abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73443987
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:42 schreef Eix het volgende:
Ik denk dat je nog bijzonder weinig gele seinen kan zien met 200km/u. De grens voor baanseinen ligt niet voor niets op 160km/u. Het wordt een bijzonder lollige ATB ingreep als je met 200km/u een sein mist.

Daarnaast is er een reële kans dat de stroomvoorziening meerdere treinen op zo'n snelheid niet aan kan.
Dan noem ik het LollerATB
En ik denk dat met een snelheid van 200km/u er wel genoeg ruimte tussen de treinen zit zodat je uitkomt op gemiddeld 1 onderstation per trein. 15 minuten per trein hè?
pi_73444143
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:42 schreef Eix het volgende:
Ik denk dat je nog bijzonder weinig gele seinen kan zien met 200km/u. De grens voor baanseinen ligt niet voor niets op 160km/u. Het wordt een bijzonder lollige ATB ingreep als je met 200km/u een sein mist.
In Engeland rijden ze toch ook 200 km/u met gewone lichtseinen? Alleen heeft een trein door de hoge snelheid wel twee blokafstanden nodig om af te remmen, dus tussen rood en geel heb je daar nog een tussenstap die "verwacht geel" betekent.
pi_73445863
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:46 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hij zal toch niet zo heftig schommelen op een miljardenlijn als de HSL? Dat spoor is werkelijkwaar perfect aangelegd, alleen ze hadden niet zo'n domme ondergrond moeten kiezen
Ik denk persoonlijk dat de stukken met beton geen probleem zijn voor de wegligging. Maar de stukken zonder beton, geef het een paar jaar voor het goed ligt. Zie Bijlmer - Utrecht Centraal, pas na een paar jaar ligt het redelijk, persoonlijk vind ik het nog niet eens perfect liggen. Een goed stuk spoor kost jaren en vele treinen om in te klinken.
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:45 schreef Zyron het volgende:
De Emmerlijn is na het brandende V'tje zondag een tombola geworden. Niet alleen Plan V, maar ook Plan T, V-iRM en DM'90 kwam langsreden. Laatstgenoemde zat in de ICM-Sandite-omloop. :/
Eind tijden van de lijn, de NS weet toch niet wat ze er mee aan moeten. Het wordt aanbesteed (als laatste lijn). Ik hoop voor de reizigers een vier kuur per frequentie met twee sneltreinen en twee stoptreinen. Anders verbeterde aansluiting op Marienberg....
pi_73446517
We hebben hem weer
quote:
Tussen Zutphen en Winterswijk langere reistijd door een sein- en overwegstoring.


[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2009 07:14:20 ]
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:17:01 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73446910
quote:
'Metro vijandig tegenover ov-jaarkaart'

DEN HAAG - Mensen met een ov-jaarkaart lopen de kans in de Amsterdamse metro voor een gesloten poortje te komen staan, aldus reizigersorganisatie Rover en de Consumentenbond dinsdag.

Dat gebeurt wanneer zij eerder hebben ingecheckt bij een chipkaartlezer, in Amsterdam of elders, die nog geen abonnementen herkent. Die noteert dan automatisch een negatief saldo op de kaart.

De gedupeerde moet zich vervolgens in allerlei administratieve bochten wringen om de zaak recht te zetten.

Klachten
Rover en de Consumentenbond zeggen over dit fenomeen veel klachten te hebben binnengekregen.

Ze noemen het onacceptabel dat mensen die meer dan 3800 euro neerleggen voor een ov-jaarkaart niet probleemloos kunnen reizen.

Gebrekkige samenwerking
De organisaties wijten de problemen aan ''gebrekkige samenwerking tussen de vervoersbedrijven''.

In een brandbrief vragen zij de vervoersbedrijven er zo snel mogelijk voor te zorgen dat hun chipkaartsystemen houders van een ov-jaarkaart geen strobreed meer in de weg leggen.
(nu.nl)

Zucht...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:19:25 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73446938
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:02 schreef Igen het volgende:

[..]

In Engeland rijden ze toch ook 200 km/u met gewone lichtseinen? Alleen heeft een trein door de hoge snelheid wel twee blokafstanden nodig om af te remmen, dus tussen rood en geel heb je daar nog een tussenstap die "verwacht geel" betekent.
Dat kunnen we hier ook doen, geel-12 of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 7 oktober 2009 @ 08:42:54 #257
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73447297
Of dubbel geel (in Arnhem staan nog van die seinen tussen Velperpoort en Arnhem)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:49:16 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73447395
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:02 schreef Igen het volgende:
dus tussen rood en geel heb je daar nog een tussenstap die "verwacht geel" betekent.
Dat zal toch tussen groen en geel zijn denk ik dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:06:06 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73447671
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zal toch tussen groen en geel zijn denk ik dan
Zit wat in!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73448780
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zal toch tussen groen en geel zijn denk ik dan
O ja, natuurlijk.

(Gister was gewoon niet mijn dag)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2009 09:55:41 ]
pi_73448958
Weer 2 V-IRMS op Zl - Emn vandaag. Baaah.
Hooray for beer.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:13:42 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73449236
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:03 schreef Zyron het volgende:
Weer 2 V-IRMS op Zl - Emn vandaag. Baaah.
Geef eens snel terug Ik had weer de Haringen-in-een-Tonnetje-Expres richting Ede vanochtend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:44:33 #263
271589 fristl
onder de elf bepaalt zelf
pi_73450002
van ROTTERDAM naar PARIS NORD op 19/12/2009 met Thalys

Dat is toch gewoon van Rotterdam Centraal naar Parijs Noord?
En, iemand enig idee welke trein het is?
Ben nieuwschierig
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:46:49 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73450061
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 7 oktober 2009 @ 11:02:12 #265
155227 crew  Guppy
dus
pi_73450500
ik klikte
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_73452161
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geef eens snel terug Ik had weer de Haringen-in-een-Tonnetje-Expres richting Ede vanochtend.
Met alle plezier zal ik ze een schopje de IJssellijn opgeven, zodat ze iig weer richting Ah gaan.
Hooray for beer.
pi_73452778
Is toch lachen, een beetje variatie op de lijn!
pi_73453139
Hoi
Ik heb een trajectkaart voor Woerden - Hilversum (via Utrecht).
Nu moet ik zaterdag van Woerden naar Bijlmer Arena. Dat kan via Utrecht en overstappen maar ik pak natuurlijk liever de directe trein via Breukelen. Kan ik in dat geval nog aanspraak maken op (deels) gratis reizen vanwege mijn trajectkaart? Heb ik dan alleen een kaartje nodig voor Utrecht-Bijlmer, of werkt het zo niet en moet ik gewoon Woerden-Bijlmer kopen?
  Redactie Sport woensdag 7 oktober 2009 @ 12:43:36 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73453524
Dat zou alleen kunnen als Woerden-Hilversum via Breukelen sneller zou zijn, dus je kunt kiezen tussen een kaartje Woerden-Bijlmer of Utrecht-Bijlmer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73453669
Het goedkoopste is om gratis via Utrecht naar Hilversum te reizen met je trajectkaart en vanaf daar met een gewoon kaartje Hilversum - Amsterdam Bijlmer ArenA te reizen naar Amsterdam Bijlmer ArenA.
pi_73454135




En nog een intresant plaatje dat ik met jullie wou delen,

Een extra thaly's van amsterdam naar rotterdam ?
pi_73454425
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:15 schreef Socios het volgende:
Is toch lachen, een beetje variatie op de lijn!
Niet als het met V-IRM roestrijden bij Mrb en Gbg is.
Hooray for beer.
pi_73454873
Wat me trouwens nu te binnen schiet: de NS reisplanner geeft als een van de mogelijkheden Woerden-Hilversum Noord via Bijlmer met overstap te Duivendrecht te gaan. Dat is om maar volgens de reisplanner hetzelfde tarief als via Utrecht. Dat betekent dat ik gratis naar Bijlmer mag toch?

Zoniet, Woerden-Breukelen-Bijlmer met een kaartje Utrecht-Bijlmer? Of Woerden-Bijlmer?
pi_73456436
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:01 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding
Reed die trein zonder te stoppen door Schiphol heen? 's Ochtends als ik op m'n trein sta te wachten op Schiphol komt er namelijk vaak een Pimpeltrein voorbij zonder te stoppen. Heeft iemand enig idee waar deze vandaan komt?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:18:59 #275
136283 knars
Teethgrinder
pi_73456706
Ik zou niet de directe trein Woerden 0 Bijlmer pakken, want dat is een oncomfortabele DD-AR.
Haal gewoon een kaartje Utrecht - Bijlmer met korting en geniet van 15-20 minuten in ICMm of VIRM.
pi_73456826
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:18 schreef knars het volgende:want dat is een oncomfortabele DD-AR
mwah dat overleef ik wel hoor, die 22 minuten. Ik neem gewoon de snelste route
  Redactie Sport woensdag 7 oktober 2009 @ 14:33:17 #277
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73457077
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:09 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Reed die trein zonder te stoppen door Schiphol heen? 's Ochtends als ik op m'n trein sta te wachten op Schiphol komt er namelijk vaak een Pimpeltrein voorbij zonder te stoppen. Heeft iemand enig idee waar deze vandaan komt?
Het enige dat ik me kan bedenken is dat ie van de watergraafsmeer afkomt waar ie dan overnacht. En dan omlopen op Hoofddorp Opstel, en daarvoor moet ie eerst door Schiphol heen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73457192
Vandaag legertrein gezien in Arnhem Echt tof om te zien.
pi_73457605
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:36 schreef Palmboom313 het volgende:
Vandaag legertrein gezien in Arnhem Echt tof om te zien.
Pics?
Ik zwaai naar dieren.
pi_73457699
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:50 schreef Geerd het volgende:

[..]

Pics?
Helaas niet Waren Jeeps en Rupsvoertuigen. Geen tanks. En nog 1 passagiers rijtuig.
pi_73458039
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het enige dat ik me kan bedenken is dat ie van de watergraafsmeer afkomt waar ie dan overnacht. En dan omlopen op Hoofddorp Opstel, en daarvoor moet ie eerst door Schiphol heen.
Zou kunnen inderdaad, het is meestal rond 8 uur en om 8.49 vertrekt de tweede trein van de dag naar Berlijn.
pi_73458645
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:15 schreef Socios het volgende:
Is toch lachen, een beetje variatie op de lijn!
Ze moeten wel, er stond zondag weer een Plan V in de fik bij Dalfsen, die zal wel 'total loss' zijn dan.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 15:57:30 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73459595
quote:
Extra werkzaamheden Schiphol-Utrecht
Opties
Printen
Lees voor

Uitgebreide informatie
Toon extra tekst
Samenvatting

Door spoedwerkzaamheden aan de Hogesnelheidslijn is op zaterdag 10 en zondag
11 oktober de dienstregeling aangepast tussen Schiphol en Utrecht.

Reisadvies:
de Intercity Nijmegen–Schiphol rijdt niet tussen Utrecht Centraal en Schiphol. Reis tussen Utrecht Centraal en Schiphol met de Intercity Eindhoven-Schiphol en reis tussen
Amsterdam Zuid en Schiphol met de overige treinen
de Intercity Eindhoven–Schiphol rijdt niet tussen Amsterdam Zuid en Schiphol. Reis tussen
Amsterdam Zuid en Schiphol met de overige treinen
de Intercity Groningen/Leeuwarden/Enschede–Schiphol rijdt niet tussen Amsterdam Zuid en Schiphol. Reis tussen Amsterdam Zuid en Schiphol met de overige treinen
InterCity Berlijn begint en eindigt in Hilversum. Reizigers van/naar Schiphol, Amsterdam Zuid en Duivendrecht die met InterCity Berlijn willen reizen, reizen naar/van Hilversum met binnenlandse treinen en stappen in Hilversum over

Extra reistijd 15 tot 25 minuten
Aldus ns.nl

Gaat lekker, al die 'spoedreparaties'.
Als ze nou nog eens een keer iets GOED afmaken
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:04:54 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73459844
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Aldus ns.nl

Gaat lekker, al die 'spoedreparaties'.
Als ze nou nog eens een keer iets GOED afmaken
Moet je wel de tijd krijgen om het te doen hè, of had je liever gehad dat ze de boel doordeweeks plat hadden gegooid?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 7 oktober 2009 @ 16:28:06 #285
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73460583
Wel apart dat ze de IC Berlijn in Hilversum om laten lopen, normaal gebeurt dat in zo'n geval op Utrecht. En hoe komen de reizigers vanaf Hilversum verder naar Schiphol? Ik denk niet dat daarvoor een extra trein rijdt...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73461100
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Aldus ns.nl

Gaat lekker, al die 'spoedreparaties'.
Als ze nou nog eens een keer iets GOED afmaken
Wat rijdt daar verder nou nog meer in het weekend?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:53:46 #287
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73461379
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:26 schreef lezut het volgende:

[..]

Ze moeten wel, er stond zondag weer een Plan V in de fik bij Dalfsen, die zal wel 'total loss' zijn dan.
Technische storing of menselijk handelen?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:56:48 #288
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73461461
quote:
Kleurwijzigingen voorbehouden.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:13:57 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73461914
Gaat lekker met Fyra... zag net dat hij met +20 vertrek in Amsterdam stond.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:36:13 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73462465
Vanmiddag heeft ie geloof ik weer een paar keer niet gereden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73462497
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:53 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Technische storing of menselijk handelen?
Schakelkast onder de 1e klasse begon te branden, technisch falen dus.

Foto's staan hier
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:41:47 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73462609
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:37 schreef lezut het volgende:

[..]

Schakelkast onder de 1e klasse begon te branden, technisch falen dus.

Foto's staan hier
Zou kunnen dat het nog reparabel is, bijvoorbeeld door een schakelblok te vervangen door eentje uit een buiten dienst gestelde V.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73463010
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat rijdt daar verder nou nog meer in het weekend?
De stoptrein Leiden - Hilversum - Utrecht en de stoptrein Hoofddorp - Lelystad Centrum.
pi_73463782
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mijn Fyra ging niet harder dan 143 op de GPS.
wat een pech, daar betaal je je dan blauw voor. In de binnenlandse treinen meet ik met m'n GPS de verschillen in ATB afstelling van de treinstellen: sommige rijden namelijk wel 146, anderen 135 (in 140 baanvak uiteraard). Meestal rijden ze echter précies 140. Zo goed afgesteld zie ik een auto-snelheidsmeter nog niet worden.

In Fyra heb ik nog niet gereden, maar in de Thalys tussen Mariahoeve en Hoofddorp haalde hij een constante 165km/h Het zou kunnen dat je GPS te weinig satellietonvangst heeft (die priostammen zijn behoorlijk afgesloten), dan krijg je ook altijd een lagere snelheid. Een andere, zeer betrouwbare manier om te meten is te kijken hoelang het duurt voordat er 10 portaalbogen (=610m) voorbij schieten. Normaal zou dat 16 sec duren, met 160km/h duurt het 13,5 á 14 sec. Dat is dus een érg duidelijk waarneembaar verschil. Let op: op sommige NL-trajecten staan de bogen ruim 70m van elkaar; op de HSL is het ca. 61m (ook te checken met Google Earth overigens). Op iedere mobiel zit immers wel een stopwatch.

Over die weddenschap dat Thalys op 13 dec niet 300km/h rijdt tussen Rtd en Antwerpen: andere manier om te meten is even filmen (er zullen toch wel mensen gaan spotten) van een passage en dan op de PC de snelheid uitrekenen met behulp van de afstand tussen de portaalbogen. Dat & GPS en dan hebben we dubbelbewijs
Killing as few patients as possible.
pi_73464193
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:58 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

De stoptrein Leiden - Hilversum - Utrecht en de stoptrein Hoofddorp - Lelystad Centrum.
Die eerste rijd niet in het weekend , toch? hij komt iig niet tussen leiden en dordrecht en verder dan dat kom ik in het weekend nooit

Dat plaatje van die pimpel op schiphol was trouwens gewoon van het vertrek van die trein , helemaal voorin de tunnel van de achterste bakken
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 oktober 2009 @ 19:13:06 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73465292
quote:
Arriva dient schadeclaim in bij provincie

GRONINGEN - Arriva gaat een schadeclaim indienen bij de provincie Groningen.

Arriva had met de provincie afgesproken dat vanaf begin 2010 passagierstreinen zouden rijden tussen Groningen en Veendam. Spoorbeheerder ProRail heeft echter anderhalf jaar lang onderhandeld met de goederenvervoerders, die ook gebruik maken van het spoor. Nu blijkt dat er een nieuw spoor moet worden aangelegd voor de passagierstreinen en dat moet nog een jaar inklinken.

Arriva zegt ruim tien miljoen te hebben geïnvesteerd in het project en nu gebeurt er een jaar niks. Het bedrijf wil de kosten verhalen op de provincie.
http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=85542
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73465683
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Die eerste rijd niet in het weekend , toch? hij komt iig niet tussen leiden en dordrecht en verder dan dat kom ik in het weekend nooit

Dat plaatje van die pimpel op schiphol was trouwens gewoon van het vertrek van die trein , helemaal voorin de tunnel van de achterste bakken
De treinen Dordrecht - Leiden en Leiden - Utrecht sluiten wel eens waar op elkaar aan, maar het zijn verschillende series. De trein Dordrecht - Leiden rijdt inderdaad niet in het weekend.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 19:52:13 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73466704
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:28 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

wat een pech, daar betaal je je dan blauw voor. In de binnenlandse treinen meet ik met m'n GPS de verschillen in ATB afstelling van de treinstellen: sommige rijden namelijk wel 146, anderen 135 (in 140 baanvak uiteraard). Meestal rijden ze echter précies 140. Zo goed afgesteld zie ik een auto-snelheidsmeter nog niet worden.
Is dat niet eerder geluk dan wijsheid? De snelheid van treinen wordt gemeten door middel van een tachogenerator, die meting is dus erg afhankelijk van de omtrek van het wiel. Geen idee hoe vaak die geijkt wordt.
quote:
Het zou kunnen dat je GPS te weinig satellietonvangst heeft (die priostammen zijn behoorlijk afgesloten), dan krijg je ook altijd een lagere snelheid.
Hm, ik had volgens mij volle ontvangst het grootste deel van de tijd. Ik had ook niet het idee dat de prio's erg veel herrie maakten, wat anderen hier wel meldden. Nou ja, gewoon pech gehad.
quote:
Een andere, zeer betrouwbare manier om te meten is te kijken hoelang het duurt voordat er 10 portaalbogen (=610m) voorbij schieten. Normaal zou dat 16 sec duren, met 160km/h duurt het 13,5 á 14 sec. Dat is dus een érg duidelijk waarneembaar verschil. Let op: op sommige NL-trajecten staan de bogen ruim 70m van elkaar; op de HSL is het ca. 61m (ook te checken met Google Earth overigens). Op iedere mobiel zit immers wel een stopwatch.
Ik betwijfel toch of dit echt heel betrouwbaar is. De afstand zou normaal wel constant zijn (volgens mij maximaal 60 meter op moderne trajecten), maar kan bijvoorbeeld bij spaninrichtingen, wisseloverlopen en bogen anders zijn. Nu zitten er niet zo veel wisseloverlopen op de HSL geloof ik, maar spaninrichtingen zeker wel. Geen idee of de paalafstand (=veldlengte) overal gelijk is. Het is wel een aardige inschatting, maar je zou eens kunnen uitrekenen wat de betrouwbaarheid van je meting is als je palen op 60m +/- 1m uit elkaar staan. v=s/t (toch?) waarbij je s dan vaststelt aan de hand van het aantal getelde palen en je t met de hand meet.
quote:
Over die weddenschap dat Thalys op 13 dec niet 300km/h rijdt tussen Rtd en Antwerpen: andere manier om te meten is even filmen (er zullen toch wel mensen gaan spotten) van een passage en dan op de PC de snelheid uitrekenen met behulp van de afstand tussen de portaalbogen. Dat & GPS en dan hebben we dubbelbewijs
Ik ben best een nerd, maar zo erg nou ook weer niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73469834
Zo, weer terug uit Luik

Station Liège-Guillemins
Overige Belgische stations
Belgische Intercity tussen Luik en Brussel

Pics komen morgen
pi_73470101
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:17 schreef Ireyon het volgende:
Zo, weer terug uit Luik

Station Liège-Guillemins
Overige Belgische stations
Belgische Intercity tussen Luik en Brussel Belgische stoptrein tussen Luik en Maastricht

Pics komen morgen
+1

Zou je mij zo de pics willen mailen?
gr gr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')