abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:58:17 #201
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73524749
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:01 schreef beantherio het volgende:
Wat ik ervan begrijp is dat er, gekoppeld aan een eventuele antikraakwet, ook extra handvaten komen voor gemeentes om huisjesmelkers, speculanten en partijen die woonruimte lang leeg laten staan aan te pakken. Ik ben benieuwd hoe "hard" die regelgeving gaat worden, want als dat te vrijblijvend is dan wordt de deur naar verpaupering en verder groeiende woningnood wagenwijd open gezet. De overheid mag en moet zelfs veel krachtiger optreden tegen huizenbezitters die onverantwoordelijk omgaan met hun bezit. Alleen dan is antikraak-wetgeving op een serieuze manier te verantwoorden.
hoe lees jij dat eruit?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:07:41 #202
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_73525038
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:58 schreef fs180 het volgende:

[..]

hoe lees jij dat eruit?
Dat lees ik niet in het eerder gequote tekstje, maar in eerdere berichtgeving over het lopende voorstel was er wel sprake van.
pi_73525063
Thnx blonde ridder
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_73525134
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:08 schreef bijdehand het volgende:
Thnx blonde ridder
Yep, ook nog een EP zetel erbij, het gaat goed met de PVV
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_73525866
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:10 schreef qonmann het volgende:

[..]

Yep, ook nog een EP zetel erbij, het gaat goed met de PVV
Ja mag ook wel. Goed signaal naar de rest van de politiek dat immigratie enzo leeft onder het volk
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:30:49 #206
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73527153
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat lees ik niet in het eerder gequote tekstje, maar in eerdere berichtgeving over het lopende voorstel was er wel sprake van.
oooh, ja maar vegen ze van de baan zodra de wet er is he
pi_73534721
Als ze nou eens eerst de leegstand aanpakken en zorgen voor voldoende goede, betaalbare woningen..
dan hoeft niemand meer te kraken, en dan kun je het gaan verbieden als het toch gebeurd..

Goed beleid, dat ten goede komt aan de bevolking dat brengt rust en stabiliteit in het land..
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:53:11 #208
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73539921
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:03 schreef simmu het volgende:

[..]

lieverd, als er geen krakers meer zijn is anti-kraak overbodig en wordt dat afgeschaft.
Zoals ik al aangaf zijn er meer dan genoeg krakers die zich niets aantrekken van de wet. Er is een hoop werk voor anti-kraak, ook met de nieuwe wet.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 02:08:57 #209
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73540105
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:29 schreef Mylene het volgende:

[..]

Vanuit Culemborg en Houten ben je zo in Utrecht, Zeist en Amersfoort idem dito. Je kan dus in Utrecht blijven studeren en werken, maar wel ergens anders wonen.

Je kan ook met meerdere personen een huurwoning proberen te zoeken zodat je niet in je eentje een hoge huur hoeft op te hoesten.
Mijn woning is in Zeist
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_73540343
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
zullen ze eindelijk moeten werken voor hun huur vieze smerige werkschuwe kladlopers die zichzelf graag kunstenaars en ridders van vrijheid willen noemen
En anders zullen jij en ik wel moeten werken voor onze huur. En waarschijnlijk twee keer zo hard. Want als je aan de ene kant het symptoom (kraken) verbied, maar de oorzaak (de tot op het bot verziekte woningmarkt in NL) ongemoeid laat, zullen de prijzen natuurlijk alleen maar verder de pan uit rijzen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 03:00:45 #211
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_73540506
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:48 schreef maniack28 het volgende:
Ik vroeg dus wat voor oplossing je dan ziet voor de mensen die kraken. Jij zegt ze moeten huur betalen.. ja leuk, maar ze hebben niet binnen een maand een huurwoning ofzo. Dus ik vraag je, hoe ga je dat oplossen?
Het duurt nog wel een tijdje voordat de wet in werking treedt. Tijd genoeg om wat anders te zoeken.
pi_73541504
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:53 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf zijn er meer dan genoeg krakers die zich niets aantrekken van de wet. Er is een hoop werk voor anti-kraak, ook met de nieuwe wet.
Nee. Want met een kraakverbod kun je gewoon meteen de politie inschakelen als je huis gekraakt wordt, en die kan dan ook meteen ingrijpen. Anti-kraak wordt daarmee overbodig.

In de praktijk zie je dan ook dat in andere landen, waar kraken illegaal is, ook helemaal geen anti-kraak bestaat. Ook niet in steden waar wel een krakersscene is.
pi_73541596
Dit is netzoals met die import huwelijken: Na een x-aantal decennia borrelpraat, is er nog steeds geen oplossing.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:35:42 #214
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73543058
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:53 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nou, omdat je er voor werkt misschien?
Voor drugs wat je koopt toch ook?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:38:44 #215
248844 Bowlingbal
pi_73543110
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
@ Bowlingbal, de veiligheid van bezit is de basis van een stabiele veilige samenleving. Als je denk dat het anders beter kan moet je eens gaan kijken hoe goed het gaat onder Mugabe..
Er zijn zoveel dingen die je niet mag bezitten. Drugs is daar slechts een goed voorbeeld van. Noem mij 1 land waar je alles wat je wilt mag bezitten. Op Somalie na dan.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73543311
De politie heeft overigens geadviseerd in deze kwestie. Zij registreerden dat krakers tegenwoordig aggressiever handelen bij conflicten. Als een kraakpand ontruimd moet worden, dan zorgen krakers tegenwoordig voor meer overlast dan voorheen. Ook zorgen ze voor meer overlast in wijken, waarbij ze geweld en intimidatie niet schuwen.

De politie bespeurde een trend en gaf deze door aan de overheid.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:14:39 #217
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73543693
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:51 schreef PhalanX het volgende:
De politie heeft overigens geadviseerd in deze kwestie. Zij registreerden dat krakers tegenwoordig aggressiever handelen bij conflicten. Als een kraakpand ontruimd moet worden, dan zorgen krakers tegenwoordig voor meer overlast dan voorheen. Ook zorgen ze voor meer overlast in wijken, waarbij ze geweld en intimidatie niet schuwen.

Bij conflicten.. maar neemt het aantal conflciten ook toe? En hoeveel procent van de krakers verlaten hun pand niet als ze er uit moeten? Statistiekjes!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_73543826
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:14 schreef maniack28 het volgende:
Bij conflicten.. maar neemt het aantal conflciten ook toe? En hoeveel procent van de krakers verlaten hun pand niet als ze er uit moeten? Statistiekjes!
Met jou valt sowieso niet te discussieren.

"Als je vaste lasten per maand 100 euro zijn omdat je de keuze hebt gemaakt te gaan kraken, waarom zou je dan een fulltimebaan nemen en 1200 euro per maand gaan verdienen?"

Dat is de logica en argumentatie van een troll.

Exit Maniack28
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_73543882
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 02:08 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Mijn woning is in Zeist
En? Dan ga je toch ergens wonen waar je goedkoper kan wonen? Of met meerdere personen iets proberen te zoeken? Er is geen reden om te kraken.
pi_73544393
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:21 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Met jou valt sowieso niet te discussieren.

"Als je vaste lasten per maand 100 euro zijn omdat je de keuze hebt gemaakt te gaan kraken, waarom zou je dan een fulltimebaan nemen en 1200 euro per maand gaan verdienen?"

Dat is de logica en argumentatie van een troll.

