yup!quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:54 schreef StateOfMind het volgende:
Huurden ze nou een platte TV voor 2500 euro per jaar???
Dit was de eerste keer dat ik keek, ik hoop toch echt dat de andere afleveringen beter zijn,,quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:50 schreef Kworb het volgende:
Wat is dit voor achterlijke aflevering?
Meesterlijkquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:30 schreef Karina het volgende:
Dikke kick (was dit het laatste topic?), maar vanavond weer nieuwe.
eerst 'help mijn kind is te dik' en dan dit programma, RTL heeft duidelijk een sensatieavond in elkaar gezet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:30 schreef Karina het volgende:
Dikke kick (was dit het laatste topic?), maar vanavond weer nieuwe.
Het is net SBS6quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:37 schreef DarkElf het volgende:
[..]
eerst 'help mijn kind is te dik' en dan dit programma, RTL heeft duidelijk een sensatieavond in elkaar gezet.
Ik ken deze niet en volgens mij zeiden ze net dat dit nieuwe afleveringen waren, bij mij in de gids staat ook dat het nieuw is. Maar misschien heb ik deze net gemist.quote:
Hoe dan?quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:34 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Klinkt hard maar zit wel waarheid in. Financieel voordeliger.
Als je samen bent worden je inkomens bij elkaar opgeteld en je hebt dan vrijwel geen kans op hulp van de overheid . Stel ze verkopen het huis, gaan allebei in een huurwoning zitten, dan wordt zij alleenstaand ouder (wat neerkomt op ongeveer 1200-1300 euro per maand) en daarmee gaan heel veel potjes extra open terwijl hij gewoon een vol salaris heeft.quote:
quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:35 schreef cora4034 het volgende:
Nee het is echt een herhaling . Van augustus 2009.
Zwartrijdenquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:39 schreef Karina het volgende:
Je hebt natuurlijk niet ECHT 2000 euro extra, want je gaat dan met het OV en dat is niet gratis...
Ja dat is wel heel erg domquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:37 schreef Karina het volgende:
[..]
sukkels (RTL)
En op afbetaling kopen
Teveel uitgeven is snel gedaan hoor. En geloof me kids kunnen GELD kosten. Vooral 3 kids. Mja ze wordt zelf voor de derde keer zwanger. En zij hebben een koopwoning en ook nog veel gekocht op afbetaling. Dat is op een gegeven moment rente op rente.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:42 schreef Riann het volgende:
Ik snap dat soort mensen niet. Ik moet ook rondkomen van een WAJONG uitkering. ik woon in een mooi appartementje en zelfs ik hou nog elke maand iets of wat geld over om wat te sparen. En ik heb nou niet echt het idee dat ik echt op moet letten met boodschappen doen enzo.
Daarom is dat zo dom. Ik heb een huurappartementje en ik krijg ook nog huursubsidie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:43 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Teveel uitgeven is snel gedaan hoor. En geloof me kids kunnen GELD kosten. Vooral 3 kids. Mja ze wordt zelf voor de derde keer zwanger. En zij hebben een koopwoning en ook nog veel gekocht op afbetaling. Dat is op een gegeven moment rente op rente.
Dat is ook zo dom. Ik snap dat soort mensen echt niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:45 schreef Karina het volgende:
Plus dat ze al begonnen met schulden, dan stop je het ene gat met het andere. Maar nog een kind nemen, als je nu al niet kunt rondkomen, dat snap ik ook niet.
Ja ik ook hoor. Doe nu alles volledig van mn studiefinanciering en het is wel eindjes aan elkaar knopen maar het lukt gewoon, met kind. Heb een auto, een eensgezinswoning (wel huur) en kan zelfs nog wat sparen voor de kleine. Heb ook een tijdje in de bijstand gezeten maar dat was wel bizar hoor, heb je gewoon 1300 euro in de maand + heel veel kwijtscheldingen. Ben zelf weer gaan studeren maar heb me daarmee financieel wel vet in de vingers gesneden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:45 schreef Riann het volgende:
[..]
Daarom is dat zo dom. Ik heb een huurappartementje en ik krijg ook nog huursubsidie.
Heb ik even gemist, wat bedoel je?quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:48 schreef Karina het volgende:
Wat zouden die overige toeslagen zijn vraag ik me af?
Stond bij de inkomsten, overige toeslagen, was volgens mij iets van 1600 euro.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:49 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Heb ik even gemist, wat bedoel je?
Zonder benzine, dan kan het we kloppen, dan kunnen ze inderdaad met het OV goedkoper uit zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:49 schreef Metro2005 het volgende:
Die illana is wel een lekker ding![]()
@ Karina, van die auto zullen ze denk ik alleen de vaste lasten gerekend hebben. Euro of 1000 aan vaste lasten en 1000 aan afschrijving oid. en inderdaad, die toeslagen zijn wel erg hoog zeg. Zou dat alleen kinderbijslag zijn
Ze zijn wel met 5, twee volwassenen en 3 kinderen. Ik ben alleen en zit op ca. 45 euro per week (maar voor 1 persoon koken is wel onvoordeliger). Maar ik ben niet echt zuinig met boodschappen doenquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:52 schreef Jolene22 het volgende:
100 euro boodschappen per week? Dat moet echt wel goedkoper kunnen.
Ja en zat te denken maar als ze ook luiers enzo meerekenen als boodschappen haal je dat al snel ja. Maar beide fulltime werken doe ff normaal zeg. Drie kleine kinderen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:53 schreef Karina het volgende:
[..]
Ze zijn wel met 5, twee volwassenen en 3 kinderen. Ik ben alleen en zit op ca. 45 euro per week (maar voor 1 persoon koken is wel onvoordeliger).
Kinderbijslagquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:55 schreef Metro2005 het volgende:
Waarom neem je 3 kinderen als je een schuld hebt, ik kan dat niet snappen
Motor kan ook wel weg is ook een luxe artikelquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:55 schreef Karina het volgende:
NU zag ik opeens dat ik het wel heb gezien (door die motor die voor de deur stond).
Als hij van hem was wel ja, auto EN motor wegquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:56 schreef WcPot het volgende:
[..]
Motor kan ook wel weg is ook een luxe artikel
quote:
Met 3 kids? Ben het met die droger wel eens hoor dat is echt niet te doen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:08 schreef Karina het volgende:
DVD en TV bij het kind mogen niet wegEn een droger heb je ook niet nodig, ik hang ook alles gewoon op rekjes te drogen.
Ja, waarom moet dat kind boven, alleen, in haar kamertje oefenen. Wat je zegt, toch leuk als ze dat beneden doet?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:09 schreef Jolene22 het volgende:
Ik snap dat niet. Zo'n klein meisje. Is toch leuk als die in de woonkamer musical oefentlekker gezellig ook nog.
Oh ja alle kinderkleren, was ik even vergeten inderdaad, maar ze hebben wel een tuin, in de zomer kun je wel alles buiten hangen, ruikt het lekker fris ook en dan alleen de droger in de winter gebruiken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:09 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Met 3 kids? Ben het met die droger wel eens hoor dat is echt niet te doen.
Ja dat wel. Ik heb bijvoorbeeld en een rek en een droger. Heb een washok. Deuren dicht, droger aan (geeft volop warmte af) en daarboven ook nog was drogen. Spaar ook alles op tot in het weekend, goedkope stroom. Scheelt je ook in de winter een droogbeurt. Met een beetje creatief denken kom je ook een eind.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:10 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh ja alle kinderkleren, was ik even vergeten inderdaad, maar ze hebben wel een tuin, in de zomer kun je wel alles buiten hangen, ruikt het lekker fris ook en dan alleen de droger in de winter gebruiken.
Ik heb met mijn wajong gewoon een droger en een vaatwasserquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:08 schreef Karina het volgende:
DVD en TV bij het kind mogen niet wegEn een droger heb je ook niet nodig, ik hang ook alles gewoon op rekjes te drogen.
Het zijn allemaal luxe dingen waar ze aan gewend zijn, ze zien niet dat ze zonder misschien nog wel een waardevoller leven kunnen hebben.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:08 schreef Karina het volgende:
Ik heb geen eens ruimte voor een droger en mijn wasmachine staat in de keukenquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:13 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik heb met mijn wajong gewoon een droger en een vaatwasser
Eens maar vind ook wel dat instanties hier een verantwoordelijkheid hebben. Als bedrijf ben je ook gewoon fucking stupid als je nog geld leent als men als gezin nog + 20 000 euro hebt openstaan. Moet je ook niet zeiken als het niet afbetaald wordt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:13 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Het zijn allemaal luxe dingen waar ze aan gewend zijn, ze zien niet dat ze zonder misschien nog wel een waardevoller leven kunnen hebben.
En waar ik me ook elke keer weer over verbaas is dat mensen zo makkelijk doen over schulden, ik snap dat niet. Je kan zó makkelijk alles kwijtraken, zonder enige moeite, zo zie je maar weer. Stel je voor dat je je schulden zou aflossen...
Ik ben het met je eens dat die instantie (bank of wat het was) een verantwoording hebben, maar je moet zelf ook wel een beetje nadenken. Volgens mij wisten ze best dat het wel een beetje vreemde gang van zaken was, leningen verdoezelen voor de hypotheekgever.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:14 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Eens maar vind ook wel dat instanties hier een verantwoordelijkheid hebben. Als bedrijf ben je ook gewoon fucking stupid als je nog geld leent als men als gezin nog + 20 000 euro hebt openstaan. Moet je ook niet zeiken als het niet afbetaald wordt.
Tuurlijk. Dat helpt ook totaal niet. Maar je bent als volwassene wel zelf verantwoordelijk voor de leningen die je afsluit vind ik, je hebt nou eenmaal dat soort hopeloze bedrijven die dit soort mensen met hun slechte gewoonten in stand houden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:14 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Eens maar vind ook wel dat instanties hier een verantwoordelijkheid hebben. Als bedrijf ben je ook gewoon fucking stupid als je nog geld leent als men als gezin nog + 20 000 euro hebt openstaan. Moet je ook niet zeiken als het niet afbetaald wordt.
Ja maar dan vind ik dus ook dat de verantwoording deels moet worden verschoven naar het bedrijf wat ondanks weet van problematische schulden heeft ,toch duizenden euro's leent. En zo werkt het gelukkig ook in Nederland. In de schuldhulpverlening hadden die bedrijven die op het laatst nog krediet verhoogde gewoon pech gehad.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:20 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dat helpt ook totaal niet. Maar je bent als volwassene wel zelf verantwoordelijk voor de leningen die je afsluit vind ik, je hebt nou eenmaal dat soort hopeloze bedrijven die dit soort mensen met hun slechte gewoonten in stand houden.
Ja, precies.. Dat moet ook.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:21 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Ja maar dan vind ik dus ook dat de verantwoording deels moet worden verschoven naar het bedrijf wat ondanks weet van problematische schulden heeft ,toch duizenden euro's leent. En zo werkt het gelukkig ook in Nederland. In de schuldhulpverlening hadden die bedrijven die op het laatst nog krediet verhoogde gewoon pech gehad.
Nee, vaak zijn dat gigantisch belachelijke bedragen. Daarom is het zo gevaarlijk.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:21 schreef Karina het volgende:
Ik wist niet eens dat, dat kon, een doorlopend krediet van 60000! Ik dacht dat, dat altijd veel lagere bedragen waren.
Precies, zo moet het, voor nood toch? Net als rood staan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:23 schreef fratsman het volgende:
Sowieso, mensen die geld uitgeven wat er niet is.Ik heb een heel klein krediet op mijn lopende rekening, en dat heb ik toevallig afgelopen maand (decembermaand jwz.
) weer eens aangesproken, maar verder? Nope.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |