Ik vind het prima dat jij in jouw kroeg regelt dat daar niet gerookt word. Daar is geen wet voor nodig, dan kunnen andere kroegen gewoon rook-kroegen blijven. Iedereen gelukkig, slotje.quote:Op zondag 27 december 2009 21:45 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
daarom heb ik het ook over de kroeg waar ik werk.
Hij liep te miepelen dat niet hij, maar z'n baas dat bepaalt. Tsja, dan begin je zelf maar een rookvrije kroeg zou ik zeggen. Die baas wil gewoon een goedlopende kroeg houden, dat kun je hem niet kwalijk nemen.quote:Op zondag 27 december 2009 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat jij in jouw kroeg regelt dat daar niet gerookt word. Daar is geen wet voor nodig, dan kunnen andere kroegen gewoon rook-kroegen blijven. Iedereen gelukkig, slotje.
ik heb helemaal niks geregeld. Het was gewoon een rookkroeg totdat het wettelijke verbod er kwam.quote:Op zondag 27 december 2009 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat jij in jouw kroeg regelt dat daar niet gerookt word. Daar is geen wet voor nodig, dan kunnen andere kroegen gewoon rook-kroegen blijven. Iedereen gelukkig, slotje.
Wat deed je daar als je problemen hebt met rook?quote:Op zondag 27 december 2009 22:05 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik heb helemaal niks geregeld. Het was gewoon een rookkroeg totdat het wettelijke verbod er kwam.
quote:Op zondag 27 december 2009 21:29 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Dit klinkt een beetje als op een school willen werken, maar dan geen contact met de leerlingen hebben.
beide onzinvergelijkingen.quote:Op zondag 27 december 2009 21:36 schreef Metatron het volgende:
[..]
Formule-1 coureur zijn en eisen dat het publiek op de fiets komt. Voor het mieljeu.
Kankerenquote:Op zondag 27 december 2009 22:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat deed je daar als je problemen hebt met rook?
ik heb nooit problemen met rook in de kroeg gehad. maar als ik kan kiezen tussen een rookvrije werkplek en eentje waar wel gerookt mag worden, dan weet ik het ook wel hoor.quote:Op zondag 27 december 2009 22:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat deed je daar als je problemen hebt met rook?
en weer zo'n onzinvergelijking.quote:Op zondag 27 december 2009 22:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Al die 7 jaren in het leger heb ik lopen zeuren om een wet die een kogel- en geweldsvrije werkplek zou garanderen.
ik liep te miepelen? volgens mij heb ik alleen gereageerd op de reactie van boze_appel die beweerde dat kroegpersoneel de kroeg rookvrij kan maken. Wat gewoon een onzinargument is.quote:Op zondag 27 december 2009 22:05 schreef Metatron het volgende:
[..]
Hij liep te miepelen dat niet hij, maar z'n baas dat bepaalt. Tsja, dan begin je zelf maar een rookvrije kroeg zou ik zeggen. Die baas wil gewoon een goedlopende kroeg houden, dat kun je hem niet kwalijk nemen.
Helemaal niet. Het draait om keuze.quote:
Dan moet je die keuze maken. Dat is geen argument voor een wet.quote:Op zondag 27 december 2009 23:11 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik heb nooit problemen met rook in de kroeg gehad. maar als ik kan kiezen tussen een rookvrije werkplek en eentje waar wel gerookt mag worden, dan weet ik het ook wel hoor.
Waarom was het een rookkroeg dan?quote:Op zondag 27 december 2009 22:05 schreef DionysuZ het volgende:
ik heb helemaal niks geregeld. Het was gewoon een rookkroeg totdat het wettelijke verbod er kwam.
Tja, jij begint weer dezelfde onzin te herhalen, om onduidelijke redenen. Bovendien kun je kiezen voor een rookvrije werkplek.quote:Op maandag 28 december 2009 07:24 schreef DionysuZ het volgende:
ik heb geen zin in nóg een herhaling van zetten. Er is in voorgaande topics al meermalen besproken waarom 95% van de kroegen roken toestonden en jullie waren er gewoon bij. Het is gewoon óf een erg slecht geheugen of botweg negeren van argumenten. In beide gevallen komt een herhaling van de argumenten niet aan.
Jij hebt niet opgelet. Als jij met je stomme kop expres in een rokerige omgeving gaat werken heb je geen poot om op te staan.quote:Op maandag 28 december 2009 07:24 schreef DionysuZ het volgende:
ik heb geen zin in nóg een herhaling van zetten. Er is in voorgaande topics al meermalen besproken waarom 95% van de kroegen roken toestonden en jullie waren er gewoon bij. Het is gewoon óf een erg slecht geheugen of botweg negeren van argumenten. In beide gevallen komt een herhaling van de argumenten niet aan.
De enige 'tegenargumenten' die ik gehoord heb is dat je dan maar een andere beroepstak moet gaan zoeken, maar moet accepteren dat er gerookt wordt of zelf maar een kroeg moet beginnen. Roken en kroeg is niet onlosmakelijk met elkaar verbonden. Net zo min als loodhoudende verf en schildersbedrijf, onopvallende kleding en wegwerkers, niet-beschermende kleding en accessoires en de ME, etc.quote:Op maandag 28 december 2009 14:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij hebt niet opgelet. Als jij met je stomme kop expres in een rokerige omgeving gaat werken heb je geen poot om op te staan.
quote:Op maandag 28 december 2009 17:12 schreef DionysuZ het volgende:
Het gaat hier gewoon om bescherming van de werknemers. Iedere werknemer in Nederland heeft recht op een rookvrije werkplek, ook horecawerknemers.
En terecht. Als je niet tegen bloed kan word je geen dokter. Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk als je in een kroeg gaat werken en dan gaat klagen over rook.quote:Op maandag 28 december 2009 17:12 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
De enige 'tegenargumenten' die ik gehoord heb is dat je dan maar een andere beroepstak moet gaan zoeken, maar moet accepteren dat er gerookt wordt of zelf maar een kroeg moet beginnen.
Dat maak jij niet uit voor iemand anders.quote:Roken en kroeg is niet onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Als bezoekers willen roken met uitgaan hoort het er wel bij. Hebben klanten wel eengs gevraagd naar lood of oplosmiddelen als ze aan de bar zitten?quote:Net zo min als loodhoudende verf en schildersbedrijf, onopvallende kleding en wegwerkers, niet-beschermende kleding en accessoires en de ME, etc.
Werknemers met hoogtevrees moeten geen glazenwasser willen worden.quote:Het gaat hier gewoon om bescherming van de werknemers. Iedere werknemer in Nederland heeft recht op een rookvrije werkplek, ook horecawerknemers.
Nee, maar het horecabedrijf en het naar de zin maken van je klanten zijn wel onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dan moet je kiezen met wat voor klanten je een rendabel bedrijf gaat voeren, i.c. rookvrije klanten of rokende en meerokende klanten. De uitbater kan kiezen, en de werknemer kan vervolgens de uitbater kiezen.quote:Op maandag 28 december 2009 17:12 schreef DionysuZ het volgende:
De enige 'tegenargumenten' die ik gehoord heb is dat je dan maar een andere beroepstak moet gaan zoeken, maar moet accepteren dat er gerookt wordt of zelf maar een kroeg moet beginnen. Roken en kroeg is niet onlosmakelijk met elkaar verbonden. Net zo min als loodhoudende verf en schildersbedrijf, onopvallende kleding en wegwerkers, niet-beschermende kleding en accessoires en de ME, etc.
Nee hoor, het gaat hier om een maatregel die de rokers van het roken af moet krijgen.quote:Het gaat hier gewoon om bescherming van de werknemers. Iedere werknemer in Nederland heeft recht op een rookvrije werkplek, ook horecawerknemers.
Totale mislukking? De cafeetjes waar ik regelmatig kom zijn nog steeds rookvrij. Wat mij betreft is het dus geslaagd!quote:Op maandag 28 december 2009 18:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Prima maar de totale mislukking van deze wet in de horeca geeft wel aan dat het personeel blijkbaar niet van dat recht gebruik wil maken.
Man dat kroeg personeel rookt net zo hard mee. Daar kies je toch voor als je werk wilt hebben. Als het roken je tegen gaat staan werk dan niet in een kroeg.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:46 schreef DionysuZ het volgende:
fijn dat mijn vooroordeel over de fanatieke rokers in deze topic weer word bevestigd. Geven geen ruk om de gezondheid van kroegpersoneel, als ze maar hun sigaretje kunnen roken.
En wat dan? Dan gaan de niet rokers zeiken dat de belastingen weer flink omhoog gaan. Omdat de overheid de accijns van het roken moet missen.quote:Op maandag 28 december 2009 20:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, het gaat hier om een maatregel die de rokers van het roken af moet krijgen.
hetzelfde argument kun je voeren voor het werk in welke branche dan ook.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:15 schreef WEST het volgende:
[..]
Man dat kroeg personeel rookt net zo hard mee. Daar kies je toch voor als je werk wilt hebben. Als het roken je tegen gaat staan werk dan niet in een kroeg.![]()
![]()
Dit is tenminste een argument in tegenstelling tot deze:quote:Op maandag 28 december 2009 20:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, maar het horecabedrijf en het naar de zin maken van je klanten zijn wel onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dan moet je kiezen met wat voor klanten je een rendabel bedrijf gaat voeren, i.c. rookvrije klanten of rokende en meerokende klanten. De uitbater kan kiezen, en de werknemer kan vervolgens de uitbater kiezen.
Roken is een keuze, niet tegen bloed kunnen niet.quote:Op maandag 28 december 2009 18:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En terecht. Als je niet tegen bloed kan word je geen dokter. Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk als je in een kroeg gaat werken en dan gaat klagen over rook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |