abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 december 2009 @ 14:07:29 #241
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_76139493
quote:
Op maandag 28 december 2009 07:24 schreef DionysuZ het volgende:
ik heb geen zin in nóg een herhaling van zetten. Er is in voorgaande topics al meermalen besproken waarom 95% van de kroegen roken toestonden en jullie waren er gewoon bij. Het is gewoon óf een erg slecht geheugen of botweg negeren van argumenten. In beide gevallen komt een herhaling van de argumenten niet aan.
Jij hebt niet opgelet. Als jij met je stomme kop expres in een rokerige omgeving gaat werken heb je geen poot om op te staan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 28 december 2009 @ 17:12:31 #242
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_76147001
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij hebt niet opgelet. Als jij met je stomme kop expres in een rokerige omgeving gaat werken heb je geen poot om op te staan.
De enige 'tegenargumenten' die ik gehoord heb is dat je dan maar een andere beroepstak moet gaan zoeken, maar moet accepteren dat er gerookt wordt of zelf maar een kroeg moet beginnen. Roken en kroeg is niet onlosmakelijk met elkaar verbonden. Net zo min als loodhoudende verf en schildersbedrijf, onopvallende kleding en wegwerkers, niet-beschermende kleding en accessoires en de ME, etc.

Het gaat hier gewoon om bescherming van de werknemers. Iedere werknemer in Nederland heeft recht op een rookvrije werkplek, ook horecawerknemers.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_76148791
quote:
Op maandag 28 december 2009 17:12 schreef DionysuZ het volgende:

Het gaat hier gewoon om bescherming van de werknemers. Iedere werknemer in Nederland heeft recht op een rookvrije werkplek, ook horecawerknemers.

Prima maar de totale mislukking van deze wet in de horeca geeft wel aan dat het personeel blijkbaar niet van dat recht gebruik wil maken.
  maandag 28 december 2009 @ 18:39:53 #244
pi_76150181
quote:

[..]

De enige 'tegenargumenten' die ik gehoord heb is dat je dan maar een andere beroepstak moet gaan zoeken, maar moet accepteren dat er gerookt wordt of zelf maar een kroeg moet beginnen.
En terecht. Als je niet tegen bloed kan word je geen dokter. Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk als je in een kroeg gaat werken en dan gaat klagen over rook.
quote:
Roken en kroeg is niet onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Dat maak jij niet uit voor iemand anders.
quote:
Net zo min als loodhoudende verf en schildersbedrijf, onopvallende kleding en wegwerkers, niet-beschermende kleding en accessoires en de ME, etc.
Als bezoekers willen roken met uitgaan hoort het er wel bij. Hebben klanten wel eengs gevraagd naar lood of oplosmiddelen als ze aan de bar zitten?
quote:
Werknemers met hoogtevrees moeten geen glazenwasser willen worden.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_76155588
quote:

De enige 'tegenargumenten' die ik gehoord heb is dat je dan maar een andere beroepstak moet gaan zoeken, maar moet accepteren dat er gerookt wordt of zelf maar een kroeg moet beginnen. Roken en kroeg is niet onlosmakelijk met elkaar verbonden. Net zo min als loodhoudende verf en schildersbedrijf, onopvallende kleding en wegwerkers, niet-beschermende kleding en accessoires en de ME, etc.
Nee, maar het horecabedrijf en het naar de zin maken van je klanten zijn wel onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dan moet je kiezen met wat voor klanten je een rendabel bedrijf gaat voeren, i.c. rookvrije klanten of rokende en meerokende klanten. De uitbater kan kiezen, en de werknemer kan vervolgens de uitbater kiezen.
quote:
Nee hoor, het gaat hier om een maatregel die de rokers van het roken af moet krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 28 december 2009 @ 21:32:25 #246
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_76158100
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Prima maar de totale mislukking van deze wet in de horeca geeft wel aan dat het personeel blijkbaar niet van dat recht gebruik wil maken.
Totale mislukking? De cafeetjes waar ik regelmatig kom zijn nog steeds rookvrij. Wat mij betreft is het dus geslaagd!
Life is what you make it.
  dinsdag 29 december 2009 @ 00:15:05 #247
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_76165719
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:46 schreef DionysuZ het volgende:
fijn dat mijn vooroordeel over de fanatieke rokers in deze topic weer word bevestigd. Geven geen ruk om de gezondheid van kroegpersoneel, als ze maar hun sigaretje kunnen roken.
Man dat kroeg personeel rookt net zo hard mee. Daar kies je toch voor als je werk wilt hebben. Als het roken je tegen gaat staan werk dan niet in een kroeg.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 29 december 2009 @ 00:17:16 #248
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_76165793
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, het gaat hier om een maatregel die de rokers van het roken af moet krijgen.
En wat dan? Dan gaan de niet rokers zeiken dat de belastingen weer flink omhoog gaan. Omdat de overheid de accijns van het roken moet missen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 00:43:17 #249
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_76166596
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 00:15 schreef WEST het volgende:

[..]

Man dat kroeg personeel rookt net zo hard mee. Daar kies je toch voor als je werk wilt hebben. Als het roken je tegen gaat staan werk dan niet in een kroeg.
hetzelfde argument kun je voeren voor het werk in welke branche dan ook.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_76166789
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:37 schreef Weltschmerz het volgende:

Nee, maar het horecabedrijf en het naar de zin maken van je klanten zijn wel onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dan moet je kiezen met wat voor klanten je een rendabel bedrijf gaat voeren, i.c. rookvrije klanten of rokende en meerokende klanten. De uitbater kan kiezen, en de werknemer kan vervolgens de uitbater kiezen.
Dit is tenminste een argument in tegenstelling tot deze:
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

En terecht. Als je niet tegen bloed kan word je geen dokter. Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk als je in een kroeg gaat werken en dan gaat klagen over rook.
Roken is een keuze, niet tegen bloed kunnen niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:26:52 #251
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76171523
Ik rook niet, maar die 2 keer peer jaar dat ik een keer uitga is niet meer hetzelfde.

De gezeligheid is weg. Als je gaat stappen dan hoor je gewoon in een rookwalm je biertje op te drinken en s'avonds je stinkende kleren in de hoek te gooien.

Over 15 jaar zal er ook wel een alcohol verbod komen, dan zijn we net met ze allen een stelletje getemde schapen die muziek komen luisteren in een kroegje
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:02:33 #252
pi_76172414
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 00:51 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dit is tenminste een argument in tegenstelling tot deze:
[..]
Geen argument voor wetgeving. Als je bloederige en niet-bloederige kroegen hebt kan iedereen kiezen.
quote:
Roken is een keuze, niet tegen bloed kunnen niet.
Natuurlijk wel. Gewoon een kwestie van trainen. Denk je dat de 1e sigaret lekker is?
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:16:34 #253
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_76172841
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:26 schreef Revolution-NL het volgende:

Over 15 jaar zal er ook wel een alcohol verbod komen, dan zijn we net met ze allen een stelletje getemde schapen die muziek komen luisteren in een kroegje
Tegen die tijd is synthetische alcohol verplicht gesteld en wordt alleen in achterafgelegen zuipkotjes de 'ouderwetse' biologische alcohol verkocht.
Life is what you make it.
pi_76173601
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:32 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Totale mislukking? De cafeetjes waar ik regelmatig kom zijn nog steeds rookvrij. Wat mij betreft is het dus geslaagd!
De wet is een totale mislukking geworden aangezien een groot gedeelte van de horeca deze negeert. Het enige positieve wat je kunt toeschrijven aan deze wet is dat het misschien sneller voor meer keuze voor de consument heeft gezorgd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2009 11:38:18 ]
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:47:17 #255
pi_76173956
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:16 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Tegen die tijd is synthetische alcohol verplicht gesteld en wordt alleen in achterafgelegen zuipkotjes de 'ouderwetse' biologische alcohol verkocht.
Enkeltje Demolition-man anyone?
  † In Memoriam † dinsdag 29 december 2009 @ 11:59:36 #256
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76174439
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Onder de grond ratburgers eten.
Carpe Libertatem
pi_76175885
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou, alle gekheid op een stokkie, maar ik krijg af en toe echt het gevoel dat we die kant opgaan. Met name dankzij gezondheidslobby. Alles is slecht: van vet vreten tot een peukie en van een te groot stuk kaas tot een biertje. Om gek van te worden. En overal worden maar accijns opgeflikkerd.

Duurt niet lang meer over het aantal verboden wordt aanzienlijk uitgebreid. Niet voor niets is een algeheel rookverbod al ter sprake gekomen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:44:34 #258
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76176126
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 00:15 schreef WEST het volgende:
Dit vind ik echt zo'n onzinargument. Vroeger was het normaal om overal te roken. Had er toen maar tegen de-mensen-die-er-niet-tegen-kunnen gezegd moeten worden: "Als het roken je tegenstaat, dan ga je toch gewoon niet werken? Of weet je wat... Kom helemaal maar nooit meer de deur uit!"
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_76176358
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:44 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Dit vind ik echt zo'n onzinargument. Vroeger was het normaal om overal te roken. Had er toen maar tegen de-mensen-die-er-niet-tegen-kunnen gezegd moeten worden: "Als het roken je tegenstaat, dan ga je toch gewoon niet werken? Of weet je wat... Kom helemaal maar nooit meer de deur uit!"
Een kroeg is een geval apart. Mensen hebben de keus om een kroeg te bezoeken. Daarnaast behoort de uitbater de keus te hebben om te bepalen of er wel al dan niet wordt gerookt.

Het is al zo ontieglijk vaak gezegd, maar als de niet-rokers zo graag vertoeven in een rookvrije horeca-gelegenheid dan kan dat. Het staat hen immers vrij om er zelf een in het leven te roepen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 29 december 2009 @ 13:25:44 #260
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_76178026
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:44 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

ok dus ik rook niet maar werk in een fabriek waar ze aan het lassen zijn en die rook mag ik dus wel binnen krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')