abonnement Unibet Coolblue
pi_73254878
Deel 33 alweer, over de grootste band aller tijden!












De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 22
Het Grote Beatles Topic - Deel 23
Het Grote Beatles Topic - Deel 24
Het Grote Beatles Topic - Deel 25
Het Grote Beatles Topic - Deel 26
Het Grote Beatles Topic - Deel 27
Het Grote Beatles Topic - Deel 28
Het Grote Beatles Topic - Deel 29
Het Grote Beatles Topic - Deel 30
Het Grote Beatles Topic - Deel 31
Het Grote Beatles Topic - Deel 32

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carri�re verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carri�re uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder geori�nteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De offici�le site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De offici�le site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De offici�le Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Offici�le site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Offici�le site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together


Tomorrow Never Knows


I Feel Fine


Maxwell's Silver Hammer


Glass Onion


Yesterday


En een aantal videoclips e.d. op Youtube:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum vier keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus

Daarnaast is er in 2007 ook een album tournament gehouden:

Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73255013
Beatles Rock Band toont echt aan dat Ringo toch wel een betere drummer is dan dat je op het 1e oor hoort. Hele subtiele fills ed.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_73255031
Je boek is binnen hello_goodbye, ziet er erg goed uit

Trouwens, ik wist niet dat jij ook Audiosurf speelde? Kwam je naam tegen op het scoreboard van Twist and Shout
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 30 september 2009 @ 20:47:35 #4
255013 Wanda_de_Panda
Kick ass and chew bubblegum
pi_73255253
The Beatles, ik heb daar laatst nog een album van gekocht op een rommelmarkt
Nu behoor ik niet tot de mensen die de beatles periode heeft meegemaakt, das eerder iets voor mijn ouders maar ik moet wel zeggen dat ik die muziek ontzettend goed vind. Vooral nummers als Come Together, I Am The Walrus, I Want You So Bad, Yesterday, Let It Be, en natuurlijk nog zoveel anderen zijn werkelijk in mijn geheugen gegrift als tijdloze klassiekers.
Ik speel die liedjes ook nog wel vaak op mijn keyboard, ik heb een heel boek vol met ik denk bijna alle nummers van The Beatles.
En ik wil ook nog eens een dezer dagen The Beatles: Rock Band kopen, me eerste muziekgame die ik ga kopen. Dat zegt heel wat, wat voor invloed The Beatles wel niet op mij heeft

Even off topic: Audiosurf is echt cool Ik speel daar ook veel nummers op maar ik heb nog geen Beatles nummers gespeeld
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9Ed50mZ6464&feature=channel_page[/youtube]
  woensdag 30 september 2009 @ 20:50:02 #5
139330 TNA
For the stars that shine
  woensdag 30 september 2009 @ 20:51:59 #6
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_73255436
ikvraag me werkelijk af of er ook mensen zijn die nog vergeten tapes of foto's in hun bezit hebben..
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_73255523
Weet iemand waar je een replica kan halen van die ketting die Lennon vanaf India droeg? Vindt die erg mooi.

Deze dus

Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_73255592
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:37 schreef Arn0 het volgende:
Ik wist helemaal niet dat de remixes van Beatles Rock Band al online stonden. Even beluisteren dan maar.
Haha, zelfs al vóór release. Die remixes zijn niet bijzonder. De pre-67 songs zijn bijna mono, en de andere mixen klinken ook nergens naar. De geïsoleerde instrumenten daarentegen...
pi_73255711
Wat gaat het toch snel met de topics
pi_73256136
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:55 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, zelfs al vóór release. Die remixes zijn niet bijzonder. De pre-67 songs zijn bijna mono, en de andere mixen klinken ook nergens naar. De geïsoleerde instrumenten daarentegen...
Dat topic zag ik ook op blz ja, maar nog niets van beluisterd. Maar voor zover ik zag, waren het maar een paar nummers die geïsoleerd waren, niet?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73256170
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:55 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, zelfs al vóór release. Die remixes zijn niet bijzonder. De pre-67 songs zijn bijna mono, en de andere mixen klinken ook nergens naar. De geïsoleerde instrumenten daarentegen...

Die ga ik eens opzoeken
pi_73259642
quote:
HUNTINGTON BEACH -- Police responded to a call that several people were arguing outside an apartment complex at 5:20 a.m. about who sold the most albums: The Beatles or Dr. Dre.

Police told them it was The Beatles, which ended the argument, according to police documents about the Saturday incident in the 17100 block of Oak Lane.

The people agreed to go back inside their apartment and be quiet, Huntington Beach police spokesman Lt. Russell Reinhart said.

"The officers are always trying to resolve disputes when they go to calls like this," Reinhart said. "For this call, at 5:20 in the morning, this is what worked."

A quick Internet search shows that The Beatles sold about a billion albums and Dr. Dre sold about 80 million.
  woensdag 30 september 2009 @ 22:49:53 #13
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_73259854
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:50 schreef TNA het volgende:
Aardig bandje, die Beatles.
't mag er wezen, 't mag er wezen.
pi_73261810
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:13 schreef Xrenity het volgende:

[..]


Die ga ik eens opzoeken
Mijn leverancier c.q. huisdealer (de heer D. Emonoid) is eventjes ehh... 'down'...
Met andere woorden: mijn brievenbus staat open.
pi_73261948
Deze band gaat het maken, ik voel het!
pi_73262025
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:45 schreef psychedelicate het volgende:

HUNTINGTON BEACH -- Police responded to a call that several people were arguing outside an apartment complex at 5:20 a.m. about who sold the most albums: The Beatles or Dr. Dre.

Police told them it was The Beatles, which ended the argument, according to police documents about the Saturday incident in the 17100 block of Oak Lane.

The people agreed to go back inside their apartment and be quiet, Huntington Beach police spokesman Lt. Russell Reinhart said.

"The officers are always trying to resolve disputes when they go to calls like this," Reinhart said. "For this call, at 5:20 in the morning, this is what worked."

A quick Internet search shows that The Beatles sold about a billion albums and Dr. Dre sold about 80 million.

pi_73262601
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:11 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dat topic zag ik ook op blz ja, maar nog niets van beluisterd. Maar voor zover ik zag, waren het maar een paar nummers die geïsoleerd waren, niet?
Alle songs zonder bas, en alle songs zonder gitaar. (En nu steeds meer andere combinaties.) Verwacht er niet te veel van, want tot aan Sgt. Pepper werden die instrumenten vaak tegelijkertijd met andere instrumenten opgenomen, en zijn dus digitaal losgemaakt. Da's puur voor het spel gedaan, en klinkt, zeker op de eerste albums, verre van perfect.

Toch zitten er ook heel veel juweeltjes tussen: Mijn favorieten zijn de a capella "Helter Skelter" (met ongebruikte Yoko-imitatie van Lennon in de break), "The End" zonder drums (!) en gitaar, en 'stripped' "I Want You" (ook zonder drums en gitaar). Erg mooi.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 00:42:54 #18
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73263194
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:11 schreef Aisumasen het volgende:
Alle songs zonder bas, en alle songs zonder gitaar. (En nu steeds meer andere combinaties.) Verwacht er niet te veel van, want tot aan Sgt. Pepper werden die instrumenten vaak tegelijkertijd met andere instrumenten opgenomen, en zijn dus digitaal losgemaakt. Da's puur voor het spel gedaan, en klinkt, zeker op de eerste albums, verre van perfect.