Exit Maniack28
Als het goed is zit er bij de uitkering een component in voor vaste lasten en huur. Als je geen huurovereenkomst kunt overleggen, wordt je uitkering gelijk een stuk lager.
(Althans zo was het vroeger)
Dus zo wordt voor een kraker werken toch wel aantrekkelijker.. Trouwens, als mijn vaste lasten een stuk lager waren, zou ik echt wel blijven werken hoor.. Hoe meer geld je overhoudt, hoe mooier toch?
pi_73544425
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:24 schreef Mylene het volgende:

[..]

En? Dan ga je toch ergens wonen waar je goedkoper kan wonen? Of met meerdere personen iets proberen te zoeken? Er is geen reden om te kraken.
Kraken komt helemaal niet voort uit het idee dat krakers onmogelijk andere woonruimte zouden kunnen vinden.

Het is vooral geredeneerd vanuit de woningen. Als protest tegen -in de ogen van de krakers en later ook de wetgever- onnodige leegstand / sloop.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2009 12:50:19 ]
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:53:04 #222
248844 Bowlingbal
pi_73544510
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:24 schreef Mylene het volgende:

[..]

Oh zeer zeker wel.
- Donald Love
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:54:17 #223
248844 Bowlingbal
pi_73544544
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:51 schreef PhalanX het volgende:

Sinds wanneer luistert de overheid naar de politie? Als de politie zegt dat drugs gelegaliseerd moet worden omdat ze er teveel tijd aan kwijt zijn, het nergens op slaat, en de verboden alleen maar criminaliteit aantrekken luistert men ook niet.
- Donald Love
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:58:56 #224
248844 Bowlingbal
pi_73544645
Dat vorig jaar zelfs de grootste gemeentes bezwaar aangetekend hebben tegen het kraakverbod, dat zegt de voorstanders van het verbod niets? De gemeentes weten er niets van want, laat ik eens een FOK-argument noemen, 'dat zijn allemaal PvdA-bolwerken en samenzweringen tegen de hardwerkende burger' ?
- Donald Love
pi_73544841
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:58 schreef Bowlingbal het volgende:
Dat vorig jaar zelfs de grootste gemeentes bezwaar aangetekend hebben tegen het kraakverbod, dat zegt de voorstanders van het verbod niets? De gemeentes weten er niets van want, laat ik eens een FOK-argument noemen, 'dat zijn allemaal PvdA-bolwerken en samenzweringen tegen de hardwerkende burger' ?
Grote steden = PvdA = kraken mag
pi_73545049
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:50 schreef Igen het volgende:
Kraken komt helemaal niet voort uit het idee dat krakers onmogelijk andere woonruimte zouden kunnen vinden.

Het is vooral geredeneerd vanuit de woningen. Als protest tegen -in de ogen van de krakers en later ook de wetgever- onnodige leegstand / sloop.
En uit het idee dat die ratrace in ongebreideld materialisme niet deugt, of in ieder geval voor hen persoonlijk niet deugt. Ik vind dat iedereen zijn leven maar zo moet inrichten als die zelf wil, en als mensen niet mee willen doen met het materialisme dan ben ik eerder geneigd te kijken naar de mogelijkheden dan krampachtig te proberen iedereen braaf in de pas te laten lopen van de consumptiedrang.

Ik vind de weerzin tegen krakers nogal kleingeestig. Dat komt vooral uit onzekere mensen die zich bevestigd willen zien in de juistheid van hun eigen levensstijl doordat iedereen het doet. Het is vooral het misgunnen van hoe een ander het aanpakt. 'Gratis wonen in de stad wil ik ook wel', ja zodat je meer geld overhoudt voor je eindeloze geconsumeer ja, en dat hoort er dan weer niet bij.

Dat is geen excuus voor parasitair gedrag. Maar als die mensen een leegstaand pand bewoonbaar maken, hun gas en licht betalen en in hun onderhoud kunnen voorzien met hun maatschappijkritisch geknutsel of wat dan ook, dan ga ik niet zeggen dat ze 100 k per jaar moeten nastreven. Als je financieel marginaal wil leven mag je van mij. Scheelt files, parkeerplaatsen, CO2-uistoot en vertrutting van de steden doordat het vooral 40-plusse dubbele inkomens zijn die het kunnen betalen. Met alleen maar vrije markt maakt de stad zelf stuk wat de stad zo aantrekkelijk maakt. Als via de markt de stad in suburbia verandert dan heeft ook niemand daar wat aan.

Dan het eigendomsrecht. In tegenstelling tot wat beweert wordt, wordt niemand zijn huis gekraakt. Iemand of vooral iets zijn gebouw wordt gekraakt, meestal zonder woonbestemming of onbewoonbaar verklaard. Een vermogensbestanddeel dus. Ik vind ook dat iedereen de vruchten toekomt waar hij voor gewerkt heeft en dat niemand dat zomaar af mag pakken. Maar hierin komt het parasitaire ook weer om de hoek kijken. De eigenaar van een gebouw is doorgaans iemand die op het juist moment veel geld had en daar dan een gebouw voor koopt, prima, en vervolgens wordt dat dan meer waard. Maar die waardevermeerdering is niet waar die eigenaar voor werkt, dat doet de stad voor hem, alle mensen die er wonen en werken. Het is de speculant die parasiteert op de stad. Als hij wat met zo'n gebouw doet niet, maar als hij het leeg laat staan wel, en dat gaat ook ten koste van de stad. Je neemt wel ruimte in, en je gebouw is onderdeel van een geheel, het is onzin dat je zomaar een paar honderd vierkante meter ruimte zou mogen innemen zonder dat je ook wat bijdraagt aan wat het zijn waarde geeft.

Er moet wat mee gebeuren, als je daar dan niet in slaagt, tja, dan moet je maar tolereren dat anderen iets met die ruimte doen. Je bent niet alleen op de wereld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:28:40 #227
248844 Bowlingbal
pi_73545337
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 13:08 schreef qonmann het volgende:

[..]

Grote steden = PvdA = kraken mag
Precies, PvdA-bolwerken toch?
- Donald Love
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:30:41 #228
248844 Bowlingbal
pi_73545392
Weltschmerz, mooi verwoord.
- Donald Love
pi_73546712
Ik vind dat argument van wachtlijsten van jaaaaaren ook echt onzin. Ik heb altijd binnen een maand een woning gehad. Dat was ofwel tijdelijke bewoning (kijk eens op hyves, zat mensen die een maand of drie naar het buitenland gaan en in de tussentijd hun woning verhuren), of particuliere huur. Ik huur nu iets in de directe omgeving van Amsterdam. Huur is rond de 600. Ja da's meer dan 200, maar er is recht op huurtoeslag, dus dan valt het ook nog wel mee.

Je moet willen. En niet te veel eisen. Dan kun je echt wel wat vinden. Nee, je moet jezelf niet op woningnet inschijven en dan na zes jaar kijken of je al op plaats 20 staat. Doh.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:38:00 #230
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73547302
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 09:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. Want met een kraakverbod kun je gewoon meteen de politie inschakelen als je huis gekraakt wordt, en die kan dan ook meteen ingrijpen. Anti-kraak wordt daarmee overbodig.

In de praktijk zie je dan ook dat in andere landen, waar kraken illegaal is, ook helemaal geen anti-kraak bestaat. Ook niet in steden waar wel een krakersscene is.
Bullcrap, ik heb jaren een bijbaantje in de anti-kraak gehad. Genoeg panden die illegaal gekraakt werden, en dan is het echt niet een kwestie van even de politie bellen en het is opgelost.
pi_73547487
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:25 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ze verblijven er nu dus NIET illegaal. Je behandeld krakers alsof ze een misdaad begaan, maar volgens de wet doen ze niks fout...
Tuurlijk, ze breken geen deuren open alles staat open en ze lopen toevallig langs, natuurlijk doen zijn ze wel heel fout bezig als ze een pand kraken, maar dat is moeilijk om te bewijzen natuurlijk...... Een vriend van mij werkt als politieagent in Rotterdam en moet wekelijks kraakpanden leegmaken. Het ligt altijd vol met drugsnaalden en autoradio's....

Natuurlijk zijn er ook de "ouderwetse krakers" zeg maar de Swiebertjes onder ons die in een huis gaan zitten en alleen te lui zijn om te werken maar verder niemand kwaad doen. Maar over het algemeen trekt het tuig uit heel Europa aan dat in zulke huizen gaat zitten om die in korte termijn uit te wonen en illegale zaken in te doen voordat ze weer naar een nieuw pand trekken.

Mooi dat er eindelijk iets aan gedaan wordt. Nu nog een wet dat als er twee jaar niemand in het pand heeft gewoond dit de eigenaar een X-bedrag per maand kost, dan kunnen die anti-krakers alsnog blijven zitten in zulke huizen
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_73552635
Dat verhaal van die zwerver die een kamer achter het filmdoek in een Groningse bioscoop had gekraakt... en waar vervolgens ook brand uitbrak... .
quote:
Een kraker uit Groningen heeft een wel heel vreemde plek gevonden om te bivakkeren. De man schittert namelijk sinds een aantal dagen achter het witte doek van bioscoop Images in de stad.

Achter het enorme filmdoek is een opberghok gesitueerd. In deze ruimte, slechts door een dun wandje van het bioscoopscherm in de grote zaal gescheiden, huist de kraker.

De bioscoop zit erg in zijn maag met de ongenode gast. De brandweer en de politie geven echter niet thuis. Zij mogen niet optreden tegen de indringer.

Het wordt extra zuur voor de cinema, want ze mogen niet eens hun eigen opberghok betreden. Ze zijn nu bang dat het ten koste gaat van de veiligheid van de bioscoopgangers. Als de kraker bijvoorbeeld besluit te gaan koken in het hok, zou dit een groot gevaar kunnen opleveren. Ook staan er nog enkele dure filmprojectoren in het hok.

Men heeft nog geprobeerd met de man in contact te komen. De kraker deed de deur echter niet open.
quote:
AMSTERDAM - De Groningse bioscoop die al enige tijd met een kraker zat opgescheept, is zaterdag deels afgebrand. De bioscoop kon de ongenode gast, die sinds twee maanden de ruimte achter het bioscoopdoek bewoonde, niet laten verwijderen omdat de situatie volgens de brandweer niet onveilig was.

Toch brak zaterdag brand uit in de opslagruimte van het filmhuis. Bij de brand raakte niemand gewond, de kraker kon op tijd vluchten, zo meldt RTV Noord.
pi_73555815
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:17 schreef patatmetfriet het volgende:
Ik vind dat argument van wachtlijsten van jaaaaaren ook echt onzin. Ik heb altijd binnen een maand een woning gehad. Dat was ofwel tijdelijke bewoning (kijk eens op hyves, zat mensen die een maand of drie naar het buitenland gaan en in de tussentijd hun woning verhuren), of particuliere huur. Ik huur nu iets in de directe omgeving van Amsterdam. Huur is rond de 600. Ja da's meer dan 200, maar er is recht op huurtoeslag, dus dan valt het ook nog wel mee.

Je moet willen. En niet te veel eisen. Dan kun je echt wel wat vinden. Nee, je moet jezelf niet op woningnet inschijven en dan na zes jaar kijken of je al op plaats 20 staat. Doh.
Huursubsidie boven de 600 euro huur? Volgens mij ligt de grens ergens bij de 500-zoveel..
pi_73555985
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:44 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Tuurlijk, ze breken geen deuren open alles staat open en ze lopen toevallig langs, natuurlijk doen zijn ze wel heel fout bezig als ze een pand kraken, maar dat is moeilijk om te bewijzen natuurlijk...... Een vriend van mij werkt als politieagent in Rotterdam en moet wekelijks kraakpanden leegmaken. Het ligt altijd vol met drugsnaalden en autoradio's....

Natuurlijk zijn er ook de "ouderwetse krakers" zeg maar de Swiebertjes onder ons die in een huis gaan zitten en alleen te lui zijn om te werken maar verder niemand kwaad doen. Maar over het algemeen trekt het tuig uit heel Europa aan dat in zulke huizen gaat zitten om die in korte termijn uit te wonen en illegale zaken in te doen voordat ze weer naar een nieuw pand trekken.

Mooi dat er eindelijk iets aan gedaan wordt. Nu nog een wet dat als er twee jaar niemand in het pand heeft gewoond dit de eigenaar een X-bedrag per maand kost, dan kunnen die anti-krakers alsnog blijven zitten in zulke huizen
Wekelijks? Dan wordt er wel erg veel gekraakt in Rotterdam..

Met dat laatste ben ik het wel eens: Een wet die het speculeren met woonruimte onmogelijk maakt, maakt het kraken ook onmogelijk en overbodig bovendien.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:53:14 #235
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73556085
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als het goed is zit er bij de uitkering een component in voor vaste lasten en huur. Als je geen huurovereenkomst kunt overleggen, wordt je uitkering gelijk een stuk lager.
(Althans zo was het vroeger)
Dus zo wordt voor een kraker werken toch wel aantrekkelijker.. Trouwens, als mijn vaste lasten een stuk lager waren, zou ik echt wel blijven werken hoor.. Hoe meer geld je overhoudt, hoe mooier toch?
Als je geen huurovereenkomst kan tonen krijg je uberhaupt geen uitkering. Zonder vaste verblijfplaats kirjg je niets!
pi_73556170
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:53 schreef fs180 het volgende:

[..]

Als je geen huurovereenkomst kan tonen krijg je uberhaupt geen uitkering. Zonder vaste verblijfplaats kirjg je niets!
Da's niet waar.. adv. een postadres krijg je zeker wel een uitkering. Ook als je bv. nog bij je ouders inwoont.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:00:49 #237
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73556353
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En uit het idee dat die ratrace in ongebreideld materialisme niet deugt, of in ieder geval voor hen persoonlijk niet deugt. Ik vind dat iedereen zijn leven maar zo moet inrichten als die zelf wil, en als mensen niet mee willen doen met het materialisme dan ben ik eerder geneigd te kijken naar de mogelijkheden dan krampachtig te proberen iedereen braaf in de pas te laten lopen van de consumptiedrang.

Ik vind de weerzin tegen krakers nogal kleingeestig. Dat komt vooral uit onzekere mensen die zich bevestigd willen zien in de juistheid van hun eigen levensstijl doordat iedereen het doet. Het is vooral het misgunnen van hoe een ander het aanpakt. 'Gratis wonen in de stad wil ik ook wel', ja zodat je meer geld overhoudt voor je eindeloze geconsumeer ja, en dat hoort er dan weer niet bij.

Dat is geen excuus voor parasitair gedrag. Maar als die mensen een leegstaand pand bewoonbaar maken, hun gas en licht betalen en in hun onderhoud kunnen voorzien met hun maatschappijkritisch geknutsel of wat dan ook, dan ga ik niet zeggen dat ze 100 k per jaar moeten nastreven. Als je financieel marginaal wil leven mag je van mij. Scheelt files, parkeerplaatsen, CO2-uistoot en vertrutting van de steden doordat het vooral 40-plusse dubbele inkomens zijn die het kunnen betalen. Met alleen maar vrije markt maakt de stad zelf stuk wat de stad zo aantrekkelijk maakt. Als via de markt de stad in suburbia verandert dan heeft ook niemand daar wat aan.

Dan het eigendomsrecht. In tegenstelling tot wat beweert wordt, wordt niemand zijn huis gekraakt. Iemand of vooral iets zijn gebouw wordt gekraakt, meestal zonder woonbestemming of onbewoonbaar verklaard. Een vermogensbestanddeel dus. Ik vind ook dat iedereen de vruchten toekomt waar hij voor gewerkt heeft en dat niemand dat zomaar af mag pakken. Maar hierin komt het parasitaire ook weer om de hoek kijken. De eigenaar van een gebouw is doorgaans iemand die op het juist moment veel geld had en daar dan een gebouw voor koopt, prima, en vervolgens wordt dat dan meer waard. Maar die waardevermeerdering is niet waar die eigenaar voor werkt, dat doet de stad voor hem, alle mensen die er wonen en werken. Het is de speculant die parasiteert op de stad. Als hij wat met zo'n gebouw doet niet, maar als hij het leeg laat staan wel, en dat gaat ook ten koste van de stad. Je neemt wel ruimte in, en je gebouw is onderdeel van een geheel, het is onzin dat je zomaar een paar honderd vierkante meter ruimte zou mogen innemen zonder dat je ook wat bijdraagt aan wat het zijn waarde geeft.

Er moet wat mee gebeuren, als je daar dan niet in slaagt, tja, dan moet je maar tolereren dat anderen iets met die ruimte doen. Je bent niet alleen op de wereld.
Hoe wou je huisvrede maken in een pand wat ongeschikt is voor wonen?
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:02:04 #238
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73556397
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:38 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Bullcrap, ik heb jaren een bijbaantje in de anti-kraak gehad. Genoeg panden die illegaal gekraakt werden, en dan is het echt niet een kwestie van even de politie bellen en het is opgelost.
Rechtelijk gezien wel.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:04:14 #239
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73556472
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:00 schreef DennisMoore het volgende:
Dat verhaal van die zwerver die een kamer achter het filmdoek in een Groningse bioscoop had gekraakt... en waar vervolgens ook brand uitbrak... .
[..]

[..]
as-fucking-if
pi_73559186
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:00 schreef fs180 het volgende:
Hoe wou je huisvrede maken in een pand wat ongeschikt is voor wonen?
Correctie: Ongeschikt verklaard. Dat is een bureaucratisch gegeven, terecht of niet, de gemeente heeft andere normen dan sommige bewoners. Soms betreft de bureaucratische norm de veiligheid, bijvoorbeeld instortingsgevaar, maar dat zou ook best iets heel anders kunnen zijn waar de modale burger wel onoverkomelijke problemen mee heeft, maar een kraker de oplossing of geen probleem. Of het past gewoon niet in de ruimtelijke ordening en heeft geen woonbestemming, omdat het een kantoorpand is.

Huisvrede maken doe je door er je 'privaat en huiselijk leven' te gaan leiden geloof ik.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73562429
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Huursubsidie boven de 600 euro huur? Volgens mij ligt de grens ergens bij de 500-zoveel..
Ohja klopt, in die 600 zitten ook wat kosten en voorschotten, kaal is het minder.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 19:31:01 #242
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73724211
Nou de kogel is door de kerk:
quote:
Tweede Kamer neemt antikraakwet aan
Uitgegeven: 15 oktober 2009 18:50
Laatst gewijzigd: 15 oktober 2009 18:57
DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft de antikraakwet van CDA, VVD en ChristenUnie donderdag aangenomen. Meteen toen dat duidelijk werd, brak er een enorm tumult los op de publieke tribune.
© ANP

Kamervoorzitter Gerdi Verbeet schorste de vergadering.

De PVV hielp het voorstel voor een kraakverbod aan een meerderheid. De fractie toonde zich vorige week al voorstander, maar maakte woensdagavond nog een voorbehoud.

'Overwinning'

Bepaalde amendementen moesten worden afgewezen. Donderdag kon de partij zich dan toch vinden in wat ze ziet als een 'grote overwinning voor het eigendomsrecht'.

De partij was tijdens de eerste behandeling van het plan, enige weken geleden, nog ontevreden over de hoogte van de voorgestelde straffen. De indieners kwamen daarop met de verhoogde maximale straf van een jaar wegens kraken, in plaats van de voorgenomen vier maanden.

Straffen

Ze verdubbelden tevens de straf voor huisvredebreuk naar een jaar. Ook de straf voor kraken met intimidatie of geweld is verdubbeld tot maximaal twee jaar.

Wanneer krakers in groepsverband opereren én geweld gebruiken, kan de celstraf volgens de indieners oplopen tot twee jaar en acht maanden. Ook kunnen krakers worden aangehouden als ze niet op heterdaad zijn betrapt.

Verstoord

Boze en teleurgestelde krakers hebben donderdagavond de vergadering van de Tweede Kamer verstoord. Toen bleek dat het wetsvoorstel een Kamermeerderheid krijgt, stonden de krakers op de publieke tribune op en scandeerden: ''Kraken gaat door!''

Personeel van de Tweede Kamer en politieagenten dirigeerden de krakers uit het gebouw. De meeste demonstranten verlieten uit eigen beweging de vergaderzaal.

Kamervoorzitter Gerdi Verbeet besloot direct de vergadering te onderbreken. De Tweede Kamerleden vertrokken na een dringend verzoek van Verbeet ook uit de plenaire vergaderzaal.
Hiep hoera lang leve dit kabinet.. lang leve de verboden gebaseerd op niets meer dan onderbuikgevoelens.... Het gaat de goeie kant op mensen!
pi_73724755
do 15 okt 2009, 18:48
Antikraakwet aangenomen
quote:
DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft de antikraakwet van CDA, VVD en ChristenUnie donderdag aangenomen. Meteen toen dat duidelijk werd, brak er een enorm tumult los op de publieke tribune. Kamervoorzitter Gerdi Verbeet schorste de vergadering.
Wat tijdens de LPF is begonnen is nu eindelijk suksesvol afgerond. Er is hard voor gewerkt en dankzij de PVV is het aangenomen !
De publieke was voornamelijk gevuld met links werkschuw tuig.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_73724851
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:31 schreef maniack28 het volgende:
Hiep hoera lang leve dit kabinet.. lang leve de verboden gebaseerd op niets meer dan onderbuikgevoelens.... Het gaat de goeie kant op mensen!
Tuurlijk, je moet welhaast blind zijn om niet te zien dat gekraakte panden worden uitgewoond, vernield, dat het verpaupering van de buurt is, er vaak overlast wordt veroorzaakt. En daarnaast moet je gewoon met je fikken van andermans spullen afblijven. Ik hoop dat ook dat 1e kamer snel de wet goedkeurt en alle kraakpanden kunnen worden ontruimd.

Mensen die pro-kraken zijn, lijken in mijn ogen puur hun mening gebaseerd te hebben op eigen belang.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 19:51:47 #245
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73724922
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:49 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Tuurlijk, je moet welhaast blind zijn om niet te zien dat gekraakte panden worden uitgewoond, vernield, dat het verpaupering van de buurt is, er vaak overlast wordt veroorzaakt. En daarnaast moet je gewoon met je fikken van andermans spullen afblijven. Ik hoop dat ook dat 1e kamer snel de wet goedkeurt en alle kraakpanden kunnen worden ontruimd.

Mensen die pro-kraken zijn, lijken in mijn ogen puur hun mening gebaseerd te hebben op eigen belang.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_73725072
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:47 schreef DikVoormekaar het volgende:
do 15 okt 2009, 18:48
Antikraakwet aangenomen
[..]

Wat tijdens de LPF is begonnen is nu eindelijk suksesvol afgerond. Er is hard voor gewerkt en dankzij de PVV is het aangenomen !
De publieke was voornamelijk gevuld met links werkschuw tuig.

Kunnen ze dat tuig dat het schippersinternaat in Nijmegen heeft gekraakt ook eruit flikkeren. Zijn eindelijk alle bezwaren van de tafel en kan er gebouwd worden, wordt het gekraakt. Flikker dan ook op als kraker als duidelijk wordt dat aan de nieuwbouw begonnen kan worden
link
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_73725133
Er is overigens een tamelijk positieve uitzondering op hetgeen ik hierboven post. In Paddepoel, Groningen is een oude bibliotheek gekraakt. Nu zit er een mooi kunstatelier wat de boel zeker ten goede komt. Ahold had het gekocht, maar mocht van de gemeente er geen Albert Heijn bouwen. Het huidige atelier is in dit geval beter dan niets, al denk ik dat Ahold het ook best had willen verhuren Hoe het er nu van binnen uit ziet weet ik niet, wellicht ziet het er goed uit
pi_73725163
Driewerf hoezee!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 19:59:30 #249
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_73725204
jammer.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 19:59:36 #250
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_73725205
Gelukkig is deze wet aangenomen. Hopelijk worden illegale krakers flink aangepakt.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_73725229
De lucratiefste kraak is nog de geldautomaat ( met een bulldozer)
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:01:59 #252
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73725314
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:00 schreef DikVoormekaar het volgende:
De lucratiefste kraak is nog de geldautomaat ( met een bulldozer)
Behalve die lui in Engeland, die een compleet gebouw hadden opgeblazen behalve de geldautomaat. Maar afgeleefd is het pand wel.
DeviantArt
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:03:44 #253
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_73725371
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:59 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Gelukkig is deze wet aangenomen. Hopelijk worden illegale krakers flink aangepakt.
Ja, want illegale zaken konden voorheen nog niet worden aangepakt
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:05:08 #254
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_73725410
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:49 schreef detulp050 het volgende:
Nee hoor, ik kraak niet. Maar het ongebreideld speculeren met vastgoed wordt door kraken in toom gehouden.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:06:08 #255
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73725445
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Correctie: Ongeschikt verklaard. Dat is een bureaucratisch gegeven, terecht of niet, de gemeente heeft andere normen dan sommige bewoners. Soms betreft de bureaucratische norm de veiligheid, bijvoorbeeld instortingsgevaar, maar dat zou ook best iets heel anders kunnen zijn waar de modale burger wel onoverkomelijke problemen mee heeft, maar een kraker de oplossing of geen probleem. Of het past gewoon niet in de ruimtelijke ordening en heeft geen woonbestemming, omdat het een kantoorpand is.

Huisvrede maken doe je door er je 'privaat en huiselijk leven' te gaan leiden geloof ik.
Maar het niet toegestaan huisvrede te stichten in een pand wat onbewoonbaar/ongeschikt voor bewoning is verklaard, dan zal je er direct op eerste verzoek uit worden gegooid en ben je meteen strafbaar bezig.
pi_73725485
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:01 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Behalve die lui in Engeland, die een compleet gebouw hadden opgeblazen behalve de geldautomaat. Maar afgeleefd is het pand wel.
quote:
Krakers verstoren Kamerdebat
DEN HAAG - Boze en teleurgestelde krakers hebben donderdagavond de vergadering van de Tweede Kamer verstoord. De krakers waren aanwezig bij de vergadering waarin de Kamer instemde met een verbod op kraken. Toen bleek dat het wetsvoorstel een Kamermeerderheid krijgt, stonden de krakers op de publieke tribune op en scandeerden: „Kraken gaat door!“
Hiermee bevestigen dat ze bout hebben aan de democratische rechtsorede en indien de senaat het wetsvoorstel alsnog afkeurt na deze idioterie, dan is ons land officieel een bananenkoningkrijk.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:07:24 #257
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73725494
Ach ja, nog meer stijgende prijzen in Nederland vanwege nog minder noodzaak om panden ergens voor te gebruiken. Ook mooi om te zien dat het recht op woonruimte ondergeschikt is aan financiele redenen in Nederland. Maar hey, sommige mensen kunnen even hun eigen zielige leventje glans geven omdat mensen waar ze geen enkele last van hebben iets verboden wordt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:08:41 #258
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73725553
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:59 schreef FunkyHomosapien het volgende:
jammer.
Precies, onderbuik gevoelens & schijnpolitiek
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:09:36 #259
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73725589
Nouja, we kunnen in elk geval stellen dat het kabinet toch wel een paar dingen bereikt heeft in hun regeringstermijn. Een paddoverbod en een kraakverbod, welk een prestatie. Dat doet dingen als de vergrijzing en de economische crisis toch wel in het niet verdwijnen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_73725793
Eindelijk.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_73725810
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:07 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

[..]

Hiermee bevestigen dat ze bout hebben aan de democratische rechtsorede en indien de senaat het wetsvoorstel alsnog afkeurt na deze idioterie, dan is ons land officieel een bananenkoningkrijk.
Toen ik tijdens die schermutselingen langs het Tweede Kamer-gebouw liep waren zal al aan het rellen bij de ingang.
Toen ik , al wandelend, een kleine opmerking maakt naar mijn collega over kraker kreeg al wat intimiderende opmerkingen over me heen...wat natuurlijk ironisch is:
Werkschuw tuig waarvan wordt opgemerkt dat ze weer typisch aggressief zijn, wat beantwoordt wordt met agressie naar mijn persoontje.
Die donderdagavond meteen weer een vooroordeel bevestigd zien worden.
En ook duidelijk op zoek naar een aanleiding om te blijven rellen, en wat onderlinge schermutselingen met de bewaking/politie in stand te houden.

Wat een agressieve apen zijn dat.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_73725934
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:07 schreef ethiraseth het volgende:
Ach ja, nog meer stijgende prijzen in Nederland vanwege nog minder noodzaak om panden ergens voor te gebruiken. Ook mooi om te zien dat het recht op woonruimte ondergeschikt is aan financiele redenen in Nederland. Maar hey, sommige mensen kunnen even hun eigen zielige leventje glans geven omdat mensen waar ze geen enkele last van hebben iets verboden wordt.
Vorige week las ik het parool dat de hedendaagse kraker kraakt omdat ze vinden "recht" te hebben op een woning. Baarlijke nonsens. Wat hij bedoelt is: "recht op kapitale woning in centrum
Wat mij heeft verbaasd is dat die krakers om me even tot de hoofdstedelijke scene te beperken , vooral zo actief zijn in kapitale panden in de binnenstad terwijl de halve Bijlmer leeg staat, en te huur is voor een appel en een ei, om maar een ander achterhaald argument, namelijk de woningnood, te noemen. Ik heb althans nog nooit een kraker gezien die een huis kraakte voor een bijstandsmoedertje. Men kraakt vooral voor zichzelf of de eigen corpooratie, en dan bij voorkeur de beste locaties, waarmee maar weer eens is aangetoond hoe zwaar moreel failliet de hedendaagse kraakscene is. Los van het feit dat de hedendaagse kraker vooral geimporteerd wordt uit Spanje, Polen, Finland of Roemenie en de woningnood daarmee een zelf gecreeerd "probleem" is.
pi_73726251
In Groningen zijn ook sociale huurwoningen die niet goed verhuurd kunnen worden omdat mensen niet in bepaalde wijken willen wonen, dus woningnood is zeker relatief te noemen.

Ik moet wel zeggen dat hier ook andere locaties gekraakt worden, zoals een loods van Frans Maas (wat het met woningnood of speculatie te maken heeft is een raadsel, er is gewoon geen behoefte aan) en dus de genoemde bibliotheek. Maar inderdaad: ook in Groningen zijn het voornamelijk A-locaties die gekraakt worden

Locaties die, als ze niet gekraakt zouden zijn, allang verbouwd zouden zijn tot luxe apartementen, waar zo erg vraag naar is...
pi_73726532
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef detulp050 het volgende:
In Groningen zijn ook sociale huurwoningen die niet goed verhuurd kunnen worden omdat mensen niet in bepaalde wijken willen wonen, dus woningnood is zeker relatief te noemen.

Ik moet wel zeggen dat hier ook andere locaties gekraakt worden, zoals een loods van Frans Maas (wat het met woningnood of speculatie te maken heeft is een raadsel, er is gewoon geen behoefte aan) en dus de genoemde bibliotheek. Maar inderdaad: ook in Groningen zijn het voornamelijk A-locaties die gekraakt worden

Locaties die, als ze niet gekraakt zouden zijn, allang verbouwd zouden zijn tot luxe apartementen, waar zo erg vraag naar is...
Zijn dat studenten die dat vanwege kamergebrek doen?
Je hoort en ;leest eigenlijk alleen maar over krakers in het westen en in Nijmegen.
En in Rotterdam hoor je er ook weinig over. Krakers worden dikwijls zonder pardon geconfonteerd met een knokploeg.
pi_73726648
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:18 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Vorige week las ik het parool dat de hedendaagse kraker kraakt omdat ze vinden "recht" te hebben op een woning. Baarlijke nonsens. Wat hij bedoelt is: "recht op kapitale woning in centrum
Wat mij heeft verbaasd is dat die krakers om me even tot de hoofdstedelijke scene te beperken , vooral zo actief zijn in kapitale panden in de binnenstad terwijl de halve Bijlmer leeg staat, en te huur is voor een appel en een ei, om maar een ander achterhaald argument, namelijk de woningnood, te noemen.
Waar komt toch dat waanidee vandaan dat de halve Bijlmer leeg staat? Ik daag je uit om één woning te vinden in de Bijlmer, die je voor een appel en een ei kan huren. Wedden dat je dat niet lukt?

Ik heb laatst i.i.g. voor de grap eens gereageerd op Woningnet op een appartementje in zo'n kut-honingraatflat, werd ik 104 van 127 geïnteresseerden.
quote:
Ik heb althans nog nooit een kraker gezien die een huis kraakte voor een bijstandsmoedertje. Men kraakt vooral voor zichzelf of de eigen corpooratie, en dan bij voorkeur de beste locaties, waarmee maar weer eens is aangetoond hoe zwaar moreel failliet de hedendaagse kraakscene is.
Ja dûh, natuurlijk kraakt men voor zichzelf. Net zoals je ook voor jezelf koopt of huurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 20:34:29 ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:35:46 #266
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73726737
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:15 schreef huhggh het volgende:

[..]

Toen ik tijdens die schermutselingen langs het Tweede Kamer-gebouw liep waren zal al aan het rellen bij de ingang.
Toen ik , al wandelend, een kleine opmerking maakt naar mijn collega over kraker kreeg al wat intimiderende opmerkingen over me heen...wat natuurlijk ironisch is:
Werkschuw tuig waarvan wordt opgemerkt dat ze weer typisch aggressief zijn, wat beantwoordt wordt met agressie naar mijn persoontje.
Die donderdagavond meteen weer een vooroordeel bevestigd zien worden.
En ook duidelijk op zoek naar een aanleiding om te blijven rellen, en wat onderlinge schermutselingen met de bewaking/politie in stand te houden.

Wat een agressieve apen zijn dat.
Provoceren en dan verbaast zijn dat er een reactie komt. Huillie.
pi_73726832

Alleen om die koppen te zien is dit al een goede actie

Je ziet ze denken: Fuck, moet ik dan toch een echte baan gaan zoeken
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_73726836
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar komt toch dat waanidee vandaan dat de halve Bijlmer leeg staat? Ik daag je uit om één woning te vinden in de Bijlmer, die je voor een appel en een ei kan huren. Wedden dat je dat niet lukt?
Ik ga liever op vakantie met mijn schoonfamilie naar Paramaribo. Dat is gezelliger dan een blik in het trosteloze "harlem" van Amsterdam te gaan kijken. Anyway, thnxx voor je uitnodiging.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:40:24 #269
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73726942
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:18 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Wat mij heeft verbaasd is dat die krakers om me even tot de hoofdstedelijke scene te beperken , vooral zo actief zijn in kapitale panden in de binnenstad terwijl de halve Bijlmer leeg staat, en te huur is voor een appel en een ei, om maar een ander achterhaald argument, namelijk de woningnood, te noemen. Ik heb althans nog nooit een kraker gezien die een huis kraakte voor een bijstandsmoedertje. Men kraakt vooral voor zichzelf of de eigen corpooratie, en dan bij voorkeur de beste locaties, waarmee maar weer eens is aangetoond hoe zwaar moreel failliet de hedendaagse kraakscene is. Los van het feit dat de hedendaagse kraker vooral geimporteerd wordt uit Spanje, Polen, Finland of Roemenie en de woningnood daarmee een zelf gecreeerd "probleem" is.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:41:37 #270
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73727000
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:37 schreef MrData het volgende:
[ afbeelding ]

Waar betalen ze licht, stroom van gas van dan?
pi_73727009
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:31 schreef DikVoormekaar het volgende:
Zijn dat studenten die dat vanwege kamergebrek doen?
Denk het wel
quote:
En in Rotterdam hoor je er ook weinig over. Krakers worden dikwijls zonder pardon geconfonteerd met een knokploeg.
Hier in Groningen worden er ook wel eens krakers hardhandig verwijderd heb ik begrepen.
pi_73727077
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:22 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Bron: nu.nl

Nog geen topic hierover? It's all over the news enzo? Ik vind het belachelijk... belachelijk dat dit kan. Waar gaan al die mensen heen die nu kraken? Die nu iets legaals doen? Wat gaat er gebeuren met de mensen die anti kraak zitten, want als kraken niet meer mag, waarom zou je als bedrijf dan nog iemand in je pand laten wonen? Waarom ligt de nadruk op het kraken? En niet op het daadwerkelijke probleem: de leegstand en de woningschaarste...

Hier en daar zie ik mensen verschijnen die hiertegen in actie willen komen.. Maar ik denk dat de kraakscene en de volgers te klein is om iets op poten te zetten. Net zoals met het paddoverbod... En het normale klootjesvolk zit lekker thuis in hun huisje, het zal hun een worst wezen wat er gebeurd zolang het hun niet treft.

En zo gaat dit land langzaam ten onder en kan het klootjesvolk over 40 jaar roepen: "wir haben nichts gewust"....
Die suffe gevaarlijke linkse rakkers moeten gewoon net als ieder ander met hun poten van iemand anders eigendom afblijven en zelf een woning zoeken en dan kopen of huren. Die domme excuses dat men niks kan vinden. Fuck off. Dan ga ja maar in een tent zitten of met minder genoegen nemen. Het is toch werkelijk te ziek voor woorden dat je iets waar iemand anders hard voor werkt of heeft gewerkt als eigendom gaat zien. Piss off en dop je eigen boontjes

Zo draaijer heeft met zijn dyslectisch Nederlanse gesproken

donderdag 15 oktober 2009 @ 20:43:37 #273
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73727091
Dat gebeurd overal wel, vandaar ook dat er ook genoeg huizen zijn waar deuren en ramen geblokkeerd zijn en wapens in huis zijn. Niet om de politie neer te maaien maar tegen groepen zwakzinnigen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:45:03 #274
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73727151
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Die suffe gevaarlijke linkse rakkers moeten gewoon net als ieder ander met hun poten van iemand anders eigendom afblijven en zelf een woning zoeken en dan kopen of huren. Die domme excuses dat men niks kan vinden. Fuck off. Dan ga ja maar in een tent zitten of met minder genoegen nemen. Het is toch werkelijk te ziek voor woorden dat je iets waar iemand anders hard voor werkt of heeft gewerkt als eigendom gaat zien. Piss off en dop je eigen boontjes

Zo draaijer heeft met zijn dyslectisch Nederlanse gesproken

Niet alleen gebrek aan nederlandse taal, maar vooral een gebrek aan begrip en inleveningsvermogen.
pi_73727157
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:37 schreef MrData het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een koppen. ha ha ha gek he dat je geen baan krijgt. Fucking losers haha
pi_73727220
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:45 schreef fs180 het volgende:

[..]

Niet alleen gebrek aan nederlandse taal, maar vooral een gebrek aan begrip en inleveningsvermogen.
Voor wat. Check mijn posts. Een vriend van mij heeft sinds een week krakers in ZIJN pand zitten en dat terwijl hij in een afrondende fase zit om het voor 10 jaar te verhuren. Hij kan hier kapot aan gaan, maar dat geeft niet. Inlevingsvermogen noem je dat
pi_73727221
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:41 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ja, die gekke wijven met 3 meter hoge hanekammen zullen vast een hele normale baan hebben. En als ze daar genoeg geld hebben voor hebben, waarom dan niet net als de rest van de een hypotheek nemen en een van de 270.000 huizen kopen die op funda staan? Maar daar zijn we al voorbij geloof ik, dat schijnt tegen hun leefwijze ofzo te zijn..iets met een materialistische rattenrace?
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:46:51 #278
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73727238
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:45 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat een koppen. ha ha ha gek he dat je geen baan krijgt. Fucking losers haha
pi_73727260
Eindelijk is diefstal van woningen weer strafbaar
Nu kunnen de gekraakte woningen ontruimd worden en eventueel weer verhuurd worden. Komt er weer eens wat meer aanbod. Als de gemeentes nog wat meer bouwgrond vrjigeven en eventueel een leegstandtax invoeren zijn we klaar.

Buitenlandse criminelen zullen niet langer Nederlandse kraakpanden als toevluchtsoord gebruiken, waardoor ook een gedeelte van de criminaliteit verdwijnt in Nederland.

Geweldige doorbraak dit

o/ PVV VVD CDA CU SGP
pi_73727267
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:41 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dat tappen ze af , dus de gewone man betaalt mee. Water gebruiken ze niet veel , want ze zijn te lamlendig om zich te wassen

Wonen is een recht, uitwonen niet! Hoera! Weg met dat kudtvolk !
pi_73727295
Wat weer een mooi moment..de wet is aangenomen ..
Met dank aan de PVV

De geweldadige krakers hebben hun hand dan toch overspeeld
pi_73727335
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:46 schreef fs180 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het zit je dwars he haha. Tja als je altijd voor je verantwoordelijkheden blijft weglopen, dan kan ik me voorstellen dat je dit niet wilt zien
pi_73727366
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:47 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Dat tappen ze af , dus de gewone man betaalt mee. Water gebruiken ze niet veel , want ze zijn te lamlendig om zich te wassen

[ afbeelding ]

Wonen is een recht, uitwonen niet! Hoera! Weg met dat kudtvolk !
AGREE

opzouten met die paupers..
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:50:34 #284
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_73727412
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:07 schreef ethiraseth het volgende:
Maar hey, sommige mensen kunnen even hun eigen zielige leventje glans geven omdat mensen waar ze geen enkele last van hebben iets verboden wordt.
Hey, er is altijd een groep krakers geweest die inderdaad geen overlast veroorzaakten, en die hebben daar flink wat voordeel van gehad soms omdat ze bij de verbouwing van het gebouw betrokken werden en daar legaal konden gaan wonen. Goede situatie vond ik.
Maar tegenwoordig maken er zoveel groepen misbruik van het kraken dat ik toch ook denk: verbied het maar. Dan moeten de goeden maar weer onder de kwaaden lijden, maar die radicalen zijn niet voor rede vatbaar.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_73727413
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:46 schreef fs180 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jaloers?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:50:39 #286
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73727417
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:46 schreef draaijer het volgende:

[..]

Voor wat. Check mijn posts. Een vriend van mij heeft sinds een week krakers in ZIJN pand zitten en dat terwijl hij in een afrondende fase zit om het voor 10 jaar te verhuren. Hij kan hier kapot aan gaan, maar dat geeft niet. Inlevingsvermogen noem je dat
Dan moet ie opstaan en daar een zaak van maken, luie flikker dat ie is. Beetje je eigen eigendom verwaarlozen. Wees mans genoeg om ze aan te pakken dan? Je kunt ze binnen een week eruit hebben als hij daadwerkelijk al bezig was het te gaan verhuren. Hierom huilen vind ik lager dan janken als je geld verliest op straat.
pi_73727462
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

AGREE

opzouten met die paupers..
Precies de maatschappij is beter af zonder die vieze stinkende kutprofiteurs. En daarnaast, ga maar kraken, krijg je vervolgens gratis een jaar lang woning, mooi toch?

Papierversnipperaar en bowlingbal eat your fucking hart out~! Kutpaupers!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:52:18 #288
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73727494
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:46 schreef MrData het volgende:

[..]

Ja, die gekke wijven met 3 meter hoge hanekammen zullen vast een hele normale baan hebben. En als ze daar genoeg geld hebben voor hebben, waarom dan niet net als de rest van de een hypotheek nemen en een van de 270.000 huizen kopen die op funda staan? Maar daar zijn we al voorbij geloof ik, dat schijnt tegen hun leefwijze ofzo te zijn..iets met een materialistische rattenrace?
Wat is dat nou voor nonargumentatie?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:54:50 #289
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73727607
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:47 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Eindelijk is diefstal van woningen weer strafbaar
Nu kunnen de gekraakte woningen ontruimd worden en eventueel weer verhuurd worden. Komt er weer eens wat meer aanbod. Als de gemeentes nog wat meer bouwgrond vrjigeven en eventueel een leegstandtax invoeren zijn we klaar.

Buitenlandse criminelen zullen niet langer Nederlandse kraakpanden als toevluchtsoord gebruiken, waardoor ook een gedeelte van de criminaliteit verdwijnt in Nederland.

Geweldige doorbraak dit

o/ PVV VVD CDA CU SGP
Zoek eerst eens uit wat diefstal is. Ten tweede komt er helemaal geen woonruimte meer vrij, er gaan toch geen mensen uit de markt of wel?
pi_73727688
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:50 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dan moet ie opstaan en daar een zaak van maken, luie flikker dat ie is. Beetje je eigen eigendom verwaarlozen. Wees mans genoeg om ze aan te pakken dan? Je kunt ze binnen een week eruit hebben als hij daadwerkelijk al bezig was het te gaan verhuren. Hierom huilen vind ik lager dan janken als je geld verliest op straat.
Ehm gast. Hij was met stomheid geslagen. Hij wilde zijn pand in en toen werkte zijn sleutels niet meer. Vervolgens staan er een stelletje kansloze paupers hem in zijn bek uit te lachen. Week geleden gebeurt en volgende week is het kort geding. Dat zal hij wel winnen, maar de vieze paupers zijn gevlogen met de schade die hij weer mag herstellen. Ik ben trots op je knul.. Erg knap chapeau
Ik ben blij dat het nu niet meer mag. Het wordt tijd dat die mislukte linkse hippies eens inzien dat ze voor lul lopen en dat mensen inderdaad om hen heen volwassen zijn geworden en dat ze stil zijn blijven staan
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:57:06 #291
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73727744
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:48 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het zit je dwars he haha. Tja als je altijd voor je verantwoordelijkheden blijft weglopen, dan kan ik me voorstellen dat je dit niet wilt zien
Waar heb je het nou over men, ik geef enkel aan in welke context mensen jouw ideeen moeten zien.
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:50 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Jaloers?
Nee, jij?
pi_73727815
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:54 schreef fs180 het volgende:

[..]

Zoek eerst eens uit wat diefstal is. Ten tweede komt er helemaal geen woonruimte meer vrij, er gaan toch geen mensen uit de markt of wel?
Gast wordt wakker. Je zit in een fucking excuus modus en je schuift je verantwoordelijkheden van je af. Lekker gevoel he?! Je schiet er alleen geen reet mee op. Je blijft in een cirkel naar beneden gaan. Word wakker
pi_73727837
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:56 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ehm gast. Hij was met stomheid geslagen. Hij wilde zijn pand in en toen werkte zijn sleutels niet meer. Vervolgens staan er een stelletje kansloze paupers hem in zijn bek uit te lachen. Week geleden gebeurt en volgende week is het kort geding. Dat zal hij wel winnen, maar de vieze paupers zijn gevlogen met de schade die hij weer mag herstellen. Ik ben trots op je knul.. Erg knap chapeau
Ik ben blij dat het nu niet meer mag. Het wordt tijd dat die mislukte linkse hippies eens inzien dat ze voor lul lopen en dat mensen inderdaad om hen heen volwassen zijn geworden en dat ze stil zijn blijven staan
Maar de woning stond dan natuurlijk al een jaar leeg en hij was bestemd voor speculatie. Anders wordt de woning echt niet gekraakt hoor,...nee echt niet. Dat hebben papierversnipperaar en bowlingbal zelf verteld. Krakers zijn heul lief en doen geen vlieg kwaad. Ja mischien 1 of 2 maar de rest niet. Het zal wel aan die maat van je gelegen hebben, dat is een vuile speculant!

donderdag 15 oktober 2009 @ 20:58:38 #294
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73727838
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:56 schreef draaijer het volgende:

[..]

Met zulke beredenatie moest ik eerlijk gezegt toch even glimlachen om de situatie.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:59:18 #295
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73727870
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:50 schreef fs180 het volgende:

[..]

Waar het natuurlijk om gaat is dat je moeite moet gaan doen (en kosten maken) om mensen die zich toegang hebben verschaft tot jouw eigendom er weer uit te krijgen. Die mensen zouden er in de eerste plaats helemaal niet moeten zitten.
DeviantArt
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:59:29 #296
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73727877
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:58 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gast wordt wakker. Je zit in een fucking excuus modus en je schuift je verantwoordelijkheden van je af. Lekker gevoel he?! Je schiet er alleen geen reet mee op. Je blijft in een cirkel naar beneden gaan. Word wakker
Welke verantwoordelijkheid heb je het precies over?
pi_73727963
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Maar de woning stond dan natuurlijk al een jaar leeg en hij was bestemd voor speculatie. Anders wordt de woning echt niet gekraakt hoor,...nee echt niet. Dat hebben papierversnipperaar en bowlingbal zelf verteld. Krakers zijn heul lief en doen geen vlieg kwaad. Ja mischien 1 of 2 maar de rest niet. Het zal wel aan die maat van je gelegen hebben, dat is een vuile speculant!

Was een bedrijfspand.. Dat was ook de enige keer dat die gasten in een kantoor zijn geweest denk ik
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:01:08 #298
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73727977
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:59 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Waar het natuurlijk om gaat is dat je moeite moet gaan doen (en kosten maken) om mensen die zich toegang hebben verschaft tot jouw eigendom er weer uit te krijgen. Die mensen zouden er in de eerste plaats helemaal niet moeten zitten.
Jouw mening, ik heb geen verdere informatie dus zal niet oordelen of deze mensen daar mochten zitten of niet. Jij VIND dat ze daar niet mochten zitten, dat is wat anders. Verder werkt een wet niet preventief, en zal je alles altijd achteraf moeten doen, dat heet realiteit. Je weet nou eenmaal niet wat er komen gaat.
pi_73728008
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:54 schreef fs180 het volgende:

[..]

Diefstal is het vervreemden van iemands eigendom waardoor de eigenaar niet meer over zijn eigendom kan beschikken. Dat doe je als je een huis "kraakt". Een eigenaar kan namelijk niet meer over zijn huis beschikken wanneer heet gekraakt is.
Er komt woning ruimte vrij omdat veel kraakpanden zullen worden ontruimd. Deze panden zullen weer op de woningmarkt worden aangeboden waardoor er meer aanbod komt.
Veel van de krakers zijn buitenlandse criminelen die kraakpanden als toevluchtsoorden gebruiken omdat niemand controleert wie er in zo'n kraakpand woont. Met deze nieuwe wet zullen veel van die criminelen verdwijnen uit Nederland waardoor er "mensen uit de markt gaan" zoals jij dat zo mooi zegt.
pi_73728032
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:01 schreef fs180 het volgende:

[..]

Jouw mening, ik heb geen verdere informatie dus zal niet oordelen of deze mensen daar mochten zitten of niet. Jij VIND dat ze daar niet mochten zitten, dat is wat anders. Verder werkt een wet niet preventief, en zal je alles altijd achteraf moeten doen, dat heet realiteit. Je weet nou eenmaal niet wat er komen gaat.
Maar het stond nog geen jaar dicht,...dus waar ben je dan met je idealen? kneus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')