Ja, handig om dat al te openen als het andere topic nog niet dicht is.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:43 schreef Zero2Nine het volgende:
Leuke TT maar die andere was eerder.
Blijkbaar is dat nog het enige wat niet failliet is blijkbaar. Lijkt me raar.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:05 schreef k_man het volgende:
Hoe kan het dat de site van de verzekeringstak nog steeds online is? Ik kan nog gewoon bij de DSB Bank een verzekering afsluiten, kennelijk?
Is die verzekeringstak niet failliet? En zo nee, dan heeft ome Dirk toch nog gewoon een bedrijf over in plaats van z'n huizen op te hoeven peuzelen?
*confused*
Zeker. Maar als ik duizenden mensen oplicht, kan ik ook zeggen dat ik "er hard voor gewerkt hebt".quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:34 schreef Fastmatti het volgende:
Kreeg?
Hij heeft ervoor gewerkt hoor.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Zeker. Maar als ik duizenden mensen oplicht, kan ik ook zeggen dat ik "er hard voor gewerkt hebt".
Is ook hard werk lijkt mij... Duizenden mensen licht je niet in 1 dag zo maar ff op...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Zeker. Maar als ik duizenden mensen oplicht, kan ik ook zeggen dat ik "er hard voor gewerkt hebt".
Valt wel mee hoorquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is ook hard werk lijkt mij... Duizenden mensen licht je niet in 1 dag zo maar ff op...
En dat zijn er 16 miljoen in 1 keer... Dus er kan niet gezegd worden dat JP niet werktquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Valt wel mee hoorZalm, Bos en Wellink en Hoogervorst doen het elke dag
![]()
OkJP is de kampioen die naait je waar je bij staat en live op tv
![]()
En dat voor slechts 1x de balkenende normquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En dat zijn er 16 miljoen in 1 keer... Dus er kan niet gezegd worden dat JP niet werkt
Ja, precies. Ik snap echt niet dat mensen het zien als een prestatie voor de maatschappij dat Scheringa 2000 man aan het werk hield.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Madoff heeft ook heel hard gewerkt
![]()
![]()
Inderdaad, helaas zien die mensen gewoon niet in dat ze fout bezig waren. Gebrek aan empatisch vermogen lijkt mij dan wel narcisme.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:53 schreef pberends het volgende:
Ik zag vandaag Rondom 10 terug over DSB van vorige week zaterdag. Daar zeiden werknemers dat Scheringa ook een goede werkgever was. Ja, dat zal wel. Who gives a fuck? Waarschijnlijk waren Madoff en Hitler ook goede werkgevers. Doesn't fucking matter.
"Ja oke, de bank was fout bezig, we hadden mensen opgelicht.. maaaaaaaaaaaaar hij was wel een TOPWERKGEVER! Go onze Dirk!! w00t! Stop een miljard in onze bank, want anders foetsie werkgelegenheid." Alsof de samenleving bij dat soort 'werkgelegenheid' gebaat is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Inderdaad, helaas zien die mensen gewoon niet in dat ze fout bezig waren. Gebrek aan empatisch vermogen lijkt mij dan wel narcisme.
Mensen wisten toch waar ze aan begonnen?quote:op·lich·ter
de oplichter (mannelijk); afleiding(en): oplichtster
iemand die anderen door valse voorspiegelingen geld of goed
afhandig weet te maken
Als je als bank willens en wetens misbruik maakt van de gemakzucht en/of domheid van klanten, en bovendien misbruik maakt van je machtspositie als bank door o.a. contractsvoorwaarden op het laatste moment heel geniepig te wijzigen ten nadele van die klanten, hen vervolgens voor het blok zet om zo snel mogelijk te tekenen, en hen geen tijd te gunt om de gewijzigde contracten nader te bestuderen of om hen advies te laten inwinnen (want anders vervalt de 'speciale aanbieding'), en dan ook nog klanten probeert 5x dezelfde koopsompolis aan te smeren, onder het mom van verplichte 'zekerheid' voor de lening, terwijl je als bank dondersgoed weet dat 4 daarvan volkomen overbodig zijn, mag je iemand die zich (als bank) met dergelijke wanpraktijken inlaat, ongeacht de eigen verantwoording van de klant, wat mij betreft gerust een oplichter noemen. Aangezien de bank i.t.t. de klant een professionele speler is, reken ik deze dubieuze werkwijze de bank meer aan dan de eventuele hebzucht/gemakzucht/onwetendheid van een klant.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 02:52 schreef copilco het volgende:
Mensen wisten toch waar ze aan begonnen?
Dan is Dirk ook geen opichter
Precies. Recht van de sterkste. Recht van Lakeman.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 06:03 schreef copilco het volgende:
recht van de sterkste
In dat geval moet DS een bank gaan oprichten in de jungle van Afrikaquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 06:03 schreef copilco het volgende:
recht van de sterkste, niemand hoefde er een handtekening onder te zetten. Als andere banken je geen geld wilden lenen, kon je bij Scheringa terecht maar betaalde je een hogere prijs, lijkt me terecht.
Eerst iets mompelen over het recht van de sterkste en vervolgens de gevolgen afdoen als valsspelenquote:er zullen wel individuele sneue gevallen zijn, maar die zouden de kans moeten hebben dat met DSB op te lossen en dan moet niet zo'n rukker van een Lakeman gaan oproepen tot een Bankrun. Dat is valsspelen.
Krijgen we het geld niet? Maken we je bank stuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |