Dat was erg mooi ja.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:59 schreef Sally het volgende:
[..]
Filmpjes van eerdere wereldkampioenen toen die wonnen, met Baby you're the best van James Bond erachter
De hele top drie van de race kwam zelden in beeld... Alleen als Button, Barrichello of Vettel daar redenquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:02 schreef MonoSynth het volgende:
Ook goed van Kubica trouwens... Helemaal niet opgevallen
De winnaar van de race staat er niet inquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:01 schreef Sally het volgende:
Weet niet of users blij zijn met de spoiler in deze topictitel
Daar heb je gelijk inquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
De winnaar van de race staat er niet in
Dan moet je niet op Fok gaan kijken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:01 schreef Sally het volgende:
Weet niet of users blij zijn met de spoiler in deze topictitel
idd, als je een race hebt gemist is internet sowieso verboden gebied totdat je de race hebt gezien.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan moet je niet op Fok gaan kijken.
Je zou het inderdaad wel denken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:13 schreef MonoSynth het volgende:
Volgens mij zijn ze best blij daar bij Brawn
quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:15 schreef voyeur het volgende:
Kobayahsi vind ik toch wel de man van de wedstrijd!
Hij is fijnquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:20 schreef -Hans- het volgende:
Sutil en Trulli zullen voorlopig wel even geen vrienden zijn. Sutil: "We zullen ons nu bij de wedstrijdleiding moeten melden en daar zal ik een goed gesprek met hem voeren. De manier waarop hij zich op het circuit gedroeg was van een erg laag niveau." Whehe. http://f1.gpupdate.net/nl(...)de-schuld-van-crash/
De user NED/vosss had het met betrekking tot Button voorspelt. Klikquote:Op zondag 18 oktober 2009 19:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nogal ja. Wie had dat een jaar geleden durven voorspellen?
Ja. Dus? Dat zie je toch overal? Succes wordt voornamelijk bepaald door het op het juiste moment op de juiste plaats zijn. En dat waren Ross Brawn en Jenson Button in dit geval.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:15 schreef Leatherface het volgende:
Kunnen we concluderen dan Button en Brawn profiteerden van een plotseling machtsvacuüm?
dit gaat wel wat ver, Brawn en Button hadden gewoon het geluk dat de dubbele diffuser door de FIA werd goedgekeurd,daardoor konden ze de eerste helft van het seizoen afstand nemen van de rest. Toen de 2de helft van het seizoen dit verschil er niet meer was bleef de schade beperkt mede omdat de directe concurrenten niet (genoeg) scoorden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:37 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Ja. Dus? Dat zie je toch overal? Succes wordt voornamelijk bepaald door het op het juiste moment op de juiste plaats zijn. En dat waren Ross Brawn en Jenson Button in dit geval.
Om het even buiten de F1 te trekken: Zou Toyota nu zo groot zijn geweest als GM/Chrysler niet lagen te slapen? Zou Microsoft nu zo groot zijn geweest als Apple, WordPerfect en de rest niet lagen te slapen in de eerste helft van de jaren '90? Zou Apple nu zo groot zijn geweest als de concurrentie (Creative, iRiver, Sandisk, Nokia, Sony/Ericsson, enzovoorts) niet lagen te slapen? Doet dat iets af aan het uiteindelijke resultaat?
Button wint in ieder geval outright, hij haalt de titel binnen met nog een race te gaan. De voorgaande drie jaren werd het pas in de laatste race beslist.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Je zegt het zelf: Schadebeperking omdat de rest niet genoeg scoorde. Dat wil dus zeggen dat ze optimaal gebruik hebben gemaakt van de situatie dat de concurrentie niet snel/slim genoeg was.
edit: of dit de meest gewaardeerde manier door de fans is om WC te worden laat ik in het midden. Maar diegene die WC is dat toch echt terecht geworden.
Er zijn natuurlijk een paar manieren om wereldkampioen te worden. Je kunt de eerste helft vrijwel maximaal scoren en flink uitlopen en dan verzwakken om toch nog wereldkampioen te worden. Of je kunt zwak beginnen en sterk eindigen. Of het hele jaar constant rijden. Of de concurrentie verpletteren. In the end gaat het erom wie de meeste punten scoort.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Je zegt het zelf: Schadebeperking omdat de rest niet genoeg scoorde. Dat wil dus zeggen dat ze optimaal gebruik hebben gemaakt van de situatie dat de concurrentie niet snel/slim genoeg was.
edit: of dit de meest gewaardeerde manier door de fans is om WC te worden laat ik in het midden. Maar diegene die WC is dat toch echt terecht geworden.
Inderdaad. 6 races gewonnen, en bijna overal in de punten. Dat is gewoon champion's stuff.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk een paar manieren om wereldkampioen te worden. Je kunt de eerste helft vrijwel maximaal scoren en flink uitlopen en dan verzwakken om toch nog wereldkampioen te worden. Of je kunt zwak beginnen en sterk eindigen. Of het hele jaar constant rijden. Of de concurrentie verpletteren. In the end gaat het erom wie de meeste punten scoort.
Dus idd is Button terecht kampioen geworden.
Als je de resultaten van Button andersom zou zetten, zou het misschien meer gewaardeerd worden, want dan zijn de beste resultaten op het laatst gescoord en dat blijft altijd het beste hangen. Je moet naar het hele jaar kijken. Button heeft 6 races gewonnen, daarnaast veel punten gescoord en is daarom verdiend kampioen. Natuurlijk zat 'ie in de beste wagen, maar dat zit bijna iedereen die kampioen wordt.
En je kunt het ook positief bekijken: als Button op dezelfde manier was doorgegaan als de eerste 7 races, dan was 'ie al veel eerder kampioen geweest, en was er geklaagd dat het zo saai was.
Hier ben ik het helemaal mee eens Brawn en Button zijn de terechte kampioenen, maar ik vond dat stukje van Monosynth wat te filosofischquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Je zegt het zelf: Schadebeperking omdat de rest niet genoeg scoorde. Dat wil dus zeggen dat ze optimaal gebruik hebben gemaakt van de situatie dat de concurrentie niet snel/slim genoeg was.
edit: of dit de meest gewaardeerde manier door de fans is om WC te worden laat ik in het midden. Maar diegene die WC is dat toch echt terecht geworden.
Hij heeft in maar 1 race geen punten gescoord. En daar is hij uitgevallen (weliswaar in een redelijk kansloze positie om punten te scoren).quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad. 6 races gewonnen, en bijna overal in de punten. Dat is gewoon champion's stuff.
Vorig seizoen bij mijn weten.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:03 schreef richbitch het volgende:
ff tussen door: dit seizoen (of vorigseizoen) was er brand in de pit welke race was dat ook al weer? (niet vandaag dus)
quote:Problemen waren er ook voor Timo Glock. Door een loszittende oliepijp vloog zijn auto in de brand, en moest de training een half uur worden gestaakt.
en dat ging over het wegrijden en bijna ongeluk veroorzaken door weg te rijden en niet over de slang incident.quote:Bij de pitstops ging het echter hopeloos mis bij Ferrari. Felipe Massa vertrouwde op de 'elektronische lollipop-man' van Ferrari en toen het lampje op groen ging, reed hij weg. Dat het lampje vervolgens direct weer rood werd, zag hij al niet meer en de Braziliaan sleurde de complete tankslang uit de installatie. Weer rolden er Ferrari-monteurs door de pitstraat en weer ging het fout bij het Italiaanse team. Massa stopte aan het einde van de pitstraat, wachtte op zijn monteurs en toen de heren de slang hadden heroverd, kon hij -achteraan- zijn weg vervolgen. Enkele ronden later kon hij echter weer naar binnen voor een drive through-penalty. Bij het wegrijden van zijn team reed hij namelijk, net als in Valencia, bijna tegen een Force India op, wat hem de doorrijstraf opleverd.
quote:Zijn naam is meteen gezet, en al berucht: Button zei achteraf dat Kobayashi als een gek reed. De Toyota-rijder ging geen enkel gevecht uit de weg en toen Kazuki Nakajima hem in wilde halen, werd de Williams-coureur van de baan gedwongen en crashte. De acties van deze Japanner doen een beetje herinneren aan een andere Japanner: Takuma Sato.
De race was sowieso over voor Massa, maar meer dan dat was het niet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:42 schreef WEST het volgende:
Wat voor straf heeft Massa in singapore 2008 gekregen na zijn pitstop incident?
Kan zo niet terug zien wat voor straf hij heeft gehad. Het enige wat ik terug kan halen is dit.
[..]
en dat ging over het wegrijden en bijna ongeluk veroorzaken door weg te rijden en niet over de slang incident.
En dan lees je dat McLaren 50.000 dollar boete krijgt en kovalainen een tijdstraf. Hoezo is de FIA hier niet consequent in
In die tijdstraf zijn ze wel consequent want Massa kreeg een drive through, alleen lijkt het wel of ze McLaren graag boetes geven; Renault-Crashgate, boete $0,00 McLaren tankstop incident boete $50.000,-quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:42 schreef WEST het volgende:
Wat voor straf heeft Massa in singapore 2008 gekregen na zijn pitstop incident?
Kan zo niet terug zien wat voor straf hij heeft gehad. Het enige wat ik terug kan halen is dit.
[..]
en dat ging over het wegrijden en bijna ongeluk veroorzaken door weg te rijden en niet over de slang incident.
En dan lees je dat McLaren 50.000 dollar boete krijgt en kovalainen een tijdstraf. Hoezo is de FIA hier niet consequent in
Vind dat ook belachelijk, rechte lijn anyone?quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:42 schreef WEST het volgende:
Wat voor straf heeft Massa in singapore 2008 gekregen na zijn pitstop incident?
Kan zo niet terug zien wat voor straf hij heeft gehad. Het enige wat ik terug kan halen is dit.
[..]
en dat ging over het wegrijden en bijna ongeluk veroorzaken door weg te rijden en niet over de slang incident.
En dan lees je dat McLaren 50.000 dollar boete krijgt en kovalainen een tijdstraf. Hoezo is de FIA hier niet consequent in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |