quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:46 schreef Leatherface het volgende:
[F1] Zal Button ooit een GP winnen?
Het kan verkeren.
Schumacher in 1994 en 1995.quote:
Idd.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:46 schreef Leatherface het volgende:
[F1] Zal Button ooit een GP winnen?
Het kan verkeren.
Ach, in dat jaar (2006) won hij de Hongaarse GP al.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:46 schreef Leatherface het volgende:
[F1] Zal Button ooit een GP winnen?
Het kan verkeren.
quote:Kampioen van de armoede.
Wat is F1 toch afgegleden. Ik kijk met weemoed terug naar de tijden dat ik gespannen voor de buis zat, al voor een race begon. Een week van te voren eigenlijk al. Tegenwoordig moet ik er per ongeluk langszappen.
Die stond in Aida 1995 gewoon op P1. Terwijl ie maar 5e hoefde te worden of zo.quote:
Vergeet het maar.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:46 schreef Leatherface het volgende:
[F1] Zal Button ooit een GP winnen?
iddquote:Op zondag 18 oktober 2009 19:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Button zo schor als een krekel.
Don't remind mequote:
Aida was toen toch de tweede of derde race van het jaar?quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Die stond in Aida 1995 gewoon op P1. Terwijl ie maar 5e hoefde te worden of zo.
Button zo schor als een krekel.
Nope, in Suzuka werd Benetton constructeurskampioen. Aida was drie races voor einde, waar ie gewoon won. En dus WDC werdquote:Op zondag 18 oktober 2009 19:51 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Aida was toen toch de tweede of derde race van het jaar?
Beide jaren eindigde het kampioenschap in Adelaide. In 1995 werd Schumacher wel al in Suzuka kampioen. In Australië kwam hij beide keren niet aan de finish.
idd...maar zijn tijd komt nog welquote:Op zondag 18 oktober 2009 19:54 schreef SuzukiSwift het volgende:
Vettel nogal teleurgesteld
Ik denk dat dat ook een keuze van Brawn is geweest. Naast Virgin zullen zich voldoende sponsoren gemeld hebben sinds de successen in de eerste races. Maar dat brengt natuurlijk ook weer verplichtingen met zich mee.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:54 schreef Leatherface het volgende:
Inderdaad, wat hebben zij weinig sponsors op hun auto, vergeleken bij bijvoorbeeld McLaren.
No shitquote:
Daar ben ik van overtuigd!quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:55 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
idd...maar zijn tijd komt nog wel
Inderdaad nu weet ik het weer. Ze zaten twee keer achter elkaar in Japan. Coulthard spinde in Suzuka over zijn eigen grind wat uit de sidepods kwam en toen was Benetton definitief constructeurskampioen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nope, in Suzuka werd Benetton constructeurskampioen. Aida was drie races voor einde, waar ie gewoon won. En dus WDC werd
Wat sneu voor hem inderdaad....quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:45 schreef beantherio het volgende:
Arme Webber. Hij wint en niemand interesseert het een zak.
Wat was daar te zien?quote:
Ze zullen daar vanavond zeker wel een extra fles appelsap opentrekken ja.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:53 schreef YellowBlacks het volgende:
Brawn kon dit wel gebruiken, om nieuwe sponsors te krijgen.
Filmpjes van eerdere wereldkampioenen toen die wonnen, met Baby you're the best van James Bond erachterquote:
Dat was erg mooi ja.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:59 schreef Sally het volgende:
[..]
Filmpjes van eerdere wereldkampioenen toen die wonnen, met Baby you're the best van James Bond erachter
De hele top drie van de race kwam zelden in beeld... Alleen als Button, Barrichello of Vettel daar redenquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:02 schreef MonoSynth het volgende:
Ook goed van Kubica trouwens... Helemaal niet opgevallen
De winnaar van de race staat er niet inquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:01 schreef Sally het volgende:
Weet niet of users blij zijn met de spoiler in deze topictitel
Daar heb je gelijk inquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
De winnaar van de race staat er niet in
Dan moet je niet op Fok gaan kijken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:01 schreef Sally het volgende:
Weet niet of users blij zijn met de spoiler in deze topictitel
idd, als je een race hebt gemist is internet sowieso verboden gebied totdat je de race hebt gezien.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan moet je niet op Fok gaan kijken.
Je zou het inderdaad wel denken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:13 schreef MonoSynth het volgende:
Volgens mij zijn ze best blij daar bij Brawn
quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:15 schreef voyeur het volgende:
Kobayahsi vind ik toch wel de man van de wedstrijd!
Hij is fijnquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:20 schreef -Hans- het volgende:
Sutil en Trulli zullen voorlopig wel even geen vrienden zijn. Sutil: "We zullen ons nu bij de wedstrijdleiding moeten melden en daar zal ik een goed gesprek met hem voeren. De manier waarop hij zich op het circuit gedroeg was van een erg laag niveau." Whehe. http://f1.gpupdate.net/nl(...)de-schuld-van-crash/
De user NED/vosss had het met betrekking tot Button voorspelt. Klikquote:Op zondag 18 oktober 2009 19:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nogal ja. Wie had dat een jaar geleden durven voorspellen?
Ja. Dus? Dat zie je toch overal? Succes wordt voornamelijk bepaald door het op het juiste moment op de juiste plaats zijn. En dat waren Ross Brawn en Jenson Button in dit geval.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:15 schreef Leatherface het volgende:
Kunnen we concluderen dan Button en Brawn profiteerden van een plotseling machtsvacuüm?
dit gaat wel wat ver, Brawn en Button hadden gewoon het geluk dat de dubbele diffuser door de FIA werd goedgekeurd,daardoor konden ze de eerste helft van het seizoen afstand nemen van de rest. Toen de 2de helft van het seizoen dit verschil er niet meer was bleef de schade beperkt mede omdat de directe concurrenten niet (genoeg) scoorden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:37 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Ja. Dus? Dat zie je toch overal? Succes wordt voornamelijk bepaald door het op het juiste moment op de juiste plaats zijn. En dat waren Ross Brawn en Jenson Button in dit geval.
Om het even buiten de F1 te trekken: Zou Toyota nu zo groot zijn geweest als GM/Chrysler niet lagen te slapen? Zou Microsoft nu zo groot zijn geweest als Apple, WordPerfect en de rest niet lagen te slapen in de eerste helft van de jaren '90? Zou Apple nu zo groot zijn geweest als de concurrentie (Creative, iRiver, Sandisk, Nokia, Sony/Ericsson, enzovoorts) niet lagen te slapen? Doet dat iets af aan het uiteindelijke resultaat?
Button wint in ieder geval outright, hij haalt de titel binnen met nog een race te gaan. De voorgaande drie jaren werd het pas in de laatste race beslist.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Je zegt het zelf: Schadebeperking omdat de rest niet genoeg scoorde. Dat wil dus zeggen dat ze optimaal gebruik hebben gemaakt van de situatie dat de concurrentie niet snel/slim genoeg was.
edit: of dit de meest gewaardeerde manier door de fans is om WC te worden laat ik in het midden. Maar diegene die WC is dat toch echt terecht geworden.
Er zijn natuurlijk een paar manieren om wereldkampioen te worden. Je kunt de eerste helft vrijwel maximaal scoren en flink uitlopen en dan verzwakken om toch nog wereldkampioen te worden. Of je kunt zwak beginnen en sterk eindigen. Of het hele jaar constant rijden. Of de concurrentie verpletteren. In the end gaat het erom wie de meeste punten scoort.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Je zegt het zelf: Schadebeperking omdat de rest niet genoeg scoorde. Dat wil dus zeggen dat ze optimaal gebruik hebben gemaakt van de situatie dat de concurrentie niet snel/slim genoeg was.
edit: of dit de meest gewaardeerde manier door de fans is om WC te worden laat ik in het midden. Maar diegene die WC is dat toch echt terecht geworden.
Inderdaad. 6 races gewonnen, en bijna overal in de punten. Dat is gewoon champion's stuff.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk een paar manieren om wereldkampioen te worden. Je kunt de eerste helft vrijwel maximaal scoren en flink uitlopen en dan verzwakken om toch nog wereldkampioen te worden. Of je kunt zwak beginnen en sterk eindigen. Of het hele jaar constant rijden. Of de concurrentie verpletteren. In the end gaat het erom wie de meeste punten scoort.
Dus idd is Button terecht kampioen geworden.
Als je de resultaten van Button andersom zou zetten, zou het misschien meer gewaardeerd worden, want dan zijn de beste resultaten op het laatst gescoord en dat blijft altijd het beste hangen. Je moet naar het hele jaar kijken. Button heeft 6 races gewonnen, daarnaast veel punten gescoord en is daarom verdiend kampioen. Natuurlijk zat 'ie in de beste wagen, maar dat zit bijna iedereen die kampioen wordt.
En je kunt het ook positief bekijken: als Button op dezelfde manier was doorgegaan als de eerste 7 races, dan was 'ie al veel eerder kampioen geweest, en was er geklaagd dat het zo saai was.
Hier ben ik het helemaal mee eens Brawn en Button zijn de terechte kampioenen, maar ik vond dat stukje van Monosynth wat te filosofischquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Je zegt het zelf: Schadebeperking omdat de rest niet genoeg scoorde. Dat wil dus zeggen dat ze optimaal gebruik hebben gemaakt van de situatie dat de concurrentie niet snel/slim genoeg was.
edit: of dit de meest gewaardeerde manier door de fans is om WC te worden laat ik in het midden. Maar diegene die WC is dat toch echt terecht geworden.
Hij heeft in maar 1 race geen punten gescoord. En daar is hij uitgevallen (weliswaar in een redelijk kansloze positie om punten te scoren).quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad. 6 races gewonnen, en bijna overal in de punten. Dat is gewoon champion's stuff.
Vorig seizoen bij mijn weten.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:03 schreef richbitch het volgende:
ff tussen door: dit seizoen (of vorigseizoen) was er brand in de pit welke race was dat ook al weer? (niet vandaag dus)
quote:Problemen waren er ook voor Timo Glock. Door een loszittende oliepijp vloog zijn auto in de brand, en moest de training een half uur worden gestaakt.
en dat ging over het wegrijden en bijna ongeluk veroorzaken door weg te rijden en niet over de slang incident.quote:Bij de pitstops ging het echter hopeloos mis bij Ferrari. Felipe Massa vertrouwde op de 'elektronische lollipop-man' van Ferrari en toen het lampje op groen ging, reed hij weg. Dat het lampje vervolgens direct weer rood werd, zag hij al niet meer en de Braziliaan sleurde de complete tankslang uit de installatie. Weer rolden er Ferrari-monteurs door de pitstraat en weer ging het fout bij het Italiaanse team. Massa stopte aan het einde van de pitstraat, wachtte op zijn monteurs en toen de heren de slang hadden heroverd, kon hij -achteraan- zijn weg vervolgen. Enkele ronden later kon hij echter weer naar binnen voor een drive through-penalty. Bij het wegrijden van zijn team reed hij namelijk, net als in Valencia, bijna tegen een Force India op, wat hem de doorrijstraf opleverd.
quote:Zijn naam is meteen gezet, en al berucht: Button zei achteraf dat Kobayashi als een gek reed. De Toyota-rijder ging geen enkel gevecht uit de weg en toen Kazuki Nakajima hem in wilde halen, werd de Williams-coureur van de baan gedwongen en crashte. De acties van deze Japanner doen een beetje herinneren aan een andere Japanner: Takuma Sato.
De race was sowieso over voor Massa, maar meer dan dat was het niet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:42 schreef WEST het volgende:
Wat voor straf heeft Massa in singapore 2008 gekregen na zijn pitstop incident?
Kan zo niet terug zien wat voor straf hij heeft gehad. Het enige wat ik terug kan halen is dit.
[..]
en dat ging over het wegrijden en bijna ongeluk veroorzaken door weg te rijden en niet over de slang incident.
En dan lees je dat McLaren 50.000 dollar boete krijgt en kovalainen een tijdstraf. Hoezo is de FIA hier niet consequent in
In die tijdstraf zijn ze wel consequent want Massa kreeg een drive through, alleen lijkt het wel of ze McLaren graag boetes geven; Renault-Crashgate, boete $0,00 McLaren tankstop incident boete $50.000,-quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:42 schreef WEST het volgende:
Wat voor straf heeft Massa in singapore 2008 gekregen na zijn pitstop incident?
Kan zo niet terug zien wat voor straf hij heeft gehad. Het enige wat ik terug kan halen is dit.
[..]
en dat ging over het wegrijden en bijna ongeluk veroorzaken door weg te rijden en niet over de slang incident.
En dan lees je dat McLaren 50.000 dollar boete krijgt en kovalainen een tijdstraf. Hoezo is de FIA hier niet consequent in
Vind dat ook belachelijk, rechte lijn anyone?quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:42 schreef WEST het volgende:
Wat voor straf heeft Massa in singapore 2008 gekregen na zijn pitstop incident?
Kan zo niet terug zien wat voor straf hij heeft gehad. Het enige wat ik terug kan halen is dit.
[..]
en dat ging over het wegrijden en bijna ongeluk veroorzaken door weg te rijden en niet over de slang incident.
En dan lees je dat McLaren 50.000 dollar boete krijgt en kovalainen een tijdstraf. Hoezo is de FIA hier niet consequent in
Omdat ze dat niet zijn, enige verschil is 10 seconden vuur! Als je dat niet inziet...quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:42 schreef WEST het volgende:
Wat voor straf heeft Massa in singapore 2008 gekregen na zijn pitstop incident?
Kan zo niet terug zien wat voor straf hij heeft gehad. Het enige wat ik terug kan halen is dit.
[..]
en dat ging over het wegrijden en bijna ongeluk veroorzaken door weg te rijden en niet over de slang incident.
En dan lees je dat McLaren 50.000 dollar boete krijgt en kovalainen een tijdstraf. Hoezo is de FIA hier niet consequent in
omdat Koayashi door de debiele anti test regels amper weet hoe die wagen werkt. Bij Button voor zn neus ging die ook 4x van zn lijn zonder straf te krijgen. Je kan het hem amper kwalijk nemen....quote:Op maandag 19 oktober 2009 02:22 schreef Sobraine het volgende:
Kan iemand hier mij uitleggen waarom Kobayashi niet is bestraft voor het in feite elimineren van Nakajima?? Die gast komt gewoon (te) traag de pits uit en probeert tegen beter weten in om Nakajima achter zich te houden. Die kerel heeft alle geluk van de wereld dat hij er zelf zonder schade van afkomt! Ongelofelijk.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:47 schreef ElmarO het volgende:
Overigens heeft vosss toch maar mooi voorspelt dat Button kampioen zou worden.
quote:
Dat is een bijkomstigheid, het geval is verder hetzelfde.quote:Op maandag 19 oktober 2009 02:15 schreef Sobraine het volgende:
[..]
Omdat ze dat niet zijn, enige verschil is 10 seconden vuur! Als je dat niet inziet...
ik was ook best onder de indruk. Hij leek ook nog aardig snelheid te hebben.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:31 schreef Desunoto het volgende:
Kobayashi mag iets minder zigzaggen maar verder![]()
van mij mag hij erin blijven zitten. Geweldige coureur. Geeft zich niet snel gewonnen.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:44 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik was ook best onder de indruk. Hij leek ook nog aardig snelheid te hebben.
En in je eerste race niet wijken voor een WDC
quote:It was designed for a Honda engine, and it was not until December that the team knew they would be using a Mercedes. That necessitated some pretty crude changes.
"The chassis had the back six inches cut off to fit the engine in - the sort of thing you wouldn't normally do even with a test car," says my source. "And the gearbox was in the wrong place because the crank-centre height is different. There's a massive amount of compromise in the cars."
Those compromises introduced a significant performance deficit into the Brawn car, but it raced like that all year.
quote:Just as incredibly the team, tight on budget, made only three chassis all year - one for Button, one for Rubens Barrichello, and a spare - when a big-money outfit such as McLaren will typically make seven or eight.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |