abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73863118

DSB Bank is maandag 12 oktober 2009 door de rechtbank onder curatele gesteld. Er is een curator benoemd.

Samenvatting van het nieuws tot nu toe:

• DSB is negatief in het nieuws
  • Lakeman vecht een verbale oorlog met DSB uit en roept op tot een bankrun
  • DNB vraagt rechter om noodregeling
  • Na een eerste uitspraak mislukt dit, een tweede keer wordt DSB wél onder de noodregeling geplaats
  • Na twee dagen geven de bewindvoerders aan dat een faillissement onafwendbaar is
  • Rechtbank geeft DSB tot vrijdag 16 oktober 12 uur de tijd om te onderzoeken of een complete overname tot de mogelijkheden behoort. Lukt dit niet, dan wordt het faillissement uitgesproken.
  • Het overleg tussen DSB en de vijf grote banken is mislukt. Zij nemen de bank niét over.
  • Volgens DSB is er nog 1 Amerikaanse partij die geïnteresseerd is in overname.
  • Vrijdagmiddag om 12:00 is de rechtszaak omtrent de aanvraag voor faillissement begonnen. Het wachten is op de uitspraak.
  • In het weekend is de overname door de Amerikaanse partij mislukt
  • Op maandag 19 oktober 2009 werd op 09:00 het faillissement door de rechter uitgesproken

De situatie rondom hypotheken, verzekeringen e.d. is nog niet duidelijk.

Uitstroom gelden DSB per uur (PDF)

En op verzoek:

Vorige delen:
    DSBbank in 't nieuws - "gedupeerden willen faillissement"
    DSB #2: Run op de bank?
    DSB #3: Faillissement in zicht?
    DSBbank #4 - Toekomst aan een zijden draadje...?
    De Subprime Bank (DSB) #5: onder curatele
    DSB#6 Waar Wellink Lakeman laakt
    DSB #7 met extra gratis noodregeling
    DSB #8 - vanavond al faillissement?
    DSB #9 - met de rechtszitting (LIVE)
    DSB #10 - LoneStar, plan B of failliet?
    DSB #11 Waar Texaanse LoanSharks de boel overnemen?
    [/quote]
  •   maandag 19 oktober 2009 @ 22:43:25 #2
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73863148
    Leuke TT maar die andere was eerder.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73863183
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 22:43 schreef Zero2Nine het volgende:
    Leuke TT maar die andere was eerder.
    Ja, handig om dat al te openen als het andere topic nog niet dicht is.
    pi_73987060
    ach, we (een modje ) veranderen het nummer naar 14 & gaan hier gewoon verder

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2009 15:51:35 ]
      vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:56:01 #5
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_73987261
    En? Nog leuke nieuwtjes?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_73987667
    Hoe kan het dat de site van de verzekeringstak nog steeds online is? Ik kan nog gewoon bij de DSB Bank een verzekering afsluiten, kennelijk?

Is die verzekeringstak niet failliet? En zo nee, dan heeft ome Dirk toch nog gewoon een bedrijf over in plaats van z'n huizen op te hoeven peuzelen?

*confused*
    pi_73987718
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 16:05 schreef k_man het volgende:
    Hoe kan het dat de site van de verzekeringstak nog steeds online is? Ik kan nog gewoon bij de DSB Bank een verzekering afsluiten, kennelijk?

Is die verzekeringstak niet failliet? En zo nee, dan heeft ome Dirk toch nog gewoon een bedrijf over in plaats van z'n huizen op te hoeven peuzelen?

*confused*
    Blijkbaar is dat nog het enige wat niet failliet is blijkbaar. Lijkt me raar.

http://binnenland.nieuws.(...)gen_voor_verzekerden
    pi_73988588
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 14:34 schreef Fastmatti het volgende:
    Kreeg?
    Hij heeft ervoor gewerkt hoor.
    Zeker. Maar als ik duizenden mensen oplicht, kan ik ook zeggen dat ik "er hard voor gewerkt hebt".
    pi_73990754
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 16:28 schreef pberends het volgende:

[..]

Zeker. Maar als ik duizenden mensen oplicht, kan ik ook zeggen dat ik "er hard voor gewerkt hebt".
    Madoff heeft ook heel hard gewerkt
    pi_73990913
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 16:28 schreef pberends het volgende:

[..]

Is ook hard werk lijkt mij... Duizenden mensen licht je niet in 1 dag zo maar ff op...
      vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:40:27 #11
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73991162
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 17:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Is ook hard werk lijkt mij... Duizenden mensen licht je niet in 1 dag zo maar ff op...
    Valt wel mee hoor Zalm, Bos en Wellink en Hoogervorst doen het elke dag

Ok JP is de kampioen die naait je waar je bij staat en live op tv
      vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:41:53 #12
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73991207
    In de ramsj: AZ te koop voor ’¤35 miljoen’
    Curator Rutger Schimmelpenninck is haast aan het maken met de boedel van het deze week failliet verklaarde DSB Beheer, de voormalige speeltuin van Dirk Scheringa. Zo wordt er op dit moment al druk geleurd met voetbalclub AZ

Schimmelpenninck probeert, volgens enkele goed ingelichte bronnen, de Alkmaarse club in zijn geheel te verkopen voor een bedrag ‘tussen de ¤30 miljoen en ¤40 miljoen’. Een andere, goed ingevoerde bron bevestigt dat het om een bedrag van ongeveer ¤35 miljoen gaat. De curator zou in zijn zoektocht naar kopers vooral zijn blik naar het Oosten hebben gericht, en hopen op enkele sjeiks die nog een leuk speeltje voor de winter zoeken. Mocht dat niet lukken, dan zal AZ spoedig in mootjes gehakt gaan worden. Diverse clubs (Europese en Nederlandse) hebben zich al gemeld voor met name spelers als Mounir El Hamdaoui, Stijn Schaars en Moussa Dembélé.

http://www.quotenet.nl/st(...)-voor-35-miljoen.php
    pi_73991246
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 17:40 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor Zalm, Bos en Wellink en Hoogervorst doen het elke dag

Ok JP is de kampioen die naait je waar je bij staat en live op tv
    En dat zijn er 16 miljoen in 1 keer... Dus er kan niet gezegd worden dat JP niet werkt
      vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:52:12 #14
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73991494
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 17:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En dat zijn er 16 miljoen in 1 keer... Dus er kan niet gezegd worden dat JP niet werkt
    En dat voor slechts 1x de balkenende norm het is een koopje

Daar kan Zalm nog een puntje aan zuigen
    pi_73994777
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 17:26 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Madoff heeft ook heel hard gewerkt
    Ja, precies. Ik snap echt niet dat mensen het zien als een prestatie voor de maatschappij dat Scheringa 2000 man aan het werk hield.

Ik kan ook mensen voor miljarden oplichten en daarmee werkgelegenheid "creëren" met mijn oplichterskantoor. Totale bullshit dus.

Ik zag vandaag Rondom 10 terug over DSB van vorige week zaterdag. Daar zeiden werknemers dat Scheringa ook een goede werkgever was. Ja, dat zal wel. Who gives a fuck? Waarschijnlijk waren Madoff en Hitler ook goede werkgevers. Doesn't fucking matter.
    pi_73995218
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 19:53 schreef pberends het volgende:
    Ik zag vandaag Rondom 10 terug over DSB van vorige week zaterdag. Daar zeiden werknemers dat Scheringa ook een goede werkgever was. Ja, dat zal wel. Who gives a fuck? Waarschijnlijk waren Madoff en Hitler ook goede werkgevers. Doesn't fucking matter.
    Inderdaad, helaas zien die mensen gewoon niet in dat ze fout bezig waren. Gebrek aan empatisch vermogen lijkt mij dan wel narcisme.
    Calm down, your nervous state
    I'll sing you a lullaby.
    Calm down, cause no mistake
    Should keep you up all night
    pi_73998723
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 20:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Inderdaad, helaas zien die mensen gewoon niet in dat ze fout bezig waren. Gebrek aan empatisch vermogen lijkt mij dan wel narcisme.
    "Ja oke, de bank was fout bezig, we hadden mensen opgelicht.. maaaaaaaaaaaaar hij was wel een TOPWERKGEVER! Go onze Dirk!! w00t! Stop een miljard in onze bank, want anders foetsie werkgelegenheid." Alsof de samenleving bij dat soort 'werkgelegenheid' gebaat is.

Of dat DSB 'beter' was dan andere banken op bepaalde vlakken... ja, dat kon DSB alleen maar doen omdat men op het gebied van koopsommen iedereen oplichtte. Dan kon men het zich wel veroorloven om een wat hogere rente te bieden. Uit TROS Radar bleek overigens wel degelijk dat DSB de ergste wat provisies betreft was.
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 02:39:21 #18
    5740 Stroekie
    rimpelsauriër
    pi_74007349
    tvp
    penny wise, pound foolish
    www.frisofeest.nl op 30 november 2012
    Gezellig met een zachte gay
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 02:52:44 #19
    271876 copilco
    Elvis is dead
    pi_74007450
    quote:
    op·lich·ter
    de oplichter (mannelijk); afleiding(en): oplichtster

iemand die anderen door valse voorspiegelingen geld of goed
    afhandig weet te maken
    Mensen wisten toch waar ze aan begonnen?

Dan is Dirk ook geen opichter
    "None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
    pi_74007836
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 02:52 schreef copilco het volgende:

Mensen wisten toch waar ze aan begonnen?

Dan is Dirk ook geen opichter
    Als je als bank willens en wetens misbruik maakt van de gemakzucht en/of domheid van klanten, en bovendien misbruik maakt van je machtspositie als bank door o.a. contractsvoorwaarden op het laatste moment heel geniepig te wijzigen ten nadele van die klanten, hen vervolgens voor het blok zet om zo snel mogelijk te tekenen, en hen geen tijd te gunt om de gewijzigde contracten nader te bestuderen of om hen advies te laten inwinnen (want anders vervalt de 'speciale aanbieding'), en dan ook nog klanten probeert 5x dezelfde koopsompolis aan te smeren, onder het mom van verplichte 'zekerheid' voor de lening, terwijl je als bank dondersgoed weet dat 4 daarvan volkomen overbodig zijn, mag je iemand die zich (als bank) met dergelijke wanpraktijken inlaat, ongeacht de eigen verantwoording van de klant, wat mij betreft gerust een oplichter noemen. Aangezien de bank i.t.t. de klant een professionele speler is, reken ik deze dubieuze werkwijze de bank meer aan dan de eventuele hebzucht/gemakzucht/onwetendheid van een klant.

Natuurlijk zijn er meer banken met twijfelachtige praktijken, maar uit het feit dat DSB zelfs leningen verstrekte aan klanten, die door iedere andere bank geweigerd waren, of een BKR-notering hadden (en dit beide ook wist), blijkt dat DSB met deze praktijken het verst ging van alle banken.

Als een bank met dit dubieuze 'verdienmodel' opzettelijk en stelselmatig de grenzen van de wet opzoekt, moet zo'n bank dan ook niet gaan jammeren als het eens misgaat, en er problemen ontstaan met het innen van aflossingen, of zich de woede van gedupeerden en belangenorganisaties op de hals haalt, of dat er uiteindelijk wordt ingegrepen door toezichthouders, want net als de klant had ook de bank zich dat eveneens van tevoren kunnen realiseren.
    pi_74007944
    DSB was gewoon de slechtste onder de slechten. En moet daar nu terecht voor boeten.

Veel meer dan een bende georganiseerde misdadigers is DSB niet. Het zou me niks verbazen als er door de DSB-praktijken al doden zijn gevallen. Ik kan me namelijk best voorstellen dat mensen voor de trein springen, met het vooruitzicht de rest van hun leven krom te moeten liggen voor Dirks wurghypotheek.
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 06:03:10 #22
    271876 copilco
    Elvis is dead
    pi_74007953
    recht van de sterkste, niemand hoefde er een handtekening onder te zetten. Als andere banken je geen geld wilden lenen, kon je bij Scheringa terecht maar betaalde je een hogere prijs, lijkt me terecht.

er zullen wel individuele sneue gevallen zijn, maar die zouden de kans moeten hebben dat met DSB op te lossen en dan moet niet zo'n rukker van een Lakeman gaan oproepen tot een Bankrun. Dat is valsspelen.

Krijgen we het geld niet? Maken we je bank stuk.
    "None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
    pi_74008106
    DSB: Krijgen wij de aflossing niet (op tijd), dan verpesten we je leven door je continue te intimideren met incassobureaus's, deurwaarders e.d.. Recht van de sterkste. Had je maar niet zo stom moeten zijn om te tekenen.

Lakeman: Als je na jarenlange pogingen van ons (dsbramp/hypotheekleed) om te onderhandelen over een regeling voor onredelijk gedupeerde klanten, op geen enkele manier wil meewerken, en ook maar het kleinste beetje schuld glashard ontkent, verpest ik je leven door op te roepen tot een bankrun. Recht van de sterkste. Had je maar niet zo stom moeten zijn om een lening te geven aan mensen, waarvan je zeker wist dat ze dat niet konden terugbetalen. Zo stom waren alle andere banken ook niet (daarom kwamen die klanten uiteindelijk bij jou).

Frappant dat na die oproep en alle negatieve media-aandacht, DSB opeens wel (enige) schuld kon bekennen, en een (uiterst marginale) regeling kon treffen (met Hendrickx). Helaas te laat. DSB heeft het spel keihard gespeeld, en uiteindelijk ook keihard verloren. Bijzonder sneu voor al die onschuldige extra slachtoffers. Was niet nodig geweest als DSB in al die jaren ook maar een greintje welwillendheid had getoond.

Overigens was de actie van Lakeman slechts één van de vele factoren die uiteindelijk gezamenlijk tot het faillissement van DSB hebben geleid. Zonder die andere factoren had de oproep van Lakeman slechts weinig effect gehad.
    pi_74008205
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 06:03 schreef copilco het volgende:
    recht van de sterkste
    Precies. Recht van de sterkste. Recht van Lakeman.

Scheringa is gewoon de grote verliezer in dit hele verhaal. En gelukkig maar, er bestaat dus toch nog gerechtigheid op deze wereld.
    pi_74008656
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 06:03 schreef copilco het volgende:
    recht van de sterkste, niemand hoefde er een handtekening onder te zetten. Als andere banken je geen geld wilden lenen, kon je bij Scheringa terecht maar betaalde je een hogere prijs, lijkt me terecht.
    In dat geval moet DS een bank gaan oprichten in de jungle van Afrika
    quote:
    er zullen wel individuele sneue gevallen zijn, maar die zouden de kans moeten hebben dat met DSB op te lossen en dan moet niet zo'n rukker van een Lakeman gaan oproepen tot een Bankrun. Dat is valsspelen.

Krijgen we het geld niet? Maken we je bank stuk.
    Eerst iets mompelen over het recht van de sterkste en vervolgens de gevolgen afdoen als valsspelen
    Kennelijk zat er toch een hoop zwakte in Dirk's krachtige daden, daar is hij terecht voor afgerekend door de massa.
    Calm down, your nervous state
    I'll sing you a lullaby.
    Calm down, cause no mistake
    Should keep you up all night
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')