abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76902333
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:10 schreef Tha_Duck het volgende:
@ikweethetookniet:
Je bent behoorlijk wereldvreemd he? Scheringa is, tot op heden, nog onschuldig volgens mij. Althans, ik wacht nog steeds op concreet bewijs dat hij iets verkeerd gedaan zou hebben.
Dat!
pi_76905382
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:10 schreef Tha_Duck het volgende:
@ikweethetookniet:
Je bent behoorlijk wereldvreemd he? Scheringa is, tot op heden, nog onschuldig volgens mij. Althans, ik wacht nog steeds op concreet bewijs dat hij iets verkeerd gedaan zou hebben.

Hoe naïef kun je zijn...
  zondag 17 januari 2010 @ 15:10:53 #203
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_76924682
'DSB de Musical'

Het was een kwestie van tijd. De makers van CQC hebben de eerste stappen richting een DSB musical gezet...

http://www.telegraaf.nl/v(...)B_de_Musical___.html

Hij licht zijn klanten op met een financiele strop

Zijn leven lang schaatsen slijpen
pi_76930963
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe naïef kun je zijn...
Geef mij het bewijs, en de feiten dan eens. Waarschijnlijk blijf je nu stil, maar goed. In Nederland ben je volgens mij onschuldig tot het tegendeel bewezen is, bewijs mij dat tegendeel nu eens eindelijk.

Er zitten een aantal zeer zielige en rotte appels op Fok! in de 'crisis' topics die het allemaal zo goed wisten (en regelmatig nog weten). Er komt nog geen splinter van hun voorspellingen uit, zoveel verstand hebben ze er dus niet van. Toch laten een hoop mensen zich leiden door die bangmakerij (lakeman syndroom). Ze waaien met de wind mee van de zogenaamde 'professionals' die je op TV en in de krant zag, maar ook de zijn ondertussen al diep weggedoken. Men laat zich een crisis en problemen aanpraten die er niet zijn. Jammer.

Ik wacht nog steeds op concrete bewijzen overigens. Komt u maar!
pi_76959758
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:53 schreef Tha_Duck het volgende:

In Nederland ben je volgens mij onschuldig tot het tegendeel bewezen is, bewijs mij dat tegendeel nu eens eindelijk.
Ga dat eens vertellen tegen paarlberg.

Justitie doet inval bij vastgoedondernemer Paarlberg

Die is schuldig totdat hij bewezen heeft dat dat geld wel op een legale manier verkregen is.
pi_76963665
quote:
Geef mij het bewijs, en de feiten dan eens. Waarschijnlijk blijf je nu stil, maar goed. In Nederland ben je volgens mij onschuldig tot het tegendeel bewezen is, bewijs mij dat tegendeel nu eens eindelijk.
Dan heb je het over 'schuldig' in de juridische betekenis. Dat een bedrijf failliet gaat, hoeft niet persé te betekenen dat er iemand op die manier schuldig is - het kan wel, maar het hoeft niet. Of er sprake is van onbehoorlijk bestuur of paulianeus handelen is nog onderwerp van onderzoek door de curatoren.

De meeste bedrijven gaan failliet doordat ze financieel gewoon ongezond in elkaar zitten: te weinig inkomsten, te veel uitgaven. Zo ook DSB. En dat DSB een slecht verdienmodel had en z'n zorgplicht verzaakte, kun je Dirk wel degelijk aanrekenen. Lakeman heeft hoogstens het proces een beetje versneld.
pi_77146607
Gister zat Scheringa nog geld op te halen in het Haiti-hulpactiepanel .

Hij was ook "persoonlijk betrokken" bij de ramp. Zijn oude MARKETING-directeur was omgekomen in het hotel.

Oh, de man die al die jaren de marketing (koopsommen aansmeren en leen-reclames uitzenden) van DSB heeft verzorgd? Wat een drama dat ie dood is .

Wat een heerlijke toneelspeler is die Scheringa ook.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:11:44 #208
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77147079
quote:

[..]

Er zitten een aantal zeer zielige en rotte appels op Fok! in de 'crisis' topics die het allemaal zo goed wisten (en regelmatig nog weten). Er komt nog geen splinter van hun voorspellingen uit, zoveel verstand hebben ze er dus niet van. Toch laten een hoop mensen zich leiden door die bangmakerij (lakeman syndroom). Ze waaien met de wind mee van de zogenaamde 'professionals' die je op TV en in de krant zag, maar ook de zijn ondertussen al diep weggedoken. Men laat zich een crisis en problemen aanpraten die er niet zijn. Jammer.

Ik wacht nog steeds op concrete bewijzen overigens. Komt u maar!
Ok, Scheringa heeft zijn bank dus prima geleid, en zonder het kwalijke optreden van Lakeman had hij nog vele jaren zijn prachtige en aantrekkelijke producten zonder problemen aan de man kunnen brengen?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 21:03:58 #209
236264 crew  capricia
pi_77308558
quote:
Miljardenclaim bij DSB-curatoren

De Stichting Hypotheekleed eist een schadevergoeding van 2,8 miljard euro voor alle klanten die door DSB Bank zijn gedupeerd. Voorman Pieter Lakeman heeft die collectieve claim neergelegd bij de twee curatoren van de failliete bank van Dirk Scheringa.

Schadelijk
Het gaat om klanten die tussen 1997 en 2009 schade hebben geleden. Zij sloten hypotheken, verzekeringen en kredieten af. Volgens Hypotheekleed werden zij gelokt met lage variabele rentes en lagere maandlasten. Uiteindelijk betaalden de klanten de rekening doordat zij werden opgezadeld met dure koopsompolissen en hypotheken die hoger waren dan de waarde van hun huis.

Brief
,,Deze financiële producten waren zeer schadelijk voor de klanten van DSB, maar extreem winstgevend voor DSB zelf'', schrijft Lakeman in een dinsdag verstuurde brief aan de curatoren, waarin hij de collectieve actie aankondigt. Lakeman bevestigt aan RTL Z het bestaan van de brief. Om 20.00 uur komt de brief op de site van Sobi.
[..enverder..]
Hier de brief.
En Hier de bijlage.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 26-01-2010 21:30:00 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77310017
In 't grafiekje in de OP staat dat ze in 2008 voor 3,9mrd aan spaartegoeden hadden. Dat is een aardige claim dan . Sowieso, als ze dat hadden dan had DSB misschien nog wel bestaan. Het klinkt erg Amerikaans, je eist een heleboel en als je 10% krijgt ben je al tevreden .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_77311158
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:11 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ok, Scheringa heeft zijn bank dus prima geleid, en zonder het kwalijke optreden van Lakeman had hij nog vele jaren zijn prachtige en aantrekkelijke producten zonder problemen aan de man kunnen brengen?
Waar is je bewijs???

Ik zeg overigens niet dat Scheringa alles goed gedaan heeft. Hem valt absoluut dingen te verwijten, maar in mijn ogen zijn de klanten nog steeds het meeste te verwijten.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:09:34 #212
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77312217
quote:
Zo! Groot nieuws, smullen
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:11:27 #213
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77312334
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Waar is je bewijs???

Ik zeg overigens niet dat Scheringa alles goed gedaan heeft. Hem valt absoluut dingen te verwijten, maar in mijn ogen zijn de klanten nog steeds het meeste te verwijten.
Iedere bank gaat kapot als de spaarklanten weglopen. Maar dat kun je niet op het bordje van kritische volgers schuiven. Met DSB was een heleboel mis, getuige alleen al de problemen die Gerrit Zalm momenteel heeft omdat hij bij die bank alleen al gewerkt heeft.
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 22:13:18 #214
236264 crew  capricia
pi_77312438
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:09 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zo! Groot nieuws, smullen
Vooral die bijlage is smullen!
De inhoudsopgave alleen al:
quote:
1. Verdienmodel DSB Bank: jagen op te hoge provisies 2
2. Koppelverkoop 4
3. Met lage variabele instaprentes uitlokken van oversluitingen 7
4. Hoogte van de schade 9
5. Negeren bijzondere zorgplicht als financiele dienstverlener 11
6. Dwaling 15
7. Het element eigen schuld 19
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:22:57 #215
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_77312986
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Waar is je bewijs???

Dus als een dokter je het verkeerde been afzet is dat je eigen schuld? Had je maar een betere dokter moeten uitzoeken? Wat houd zorgplicht volgens jou dan in? Geld verdienen is vrij normaal, maar profiteren ten koste van onkunde is gewoon de boel oplichten. Financiele mannetjes (en vrouwtjes) hebben volgens mij een afwijkend normen en waarden patroon, ik eerst, dan ik, daarna ik en heel misschien dan jij en als er nog wat over is? Wil je dat dan met mij delen?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 22:26:02 #217
236264 crew  capricia
pi_77313045
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.dirkscheringa.nl/
"Boek uw lezing"

Die site heeft wel veel weg van de oude DSB opmaak.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:26:42 #218
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77313071
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Vooral die bijlage is smullen!
De inhoudsopgave alleen al:
[..]

Even lezen hoor
pi_77313084
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:26 schreef capricia het volgende:

[..]

"Boek uw lezing"

Die site heeft wel veel weg van de oude DSB opmaak.
Layout recyclen is lekker voordelig
I'll sing you a lullaby.
pi_77313177
ING, AEGON en Getronics, hollands welvaren
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:33:01 #221
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77313368
Het is echt vernietigend, en ik ben nog niet klaar. Let voor extra pret ook op de namen die Scheringa hanteert (Chapel/Monastery ) voor zijn vehikels

Benieuwd wat ThaDuck erover denkt
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:40:12 #222
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77313736
Klaar. Tha_Duck kom er maar in.
pi_77314286
Wat feitelijk heel vreemd is dat vrijwel elk product dat je kan kopen in de winkel moet voldoen aan allerlei wetten. Dit om de consument zowel mens als dier te behoeden van schade, evenals schade aan het milieu, het functioneren van de infrastructuur en het beperken van het energieverbruik. Ik werk als productontwikkelaar en voordat ik een product mag verkopen moet ik tientallen normen toegepast hebben en laten toetsen door laboratoria om aan te tonen dat ik aan de wetgeving voldoe. De wetgeving word alsmaar strenger maar kennelijk zijn financiele producten overal van gevrijwaard en mogen cowboys doen en laten wat ze willen. Het word tijd voor volledige regulatie van alle financiele producten, want het kan kennelijk niet aan de markt worden overgelaten.
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 27 januari 2010 @ 16:58:40 #224
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_77341033
http://twitter.com/dirkscheringa
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 59% gewijzigd door ikweethetookniet op 27-01-2010 17:15:24 ]
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:02:48 #225
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_77341240
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://twitter.com/dirkscheringa
Joh, dat had ik hier al op 2 januari geplaatst
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')