Toch zitten er ook heel veel juweeltjes tussen: Mijn favorieten zijn de a capella "Helter Skelter" (met ongebruikte Yoko-imitatie van Lennon in de break), "The End" zonder drums (!) en gitaar, en 'stripped' "I Want You" (ook zonder drums en gitaar). Erg mooi.
Hmm oké, wel jammer. En ik heb hier de 5.1 mix van Helter Skelter in aparte tracks, maar ik zie niets van a capella? Enkel vocals + drums maar daar hoor je helaas de drums nog te goed.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73263523
Die a capella is dan weer gemaakt door die track met vocals+drums te bewerken. En zo zijn er nu al weer heel wat variaties van alle tracks te vinden, te veel om op te noemen. De ene is interessanter dan de andere. Om te illustreren hoe bijzonder het kan klinken, heb ik een stukje van "The End" geupload:



Beetje karig, maar wel een mooi voorbeeld.
pi_73267465
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:11 schreef Aisumasen het volgende:

Toch zitten er ook heel veel juweeltjes tussen: Mijn favorieten zijn de a capella "Helter Skelter" (met ongebruikte Yoko-imitatie van Lennon in de break), "The End" zonder drums (!) en gitaar, en 'stripped' "I Want You" (ook zonder drums en gitaar). Erg mooi.
pi_73267873
Veel mash-ups gevonden ook.
95% is absoluut ruk, maar deze kon ik wel waarderen: Yellow Walrus
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:07:46 #22
22975 mandark2000
Roxanne (put on the red light)
pi_73273832
De remasters klinken echt super! Maar toch had ik graag gezien dat de albums ook opnieuw gemixt waren (ik weet dat dat technisch niet overal kan). Ik vind dat The Beatles op de Yellow Submarine songtrack beter klinken dan ooit. Opnieuw mixen zal natuurlijk veel reacties uitlokken (naar mijn mening onterecht aangezien The Beatles de stereo mixen destijds toch niet kon interesseren, dus daarom hoor je in het ene kanaal een drum overdub en de andere de drums), maar ze hadden ook de boel kunnen remixen en dan als bonus de originele stereo mix. Van Elvis verschijnen er om de zoveel maanden nieuwe cd's/heruitgaves...

Of zit ik nu teveel te klagen :p
pi_73274291
Nee, je klaagt zeker niet te veel . Ik roep het al jaren! Na "Love", de "Help!" dvd en Anthology DVD remixen, kan ik echt niet meer terug naar de oorspronkelijke mixen .
pi_73274494
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 10:47 schreef webfreak het volgende:
Veel mash-ups gevonden ook.
95% is absoluut ruk, maar deze kon ik wel waarderen: Yellow Walrus
Die mash-ups, ja . Gasten vinden een geisoleerd instrument, en ergens anders een vocaal, en die mikken ze dan maar gewoon op elkaar. Andere toonsoort, ander tempo, etc . Er zijn er een paar die ik wel tof gedaan vind. Bijvoorbeeld ééntje waar de vocalen van "I Should Have Known Better" geplakt zijn op de orkestrale versie uit de film. Ook de "She's Leaving Home" vs. Marvin Gaye mash-up is heel nice. Jammer dat het refrein wat wringt, maar voor de rest is het verbluffend hoe mooi het aansluit:

  donderdag 1 oktober 2009 @ 17:03:00 #25
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73279388
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:07 schreef mandark2000 het volgende:
De remasters klinken echt super!
ik wacht op mijn cd-wow bestelling
pi_73281180
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:32 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Die mash-ups, ja . Gasten vinden een geisoleerd instrument, en ergens anders een vocaal, en die mikken ze dan maar gewoon op elkaar. Andere toonsoort, ander tempo, etc . Er zijn er een paar die ik wel tof gedaan vind. Bijvoorbeeld ééntje waar de vocalen van "I Should Have Known Better" geplakt zijn op de orkestrale versie uit de film. Ook de "She's Leaving Home" vs. Marvin Gaye mash-up is heel nice. Jammer dat het refrein wat wringt, maar voor de rest is het verbluffend hoe mooi het aansluit:


Wat lekker
pi_73283943
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:07 schreef mandark2000 het volgende:
De remasters klinken echt super! Maar toch had ik graag gezien dat de albums ook opnieuw gemixt waren (ik weet dat dat technisch niet overal kan). Ik vind dat The Beatles op de Yellow Submarine songtrack beter klinken dan ooit. Opnieuw mixen zal natuurlijk veel reacties uitlokken (naar mijn mening onterecht aangezien The Beatles de stereo mixen destijds toch niet kon interesseren, dus daarom hoor je in het ene kanaal een drum overdub en de andere de drums), maar ze hadden ook de boel kunnen remixen en dan als bonus de originele stereo mix. Van Elvis verschijnen er om de zoveel maanden nieuwe cd's/heruitgaves...

Of zit ik nu teveel te klagen :p
Wel of geen remixes zal nog wel een hele tijd een discussiepunt blijven. Ik zit er zelf niet op te wachten, niet op stereo (a.k.a. 2.0) remixes en al helemaal niet op 5.1 remixes. Ik wil de Beatles ook in de best mogelijke geluidskwaliteit blijven horen, maar dan wel liefst zoals ik me die van vroeger herinner. Ik ben het met je eens dat de tracks op de Yellow Submarine Songtrack heel goed klinken, wat ook geen wonder is omdat je met een analoge mix naar stereo (of mono) zoals dat destijds moest minstens één tape-generatie van je oorspronkelijke opnamen verwijderd bent. Maar ik kan er toch niet goed aan wennen, zeker niet als ik het op mijn hoofdtelefoon beluister.

George Martin heeft in 1987 voor de eerste uitgave van de Beatles catalogus op CD besloten om Help! en Rubber Soul te remixen, omdat hij niet tevreden was over zijn eigen stereo mixes zoals hij die in 1965 had gemaakt voor de LP releases. Maar de reacties op zijn remixes waren al in 1987 niet onverdeeld positief. Naar verluidt wilde George Martin ook de volgende albums gaan remixen voor de CD uitgave, maar kwam bij al bij het werken aan Revolver tot de conclusie dat dit een onmogelijke opgave zou worden als het de bedoeling was om de oorspronkelijke sound zo nauwkeurig mogelijk te handhaven. Daarom heeft hij afgezien van verdere remixes voor de CD uitgaven van 1987.

Bij de uitgave van de 2009 remasters plaatste dit EMI voor een heikel probleem, want teruggrijpen op de oorspronkelijke 1965 stereo mixes van Help! en Rubber Soul zou hebben betekend dat de stereo remasters van deze albums toch iets minder fris zouden klinken dan op de CD uitgave van 1987. Je kunt je daar zelf van overtuigen door de oorspronkelijke stereo mixes van deze albums te beluisteren die als bonus zijn toegevoegd aan de CD versies uit de mono boxset. Aan de andere kant was opnieuw remixen (nog afgezien van het feit dat ze daarmee openlijk afstand zouden hebben genomen van George Martin) niet aan de orde voor deze heruitgave. Doel was om de oorspronkelijke mono- en stereo uitgaven zo goed mogelijk, maar ook zo authentiek mogelijk, in het standaard CD formaat te presenteren, en daar zijn ze m.i. min of meer in geslaagd. Het dilemma t.a.v. Help! en Rubber Soul werd op een pragmatische manier opgelost door te verklaren dat de 1987 remixes van George Martin voortaan de 'definitieve' stereo versies van deze albums zouden zijn. Dat is jammer, omdat het remastering team daarom moest werken met de 1987 transfers van deze albums, terwijl de A/D converter technologie de afgelopen 20 jaar dramatisch is verbeterd, en terwijl er nu kennelijk ook van een betere tape machine (een Studer A80) gebruik kon worden gemaakt om de analoge tapes te digitaliseren.

Het argument dat kritiek op remixes onterecht zou zijn omdat de stereo mixes de Beatles destijds niet interesseerden (wat trouwens niet opgaat voor de opnamen vanaf het witte dubbelalbum, maar dat terzijde) is irrelevant. Als het er om gaat de oorspronkelijke mono- en stereo-uitgaven zo goed en authentiek mogelijk te presenteren dan is remixen geen optie.

Wat wel interessant zou zijn geweest zou een heruitgave als hybride SACD's zijn geweest. SACD maakt een hogere geluidskwaliteit mogelijk dan standaard CD, terwijl een hybride SACD toch ook gewoon op elke standaard CD speler is af te spelen. Maar kennelijk heeft het team dat verantwoordelijk was voor de remasters (c.q. EMI) al bij het begin van het project enkele jaren geleden besloten dat er geen SACD's zouden komen, wellicht omdat SACD nooit echt is doorgebroken (zie ook deze discussie). Al het analoge materiaal is gedigitaliseerd als LPCM met 24 bits en 192 kHz samplefrequentie, en dat betekent dat een uitgave van de huidige remasters in hogere kwaliteit zeker tot de mogelijkheden behoort. Alleen wil EMI daar (begrijpelijk) mee wachten totdat er meer duidelijkheid is over eventuele opvolgers van de CD zoals Blu-ray audio.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:07:57 #29
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_73298182
Tvp.. altijd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:32:14 #30
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73331810
Ziet de achterkant van de box er zo uit?



In dat geval is er namelijk blijkbaar een Duitse editie en annuleer ik mijn bestelling bij amazon.de
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:55:59 #31
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73332348
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:32 schreef TNA het volgende:
Ziet de achterkant van de box er zo uit?

[ afbeelding ]

In dat geval is er namelijk blijkbaar een Duitse editie en annuleer ik mijn bestelling bij amazon.de
Ik ben bang van wel. Als je kijkt naar de Amerikaanse Amazon:


En daaronder staat dit:
Back Advertisement Slip Cover of the Box Set
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73334083
Dat is idd de achterkant van de hoes die om de box zit
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:59:47 #33
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73335342
Dank heren. Dan maar twee tientjes meer betalen bij de Volkskrant, ik ga geen Duitse box in mijn kamer zetten, ook al staan er twee Duitstalige nummers op
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:01:04 #34
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73335368
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:59 schreef TNA het volgende:
Dank heren. Dan maar twee tientjes meer betalen bij de Volkskrant, ik ga geen Duitse box in mijn kamer zetten, ook al staan er twee Duitstalige nummers op
Ikzelf zou het liever gewoon in het Engels hebben dan in het Nederlands
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:02:07 #35
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73335398
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:01 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ikzelf zou het liever gewoon in het Engels hebben dan in het Nederlands
Verdomd ja, misschien is er ook wel een Nederlandstalige achterkant. Even uitzoeken. Of weten jullie dat ook?
pi_73335439
't is maar plastic .
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:06:17 #37
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73335494
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:03 schreef Aisumasen het volgende:
't is maar plastic .
Nou ja, dat is natuurlijk zo, maar als ik zo'n 200 euro uitgeef aan een product heb ik het wel graag zo goed mogelijk. En liever alles in het Engels dan een andere taal (vooral Duits).
pi_73335609
Ja, dat kan ik begrijpen . Denk niet dat er een Nederlandse achterkant is, heb ze in de winkel zien liggen met de 'standaard' Engelse tekst. Nu wil dat ook niet alles zeggen...
pi_73335867
Paul McCartney heeft Marianne Thieme schriftelijk bedankt voor haar ondersteuning van het Meat Free Monday-project:



Sympathiek gebaar. Grappig dat hij Prinsjesdag verward met een "costume ball" . En het zal best een tof gevoel zijn, onverwachts post ontvangen van een Beatle .
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:25:35 #40
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73335940
Haha, tof van McCartney

Ik las een tijd terug een verhaal van iemand die maandenlang haar idee van 'meat free monday' voorbereid had en vlak voor ze het wilt uitbrengen, vertelt McCartney de wereld erover. Heel haar voorbereiding voor niets
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73336107
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 16:54 schreef Aisumasen het volgende:
Het ziet er naar uit dat McCartney alwéér een Amerikaans concert op DVD gaat uitbrengen, met alwéér dezelfde nummers. Dit keer het concert van afgelopen zomer in Citi Field, New York. Een dubbel-DVD met extra CD. Prijs? 50 euro. Er is elk ander concert in deze tournee gefilmd met in het publiek uitgedeelde mini-cams, dus misschien zien we die beelden ook nog terug.

Er worden altijd wat nummers uit de setlist geknipt, maar dit was de setlist op die avonden:
[..]

De vetgedrukte nummers zijn nog niet eerder op een live-DVD van McCartney uitgebracht . Als je de niet-internationale releases ("Live at L'Olympia 2007" bv.) ook meerekent, blijven er misschien 2 á 3 nummers over .
Nu ook officieel bevestigd:
quote:
PAUL McCARTNEY
“GOOD EVENING NEW YORK CITY”


Multi-Disc CD/DVD Special Package Features Dazzling Performances of Beatles, Wings and Solo Classics From Citi Field, Formerly Shea Stadium, Historic Site of The Beatles’ Landmark 1965 Concert

US Release – 17th November
FROM HEAR MUSIC/CONCORD MUSIC GROUP

UK Release – 23rd November
Mercury Records

“It was three great nights for the band and for me personally it was very exciting to be back opening a new stadium on the site of the old Shea Stadium where we had played 44 years previously. Even more exciting because this time round you could hear us!”

Paul McCartney's historic three-night musical christening of New York's Citi Field, witnessed by 120,000-plus attendees and universally hailed as a concert experience for the ages, will be immortalized November 17 when Hear Music/Concord Music Group releases “Good Evening New York City”. This momentous musical experience will be available in two formats: a 3-disc (2 CD + 1 DVD) standard edition and a 4-disc (2 CD + 2 DVD) deluxe version featuring expanded packaging and a bonus DVD including McCartney's traffic-stopping, headline-making July 15 performance on the Ed Sullivan Theater marquee (including bonus numbers not aired on the Late Show with David Letterman broadcast). The set will also be made available in high quality vinyl. In any configuration, the 30+ songs and nearly 3 hours of music comprising “Good Evening New York City” are a must-have for attendees wishing to relive the July 17, 18 & 21 shows, those who couldn't get tickets and/or anyone interested in an audiovisual document of a living legend. “Good Evening New York City” marks McCartney’s 2nd release for Hear Music. The first was 2007’s highly acclaimed Memory Almost Full. The standard version of “Good Evening New York City” will be available at participating Starbucks company-operated locations in the U.S. and Canada and wherever music is sold.

