
3. Met lage variabele instaprentes uitlokken van oversluitingen 7
4. Hoogte van de schade 9
5. Negeren bijzondere zorgplicht als financiele dienstverlener 11
6. Dwaling 15
7. Het element eigen schuld 19
Dus als een dokter je het verkeerde been afzet is dat je eigen schuld? Had je maar een betere dokter moeten uitzoeken? Wat houd zorgplicht volgens jou dan in? Geld verdienen is vrij normaal, maar profiteren ten koste van onkunde is gewoon de boel oplichten. Financiele mannetjes (en vrouwtjes) hebben volgens mij een afwijkend normen en waarden patroon, ik eerst, dan ik, daarna ik en heel misschien dan jij en als er nog wat over is? Wil je dat dan met mij delen?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waar is je bewijs???
Ik zeg overigens niet dat Scheringa alles goed gedaan heeft. Hem valt absoluut dingen te verwijten, maar in mijn ogen zijn de klanten nog steeds het meeste te verwijten.
"Boek uw lezing"quote:
Even lezen hoorquote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Vooral die bijlage is smullen!
De inhoudsopgave alleen al:
[..]
Layout recyclen is lekker voordeligquote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:26 schreef capricia het volgende:
[..]
"Boek uw lezing"![]()
Die site heeft wel veel weg van de oude DSB opmaak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 59% gewijzigd door ikweethetookniet op 27-01-2010 17:15:24 ]
Joh, dat had ik hier al op 2 januari geplaatstquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://twitter.com/dirkscheringa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |