abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:51:27 #201
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73886212
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:40 schreef bassos het volgende:

[..]

Ok,

leg eens uit wat het verschil is tussen donkere materie en donkere energie.

En hoe meten we dat ?

Doen we dat door een afgeleide te bestuderen ?
(de zwaartekracht die donkere materie uitoefent, gaat voor het overige niet op voor donkere energie)
Oh, hier had ik overheen gelezen, dat van die zwaartekracht had ik dus net niet hoeven te posten voor jou, nou ja, misschien vinden anderen het aardig.

Donkere energie is volgens mij inderdaad vrij hypothetisch. Maar ook dát heeft in principe wel effecten, maar alleen op heel grote schaal. Dus dat zou waar te nemen zijn als je een heel groot meetinstrument zou bouwen. Maar goed, dat is inderdaad vrij speculatief.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73886321
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:40 schreef bassos het volgende:

[..]

Ok,

leg eens uit wat het verschil is tussen donkere materie en donkere energie.

En hoe meten we dat ?

Doen we dat door een afgeleide te bestuderen ?
(de zwaartekracht die donkere materie uitoefent, gaat voor het overige niet op voor donkere energie)
Dat hoef ik niet uit te leggen. Jij doet een uitspraak die niet klopt. Kun je er voor kiezen om je er meer in te verdiepen, of niet. Ik claim helemaal niet dat ik jou vragen kan beantwoorden, ik claim alleen dat je uitspraak niet klopt. Als je daar ondersteuning voor wil, wil ik die graag geven. Als je je blikveld wilt verruimen en meer over het onderwerp wil weten kan ik je google aanraden.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:01:37 #203
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73886497
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat hoef ik niet uit te leggen. Jij doet een uitspraak die niet klopt. Kun je er voor kiezen om je er meer in te verdiepen, of niet. Ik claim helemaal niet dat ik jou vragen kan beantwoorden, ik claim alleen dat je uitspraak niet klopt. Als je daar ondersteuning voor wil, wil ik die graag geven. Als je je blikveld wilt verruimen en meer over het onderwerp wil weten kan ik je google aanraden.
Waarom gelijk weer zo fel, zijn vraag is simpel en bevat weinig 'haat'.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_73886516
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:55 schreef oompaloompa het volgende:[..]Dat hoef ik niet uit te leggen.
Natuurlijk wel, jij maakt een claim, en niet eens een grap, dus het is aan jou om je claim te onderbouwen.

Wat klopt er niet.

En voordat je antwoordt, zou je eventueel kunnen beseffen dat tot nu toe er nog nooit iemand is geweest die het daadwerkelijk beter wist en dat ik er niet mee om kon gaan.
(en dat is dus een agnostisch standpunt)

Het is wel heel vaak gebeurt dat ik het beter wist en dat 'jij' er niet mee om kon gaan.
pi_73886569
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:51 schreef Iblis het volgende:

[..]

Oh, hier had ik overheen gelezen, dat van die zwaartekracht had ik dus net niet hoeven te posten voor jou, nou ja, misschien vinden anderen het aardig.

Donkere energie is volgens mij inderdaad vrij hypothetisch. Maar ook dát heeft in principe wel effecten, maar alleen op heel grote schaal. Dus dat zou waar te nemen zijn als je een heel groot meetinstrument zou bouwen. Maar goed, dat is inderdaad vrij speculatief.
Er is veel te meten, maar er is ook erg veel dat niet te meten is. En alles dat je gemeten hebt of nog niet gemeten hebt, kan na verloop van tijd, met andere/nieuwere meetinstrumenten, nieuwe waarden krijgen of wel gemeten worden. Hierdoor blijft er erg weinig ruimte over voor zekerheid, en hangt het volgens mij af van de situatie waarin je jezelf bevind en het doel dat je binnen deze situatie hebt. Speculeren geeft dan ook de ruimte om hier mee te werken, mits je uiteraard geen conclusies trekt. Conclusies laten je namelijk stil staan, terwijl je vooruit moet.

Soms moet je echter een conclusie trekken om je doel te bereiken, deze zal dan genomen worden aan de hand van jouw gevoel of verstand. Het is dan volgens mij erg belangrijk om pas conclusies te trekken als dat nodig is.

Dat is volgens mij dan ook de basis van het kritische denken.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:12:17 #206
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73886798
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:20 schreef bassos het volgende:

[..]

Als je alleen maar domme schapen ziet onder gelovigen, dan kijk je niet goed.
Ze zijn overal.

Misschien dat het zo duidelijker is ?
Nope. Nog steeds niet goed gelezen, want ook dat heb ik nooit beweert.
Domme schapen die Atheďsme perse als geloof willen zien, die zie ik alleen onder gelovigen. Dat ze (domme schapen in z'n algemeenheid) voor de rest overal te vinden zijn ... kan ik alleen maar onderschrijven.

Is het zo duidelijk, zonder verdere mogelijke mis-interpretaties open te laten ? ... of behoeft het nog verdere uitleg / aftimmering ?
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_73886868
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:12 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nope. Nog steeds niet goed gelezen, want ook dat heb ik nooit beweert.
Domme schapen die Atheďsme perse als geloof willen zien, die zie ik alleen onder gelovigen. Dat ze (domme schapen in z'n algemeenheid) voor de rest overal te vinden zijn ... kan ik alleen maar onderschrijven.

Is het zo duidelijk, zonder verdere mogelijke mis-interpretaties open te laten ? ... of behoeft het nog verdere uitleg / aftimmering ?
Star Wars is ook een geloof. Net zozeer als dat de Gordon fanclub een geloof heeft. Zelfs je hond heeft een geloof. Misschien je poes ook wel?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:21:19 #208
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73887028
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Star Wars is ook een geloof. Net zozeer als dat de Gordon fanclub een geloof heeft. Zelfs je hond heeft een geloof. Misschien je poes ook wel?

Met welke drugs zit je nu weer te expirimenteren ?
pi_73887037
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:27 schreef bassos het volgende:
ps:
vacuum zit inderdaad helemaal vol.
dat is alleen materie die niet een interactie vertoond met onze meetinstrumenten.
(naja, sommige wel)
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:22 schreef bassos het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, dat is wat de huidige vertelling is vanuit de 'wetenschap'.

Onderzoek donkere energie en donkere materie.
(verschillende dingen volgens de vertelling)
de definitie van een vacuum sluit de aanwezigheid van darkmatter in een vacuum uit. En quantumtheorie sluit het bestaan van een perfect vacuuum uit. Derhalve lijkt de aanwezigheid van darkmatter in een vacuuum logisch onmogelijk.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_73887060
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:02 schreef bassos het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, jij maakt een claim, en niet eens een grap, dus het is aan jou om je claim te onderbouwen.

Wat klopt er niet.

En voordat je antwoordt, zou je eventueel kunnen beseffen dat tot nu toe er nog nooit iemand is geweest die het daadwerkelijk beter wist en dat ik er niet mee om kon gaan.
(en dat is dus een agnostisch standpunt)

Het is wel heel vaak gebeurt dat ik het beter wist en dat 'jij' er niet mee om kon gaan.
??? volgens mij ben ik nog nooit ergens inhoudelijk op in gegaan met jou
pi_73887434
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:21 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Met welke drugs zit je nu weer te expirimenteren ?
Geen. Ik probeer hier alleen mee aan te tonen dat geloof niet per definitie gelijk staat aan religie. Religie is eerder een onderdeel van het geloof, om deze reden is atheďsme dan ook een geloof.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:03:17 #212
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73888505
Atheďsme kan je op twee manieren correct uitleggen. De ene zegt ik geloof niet in een god en de andere ik geloof dat er geen god is. Beide zijn correct en enkel de eerste suggereerd dat men specifiek niet gelooft. Helaas is dat misschien de zege en de vloek van woorden maar het valt niet te ontkennen dat Atheďsme dus volgens de ene uitleg een niet-geloof is en de andere een geloof (dat er geen god is).

Daarom lijkt de Agnostische instelling toch de meest 'rationele' omdat je geen enkele vooringenomendheid hebt op het concept god aangezien het op dit moment onmeetbaar en onweetbaar is. Wie weet komen we er op een gegeven moment wel achter of er wel of geen god is en als er geen god is wat er dan wel is en hoe dat eruit ziet.

Het is bijvoorbeeld goed denkbaar dat er geen god nodig is voor bepaalde verschijningen binnen onze samenleving maar dat onze 'interconnectiviteit' puur Darwinistisch natuurlijk is. Het is namelijk een aardig voordeel als een bepaalde diersoort gebruik maakt van de theorethische mogelijkheden binnen de quantum wereld. Dat is dan gewoon het universum die de mogelijkheden binnen zich heeft en een diersoort die het onbewust kan gebruiken.

In het kort, een Atheist heeft een mening ingenomen over het bestaan van god, die mening is gebaseerd is op het ontbreken van feiten of de aantoonbaarheid van god, als je een mening hebt die niet perse waar hoeft te zijn is het een geloof. Aan de andere kant is het ook niet boeiend of Atheďsme nou wel of geen geloof is en een geloof is niet meteen hetzelfde als een religieus geloof. Een geloof is niet zo groot en beladen als het bij sommige blijkt te zijn, het is just that, een mening/geloof 'ik ben van mening' = 'ik geloof' 1+1=2 dat is geen geloof, dat kan je wel een mening of geloof over hebben maar 1+1=2 en het is niet anders, dat is een rekenkundig feit. Het is ook een feit dat er nog geen daadwerkelijke religieuse god is aangetoond toen we satellieten de lucht in schoten dus kunnen we het een feit noemen dat god niet op een wolk zit anders hadden we hem onderhand wel gevonden.

Voor mij persoonlijk is de religieuze god ook daadwerkelijk niet bestaand, wat dat betreft ben ik Atheist. Verder ben ik van menig ( geloof ik) dat er wel een iets is wat een richting heeft voor het Universum of dat er in ieder geval een georganiseerd samenwerkingsverband is tussen bewustzijn universeel, dat kan je dan als een 'God-achtig' iets zien vanuit ons perspectief maar het hoeft niet boven-natuurlijk te zijn want zoals eerder gezegd kan het binnen het Darwinistische principe vallen van de evolutie alleen een paar stapjes verder/esoterischer dan binnen het Newtoniaanse universum.

Waarom zouden levensvormen niet elk gereedschap kunnen gebruiken binnen het universum? En het verklaard ook meteen dat sommige mensen wat meer 'connected' zijn dan anderen en dat het allemaal nog onprecies is op het moment aangezien het langzaam groeit en de mensheid pas relatief een moment bestaat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_73889839
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:21 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[..]

de definitie van een vacuum sluit de aanwezigheid van darkmatter in een vacuum uit. En quantumtheorie sluit het bestaan van een perfect vacuuum uit. Derhalve lijkt de aanwezigheid van darkmatter in een vacuuum logisch onmogelijk.
Kortom zwaktebod om het over een vacuum te hebben.

Mee eens.

Waarom je de behoefte voelde om me gelijk te geven is wel weer bijzonder.
pi_73889900
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:22 schreef oompaloompa het volgende:[..]??? volgens mij ben ik nog nooit ergens inhoudelijk op in gegaan met jou
Je doet net alsof dat iets is om trots op te zijn.
(noemenswaardig)

Gewoon je directe toegave dat je puur trollt.

Jij claimt nergens inhoudelijk op in te zijn gegaan. Expres.
Dat is wat een trol doet.
pi_73890979
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:38 schreef bassos het volgende:

[..]

Je doet net alsof dat iets is om trots op te zijn.
(noemenswaardig)

Gewoon je directe toegave dat je puur trollt.

Jij claimt nergens inhoudelijk op in te zijn gegaan. Expres.
Dat is wat een trol doet.
Nee ik claim nooit inhoudelijk op jou ingegaan te zijn.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:16:56 #216
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73891282
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:35 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Geen. Ik probeer hier alleen mee aan te tonen dat geloof niet per definitie gelijk staat aan religie. Religie is eerder een onderdeel van het geloof, om deze reden is atheďsme dan ook een geloof.
Om welke reden ?

