abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:01:59 #101
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73715119
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:58 schreef Dragorius het volgende:
Zullen we het bankwezen in een ander topic doen? Goeie discussie maar past beter in Financial Clearing, Banken en Donkere Zaken
Reeds een kopie geplaatst in de Lakeman topic! dus zet ik het gesprek daar evt. voort.
pi_73715132
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:55 schreef switchboy het volgende:

[..]

ja ik sanp ook niet echt waarom hij heeft opgroepen tot een bankrun. Van een kale kip kun je immers niks meer plukken. En zijn taak is om voor de gedupeerde zoveel mogelijk schadevergoeding af te troggellen. Een bankrun veroorzaken is daarbij juist counter-productief.
Tenzij hij zelf een klap put-opties uit had staan natuurlijk.. Maar goed, het ging er me om dat vrind Rieboet vermoed dat er een vorm van centrale controle over de diverse media zou zijn, oa voor geldelijk gewin van oa de grote farmaciebedrijven etc. Dit terwijl dit toch een concreet voorbeeld is van waar de media zeer zeker niet het belang van de achterliggende bedrijven heeft gediend, en dus in mijn ogen ook zijn vermoedden (deels) ontkracht.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:09:36 #103
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73715419
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:55 schreef switchboy het volgende:

[..]

ja ik sanp ook niet echt waarom hij heeft opgroepen tot een bankrun. Van een kale kip kun je immers niks meer plukken. En zijn taak is om voor de gedupeerde zoveel mogelijk schadevergoeding af te troggellen. Een bankrun veroorzaken is daarbij juist counter-productief.
mijn reactie = hier
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:21:23 #104
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73715832
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:02 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Tenzij hij zelf een klap put-opties uit had staan natuurlijk.. Maar goed, het ging er me om dat vrind Rieboet vermoed dat er een vorm van centrale controle over de diverse media zou zijn, oa voor geldelijk gewin van oa de grote farmaciebedrijven etc. Dit terwijl dit toch een concreet voorbeeld is van waar de media zeer zeker niet het belang van de achterliggende bedrijven heeft gediend, en dus in mijn ogen ook zijn vermoedden (deels) ontkracht.
Het ligt zoals vaker het geval in dergelijke zaken veel genuanceerder, hetgeen het allemaal veel lastiger maakt te doorgronden.

Los van de taak die de media heeft om de overheid en de corporaties te dienen heeft het zichzelf ook nog in stand te houden.

D.w.z. dat die strenge protocol wel van een dikke laag sauzen is voorzien, d.w.z. als het volstrekt duidelijk zou zijn dat het NOS journaal b.v. vrijwel niet te onderscheiden zou zijn van de N-Koreaanse versie er ook geen kip naar zou kijken.

Een sausje erover is daarom noodzakelijk, best te omschrijven als een besef dat zodra men de waarheid te vijandig zou maskeren men daarmee ook hun geloofwaardigheid volledig te grabbel zou gooien.

Er wordt daarom ook wel betracht zoveel mogelijk de waarheid te benaderen maar worden er, naar mijn mening althans, ook best veel waarheden gecreëerd en opinievorming gestuurd of gemanipuleerd ten gunste vooral van de overheid en de corporaties.

[ Bericht 1% gewijzigd door rieboet op 15-10-2009 15:27:21 ]
pi_73716094
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:21 schreef rieboet het volgende:

[..]

Het ligt zoals vaker het geval in dergelijke zaken veel genuanceerder, hetgeen het allemaal veel lastiger maakt te doorgronden.

Los van de taak die de media heeft om de overheid en de corporaties te dienen heeft het zichzelf ook nog in stand te houden.

D.w.z. dat die strenge protocol wel van een dikke laag sauzen is voorzien, d.w.z. als het volstrekt duidelijk zou zijn dat het NOS journaal b.v. vrijwel niet te onderscheiden zou zijn van de N-Koreaanse versie er ook geen kip naar zou kijken.

Een sausje erover is daarom noodzakelijk, best te omschrijven als een besef dat zodra men de waarheid te vijandig zou maskeren men daarmee ook hun geloofwaardigheid volledig te grabbel zou gooien.

Er wordt daarom ook wel betracht zoveel mogelijk de waarheid te benaderen maar worden er, naar mijn mening althans, ook best veel waarheden gecreëerd en opinievorming gestuurd of gemanipuleerd ten gunste vooral van de overheid en de corporaties.
Maar doen ze dat vanwege sensatie en dus hogere kijkcijfers, de persoonlijke insteek van de journalist of is het ze van hogerhand opgelegd. En waarom komen dan de NOS en RTL met redelijk hetzelfde nieuws terwijl de een een staatsomroep is en de ander een onafhankelijk bedrijf.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:35:33 #106
19194 Oversight
◢◤
pi_73716368
http://forum.fok.nl/forum/42

[ Bericht 59% gewijzigd door Oversight op 15-10-2009 16:54:20 ]
◢◤
pi_73717642
Hiermee impliceer je dat het alternatieve vaccin niet veilig minder veilig zou zijn. Verklaar je nader.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:33:25 #108
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73718495
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:10 schreef switchboy het volgende:
Hiermee impliceer je dat het alternatieve vaccin niet veilig minder veilig zou zijn. Verklaar je nader.
Hiermee impliceerdt hij dat dit 'speciale' vaccin dus anders in elkaar zit dan het vaccin waar de afgelopen maanden zo veel rumour over was.
En eigenlijk zegt dit genoeg.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_73718548
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:33 schreef Ticker het volgende:

[..]

Hiermee impliceerdt hij dat dit 'speciale' vaccin dus anders in elkaar zit dan het vaccin waar de afgelopen maanden zo veel rumour over was.
En eigenlijk zegt dit genoeg.
Jup, dat zwangere vrouwen het vaccin zonder hulpstoffen krijgen omdat hulpstoffen de ziekteverwekker "sterker" maken en dat kan voor zwangere vrouwen net teveel zijn. En soldaten die 2 dagen lang last van hun ingeente arm hebben heb je ook niks aan
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73718825
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:34 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Jup, dat zwangere vrouwen het vaccin zonder hulpstoffen krijgen omdat hulpstoffen de ziekteverwekker "sterker" maken en dat kan voor zwangere vrouwen net teveel zijn. En soldaten die 2 dagen lang last van hun ingeente arm hebben heb je ook niks aan
Dat is de plausibele verklaring.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:10:19 #111
19194 Oversight
◢◤
pi_73719693
Hoort dit topic niet in FLU ?
◢◤
pi_73720227
neuh dit topic ging oorspronkelijk over een samenzwering die het vaccin of het RVP wil gebruiken om de bevolking te verzwakken.
pi_73720466
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:10 schreef Oversight het volgende:
Hoort dit topic niet in FLU ?
Neuh, samenzweringen & zo, jewaidz!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:54:09 #114
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73721047
quote:
WTF... prive topic in een subforum waar ik geen toegang tot heb?
Net was het nog een item?
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:58:21 #115
19194 Oversight
◢◤
pi_73721165
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:54 schreef Ticker het volgende:

[..]

WTF... prive topic in een subforum waar ik geen toegang tot heb?
Net was het nog een item?
geheime berichten daar, sorry.

Laat maar,... verder ontopic.
◢◤
pi_73722070
Het lijkt er op alsof de NWO het gekaapt heeft. Ik zal the men behind the curtains even vragen wat er gebeurd is. Misschien kwam men met dat topic wel te dicht bij de waarheid?

Meh, ik check wel ff.
pi_73722325
D'oh!

Oversight, niet wazig lopen doen met niet-werkende linkjes he!
Je originele post verwijst naar de juiste topic, en die staat nu in FLU.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 18:44:24 #118
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73722579
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:28 schreef switchboy het volgende:

[..]

Maar doen ze dat vanwege sensatie en dus hogere kijkcijfers,
Een commercieel sausje zal zeker niet ontbreken, dus sensatie is altijd welkom en wellicht aangedikt voor o.a. die reden.

Maar waarschijnlijk niet i.v.m. het gegeven dat zij aan banden liggen m.b.t. hetgeen waarover wel of niet bericht gegeven mag worden.

Veel van die zaken vallen onder de wetenschap Public Relations hetgeen ik ook wel eens een studie in heb gevolgd lang geleden.

Het overigen valt onder het terrein wat door een van de velen geheime diensten in behandeling is, waar er iets van 180 zijn in NL ongeveer.

Verder zou ik niet precies weten hoe dat in de praktijk zou werken, denk wel dat je een bepaald soort achtergrond moet hebben om hoog op te kunnen klimmen binnen de journalistieke tak van de publieke en commerciële zenders.
quote:
de persoonlijke insteek van de journalist of is het ze van hogerhand opgelegd. En waarom komen dan de NOS en RTL met redelijk hetzelfde nieuws terwijl de een een staatsomroep is en de ander een onafhankelijk bedrijf.
Als je er goed over nadenkt is het geen groot mysterie, plus zijn er regels die standaard van toepassing zijn binnen de redactie van kranten en televisie.

Lang niet altijd geschreven regels volgens vrienden en kennissen die in de journalistiek werken maar als je er een neus voor hebt word het men vanzelf duidelijk welke schrijfstijl in de smaak valt en welke niet, dus iemand met een gezin en een hypotheek houden daar doorgaans wel rekening mee.

Het is ook algemeen bekent in de journalistiek dat er een wereld van verschil bestaat tussen hetgeen je onder vrienden in de kroeg bespreekt en de sterk genuanceerde of verwaterde versie daarvan zou kunnen worden gepubliceerd.

Er bestaat altijd een kans dat je anders iemand met veel macht ermee voor de voeten zou kunnen lopen hetgeen niet altijd gezond is voor je carrière.

Dat is dus ongeveer wat ik ervan heb begrepen dusver.

[ Bericht 1% gewijzigd door rieboet op 15-10-2009 18:51:42 ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 18:55:12 #119
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73722884
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:34 schreef ToT het volgende:
D'oh!

Je originele post verwijst naar de juiste topic, en die staat nu in FLU.

Zeker in het keldertje beland ofzo.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:11:43 #120
19194 Oversight
◢◤
pi_73725661
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:34 schreef ToT het volgende:
D'oh!

◢◤
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 02:04:46 #121
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 02:35:00 #122
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73738812
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 02:04 schreef rieboet het volgende:
Is dit sereus? vaccine inhoud test uitslag in de V.S! gelekte info!!

Nee, dat is niet serieus.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73739095
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 02:35 schreef rieboet het volgende:
Nieuwe Studie, "De gevaren van Vaccinaties" (pdf)

http://data.argusoog.org/(...)ties_TeuniKuiper.pdf
Heel veel van wat daarin staat daar hebben we het al over gehad, is er een specifieke passage die je interessant vindt of verder uit wilt diepen?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_73739135
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 02:35 schreef rieboet het volgende:
Nieuwe Studie, "De gevaren van Vaccinaties" (pdf)

http://data.argusoog.org/(...)ties_TeuniKuiper.pdf
Nieuw praktijkvoorbeeld van de besmettelijkheid van de huidige griepvariant..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:07:00 #126
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:04:31 #127
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73742376
Je zou ook vrij makkelijk "bij voorbeeld" een mond kap verder kunnen door ontwikkelen die met behulp van Ultra Violet straling de correlatie medisch personeel - besmetting risico (voor zover daar ooit sprake van is geweest) tot een acceptabel niveau zou kunnen terugdringen.

Ultra Violet straling technologie wordt al sinds enige tijd in waterzuivering installaties gebruikt om water mee te desinfecteren. Tevens bestaan er ook al lang toepassingen met Ultra Violet straling om chirurgie instrumenten mee te ontsmetten.

Ik acht het wel mogelijk dat het ook zou kunnen worden toegepast om de ademhaling mee te desinfecteren.

Een vergelijkbare toepassing zou kunnen worden verwerkt in een hich tech doorontwikkelde versie van de huidige papieren mondkapjes die onvoldoende bescherming bieden voor zowel de drager als zijn omgeving.

Dit zou een haalbaar alternatief kunnen zijn, verreweg te prefereren boven het draconische dwang middel die mensen door middel van b.v. blackmail of anderszins onder hoge druk plaatst om voor vaccinatie te kiezen, waardoor dat dan ook eigenlijk geen vrije keuze genoemd kan worden.

Je creëert daarmee naar mijn mening een gevaarlijk precedent die een ieder op termijn ten parten zou kunnen spelen als je de mentaliteit waarop dat is gebaseerd doorberekend naar de toekomst.

Vaccins in combinatie met blackmail en dwang = op termijn de autonomie van het menselijk lichaam te grabbel gooien.

De nadelige bijwerkingen van de nieuwe VACCIN CULTUS!

1) Gevaar voor verplichtstelling.

2) Blackmail word oogluikend toegestaan of andere vormen van manipulatie om vaccinatie af te dwingen.

3) Een laconieke houding propageren via de media ten opzichte van de eigen vrije keuze.

4) Een laconieke houding propageren via de media ten opzichte van de autonomie van het menselijk lichaam.

5) De tragische gevolgen van vaccinatie die recentelijk zijn voorgekomen en sinds het ontstaan van vaccinatie worden stelselmatig onderbelicht door de reguliere media. Van sterfgevallen als gevolg van vaccineren of invalide geworden als gevolg van vaccineren tot aantoonbare schade toegebracht aan het menselijk zenuwstelsel als gevolg van vaccineren.

Het laatste als gevolg van de afhankelijkheid positie v/d regulieren media ten opzichte van de overheid en de corporaties.

Ik nodig andere vaccin tegenstanders uit om de lijst evt. verder uit te breiden.

[ Bericht 1% gewijzigd door rieboet op 16-10-2009 11:46:26 ]
  Moderator vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:38:46 #128
249559 crew  Lavenderr
pi_73745238
Rieboet, goed idee van die mondkapjes. Maar stel dat Big Pharma die gaat ontwikkelen, is dat dan acceptabel voor jou?

Verder ga je in je (mooie, uitgebreide) post weer uit van de verplichte vaccinatie, iets waar dus geen sprake van is.

En wat bedoel je met 'black-mail' post?
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:51:11 #129
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73745669
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:38 schreef Lavenderr het volgende:
Rieboet, goed idee van die mondkapjes. Maar stel dat Big Pharma die gaat ontwikkelen, is dat dan acceptabel voor jou?
Ja dat zou ik wel accepteren, wel een "subtiel" verschil met een naald (waar god-mag-weten-wat inzit) in iemand zijn donder te steken, mee eens?
quote:
Verder ga je in je (mooie, uitgebreide) post weer uit van de verplichte vaccinatie, iets waar dus geen sprake van is.
Het is geen poging de medische wereld in een kwaad daglicht te stellen maar het vaccinatie verhaal gaat echt ALLE grenzen te buiten.

De rede is NIET de vaccins zelf maar vooral de RETORIEK OVER de vaccins.

Er worden namelijk beredenering gehanteerd die elders ter wereld al hebben geleid tot verplichtstelling, en dit zal vrijwel zeker naar NL overwaaien op den duur.
quote:
En wat bedoel je met 'black-mail' post?
Dreigen met ontslag
  Moderator vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:59:45 #130
249559 crew  Lavenderr
pi_73745968
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:51 schreef rieboet het volgende:

[..]

Ja dat zou ik wel accepteren, wel een "subtiel" verschil met een naald (waar god-mag-weten-wat inzit) in iemand zijn donder te steken, mee eens?

Nee, niet mee eens, wat er in een griepprik zit is bekend, dat weet zelfs God inmiddels .
[..]

Het is geen poging de medische wereld in een kwaad daglicht te stellen maar het vaccinatie verhaal gaat echt ALLE grenzen te buiten.

De rede is NIET de vaccins zelf maar vooral de RETORIEK OVER de vaccins.

Dus als de retoriek wegvalt neem je de vaccinatie?

Er worden namelijk beredenering gehanteerd die elders ter wereld al hebben geleid tot verplichtstelling, en dit zal vrijwel zeker naar NL overwaaien op den duur.
Waarom ben je daar zo zeker van?
[..]

Dreigen met ontslag
Ontslag van ziekenhuispersoneel bedoel je? Daar zou ik me namelijk best iets bij voor kunnen stellen, als die zich niet laten vaccineren brengen ze verzwakte mensen in gevaar, en dan is het een kwestie van kiezen of delen.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:24:01 #131
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73746819
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:59 schreef Lavenderr het volgende:

Nee, niet mee eens, wat er in een griepprik zit is bekend, dat weet zelfs God inmiddels .
Op dat punt, let's agree to disagree?
quote:
Dus als de retoriek wegvalt neem je de vaccinatie?
Nee want ik heb mijn eigen maatregelen, en als de retoriek wegvalt zou dat betekenen dat verplichtstelling ook van de baan zou zijn.
quote:
Waarom ben je daar zo zeker van?
[..]
Ik meen dat te kunnen beoordelen, hoe betweterig dat ook mogen klinken.
quote:
Ontslag van ziekenhuispersoneel bedoel je? Daar zou ik me namelijk best iets bij voor kunnen stellen, als die zich niet laten vaccineren brengen ze verzwakte mensen in gevaar, en dan is het een kwestie van kiezen of delen.
Toch is daar sprake van te vernemen via de reguliere nieuwsbronnen.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:41:00 #132
249559 crew  Lavenderr
pi_73747470
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:24 schreef rieboet het volgende:

[..]

Op dat punt, let's agree to disagree?
Okee
[..]

Nee want ik heb mijn eigen maatregelen, en als de retoriek wegvalt zou dat betekenen dat verplichtstelling ook van de baan zou zijn.
[..]Benieuwd naar je maatregelen.

Ik meen dat te kunnen beoordelen, hoe betweterig dat ook mogen klinken.
[..]Ach, beetje maar

Toch is daar sprake van te vernemen via de reguliere nieuwsbronnen.
Ja, en als dat zo is nogmaals, dan is het kiezen of delen.
pi_73747835
In die mondkapjes kunnen ze toch ook spul stoppen dat giftig is wanneer ingeademd?
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:11:36 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_73748480
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:52 schreef oompaloompa het volgende:
In die mondkapjes kunnen ze toch ook spul stoppen dat giftig is wanneer ingeademd?
Zeg dat nou niehiet
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:13:34 #135
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73748559
Ik ben niet voor verplichting, laat de natuur haar werk maar doen bij mensen die het niet willen.
zzz
  Moderator vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:15:41 #136
249559 crew  Lavenderr
pi_73748627
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:13 schreef _Led_ het volgende:
Ik ben niet voor verplichting, laat de natuur haar werk maar doen bij mensen die het niet willen.
Ja hoor, vind ik ook. Alleen met uitzondering van verplegend personeel, als die het niet willen moeten ze maar ander werk zoeken.
pi_73748814
quote:
Probleem is dat de natuur ik haar werk dan doet voor anderen
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:33:03 #138
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73749195
quote:
Mee eens!

Een overmacht situatie veroorzaakt door de de natuur kun je overleven.

Alhoewel het ook fataal kan zijn.

In het geval van een oorlog situatie met Biologische wapens is de overlevingskans tevens gering.

Dus wat heb je te verliezen?
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:38:30 #139
31101 _Led_
pi_73749379
Zijn we extra snel af van al die extreem-gelovigen
zzz
pi_73749800
Dus als een verzwakte kanker-patient die niet ingeent kan worden wegens zijn / haar verzwakte immuun-systeem dood gaat aan een griep opgelopen van de verpleging (die zich weigerde in te enten) dan heeft de verpleger zijn werk goed gedaan? Ondanks dat diezelfde verpleger een eed af heeft gelegd om altijd het belang van de patient voor op te stellen?
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:07:08 #141
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73750430
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:38 schreef _Led_ het volgende:
Zijn we extra snel af van al die extreem-gelovigen
Een soort verkapte doodstraf omdat je dat zelf graag bepaald wat er zo al je lichaam ingespoten wordt en wat niet.

Idd een gegronde reden om de wereld van dergelijke "types" te zuiveren!
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:12:49 #142
31101 _Led_
pi_73750630
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:07 schreef rieboet het volgende:

[..]

Een soort verkapte doodstraf omdat je dat zelf graag bepaald wat er zo al je lichaam ingespoten wordt en wat niet.

Een doodstraf die ze zichzelf moedwillig opleggen ja.
Ik geef ze juist de vrijheid om dat te doen !

[ Bericht 0% gewijzigd door _Led_ op 16-10-2009 15:20:23 ]
zzz
  Moderator vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:19:34 #143
249559 crew  Lavenderr
pi_73750867
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:49 schreef oompaloompa het volgende:
Dus als een verzwakte kanker-patient die niet ingeent kan worden wegens zijn / haar verzwakte immuun-systeem dood gaat aan een griep opgelopen van de verpleging (die zich weigerde in te enten) dan heeft de verpleger zijn werk goed gedaan? Ondanks dat diezelfde verpleger een eed af heeft gelegd om altijd het belang van de patient voor op te stellen?
Precies, dat stoort me ook enorm in dit verhaal.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:20:24 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_73750898
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:07 schreef rieboet het volgende:

[..]

Dat doe je dan jezelf aan Rieboet.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:32:45 #145
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73751313
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat doe je dan jezelf aan Rieboet.
Grapje maar sta echt te kijken van hoe overtuigt jullie zijn over dit onderwerp.

Wie zijn dan de gelovigen en wie de on-gelovigen?

Als we het dan op een geloofkwestie gooien, is er toch ook de vrijheid voor een ieder om te bepalen tot welke religie iemand wil behoren?

Waarom zou iets van een geheel andere orde van grootte vergeken met iemands geloof overtuigingen dan een uitzodering op de regel moeten zijn?

Terwijl we in Bosnie al hebben kunnen meemaken dat zoiets juist het bewijs zou moeten zijn dat een religie op niets is gebaseerd als dat het mechanisme is waardoor mensen van elkaar vervreemd raken en elkaar de kop inslaan.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:39:33 #146
249559 crew  Lavenderr
pi_73751574
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:32 schreef rieboet het volgende:

[..]

Grapje maar sta echt te kijken van hoe overtuigt jullie zijn over dit onderwerp.
Ja ben er echt van overtuigd.

Wie zijn dan de gelovigen en wie de on-gelovigen?

Als we het dan op een geloofkwestie gooien, is er toch ook de vrijheid voor een ieder om te bepalen tot welke religie iemand wil behoren?
Vanzelfsprekend, zolang anderen er niet onder te lijden hebben.

Waarom zou iets van een geheel andere orde van grootte vergeken met iemands geloof overtuigingen dan een uitzodering op de regel moeten zijn?
Nogmaals, als zieken vanwege andermans overtuigingen daadwerkelijk in gevaar komen maak ik daarvoor een uitzondering.

Terwijl we in Bosnie al hebben kunnen meemaken dat zoiets juist het bewijs zou moeten zijn dat een religie op niets is gebaseerd als dat het mechanisme is waardoor mensen van elkaar vervreemd raken en elkaar de kop inslaan.
pi_73752220
Ben ook erg nieuwsgierig naar zowel Rieboets als Leds reactie op mijn vraag
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:05:20 #148
31101 _Led_
pi_73752380
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:00 schreef oompaloompa het volgende:
Ben ook erg nieuwsgierig naar zowel Rieboets als Leds reactie op mijn vraag
Dat is gewoon een kwestie die vanuit het ziekenhuis geregeld moet worden.
Of ze nemen die vaccinatie, of ze krijgen een andere taak / zoeken een andere baan.
zzz
pi_73752512
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:49 schreef oompaloompa het volgende:
Dat dus, en verplegend personeel heeft in 9 v/d 10 gevallen niet voldoende medische kennis om een goede afweging te maken, hoog op geleide IC verpleegkundigen etc uitgezonderd, dat zijn soms al halve doktoren. En de enige verpleegkundige die ik ken, en op de afdeling neonatologie werkt, haalt dus ook gewoon die inenting.
pi_73752566
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:05 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat is gewoon een kwestie die vanuit het ziekenhuis geregeld moet worden.
Of ze nemen die vaccinatie, of ze krijgen een andere taak / zoeken een andere baan.
Ik denk dat dit de enige subgroep is waar er wel degelijk echt sprake is over eventuele verplichting van vaccinatie, en de vraag is dus of men vaccinatie verplicht kan stellen voor gezondheidszorg medewerkers.

Zeker als de getallen die op internet circuleren waar veel zorgmedewerkers niet ingeent willen worden is relocatie geen optie. Mag een ziekenhuis stellen: vaccinatie of ontslag?

of in andere woorden: wat gaat dan voor? Eigen zeggenschap over lijf, of de veiligheid van patienten?

Ik deel de mening van fruityloop, maar het is denk ik een interessant moreel dilemma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')