abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:58:17 #201
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73524749
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:01 schreef beantherio het volgende:
Wat ik ervan begrijp is dat er, gekoppeld aan een eventuele antikraakwet, ook extra handvaten komen voor gemeentes om huisjesmelkers, speculanten en partijen die woonruimte lang leeg laten staan aan te pakken. Ik ben benieuwd hoe "hard" die regelgeving gaat worden, want als dat te vrijblijvend is dan wordt de deur naar verpaupering en verder groeiende woningnood wagenwijd open gezet. De overheid mag en moet zelfs veel krachtiger optreden tegen huizenbezitters die onverantwoordelijk omgaan met hun bezit. Alleen dan is antikraak-wetgeving op een serieuze manier te verantwoorden.
hoe lees jij dat eruit?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:07:41 #202
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_73525038
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:58 schreef fs180 het volgende:

[..]

hoe lees jij dat eruit?
Dat lees ik niet in het eerder gequote tekstje, maar in eerdere berichtgeving over het lopende voorstel was er wel sprake van.
pi_73525063
Thnx blonde ridder
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_73525134
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:08 schreef bijdehand het volgende:
Thnx blonde ridder
Yep, ook nog een EP zetel erbij, het gaat goed met de PVV
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_73525866
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:10 schreef qonmann het volgende:

[..]

Yep, ook nog een EP zetel erbij, het gaat goed met de PVV
Ja mag ook wel. Goed signaal naar de rest van de politiek dat immigratie enzo leeft onder het volk
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:30:49 #206
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73527153
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat lees ik niet in het eerder gequote tekstje, maar in eerdere berichtgeving over het lopende voorstel was er wel sprake van.
oooh, ja maar vegen ze van de baan zodra de wet er is he
pi_73534721
Als ze nou eens eerst de leegstand aanpakken en zorgen voor voldoende goede, betaalbare woningen..
dan hoeft niemand meer te kraken, en dan kun je het gaan verbieden als het toch gebeurd..

Goed beleid, dat ten goede komt aan de bevolking dat brengt rust en stabiliteit in het land..
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:53:11 #208
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73539921
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:03 schreef simmu het volgende:

[..]

lieverd, als er geen krakers meer zijn is anti-kraak overbodig en wordt dat afgeschaft.
Zoals ik al aangaf zijn er meer dan genoeg krakers die zich niets aantrekken van de wet. Er is een hoop werk voor anti-kraak, ook met de nieuwe wet.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 02:08:57 #209
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73540105
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:29 schreef Mylene het volgende:

[..]

Vanuit Culemborg en Houten ben je zo in Utrecht, Zeist en Amersfoort idem dito. Je kan dus in Utrecht blijven studeren en werken, maar wel ergens anders wonen.

Je kan ook met meerdere personen een huurwoning proberen te zoeken zodat je niet in je eentje een hoge huur hoeft op te hoesten.
Mijn woning is in Zeist
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_73540343
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
zullen ze eindelijk moeten werken voor hun huur vieze smerige werkschuwe kladlopers die zichzelf graag kunstenaars en ridders van vrijheid willen noemen
En anders zullen jij en ik wel moeten werken voor onze huur. En waarschijnlijk twee keer zo hard. Want als je aan de ene kant het symptoom (kraken) verbied, maar de oorzaak (de tot op het bot verziekte woningmarkt in NL) ongemoeid laat, zullen de prijzen natuurlijk alleen maar verder de pan uit rijzen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 03:00:45 #211
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_73540506
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:48 schreef maniack28 het volgende:
Ik vroeg dus wat voor oplossing je dan ziet voor de mensen die kraken. Jij zegt ze moeten huur betalen.. ja leuk, maar ze hebben niet binnen een maand een huurwoning ofzo. Dus ik vraag je, hoe ga je dat oplossen?
Het duurt nog wel een tijdje voordat de wet in werking treedt. Tijd genoeg om wat anders te zoeken.
pi_73541504
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:53 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf zijn er meer dan genoeg krakers die zich niets aantrekken van de wet. Er is een hoop werk voor anti-kraak, ook met de nieuwe wet.
Nee. Want met een kraakverbod kun je gewoon meteen de politie inschakelen als je huis gekraakt wordt, en die kan dan ook meteen ingrijpen. Anti-kraak wordt daarmee overbodig.

In de praktijk zie je dan ook dat in andere landen, waar kraken illegaal is, ook helemaal geen anti-kraak bestaat. Ook niet in steden waar wel een krakersscene is.
pi_73541596
Dit is netzoals met die import huwelijken: Na een x-aantal decennia borrelpraat, is er nog steeds geen oplossing.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:35:42 #214
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73543058
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:53 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nou, omdat je er voor werkt misschien?
Voor drugs wat je koopt toch ook?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:38:44 #215
248844 Bowlingbal
pi_73543110
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
@ Bowlingbal, de veiligheid van bezit is de basis van een stabiele veilige samenleving. Als je denk dat het anders beter kan moet je eens gaan kijken hoe goed het gaat onder Mugabe..
Er zijn zoveel dingen die je niet mag bezitten. Drugs is daar slechts een goed voorbeeld van. Noem mij 1 land waar je alles wat je wilt mag bezitten. Op Somalie na dan.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73543311
De politie heeft overigens geadviseerd in deze kwestie. Zij registreerden dat krakers tegenwoordig aggressiever handelen bij conflicten. Als een kraakpand ontruimd moet worden, dan zorgen krakers tegenwoordig voor meer overlast dan voorheen. Ook zorgen ze voor meer overlast in wijken, waarbij ze geweld en intimidatie niet schuwen.

De politie bespeurde een trend en gaf deze door aan de overheid.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:14:39 #217
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73543693
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:51 schreef PhalanX het volgende:
De politie heeft overigens geadviseerd in deze kwestie. Zij registreerden dat krakers tegenwoordig aggressiever handelen bij conflicten. Als een kraakpand ontruimd moet worden, dan zorgen krakers tegenwoordig voor meer overlast dan voorheen. Ook zorgen ze voor meer overlast in wijken, waarbij ze geweld en intimidatie niet schuwen.

Bij conflicten.. maar neemt het aantal conflciten ook toe? En hoeveel procent van de krakers verlaten hun pand niet als ze er uit moeten? Statistiekjes!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_73543826
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:14 schreef maniack28 het volgende:
Bij conflicten.. maar neemt het aantal conflciten ook toe? En hoeveel procent van de krakers verlaten hun pand niet als ze er uit moeten? Statistiekjes!
Met jou valt sowieso niet te discussieren.

"Als je vaste lasten per maand 100 euro zijn omdat je de keuze hebt gemaakt te gaan kraken, waarom zou je dan een fulltimebaan nemen en 1200 euro per maand gaan verdienen?"

Dat is de logica en argumentatie van een troll.

Exit Maniack28
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_73543882
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 02:08 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Mijn woning is in Zeist
En? Dan ga je toch ergens wonen waar je goedkoper kan wonen? Of met meerdere personen iets proberen te zoeken? Er is geen reden om te kraken.
pi_73544393
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:21 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Met jou valt sowieso niet te discussieren.

"Als je vaste lasten per maand 100 euro zijn omdat je de keuze hebt gemaakt te gaan kraken, waarom zou je dan een fulltimebaan nemen en 1200 euro per maand gaan verdienen?"

Dat is de logica en argumentatie van een troll.

Exit Maniack28
Als het goed is zit er bij de uitkering een component in voor vaste lasten en huur. Als je geen huurovereenkomst kunt overleggen, wordt je uitkering gelijk een stuk lager.
(Althans zo was het vroeger)
Dus zo wordt voor een kraker werken toch wel aantrekkelijker.. Trouwens, als mijn vaste lasten een stuk lager waren, zou ik echt wel blijven werken hoor.. Hoe meer geld je overhoudt, hoe mooier toch?
pi_73544425
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:24 schreef Mylene het volgende:

[..]

En? Dan ga je toch ergens wonen waar je goedkoper kan wonen? Of met meerdere personen iets proberen te zoeken? Er is geen reden om te kraken.
Kraken komt helemaal niet voort uit het idee dat krakers onmogelijk andere woonruimte zouden kunnen vinden.

Het is vooral geredeneerd vanuit de woningen. Als protest tegen -in de ogen van de krakers en later ook de wetgever- onnodige leegstand / sloop.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2009 12:50:19 ]
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:53:04 #222
248844 Bowlingbal
pi_73544510
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:24 schreef Mylene het volgende:

[..]

Oh zeer zeker wel.
- Donald Love
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:54:17 #223
248844 Bowlingbal
pi_73544544
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:51 schreef PhalanX het volgende:

Sinds wanneer luistert de overheid naar de politie? Als de politie zegt dat drugs gelegaliseerd moet worden omdat ze er teveel tijd aan kwijt zijn, het nergens op slaat, en de verboden alleen maar criminaliteit aantrekken luistert men ook niet.
- Donald Love
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:58:56 #224
248844 Bowlingbal
pi_73544645
Dat vorig jaar zelfs de grootste gemeentes bezwaar aangetekend hebben tegen het kraakverbod, dat zegt de voorstanders van het verbod niets? De gemeentes weten er niets van want, laat ik eens een FOK-argument noemen, 'dat zijn allemaal PvdA-bolwerken en samenzweringen tegen de hardwerkende burger' ?
- Donald Love
pi_73544841
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:58 schreef Bowlingbal het volgende:
Dat vorig jaar zelfs de grootste gemeentes bezwaar aangetekend hebben tegen het kraakverbod, dat zegt de voorstanders van het verbod niets? De gemeentes weten er niets van want, laat ik eens een FOK-argument noemen, 'dat zijn allemaal PvdA-bolwerken en samenzweringen tegen de hardwerkende burger' ?
Grote steden = PvdA = kraken mag
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')