Hoe kun je nou in Godsnaam een term die (bijna) letterlijk de "AFWEZIGHEID VAN (GODS)GELOOF" betekend een geloof noemen !?!?!? Het is werkelijk van de zotte.

Anyway, buiten Religie is het woordje "geloof" sowieso een holle kreet die doorgaans eigenlijk iets heel anders betekend, maar daar (het woordje geloof & z'n ge(mis)bruik) hebben we het al een keer over gehad. (Ik doe niet aan geloof, remember.)

Maar goed, wat ik denk over "geloof" is in deze niet geheel relevant, want ik noem mezelf ook geen Atheďst, ondanks mijn sympathie tegenover deze levenshouding.

Wat is er nu zo moeilijk aan om te accepteren dat er mensen zijn die geen (gods)geloof hebben ?
Waarom het niet-geloof op alle mogelijke manieren als wel-geloof willen zien ?

Atheďsten bazeren zich op wetenschap. Wetenschap sluit geloof uit. Zodra je iets weet, is er geen geloof meer. Zolang je iets niet weet, kun je geloven wat je wil, of (zoals de meeste atheďsten) leven met aannames. (waarbij het weten & die aannames niet uit de onderbuik komen, maar op zoveel mogelijk observaties etc. gebaseerd zijn !) Deze aannames staan open voor discussie. (een openheid waar menig wel-gods-gelovige niet op te betrappen valt.)

Hierbij ga ik het laten, wat de "Atheďsme is geen geloof" discussie betreft. Heb m'n buik er weer van vol
  Moderator dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:28:02 #217
249559 crew  Lavenderr
pi_73891783
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:35 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Bespottelijke redenatie. Atheďsme een geloof?

En nee, ik reageer hier niet op omdat ik verliefd zou zijn op jou zoals je eerder vandaag suggereerde. Doe me een lol zeg en praat niet van die onzin. Laten we normaal een discussie voeren zonder persoonlijk te worden.
pi_73891899
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:16 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Om welke reden ?

Hoe kun je nou in Godsnaam een term die (bijna) letterlijk de "AFWEZIGHEID VAN (GODS)GELOOF" betekend een geloof noemen !?!?!? Het is werkelijk van de zotte.

Anyway, buiten Religie is het woordje "geloof" sowieso een holle kreet die doorgaans eigenlijk iets heel anders betekend, maar daar (het woordje geloof & z'n ge(mis)bruik) hebben we het al een keer over gehad. (Ik doe niet aan geloof, remember.)

Maar goed, wat ik denk over "geloof" is in deze niet geheel relevant, want ik noem mezelf ook geen Atheďst, ondanks mijn sympathie tegenover deze levenshouding.

Wat is er nu zo moeilijk aan om te accepteren dat er mensen zijn die geen (gods)geloof hebben ?
Waarom het niet-geloof op alle mogelijke manieren als wel-geloof willen zien ?

Atheďsten bazeren zich op wetenschap. Wetenschap sluit geloof uit. Zodra je iets weet, is er geen geloof meer. Zolang je iets niet weet, kun je geloven wat je wil, of (zoals de meeste atheďsten) leven met aannames. (waarbij het weten & die aannames niet uit de onderbuik komen, maar op zoveel mogelijk observaties etc. gebaseerd zijn !) Deze aannames staan open voor discussie. (een openheid waar menig wel-gods-gelovige niet op te betrappen valt.)

Hierbij ga ik het laten, wat de "Atheďsme is geen geloof" discussie betreft. Heb m'n buik er weer van vol
Jij gelooft dus ook niet in jezelf?

Snap je nou nog niet wat ik bedoel?

Ik zeg niet dat atheďsme religie is. Ik zeg dat het een geloof is. Net zoals dat je in jezelf kunt geloven. Wat is daar nou niet aan te begrijpen?

Volgens mij is jouw geloof dat alles wat met geloof te maken heeft religie heet. Dat heeft ook bar weinig met atheďsme te maken.

Wetenschap is overigens ook een geloof binnen deze context.
pi_73891973
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bespottelijke redenatie. Atheďsme een geloof?

En nee, ik reageer hier niet op omdat ik verliefd zou zijn op jou zoals je eerder vandaag suggereerde. Doe me een lol zeg en praat niet van die onzin. Laten we normaal een discussie voeren zonder persoonlijk te worden.

Toch maar niet.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:59:26 #220
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73893142
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:31 schreef mediaconsument het volgende:
Jij gelooft dus ook niet in jezelf?

Snap je nou nog niet wat ik bedoel?

Ik zeg niet dat atheďsme religie is. Ik zeg dat het een geloof is. Net zoals dat je in jezelf kunt geloven. Wat is daar nou niet aan te begrijpen?

Volgens mij is jouw geloof dat alles wat met geloof te maken heeft religie heet. Dat heeft ook bar weinig met atheďsme te maken.

Wetenschap is overigens ook een geloof binnen deze context.
Je valt in herhaling. lees de afspraak dat "god" bestaat, en zo...dus toch een complot? nog maar eens.
pi_73893699
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:59 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Je valt in herhaling. lees de afspraak dat "god" bestaat, en zo...dus toch een complot? nog maar eens.
Ja, en dan? Geeft dat een reden om de vragen niet te beantwoorden? Of wil je blijven volhouden dat geloven synoniem staat voor religie?

Als je iets gelooft, weet je het namelijk niet zeker. Ik neem dan ook aan dat atheďsten niet met zekerheid kunnen zeggen dat er geen god is. Volgens mij heb je dat zelfs al gezegd.
pi_73893825
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:08 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nee ik claim nooit inhoudelijk op jou ingegaan te zijn.
Dus altijd in elke reactie op mij puur en alleen trollen.

Dank voor de herbevestiging.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:05:55 #223
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73896221
Laten we de atheisme is wel of geen geloof-discussie maar hierbij laten, verder komen we er niet mee .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:16:27 #224
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73896685
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:05 schreef jogy het volgende:
Laten we de atheisme is wel of geen geloof-discussie maar hierbij laten,
Yep, reeds ermee begonnen (... al veel te laat, ja kweet't )
quote:
verder komen we er niet mee .
Ik "geloof" het ook niet, nee
pi_73897161
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:12 schreef bassos het volgende:

[..]

Dus altijd in elke reactie op mij puur en alleen trollen.

Dank voor de herbevestiging.
Euhm nee ook dat niet:

"ik ben nog nooit eerder inhoudelijk tegen jou ergens op in gegaan" kan ook gewoon betekenen: "ik ben nog nooit tegen jou ingegaan, noch inhoudelijk noch trollerig"

(daarom is de jou ook dikgedrukt om er de nadruk op te leggen, niet het "inhoudelijke")
pi_73904045
Maar goed, ik ga dus geen antwoord meer krijgen op mijn vragen, jammer maar wel wat ik verwachtte.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:29:42 #227
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73905013
Albiorix allemachtig wat kan die bassos leuteren
zzz
pi_73905182
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:29 schreef _Led_ het volgende:
meer ongegrond beschuldigen
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:10:37 #229
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73907637
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:29 schreef _Led_ het volgende:
Kan wel wezen (hoeft niet ), maar wat is het nut van een dergelijke observatie ?

Het riekt een beetje naar:
quote:
But rather than inquiring, or asking questions to try to understand something [or someone], they seek to debunk, discredit and ridicule anything [or anyone] that doesn't fit into their belief system.
Aangezien ongeveer iedere "believert" hier op TRU hoogstwaarschijnlijk direct _Led_ op z'n netvlies heeft bij het lezen van de OP (mede door het ridiculiseren & kleineren, terecht of niet, boeit even niet ) moet je ze natuurlijk niet nog meer munitie verschaffen, toch ?

... Of ben je echt een pseudo-sceptic ?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:12:54 #230
31101 _Led_
pi_73907697
ik "debunk, discredit and ridicule" niet "anything or anyone that doesn't fit into my belief system.".
Ik ben specifiek in wie en wat
zzz
pi_73907871
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:12 schreef _Led_ het volgende:
ik "debunk, discredit and ridicule" niet "anything or anyone that doesn't fit into my belief system.".
Ik ben specifiek in wie en wat
Jij bent dus een pseudo-pseudo skepticus?
pi_73907915
Ik mag toch hopen dat "believers" ook sceptics zijn. Men neemt namelijk toch niet alles klakkeloos aan voor waar, toch?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:22:56 #233
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73908002
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:20 schreef Dragorius het volgende:
Ik mag toch hopen dat "believers" ook sceptics zijn. Men neemt namelijk toch niet alles klakkeloos aan voor waar, toch?
Daarom heb ik ook moeite met de uitleg zoals in de OP.
Naar mijn mening is menig "believer" net zo goed pseudo-sceptisch.
pi_73908030
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:20 schreef Dragorius het volgende:
De believers zijn in dit verhaal de pseudo skeptics, oftewel de gesloten figuren. Die liggen binnen dit forum overhoop met de daadwerkelijke skeptics, de eerlijke en open figuren.

De believer waar jij op doelt is de beledigende vorm van believer, oftewel bedoeld om een andersdenkende af te schilderen als iemand die in sprookjes gelooft. Dit woord wordt dan ook vaak door pseudo skeptics gebruikt.
pi_73908043
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:22 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook moeite met de uitleg zoals in de OP.
Naar mijn mening is menig "believer" net zo goed pseudo-sceptisch.
Jup, althans dat zullen de meesten zijn.
Mr. Prolapse 2009
pi_73908069
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:23 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

De believers zijn in dit verhaal de pseudo skeptics, oftewel de gesloten figuren. Die liggen binnen dit forum overhoop met de daadwerkelijke skeptics, de eerlijke en open figuren.

De believer waar jij op doelt is de beledigende vorm van believer, oftewel bedoeld om een andersdenkende af te schilderen als iemand die in sprookjes gelooft. Dit woord wordt dan ook vaak door pseudo skeptics gebruikt.
Wil je me wederom geen woorden in de mond leggen? Ik bedoel dat helemaal niet beledigend. En ik zeg nergens dat iemand in sprookjes gelooft. Of moet ik mezelf daar dan ook bij rekenen, omdat ik heilig overtuigd ben van Reiki?
Maakt het erg lastig om de discussie normaal te houden omdat je me nu weer een hoek induwt waar ik niet thuishoor.

Ik doel gewoon op de tunnelvisie van beide kanten. En daarom vraag ik me af hoe sceptisch believers zelf zijn. En waar de grens ligt.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:27:01 #237
31101 _Led_
pi_73908119
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jij bent dus een pseudo-pseudo skepticus?
Als jij het zegt, prima hoor
Ik hoop dat je door hebt dat dat betekent dat ik een echte skepticus zou zijn (dubbele ontkenning)
zzz
pi_73908176
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Wil je me wederom geen woorden in de mond leggen? Ik bedoel dat helemaal niet beledigend. En ik zeg nergens dat iemand in sprookjes gelooft. Of moet ik mezelf daar dan ook bij rekenen, omdat ik heilig overtuigd ben van Reiki?
Maakt het erg lastig om de discussie normaal te houden omdat je me nu weer een hoek induwt waar ik niet thuishoor.

Ik doel gewoon op de tunnelvisie van beide kanten. En daarom vraag ik me af hoe sceptisch believers zelf zijn. En waar de grens ligt.
Dat is juist waar het in dit topic juist niet over gaat. Jij bent binnen dit verhaal namelijk de believer, de pseudo skeptic, die zelf uiteraard geen believer is, maar die nu wel zichzelf afvraagt hoe sceptisch een believer is. Dan vraag ik me af wie jij met believer bedoeld, of dat jij je eigen betekenis hieraan geeft?

Daarom duw ik je ook geen hoek in, ik geef mijn mening over het woord believer, dat woord hoort overigens niet in dit topic thuis volgens de definitie die de OP hanteert.

De meeste pseudo skeptics durven dan ook niet kritisch naar zichzelf te kijken, mijns inziens.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 21-10-2009 11:34:33 ]
pi_73908218
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:27 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Als jij het zegt, prima hoor
Ik hoop dat je door hebt dat dat betekent dat ik een echte skepticus zou zijn (dubbele ontkenning)
pseudo is geen volledige ontkenning, ik bedoel dus meer het buitenbeentje van de pseudo skeptics, aangezien je aangeeft dat je met verschillende maten meet.
pi_73908298
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:29 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat is juist waar het in dit topic juist niet over gaat. Jij bent binnen dit verhaal namelijk de believer, de pseudo skeptic, die zelf uiteraard geen believer is, maar die nu wel zichzelf afvraagt hoe sceptisch een believer is. Dan vraag ik me af wie jij met believer bedoeld, of dat jij je eigen betekenis hieraan geeft?
Je wil me niet in een hoekje stoppen maar noemt me wel een psuedo-skeptic.
quote:
Daarom duw ik je ook geen hoek in, ik geef mijn mening over het woord believer, dat woord hoort overigens niet in dit topic thuis volgens de definitie die de pseudo skeptics hanteren.
Je zegt dat ik het woord in de beledigende vorm gebruik, dat is je mening presenteren als feit en in dit geval volledig onjuist. Kijk, hier doe je dat > " De believer waar jij op doelt is de beledigende vorm van believer, "
quote:
De meeste pseudo skeptics durven dan ook niet kritisch naar zichzelf te kijken, mijns inziens.
Heb je hier voorbeelden van? En waarop je dit baseert? Misschien zijn de believers wel diegenen die niet eerlijk durven kijken en liever geloven in zaken waar nog geen verklaring voor is. Je kunt het dus ook omdraaien.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:34:34 #241
31101 _Led_
pi_73908334
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:30 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

pseudo is geen volledige ontkenning, ik bedoel dus meer het buitenbeentje van de pseudo skeptics, aangezien je aangeeft dat je met verschillende maten meet.
pseu·do- [psuidoo] vals, nagemaakt; misleidend
een pseudo-skepticus is dus een valse skepticus - "iemand die een skepticus lijkt te zijn maar het niet is.
als je daar weer pseudo voor zet krijg je dus iemand die ""iemand die een skepticus lijkt te zijn maar het niet is" lijkt te zijn, maar het niet is. Kortom, wel een echte skepticus.

Natuurlijk meet ik met verschillende maten, met sommige mensen valt normaal te discussieren, met anderen niet
zzz
pi_73908474
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:33 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Je wil me niet in een hoekje stoppen maar noemt me wel een psuedo-skeptic.
[..]

Je zegt dat ik het woord in de beledigende vorm gebruik, dat is je mening presenteren als feit en in dit geval volledig onjuist. Kijk, hier doe je dat > " De believer waar jij op doelt is de beledigende vorm van believer, "
[..]

Heb je hier voorbeelden van? En waarop je dit baseert? Misschien zijn de believers wel diegenen die niet eerlijk durven kijken en liever geloven in zaken waar nog geen verklaring voor is. Je kunt het dus ook omdraaien.
Believers zijn pseudo skeptics, dus daar zit je weer goed. Daarom gaan pseudo skeptics ook altijd in het verweer dmv zich in de slachtoffer rol te gooien. Open/eerlijke skeptics gaan met een hele andere houding de discussie in, stellen zich kwetsbaar op, en zijn bereid om de hand in eigen boezem te steken. Die begrijpen namelijk dat je met conclusies over anderen, zelf weinig verder komt.

Echter, geen nood. Elke pseudo skeptic heeft nog genoeg mogelijkheden om uit te groeien tot een echte skeptic. Mijns inziens heeft dit dan ook met volwassenheid te maken, en volwassenheid, is tegenwoordig een zeldzaam goed.
pi_73908513
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:34 schreef _Led_ het volgende:

[..]

pseu·do- [psuidoo] vals, nagemaakt; misleidend
een pseudo-skepticus is dus een valse skepticus - "iemand die een skepticus lijkt te zijn maar het niet is.
als je daar weer pseudo voor zet krijg je dus iemand die ""iemand die een skepticus lijkt te zijn maar het niet is" lijkt te zijn, maar het niet is. Kortom, wel een echte skepticus.

Natuurlijk meet ik met verschillende maten, met sommige mensen valt normaal te discussieren, met anderen niet
Dus om het te vertalen, een nagemaakte, namaak skepticus. Een kopie van een kopie. Taalkundig klopt dat wel volgens mij.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:40:51 #244
31101 _Led_
pi_73908524
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:39 schreef mediaconsument het volgende:
Daarom gaan pseudo skeptics ook altijd in het verweer dmv zich in de slachtoffer rol te gooien.
zegt de grootste Calimero van Fok!

zzz
pi_73908550
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:39 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Believers zijn pseudo skeptics, dus daar zit je weer goed. Daarom gaan pseudo skeptics ook altijd in het verweer dmv zich in de slachtoffer rol te gooien. Open/eerlijke skeptics gaan met een hele andere houding de discussie in, stellen zich kwetsbaar op, en zijn bereid om de hand in eigen boezem te steken. Die begrijpen namelijk dat je met conclusies over anderen, zelf weinig verder komt.

Echter, geen nood. Elke pseudo skeptic heeft nog genoeg mogelijkheden om uit te groeien tot een echte skeptic. Mijns inziens heeft dit dan ook met volwassenheid te maken, en volwassenheid, is tegenwoordig een zeldzaam goed.
Volgens mij praten we nu langs elkaar heen, want dit is zo'n "preek" over eerlijkheid waar ik niks mee kan in deze context, en die volledig voorbij gaat aan mijn post.

Ik schaar mijzelf onder de "skeptics" omdat ik weet waar ik sta qua gedachtengoed en me niet door andere zaken laat leiden. Maar men mag mij ook psuedo noemen, of zelfs een dementerende clown Daar zit ik niet mee, maar wel de manier waarop zaken besproken dienen te worden.
Mr. Prolapse 2009
pi_73908562
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:40 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dus om het te vertalen, een nagemaakte, namaak skepticus. Een kopie van een kopie. Taalkundig klopt dat wel volgens mij.
Nagemaakte namaak.

Iemand die dus iemand nadoet die psuedo-skepticus is.

Een echte skepticus dus
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:42:18 #247
31101 _Led_
pi_73908564
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:40 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Bij Toutatis, moet ik het nog meer uitleggen ?
Iets dat nep nep is is echt.
zzz
pi_73908694
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:42 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Bij Toutatis, moet ik het nog meer uitleggen ?
Iets dat nep nep is is echt.
Dus een kopie van een kopie bestaat niet? Een namaak elvis die zijn namaak heeft gebaseerd op een andere namaak elvis, oftewel een nagemaakte namaak elvis, die staat nog verder van het origineel af toch? Of is die namaak elvis de echte elvis?
pi_73908780
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:45 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dus een kopie van een kopie bestaat niet? Een namaak elvis die zijn namaak heeft gebaseerd op een andere namaak elvis, oftewel een nagemaakte namaak elvis, die staat nog verder van het origineel af toch? Of is die namaak elvis de echte elvis?
Jeuh maar dan benader je het van een andere kant. Dan is iemand al een psuedo-skeptic, en dan zou hij een namaak van zichzelf zijn. Dan kom je niet uit op psuedo psuedo, want 2x vals = echt. Hoe kan iets dubbel-vals zijn?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:48:58 #250
31101 _Led_
pi_73908803
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:45 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dus een kopie van een kopie bestaat niet? Een namaak elvis die zijn namaak heeft gebaseerd op een andere namaak elvis, die staat nog verder van het origineel af toch? Of is die namaak elvis de echte elvis?
Waarom kom jij opeens aan met 'kopie' ?
Als iets namaak lijkt maar het niet is is het origineel.

Afijn, ik laat het hierbij want dit topic is niet bedoeld om jou op taalkundig vlak vooruit te helpen
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')