quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dan ben ik blij dat ik niet in California woon als ik dat zo lees. Van de andere kant, California is wel mooi natuurlijk, en ze hebben beter weer dan wij
En in de meeste straffen zijn ze ook wat lichter dan andere staten. Een jointje roken kost je hier hooguit $100, ($500 indien op een school/universiteitsterrein), geen aantekening in je strafblad, slechts een misdemeanor. In sommige plaatsen - waar het gewoon vaker voorkomt dat iemand wel eens een jointje rookt - pakken agenten alleen je joint af omdat ze het papierwerk voor de boetes zat zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:02 schreef Barcaconia het volgende:
Dan ben ik blij dat ik niet in California woon als ik dat zo lees. Van de andere kant, California is wel mooi natuurlijk, en ze hebben beter weer dan wij
Aha, ik wist niet dat zelfs de strafmaten van staat tot staat zo veel kunnen verschillen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 01:28 schreef maartena het volgende:
[..]
En in de meeste straffen zijn ze ook wat lichter dan andere staten. Een jointje roken kost je hier hooguit $100, ($500 indien op een school/universiteitsterrein), geen aantekening in je strafblad, slechts een misdemeanor. In sommige plaatsen - waar het gewoon vaker voorkomt dat iemand wel eens een jointje rookt - pakken agenten alleen je joint af omdat ze het papierwerk voor de boetes zat zijn.
In sommige andere staten is zelfs het bezit van een jointje al een felony, komt dat in je strafblad (dag carriere), en ben je duizenden dollars kwijt, soms zelfs een paar weken cel.
Niet alleen de strafmaten, maar ook wat strafbaar is kan behoorlijk verschillen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 02:01 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Aha, ik wist niet dat zelfs de strafmaten van staat tot staat zo veel kunnen verschillen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 02:11 schreef Q.E.D. het volgende:
In Californië moet je zelfs koeien bezitten om cowboy boots te mogen dragen. Anders krijg je een boete.
Alleen in Blythe, California.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 02:11 schreef Q.E.D. het volgende:
In Californië moet je zelfs koeien bezitten om cowboy boots te mogen dragen. Anders krijg je een boete.
Het zijn oude, stoffige wetjes die nooit uit de boeken zijn gehaald. Of ze echt in stand gehouden worden..... betwijfel ik in de meeste gevallen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 03:37 schreef Barcaconia het volgende:
Geweldig
Zouden al die wetten op dumblaws trouwens waar zijn of zijn de meeste verzonnen? Er staan wel erg onwaarschijnlijke op.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 03:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Alleen in Blythe, California.
http://www.dumblaws.com
Hehe, dat was een aflevering in Family Guyquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 03:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Het zijn oude, stoffige wetjes die nooit uit de boeken zijn gehaald. Of ze echt in stand gehouden worden..... betwijfel ik in de meeste gevallen.
In Los Angeles is een wet welke het verbied kikkers te likken. Dit was dan gedaan omdat tijdens de jaren 80, men een zeldzame kikkersoort had gevonden die een gif afscheidt op de rug, en dat gaf dan hallucinerende effecten als je de rug likte..... Onder het motto dierenbescherming en drugsverbod hebben ze dus een kikker-lik verbod ingesteld.
Maar als een of ander 8 jarig jochie een kikker op pakt, en die likt.... en een agent ziet het..... dan denk ik niet dat het jochie opgepakt gaat worden.
Dat was het ja, ik dacht eerst dat ik het van South Park kende maar dat was met katten ruiken oidquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 04:09 schreef MeScott het volgende:
[..]
Hehe, dat was een aflevering in Family Guy
Ik vind al die bieren hier een beetje te light. Sam Adams is inderdaad de enige waar nog wat smaak aan zit, maar echt lekker vind ik het niet. Budweiser is ook wel redelijk goed te drinken, dat is dan ook wat ik meestal bestel.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:00 schreef OMG het volgende:
Ik heb wel eens ergens Grolsch gezien, geloof ik. Als ik bier drink, drink ik vaak Sam Adams.
Ik werkte in mijn Bostontijd vlak bij het Fleet-Center, ik weet niet hoe ze het nu noemen. We gingen wel eens naar de Celtics kijken. Goedkoopste kaartjes, en dan in de bovenste ring zitten. In die tijd hadden ze eigenlijk alleen Paul Pierce en Antoine Walker, maar Walker had zijn beste jaren gehad. De Celtics waren best spectaculair, maar ik kreeg al snel door dat ik naar een toneelstukje zat te kijken. Van wedstrijden was eigenljik geen sprake.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:25 schreef djmarshal het volgende:
Over een weekje begint het basketball seizoen! go Celtics!
En als ze het beide hebben kost een Heineken vaak meer dan een Leffe!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 01:29 schreef Barcaconia het volgende:
Nog niet gezien. Veel Nederlands bier heb ik sowieso nog niet gezien. Na Amstel en Heineken houdt het een heel eind op.
quote:
Ze moeten het nu vooral van Kevin Garnett hebben. Hij was de laatste playoffs geblesseerd geraakt en de celtics vlogen er dus al snel uit. Dat jaar ervoor hebben de Celtics de playoffs gewonnen. Ik was toen helaas nog niet in Boston. Tegenwoordig heet Fleet-Center de TD-Garden. De Soxs ben ik nog niet geweest. Het seizoen is ook net voorbij. Ze zijn ook verslagen in de playoffs. Ik ben al wel naar een oefenwedstrijd geweest van de Celtics. Zat ook in de bovenste rij met de goedkoopste kaartjes, maar alles is nog erg goed te zien. Ik vind het wel een leuke sport om naar te kijken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik werkte in mijn Bostontijd vlak bij het Fleet-Center, ik weet niet hoe ze het nu noemen. We gingen wel eens naar de Celtics kijken. Goedkoopste kaartjes, en dan in de bovenste ring zitten. In die tijd hadden ze eigenlijk alleen Paul Pierce en Antoine Walker, maar Walker had zijn beste jaren gehad. De Celtics waren best spectaculair, maar ik kreeg al snel door dat ik naar een toneelstukje zat te kijken. Van wedstrijden was eigenljik geen sprake.
Grofweg een keer per jaar gingen we ook naar Fenway. Dat was meer de moeite waard, alhoewel de kaartjes wel erg duur waren. Ben nooit naar Foxboro geweest; achteraf wel jammer.
Hoe dat zo?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 01:32 schreef Wheelgunner het volgende:
Ook maar weer eens meedoen, alhoewel ik nog maar weinig interesse heb om me ooit echt in de VS te vestigen.
Ik drink eigenlijk altijd Corona of Blue moon als ik in een restaurant/cafe zit. Bij het uitgaan drink ik alles behalve Bud (light). Wat een gore troep is dat.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 04:33 schreef maartena het volgende:
[..]
Tegenwoordig drink ik vaak Palm.
Daar spelen de Patriots.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 04:35 schreef djmarshal het volgende:
Wat is Foxboro ?
Obamanietus lijkt me. Daar lijden meer mensen aan. Die vertrekken dan naar Japan.quote:
Tja, om je toekomst in een land te laten bepalen om wie er momenteel verkozen is.... lijkt me ook niet echt een goede methode. Wie wint een Republikein weer over zo'n beetje precies 3 jaar, en dan had je die 3 jaar mooi kunnen gebruiken om jezelf voor te bereiden op je emigratie.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 04:39 schreef Lyrebird het volgende:
Obamanietus lijkt me. Daar lijden meer mensen aan. Die vertrekken dan naar Japan.
Ik zat natuurlijk een beetje te stangen. Met een goede aanbieding vanuit de VS, zo eentje die ik niet kan weigeren, zit ik zo weer in het vliegtuig.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 05:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, om je toekomst in een land te laten bepalen om wie er momenteel verkozen is.... lijkt me ook niet echt een goede methode. Wie wint een Republikein weer over zo'n beetje precies 3 jaar, en dan had je die 3 jaar mooi kunnen gebruiken om jezelf voor te bereiden op je emigratie.
Sommige mensen doen ook alsof 1 man de richting van het hele land bepaald.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik werkte in mijn Bostontijd vlak bij het Fleet-Center, ik weet niet hoe ze het nu noemen. We gingen wel eens naar de Celtics kijken. Goedkoopste kaartjes, en dan in de bovenste ring zitten. In die tijd hadden ze eigenlijk alleen Paul Pierce en Antoine Walker, maar Walker had zijn beste jaren gehad. De Celtics waren best spectaculair, maar ik kreeg al snel door dat ik naar een toneelstukje zat te kijken. Van wedstrijden was eigenljik geen sprake.
Grofweg een keer per jaar gingen we ook naar Fenway. Dat was meer de moeite waard, alhoewel de kaartjes wel erg duur waren. Ben nooit naar Foxboro geweest; achteraf wel jammer.
Dat werd mij ook verteld, maar ik heb het zelf nooit geprobeerd. Verder was het nogal lastig om in Foxboro te komen. Er reden daar wel treinen naar toe, als ik het goed heb, maar dan ben je weer afhankelijk van de trein + T.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:40 schreef Shivo het volgende:
En ik heb begrepen dat je voor de Patriots (NFL) bijna niet aan kaartjes kunt komen.
Ik heb meer het idee dat er nu schoon schip gemaakt wordt van de afgelopen 8 jaar ellende.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:59 schreef Lyrebird het volgende:
De Obama-jaren pakken hopelijk uit als de Carter-jaren, waarna een degelijke Republikein het roer over kan nemen, om schoon schip te maken.
Probeer anders eens een wedstrijdje Boston Bruins?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:40 schreef Shivo het volgende:
TD Banknorth Garden. En gelukkig gaan we snel weer beginnen, ook dit jaar pak ik weer wat wedstrijdjes mee. Red Sox/Fenway ben ik nooit geweest omdat ik in slaap val zodra ik baseball zie. En ik heb begrepen dat je voor de Patriots (NFL) bijna niet aan kaartjes kunt komen.
TD Bank Garden, heb je de reclames niet gezien op TV ?quote:
Hopelijk niet en of je het nou leuk vindt of niet jongen, President Obama heeft nog rustig tot 2012 te gaan. IK ben blij dat daar een democraat zit in plaats van een republikein!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:59 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zat natuurlijk een beetje te stangen. Met een goede aanbieding vanuit de VS, zo eentje die ik niet kan weigeren, zit ik zo weer in het vliegtuig.
De Obama-jaren pakken hopelijk uit als de Carter-jaren, waarna een degelijke Republikein het roer over kan nemen, om schoon schip te maken.
En ook nog eens de nodige concerten tussendoor, en eventueel andere evenementen zoals indoor motorcross, gymnastiek, bull riding, gevechten/boxen, etc.... allemaal zaken waarvan ik weet dat ze in het Honda Center plaatsvinden. En het Honda Center heeft ook altijd Disney On Ice en kunstschaatsen enzo.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:43 schreef Shivo het volgende:
Bruins wil ik inderdaad ook nog naar toe. Best grappig dat ijshockey en basketbal in dezelfde hal worden gespeeld, terwijl de seizoenen ook redelijk parallel lopen.
Ik ben blij dat er eindelijk een president zit met een stel hersens, die fatsoenlijk kan spreken, intelligent overkomt, en door de rest van de wereld ook gezien wordt als iemand waarmee te praten valt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:34 schreef regularjoeback het volgende:
Hopelijk niet en of je het nou leuk vindt of niet jongen, President Obama heeft nog rustig tot 2012 te gaan. IK ben blij dat daar een democraat zit in plaats van een republikein!
Tot vorig jaar speelden er ook nog een ML Lacrosse team (Riptide) en een Arena Football team, dus 5 teams. Alleen zijn deze teams beiden failliet gegaan..... aan de westkust is er gewoon geen interesse in Lacrosse, en arena Football kwam ook niet van de grond.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hal heb je zo omgebouwd.
In LA spelen er 3 teams en zijn er ook nog andere evenementen
Het is best wel merkwaardig voor een Amerikaanse sport om 2 teams uit dezelfde league in dezelfde sporthal te hebben...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 01:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook nog een WNBA team, maar het gaat over het seizoen, volgens mij spelen alleen de Kings, Clippers en Lakers op het zelfde moment
Ijs gaat er overigens niet uit, dat ligt er altijd
En dat mag wat kosten.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat er nu schoon schip gemaakt wordt van de afgelopen 8 jaar ellende.
Gelukkig is onder Bush de staatsschuld niet opgelopen...quote:
Das zo iets als een VW polo vergelijken met een Ferrariquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 03:40 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Gelukkig is onder Bush de staatsschuld niet opgelopen...
Hahaha exactly!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 03:40 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Inderdaad. Daar heb ik in dit topico ook weinig behoefte aan...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 03:49 schreef popolon het volgende:
't Zou leuk zijn als dit topic niet teveel een politiek tintje krijgt. Daar zijn al vijfduizendzeshonderddrieentachtig andere topics over.
Ongeveer dan.
Sunday Brunch Buffet bij Famous Dave'squote:Op vrijdag 16 oktober 2009 04:13 schreef OMG het volgende:
Vanavond eens bij Famous Dave's gegeten. Goed te doen.
Hij zat helemaal niet in de ballon.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:18 schreef Q.E.D. het volgende:
En alweer een tip: Country... (Sorry, ik vind het leuk)
Is dat jongentje van de ballon al gevonden?
De kosten van dat recovery plan + gezondheidszorg van Obama... Daar kun je 200 keer Irak van binnenvallen.quote:
Imo brouwt de gemiddelde amerikaanse micro-brewery veel beter bier dan het standaard nederlandse grolsch/heineken bocht (hoewel het kanon wel erg lekker wasquote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:16 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik vind al die bieren hier een beetje te light. Sam Adams is inderdaad de enige waar nog wat smaak aan zit, maar echt lekker vind ik het niet. Budweiser is ook wel redelijk goed te drinken, dat is dan ook wat ik meestal bestel.
100% mee eens.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:22 schreef devzero het volgende:
[..]
Imo brouwt de gemiddelde amerikaanse micro-brewery veel beter bier dan het standaard nederlandse grolsch/heineken bocht (hoewel het kanon wel erg lekker was).
Goeie toko, idd. Je kan er ook lekker alle Vikings wedstrijden kijken, want de eigenaren zijn fansquote:Op zondag 18 oktober 2009 23:23 schreef Epiphone het volgende:
Als je ooit vlakbij Phoenix zit, moet je naar Tempe gaan. Naar een micro brewery dat Four Peaks heet. Hun bier heet Kilt Lifter en is erg lekker. Als je van IPA houdt is hun Hop Knot ook erg lekker. Trouwens de hamburgers zijn ook goed te eten.
En na een paar Kiltlifters kan je een paar blokken verderop siliconen tieten en bar fights checken bij Dos Gringosquote:Op zondag 18 oktober 2009 23:37 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Goeie toko, idd. Je kan er ook lekker alle Vikings wedstrijden kijken, want de eigenaren zijn fans
Het publiek trekt me totaal niet (een hoop zwaar opgemaakte, chirurgisch bijgewerkte ASU coeds en veel frat boys), maar het is wel geinig om een tijdje van een afstand te observeren.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:55 schreef Epiphone het volgende:
Haha, je kan dus van alles doen. Nooit geweest eigenlijk bij Dos Gringos. Wel leuk?
Dat publiek trekt mij dus ook niet. Maar lijkt me wel leuk om een keer te bekijken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:02 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Het publiek trekt me totaal niet (een hoop zwaar opgemaakte, chirurgisch bijgewerkte ASU coeds en veel frat boys), maar het is wel geinig om een tijdje van een afstand te observeren.
Nee man, veel te plat dat Amerikaanse bier. Er zitten er heus wel bij die erg goed wegdrinken, maar als ik gewoon zin heb in een biertje zonder risico dan is een Grolsch de beste keuze. Bij microbreweries is het altijd weer afwachten of het wat is, zeker bij degene die iedere paar weken van 'menu' wisselen (zoals John Harvards hier).quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:22 schreef devzero het volgende:
[..]
Imo brouwt de gemiddelde amerikaanse micro-brewery veel beter bier dan het standaard nederlandse grolsch/heineken bocht (hoewel het kanon wel erg lekker was). Ook heineken export is niet te zuipen. Veel amerikaanse IPAs zijn vaak erg "hoppig", iets wat niet iedereen apprecieert.
In sommige liquorstores hier verkopen ze mijn favoriete belgische bier: westmalle trippel, maar ik vind $7 per flesje net iets te veel om dat nou dagelijks te gaan drinken.
Dat zal dan per 'regio' verschillen maar de beste bieren heb ik niet in Belgie of Duitsland maar in de VS gedronken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 01:19 schreef Shivo het volgende:
[..]
Nee man, veel te plat dat Amerikaanse bier. Er zitten er heus wel bij die erg goed wegdrinken, maar als ik gewoon zin heb in een biertje zonder risico dan is een Grolsch de beste keuze. Bij microbreweries is het altijd weer afwachten of het wat is, zeker bij degene die iedere paar weken van 'menu' wisselen (zoals John Harvards hier).
Same herequote:Op maandag 19 oktober 2009 01:36 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat zal dan per 'regio' verschillen maar de beste bieren heb ik niet in Belgie of Duitsland maar in de VS gedronken.
De VS heeft inderdaad aardig goede bieren. Het aantal microbreweries is in de afgelopen 15 jaar toegenomen, en daar komen heel wat heerlijke bieren vandaan.quote:Op maandag 19 oktober 2009 01:36 schreef popolon het volgende:
Dat zal dan per 'regio' verschillen maar de beste bieren heb ik niet in Belgie of Duitsland maar in de VS gedronken.
Amerikanen zijn toch ook veel voorzichtiger met alcohol (lees: ze gebruiken veel minder vaak) ?quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:13 schreef popolon het volgende:
[..]
100% mee eens.
't Kanon was vooral zwaar, niet echt lekker vergeleken met een gemiddelde micro brew.
Er wordt idd minder gedronken (gezopen) in de VS, alhoewel studenten er best wel wat van kunnen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:40 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Amerikanen zijn toch ook veel voorzichtiger met alcohol (lees: ze gebruiken veel minder vaak) ?
quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:45 schreef nelisb het volgende:
Tvp, wil nog steeds wel verhuizen, denk ik. Helaas ziet mijn vrouw het niet zitten.
Als je daar al familie hebt moet je dus alleen nog vrienden maken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:03 schreef nelisb het volgende:
Dan toch wel mijn vrouw, ze twijfelt zelf ook nog steeds erover. Ze is bang haar familie/vrienden te missen, ik heb daar minder last van.
Als we gaan wordt het Californië aangezien daar ook heel veel familie van haar woont.
I
Er wordt in de leeftijds categorie 21-25 denk ik meer gezopen dan in Nederland. Echter in de categorie 15-20 is het in Nederland een stuk erger.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:17 schreef Lyrebird het volgende:
Er wordt idd minder gedronken (gezopen) in de VS, alhoewel studenten er best wel wat van kunnen.
Leukquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:41 schreef djmarshal het volgende:
heel wat anders.. ze zijn weer aan het filmen bij mij in de straat voor de nieuwe film van Ben Affleck genaamd "The Town". Best een spektakel. Ze hadden het een paar dagen (week) uitgesteld ivm het slechte weer, maar ze gaan nu weer filmen. Overmorgen moet het hoogtepunt zijn, dwz ze gaan een auto in brand steken. Volgens het script verbranden ze dan de eerste vluchtauto en stappen ze over in de volgende.
Ik heb Ben Affleck zelf nog niet gespot. Ook was Tom Cruise afgelopen week al volop aan het filmen voor zijn nieuwe film, samen met Cameron Diaz.
Dit alles in Boston. Hier een slecht filmpje van de shietscene bij Pizzeria Regina:
Werkelijk? Hier gaan ze elk weekeind met een fake ID naar de liquor store, om zich vervolgens volledig lam te zuipen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Er wordt in de leeftijds categorie 21-25 denk ik meer gezopen dan in Nederland. Echter in de categorie 15-20 is het in Nederland een stuk erger.
Er zijn veel twintigers die na 21 pas echt drank ontdekken. Daarvoor kon je ook al drinken op feestjes enzo, want daar werd natuurlijk toch al drank geschonken, maar op je 21e kun je naar elke kroeg, elke liquor store, elke bar, en zuipen maar.
Ik zeg wel eens tegen Amerikanen: "I pretty much STOPPED drinking at 21" - want toen ik 21 was zat ik al vanaf mijn 15e in de lokale kroegen, had ik al jeugd-camping en zuip-vakanties gehad, ben ik vele malen echt stom dronken en stoned geweest.... en tegen de tijd dat ik 21 werd had ik die periode wel een beetje "gehad" en begon ik een stuk serieuzer over het leven na te denken.
Bij Amerikanen is het dus vaker zo dat men pas in de jonge jaren 20 echt ontdekt waar de grenzen liggen met drank, terwijl jongeren in Nederland die grenzen vaak al grondig hebben verkend.
Ik zeg ook niet dat het niet gebeurd..... ik zeg dat het minder gebeurd. Een fake ID is natuurlijk wel strafbaar, en jongeren hebben ook niet altijd de mogelijkheid om ergens te kunnen zuipen, e.g. doordat ze thuis wonen etc.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:10 schreef RQPS het volgende:
Werkelijk? Hier gaan ze elk weekeind met een fake ID naar de liquor store, om zich vervolgens volledig lam te zuipen.
Mond dicht. Nu.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:23 schreef djmarshal het volgende:
maartena: de LAA doen het niet zo goed..
Maar als je van te voren een B-2 visum aanvraagt, kun je tot 180 dagen in de VS verblijven. Dit is tevens bedoeld voor toeristische aangelegenheden, maar ook bijv. voor medische behandelingen die langer dan 3 maanden duren.quote:
Niet qua werken of toegang tot de VS.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:38 schreef nelisb het volgende:
Dan maar niet werken, pfff.
Maakt het nog wat uit dat het familie van mijn vrouw is?
Nee, maar vorig jaar tijdens de campagne kwamen de Clintons en later Biden wel op visite.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:28 schreef Shivo het volgende:
Obama is vandaag op de MIT campus; zag net vanuit mijn kantoor de security karavaan voorbij komen. Is Obama al bij jullie geweest?
Meerdere malen in de Greater Los Angeles area,1 keer in Orange County in Costa Mesa. En daar stonden dan 30 dwaze republikeinen bij te demonstreren met borden met de hamer en sikkel erop.....quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:28 schreef Shivo het volgende:
Obama is vandaag op de MIT campus; zag net vanuit mijn kantoor de security karavaan voorbij komen. Is Obama al bij jullie geweest?
Gaaf.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Meerdere malen in de Greater Los Angeles area,1 keer in Orange County in Costa Mesa. En daar stonden dan 30 dwaze republikeinen bij te demonstreren met borden met de hamer en sikkel erop.....![]()
Hij (als in: wie er in Airforce One zit) landt in de Los Angeles area vaak op Long Beach airport, die heeft een startbaan lang genoeg voor een 747, en is niet zo druk als LAX, dus kunnen ze de beveiliging beter regelen. Misschien dat ik nog wel eens ga kijken een keer als ie weer eens op bezoek komt.
Ik heb de motorcade een keer "gehoord" omdat ie 1 block verderop door de straten reed, maar niet dicht genoeg bij mijn kantoor.....
Ik wil een rijbewijs, het is niet nodig inderdaad. Ik wil volgende week wel een auto kopen en de verzekeringsagent geeft korting als ik een MI-rijbewijs kan laten zien.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom blijf je niet gewoon rijden op je Nederlands rijbewijs?
Gedoe zeg. Ik wist niet dat er ook staten waren waar je verplicht rijlessen moet volgen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:54 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik wil een rijbewijs, het is niet nodig inderdaad. Ik wil volgende week wel een auto kopen en de verzekeringsagent geeft korting als ik een MI-rijbewijs kan laten zien.
Je bent niet verplicht rijlessen te volgen, maar ze geven je 30 dagen de tijd om dat te doen. En die 30 dagen is wel verplicht helaas.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:56 schreef Shivo het volgende:
[..]
Gedoe zeg. Ik wist niet dat er ook staten waren waar je verplicht rijlessen moet volgen.
Dat mag je 3 maanden blijven doen op een toeristen visum. Heb je een ander visum, dan ben je zelfs VERPLICHT om een Amerikaans rijbewijs te halen.... en geheel officieel gezien heb je hier 10 dagen voor, maar als je op dag 30 aangehouden wordt met een Nederlands rijbewijs en een immigranten visum, dan doen ze niet moeilijk.... want met het regelen van een auto + verzekering + doen van theorie ben je meestal wel meer dan 10 dagen bezig.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom blijf je niet gewoon rijden op je Nederlands rijbewijs?
Als je een Nederlands rijbewijs hebt wel inderdaad. Ik heb theorie examen gedaan, en meteen voor een week later het afrijden ingeplanned en tussendoor nog even een auto gekocht.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:51 schreef popolon het volgende:
Rijlessen volgen? Je zou, met een beetje geluk, meteen moeten kunnen afrijden.
Hmm, ook dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat mag je 3 maanden blijven doen op een toeristen visum. Heb je een ander visum, dan ben je zelfs VERPLICHT om een Amerikaans rijbewijs te halen.... en geheel officieel gezien heb je hier 10 dagen voor, maar als je op dag 30 aangehouden wordt met een Nederlands rijbewijs en een immigranten visum, dan doen ze niet moeilijk.... want met het regelen van een auto + verzekering + doen van theorie ben je meestal wel meer dan 10 dagen bezig.
Hoe het precies zit met een studentenvisum weet ik trouwens niet, maar een werk/immigratie visum, daarbij ben je verplicht een Amerikaans rijbewijs te halen.
met een studentenvisum ben je het ook verplciht. De eerste maand doen ze nog niet moeilijk, maar ze verwachten dat je met een maand het toch wel gehaald moet kunnen hebben.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoe het precies zit met een studentenvisum weet ik trouwens niet, maar een werk/immigratie visum, daarbij ben je verplicht een Amerikaans rijbewijs te halen.
zo ging het bij mij ook, maar dat was ook in CAquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je een Nederlands rijbewijs hebt wel inderdaad. Ik heb theorie examen gedaan, en meteen voor een week later het afrijden ingeplanned en tussendoor nog even een auto geleend
Je kunt sowieso geen rijbewijzen omruilen, dus waar die vertaling/IRB voor nodig is snap ik verder ook even niet. Als je wil afrijden heb je je Nederlandse rijbewijs ook helemaal niet nodig.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:26 schreef Barcaconia het volgende:
Hmm, ook dat wist ik niet.
Het duurt trouwens sowieso meer dan 10 dagen om een SSN te krijgen omdat ze je pas ongeveer 7 of 8 dagen na binnenkomst in het systeem hebben staan.
Nouja, eerst maar even bij de ANWB informeren of ze bewijs hebben dat een IRB een geldige vertaling is. Anders kan ik altijd nog naar Grand Rapids rijden... voor J.Lul.
als je een nederlands rijbewijs overlegt wanneer je je theorie hebt gehaald dan komt op de "driver permit" de eis dat er iemand van 21 of ouder naast je moet zitten te vervallen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Je kunt sowieso geen rijbewijzen omruilen, dus waar die vertaling/IRB voor nodig is snap ik verder ook even niet. Als je wil afrijden heb je je Nederlandse rijbewijs ook helemaal niet nodig.
De stappen waren voor mij in het kort:
.....
3) Met een geslaagd theorieexamen krijg je een "Driver Permit". (dit is geen Driver license, maar een "Learning Permit" waarmee je mag leren autorijden, zolang er maar iemand van 21 of ouder naast je zit)
.....
Kortom, je Nederlandse rijbewijs.... IRB.... allemaal niet nodig. Je moet gewoon het examen doen, net als alle andere toekomstig amerikaanse bestuurders.
2 mogelijkheden voor mij:quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Je kunt sowieso geen rijbewijzen omruilen, dus waar die vertaling/IRB voor nodig is snap ik verder ook even niet. Als je wil afrijden heb je je Nederlandse rijbewijs ook helemaal niet nodig.
De stappen waren voor mij in het kort:
1) SSN aanvragen.
2) Met SSN kaart naar DMV, daar theorie examen doen. (Greencard of Paspoort met Visa als ID)
3) Met een geslaagd theorieexamen krijg je een "Driver Permit". (dit is geen Driver license, maar een "Learning Permit" waarmee je mag leren autorijden, zolang er maar iemand van 21 of ouder naast je zit)
4) Met de "Driver Permit" kun je een auto kopen en - belangrijker - verzekering afsluiten.
5) Met je vers gekochte auto en vers afgesloten verzekering ga je rijexamen doen.
6) Je krijgt meteen een "papiertje" mee als rijbewijs wat 3 maanden geldig is, en je echte, plastic rijbewijs wordt thuisgestuurd.
7) Nog even naar je verzekering bellen met je rijbewijsnummer om de gegevens te updaten.
Wat betreft de "Driver Permit" als je niemand van 21 of ouder hebt mag je officieel niet rijden.... echter, je hebt weer een Nederlands rijbewijs wat je evt. aan politie kunt laten zien. Als je examen gaat doen zit er sowieso een examinator van 21 of ouder naast je, dus dat is allemaal geen probleem, en je hoeft ook niet te bewijzen dat je met iemand die ouder is dan 21 naar de DMV bent toegereden.
Bij punt 5 kun je ook een auto lenen of huren, zolang de auto maar verzekerd is voor JOU als bestuurder.
Kortom, je Nederlandse rijbewijs.... IRB.... allemaal niet nodig. Je moet gewoon het examen doen, net als alle andere toekomstig amerikaanse bestuurders.
Obama's begrotingstekort voor 2009 is hoger dan alle 8 jaren bush bij elkaar opgeteld, en dan hebben we z'n health care fiasco, cap & trade (kosten: $3000 per familie per jaar) en de kosten van de rest van z'n Marxistische waanzin nog niet eens meegeteld. De man is een idioot die niet verder komt dan te jammeren "I inherited this from Bush" terwijl hij alweer lekker aan het campagne voeren is (terwijl hij nota bene al president is) of a la Stalin / Kim Jong Ill Fox News boycott... maar tijd voor z'n generaal in Afghanistan o.i.d. heeft hij natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 03:40 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bij mij een fout hadden gemaakt: mijn nederlandse rijbewijs en mijn werkvergunning waren voldoende om een rijbewijs te krijgen; ik hoefde geen enkele test te doen. En dat was op de 3de dag dat ik hier was, dus een ssn had ik nog niet eens aangevraagd. Maar ik heb heb wel vaker meegemaakt bij dat kantoortje dat ze de regels niet helemaal kennen (in Florida is je rijbewijs met een tijdelijk visum maar 1 jaar geldig, ik heb dus al 4 rijbewijsen versleten).quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:53 schreef Vitamine_C het volgende:
als je een nederlands rijbewijs overlegt wanneer je je theorie hebt gehaald dan komt op de "driver permit" de eis dat er iemand van 21 of ouder naast je moet zitten te vervallen.
Zal wel met de verzekering te maken hebben.quote:Huurbedrijfen staan je trouwens vaak niet toe om een huurauto voor een rijexamen te gebriuken (ik kreeg 3x een nul op mijn request en heb toen gelukkig een auto kunnen lenen van iemand
Dat is idd tegenstrijdig. Ik zou het risico wagen en er geen aanvragen. Maar als je in zo'n korte tijd al eens bent aangehouden voor speeding, dan is het misschien verstandig om op herhaling te gaan.quote:Op zondag 25 oktober 2009 05:09 schreef Schuifpui het volgende:
Edit: Nog even wat dingen opgezocht, maar het is allemaal zo tegenstrijdig. Op de site van de Texas department of transportation staat dat je binnen 90 dagen een Tx driver license moet hebben, maar ook: "An applicant whose lawful admission period is less than six months will not be issued a driver license or identification card." Ik ben hier officieel 5 maanden en 3 weken.Moet wel zo'n driver license hebben of niet.
![]()
![]()
4WD is zeker geen overbodige luxe. Ik kom op de weg naar 't werk meerdere gestrande auto's in de berm tegen in de winter. Dagelijks.quote:Op zondag 25 oktober 2009 06:43 schreef Lyrebird het volgende:
Sneeuw wordt goed geruimd, maar soms kunnen ze niet tegen de sneeuwval opploegen. 4-wheel aandrijving en ABS zijn dan geen luxe.
4-wiel aandrijving of voorwielaandrijving zijn inderdaad ontzettend handig. Achterwiel zou ik iig niet doen in de sneeuw.quote:Op zondag 25 oktober 2009 06:43 schreef Lyrebird het volgende:
Sneeuw wordt goed geruimd, maar soms kunnen ze niet tegen de sneeuwval opploegen. 4-wheel aandrijving en ABS zijn dan geen luxe.
Tja ik twijfel. In Nederland heb ik nooit een boete gereden. Dat speeden was 80 op een weg waar je 70 mocht. We waren een weekend door New Mexico wezen rijden en ik was het behoorlijk zat en wilde naar huis, dus bewust iets harder gereden.quote:Op zondag 25 oktober 2009 06:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is idd tegenstrijdig. Ik zou het risico wagen en er geen aanvragen. Maar als je in zo'n korte tijd al eens bent aangehouden voor speeding, dan is het misschien verstandig om op herhaling te gaan.Ik ben in 8 jaar nog nooit aangehouden en had dus bij wijze van spreken zonder rijbewijs kunnen rijden.
Dat hebben we voor de roadtrip. In Colorado blijven we voornamelijk op highways en een paar stukjes interstate dus het zou wel goed moeten komen. Ik denk wel dat we dan rekening moeten houden dat we niet overal volle snelheid kunnen rijden.quote:Sneeuw wordt goed geruimd, maar soms kunnen ze niet tegen de sneeuwval opploegen. 4-wheel aandrijving en ABS zijn dan geen luxe.
Wat doe je in Cambridge?quote:Op zondag 25 oktober 2009 05:20 schreef Falcon4ever het volgende:
Interesant topic!
Werk zelf sinds de zomer in Cambridge, MA en hoop binnenkort m'n rijbewijs te halen in Boston. Volgende week ga ik proberen m'n theorie te halen (ben al in 't bezit van een Nederlands rijbewijs).
Wat een goede snelheid is, blijft een beetje gokken. Ik reed meestal 10 mph te hard, maar zorgde er wel voor dat ik gemiddeld niet harder reed dan de auto's om me heen. Going with the flow. Met name op snelwegen in en om steden kun je vaak veel harder rijden dan toegestaan. Als je daar op de limiet zit, scheurt iedereen je aan alle kanten voorbij. Op het platteland hebben de sherriffs niet zo veel te doen, dus daar is het veiliger om goed op je snelheid te letten. Cruise control maakt het gemakkelijk. En goed in je spiegel blijven kijken natuurlijk.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:30 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Tja ik twijfel. In Nederland heb ik nooit een boete gereden. Dat speeden was 80 op een weg waar je 70 mocht.
Was inderdaad in the middle of nowhere, tussen Amarillo en DFW, hele lange rechte weg, waar niets langs de weg staat (behalve die politie auto dusquote:Op zondag 25 oktober 2009 16:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat een goede snelheid is, blijft een beetje gokken. Ik reed meestal 10 mph te hard, maar zorgde er wel voor dat ik gemiddeld niet harder reed dan de auto's om me heen. Going with the flow. Met name op snelwegen in en om steden kun je vaak veel harder rijden dan toegestaan. Als je daar op de limiet zit, scheurt iedereen je aan alle kanten voorbij. Op het platteland hebben de sherriffs niet zo veel te doen, dus daar is het veiliger om goed op je snelheid te letten. Cruise control maakt het gemakkelijk. En goed in je spiegel blijven kijken natuurlijk.
Ik werk als onderzoeker/research fellow bij Harvard op 't gebied van human computer interaction. Voornamelijk gespecialiseerd in het ontwikkelen van multi-touch hardware en software (zie m'n blog voor detailsquote:
Dan mag je wel rap beginnen met het leren voor je GRE want de aanmeldingen daarvoor moeten volgens mij begin december binnen zijn. Welkom in Cambridge trouwens. Ik geloof dat er nu al vier fokkers in Boston/Cambridge zitten.quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:24 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Ik werk als onderzoeker/research fellow bij Harvard op 't gebied van human computer interaction. Voornamelijk gespecialiseerd in het ontwikkelen van multi-touch hardware en software (zie m'n blog voor details).
Vooralsnog voor 1 jaar maar misschien volgend jaar maar es rond kijken of een phd de moeite waard is.
Ik kreeg er elk jaar een stuk of 3 in Nederland. En dan niet "flink te hard", maar van die naai-camera's die je flitsen met "53 waar je 50 mag na correctie", waar ik dan in werkelijkheid inderdaad 57 reed of zo......106 waar je 100 mag, dat soort geneuzel.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:30 schreef Schuifpui het volgende:
Tja ik twijfel. In Nederland heb ik nooit een boete gereden.
Is dit iets wat niet anders kan, of is het meer een "ik wil NU mijn rijbewijs hebben" gevoel?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:58 schreef Barcaconia het volgende:
Ik wil geen 30 dagen wachten
Tja, ik wilde een auto kopen en ik krijg korting op de verzekering als ik een US-rijbewijs heb. Voor de rest is het gewoon geen zin om te wachtenquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Is dit iets wat niet anders kan, of is het meer een "ik wil NU mijn rijbewijs hebben" gevoel?
Je rijdt nu toch al rond op je NL rijbewijs, dan kunnen die paar weekjes er ook nog wel bij denk ik.
Ja, dat zou nog kunnen ook. Ik snap ook niet waar die liefde voor de Autobahn vandaan komt. Iedereen lijkt het te kennen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 02:04 schreef Shivo het volgende:
Duitsland is in MA het enige land wat zijn rijbewijs mag inwisselen. Komt zeker door het heilige ontzag van de Amerikanen voor de Autobahn.
Zoiets van yes but dit is a dutch driverlicence . Dutch you know, autobahn ?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 02:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja, dat zou nog kunnen ook. Ik snap ook niet waar die liefde voor de Autobahn vandaan komt. Iedereen lijkt het te kennen.
Hoe zouden ze dat na gaan? Mensen vragen altijd of ik een Duitser ben dus misschien kan ik ze bij de SoS ook wel wijsmaken dat het een Duits rijbewijs is
ik heb maar tijdelijk een liquor id aangevraagd omdat het toch niet bijzonder veel extra koste. Wat betreft afrijden. Hoor je nog bijzondere dingen te weten? Hoe anders is het als in Nederland. Hier mag je rechts afslaan als er geen verbodsbord is bijv. En ik moet nog even kijken hoe het met stopborden is en voorrang want dat lijkt hier ook anders te zijn als in nederland. In NL stoppen en rechts voor laten gaan ook als deze een stopbord heeft. Hier lijkt het of ze maar wat doen. Ik ga vandaag ook nog ff het lesmaterial van de rmv doornemen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 02:04 schreef Shivo het volgende:
Overigens gebruik ik rond Central en Harvard Sq mijn MA rijbewijs als ID, werkt prima.
Waarschijnlijk omdat veel agenten ooit gelegerd zijn geweest in Duitsland?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 02:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja, dat zou nog kunnen ook. Ik snap ook niet waar die liefde voor de Autobahn vandaan komt. Iedereen lijkt het te kennen.
Hoe zouden ze dat na gaan? Mensen vragen altijd of ik een Duitser ben dus misschien kan ik ze bij de SoS ook wel wijsmaken dat het een Duits rijbewijs is
Bij de SoS kun je gratis een theorieboekje ophalen. 120 pagina's waarvan je de eerste 70 meteen over kunt slaan (veiligheid en drankmisbruik gezever). De volgende 50 kun je in 10 minuten doorheen bladeren.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:22 schreef djmarshal het volgende:
[..]
ik heb maar tijdelijk een liquor id aangevraagd omdat het toch niet bijzonder veel extra koste. Wat betreft afrijden. Hoor je nog bijzondere dingen te weten? Hoe anders is het als in Nederland. Hier mag je rechts afslaan als er geen verbodsbord is bijv. En ik moet nog even kijken hoe het met stopborden is en voorrang want dat lijkt hier ook anders te zijn als in nederland. In NL stoppen en rechts voor laten gaan ook als deze een stopbord heeft. Hier lijkt het of ze maar wat doen. Ik ga vandaag ook nog ff het lesmaterial van de rmv doornemen.
Een 4wd was nog geen optie voor mij, te duur of te afgetrapt en te groot. Ik moet ook nog fatsoenlijk een parkeerplek kunnen vunden als ik terug kom in de stad :-)
In Florida geldt de aanvullende eis dat je zelf ook op een eenrichtingsstraat moet rijden, maar dat zel wel per staat verschillen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:28 schreef Barcaconia het volgende:
-Links afslaan bij een rood stoplicht mag als je een volledige stop maakt, de weg vrij is en de weg waar je in wilt een eenrichtingsstraat is
Je ziet regelmatig mensen die bij ieder stop bord denken dat het een '4-way stop' is en dus dat ze door kunnen rijden omdat het "hun turn is"quote:-Stopborden moet je volledig stoppen
de regel is dat de auto die het eerste bij het kruispunt is (als eerste stilstond) voor gaat. Daarna de 2e, 3e, etc.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:22 schreef djmarshal het volgende:
[..]
... En ik moet nog even kijken hoe het met stopborden is en voorrang want dat lijkt hier ook anders te zijn als in nederland. In NL stoppen en rechts voor laten gaan ook als deze een stopbord heeft. Hier lijkt het of ze maar wat doen. Ik ga vandaag ook nog ff het lesmaterial van de rmv doornemen.
Ik denk ook niet dat de politie moet zien dat je een U-turn maakt en meteen weer door rood rijdt. Ik heb er ook vaak aan gedacht want je hebt er makkelijk de kans voor maar ik denk niet dat ze het waarderen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:31 schreef MeScott het volgende:
Veel van de regels vind ik hier beter dan in Nederland. Rechts door rood is ideaal (op die manier kun je vaak ook rechtdoor door rood: ff rechts door rood, in die straat een U-turn maken en dan op datzelfde kruispunt weer rechts door rood), aan twee kanten inhalen is ook wel fijn, alleen die voorrangregels met stopborden is echt onzin. Het is totaal niet goed voor de doorstroming van het verkeer als een hele rij auto's aan komt rijden, maar omdat er één iemand eerder was moeten ze allemaal ineens stoppen.... Sowieso zijn die stopborden zwaar irritant, er is hier een doorgaande weg met één klein zijweggetje en ze maken er meteen een 3-way stop sign van. Er komt alleen niemand ooit uit dat zijweggetje, dus je stopt voor niets en rijdt weer door. Inmiddels heb ik maar besloten gewoon niet meer te stoppen en te hopen dat er nooit politie staat, wat een onzin. In Nederland zou het gewoon een voorrangsweg zijn, maar hier moet je ál-tijd stoppen
Verder is het rijden hier wel een stuk beter
Op die manier kan je ook naar links, nog een U-turn extra.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:31 schreef MeScott het volgende:
Veel van de regels vind ik hier beter dan in Nederland. Rechts door rood is ideaal (op die manier kun je vaak ook rechtdoor door rood: ff rechts door rood, in die straat een U-turn maken en dan op datzelfde kruispunt weer rechts door rood), aan twee kanten inhalen is ook wel fijn, alleen die voorrangregels met stopborden is echt onzin. Het is totaal niet goed voor de doorstroming van het verkeer als een hele rij auto's aan komt rijden, maar omdat er één iemand eerder was moeten ze allemaal ineens stoppen.... Sowieso zijn die stopborden zwaar irritant, er is hier een doorgaande weg met één klein zijweggetje en ze maken er meteen een 3-way stop sign van. Er komt alleen niemand ooit uit dat zijweggetje, dus je stopt voor niets en rijdt weer door. Inmiddels heb ik maar besloten gewoon niet meer te stoppen en te hopen dat er nooit politie staat, wat een onzin. In Nederland zou het gewoon een voorrangsweg zijn, maar hier moet je ál-tijd stoppen
Verder is het rijden hier wel een stuk beter
En als men exact gelijk aankomt heeft rechts voorrang.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:01 schreef Vitamine_C het volgende:
de regel is dat de auto die het eerste bij het kruispunt is (als eerste stilstond) voor gaat. Daarna de 2e, 3e, etc.
Nou, daar kunnen ze hier ook wat van anders.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 02:19 schreef maartena het volgende:
[..]
En als men exact gelijk aankomt heeft rechts voorrang.
Heeft ook erg veel voordelen.... want als de stoplichten uitvallen, weet iedereen wat er gedaan moet worden, want een kruispunt veranderd dan automatisch in een grote 4-way stop. Ik heb in Nederland wel eens op grotere kruisingen echt enorme chaos meegemaakt bij stoplicht uitval.
In Nederland zijn de regels ook duidelijk, rechs heeft voorrangquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 02:19 schreef maartena het volgende:
[..]
En als men exact gelijk aankomt heeft rechts voorrang.
Heeft ook erg veel voordelen.... want als de stoplichten uitvallen, weet iedereen wat er gedaan moet worden, want een kruispunt veranderd dan automatisch in een grote 4-way stop. Ik heb in Nederland wel eens op grotere kruisingen echt enorme chaos meegemaakt bij stoplicht uitval.
Wat een rete-irritante regel is, die ook nog eens totaal niet logisch is. Het is veel logischer om doorgaand verkeer voorrang te geven, en op gelijkwaardige kruisingen altijd te stoppen. Amerikanen hebben daar iets langer over nagedacht.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 04:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In Nederland zijn de regels ook duidelijk, rechs heeft voorrang
Op grotere kruisingen wordt het hier ook een ramp als de stoplichten uitvallen, ik betwijfel of het veel beter is dan in nederland.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 02:19 schreef maartena het volgende:
want als de stoplichten uitvallen, weet iedereen wat er gedaan moet worden, want een kruispunt veranderd dan automatisch in een grote 4-way stop. Ik heb in Nederland wel eens op grotere kruisingen echt enorme chaos meegemaakt bij stoplicht uitval.
Heel erg vaak zie je stop-borden op kruisingen waar met gemak een voorrangs bord voldoende is. Als er iets is wat de doorstroming niet bevorderd, dan is het wel dat je (vaak voor niets) om de 50 ft moet stoppen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 05:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat een rete-irritante regel is, die ook nog eens totaal niet logisch is. Het is veel logischer om doorgaand verkeer voorrang te geven, en op gelijkwaardige kruisingen altijd te stoppen. Amerikanen hebben daar iets langer over nagedacht.
Waarom doen ze dat? Misschien kan ik daar ook nog wat mee.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:00 schreef djmarshal het volgende:
Argh nog geen US rijbewijs voor mij. Ik moest ondanks mijn internationale rijbewijs toch een "sponsor" meenemen, oftewel iemand die al langer dan een jaar een US rijbewijs heeft. Lekker is dat. Vind maar even iemand die doordeweeks me je op pad wil tijdens werktijd. Ga het volgend jaar nog weleens over doen ofzo.
Bij mij blijven ze het ook zeggen. Ook weleens dat ik een meer Brits accent heb. Op zich niet zo erg, want ik hoef geen vloeiend Texaans te spreken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:06 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat? Misschien kan ik daar ook nog wat mee.
Hebben de anderen in dit topic trouwens ook nog "last" van een Nederlands accent in hun taal? Oftewel, dat iedereen in 1 zin al hoort dat je een buitenlander bent? Of krijg je dat onder de knie?
Ik merk dat ik in 6 weken al behoorlijk wat Engels bijgeleerd heb en mijn spreeksnelheid op vloeiend niveau is, maar nog wel met een, schijnbaar, behoorlijk accent
Ik vind het niet logisch om te moeten stoppen als er nergens ander verkeer te bekennen is...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 05:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat een rete-irritante regel is, die ook nog eens totaal niet logisch is. Het is veel logischer om doorgaand verkeer voorrang te geven, en op gelijkwaardige kruisingen altijd te stoppen. Amerikanen hebben daar iets langer over nagedacht.
Ik hoor het steeds minder. Ze halen er in ieder geval niet meer uit dat het Nederlands is. Nog een paar jaar, dan praat ik net als Maarten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Bij mij blijven ze het ook zeggen. Ook weleens dat ik een meer Brits accent heb. Op zich niet zo erg, want ik hoef geen vloeiend Texaans te spreken.![]()
Tenzij er 1 van de twee een voorrangsweg is. En dan krijg je dus op een redelijk drukke weg dat het verkeer van de niet-voorrangweg dus bijna NOOIT rechtdoor of linksaf kan slaan, zeker in de drukkere uren..... gevolg: Een enorme opbouw van verkeer op de weg die geen voorrangsweg is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 04:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Nederland zijn de regels ook duidelijk, rechs heeft voorrang
Ja, maar daarvoor kun je beter naar BNW gaan.quote:
Klopt, maar 't knipperlicht is hun onbekend.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:41 schreef Barcaconia het volgende:
Amerikanen lijken wel een stuk minder haast te hebben in het verkeer. Ze staan gewoon te wachten bij een 4-way omdat ze geen zin hebben om te kijken wie als eerste was lijkt het wel.
En als ze het een keer vinden..... dan laten ze het 10 minuten lang knipperen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:28 schreef popolon het volgende:
Klopt, maar 't knipperlicht is hun onbekend.
Zowel de nederlandse als de amerikaanse regels hebben voor en nadelen. Veel hangt ook af van de automobilisten zelf en hier denken veel mensen dat een geel stoplicht betekent dat je extra gas moet geven. Binnenkort krijgen we hier rood licht camera's (na jarenlange discussies of dat inbruik op je privacy isquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:37 schreef maartena het volgende:
En misschien zijn de regels in Nederland wel duidelijk...... maar lang niet voor iedereen. Ik ben er in ieder geval zeker van dat er in de VS op een kruispunt minder chaos is bij stoplicht uitval dan in Nederland. Of dat nu komt door verschil in regels, dat mensen zich er wel/niet aan houden, etc.... laat ik dan even in het midden.
Een paar keer dachten mensen dat ik uit zuid-afrika kwam. Brits accent zal wel te maken hebben met het engels dat je op school hebt gehad.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
Bij mij blijven ze het ook zeggen. Ook weleens dat ik een meer Brits accent heb. Op zich niet zo erg, want ik hoef geen vloeiend Texaans te spreken.![]()
Iedereen denkt altijd dat ik gewoon Amerikaan ben omdat mijn Engels redelijk accentloos is.....quote:Op zondag 1 november 2009 05:31 schreef djmarshal het volgende:
mij vragen ze altijd of ik uit "germany" kom. Toch nog maar wat werken aan mijn accent
Dat zal nog wel een tijdje duren voor mijn nederlandse accent compleet verdwenen is. Aan de andere kant, ik weet niet of ik zo blij moet zijn dat ik langzaamaan een southern accent begin te krijgenquote:Op zondag 1 november 2009 19:52 schreef maartena het volgende:
Iedereen denkt altijd dat ik gewoon Amerikaan ben omdat mijn Engels redelijk accentloos is.....
Ik zag de kids hier gisteravond ook al langs de deuren komen, maar ik had gewoon al met vrienden afgesproken om 's avonds wat te gaan eten en drinkenquote:Op zondag 1 november 2009 21:03 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat zal nog wel een tijdje duren voor mijn nederlandse accent compleet verdwenen is. Aan de andere kant, ik weet niet of ik zo blij moet zijn dat ik langzaamaan een southern accent begin te krijgen![]()
Nog meer mensen hier die gisteravond een hoop kinderen aan de deur kreeg? Ik had er 'maar' 25
Er zijn mensen die na 30 jaar nog een accent hebben..... bij mij was het er eigenlijk voordat ik naar de VS verhuisde al zo goed als uit, na 4 jaar met een Amerikaanse te hebben samengewoond....quote:Op zondag 1 november 2009 21:03 schreef devzero het volgende:
Dat zal nog wel een tijdje duren voor mijn nederlandse accent compleet verdwenen is. Aan de andere kant, ik weet niet of ik zo blij moet zijn dat ik langzaamaan een southern accent begin te krijgen
Dat ging bij een vriend van me pas fout. Steak besteld met chips in de VS.quote:Op maandag 2 november 2009 08:39 schreef maartena het volgende:
Fries vs Chips
Proest!quote:Op maandag 2 november 2009 16:02 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat ging bij een vriend van me pas fout. Steak besteld met chips in de VS.![]()
Hij kreeg dus netjes een stapeltje lays natural chips erbij.![]()
Ja, dat is het punt inderdaad.quote:Ik gebruik voornamelijk de Amerikaanse woorden, eigenlijk altijd al, maar uitspraak is dan weer Brits aangeleerd. Volgens mij hebben de meeste Nederlanders dat.
RP?quote:Op maandag 2 november 2009 17:32 schreef RQPS het volgende:
Ik spreek aardig RP, dus de gemiddelde Amerikaan denkt dat ik uit het VK kom. Nu maar hopen dat ik geen Amerikaans accent oppik.
Is het ook duidelijker te horen als je moe bent, of heb je je aparte uitspraak gewoon altijd?quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:20 schreef Epiphone het volgende:
Ik ben zelf Amerikaans, heb een Amerikaans accent. Alleen af en toe komt er een raar accent uit, daaraan hoor je dat ik twee talig ben opgevoed. Mijn vrienden hebben het gedoopt 'Alabama Euro Trash' accent. Wel raar ik was in Brussel op het vliegveld laatst. Toen zei de balie mederwerkster tegen mij, praat maar gewoon Nederlands. Ze hoorde dat ik Nederlands kon. Vond ik wel grappig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Received_Pronunciationquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:01 schreef Bora-Bora het volgende:
RP?
Waren de bijzondere verrichtingen bij jouw ook 5 meter achteruit rijden langs de stoep?quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:42 schreef Barcaconia het volgende:
Vandaag gelukkig mijn rijbewijs gehaaldHet theorie en praktijkexamen verklaart trouwens wel de rijkwaliteiten van de gemiddelde Amerikaan
Thx!!quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:38 schreef maartena het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Received_Pronunciation
Ik heb m'n examen indertijd in Watertown gedaan, bij zo'n state trooper. Vier afslagen naar rechts, omkeren en vier afslagen naar links. Makkie!quote:Op woensdag 4 november 2009 02:27 schreef Barcaconia het volgende:
Recht vooruit rijden en stoppen voor de lijn, dan achteruit een bocht en weer vooruit.
Ik had wel een serieus rijexamen. Ik moest een half uur door het dorp rijden enzo, maar ik reed zoals ik eigenlijk altijd doe, nouja, iets rustiger. Gewoon geslaagd natuurlijk. Met zo'n rijstijl moet je bij het Nederlandse CBR eens aankomenquote:Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb m'n examen indertijd in Watertown gedaan, bij zo'n state trooper. Vier afslagen naar rechts, omkeren en vier afslagen naar links. Makkie!
Ik heb het ook in Watertown gedaan; volgens mij is daar algemeen van bekend dat het in de omgeving de makkelijkste plek. Bovendien de RMV naast de deur. Maar ik heb wel eens iemand gesponsord en de andere examens zijn ook heel makkelijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb m'n examen indertijd in Watertown gedaan, bij zo'n state trooper. Vier afslagen naar rechts, omkeren en vier afslagen naar links. Makkie!
Dat ligt ook een beetje aan het gebied waar je zit, hoor. Jij bent altijd zo van "dé amerikaan bestaat niet" en nou doe je het zelfquote:Op woensdag 4 november 2009 16:17 schreef maartena het volgende:
Maar wel veel minder agressief..... Weinig bumperkleven, voorang verlenen, "late" ritsers krijgen niet zo'n "jij komt er niet tussen" behandeling, etc.....
Was ook een vraag in het theorieexamen:quote:Op woensdag 4 november 2009 16:17 schreef maartena het volgende:
Ik denk dat het ook allemaal wat makkelijker gaat als je al een rijbewijs hebt.... mijn examinator wist dat ik al een rijbewijs had bijvoorbeeld. Na 10 minuten, en 1 keer achteruit in parkeren zei hij dan ook..... "I have seen enough, take us back to the DMV". - Geslaagd zonder fouten natuurlijk.
In Nederland moest ik meerdere malen examen doen.
Rijden Nederlanders beter? Geen idee, ik merk zelf wel dat als je niet hoeft te koppelen/schakelen dat je je hoofd veel beter bij het verkeer hebt..... Maar Amerikanen rijden wel heel anders inderdaad. Geen richting aangeven bijvoorbeeld op de snelweg, ze gooien gewoon pontificaal de auto voor je in de rijstrook.
Maar wel veel minder agressief..... Weinig bumperkleven, voorang verlenen, "late" ritsers krijgen niet zo'n "jij komt er niet tussen" behandeling, etc.....
In New York is het ook wel anders, en in downtown Los Angeles is het ook (omdat het zo druk is) lastig rijden soms met idiote weggebruikers....quote:Op woensdag 4 november 2009 16:20 schreef wonderer het volgende:
Dat ligt ook een beetje aan het gebied waar je zit, hoor. Jij bent altijd zo van "dé amerikaan bestaat niet" en nou doe je het zelfAuto's met een MA nummerplaat worden niet voor niks Massholes genoemd
Als het kan, dan fiets ik overal naar toe. Behalve in de VS. Ik ben daar een keer bijna (expres) van de weg afgereden, terwijl ik aan het wielrennen was, en dat was de laatste keer dat ik ben gaan wielrennen in de VS.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:12 schreef Shivo het volgende:
Ze rijden meer mellow (zelfs in Boston ;')) dan in Europa, maar ze begrijpen het verkeer veel minder goed. Dat merk je met name met fietsers. Ik vind het niet zo raar dat iedereen er hier op hamert dat je een helm op moet met fietsen - ze doen namelijk hun uiterste best om geschept te worden en dan komt zo'n helm goed van pas.
Hier ook, het is alleen niet zo handig (spatbordkleven enzo).quote:Op donderdag 5 november 2009 17:36 schreef RQPS het volgende:
Fietsers zijn hier gewone weggebruikers, je mag dus in het midden van je rijstrook fietsen.
Ik heb nog maar 1 keer een serieus ongeluk gehad op mijn fiets waarbij ik over de andere auto werd geslingerd, maar ik had geluk en alleen mijn fiets had schade. Een collega van mij had minder geluk en moet na 1.5 jaar na afloop misschien een 2de operatie aan zijn schouder ondergaan. Overigens had hij een ongeluk op het zelfde kruispunt als waar ik mijn aanrijding had.quote:Op donderdag 5 november 2009 05:58 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ken drie (3!) collega's die tijdens woonwerkverkeer op de fiets zijn aangereden, twee van hen in Boston en eentje in Indiana. Alle drie hadden ze een helm op, en alle drie hebben ze het ongeluk overleefd, maar iets vertelt me dat het niet loont om te fietsen in de VS. Bedenk ook dat het gros van mijn collega's niet naar z'n werk fietst, dus we hebben het hier al snel over meer dan 10% van de fietsende collega's die is aangereden.
Gelukkig hoef ik me niks aan te trekken van wat jij vindt van mijn helmquote:Op donderdag 5 november 2009 21:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind een helm bij het fietsen ongeveer net zo gay als bij het skieen
Ja, treurig he?quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:56 schreef OMG het volgende:
Zo, net terug van de biometrics afspraak. Dat stelde ook weinig voor.
Ik heb het in 2006 voor het laatst gedaan.... (voor mijn staatsburgerschap). Moest toen mijn 10 vingers afgeven op een machine lezer. Stelde inderdaad weinig voor, ik had een "afspraak" tussen 11:00 1n 11:15, dus om 10:45 stond ik voor de deur..... en dan heb een enorme zaal met 300 stoelen als wachtkamer..... en zaten er welgeteld een stuk of 8 te wachten op dingen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:56 schreef OMG het volgende:
Zo, net terug van de biometrics afspraak. Dat stelde ook weinig voor.
Ik heb daar ook weinig intresse in moet ik eerlijk zeggen.... alhoewel als het om een TV show gaat, dan is zo'n late night show wel mijn favoriet.... alleen denk ik dat Jay Leno's nieuwe show niet echt geweldig is.quote:Op maandag 9 november 2009 01:39 schreef popolon het volgende:
Al geef je geld toe, echt niet dat ik daar ga zitten.
Het was ook puur toeval hoor. Had me voor de 'grap' aangemeld voor tickets, ik denk een maand geleden voor een aantal data en je wordt op basis van loting er uit getrokken. Niks speciaals dus, maar wel een goede reden voor me om even een tripje richting het westen van Amerika te gaan en dat eventueel tot Kerst uit te trekken. Of het nou Conan, Fallon, of Letterman zou zijn had me echt niet veel uitgemaakt. Jay is ook prima, en ben wel eens benieuwd hoe zo iets er aan toe gaatquote:Op maandag 9 november 2009 01:41 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zou best een keer bij Leno willen kijken opzich. Alleen het is niet mijn prioriteit dus ik ga er ook waarschijnlijk niet naartoe. Eerst moet ik nog naar Nascar, Football, Baseball, etc etc
Ik doe aan Facebook, maar niet als Lyrebird.quote:Op maandag 9 november 2009 03:53 schreef maartena het volgende:
Wie hier doet er trouwens ook aan facebook?
http://www.facebook.com/maartena
Bij mij was het eerst Baseball dat ik intensief ben gaan volgen; ben ook een paar keer naar Fenway geweest, en afgelopen jaar naar de Reds - Red Sox in Cincinnati. American Football had ik ook wel moeite mee, maar als je dat een paar keer met vrienden hebt gezien dan begrijp je er snel meer van. Wel vrienden uitzoeken die je geduldig uit kunnen leggen wat bijvoobeeld pass interference is, en waarom ze niet vaker bij een 4th down proberen om weer een 1st down te krijgen (snap ik nog steeds niet). Wat ik ook nog steeds niet snap, is waarom ze niet meer laterals gooien.quote:Op maandag 9 november 2009 01:46 schreef Barcaconia het volgende:
Binnenkort ga ik naar een hockeywedstrijd van de Muskegon Lumberjacks () Dat lijkt me wel prachtig eigenlijk. NFL snap ik allemaal nog niet zoveel van, tja, Europeaan he... Baseball begin ik steeds mooier te vinden. Ik speel het af en toe zelf en ik kijk het ook op TV tegenwoordig.
Ik begrijp zelfs van jouw post niksquote:Op maandag 9 november 2009 12:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Bij mij was het eerst Baseball dat ik intensief ben gaan volgen; ben ook een paar keer naar Fenway geweest, en afgelopen jaar naar de Reds - Red Sox in Cincinnati. American Football had ik ook wel moeite mee, maar als je dat een paar keer met vrienden hebt gezien dan begrijp je er snel meer van. Wel vrienden uitzoeken die je geduldig uit kunnen leggen wat bijvoobeeld pass interference is, en waarom ze niet vaker bij een 4th down proberen om weer een 1st down te krijgen (snap ik nog steeds niet). Wat ik ook nog steeds niet snap, is waarom ze niet meer laterals gooien.
http://www.facebook.com/Shiv0quote:Op maandag 9 november 2009 03:53 schreef maartena het volgende:
Ik, maar alleen voor mensen die ik op een andere manier niet via internet spreek, zoals familie en bepaalde RL kennissen.quote:Op maandag 9 november 2009 03:53 schreef maartena het volgende:
Page not found....quote:
Lijkt er op dat we er midden in zittenquote:
http://en.wikipedia.org/w(...)2the_next_big_one.22quote:Op maandag 9 november 2009 18:56 schreef maartena het volgende:
1 van de redenen waarom ik nooit in het "deep south" zou willen wonen.
quote:Op maandag 9 november 2009 12:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik doe aan Facebook, maar niet als Lyrebird.
Ik moest hardop lachen...quote:Op maandag 9 november 2009 19:39 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)2the_next_big_one.22
Ach, dat komt hooguit eens in de zoveel decennia voor..... Het orkaanseizoen is elk jaar weer hetzelfde liedje.quote:Op maandag 9 november 2009 19:39 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)2the_next_big_one.22
Ik denk dat we dinsdag/woensdag vooral veel regen krijgen en 'stevige' wind; een beetje zoals dennis in 2005. Maar jij zult er waarschijnlijk meer last van krijgen dan ik.quote:Op maandag 9 november 2009 19:36 schreef MeScott het volgende:
[..]
Lijkt er op dat we er midden in zittenMerk er niks van overigens, het regent, maar daar blijft het bij
Ik reis er precies achteraan. Kom donderdag in Florida. Zou gewoon goed moeten gaan.quote:Op dinsdag 10 november 2009 04:24 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik denk dat we dinsdag/woensdag vooral veel regen krijgen en 'stevige' wind; een beetje zoals dennis in 2005. Maar jij zult er waarschijnlijk meer last van krijgen dan ik.
530 euro, voor retourtje van Dusseldorf - LAXquote:Op woensdag 11 november 2009 23:32 schreef nelisb het volgende:
Zeker niet. Vanaf waar?
Vrijdag weer in Amerika. Miami dit keer.
Nope, da's goedkoop tegenwoordig.quote:Op woensdag 11 november 2009 23:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Een retourtje LAX, voor ong. 550 euro is geen rip-off right?
Vraag je stagebedrijf wat ze weten. Zeker in/rond New York moet genoeg te vinden zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:28 schreef Nallie het volgende:
Hallo,
Ik ga volgend jaar augustus/september voor een duur van 3 maanden stage lopen in New York
Dit is op eigen initiatief dus niet via universiteit of iets dergelijks.
Nu moet ik natuurlijk ergens slapen/wonen .
Nu is mijn vraag dus of een van jullie dit weleens heeft gedaan en/of weet hoe je dan het beste kan zoeken.
Ik ben bekend met craigslist.org, maar ik regel liever iets, wat verder van te voren!
Reacties zijn welkom
De prijzen zijn vanuit Londen meestal veel interessanter, indd.quote:Op donderdag 12 november 2009 00:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
530 euro, voor retourtje van Dusseldorf - LAX
LOL, ik zie net dat vanaf waar ik woon, in Londen, kost het slechts 460 euro voor een retourtje, van Heathrow - LAX. Daar hoef ik verder niet over na te denken![]()
Als je stage bedrijf je verder niet kan helpen is craigslist eigenlijk je enige optie, tenzij je veel geld wil uitgeven aan een broker natuurlijk. Ik zou me ook geen zorgen maken over het regelen van een slaapplek in de 4-6 weken voor je vertrekt, dat moet makkelijk te doen zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:28 schreef Nallie het volgende:
Hallo,
Ik ga volgend jaar augustus/september voor een duur van 3 maanden stage lopen in New York
Dit is op eigen initiatief dus niet via universiteit of iets dergelijks.
Nu moet ik natuurlijk ergens slapen/wonen .
Nu is mijn vraag dus of een van jullie dit weleens heeft gedaan en/of weet hoe je dan het beste kan zoeken.
Ik ben bekend met craigslist.org, maar ik regel liever iets, wat verder van te voren!
Reacties zijn welkom
En de kleren een keer dragen. Kleding met een.... zweetgeurtje is natuurlijk niet meer nieuw. (En ja, een Amerikaanse die wij kenden en terugkeerde naar Nederland waar ze al jaren woonde, en ook even had ingeslagen bij een familie bezoek.... daar zat de Nederlandse douane dus ook af en toe aan de kleren te RUIKEN toen ze uit de rij werd gehaald....quote:Op woensdag 18 november 2009 02:13 schreef Shivo het volgende:
Uit de verpakking halen en de bonnetjes via de post opsturen en ze kunnen je niks maken.
Voor de Yanks is het een stuk duurder gelukkigquote:Op woensdag 11 november 2009 23:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Een retourtje LAX, voor ong. 550 euro is geen rip-off right?
maar goed als ik onder de 430¤ zit waarom dan moeilijk doen? Ik hb de bonnen en kan het aantonen.quote:Op woensdag 18 november 2009 02:13 schreef Shivo het volgende:
Uit de verpakking halen en de bonnetjes via de post opsturen en ze kunnen je niks maken.
$800 ongeveer, dus qua dollar/euro verhouding klopt dat volgens mij redelijk.quote:Op woensdag 18 november 2009 03:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor de Yanks is het een stuk duurder gelukkig
Mee eens. Dat Amerikaanse slootwater dat je overal krijgt vind ik verschrikkelijk. Starbucks is duur, maar je krijgt wel een goede bak koffie mee.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:05 schreef Shivo het volgende:
Starbucks is nou juist de enige koffie die nog wel een beetje te drinken is.
Graag 1200 dollarquote:Op woensdag 18 november 2009 06:22 schreef maartena het volgende:
[..]
$800 ongeveer, dus qua dollar/euro verhouding klopt dat volgens mij redelijk.
LAX - AMS = $854 met United.quote:
Afgelopen week heb ik een nieuw paspoort afgehaald. Vond het toch wel wat hebben, dat ik het vorige paspoort in Boston aan heb gevraagd en deze in Tokyo.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:43 schreef wonderer het volgende:
Ik moet nog naar Boston voor een nieuw paspoort... niet vergeten, de mijne verloopt in februari
Ik ga dadelijk met kerst ook naar huis. Ik vind het weer hier tot nu toe nog heerlijk, dat schijnt in NL wel anders te zijn...quote:Op vrijdag 20 november 2009 06:28 schreef popolon het volgende:
Straks kerst in NL: Nat en pokkeweer, zoals altijd. Liever wat sneeuw dan.
Ik hou m'n hart vast met die kleine in het vliegtuig.![]()
Ik vind op vakantie naar Nederland gaan ook wel iets hebben eigenlijkquote:Op vrijdag 20 november 2009 14:19 schreef Shivo het volgende:
Vanavond naar Las Vegas voor een roadtrip van een week; Grand Canyon, Death Valley, Yosemite, Sequoia. Op vakantie in eigen land is
En ik heb daar zo'n hekel aan he.....quote:Op vrijdag 20 november 2009 06:28 schreef popolon het volgende:
Straks kerst in NL: Nat en pokkeweer, zoals altijd. Liever wat sneeuw dan.
Ik hou m'n hart vast met die kleine in het vliegtuig.![]()
Op de bonnefooi. Ben 6 maanden werkloos geweest, en toen ergens aangenomen...... heeft ons wel een flinke zooi spaarcenten gekost.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:23 schreef Halve_Maen het volgende:
hoe hebben jullie eigenlijk jullie werk in de VS geregeld? In nederland/vs lopen zoeken, via internet?
quote:Op maandag 9 november 2009 20:32 schreef maartena het volgende:
Branden Democrats doen verder in California meer schade dan aardbevingen.
Ziet er goed uit!quote:Op zaterdag 21 november 2009 06:38 schreef popolon het volgende:
M'n deck is eindelijk af, wat een project.
Bevallen de IOUs?quote:Op zaterdag 21 november 2009 06:25 schreef maartena het volgende:
Goh de paar keren dat je langs komt StefanP.... moet je er ook altijd weer een politieke draai aan geven.
Blijf dan maar gewoon helemaal weg.
Moet je daar nou extra belasting over betalen? Wij wel namelijk... leefbaar oppervlak = belastingquote:Op zaterdag 21 november 2009 06:38 schreef popolon het volgende:
M'n deck is eindelijk af, wat een project.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |