abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:51:33 #51
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_73434317
Wat ik vandaag heb mee gemaakt! Een kameraad van mij zat in discussie met een paar onschuldige moslim vrouwen ze waren (zijn) echt super aardig!. Maar goed, De discussie liep een beetje uit de hand, en toen schold een van die moslim vrouwen hem uit voor homo, gewoon schelden he, Dus mn kameraad zei: jah dus mag ik homo zijn? wat kan jullie dat schelen?. Ze zeiden gewoon dood normaal dat homo's net zo laag waren als de joden!!. En negeerde ze scholde hem de hele dag uit!. Ik kan het niet geloven :S zo aardig dat ze zijn, en toch zo bekrompen. de enige keer dat ik iemand zoiets heb horen zeggen was fitna dus van een film!. nog nooit uit de mond van een moslim gehoord! :S Ik vroeg aan hun waarom ze dat vonden, zeg maar een begin van een nog groter discussie ^^. Maar ze gingen er niet op in en liepen weg
pi_73434357
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

"Wuahahaha en een moslimpoliticus gaat echt niet zo snel bij een christelijke partij aansluiten hoor"

Je zegt "gaat echt niet zo snel", terwijl er al 8 jaar een moslim kamerlid is bij de grootste christelijke partij in Nederland. Jouw extreme opvattingen worden keihard onderuit gehaald door de realiteit.
Ja dombo wat begrijp je daar niet aan? "Niet echt zo snel" betekent niet "nooit".
En het is waar: de gemiddelde moslimpoliticus gaat inderdaad niet zo snel bij een christelijke partij zitten, maar gaat eerder bij een linkse partij zitten.
pi_73434382
De sharia zal nooit als algemeen geldend recht ingevoerd worden in Nederland.
pi_73434425
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja dombo wat begrijp je daar niet aan? "Niet echt zo snel" betekent niet "nooit".
En het is waar: de gemiddelde moslimpoliticus gaat inderdaad niet zo snel bij een christelijke partij zitten, maar gaat eerder bij een linkse partij zitten.
Je bent te achterlijk om je fout toe te geven. Ten eerste zeg je "gaat", dat impliceert dat het nog gaat gebeuren.
pi_73434449
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:49 schreef Zienswijze het volgende:
Ten eerste zijn ik en met mij vele anderen niet bang voor de sharia. Want we beseffen dat er met islam in een land het risico bestaat dat ooit (delen van de) sharia ingevoerd zou kunnen worden.

Ten tweede zijn er al sharia-uitspraken in Nederland. Dit wordt uitgelegd in deze uitzending van Netwerk van maandag 30 juni 2009.

En ook familerecht gebaseerd op sharia-wetgeving valt gewoon onder het kopje "sharia". Verder is het niet prettig om te bedenken dat bij het erven de vrouw de helft minder krijgt dan de man.

Dus we hoeven niet te wachten op die 67% extreme moslims en extreme linksen. We kunnen nu al genieten van sharia-uitspraken in Nederland.
En? Is Nederland ten onder gegaan of geislamiseerd? Moeten we nu allemaal naar Mekka bidden? Ik vraag mij werkelijk af of jij uberhaupt een moslim kent, ik ken er verschillende en volgens jou zou tweederde extremistisch moeten zijn, iets waar ik ze nog nooit ook maar in de verste verte op heb kunnen betrappen.
pi_73434510
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:53 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je bent te achterlijk om je fout toe te geven. Ten eerste zeg je "gaat", dat impliceert dat het nog gaat gebeuren.
Jij bent te achterlijk om te kunnen lezen en die achterlijke fratsen haal je wel vaker uit.
pi_73434552
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:53 schreef Meh7 het volgende:

Weet je nu nog niet dat Zienswijze een echte gelovige is?

Het grappige is dat hij net zo extremistisch is als degenen die hij zo verkettert alleen zelf ziet hij dat niet, daar kun je toch eigenlijk alleen maar meewarig om lachen, of niet?
pi_73434647
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En? Is Nederland ten onder gegaan of geislamiseerd? Moeten we nu allemaal naar Mekka bidden? Ik vraag mij werkelijk af of jij uberhaupt een moslim kent, ik ken er verschillende en volgens jou zou tweederde extremistisch moeten zijn, iets waar ik ze nog nooit ook maar in de verste verte op heb kunnen betrappen.
Man, het enige wat jij voor ogen hebt is dat pas als de gehele sharia is ingevoerd of als we allemaal naar Mekka bidden, dat er dan pas een probleem is.

Ik zou me eerder afvragen hoeveel moslims jij kent, want ik woon in Amstedam en ik durf te wedden dat ik meer moslims dan jou ken.
En probeer geen woorden in mijn mond te stoppen als "volgens Zienswijze moet 2/3 van de moslims extremistisch zijn" want dat heb ik nooit maar dan ook nooit gezegd. Oja: ik schat de gemiddelde moslim intelligenter in dan jouw domme denkkronkels die in je hoofd zitten.
pi_73434897
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Weet je nu nog niet dat Zienswijze een echte gelovige is?

Het grappige is dat hij net zo extremistisch is als degenen die hij zo verkettert alleen zelf ziet hij dat niet, daar kun je toch eigenlijk alleen maar meewarig om lachen, of niet?
Zienswijze de haatimam.
pi_73435048
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:04 schreef Meh7 het volgende:

Zienswijze de haatimam.
Ja, maar dan zonder Islam
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:07:42 #61
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_73435050
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:04 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Zienswijze de haatimam.
Sja. De tijden van al te grote tolerantie jegens mohammedaanse intolerantie zijn definitief voorbij... wen er maar aan.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_73435077
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:07 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Sja. De tijden van al te grote tolerantie jegens mohammedaanse intolerantie zijn definitief voorbij... wen er maar aan.
Wees concreet of zeg niks.
pi_73435079
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:07 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Goh, is die er ooit geweest dan? Onverschilligheid mischien maar 'al te grote tolerantie'? Twijfelachtig.
pi_73435087
Hahhaha een naamwijziging bij de PvdA.
pi_73435141
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar dan zonder Islam
Hij predikt in ieder geval voor een veel meer fundamentalistische islam dan de meeste moslims in Nederland belijden.
pi_73435221
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:58 schreef Zienswijze het volgende:

Man, het enige wat jij voor ogen hebt is dat pas als de gehele sharia is ingevoerd of als we allemaal naar Mekka bidden, dat er dan pas een probleem is.

Ik zou me eerder afvragen hoeveel moslims jij kent, want ik woon in Amstedam en ik durf te wedden dat ik meer moslims dan jou ken.
En probeer geen woorden in mijn mond te stoppen als "volgens Zienswijze moet 2/3 van de moslims extremistisch zijn" want dat heb ik nooit maar dan ook nooit gezegd. Oja: ik schat de gemiddelde moslim intelligenter in dan jouw domme denkkronkels die in je hoofd zitten.
In onze vriendenkring bevinden zich 3 moslim echtparen, een gemengd echtpaar en 2 moslim vrouwen.

Heh, ik zie weinig verschil in intelligentie tussen moslims en niet-moslims, maar goed, jij bent de deskundige hier
pi_73435243
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:09 schreef Meh7 het volgende:

Hij predikt in ieder geval voor een veel meer fundamentalistische islam dan de meeste moslims in Nederland belijden.
Ja, da's wel navrant, hij lijkt wel op Wilders in dat opzicht
pi_73435247
Wel weer typisch hoor: op pagina 2 van dit topic werd gediscussieerd in welke mate linksen zijn betrokken om vrouwen- en homo emancipatie wanneer het om toestanden binnen islam betreft. Terwijl die linksen altijd de mond vol hebben om voor zwakkeren in de samenleving op te komen,

Ik zei net dit "En ook familerecht gebaseerd op sharia-wetgeving valt gewoon onder het kopje "sharia". Verder is het niet prettig om te bedenken dat bij het erven de vrouw de helft minder krijgt dan de man." n.a.v. shariauitspreken in Nederland te zien in de Netwerkuitzending van maandag 30 juni '09.

De enige reactie die Tijger_m meteen geeft is grappen maken over islamisering, terwijl hij niks zegt over vrouwen emancipatie o.i.d.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:14:35 #69
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_73435306
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:08 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wees concreet of zeg niks.
't Geeft op zich niets dat een zekere graad van abstractie klaarblijkelijk te hoog gegrepen is voor je, maar ik hoef toch jou zeker geen toestemming te vragen over mijn uitingen..?
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_73435348
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In onze vriendenkring bevinden zich 3 moslim echtparen, een gemengd echtpaar en 2 moslim vrouwen.
Is dat alles? Dan ken ik inderdaad een stuk meer moslims dan jij.
quote:
Heh, ik zie weinig verschil in intelligentie tussen moslims en niet-moslims, maar goed, jij bent de deskundige hier
Ik had het niet over niet-moslims in het algemeen, maar over de intelligentie van jou.
pi_73435361
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:13 schreef Zienswijze het volgende:
Wel weer typisch hoor: op pagina 2 van dit topic werd gediscussieerd in welke mate linksen zijn betrokken om vrouwen- en homo emancipatie wanneer het om toestanden binnen islam betreft. Terwijl die linksen altijd de mond vol hebben om voor zwakkeren in de samenleving op te komen,

Ik zei net dit "En ook familerecht gebaseerd op sharia-wetgeving valt gewoon onder het kopje "sharia". Verder is het niet prettig om te bedenken dat bij het erven de vrouw de helft minder krijgt dan de man." n.a.v. shariauitspreken in Nederland te zien in de Netwerkuitzending van maandag 30 juni '09.

De enige reactie die Tijger_m meteen geeft is grappen maken over islamisering, terwijl hij niks zegt over vrouwen emancipatie o.i.d.
Nou, in het Westen moeten we zeker nog wat doen aan vrouwenemancipatie idd. Westerlingen beschouwen de vrouw toch nog steeds als een soort tweederangsburger.
I´m back.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:16:31 #72
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_73435378
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goh, is die er ooit geweest dan? Onverschilligheid mischien maar 'al te grote tolerantie'? Twijfelachtig.
Gescheiden loketten, folders in de eigen taal, overlopen van respect voor de meest bekrompen meningen... ik denk dat er weinig landen zijn die zover zijn gegaan.

Maar over wat tolerantie is kun je natuurlijk van mening verschillen.
pi_73435418
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:14 schreef Telecaster het volgende:

[..]

't Geeft op zich niets dat een zekere graad van abstractie klaarblijkelijk te hoog gegrepen is voor je, maar ik hoef toch jou zeker geen toestemming te vragen over mijn uitingen..?
Als jij niet verder komt dan het poneren van loze one-liners, is het vrij duidelijk dat een inhoudelijke discussie voor jou te hoog gegrepen is.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:18:17 #74
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_73435442
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]
Nou, in het Westen moeten we zeker nog wat doen aan vrouwenemancipatie idd. Westerlingen beschouwen de vrouw toch nog steeds als een soort tweederangsburger.
Nee, dan de glorieuze verheven positie der vrouw in gezellige moslimlanden als Pakistan, Somalie, Sudan en Iran..! Geen wonder dat massa's onderdrukte westerse vrouwen daar een veilig asiel zoeken omdat ze het hier zo enorm slecht hebben.

