Toevallig in Venlo, nou nou dat zal een tegenwicht worden.quote:VENLO - De Nederlandse Moslimpartij NMP doet op 18 november mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in Venlo. Dat liet voorzitter Henny Kreeft van de NMP maandag weten.
Kreeft levert dinsdag bij de gemeente de kieslijst van de NMP in waarop vier kandidaten staan, twee met een Marokkaanse, een met een Turkse en een met een Pakistaanse achtergrond.
Lijsttrekker wordt de politiek nog onbekende Ismael Hassani. De partij hoopt op twee zetels, vooral afgesnoept van PvdA en GroenLinks. Het feit dat Geert Wilders uit Venlo komt, is volgens Kreeft toeval.
''Venlo is heel belangrijk voor ons'', aldus Kreeft. De partij wil namelijk volgend jaar in nog eens negen gemeenten meedoen aan de verkiezingen. Kreeft verwacht daarbij in Amsterdam vier zetels te bemachtigen, en in steden als Rotterdam, Alkmaar en Den Haag meer dan twee.
In Venlo zijn al in november verkiezingen wegens gemeentelijke herindeling.
bron
Wilders is een symptoom, niet het probleem zelf.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:15 schreef Metalfrost het volgende:
De moslims zullen wel denken, als je een probleem hebt, pak hem dan bij de bron aan. In dit geval Geert Wilders.
Hoezeer ik de islam inhoudelijk ook verafschuw: democratie is niet voor bange mensen. Dat is nu eenmaal hoe het werkt. ZOlang deze partij zich aan de regels houdt mogen de oprichters dit doen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:16 schreef ghb-tampon het volgende:
Dit is toch te walgelijk voor woorden, dat dat in nederland zomaar kan, echt bij de beeste af.Nou Geert, je weet wat je te doen staat, want dit ga ik en de rest van nederland absoluut niet pikken, een grof schandaal met die moslims, ze moeten eens leren om zich aan te passen, ik was al voor de pvv, maar nu nog meer dus,,,,,,,,
De moslims zijn geen ras. En als jij niet snapt waarom mensen op Wilders stemmen heb je duidelijk onder een steen geleefd. In kranten zijn genoeg analyses te vinden van PVV-stemmers.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:29 schreef revolutionarymen het volgende:
Ik snap niet waarom mensen op wilders willen stemmen :S Hij schuift alles af op de moslims dat is zijn eenige argument :S Iedereen die op wilders stemt is bang voor iets wat niet bestaat!. (of je bent een racistische klootzak dit nooit gehoord heeft van educatie)
Inderdaad.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:19 schreef teknomist het volgende:
Fijn, nog een religieuze partij erbij.
Dat eh lukt dus nooit met de islam, want de islam is een totalitaire ideologie die over de maatschappij wilt heersen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:37 schreef HarryP het volgende:
Laat ze lekker thuis gelovig zijn maar val mij niet lastig met jouw geloof.
Wilders is gewoon dat gezeik over de islam zat. Wat is er dan eenvoudiger dan de grenzen dicht te gooien? Als de marokkanen willen trouwen met een marokkaanse dan gaan ze toch lekker weer in Noord Afrika wonen? Niks mis mee met dat land, onzettend spontane mensen en een heerlijk klimaat.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:29 schreef revolutionarymen het volgende:
Ik snap niet waarom mensen op wilders willen stemmen :S Hij schuift alles af op de moslims dat is zijn eenige argument :S Iedereen die op wilders stemt is bang voor iets wat niet bestaat!. (of je bent een racistische klootzak die nooit gehoord heeft van educatie)
Juistem. Het is uiteraard niet ideaal, een partij die een totalitaire theocratie nastreeft op basis van een sprookjesboekje, maar ten eerste hebben we hier de SGP al jaren en dat hebben we ook overleefd (zie deze briljante hoax), en ten tweede is het alternatief, namelijk: partijen verbieden, nog erger.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar we leven nou eenmaal in een democratie, dus daar mag dan ook een moslimpartij toebehoren. Ik snap dan ook niet waarom al de tegenstanders van een moslimpartij zo hard lopen te protesteren. Want een democratie betekent dat ook een moslimpartij mee mag doen aan de verkiezingen.
Eens. En we moeten niet zover komen dat we partijen gaan verbieden, anders gaan mensen juist op zo'n partij stemmen omdat "zo'n partij niet mag".quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:53 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Juistem. Het is uiteraard niet ideaal, een partij die een totalitaire theocratie nastreeft op basis van een sprookjesboekje, maar ten eerste hebben we hier de SGP al jaren en dat hebben we ook overleefd (zie deze briljante hoax), en ten tweede is het alternatief, namelijk: partijen verbieden, nog erger.
Het Vlaams Blok / Belangeffect, zeg maar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Eens. En we moeten niet zover komen dat we partijen gaan verbieden, anders gaan mensen juist op zo'n partij stemmen omdat "zo'n partij niet mag".
ja maar dan komt er de sharia enzo!!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Waarom zou de moslimpartij niet meemogen doen aan verkiezingen? Laat alsjeblieft het democratische proces in stand.
Juist. Daarom is het ook zo dom om Wilders te vervolgen. Hij zal zich in de slachtofferrolschap gaan manifesteren (overigens niet onterecht, want van je vindt van de Koran moet gewoon gezegd kunnen worden) en daardoor stemmen gaan winnen. Sommige mensen zullen express PVV gaan stemmen, omdat ze vinden dat de vrijheid van meningsuiting is aangetast.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:35 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Het Vlaams Blok / Belangeffect, zeg maar.
Ik ben er van overtuigd dat als de Belgen destijds Dewinter cs met hun kloten voor het blok zou hebben gezet, "Awel jongens, ge hebt dik gewonnen - laat maar 's zien of je meer kan dan schreeuwen vanaf de zijlijn" de boel op z'n LPF's in elkaar zou zijn gedonderd.
Nu kan het VB zich veilig koesteren in hun underdogrol (natuurlijk niet geholpen door het feit dat Belgen stemplicht hebben).
Dat is het risico van islam in het land ja.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
ja maar dan komt er de sharia enzo!!
Waarbij de ironie van stemmen op een partij die een boek wil verbieden om de vrijheid van meningsuiting te onderstrepen menigeen zal ontgaan, ben ik bang.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sommige mensen zullen express PVV gaan stemmen, omdat ze vinden dat de vrijheid van meningsuiting is aangetast.
Of zoals in de UK, eigen rechtbanken gaan willen. Stap voor stap...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:11 schreef Zienswijze het volgende:
Bij een aanzienlijk moslimpercentage zullen sommige extreme moslims proberen om toch de sharia in delen van het land in te voeren.
Waarom zouden linksen graag een islamitische wet willen hebben dan? daar hebben ze toch geen belang bij? Linksen zijn vaak ook liberaal en tegen speciaal onderwijs zolas D66 en GL , de moslims zijn voor. Linksen zijn vaak heel vaak met verbonden met Amnesty Intrenational (GL) en de sharia schrijft lijfstraffen voor bij overtredingen. Linksen zijn meestal erg voor de emancipatie van homoseksuelen iets wat moslimwet verbied. Linksen zetten zich vaak in voor vrouwenemancipatie. Die sharia niet bepaald. Ik zie niet in waarom linksen voor invoeren van een moslimwet/sharia zouden zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:08 schreef Zienswijze het volgende:
Je vergeet een aantal linkspoten die het niet erg zouden vinden om islamitische wetgeving tegemoet te komen.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Juist. Daarom is het ook zo dom om Wilders te vervolgen. Hij zal zich in de slachtofferrolschap gaan manifesteren (overigens niet onterecht, want van je vindt van de Koran moet gewoon gezegd kunnen worden) en daardoor stemmen gaan winnen. Sommige mensen zullen express PVV gaan stemmen, omdat ze vinden dat de vrijheid van meningsuiting is aangetast.
Waar zitten de moslims in de politiek? Bij GroenLinks en vooral de PvdA. De partijen die iedereen met een nietwesterse achtergrond nog bij voorbaat zielig en onderdrukt vinden, zeg maar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:18 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Waarom zouden linksen graag een islamitische wet willen hebben dan?
Linksen zetten zich in voor emancipatie van homoseksuelen en vrouwen....hoe vaak hoor je dan linkse partijen kritiek leveren op de islam als het gaat om de behandeling van homoseksuelen bijvoorbeeld? Alleen Halsema probeerde wat een paar weken geleden over dat hoofddoekgedoe (die ze waarschijnlijk niet in het openbaar durfde te zeggen als de taboe niet doorbroken was door Fortuyn en Wilders).quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:18 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Waarom zouden linksen graag een islamitische wet willen hebben dan? daar hebben ze toch geen belang bij? Linksen zijn vaak ook liberaal en tegen speciaal onderwijs zolas D66 en GL , de moslims zijn voor. Linksen zijn vaak heel vaak met verbonden met Amnesty Intrenational (GL) en de sharia schrijft lijfstraffen voor bij overtredingen. Linksen zijn meestal erg voor de emancipatie van homoseksuelen iets wat moslimwet verbied. Linksen zetten zich vaak in voor vrouwenemancipatie. Die sharia niet bepaald. Ik zie niet in waarom linksen voor invoeren van een moslimwet/sharia zouden zijn.
En die werd weer acuut afgefakkeld in Trouw door een politiek correcte doos die nog in de 70s is blijven hangen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Alleen Halsema probeerde wat een paar weken geleden over dat hoofddoekgedoe (die ze waarschijnlijk niet in het openbaar durfde te zeggen als de taboe niet doorbroken was door Fortuyn en Wilders).
Ja dat klopt. En dat komt omdat als ze kritiek leveren op die godsdienst dat ze dan bang zijn om stemmen te verliezen. En hoe hoger het moslimpercentage wordt, hoe belangrijker de stemmen van hen als groep zullen worden, des te meer de linkse partijen naar de standpunten van moslims zullen buigen om geen stemmen te willen verliezen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:32 schreef Telecaster het volgende:
[..]
En die werd weer acuut afgefakkeld in Trouw door een politiek correcte doos die nog in de 70s is blijven hangen.
Het is inderdaad de spagaat waar links in zit: ze zijn voor vrouwenrechten en homorechten,... en voor hen die vrouwen in een boerka willen opsluiten (als ze al het huis uit mogen) en homo's met het hoofd naar voren van gebouwen af willen smijten.
Omdat dat nu eenmaal moet van hun sprookjesboekje waaraan niet te tornen valt.
Aan de andere kant: de rechtse partijen zijn weer wat minder scheutig met uitkeringen en verblijfsvergunningen. ;-)quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja dat klopt. En dat komt omdat als ze kritiek leveren op die godsdienst dat ze dan bang zijn om stemmen te verliezen. En hoe hoger het moslimpercentager wordt, hoe belangrijker de stemmen van hen als groep zullen worden, des te meer de linkse partijen naar de standpunten van moslims zullen buigen om geen stemmen te willen verliezen.
Dan moeten ze wel aan de macht komen...en dat is maar de vraag. Overigens is geen enkele partij behalve de PVV voor een flinke immigratiestop. En aangezien het vaak islamitische landen zijn die in conflicten of slechte mensenrechten verwikkeld zijn, zal het moslimpercentage sowieso toenemen. Denk maar bijv. aan de (politieke) vluchtelingen uit Iran of Somalie.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:37 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Aan de andere kant: de rechtse partijen zijn weer wat minder scheutig met uitkeringen en verblijfsvergunningen. ;-)
Ja eens. Maar de vraag is wanneer de boel gaat barsten. Bij de volgende verkiezingen? De vraag is of de PVV in de regering komt. Er kan evengoed een kabinet met CDA, D66 en een linkse partij ontstaan.quote:Maar de boel zal moeten barsten, linksom of rechtsom... de PvdA overleeft dit anders niet. Niet dat ik daar rouwig om zou zijn.
Maar dat zijn toch helemaal niet de Moslims die die islamitische wet in willen voeren. Dat zijn liberale moslims, anders zitten ze echt verkeerd bij in ieder geval GL. GL is namelijk erg pro-homo en pro-vrouw. Ik kan me niet voorstellen dat een conservatieve moslim het daar naar zijn zin heeft. Ik zou een conservatieve moslim eerder bij de CU verwachten. Voor behoud bijzonder onderwijs, homo's in de kast en vrouw aan de kettingquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:25 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Waar zitten de moslims in de politiek? Bij GroenLinks en vooral de PvdA. De partijen die iedereen met een nietwesterse achtergrond nog bij voorbaat zielig en onderdrukt vinden, zeg maar.
Fatima "toneelstukje verbieden" Elatik? PvdA. Bouchra "jullie zijn hier de allochtonen, heil de Hizb ut-Tahrir" Ismaili? PvdA. Miloud Bouzrou en Hassan Kattouss ("homo's zijn viezzzz"): PvdA.
Dan heb jij Bouchra nog niet gehoord...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:43 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Maar dat zijn toch helemaal niet de Moslims die die islamitische wet in willen voeren. Dat zijn liberale moslims, anders zitten ze echt verkeerd bij in ieder geval GL. GL is namelijk erg pro-homo en pro-vrouw. Ik kan me niet voorstellen dat een conservatieve moslim het daar naar zijn zin heeft. Ik zou een conservatieve moslim eerder bij de CU verwachten. Voor behoud bijzonder onderwijs, homo's in de kast en vrouw aan de ketting.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:47 schreef Zienswijze het volgende:
Wuahahaha en een moslimpoliticus gaat echt niet zo snel bij een christelijke partij aansluiten hoor.
quote:Coskun Çörüz (1963) is sinds 29 mei 2001 lid van de Tweede Kamerfractie van het CDA.
levensbeschouwing
Islamitisch
http://www.parlement.com/9291000/biof/02294
Je faalt weer eens hard.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:10 schreef Zienswijze het volgende:
"Echt niet zo snel" betekent niet "nooit bij een christelijke partij".
Waarbij Oxylys11 het had over conservatieve partijen a la de CU trouwens.
Overigens kan een westers land goed en democratisch functioneren en zijn rechtsstaat in stand houden zonder de sharia uit te sluiten, da's dan wel weer grappig gezien de angst voor sharia in Nederland.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:08 schreef Zienswijze het volgende:
Je vergeet een aantal linkspoten die het niet erg zouden vinden om islamitische wetgeving tegemoet te komen.
Volgens mij zullen vooral rechtsingestelde mensen de sharia kunnen appreciëren. Bij die mensen zie je vooral veel zwart-witdenken en ook stellen ze draconische straffen wel op prijs.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:08 schreef Zienswijze het volgende:
voor je het weet is het zoverquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:07 schreef Hexagon het volgende:
Om een sharia in te voeren moet de grondwet worden aangepast en dat betekent dat 67% van onze bevolking moet bestaan uit fundamentalistische moslims.
Oftewel angst om helemaal niets
"Wuahahaha en een moslimpoliticus gaat echt niet zo snel bij een christelijke partij aansluiten hoor"quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nope je spreekt me niet tegen trouwens. Maar je gaat weer in de slachtofferrol zitten.
Nou, en dan? Leg mij eens even uit waarom de sharia voor arbitrage in Nederland niet zou kunnen en hoe dat strijdig zou zijn met de Nederlandse wet of cultuur?quote:
Ja dombo wat begrijp je daar niet aan? "Niet echt zo snel" betekent niet "nooit".quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:46 schreef Meh7 het volgende:
[..]
"Wuahahaha en een moslimpoliticus gaat echt niet zo snel bij een christelijke partij aansluiten hoor"
Je zegt "gaat echt niet zo snel", terwijl er al 8 jaar een moslim kamerlid is bij de grootste christelijke partij in Nederland. Jouw extreme opvattingen worden keihard onderuit gehaald door de realiteit.
Je bent te achterlijk om je fout toe te geven. Ten eerste zeg je "gaat", dat impliceert dat het nog gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja dombo wat begrijp je daar niet aan? "Niet echt zo snel" betekent niet "nooit".
En het is waar: de gemiddelde moslimpoliticus gaat inderdaad niet zo snel bij een christelijke partij zitten, maar gaat eerder bij een linkse partij zitten.
En? Is Nederland ten onder gegaan of geislamiseerd? Moeten we nu allemaal naar Mekka bidden? Ik vraag mij werkelijk af of jij uberhaupt een moslim kent, ik ken er verschillende en volgens jou zou tweederde extremistisch moeten zijn, iets waar ik ze nog nooit ook maar in de verste verte op heb kunnen betrappen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:49 schreef Zienswijze het volgende:
Ten eerste zijn ik en met mij vele anderen niet bang voor de sharia. Want we beseffen dat er met islam in een land het risico bestaat dat ooit (delen van de) sharia ingevoerd zou kunnen worden.
Ten tweede zijn er al sharia-uitspraken in Nederland. Dit wordt uitgelegd in deze uitzending van Netwerk van maandag 30 juni 2009.
En ook familerecht gebaseerd op sharia-wetgeving valt gewoon onder het kopje "sharia". Verder is het niet prettig om te bedenken dat bij het erven de vrouw de helft minder krijgt dan de man.
Dus we hoeven niet te wachten op die 67% extreme moslims en extreme linksen. We kunnen nu al genieten van sharia-uitspraken in Nederland.
Jij bent te achterlijk om te kunnen lezen en die achterlijke fratsen haal je wel vaker uit.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:53 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je bent te achterlijk om je fout toe te geven. Ten eerste zeg je "gaat", dat impliceert dat het nog gaat gebeuren.
Weet je nu nog niet dat Zienswijze een echte gelovige is?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:53 schreef Meh7 het volgende:
Je bent te achterlijk om je fout toe te geven. Ten eerste zeg je "gaat", dat impliceert dat het nog gaat gebeuren.
Man, het enige wat jij voor ogen hebt is dat pas als de gehele sharia is ingevoerd of als we allemaal naar Mekka bidden, dat er dan pas een probleem is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En? Is Nederland ten onder gegaan of geislamiseerd? Moeten we nu allemaal naar Mekka bidden? Ik vraag mij werkelijk af of jij uberhaupt een moslim kent, ik ken er verschillende en volgens jou zou tweederde extremistisch moeten zijn, iets waar ik ze nog nooit ook maar in de verste verte op heb kunnen betrappen.
Zienswijze de haatimam.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weet je nu nog niet dat Zienswijze een echte gelovige is?![]()
Het grappige is dat hij net zo extremistisch is als degenen die hij zo verkettert alleen zelf ziet hij dat niet, daar kun je toch eigenlijk alleen maar meewarig om lachen, of niet?
Sja. De tijden van al te grote tolerantie jegens mohammedaanse intolerantie zijn definitief voorbij... wen er maar aan.quote:
Wees concreet of zeg niks.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:07 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. De tijden van al te grote tolerantie jegens mohammedaanse intolerantie zijn definitief voorbij... wen er maar aan.
Goh, is die er ooit geweest dan? Onverschilligheid mischien maar 'al te grote tolerantie'? Twijfelachtig.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:07 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. De tijden van al te grote tolerantie jegens mohammedaanse intolerantie zijn definitief voorbij... wen er maar aan.
Hij predikt in ieder geval voor een veel meer fundamentalistische islam dan de meeste moslims in Nederland belijden.quote:
In onze vriendenkring bevinden zich 3 moslim echtparen, een gemengd echtpaar en 2 moslim vrouwen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:58 schreef Zienswijze het volgende:
Man, het enige wat jij voor ogen hebt is dat pas als de gehele sharia is ingevoerd of als we allemaal naar Mekka bidden, dat er dan pas een probleem is.
Ik zou me eerder afvragen hoeveel moslims jij kent, want ik woon in Amstedam en ik durf te wedden dat ik meer moslims dan jou ken.
En probeer geen woorden in mijn mond te stoppen als "volgens Zienswijze moet 2/3 van de moslims extremistisch zijn" want dat heb ik nooit maar dan ook nooit gezegd. Oja: ik schat de gemiddelde moslim intelligenter in dan jouw domme denkkronkels die in je hoofd zitten.
Ja, da's wel navrant, hij lijkt wel op Wilders in dat opzichtquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:09 schreef Meh7 het volgende:
Hij predikt in ieder geval voor een veel meer fundamentalistische islam dan de meeste moslims in Nederland belijden.
't Geeft op zich niets dat een zekere graad van abstractie klaarblijkelijk te hoog gegrepen is voor je, maar ik hoef toch jou zeker geen toestemming te vragen over mijn uitingen..?quote:
Is dat alles? Dan ken ik inderdaad een stuk meer moslims dan jij.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In onze vriendenkring bevinden zich 3 moslim echtparen, een gemengd echtpaar en 2 moslim vrouwen.
Ik had het niet over niet-moslims in het algemeen, maar over de intelligentie van jou.quote:Heh, ik zie weinig verschil in intelligentie tussen moslims en niet-moslims, maar goed, jij bent de deskundige hier![]()
Nou, in het Westen moeten we zeker nog wat doen aan vrouwenemancipatie idd. Westerlingen beschouwen de vrouw toch nog steeds als een soort tweederangsburger.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:13 schreef Zienswijze het volgende:
Wel weer typisch hoor: op pagina 2 van dit topic werd gediscussieerd in welke mate linksen zijn betrokken om vrouwen- en homo emancipatie wanneer het om toestanden binnen islam betreft. Terwijl die linksen altijd de mond vol hebben om voor zwakkeren in de samenleving op te komen,
Ik zei net dit "En ook familerecht gebaseerd op sharia-wetgeving valt gewoon onder het kopje "sharia". Verder is het niet prettig om te bedenken dat bij het erven de vrouw de helft minder krijgt dan de man." n.a.v. shariauitspreken in Nederland te zien in de Netwerkuitzending van maandag 30 juni '09.
De enige reactie die Tijger_m meteen geeft is grappen maken over islamisering, terwijl hij niks zegt over vrouwen emancipatie o.i.d.
Gescheiden loketten, folders in de eigen taal, overlopen van respect voor de meest bekrompen meningen... ik denk dat er weinig landen zijn die zover zijn gegaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, is die er ooit geweest dan? Onverschilligheid mischien maar 'al te grote tolerantie'? Twijfelachtig.
Als jij niet verder komt dan het poneren van loze one-liners, is het vrij duidelijk dat een inhoudelijke discussie voor jou te hoog gegrepen is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:14 schreef Telecaster het volgende:
[..]
't Geeft op zich niets dat een zekere graad van abstractie klaarblijkelijk te hoog gegrepen is voor je, maar ik hoef toch jou zeker geen toestemming te vragen over mijn uitingen..?
Nee, dan de glorieuze verheven positie der vrouw in gezellige moslimlanden als Pakistan, Somalie, Sudan en Iran..! Geen wonder dat massa's onderdrukte westerse vrouwen daar een veilig asiel zoeken omdat ze het hier zo enorm slecht hebben.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, in het Westen moeten we zeker nog wat doen aan vrouwenemancipatie idd. Westerlingen beschouwen de vrouw toch nog steeds als een soort tweederangsburger.
Dank je, ik weet nu weer waarom discussieren met sommige mensen hier volkomen zinloos is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als jij niet verder komt dan het poneren van loze one-liners, is het vrij duidelijk dat een inhoudelijke discussie voor jou te hoog gegrepen is.
Oh wacht inderdaad...die positie is namelijk strijdig met de leer van de Islam. Grappig genoeg is die positie echter niet strijdig met de leer van de Christelijke Bijbel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:18 schreef Telecaster het volgende:
Nee, dan de glorieuze verheven positie der vrouw in gezellige moslimlanden als Pakistan, Somalie, Sudan en Iran..! Geen wonder dat massa's onderdrukte westerse vrouwen daar een veilig asiel zoeken omdat ze het hier zo enorm slecht hebben.
Oh wacht...
Misschien moet we eerst ons eigen huis op orde hebben, voordat we gaan wijzen op de troep in andermans tuin?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:18 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Nee, dan de glorieuze verheven positie der vrouw in gezellige moslimlanden als Pakistan, Somalie, Sudan en Iran..! Geen wonder dat massa's onderdrukte westerse vrouwen daar een veilig asiel zoeken omdat ze het hier zo enorm slecht hebben.
Oh wacht...
En dat moet jij nodig zeggen? Vrijwel het enige wat jij kunt doen is trollen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als jij niet verder komt dan het poneren van loze one-liners, is het vrij duidelijk dat een inhoudelijke discussie voor jou te hoog gegrepen is.
Dacht je indruk te maken met het posten van je mening, zo algemeen mogelijk en zonder enige vorm van onderbouwing? Niet dus.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:19 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Dank je, ik weet nu weer waarom discussieren met sommige mensen hier volkomen zinloos is.
Zijn de meeste mensen in Nederland (of Westerlingen) overtuigend christen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh wacht inderdaad...die positie is namelijk strijdig met de leer van de Islam. Grappig genoeg is die positie echter niet strijdig met de leer van de Christelijke Bijbel.
Sja, religies... ik heb het op geen enkele begrepen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh wacht inderdaad...die positie is namelijk strijdig met de leer van de Islam. Grappig genoeg is die positie echter niet strijdig met de leer van de Christelijke Bijbel.
Stenigen is een pre-islamitisch gebruik dat bv. ook bij de Hebreeuwse volken voorkwam. Dat het in een hoop mohammedaanse landen nog steeds voorkomt is, net als vrouwenbesnijdenis, eerder een locaal / cultureel aspect dan dat de koran dat nou voorschrijft.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En volgens mij hoort het stenigen van vrouwen bij overspel of dat de vrouwen de helft minder krijgen dan de man bij erfrecht, toch echt bij de islam.
Het CDA is wel al jaren de grootste partij en daarnaast doen de CU/SGP het op sommige plekken lokaal ook goed.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zijn de meeste mensen in Nederland (of Westerlingen) overtuigend christen?
Als je een rottende vuilnisberg in je tuin hebt kun je natuurlijk wel wijzen op de Marswikkel in de tuin van de buren, maar ik denk dat het wel duidelijk is waar het meeste werk te verrichten valt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Misschien moet we eerst ons eigen huis op orde hebben, voordat we gaan wijzen op de troep in andermans tuin?
Een religie ontstaat uit een samenvloeisel van o.a. culturele tradities bij de betreffende volkeren of volkeren waar met contact mee had. Waarbij de profeet of stichter van een religie zijn eigen normen en waarden erbij heeft toegevoegd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:24 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Stenigen is een pre-islamitisch gebruik dat bv. ook bij de Hebreeuwse volken voorkwam. Dat het in een hoop mohammedaanse landen nog steeds voorkomt is, net als vrouwenbesnijdenis, eerder een locaal / cultureel aspect dan dat de koran dat nou voorschrijft.
Mensen hoeven niet per se christelijk te zijn om op het CDA te stemmen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:25 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het CDA is wel al jaren de grootste partij en daarnaast doen de CU/SGP het op sommige plekken lokaal ook goed.
Wikipedia:quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mensen hoeven niet per se christelijk te zijn om op het CDA te stemmen.
Als je aan de meeste Nederlanders vraagt welk geloof / levensbeschouwing ze hebben, dan antwoorden de meesten dat ze atheist zijn, agnost zijn, humanist zijn of iets in die trend van de "nieuwere religies zoals de New Age beweging en dergelijke".
Ach ja, die hele koran is natuurlijk door een stel halve analfabeten bij elkaar gejat van de thora, OT en wat halfbegrepen Sumerische legendes...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een religie ontstaat uit een samenvloeisel van o.a. culturele tradities bij de betreffende volkeren of volkeren waar met contact mee had. Waarbij de profeet of stichter van een religie zijn eigen normen en waarden erbij heeft toegevoegd.
Het is dus niet onlogisch dat de islam dit gebruik van de Hebreeuwse volken heeft overgenomen.
Heb je daar toevallig ook een soera over..?quote:Stenigen van vrouwen is trouwens wél een regel dat in de islamitische wetgeving, sharia, voortkomt.
En er zit natuurlijk ook nog een groot verschil tussen de papieren werkelijkheid en wat mensen echt denken... niet voor niets wordt het mensen zo lastig mogelijk gemaakt zich uit te schrijven bij een kerk waar ze ooit door hun ouders bij gedoopt zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je aan de meeste Nederlanders vraagt welk geloof / levensbeschouwing ze hebben, dan antwoorden de meesten dat ze atheist zijn, agnost zijn, humanist zijn of iets in die trend van de "nieuwere religies zoals de New Age beweging en dergelijke".
Dat klopt. Alle 3 de Abramitische religies komen ongeveer uit dezelfde bron. Waarbij de profeet van het christendom en de islam er een eigen persoonlijk tintje met zijn eigen normen en waarden eraan heeft gegeven.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:31 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ach ja, die hele koran is natuurlijk door een stel halve analfabeten bij elkaar gejat van de thora, OT en wat halfbegrepen Sumerische legendes...
Niet alle wetten uit de sharia volgen uit soera's uit de Koran. Dat is ook o.a. de reden waarom het islamitisch recht verschilt per islamitische rechtschool.quote:Heb je daar toevallig ook een soera over..?
Ik weet dat, bv., Leviticus in het OT bol staat met de overtredingen tegen de Wil Gods waar steniging op staat... maar specifieke koranversen waarin ongehoorzame vrouwtjes gestenignd dienen te worden zijn mij nog onbekend. Ben benieuwd!
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wikipedia:
██ Rooms-Katholiek - 27,0%
██ Protestant - 16,6%
██ Moslim - 5,7%
██ Hindoe- 1,3%
██ Boeddhist - 1,0%
██ Zonder religie - 48,4%
http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdiensten_in_Nederland
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:34 schreef Telecaster het volgende:
En er zit natuurlijk ook nog een groot verschil tussen de papieren werkelijkheid en wat mensen echt denken... niet voor niets wordt het mensen zo lastig mogelijk gemaakt zich uit te schrijven bij een kerk waar ze ooit door hun ouders bij gedoopt zijn.
Maar zelfs volgens de administratieve werkelijkheid is het grootste gedeelte van de Nederlanders atheistisch / agnostisch en laat zich niets meer gelegen liggen aan onbewezen sprookjes. Een trend die zich voortzet.
Die uitspraken zijn niet rechtsgeldig dus ik heb er geen boodschap aan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:49 schreef Zienswijze het volgende:
En ook familerecht gebaseerd op sharia-wetgeving valt gewoon onder het kopje "sharia". Verder is het niet prettig om te bedenken dat bij het erven de vrouw de helft minder krijgt dan de man.
Dus we hoeven niet te wachten op die 67% extreme moslims en extreme linksen. We kunnen nu al genieten van sharia-uitspraken in Nederland.
Pff, de werkelijke percentages weet ik niet. Maar ik zou de percentages Rooms-Katholieken en Protestanten toch wel iets naar beneden stellen. Net wat Telecaster zegt: voor de formele gang staat sommigen ingeschreven bij de Kerk, maar zichzelf echt christen noemen, doen die sommigen niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:46 schreef Meh7 het volgende:
[..]
En, wat zijn volgens jou de werkelijke cijfers dan?
Je hebt dus geen idee waar je het over hebt?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Pff, de werkelijke percentages weet ik niet. Maar ik zou de percentages Rooms-Katholieken en Protestanten toch wel iets naar beneden stellen. Net wat Telecaster zegt: voor de formele gang staat sommigen ingeschreven bij de Kerk, maar zichzelf echt christen noemen, doen die sommigen niet.
Is dat representatief dan? Nee dus.quote:Als je bijv. naar dit topic kijkt Jouw geloof/levensbeschouwing? In één woord! zie je vrijwel geen een christen. Deze vragenlijst is natuurlijk niet representatief, maar het geeft wel enig beeld hoe weinig Nederlanders zichzelf christen noemen. Kijk maar eens in je omgeving zou ik zeggen: hoeveel van de nederlanders noemt zich daar christen?
Waarom zou je Antillianen en Surinamers die in Nederland wonen niet onder Nederlanders scharen? Waarschijnlijk zijn de meeste gewoon autochtoon.quote:Niet-westerse allochtonen zijn een stuk religieuzer dan Nederlanders. Bij jouw percentages van Wikipedia zijn trouwens ook allochtonen bij gerekend, dus als we het hebben over het aantal christelijke Nederlanders moet je de christelijke Antilianen en Surinamers ook weglaten.
De meesten zijn ongelofelijk bang en geobsedeerd door de islam en zien moslims als een monolitisch blok van allemaal fundamentalisten die allemaal samenwerken om het rijk van het kwaad te stichten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:19 schreef SpecialK het volgende:
Ik mis toch wel wat realiteitszin bij een hoop posters hier. Laat die mensen toch gewoon lekker gebruik maken van hun rechten. Je HOEFT er niet op te stemmen.
Denk eens een keer na met je eigen verstand. Jij neemt hier alles klakkeloos over zonder je eigen verstand erbij te zetten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:53 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je hebt dus geen idee waar je het over hebt?
[..]
Is dat representatief dan? Nee dus.
Uhhhh, ik weet niet waar jij leeft, maar Antilianen en Surinamers worden toch echt - en zeker in de volksmond - tot allochtonen gerekend.quote:Waarom zou je Antillianen en Surinamers die in Nederland wonen niet onder Nederlanders scharen? Waarschijnlijk zijn de meeste gewoon autochtoon.
Ik heb het tenminste onderbouwd op verschillende manieren, als eerst door te wijzen naar de populariteit van christelijke partijen en ten tweede door te verwijzen naar dat onderzoek op wikipedia.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Denk eens een keer na met je eigen verstand. Jij neemt hier alles klakkeloos over zonder je eigen verstand erbij te zetten.
Denk eens na met je eigen verstand: hoeveel nederlanders noemen zichzelf christelijk? Hoeveel Nederlanders noemen zichzelf christen? Weinig toch?
Waarmee ik niet zeg dat die cijfers van Wikipedia geheel fout zijn, maar je kan die cijfers van christenlijke stromingen iets naar beneden stellen, praktisch gezien.
Al zijn het allochtonen, dan zijn het allochtone Nederlanders.quote:Uhhhh, ik weet niet waar jij leeft, maar Antilianen en Surinamers worden toch echt - en zeker in de volksmond - tot allochtonen gerekend.
Nou, niet in mijn omgeving. Maar lullig voor je vrouwquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, in het Westen moeten we zeker nog wat doen aan vrouwenemancipatie idd. Westerlingen beschouwen de vrouw toch nog steeds als een soort tweederangsburger.
Het is niet alsof dat geweldige landen zijn, maarja.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:28 schreef IHVK het volgende:
Nou jongens, een moslimpartij.
Het begin van het einde wat ik je brom.
Het duurt niet lang meer eer de sharia is ingevoerd. Kijk maar naar Marokko en Turkije.
De Grote Karl Marx zei het toch al: Godsdienst is opium van het volk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:18 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Waarom zouden linksen graag een islamitische wet willen hebben dan? daar hebben ze toch geen belang bij? Linksen zijn vaak ook liberaal en tegen speciaal onderwijs zolas D66 en GL , de moslims zijn voor. Linksen zijn vaak heel vaak met verbonden met Amnesty Intrenational (GL) en de sharia schrijft lijfstraffen voor bij overtredingen. Linksen zijn meestal erg voor de emancipatie van homoseksuelen iets wat moslimwet verbied. Linksen zetten zich vaak in voor vrouwenemancipatie. Die sharia niet bepaald. Ik zie niet in waarom linksen voor invoeren van een moslimwet/sharia zouden zijn.
Ik zeg alleen dat je de cijfers van de christelijke stromingen iets naar beneden moet stellen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik heb het tenminste onderbouwd op verschillende manieren, als eerst door te wijzen naar de populariteit van christelijke partijen en ten tweede door te verwijzen naar dat onderzoek op wikipedia.
Wat ben jij toch zo gefixeerd op het woordje Nederlander. Hoe je het ook wendt of keert, het zijn geen echte Nederlanders. Zij niet, jij niet en ik niet.quote:Al zijn het allochtonen, dan zijn het allochtone Nederlanders.
In ieder geval geen landen waar er een Taliban-sharia geldt, maarja.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:34 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het is niet alsof dat geweldige landen zijn, maarja.
Dat zeg jij niet, dat zegt jouw dikke duim. Terugkomend op het oorspronkelijke punt: er zijn voldoende mensen in Nederland die het christendom als leidraad nemen. In ieder geval een stuk meer dan moslims die de islam als leidraad nemen. (Duh.)quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat je de cijfers van de christelijke stromingen iets naar beneden moet stellen.
Moet je arisch blank zijn om Nederlander te zijn?quote:Wat ben jij toch zo gefixeerd op het woordje Nederlander. Hoe je het ook wendt of keert, het zijn geen echte Nederlanders. Zij niet, jij niet en ik niet.
maarja wat is een geweldig land.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:34 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het is niet alsof dat geweldige landen zijn, maarja.
Dat zegt iedereen met een beetje gezond verstand alleen Meh7 wilt weer per se zich precies vastpinnen op cijfers.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat zeg jij niet, dat zegt jouw dikke duim. Terugkomend op het oorspronkelijke punt: er zijn voldoende mensen in Nederland die het christendom als leidraad nemen. In ieder geval een stuk meer dan moslims die de islam als leidraad nemen. (Duh.)
Nope. Maar zowel jij als ik blijven allochtonen. Ook onze kinderen. In de volksmond dan.quote:Moet je arisch blank zijn om Nederlander te zijn?
Ga emigreren joh! Doen,echt. Liever vandaag nog dan morgen. Xenofoob.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:28 schreef IHVK het volgende:
Nou jongens, een moslimpartij.
Het begin van het einde wat ik je brom.
Het duurt niet lang meer eer de sharia is ingevoerd. Kijk maar naar Marokko en Turkije.
Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
In ieder geval geen landen waar er een Taliban-sharia geldt, maarja.
Ik haalde mijn vrouw op, maar het hek was dicht. Moest je even met een telefoon die daar hing bellen naar de portier die het hek kon openmaken. Ik dus bellen. "Ja, wat komt u doen?'quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:22 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nou, niet in mijn omgeving. Maar lullig voor je vrouw![]()
Ja, stel je voor dat je geen theocratie in je land wil... echt, vre-se-lijk xenofoob!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:35 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ga emigreren joh! Doen,echt. Liever vandaag nog dan morgen. Xenofoob.
Zie Human Development Reportquote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zijn meningen en geen feiten.
HDI zegt niet zoveel - ik woon liever in Marokko dan in Saoedie Arabie for example.quote:
Is dat zo gek? Hoge functies zijn nou eenmaal zeldzamer. Daarbij is dergelijke lompigheid een heel eind verwijderd van vrouwen behandelen als tweederangsburgers.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik haalde mijn vrouw op, maar het hek was dicht. Moest je even met een telefoon die daar hing bellen naar de portier die het hek kon openmaken. Ik dus bellen. "Ja, wat komt u doen?'
'Ik kom mijn vrouw ophalen'. 'Hoe heet ze?' 'Ja, die en die'. 'O, die ken ik niet, ze werkt zeker bij die en die firma?' 'Nee', zeg ik, 'gewoon bij jullie'. 'O, nou vooruit dan maar'. Hek werd opengemaakt. Toen ik het mijn vrouw even later vertelde, bleek die firma waarbij ze dachten dat ze werkte dus een schoonmaakbedrijf te zijn. De heren portieren gaan ervanuit dat een vrouw die daar werkt (een grote plasticsfabrikant) een schoonmaakster is nl. en niet een (junior) HBOfunctie heeft bij de inspectie-afdeling van het eigen bedrijf.
Sja... de enige vrouwen met doekje op de kop die ik op 't werk zie zijn schoonmaaksters, dus als er weer eens een slecht Nederlands murmelend hoofddoekje binnen komt schuifelen ben ik niet in eerste instantie geneigd om te denken "Goh, dat zou misschien wel eens een nieuwe CEO kunnen zijn..!".quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:01 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Is dat zo gek? Hoge functies zijn nou eenmaal zeldzamer. Daarbij is dergelijke lompigheid een heel eind verwijderd van vrouwen behandelen als tweederangsburgers.
Ja, echt belachelijk dat moslims zich via een democratische manier omhoog willen werken. Ze kunnen maar weer beter aanslagen gaan plegen...quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:16 schreef ghb-tampon het volgende:
Dit is toch te walgelijk voor woorden, dat dat in nederland zomaar kan, echt bij de beeste af.Nou Geert, je weet wat je te doen staat, want dit ga ik en de rest van nederland absoluut niet pikken, een grof schandaal met die moslims, ze moeten eens leren om zich aan te passen, ik was al voor de pvv, maar nu nog meer dus,,,,,,,,
Nou gelukkig heeft die troll weer genoeg aandacht gehad. Fijn!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:00 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Ja, echt belachelijk dat moslims zich via een democratische manier omhoog willen werken. Ze kunnen maar weer beter aanslagen gaan plegen...
Als dat een troll is dan barst het van de trolls op FOK. Ik denk dat je de fokkers overschat. Die mensen zijn het écht eens met Geert Wilders, hoe onbegrijpelijk het ook is.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nou gelukkig heeft die troll weer genoeg aandacht gehad. Fijn!
Vervelend he, democratie? Allemaal mensen die het gore lef hebben zomaar een andere mening te hebben dan de jouwe..!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 03:45 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Als dat een troll is dan barst het van de trolls op FOK. Ik denk dat je de fokkers overschat. Die mensen zijn het écht eens met Geert Wilders, hoe onbegrijpelijk het ook is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |