abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73549738
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 09:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Deze man wilde het democratische rechtsbestel helemaal niet aanvallen, hij wilde enkel dat de gemeente stopte met de spelletjes die met deze man gespeeld werden rondom een vergunning. Uit pure wanhoop werd hij tot een gijzeling gedreven. Ik denk dat het stukje van dvr hierboven een goed beeld geeft van hoe deze eis tot stand ik gekomen, hopelijk maakt de rechter er korte metten mee.
Het OM beweert wat anders...

Tegenover het beeld van een in wezen goedmoedige maar tot wanhoop gedreven Ahmet O., dat zijn advocaten tijdens twee regiezittingen neerzetten, staan forse verdenkingen van het Openbaar Ministerie. Ahmet O. en zijn zoon Levent zouden een moord op Sjoers hebben beraamd en andere horeca-ondernemers hebben bedreigd, aldus verklaringen. Er zijn voor de rechtszaak in maart 72 getuigen opgeroepen.

http://www.volkskrant.nl/(...)elijkheid_van_Almelo

De verdachte had overigens eigenlijk CDA-wethouder Anton Sjoers op de korrel. En in de gemeenteraad van Almelo zouden diverse CDA en VVD-politici zitting hebben, die zich inlaten met vriendjespolitiek en wellicht zelfs corruptie. Zie ook het volgende...

De fractievoorzitters eisen naar aanleiding van een tv-uitzending van Zembla dat er een onderzoek wordt gedaan naar de integriteit van wethouder Anton Sjoers. Deze zou privé hebben geprofiteerd van grondspeculatie bij de koop van een bouwkavel.

Sjoers was de man die Ahmet O. in juni eigenlijk op het oog had toen hij het gemeentehuis binnendrong. En gebrek aan integriteit was in juni precies de beschuldiging die Ahmet O. uitte tegenover het gemeentebestuur. O. zou bij de vestiging van zijn grand café De Rechter stelselmatig zijn tegengewerkt terwijl anderen geen strobreed in de weg werd gelegd.

Al op de dag van de gijzeling wisten inwoners van Almelo op straat te melden dat sommige horecaondernemers meer voor elkaar krijgen dan andere. Ook de dagen erna was er op internetfora begrip voor de getergde ondernemer O. die het had moeten opnemen tegen een bastion van vriendjespolitiek.

Tegenover het terras van grand café De Rechter van het echtpaar O. aan de Waag dat weg moest, staat bijvoorbeeld het illegale terras van restaurant de Vier Vensters van horecagigant Jan Thorny (zes zaken). Ondanks ettelijke door de buren gewonnen rechtszaken ondernam Almelo niets. Diverse familieleden van VVD- en CDA-gemeenteraadsleden blijken zakelijk of privé in verband te kunnen worden gebracht met deze ondernemer.
pi_73551093
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:35 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee, er zijn ook zeker grenzen overschreden, maar laat ik het zo zeggen: Mijn indruk is dat die man getergd is, getergd tot op het bot. Dan nog is zo’n reactie ongepast, maar wel begrijpelijker.

Zembla aflevering is hier: http://player.omroep.nl/?aflID=8353002 (uit oude topic gehaald, daar staat nog wel meer info in).
Lijkt me een griezelige machtswellusteling, die burgemeester Knip.
pi_73553775
Mensen die het verschil niet weten tussen een eis en vonnis, en vervolgens ook nog allerlei vreemde uitspraken doen.
pi_73553985
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:05 schreef dvr het volgende:

[..]

Ha! Ga nog maar eens naar die Zembla-uitzending kijken, en realiseer je dat de burgemeester en de officier van justitie elkaar geregeld treffen om gezamelijk met de korpschef beleid uit te zetten. Ik hoop dat de rechter de vloeg aanveegt met dat corrupte zooitje.
Ik ook.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:52:35 #55
273150 Linkse_Rakker
Party V D Alochtonen
pi_73554053
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:24 schreef AyrtonSenna het volgende:

[..]

http://www.nos.nl/nosjour(...)ijzeling_almelo.html

Dit terwijl de moordenaar van Pim Fortuyn slechts 18 jaar kreeg omdat naar oordeel van de rechter geen effect had op de democratische rechtsorde omdat PF geen zittende politicus van een gevestigde partij was en het daarom een "normale moord" betrefde,

Gijzeling van een PvdA wethouder levert slechts 1 jaar minder straf op als de moord op Pim Fortuyn!

Vergelijk het ook met de lagere straf die de moordenaar en verkrachter van Christel Ambrosius (Puttense moordzaak) kreeg:

Ron P. gaat in hoger beroep

Weer een mooi voorbeeld waarom we hoge minimum straffen moeten hebben.
Ik vind 17 jaar voor een gijzeling eigenlijk wel een mooie standaard.
17 jaar minimum celstraf voor gijzeling en minimum straf van 25 jaar voor moord.
Jezus zij met ons!
pi_73555536
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:52 schreef Linkse_Rakker het volgende:

[..]

Weer een mooi voorbeeld waarom we hoge minimum straffen moeten hebben.
Ik vind 17 jaar voor een gijzeling eigenlijk wel een mooie standaard.
17 jaar minimum celstraf voor gijzeling en minimum straf van 25 jaar voor moord.
Toont deze zaak niet juist aan dat minimumstraffen juist een heel slecht idee zijn? Heb je dit topic überhaupt gelezen?
Wie dit leest is alfabeet.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:54:13 #57
273150 Linkse_Rakker
Party V D Alochtonen
pi_73556114
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:38 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Toont deze zaak niet juist aan dat minimumstraffen juist een heel slecht idee zijn? Heb je dit topic überhaupt gelezen?

Ja uiteraard heb ik het artikel gelezen.
Komt erop neer dat het gijzelen van een officier van justitie, een aanval op de democracy is.
Maar het dooschieten van de toekomstige Minister President niet als zodanig gerekend kan worden, en dus maar 1 jaartje meer cel krijgt.
Door een hoge minimum straf in te voeren van 25 jaar voor een moord met voorbedachte rade, weet je zeker dat zo een crimineel er niet makkelijk van af komt.
Door deze linkse rechters die allen zijn opgeleid op extreem linkse universiteiten, komen die linkse criminelen er elke keer weer makkelijk vanaf.
Tijd voor change 'Yes we can too' hoge minimum straffen ook voor dat krakers tuig.
Jezus zij met ons!
pi_74062213
Wie heeft de Zembla uitzending gezien van 25 oktober 2009? Vinden jullie de eis van 17 jaar terecht ongeacht het beeld die de uitzending schetst? Of is er sprake van verzachtende omstandigheden of enige ontoerekeningsvatbaarheid...? Geen idee eigenlijk.. maar het lijkt erop dat de overheid in Almelo er makkelijker vanaf komt dan dat ze eigenlijk verdient hebben in tegenstelling tot de man die terecht staat..

Over drie dagen is de uitspraak van de rechter geloof ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door Matamalam op 25-10-2009 22:56:13 ]
pi_74064299
De topictitel slaat eigenlijk nergens op. Dat een PvdA-politicus het slachtoffer was van de gijzeling, was helemaal niet de bedoeling. Het had een CDA-wethouder moeten zijn. De vergelijking met de moord op Fortuyn gaat alleen op dat punt al compleet mank.

Minstens zo belangrijk is dat de man veel meer heeft gedaan dan alleen een politicus gijzelen. Wat hem ten laste wordt gelegd is: poging tot moord, de gijzeling van vijf personen, brandstichting en verboden vuurwapenbezit. Dat is dus heel was meer dan alleen een gijzeling!

De moord op Fortuyn - in honderden jaren was in Nederland geen politicus vermoord - is trouwens reden geweest om het strafrecht op dit terrein aan te scherpen. Zo kreeg de moordenaar van Theo van Gogh (geen politicus, maar wel een opiniemaker) al levenslang.

Achteraf kun je zeker stellen dat de moord op Fortuyn veel te licht bestraft is, maar om dat nu als argument aan te halen in de discussie over deze gijzelingszaak, slaat nergens op. Het is appels met peren vergelijken.

Overigens is het - zoals al gezegd - een eis. De straf kan best lager uitvallen.
  maandag 26 oktober 2009 @ 16:30:52 #60
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_74081716
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:46 schreef Iblis het volgende:
Schaamteloze copy/paste uit mijn NWS-topic:
[..]

Ik vind het toch een opmerkelijk hoge eis: 17 jaar. Er is vandaag net 15 jaar voor een moord uitgedeeld, Volkert van der G. heeft ook 18 jaar gekregen voor een moord, eveneens met democratie, en dan zou gijzeling 17 jaar zijn?

Ik herinner me nog goed de [url=http://forum.fok.nl/topic/1218953]uitzending van Zembla
(andere topic: Uitzending van Zembla, inzake grand cafe de Rechter) waarin toch wel heel erg naar voren kwam dat die gijzelnemer gesard is tot op het bot. Dat praat natuurlijk geen gijzeling goed, maar die aanval kwam niet uit het niets.

Zijn huurvergunningen werden verkort, er werden marktkramen precies voor z’n zaak geplaatst, anderen mogen wel bedrijf voeren zonder vergunning (vriendjes van de wethouder), de rechter die hem in het gelijk stelde, maar continu tegen gewerkt worden. Dat is wel mijn beeld vanwege een Zembla-uitzending, en Tubantia-artikelen, maar toch, ik heb heel erg het gevoel dat de gemeente ook het nodige te verwijten valt.

Vandaar, 17 jaar, ik verbaas me erover. Een eis staat echter niet gelijk aan de uitspraak, maar desalniettemin.
Die heb ik gisterenavond ook gezien
Als daar de helft van waar is
Hopelijk houdt de rechter rekening met verzachtende omstandigheden.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_74082815
Wacht even, wordt op Fok geklaagd over een te hoge straf(eis)???
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_74105657
Met verbazing de uitzending van zembla gezien. Het kan toch niet zo zijn dat iemand die tot wanhoop is gedreven zo gestraft word???

Laten ze de mensen oppakken die hiervoor de aanleiding zijn geweest.

Familie Okci heel veel sterkte gewenst
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:40:01 #63
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_74109364
rechters zijn per definitie rechts
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:07:50 #64
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_74110279
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:00 schreef Argento het volgende:
Wacht even, wordt op Fok geklaagd over een te hoge straf(eis)???
Als de straf te laag is wordt geklaagd dat de straf te laag is, wanneer de straf te hoog is wordt geklaagd dat in een ander geval de straf te laag is.
Géén kloon van tvlxd!
pi_74110609
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:07 schreef Montov het volgende:

[..]

Als de straf te laag is wordt geklaagd dat de straf te laag is, wanneer de straf te hoog is wordt geklaagd dat in een ander geval de straf te laag is.
Waar jij dan toch ook over klaagt.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:12:19 #66
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_74112729
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waar jij dan toch ook over klaagt.
Ik vul de constatering van TG aan.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:46:41 #67
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_74120372
In dit artikel op de NOS-website staat een verslagje van een van de verhoren. Ik weet niet echt wat ik er nou van moet denken: is de rechtbank nou ontzettend partijdig en bevooroordeeld, of is O. gewoon zijn eigen proces keihard aan het tegenwerken? Na de NOVA-uitzending zou ik gaan voor het eerste, maar O. lijkt ook niet echt mee te werken volgens dit artikel
Wie dit leest is alfabeet.
pi_74127096
Als ook maar de helft van de karakterschets van O, zoals die volgt uit deze berichten, klopt, is het een gevaarlijk figuur dat zo snel mogelijk uit de maatschappij moet worden geplukt.

Er zijn wel meer mensen die hun zin niet krijgen van de gemeente en dat direct vertalen als 'tegenwerken' maar als het je niet zint, dan stap je naar de rechter. Zo hebben wij dit geregeld in dit land. Ronduit stuitend dat ook mensen in dit topic gijzeling en bedreiging met een vuurwapen een 'begrijpelijke' reactie vinden. Overigens ook belachelijk dat meneer een tolk nodig heeft. Hoe lang is hij hier al?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_74127635
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:53 schreef Argento het volgende:
Als ook maar de helft van de karakterschets van O, zoals die volgt uit deze berichten, klopt, is het een gevaarlijk figuur dat zo snel mogelijk uit de maatschappij moet worden geplukt.

Er zijn wel meer mensen die hun zin niet krijgen van de gemeente en dat direct vertalen als 'tegenwerken' maar als het je niet zint, dan stap je naar de rechter. Zo hebben wij dit geregeld in dit land. Ronduit stuitend dat ook mensen in dit topic gijzeling en bedreiging met een vuurwapen een 'begrijpelijke' reactie vinden. Overigens ook belachelijk dat meneer een tolk nodig heeft. Hoe lang is hij hier al?
http://player.omroep.nl/?aflID=8353002
pi_74127768
quote:
moet ik nou nog een keer naar die onzinnige stemmingmakerij luisteren?

[ Bericht 24% gewijzigd door Argento op 27-10-2009 23:27:56 ]
pi_74128134
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:07 schreef Argento het volgende:

[..]

moet ik nou nog een keer naar die onzinnige stemmingmakerij luisteren?

Ik ben bestuursrecht jurist, ik maak dit soort dingen dagelijks mee, maar geen van mijn clienten heeft het ooit gehad over het gijzelen van een wethouder. Laat staan met gebruikmaking van een vuurwapen. Dat zou hij ook niet moeten proberen, want dan doe ik hoogstpersoonlijk aangifte.
Het is maar wat je stemmingmakerij noemt he!

Ik ben het wel met je eens hoor dat gijzelen en gebruik van een vuurwapen nooit goed te keuren is, maar verzachtende omstandigheden lijken me in dit geval echt wel op zijn plaats.

17 jaar de bak in voor zo'n stelletje judassen.
pi_74128341
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:13 schreef yyentle het volgende:

[..]

Het is maar wat je stemmingmakerij noemt he!

Ik ben het wel met je eens hoor dat gijzelen en gebruik van een vuurwapen nooit goed te keuren is, maar verzachtende omstandigheden lijken me in dit geval echt wel op zijn plaats.
Als je het niet eens bent met de gemeente, dan stap je naar de rechter. Ik vind het echt heel kwalijk dat in het optreden van de gemeente verzachtende omstandigheden worden gezocht ten aanzien van zware strafbare feiten. Welk signaal geeft dat?

Overigens noem ik dat zeker stemmingmakerij. Dat is nou eenmaal de core business van de makers van Zembla.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:23:05 #73
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_74128597
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:40 schreef Matamalam het volgende:
Wie heeft de Zembla uitzending gezien van 25 oktober 2009?
De Zembla-uitzending was een herhaling, die niet de laatste stand van zaken weergaf:
quote:
CDA en PvdA verbaasd over herhaling Zembla

ALMELO - De fracties van PvdA en CDA zijn verbaasd dat de herhaling van de Zembla-uitzending over Almelo, afgelopen zondag, geen 'update' bevatte. Ze willen dinsdagavond van het college van Burgemeester en Wethouders horen of Zembla de gemeente de gelegenheid heeft gegeven te reageren.

Volgens de fracties hebben immers diverse onderzoeken aangetoond dat door de gemeente Almelo integer is gehandeld in de aanloop naar en ten tijde van de gebeurtenissen rond de gijzeling van wethouder Bert Kuiper en vier ambtenaren door de doorgedraaide horeca-ondernemer Ahmet O.

Zembla probeerde aan te tonen dat de gemeente de ondernemer gek gemaakt heeft. Diverse onderzoeken die daarna zijn uitgevoerd bevestigden dat beeld niet, maar dat werd zondagavond niet gemeld in de herhaling. De fracties van PvdA en CDA willen ook weten of het college overweegt stappen te ondernemen tegen Zembla, of op zijn minst persberichten te versturen waarin van de resultaten van de uitgevoerde onderzoeken melding wordt gemaakt.

TC Tubantia
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:34:12 #74
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_74129125
Het is trouwens wel een interessante familie, want zijn zoon zit (zat?) vast voor een schietpartij:

Verdachte schietpartij Hengelo is zoon gijzelnemer Almelo

Morgen is overigens de uitspraak.
pi_74129194
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:17 schreef Argento het volgende:

[..]

Als je het niet eens bent met de gemeente, dan stap je naar de rechter. Ik vind het echt heel kwalijk dat in het optreden van de gemeente verzachtende omstandigheden worden gezocht ten aanzien van zware strafbare feiten. Welk signaal geeft dat?

Overigens noem ik dat zeker stemmingmakerij. Dat is nou eenmaal de core business van de makers van Zembla.
Misschien had hij geen vertrouwen in de rechter of wist hij niet dat hij naar de rechter kon stappen.

Als hij niet gek gemaakt was, had hij niet eerst zijn eigen toko, waar hij zoveel energie in had gestoken, in de fik gestoken.

Jij ziet dat anders, prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')