Oh wacht...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:19:18 #75
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73435474
Ik mis toch wel wat realiteitszin bij een hoop posters hier. Laat die mensen toch gewoon lekker gebruik maken van hun rechten. Je HOEFT er niet op te stemmen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:19:38 #76
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_73435490
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:17 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als jij niet verder komt dan het poneren van loze one-liners, is het vrij duidelijk dat een inhoudelijke discussie voor jou te hoog gegrepen is.
Dank je, ik weet nu weer waarom discussieren met sommige mensen hier volkomen zinloos is.

Never mudwrestle with a pig...
pi_73435501
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:18 schreef Telecaster het volgende:

Nee, dan de glorieuze verheven positie der vrouw in gezellige moslimlanden als Pakistan, Somalie, Sudan en Iran..! Geen wonder dat massa's onderdrukte westerse vrouwen daar een veilig asiel zoeken omdat ze het hier zo enorm slecht hebben.

Oh wacht...
Oh wacht inderdaad...die positie is namelijk strijdig met de leer van de Islam. Grappig genoeg is die positie echter niet strijdig met de leer van de Christelijke Bijbel.
pi_73435513
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:18 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Oh wacht...
Misschien moet we eerst ons eigen huis op orde hebben, voordat we gaan wijzen op de troep in andermans tuin?
I´m back.
pi_73435535
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:17 schreef Meh7 het volgende:

[..]

En dat moet jij nodig zeggen? Vrijwel het enige wat jij kunt doen is trollen.
pi_73435540
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:19 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Dank je, ik weet nu weer waarom discussieren met sommige mensen hier volkomen zinloos is.

Dacht je indruk te maken met het posten van je mening, zo algemeen mogelijk en zonder enige vorm van onderbouwing? Niet dus.
pi_73435582
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh wacht inderdaad...die positie is namelijk strijdig met de leer van de Islam. Grappig genoeg is die positie echter niet strijdig met de leer van de Christelijke Bijbel.
Zijn de meeste mensen in Nederland (of Westerlingen) overtuigend christen?
En volgens mij hoort het stenigen van vrouwen bij overspel of dat de vrouwen de helft minder krijgen dan de man bij erfrecht, toch echt bij de islam.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:22:56 #82
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_73435611
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Sja, religies... ik heb het op geen enkele begrepen.

Maar in de Nederlandse bible belt, hoe bekrompen ook, worden opstandige vrouwen tenminste niet met zuur en gloeiende ijzeren staven bewerkt zoals in Pakistan.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:24:57 #83
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_73435692
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]
En volgens mij hoort het stenigen van vrouwen bij overspel of dat de vrouwen de helft minder krijgen dan de man bij erfrecht, toch echt bij de islam.
Stenigen is een pre-islamitisch gebruik dat bv. ook bij de Hebreeuwse volken voorkwam. Dat het in een hoop mohammedaanse landen nog steeds voorkomt is, net als vrouwenbesnijdenis, eerder een locaal / cultureel aspect dan dat de koran dat nou voorschrijft.

Het feit dat de vrouw in de islam een volslagen ondergeschikte rol heeft helpt natuurlijk niet...
pi_73435702
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zijn de meeste mensen in Nederland (of Westerlingen) overtuigend christen?

Het CDA is wel al jaren de grootste partij en daarnaast doen de CU/SGP het op sommige plekken lokaal ook goed.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:26:50 #85
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_73435771
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Misschien moet we eerst ons eigen huis op orde hebben, voordat we gaan wijzen op de troep in andermans tuin?
Als je een rottende vuilnisberg in je tuin hebt kun je natuurlijk wel wijzen op de Marswikkel in de tuin van de buren, maar ik denk dat het wel duidelijk is waar het meeste werk te verrichten valt.

Zoals ik eerder al zei - hoeveel vrouwen uit de islamitische wereld zoeken hun heil in het vrije westen, en hoeveel andersom? Daar heb je je antwoord.
pi_73435813
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:24 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Stenigen is een pre-islamitisch gebruik dat bv. ook bij de Hebreeuwse volken voorkwam. Dat het in een hoop mohammedaanse landen nog steeds voorkomt is, net als vrouwenbesnijdenis, eerder een locaal / cultureel aspect dan dat de koran dat nou voorschrijft.
Een religie ontstaat uit een samenvloeisel van o.a. culturele tradities bij de betreffende volkeren of volkeren waar met contact mee had. Waarbij de profeet of stichter van een religie zijn eigen normen en waarden erbij heeft toegevoegd.
Het is dus niet onlogisch dat de islam dit gebruik van de Hebreeuwse volken heeft overgenomen.

Stenigen van vrouwen is trouwens wél een regel dat in de islamitische wetgeving, sharia, voortkomt. Dus je kan dit wel toeschrijven aan islam.
pi_73435905
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:25 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het CDA is wel al jaren de grootste partij en daarnaast doen de CU/SGP het op sommige plekken lokaal ook goed.
Mensen hoeven niet per se christelijk te zijn om op het CDA te stemmen.

Als je aan de meeste Nederlanders vraagt welk geloof / levensbeschouwing ze hebben, dan antwoorden de meesten dat ze atheist zijn, agnost zijn, humanist zijn of iets in die trend van de "nieuwere religies zoals de New Age beweging en dergelijke".
pi_73435967
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Mensen hoeven niet per se christelijk te zijn om op het CDA te stemmen.

Als je aan de meeste Nederlanders vraagt welk geloof / levensbeschouwing ze hebben, dan antwoorden de meesten dat ze atheist zijn, agnost zijn, humanist zijn of iets in die trend van de "nieuwere religies zoals de New Age beweging en dergelijke".
Wikipedia:

██ Rooms-Katholiek - 27,0%

██ Protestant - 16,6%

██ Moslim - 5,7%

██ Hindoe- 1,3%

██ Boeddhist - 1,0%

██ Zonder religie - 48,4%
http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdiensten_in_Nederland
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:31:49 #89
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_73436007
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een religie ontstaat uit een samenvloeisel van o.a. culturele tradities bij de betreffende volkeren of volkeren waar met contact mee had. Waarbij de profeet of stichter van een religie zijn eigen normen en waarden erbij heeft toegevoegd.
Het is dus niet onlogisch dat de islam dit gebruik van de Hebreeuwse volken heeft overgenomen.
Ach ja, die hele koran is natuurlijk door een stel halve analfabeten bij elkaar gejat van de thora, OT en wat halfbegrepen Sumerische legendes...
quote:
Stenigen van vrouwen is trouwens wél een regel dat in de islamitische wetgeving, sharia, voortkomt.
Heb je daar toevallig ook een soera over..?

Ik weet dat, bv., Leviticus in het OT bol staat met de overtredingen tegen de Wil Gods waar steniging op staat... maar specifieke koranversen waarin ongehoorzame vrouwtjes gestenignd dienen te worden zijn mij nog onbekend. Ben benieuwd!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:34:27 #90
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_73436110
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]
En er zit natuurlijk ook nog een groot verschil tussen de papieren werkelijkheid en wat mensen echt denken... niet voor niets wordt het mensen zo lastig mogelijk gemaakt zich uit te schrijven bij een kerk waar ze ooit door hun ouders bij gedoopt zijn.

Maar zelfs volgens de administratieve werkelijkheid is het grootste gedeelte van Nederland atheistisch / agnostisch en laat zich niets meer gelegen liggen aan onbewezen sprookjes. Een trend die zich voortzet.

Heerlijk!
pi_73436418
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:31 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Ach ja, die hele koran is natuurlijk door een stel halve analfabeten bij elkaar gejat van de thora, OT en wat halfbegrepen Sumerische legendes...
Dat klopt. Alle 3 de Abramitische religies komen ongeveer uit dezelfde bron. Waarbij de profeet van het christendom en de islam er een eigen persoonlijk tintje met zijn eigen normen en waarden eraan heeft gegeven.
quote:
Heb je daar toevallig ook een soera over..?

Ik weet dat, bv., Leviticus in het OT bol staat met de overtredingen tegen de Wil Gods waar steniging op staat... maar specifieke koranversen waarin ongehoorzame vrouwtjes gestenignd dienen te worden zijn mij nog onbekend. Ben benieuwd!
Niet alle wetten uit de sharia volgen uit soera's uit de Koran. Dat is ook o.a. de reden waarom het islamitisch recht verschilt per islamitische rechtschool.

Je zou kunnen zeggen dat soera's in hoofdstuk 24 van de Koran straf geeft op overspel. Alhoewel het niet direct zegt dat bij overspel er moet worden gestenigd.

Wikikpedia zegt dit erover: Op overspel staat volgens Soera Het Licht 2 bestraffing met honderd stok- of zweepslagen voor beide betrokkenen, maar meestal wordt dood door steniging toegepast overeenkomstig de joodse wet (zoals vastgelegd in de Thora). Of dit inderdaad teruggaat op het voorbeeld van Mohammed is onduidelijk. Vast staat dat hij eenmaal dood door steniging heeft opgedragen in het geval van overspel van joodse onderdanen.
pi_73436484
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:31 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wikipedia:

██ Rooms-Katholiek - 27,0%

██ Protestant - 16,6%

██ Moslim - 5,7%

██ Hindoe- 1,3%

██ Boeddhist - 1,0%

██ Zonder religie - 48,4%
http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdiensten_in_Nederland
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:34 schreef Telecaster het volgende:
En er zit natuurlijk ook nog een groot verschil tussen de papieren werkelijkheid en wat mensen echt denken... niet voor niets wordt het mensen zo lastig mogelijk gemaakt zich uit te schrijven bij een kerk waar ze ooit door hun ouders bij gedoopt zijn.

Maar zelfs volgens de administratieve werkelijkheid is het grootste gedeelte van de Nederlanders atheistisch / agnostisch en laat zich niets meer gelegen liggen aan onbewezen sprookjes. Een trend die zich voortzet.
pi_73436594
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

[..]

En, wat zijn volgens jou de werkelijke cijfers dan?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:49:15 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_73436703
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:49 schreef Zienswijze het volgende:
En ook familerecht gebaseerd op sharia-wetgeving valt gewoon onder het kopje "sharia". Verder is het niet prettig om te bedenken dat bij het erven de vrouw de helft minder krijgt dan de man.

Dus we hoeven niet te wachten op die 67% extreme moslims en extreme linksen. We kunnen nu al genieten van sharia-uitspraken in Nederland.
Die uitspraken zijn niet rechtsgeldig dus ik heb er geen boodschap aan.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:49:56 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_73436728
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:46 schreef alexthefalex het volgende:

[..]

voor je het weet is het zover
Vertel eens hoe dan?
pi_73436789
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

En, wat zijn volgens jou de werkelijke cijfers dan?
Pff, de werkelijke percentages weet ik niet. Maar ik zou de percentages Rooms-Katholieken en Protestanten toch wel iets naar beneden stellen. Net wat Telecaster zegt: voor de formele gang staat sommigen ingeschreven bij de Kerk, maar zichzelf echt christen noemen, doen die sommigen niet.

Als je bijv. naar dit topic kijkt Jouw geloof/levensbeschouwing? In één woord! zie je vrijwel geen een christen. Deze vragenlijst is natuurlijk niet representatief, maar het geeft wel enig beeld hoe weinig Nederlanders zichzelf christen noemen. Kijk maar eens in je omgeving zou ik zeggen: hoeveel van de nederlanders noemt zich daar christen?

Niet-westerse allochtonen zijn een stuk religieuzer dan Nederlanders. Bij jouw percentages van Wikipedia zijn trouwens ook allochtonen bij gerekend, dus als we het hebben over het aantal christelijke Nederlanders moet je de christelijke Antilianen en Surinamers ook weglaten.
pi_73436857
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Pff, de werkelijke percentages weet ik niet. Maar ik zou de percentages Rooms-Katholieken en Protestanten toch wel iets naar beneden stellen. Net wat Telecaster zegt: voor de formele gang staat sommigen ingeschreven bij de Kerk, maar zichzelf echt christen noemen, doen die sommigen niet.
Je hebt dus geen idee waar je het over hebt?
quote:
Als je bijv. naar dit topic kijkt Jouw geloof/levensbeschouwing? In één woord! zie je vrijwel geen een christen. Deze vragenlijst is natuurlijk niet representatief, maar het geeft wel enig beeld hoe weinig Nederlanders zichzelf christen noemen. Kijk maar eens in je omgeving zou ik zeggen: hoeveel van de nederlanders noemt zich daar christen?
Is dat representatief dan? Nee dus.
quote:
Niet-westerse allochtonen zijn een stuk religieuzer dan Nederlanders. Bij jouw percentages van Wikipedia zijn trouwens ook allochtonen bij gerekend, dus als we het hebben over het aantal christelijke Nederlanders moet je de christelijke Antilianen en Surinamers ook weglaten.
Waarom zou je Antillianen en Surinamers die in Nederland wonen niet onder Nederlanders scharen? Waarschijnlijk zijn de meeste gewoon autochtoon.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:54:34 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_73436908
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:19 schreef SpecialK het volgende:
Ik mis toch wel wat realiteitszin bij een hoop posters hier. Laat die mensen toch gewoon lekker gebruik maken van hun rechten. Je HOEFT er niet op te stemmen.
De meesten zijn ongelofelijk bang en geobsedeerd door de islam en zien moslims als een monolitisch blok van allemaal fundamentalisten die allemaal samenwerken om het rijk van het kwaad te stichten.

Het doet me een beetje aan Lord of the rings denken.
pi_73437028
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:53 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je hebt dus geen idee waar je het over hebt?
[..]

Is dat representatief dan? Nee dus.
Denk eens een keer na met je eigen verstand. Jij neemt hier alles klakkeloos over zonder je eigen verstand erbij te zetten.
Denk eens na met je eigen verstand: hoeveel nederlanders noemen zichzelf christelijk? Hoeveel Nederlanders noemen zichzelf christen? Weinig toch?

Waarmee ik niet zeg dat die cijfers van Wikipedia geheel fout zijn, maar je kan die cijfers van christenlijke stromingen iets naar beneden stellen, praktisch gezien.
quote:
Waarom zou je Antillianen en Surinamers die in Nederland wonen niet onder Nederlanders scharen? Waarschijnlijk zijn de meeste gewoon autochtoon.
Uhhhh, ik weet niet waar jij leeft, maar Antilianen en Surinamers worden toch echt - en zeker in de volksmond - tot allochtonen gerekend.
pi_73437293
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Denk eens een keer na met je eigen verstand. Jij neemt hier alles klakkeloos over zonder je eigen verstand erbij te zetten.
Denk eens na met je eigen verstand: hoeveel nederlanders noemen zichzelf christelijk? Hoeveel Nederlanders noemen zichzelf christen? Weinig toch?

Waarmee ik niet zeg dat die cijfers van Wikipedia geheel fout zijn, maar je kan die cijfers van christenlijke stromingen iets naar beneden stellen, praktisch gezien.
Ik heb het tenminste onderbouwd op verschillende manieren, als eerst door te wijzen naar de populariteit van christelijke partijen en ten tweede door te verwijzen naar dat onderzoek op wikipedia.
quote:
Uhhhh, ik weet niet waar jij leeft, maar Antilianen en Surinamers worden toch echt - en zeker in de volksmond - tot allochtonen gerekend.
Al zijn het allochtonen, dan zijn het allochtone Nederlanders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')