abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 oktober 2009 @ 23:58:10 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73735046
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:43 schreef Shivo het volgende:
Bruins wil ik inderdaad ook nog naar toe. Best grappig dat ijshockey en basketbal in dezelfde hal worden gespeeld, terwijl de seizoenen ook redelijk parallel lopen.
En ook nog eens de nodige concerten tussendoor, en eventueel andere evenementen zoals indoor motorcross, gymnastiek, bull riding, gevechten/boxen, etc.... allemaal zaken waarvan ik weet dat ze in het Honda Center plaatsvinden. En het Honda Center heeft ook altijd Disney On Ice en kunstschaatsen enzo.

In het geval van IJshockey (en andere ijssporten) echter, kan men over 1 nacht ijs. Binnen 12 uur ligt er een een laag ijs die klaar is voor wat voor sport dan ook, inclusief geschilderde logo's etc. Ze beginnen 's nachts na de vorige show - wat dat dan ook was - en de volgende middag is het ijs klaar.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:00:35 #52
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73735132
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:34 schreef regularjoeback het volgende:
Hopelijk niet en of je het nou leuk vindt of niet jongen, President Obama heeft nog rustig tot 2012 te gaan. IK ben blij dat daar een democraat zit in plaats van een republikein!
Ik ben blij dat er eindelijk een president zit met een stel hersens, die fatsoenlijk kan spreken, intelligent overkomt, en door de rest van de wereld ook gezien wordt als iemand waarmee te praten valt.

Of dat nu een R of een D is.... maakt me niet eens zo gek veel uit, zolang ie maar niet zo'n idioot is als Bush.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:10:29 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73735398
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hal heb je zo omgebouwd.

In LA spelen er 3 teams en zijn er ook nog andere evenementen
Tot vorig jaar speelden er ook nog een ML Lacrosse team (Riptide) en een Arena Football team, dus 5 teams. Alleen zijn deze teams beiden failliet gegaan..... aan de westkust is er gewoon geen interesse in Lacrosse, en arena Football kwam ook niet van de grond.

We missen alleen nog een NFL team, maar als het nieuwe stadion wordt goedgekeurd dan zou dat in 2011 wel eens anders kunnen worden.
-
pi_73736654
Ook nog een WNBA team, maar het gaat over het seizoen, volgens mij spelen alleen de Kings, Clippers en Lakers op het zelfde moment

Ijs gaat er overigens niet uit, dat ligt er altijd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73737677
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 01:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook nog een WNBA team, maar het gaat over het seizoen, volgens mij spelen alleen de Kings, Clippers en Lakers op het zelfde moment

Ijs gaat er overigens niet uit, dat ligt er altijd
Het is best wel merkwaardig voor een Amerikaanse sport om 2 teams uit dezelfde league in dezelfde sporthal te hebben...
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_73737997
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik heb meer het idee dat er nu schoon schip gemaakt wordt van de afgelopen 8 jaar ellende.
En dat mag wat kosten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_73738115
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 02:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

En dat mag wat kosten.
Gelukkig is onder Bush de staatsschuld niet opgelopen...
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 03:49:54 #58
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_73738138
't Zou leuk zijn als dit topic niet teveel een politiek tintje krijgt. Daar zijn al vijfduizendzeshonderddrieentachtig andere topics over.

Ongeveer dan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_73738188
Vanavond eens bij Famous Dave's gegeten. Goed te doen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_73738212
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 03:40 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Das zo iets als een VW polo vergelijken met een Ferrari
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73738934
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 03:40 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Hahaha exactly!
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:57:08 #62
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_73745886
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 03:49 schreef popolon het volgende:
't Zou leuk zijn als dit topic niet teveel een politiek tintje krijgt. Daar zijn al vijfduizendzeshonderddrieentachtig andere topics over.

Ongeveer dan.
Inderdaad. Daar heb ik in dit topico ook weinig behoefte aan...

Vandaag komen mijn ouders even kijken waar ik woon. Dit weekend naar Mackinac Island en volgende week nog wat leuke uitstapjes
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_73748493
Mijn ouders zijn vorig jaar langs geweest, en twee weken terug mijn broertje met vriendin. Erg leuk om familie op bezoek te krijgen
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:35:50 #64
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_73749284
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 04:13 schreef OMG het volgende:
Vanavond eens bij Famous Dave's gegeten. Goed te doen.
Sunday Brunch Buffet bij Famous Dave's
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_73762285
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:18 schreef Q.E.D. het volgende:
En alweer een tip: Country... (Sorry, ik vind het leuk)

Is dat jongentje van de ballon al gevonden?
Hij zat helemaal niet in de ballon.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:07:56 #66
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73762338
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 08:23 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

Hahaha exactly!
De kosten van dat recovery plan + gezondheidszorg van Obama... Daar kun je 200 keer Irak van binnenvallen.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:08:19 #67
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73762350
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 21:06 schreef RQPS het volgende:

[..]

Hij zat helemaal niet in de ballon.
Ik zag het ook.
pi_73825262
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 02:16 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik vind al die bieren hier een beetje te light. Sam Adams is inderdaad de enige waar nog wat smaak aan zit, maar echt lekker vind ik het niet. Budweiser is ook wel redelijk goed te drinken, dat is dan ook wat ik meestal bestel.
Imo brouwt de gemiddelde amerikaanse micro-brewery veel beter bier dan het standaard nederlandse grolsch/heineken bocht (hoewel het kanon wel erg lekker was ). Ook heineken export is niet te zuipen. Veel amerikaanse IPAs zijn vaak erg "hoppig", iets wat niet iedereen apprecieert.

In sommige liquorstores hier verkopen ze mijn favoriete belgische bier: westmalle trippel, maar ik vind $7 per flesje net iets te veel om dat nou dagelijks te gaan drinken.
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:13:18 #69
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_73827746
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:22 schreef devzero het volgende:

[..]

Imo brouwt de gemiddelde amerikaanse micro-brewery veel beter bier dan het standaard nederlandse grolsch/heineken bocht (hoewel het kanon wel erg lekker was ).
100% mee eens.

't Kanon was vooral zwaar, niet echt lekker vergeleken met een gemiddelde micro brew.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_73828171
Als je ooit vlakbij Phoenix zit, moet je naar Tempe gaan. Naar een micro brewery dat Four Peaks heet. Hun bier heet Kilt Lifter en is erg lekker. Als je van IPA houdt is hun Hop Knot ook erg lekker. Trouwens de hamburgers zijn ook goed te eten.
So here I was right...
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:37:32 #71
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_73828684
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:23 schreef Epiphone het volgende:
Als je ooit vlakbij Phoenix zit, moet je naar Tempe gaan. Naar een micro brewery dat Four Peaks heet. Hun bier heet Kilt Lifter en is erg lekker. Als je van IPA houdt is hun Hop Knot ook erg lekker. Trouwens de hamburgers zijn ook goed te eten.
Goeie toko, idd. Je kan er ook lekker alle Vikings wedstrijden kijken, want de eigenaren zijn fans
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:39:34 #72
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_73828767
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:37 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Goeie toko, idd. Je kan er ook lekker alle Vikings wedstrijden kijken, want de eigenaren zijn fans
En na een paar Kiltlifters kan je een paar blokken verderop siliconen tieten en bar fights checken bij Dos Gringos
pi_73829347
Haha, je kan dus van alles doen. Nooit geweest eigenlijk bij Dos Gringos. Wel leuk?
So here I was right...
  maandag 19 oktober 2009 @ 00:02:02 #74
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_73829546
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:55 schreef Epiphone het volgende:
Haha, je kan dus van alles doen. Nooit geweest eigenlijk bij Dos Gringos. Wel leuk?
Het publiek trekt me totaal niet (een hoop zwaar opgemaakte, chirurgisch bijgewerkte ASU coeds en veel frat boys), maar het is wel geinig om een tijdje van een afstand te observeren.
pi_73830113
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 00:02 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Het publiek trekt me totaal niet (een hoop zwaar opgemaakte, chirurgisch bijgewerkte ASU coeds en veel frat boys), maar het is wel geinig om een tijdje van een afstand te observeren.
Dat publiek trekt mij dus ook niet. Maar lijkt me wel leuk om een keer te bekijken.
So here I was right...
pi_73830960
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:22 schreef devzero het volgende:

[..]

Imo brouwt de gemiddelde amerikaanse micro-brewery veel beter bier dan het standaard nederlandse grolsch/heineken bocht (hoewel het kanon wel erg lekker was ). Ook heineken export is niet te zuipen. Veel amerikaanse IPAs zijn vaak erg "hoppig", iets wat niet iedereen apprecieert.

In sommige liquorstores hier verkopen ze mijn favoriete belgische bier: westmalle trippel, maar ik vind $7 per flesje net iets te veel om dat nou dagelijks te gaan drinken.
Nee man, veel te plat dat Amerikaanse bier. Er zitten er heus wel bij die erg goed wegdrinken, maar als ik gewoon zin heb in een biertje zonder risico dan is een Grolsch de beste keuze. Bij microbreweries is het altijd weer afwachten of het wat is, zeker bij degene die iedere paar weken van 'menu' wisselen (zoals John Harvards hier).
Jesus saves but death prevails.
  maandag 19 oktober 2009 @ 01:36:29 #77
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_73831166
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 01:19 schreef Shivo het volgende:

[..]

Nee man, veel te plat dat Amerikaanse bier. Er zitten er heus wel bij die erg goed wegdrinken, maar als ik gewoon zin heb in een biertje zonder risico dan is een Grolsch de beste keuze. Bij microbreweries is het altijd weer afwachten of het wat is, zeker bij degene die iedere paar weken van 'menu' wisselen (zoals John Harvards hier).
Dat zal dan per 'regio' verschillen maar de beste bieren heb ik niet in Belgie of Duitsland maar in de VS gedronken.
  maandag 19 oktober 2009 @ 01:42:21 #78
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_73831248
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 01:36 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat zal dan per 'regio' verschillen maar de beste bieren heb ik niet in Belgie of Duitsland maar in de VS gedronken.
Same here
  maandag 19 oktober 2009 @ 03:42:14 #79
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_73832610
Vandaag en gisteren Mackinac Bridge en Mackinac Island gedaan. Best mooi om te zien, een eiland waar geen auto's toegestaan zijn en al het vervoer met de fiets of paard en wagen gedaan wordt.
Op de terugweg via binnendoorweggetjes de hele dag onderweg geweest. Erg mooie plaatsen gezien. De plaatsjes waar McD en collega's nog niet doorgedrongen zijn vind ik nog steeds erg mooi. Waar de mensen nog een normaal postuur hebben en Amerika nog echt Amerika is.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 19 oktober 2009 @ 06:49:38 #80
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73833067
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 01:36 schreef popolon het volgende:
De VS heeft inderdaad aardig goede bieren. Het aantal microbreweries is in de afgelopen 15 jaar toegenomen, en daar komen heel wat heerlijke bieren vandaan.

Maar.... toch is het erg moeilijk te concurreren met Palm of Franziskaner Weissbier, om maar even mijn favoriete Belgische en Duitse bieren op te noemen. Qua pubbieren is Boddingtons ook erg lekker.
-
  maandag 19 oktober 2009 @ 09:40:47 #81
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73834499
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:13 schreef popolon het volgende:

[..]

100% mee eens.

't Kanon was vooral zwaar, niet echt lekker vergeleken met een gemiddelde micro brew.
Amerikanen zijn toch ook veel voorzichtiger met alcohol (lees: ze gebruiken veel minder vaak) ?
pi_73835363
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:40 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Amerikanen zijn toch ook veel voorzichtiger met alcohol (lees: ze gebruiken veel minder vaak) ?
Er wordt idd minder gedronken (gezopen) in de VS, alhoewel studenten er best wel wat van kunnen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_73837659
Tvp, wil nog steeds wel verhuizen, denk ik. Helaas ziet mijn vrouw het niet zitten.
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:50:32 #84
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73837836
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:45 schreef nelisb het volgende:
Tvp, wil nog steeds wel verhuizen, denk ik. Helaas ziet mijn vrouw het niet zitten.

En wat wordt het? Je vrouw of de USA?
pi_73838275
Dan toch wel mijn vrouw, ze twijfelt zelf ook nog steeds erover. Ze is bang haar familie/vrienden te missen, ik heb daar minder last van.
Als we gaan wordt het Californië aangezien daar ook heel veel familie van haar woont.
I
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:04:36 #86
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73838325
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:03 schreef nelisb het volgende:
Dan toch wel mijn vrouw, ze twijfelt zelf ook nog steeds erover. Ze is bang haar familie/vrienden te missen, ik heb daar minder last van.
Als we gaan wordt het Californië aangezien daar ook heel veel familie van haar woont.
I
Als je daar al familie hebt moet je dus alleen nog vrienden maken. En werk vinden, en je vrouw moet er überhaupt heen willen natuurlijk... Maar dat is inderdaad een lastige afweging.
pi_73838429
Mijn vrouw twijfelt nu door mij. Ik wil opzich graag, zij heeft zoiets als dat zijn droom is kunnen we het bijvoorbeeld proberen voor een jaar en dan altijd verder kijken, dan kan ook ik ervaren in dat jaar het het echt is wat ik wil. Werk lukt opzich wel,aangezien een aantal familieleden een eigen bedrijf hebben. Maar goed dan is het nog niet zo makkelijk om binnen te komen.
pi_73883949
heel wat anders.. ze zijn weer aan het filmen bij mij in de straat voor de nieuwe film van Ben Affleck genaamd "The Town". Best een spektakel. Ze hadden het een paar dagen (week) uitgesteld ivm het slechte weer, maar ze gaan nu weer filmen. Overmorgen moet het hoogtepunt zijn, dwz ze gaan een auto in brand steken. Volgens het script verbranden ze dan de eerste vluchtauto en stappen ze over in de volgende.

Ik heb Ben Affleck zelf nog niet gespot. Ook was Tom Cruise afgelopen week al volop aan het filmen voor zijn nieuwe film, samen met Cameron Diaz.

Dit alles in Boston. Hier een slecht filmpje van de shietscene bij Pizzeria Regina:
*plop*
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:43:14 #89
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73890101
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:17 schreef Lyrebird het volgende:
Er wordt idd minder gedronken (gezopen) in de VS, alhoewel studenten er best wel wat van kunnen.
Er wordt in de leeftijds categorie 21-25 denk ik meer gezopen dan in Nederland. Echter in de categorie 15-20 is het in Nederland een stuk erger.

Er zijn veel twintigers die na 21 pas echt drank ontdekken. Daarvoor kon je ook al drinken op feestjes enzo, want daar werd natuurlijk toch al drank geschonken, maar op je 21e kun je naar elke kroeg, elke liquor store, elke bar, en zuipen maar.

Ik zeg wel eens tegen Amerikanen: "I pretty much STOPPED drinking at 21" - want toen ik 21 was zat ik al vanaf mijn 15e in de lokale kroegen, had ik al jeugd-camping en zuip-vakanties gehad, ben ik vele malen echt stom dronken en stoned geweest.... en tegen de tijd dat ik 21 werd had ik die periode wel een beetje "gehad" en begon ik een stuk serieuzer over het leven na te denken.

Bij Amerikanen is het dus vaker zo dat men pas in de jonge jaren 20 echt ontdekt waar de grenzen liggen met drank, terwijl jongeren in Nederland die grenzen vaak al grondig hebben verkend.
-
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:57:27 #90
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73890574
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:41 schreef djmarshal het volgende:
heel wat anders.. ze zijn weer aan het filmen bij mij in de straat voor de nieuwe film van Ben Affleck genaamd "The Town". Best een spektakel. Ze hadden het een paar dagen (week) uitgesteld ivm het slechte weer, maar ze gaan nu weer filmen. Overmorgen moet het hoogtepunt zijn, dwz ze gaan een auto in brand steken. Volgens het script verbranden ze dan de eerste vluchtauto en stappen ze over in de volgende.

Ik heb Ben Affleck zelf nog niet gespot. Ook was Tom Cruise afgelopen week al volop aan het filmen voor zijn nieuwe film, samen met Cameron Diaz.

Dit alles in Boston. Hier een slecht filmpje van de shietscene bij Pizzeria Regina:
Leuk

Hier in California gebeuren dat soort dingen ook om de haverklap.... Hier in Orange hebben ze echt een ouderwets, nauwelijks aangetaste binnenstad.... en vaak als ze weer eens een typsiche east-coast stijl stadje nodig hebben zetten ze hier de boel af.

Ook leuk: Ze filmen dan ook wel eens voor kerstfilms. En in plaats van een stadje met sneeuw op te zoeken, gooien ze gewoon de hele straat onder met nepsneeuw, en acteren ze gewoon met 20+ graden celcius in dikke winter kleren.

Beroemdheden kom je nog wel eens tegen hier....... als je buiten de meest toeristische plekken blijft, want daar komen ze meestal niet.

Heb zelf o.a. Matthew Perry, Sandra Bullock en haar wederhelft (hoe heet ie ook alweer?), Ahhnold Schwarzenegger, Bob Saget en wat minder bekenden waar ik de naam niet meer van kan herrinneren gezien..... Meestal is het mijn vrouw die dan zegt "hee, daar heb je (naam persoon)!" waarop ik dan antwoord: "Huh, wie?" Ik hou me niet zo bezig met beroemdheden eigenlijk

In Los Angeles kun je nog veel meer tegen komen, maar daar kom ik niet zo heel vaak meer de laatste jaren, hooguit 2 of 3 keer per jaar, en dat is veel.
-
pi_73913725
ik ben ook wel verbaasd over het aantal mensen wat opgetrommeld wordt voor zo'n film scene. Gisteren hebben ze een achtervolgings scene gefilmd en er waren wel zo'n 100 man bij betrokken. Van acteurs, cameramensen tot beveiliging.

maartena: de LAA doen het niet zo goed.. gisteren weer verloren.. volg je het nog echt ? 3-1 achter. Het heeft er alle schijn van dat de NYY de worldseries dit jaar gaan winnen.
*plop*
pi_73916151
Hallo, ik studeer waarschijnlijk over een jaar af. Ik heb dan mijn Master degree American Studies en ik wil graag naar de States vertrekken om daar helemaal opnieuw te gaan beginnen. Dat hoeft uiteraard niet direct, maar in principe wil ik toch wel binnen een aantal jaar de stap gaan maken.
Het probleem is dat mijn studie vrij divers is en je dus eigenlijk niet opleidt tot een bepaald beroep, de mogelijkheden zijn eindeloos laat ik maar zeggen. Waar begin je ergens als je vanuit de Nederland als afgestudeerde aan de bak wil komen in Amerika? Hopelijk hebben jullie wat tips voor me
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_73923372
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Er wordt in de leeftijds categorie 21-25 denk ik meer gezopen dan in Nederland. Echter in de categorie 15-20 is het in Nederland een stuk erger.

Er zijn veel twintigers die na 21 pas echt drank ontdekken. Daarvoor kon je ook al drinken op feestjes enzo, want daar werd natuurlijk toch al drank geschonken, maar op je 21e kun je naar elke kroeg, elke liquor store, elke bar, en zuipen maar.

Ik zeg wel eens tegen Amerikanen: "I pretty much STOPPED drinking at 21" - want toen ik 21 was zat ik al vanaf mijn 15e in de lokale kroegen, had ik al jeugd-camping en zuip-vakanties gehad, ben ik vele malen echt stom dronken en stoned geweest.... en tegen de tijd dat ik 21 werd had ik die periode wel een beetje "gehad" en begon ik een stuk serieuzer over het leven na te denken.

Bij Amerikanen is het dus vaker zo dat men pas in de jonge jaren 20 echt ontdekt waar de grenzen liggen met drank, terwijl jongeren in Nederland die grenzen vaak al grondig hebben verkend.
Werkelijk? Hier gaan ze elk weekeind met een fake ID naar de liquor store, om zich vervolgens volledig lam te zuipen.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:18:09 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73925888
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:10 schreef RQPS het volgende:
Werkelijk? Hier gaan ze elk weekeind met een fake ID naar de liquor store, om zich vervolgens volledig lam te zuipen.
Ik zeg ook niet dat het niet gebeurd..... ik zeg dat het minder gebeurd. Een fake ID is natuurlijk wel strafbaar, en jongeren hebben ook niet altijd de mogelijkheid om ergens te kunnen zuipen, e.g. doordat ze thuis wonen etc.

Ik denk alleen dat er in Nederland meer gezopen wordt onder de 21, en minder gezopen boven de 21.
-
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:18:48 #95
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73925916
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 14:23 schreef djmarshal het volgende:
maartena: de LAA doen het niet zo goed..
Mond dicht. Nu.

Pssst....
-
pi_73927346
Hoelang mag je eigenlijk in Amerika zijn als je een beetje vakantie wil en een beetje werken?
Ik wil weg uit nederland voor een tijdje, heb rust en een andere omgeving nodig. Nu wil ik graag naar Californie omdat daar familie woont. Ik kan dus slapen bij familie van mijn vrouw en eventueel bij een tante van haar werken.
Hoelang kan ik maximaal verblijven? Zit zelf te denken aan max 6 maanden.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:02:42 #97
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73927665
90 dagen op een toeristenvisum.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73928136
3 maanden dus. Mag ik dan wel werken?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:29:16 #99
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_73928648
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:15 schreef nelisb het volgende:
3 maanden dus. Mag ik dan wel werken?
Niet legaal
pi_73928972
Dan maar niet werken, pfff.
Maakt het nog wat uit dat het familie van mijn vrouw is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')