As the inaugural musical event at Citi Field, the site of the former Shea Stadium, the July 2009 shows held special significance not only for McCartney but for generations of his fans. The shows were performed on the same hallowed ground that The Beatles, in 1965, played the 34-minute show that would set the precedent for the modern day stadium rock show--and where in 2008 McCartney joined Billy Joel for the final rock show before the original stadium's demolition. As documented on “Good Evening New York City”, "I'm Down" from the 1965 set list was revived for the Citi Field shows, albeit this time played through a PA that was not overpowered by screaming fans (though there were still several thousand who tried). Other highlights of “Good Evening New York City” include faithful takes on Beatles classics "Drive My Car," "Got To Get You Into My Life," "The Long And Winding Road," "Blackbird," "Eleanor Rigby," "Back In The USSR," "Paperback Writer," "Let It Be," "Hey Jude," "Helter Skelter" and more, plus "Something" rendered on ukulele gifted to Paul by George Harrison, and a tribute to John Lennon in the form of a medley of "A Day In The Life" and "Give Peace A Chance." Wings era chestnuts include “Band On The Run," "My Love," "Let Me Roll It" and the pyrotechnic tour de force of "Live And Let Die," while timeless McCartney solo material ranges from "Here Today" to the upbeat "Flaming Pie" and "Dance Tonight" to a pair of numbers from Electric Arguments, the 2008 album released under the alias of The Fireman.

The concert footage featured on “Good Evening New York City” standard edition features concert footage directed by Paul Becher, who has overseen live visuals for McCartney for some 200 performances and counting. The 33-song 2 hour 40 minute performances were shot in High Definition using 15 cameras and digital footage incorporated from 75 Flipcams handed out to fans over the course of the three night stand. The audio mix, in both stereo and 5.1, was handled by longtime McCartney engineer Paul Hicks, whose credits include the recent Beatles remasters, The Beatles Anthology, Let It Be... Naked, and two Grammy awards for his mixing work on the Beatles' Love album.

The deluxe edition bonus DVD will feature footage of McCartney's July 15 performance on the outdoor marquee of the Ed Sullivan Theater, previously available only as a webcast on the Late Show with David Letterman website. The marquee set, which marked McCartney's return to the site of The Beatles U.S. television debut, generated front page headlines and literally stopped traffic as word of mouth generated a crowd that packed Broadway from Columbus Circle to Times Square.

Paul McCartney's July 17-21 Citi Field stand has already been unanimously hailed by critics and audiences alike as the concert experience of a lifetime. On November 17, “Good Evening New York City” will document it for the ages.
Sja... Als we het dan toch met deze setlist moeten doen, laten we dan hopen op een degelijke edit van de beelden. Wacht... "Digital footage incorporated from 75 Flipcams handed out to fans". Ah... nevermind . Ik zet de Halifax bootleg maar weer op...

Wel vaag dat-ie nu weer terug is bij Starbucks/Hear Music.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:34:56 #42
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73336182
Ik las het ook ja, erg vaag dat flipcams concept. En natuurlijk weer een gewone versie en een deluxe versie, het zal het nodige geld wel opleveren.

Halifax bootleg is idd Setlist is praktisch hetzelfde denk ik.

Edit: Ja, maar hij was toch onlangs naar zo'n klein label overgestapt?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:49:38 #43
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73336527
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:21 schreef Aisumasen het volgende:
Paul McCartney heeft Marianne Thieme schriftelijk bedankt voor haar ondersteuning van het Meat Free Monday-project:

[ afbeelding ]

Sympathiek gebaar. Grappig dat hij Prinsjesdag verward met een "costume ball" . En het zal best een tof gevoel zijn, onverwachts post ontvangen van een Beatle .
Costume ball Tof gebaar van McCartney.

quote:
AMSTERDAM - Ex-Beatle Paul McCartney denkt dat de Meat Free Monday-muts die Marianne Thieme droeg tijdens Prinsjesdag hoorde bij een gekostumeerd bal van de koningin.

Dit schrijft McCartney in een bedankbriefje aan Marianne Thieme (zie hieronder)

Thieme droeg de muts als statement tegen het vele vlees eten en als oproep om van maandag een vleesvrije dag te maken.

De belangrijkste parlementaire dag van het jaar, werd door McCartney echter niet helemaal begrepen...
Geniaal
pi_73336577
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:34 schreef Arn0 het volgende:
Ik las het ook ja, erg vaag dat flipcams concept. En natuurlijk weer een gewone versie en een deluxe versie, het zal het nodige geld wel opleveren.

Halifax bootleg is idd Setlist is praktisch hetzelfde denk ik.

Edit: Ja, maar hij was toch onlangs naar zo'n klein label overgestapt?
Setlist verschilt in die zin dat "I'm Down" pas in New York werd toegevoegd, hij "All My Loving" niet meer speelde in New York en "I Saw Her Standing There" uit de Halifax-uitzending is geknipt. Snap niet waarom er niet gelijk een zomer-tournee document van is gemaakt. "It's So Easy" uit de set van Dallas, "Michelle" uit die van Washington en "Mull Of Kintyre" uit Halifax, als bonus. Gelukkig staan de Ed Sullivan-nummers er dan wel weer op. Al zijn dat ook weer...dezelfde nummers .

Het ergste is dat ik laatst een interview hoorde met Brian Ray (Ken uit Paul's band), waarin hij vertelde dat de band af en toe zelf setlist-suggesties geeft, maar dat Paul vanzelfsprekend het laatste woord heeft. Zo heeft Rusty er voor gezorgd dat Paul eindelijk "Day Tripper" live speelt, en het was Abe die "Helter Skelter" suggereerde.

Maar nu komt het: Ze hebben "Junior's Farm" en "The Back Seat Of My Car" geoefend, maar Paul vind de teksten te slecht om op het podium te zingen . Nee, dan "Dance Tonight"...
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:57:01 #45
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73336747
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Setlist verschilt in die zin dat "I'm Down" pas in New York werd toegevoegd, hij "All My Loving" niet meer speelde in New York en "I Saw Her Standing There" uit de Halifax-uitzending is geknipt. Snap niet waarom er niet gelijk een zomer-tournee document van is gemaakt. "It's So Easy" uit de set van Dallas, "Michelle" uit die van Washington en "Mull Of Kintyre" uit Halifax, als bonus. Gelukkig staan de Ed Sullivan-nummers er dan wel weer op. Al zijn dat ook weer...dezelfde nummers .

Het ergste is dat ik laatst een interview hoorde met Brian Ray (Ken uit Paul's band), waarin hij vertelde dat de band af en toe zelf setlist-suggesties geeft, maar dat Paul vanzelfsprekend het laatste woord heeft. Zo heeft Rusty er voor gezorgd dat Paul eindelijk "Day Tripper" live speelt, en het was Abe die "Helter Skelter" suggereerde.

Maar nu komt het: Ze hebben "Junior's Farm" en "The Back Seat Of My Car" geoefend, maar Paul vind de teksten te slecht om op het podium te zingen . Nee, dan "Dance Tonight"...
Haha . Om eerlijk te zijn vind ik Dance Tonight wel een tof nummer, de tekst heb ik nog niet echt bestudeerd. Ikzelf vind de setlist niet eens zo erg, maar als ik op het internet al die fans (oa jij) zie die de setlist van McCartney erg slecht vinden.. Snap ik niet dat hij niet naar zijn echte fans luistert.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73338343
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:57 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Haha . Om eerlijk te zijn vind ik Dance Tonight wel een tof nummer, de tekst heb ik nog niet echt bestudeerd. Ikzelf vind de setlist niet eens zo erg, maar als ik op het internet al die fans (oa jij) zie die de setlist van McCartney erg slecht vinden.. Snap ik niet dat hij niet naar zijn echte fans luistert.
Aan de tekst van "Dance Tonight" valt bar weinig te bestuderen, dat is het 'em nu juist . Leuk nummer verder, maar "Ever Present Past" zou live natuurlijk helemaal geweldig zijn. Helaas ook afgekeurd...

Je kunt niet zeggen dat deze setlist slecht is. Het is ongelooflijk dat één persoon al die geweldige liedjes op zijn setlist geschreven heeft. Het is bijna 3 uur alleen maar genieten. Geloof me, al vind ik "Drive My Car" een draak van een liedje, toen ik hem zag, het doek omhoog ging, Paul McCartney daar stond in pak met z'n Hofner en de band zijn eerste tonen inzette, deed mij dat ook wel wat .

Maar hij heeft zo'n immens repertoire met liedjes, waarom kiest-ie steeds dezelfde Beatles-songs in plaats van eens bijvoorbeeld een solo-nummer? Nu heb ik ook nog eens de pech dat veel van de nummers die hij echt nooit overslaat, mijn minst favoriete Beatle-nummers zijn. "Get Back", "Hey Jude", "Let It Be", "Lady Madonna", "Long And Winding Road", "Back In The USSR", "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band", "Eleanor Rigby", "Yesterday", "I Saw Her Standing There", je kent ze... En ook bijna alle Wings-nummers die bijna nooit onbreken in de set sta ik niet om te springen... "Live And Let Die" .

Dat hij voor een stadion-tournee 'safe' speelt, wil ik nog best begrjipen. Maar waarom niet een béétje afwisseling? Hetgeen wat me het meest tegenstaat is dat hij zelfs bij de sporadische intieme optredens dezelfde nummers speelt. Dat zou juist dé kans zijn om het ietwat minder veilig te spelen, en men te verbluffen met wat solo-songs. Solo-songs die vaak net zo vaak verkocht zijn als sommige Beatles-singles. Maak er een registratie van, en breng het uit op DVD. Wat kan er mis gaan als hij die andere hits eens speelt ipv "Get Back", "Lady Madonna", "Hey Jude" etc. (Om nog maar te zwijgen over de 'vergeten juweeltjes', die we al helemaal niet hoeven te verwachten.) De zaal zit toch vol met die hard fans die soms wel een nacht in de kou hebben moeten liggen voor een ticket. Het gaat hier om nummer 1-hits die hij nooit live speelt, niet om obscure B-kanten! Aan de andere kant ook wel weer veelzeggend dat hij die hits niet eens hoeft te spelen...

Bij de paar Europese optredens ter promotie van "Memory Almost Full" in 2007 ging het bijna de goede kant op. Veel liedjes van de nieuwe plaat (iets wat ook nooit voorkomt), iets meer obscuurdere nummers als "I'll Follow The Sun". In Parijs durfde hij de set zelfs akoestisch met "Blackbird" te openen. Maar helaas bij die gigs voor de rest weer het standaard "Lady Madonna", "Hey Jude", "Get Back"-rijtje. Het lijkt bijna minachting van zijn solo-repertoire. Pas sinds hij geen tours meer doet, en af en toe losse optredens geeft in de wereld, is hij begonnen met songs van 'het vorige album' te spelen, zoals "Fine Line" vorig jaar. Dat was vanaf 1989 niet meer gebeurd! Hij speelde 2 á 3 songs van de nieuwe plaat, en deed alsof de vorige plaat vergeten was. Om nog maar te zwijgen over het feit dat hij bepaalde albums als "Press To Play", "Back To The Egg" helemaal ontwijkt. In interviews, in z'n set, maar ook vaak op compilaties en DVD's.

In de (hoe kan het ook anders) Amerikaanse tournee van 2005 speelde hij heel wat verrassende (en in verhouding) obscuurdere songs: "I'll Get You", "Till There Was You", "In Spite Of All The Danger", "I Will", "For No One", "Fixing A Hole", "Too Many People", "Please Please Me" etc. Ik zou een moord doen om die songs live te horen! Maar zoals het altijd gaat met zulke songs in zijn setlist, verdwijnen die daarna ook weer voorgoed in de kast. Zelfde met "You Won't See Me", "All Things Must Pass", "She's A Woman", "I've Just Seen A Face" in 2004, en zo verder... Het klinkt dramatisch, en dat is het misschien ook wel een beetje , maar ik heb zelf de hoop al opgegeven dat we 'em ooit bepaalde nummers uit z'n solo-repertoire kunnen horen spelen. Dus ik ben al blij met "Day Tripper" als nieuwe song dit jaar.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:06:39 #47
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73338811
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:50 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Heerlijk lange post Ik begrijp je zeer zeker, de Beatles nummers die hij speelt zijn de nummers die praktisch iedereen kent en daar heb ik ook niet veel mee. Van mij mag hij zeker de 'onbekendere' nummers spelen, ook al zijn ze niet door hem geschreven/gezongen oorspronkelijk. Stiekem lijkt het me fantastisch dat McCartney I am the walrus speelt. Of Strawberry Fields Forever, maar die heeft hij vroeger wel eens gespeeld. Of Here comes the sun, of ik weet niet wat.

Nummers als Here Today en Something op ukelele vind ik prachtig, maar als je het teveel speelt verliest het zijn waarde imo.

En qua solo materiaal, gooi Junk, Man We Was Lonely, Run Devil Run er al zeker bij, voor mijn part. Verder heb ik er absoluut geen verstand van. Over Europese tours gesproken, vraag me af of hij ooit nog hier gaat optreden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73344266
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:51 schreef Aisumasen het volgende:
Maar nu komt het: Ze hebben "Junior's Farm" en "The Back Seat Of My Car" geoefend, maar Paul vind de teksten te slecht om op het podium te zingen . Nee, dan "Dance Tonight"...
Daar snap ik dus effe geen ene reet van.
Als tekstschrijver heb ik Paul niet zo hoog zitten, maar zijn teksten op RAM vind ik verreweg de beste uit zijn oeuvre.
Ik kan zo 25 nummers aanwijzen die hij wél live speelt, waarvan de tekst slechter is dan Backseat.
pi_73351984
Ach zeur niet zo over die setlst. Wees blij dat hij optreedt. Het is ook nooit goed voor sommigen.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:21:38 #50
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73354375
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 10:33 schreef Honky het volgende:
Ach zeur niet zo over die setlst. Wees blij dat hij optreedt. Het is ook nooit goed voor sommigen.
Ja, dat kun je over alles zeggen natuurlijk.
Maar dan kun je 't nergens meer over hebben. "Wees blij dat The Beatles bestonden". Einde topicreeks.

Als je 6 DVD's in je kast hebt staan met dezelfde setlist, valt dat nou eenmaal op. Beetje vreemd als je 't dan niet zou benoemen.
pi_73362866
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:24 schreef webfreak het volgende:

[..]

Daar snap ik dus effe geen ene reet van.
Als tekstschrijver heb ik Paul niet zo hoog zitten, maar zijn teksten op RAM vind ik verreweg de beste uit zijn oeuvre.
Ik kan zo 25 nummers aanwijzen die hij wél live speelt, waarvan de tekst slechter is dan Backseat.
Denk dat het vooral over "Junior's Farm" ging. Ik erger mij niet al te snel aan zijn teksten, als de muziek erg goed is. Ok, misschien bij "Getting Closer" .
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 10:33 schreef Honky het volgende:
Ach zeur niet zo over die setlst. Wees blij dat hij optreedt. Het is ook nooit goed voor sommigen.
Dacht dat ik nog best redelijk was. Ik zeg zelfs nog dat het sowieso wel genieten is, en dat niemand kan ontkennen dat de setlist op zich erg goed is. Dat veel mensen willen dat hij eens z'n mega-hits uit z'n andere band speelt, en ook eens wat dieper in z'n catalogus duikt, zegt alleen maar wat over onze waardering van zijn complete solo-repertoire.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:21 schreef TNA het volgende:


Ik vind deze versie van Lady Madonna zo mooi gedaan, met zijn lieve, breekbare stem
Ja! Vind ook de akoestische versies van "Too Much Rain" en "Friends To Go" uit dat programma erg mooi.

Er zijn eigenlijk best wat songs, vooral uit de jaren '80, die in wel eens in een ander arrangement live zou willen horen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:10:35 #53
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73363283


Had ik nog nooit gezien, zijn laatste publieke optreden voor zijn 5 jaar durende 'pauze'. Toffe gig Enkel mis ik Stand By Me, dat had hij blijkbaar ook gezongen die avond.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73363545
Dat is nou waarom ik zo van Lennon hou, die hele performance is één dikke middelvinger tegen Sir Lew Grade .

Hij deed in totaal 3 nummers, waarvan "Stand By Me" niet is uitgezonden op TV, maar waar wel een geluidsopname uit het publiek van bestaat. Inderdaad werd dit helaas zijn allerlaatste publieke optreden.
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:24:55 #55
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73363647
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:20 schreef Aisumasen het volgende:
Dat is nou waarom ik zo van Lennon hou, die hele performance is één dikke middelvinger tegen Sir Lew Grade .

Hij deed in totaal 3 nummers, waarvan "Stand By Me" niet is uitgezonden op TV, maar waar wel een geluidsopname uit het publiek van bestaat. Inderdaad werd dit helaas zijn allerlaatste publieke optreden.
Ja, dit las ik in een reactie:
quote:
John agreed to do this as part of a deal with Sir Lew that would let the Beatles get back control of their music - which at this point was owned by one of Sir Lew's companies

Sir Lew reneged on the deal - and so John's band came out with "two faces" to show everyone what they thought of the two-faced Sir Lew
Hmm, jammer dat Stand By Me niet uitgezonden is.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73364937
Ja, klopt. Al valt aan de hele performance al af te lezen dat hij het niet ál te serieus neemt. De song-keuze zal ook niet toevallig zijn geweest, "I don't wanna be your fool no more!" McCartney heeft aan de afspraak voldaan door in 1973 de corny, maar zeer vermakelijke, TV-show "James Paul McCartney" te produceren. Lennon deed het anders: Hij liet hem tot 1975 wachten, en kwam toen met deze performance aan . Hij speelt niet eens live, z'n snaar breekt zelfs. En de naam van z'n gelegenheidsband BOMF (Brothers Of Mother Fuckers) laat ook weinig aan de verbeelding over. Om nog maar te zwijgen over z'n gezichtsuitdrukking en de aanpassingen in de tekst. Let op de reactie van de man in het publiek nadat hij bij "Imagine" zingt: And no immigration too.
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:13:15 #57
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73365006
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:10 schreef Aisumasen het volgende:
Let op de reactie van de man in het publiek nadat hij bij "Imagine" zingt: And no immigration too.
Haha priceless

Eens die show van McCartney bekijken dan.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73376972
Ik geloof dat in die YouTube-playlist de niet-muzikale gedeeltes er niet bij zitten. De pub-scene met z'n vader, en de komische Beatles-medley gezongen door Londenaren op straat, bijvoorbeeld.
pi_73380289
Omdat het vandaag 10 jaar geleden was dat de plaat uitkwam:



Waarom hij dit niet nu op het podium staat te spelen is een raadsel.
  maandag 5 oktober 2009 @ 00:07:13 #60
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73380337
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 00:05 schreef Aisumasen het volgende:
Omdat het vandaag 10 jaar geleden was dat de plaat uitkwam:



Waarom hij dit niet nu op het podium staat te spelen is een raadsel.
Wist helemaal niet dat hij het live heeft gespeeld.

Run Devil Run

Edit: Oeh, nog meer nummers van dat album heeft hij live gespeeld
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73381368
Ja, tijdens zijn eerste optreden sinds de dood van Linda deed hij "Lonesome Town", en ter promotie van "Run Devil Run" stond hij aan het einde van dat jaar in de Cavern Club. Maar de titel-track zelf heeft hij enkel tijdens het PETA-concert in 1999 gespeeld. Of misschien ook bij Jools Holland op de BBC, dat weet ik niet zeker.

Ik vind eigenlijk de 3 nummers op het album die hij zelf geschreven heeft de beste nummers van het album . Ooit wil ik die singles boxset wel hebben:



Vind ik persoonlijk toffer dan een zoveelste Beatles set...
  maandag 5 oktober 2009 @ 00:59:20 #62
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73381589
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 00:49 schreef Aisumasen het volgende:
Ooit wil ik die singles boxset wel hebben:

[ afbeelding ]

Vind ik persoonlijk toffer dan een zoveelste Beatles set...
Als ik het goed begrijp, zijn dat alle nummers van het album op verschillende singles? Ziet er wel tof uit, maar iets waar ik veel geld aan zou geven, nah..

Edit: Hmm, er zit ook nog een bonustrack bij. Maar dan nog
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73381829
Vind die deluxe-set van "Electrics Arguments" ook héél nice.



Vooral de bonus-DVD is geweldig. De ruwe home-made beelden waarin je McCartney in z'n thuis-studio ziet werken aan deze plaat alleen al maken het de moeite waard. Geen commentaar, geen schreeuwende bimbo's in beeld , gewoon één digicam op McCartney aan het werk gericht. En de "Dance ‘Til We’re High" is nog steeds één van zijn beste clips. De multi-tracks die er op staan zijn eerder 'stems'. Veel instrumenten op één track, in totaal 5 per nummer. Het grappige is dat als je ze gewoon normaal onder elkaar afspeelt je een totaal andere mix hoort. Het ene losse instrument klinkt veel meer bewerkt dan op het album, en op de ander staan juist weer alle effecten uit. Het zijn zelfs de volledige opnames zonder edits, sommige nummers duren een dikke minuut langer dan op het album! Ook hoor je nu pas goed hoe slordig het toch allemaal weer ge-edit is... Elk loopje heeft een tikje, en de opnames zijn gewoon met de botte bijl ingeprikt.

Ben alleen bang om het te bestellen, ik lees niets anders dan verhalen over bekrast vinyl, gescheurde boekjes en onafspeelbare CD's...
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:48:55 #64
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73395321
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:31 schreef Aisumasen het volgende:
Wel vaag dat-ie nu weer terug is bij Starbucks/Hear Music.
quote:
Een woordvoerder van Paul McCartney heeft nieuwsberichten op internet over Paul McCartney rechtgezet.

Gemeld werd dat McCartney een nieuwe platendeal getekend, omdat zijn nieuwe CD/DVD van de CitiField concerten, "Good Evening New York City" in november uitkomt bij Mercury Records in Groot-Britannië.
De woordvoerder e-mailde ons: "Het is hetzelfde team dat "Memory Almost Full" uitbracht in Engeland".

"Memory Almost Full" is McCartney's vorige studioalbum. Mercury, het Engelse label dat de concert CD uitgeeft, en Hear Music, dat de CD in Amerika uitgeeft ,zijn de labels die beiden "Memory Almost Full" uitbrachten.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73408462
"Sir Paul McCartney said he was working on a film on his recent New York concerts, for release later this year, and was also planning a series of gigs in Europe. “Maybe England, too,” he hinted. "

Uit de Telegraph.
pi_73408535
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:12 schreef Aisumasen het volgende:
"Sir Paul McCartney said he was working on a film on his recent New York concerts, for release later this year, and was also planning a series of gigs in Europe. “Maybe England, too,” he hinted. "

Uit de Telegraph.
Laten we het hopen. Als 'ie naar Europa komt ga ik sowieso. Al moet ik ervoor naar Engeland.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 01:49:49 #67
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73414036
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:14 schreef webfreak het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Als 'ie naar Europa komt ga ik sowieso. Al moet ik ervoor naar Engeland.
Ik ook
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:31:59 #68
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_73416534
Hallo Beatles-fans,

Ik zou graag jullie hulp willen. Mijn vader zou graag nog een keertje naar die Beatles-week willen in Liverpool. Maar omdat hij de laatste tijd niet zo ruim in kas zit wil ik graag een groot deel voor hem(of misschien wel alles) betalen.
Nu weet ik dus echt niet hoeveel alles gaat kosten. Voor 2 personen, want ik ga natuurlijk wel met hem mee!! Daarom vraag ik jullie of jullie weten waar je het beste vliegtickets kan kopen(Amsterdam-Liverpool). En in welk hotel je het beste zit. Ik denk dat hij 3 nachtjes wil blijven.
2 jaar geleden ben ik ook een keer met hem in Liverpool geweest. Toen zagen wel dat ze bezig waren emt het Hard Days Night Hotel. Is dat erg duur of valt dat wel mee??

Alvast bedankt!!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_73416758
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:31 schreef satecl het volgende:
Hallo Beatles-fans,

Ik zou graag jullie hulp willen. Mijn vader zou graag nog een keertje naar die Beatles-week willen in Liverpool. Maar omdat hij de laatste tijd niet zo ruim in kas zit wil ik graag een groot deel voor hem(of misschien wel alles) betalen.
Nu weet ik dus echt niet hoeveel alles gaat kosten. Voor 2 personen, want ik ga natuurlijk wel met hem mee!! Daarom vraag ik jullie of jullie weten waar je het beste vliegtickets kan kopen(Amsterdam-Liverpool). En in welk hotel je het beste zit. Ik denk dat hij 3 nachtjes wil blijven.
2 jaar geleden ben ik ook een keer met hem in Liverpool geweest. Toen zagen wel dat ze bezig waren emt het Hard Days Night Hotel. Is dat erg duur of valt dat wel mee??

Alvast bedankt!!
Wat leuk
Het Hard Days Night Hotel is 4 sterren, dus wel best luxieus. Wat ik van de boekingsites begrijp kost het ongeveer 65 euro p.p. per nacht.

Je hebt wel een jaar om te sparen, want die Beatles-week was de eerste week van September.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:09:22 #70
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_73420275
Oke oke.. Dus 3 nachten is ¤195,-. En dat dan voor 2 personen is ¤390,-. Vind ik persoonlijke nog wel meevallen. En de vliegtickets, wat is het geodkoopst? EasyJet zeker..

Alvast bedankt voor je hulp, super!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:37:25 #71
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73420971
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:09 schreef satecl het volgende:
Oke oke.. Dus 3 nachten is ¤195,-. En dat dan voor 2 personen is ¤390,-. Vind ik persoonlijke nog wel meevallen. En de vliegtickets, wat is het geodkoopst? EasyJet zeker..

Alvast bedankt voor je hulp, super!
Via Eindhoven kan je vaak voor 20-40 euro vliegen (Ryanair)
pi_73421230
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:09 schreef satecl het volgende:
Oke oke.. Dus 3 nachten is ¤195,-. En dat dan voor 2 personen is ¤390,-. Vind ik persoonlijke nog wel meevallen. En de vliegtickets, wat is het geodkoopst? EasyJet zeker..

Alvast bedankt voor je hulp, super!
Ik zou wel op tijd boeken... Ik gok dat dat hotel nogal populair is in die week
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:27:08 #73
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73427925
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:42 schreef webfreak het volgende:
Je hebt wel een jaar om te sparen, want die Beatles-week was de eerste week van September.
Verschrikkelijke datum vind ik dat, net na de vakantie.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73458877
In december komt een nieuwe McCartney studio-song uit, op de soundtrack van "Everybody's Fine". Het nummer heet "(I Want To) Come Home", en is hetzelfde nieuwe liedje als hij afgelopen zomer speelde tijdens de soundcheck voor z'n optredens.
pi_73461757
Wat lief, McCartney bootlegt de finale van de modeshow van z'n dochter Stella :

  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:12:17 #76
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73461879
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:07 schreef Aisumasen het volgende:
Wat lief, McCartney bootlegt de finale van de modeshow van z'n dochter Stella :


Haha, wel grappig

misschien wilt hij gewoon wat modellen op zijn gsm

Binnen enkele dagen kan ik Anthology '93 bekijken, ben benieuwd naar het stuk waar ze commentaar op Yoko geven. (en ook de andere weggelaten stukken uiteraard)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73474884


Mooie animatie, jammer dat-ie de muziek helemaal verpest heeft.
pi_73486584
Voor de mensen die zich afvroegen wanneer de remasters op vinyl uitkomen:

"Forget the rumors and message board chatter that remastered vinyl reissues are coming in January. A reliable source tells us it's not happening. We wouldn't be surprised to see these eventually, though."

Bron: Beatles Examiner
pi_73492944
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:30 schreef Aisumasen het volgende:
Voor de mensen die zich afvroegen wanneer de remasters op vinyl uitkomen:

"Forget the rumors and message board chatter that remastered vinyl reissues are coming in January. A reliable source tells us it's not happening. We wouldn't be surprised to see these eventually, though."

Bron: Beatles Examiner
Tja, en even afgezien daarvan, waarom zou iemand de huidige remasters op vinyl willen hebben? Theoretisch zouden ze nog een tikkeltje fraaier kunnen klinken dan de huidige CD versies aangezien ze voor het snijden van het vinyl de 24 bits/192 kHz masters kunnen gebruiken (CD is 'slechts' 16 bits/44,1 kHz), maar je hebt wel een serieuze high-end installatie nodig om daar ook echt de vruchten van te plukken. En alle nadelen van vinyl blijven gewoon bestaan. Ook voor verzamelaars zijn de huidige remasters op vinyl m.i. niet echt interessant. Puntgave vroege persingen zijn daarentegen voor verzamelaars een stuk interessanter en daar worden dan ook idiote prijzen voor neergeteld op sites zoals eBay.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:41:22 #80
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73492968
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:40 schreef Riparius het volgende:

[..]

Tja, en even afgezien daarvan, waarom zou iemand de huidige remasters op vinyl willen hebben? Theoretisch zouden ze nog een tikkeltje fraaier kunnen klinken dan de huidige CD versies aangezien ze voor het snijden van het vinyl de 24 bits/192 kHz masters kunnen gebruiken (CD is 'slechts' 16 bits/44,1 kHz), maar je hebt wel een serieuze high-end installatie nodig om daar ook echt de vruchten van te plukken. En alle nadelen van vinyl blijven gewoon bestaan. Ook voor verzamelaars zijn de huidige remasters op vinyl m.i. niet echt interessant. Puntgave vroege persingen zijn daarentegen voor verzamelaars een stuk interessanter en daar worden dan ook idiote prijzen voor neergeteld op sites zoals eBay.
Als je vinyl meer apprecieert dan CD lijkt me een boxset als deze een mooie kans.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73493230
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:41 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Als je vinyl meer apprecieert dan CD lijkt me een boxset als deze een mooie kans.
Tja, maar die appreciatie van vinyl hangt toch voor een groot deel samen met de puur analoge signaalverwerking. En die wordt teniet gedaan als je de digitale remasters op vinyl zet. Daarom geven kenners de voorkeur aan oude persingen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:51:01 #82
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73493285
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:49 schreef Riparius het volgende:

[..]

Tja, maar die appreciatie van vinyl hangt toch voor een groot deel samen met de puur analoge signaalverwerking. En die wordt teniet gedaan als je de digitale remasters op vinyl zet. Daarom geven kenners de voorkeur aan oude persingen.
Mwah, ik kan me gerust voorstellen dat je vinyl enkel en alleen om de cover en de lp-speler meer apprecieert. En dan heb ik het niet over de kenners, maar de gewone mens
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 20:19:02 #83
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73498682


Grappig, wist helemaal niet dat McCartney hierop te horen was terwijl ik het nummer zoveel heb afgespeeld
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73505175
Volgens mij heb ik daar wel iets over gelezen in Brian's biografie. Zeer interessant boek, maar wat een verschrikkelijk leven heeft die arme Brian gehad.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:40:39 #85
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73506858
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:49 schreef psychedelicate het volgende:
Volgens mij heb ik daar wel iets over gelezen in Brian's biografie. Zeer interessant boek, maar wat een verschrikkelijk leven heeft die arme Brian gehad.
Kan je het boek aanraden? Lijkt mij wel leuk om wat over te lezen. Wat is de titel?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:48:59 #86
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73507100
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:40 schreef Blinker het volgende:

[..]

Kan je het boek aanraden? Lijkt mij wel leuk om wat over te lezen. Wat is de titel?
Wouldn't It Be Nice: My Own Story

Ik heb iig gehoord dat het een erg goed boek is. Zelf ook maar eens lezen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73507668
Zeker een aanrader. Ik heb het grootste gedeelte gelezen toen ik op de bus stond te wachten (op vakantie, we moesten vroeg de hotelkamer uit). Verbijsterend wat hij allemaal te verduren heeft gehad en het dan toch nog kunnen opbrengen om de mooiste en vrolijkste muziek te maken.

The Beatles (en dus Paul McCartney) komen er ook nog een paar keer in voor. In fact, er is zijn een aantal pagina's gewijd aan wanneer hij The Beatles voor het eerst hoorde (Mike Love vond het niks speciaals) en later natuurlijk ook over Rubber Soul en Sgt. Pepper.

Er is overigens ook een documentaire over zijn SMiLE (Brian Wilson presents SMiLE), waarvan de finale het live uitvoeren van het album is. Paul zie je dan wel even backstage met Brian praten en dan kun je letterlijk in Brian's ogen zien hoeveel bewondering hij heeft voor Paul (hij kust zelfs zijn hand).

(http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/wouldn-t-it-be-nice/1001004001229308/index.html)
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:29:04 #88
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73508126
Je hebt me over de streep getrokken en het boek is niet eens zo duur.
Ik ga 'm gelijk bestellen
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 01:03:16 #89
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73508873
Vandaag zou hij 69 jaar oud zijn geworden..


Helaas mocht het niet zo zijn. R.I.P.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 01:24:48 #90
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_73509165
Niet mijn favoriete Beatle, maar een schrijver van prachtnummers. Hoogtepunten (deels danwel niet deels): She Said She Said, Michelle en Tomorrow Never Knows. R.I.P.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 01:44:01 #91
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73509340
Michelle is van John?!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:42:40 #92
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_73522444
Haha, klopt. Bedoel natuurlijk het prachtige Julia van The White Album. Alleen luister ik de laatste tijd veel meer Rubber Soul dan TWA. Vandaar.
pi_73534040



En happy birthday Sean Lennon, 34 jaar!

  zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:19:53 #94
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73539462
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:42 schreef CatsInTheWell het volgende:
Haha, klopt. Bedoel natuurlijk het prachtige Julia van The White Album. Alleen luister ik de laatste tijd veel meer Rubber Soul dan TWA. Vandaar.
Ik dacht al! Ik vond het nogal erg Paul McCartney
Maar Julia is inderdaad ook prachtig. In het algemeen vind ik de nummers van John veel meer gevoel (soul) hebben.
pi_73559148
Weet iemand hoe goed deze CD is?
Orchestrale/klassieke beatles covers:

Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  zondag 11 oktober 2009 @ 01:00:17 #96
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73564818
Zijn de Complete Lost Lennon Tapes eigenlijk alle bootlegs van Lennon bijeen of gewoon een collectie van dingen die als verloren waren gewaand (zoals de titel doet vermoeden). Vind geen deftige uitleg
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73584274


Nu niet allemaal ontploffen van enthousiasme, het zijn slechts vage geruchten, maar MaccaBlog meldt het volgende:
quote:
Paul McCartney Tour - European dates to be announced soon?

At the beginning of this week, Paul McCartney was present at the Stella McCartney Spring/Summer 2010 women's collection during Paris Fashion Week on October 5, 2009. Backstage, he was interviewed by a journalist form the Guardian and he said that some english dates are under scrutiny and may be announced soon.

Earlier in the year, some rumours said that dates in Brasil were also planned next year (most likely in April). A few days ago, some sources reported that a few dates were to be announced for the European part of the Tour.

The listings mentioned the cities of :

London
Manchester
Dublin
Amsterdam
Berlin
Paris

Of course, for now, nothing official was announced but, some papers have already spoken about the Berlin Show ( at Checkpoint Charlie ) and the Mirror even said that the Dublin concert will be held at the O2 Arena on December, 20th 2009.
Zal het dan toch gaan gebeuren?
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:45:39 #98
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73584322
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:44 schreef Aisumasen het volgende:
Zal het dan toch gaan gebeuren?
Ik wacht liever op het officiële nieuws, maar moest het gebeuren, zou het wel erg vet zijn
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73584381
Zou te gek zijn, zelfs al zou het de Arena worden
pi_73584692
Wil ik wel graag heen zolang er een schappelijke prijs op staat
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:00:33 #101
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73584917
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:55 schreef Xrenity het volgende:
Wil ik wel graag heen zolang er een schappelijke prijs op staat
Ik ook, maar als het 100 euro kost ga ik ook.
pi_73585155
Geld speelt geen grote rol, ik ga sowieso als hij naar Europa komt
pi_73587601
Stel dat zoiets wordt aangekondigd, wat is dan de beste manier om aan kaartjes te komen?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_73588090
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:00 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik ook, maar als het 100 euro kost ga ik ook.
100 euro is tegenwoordig (helaas) een schappelijke prijs. Ik zou i.i.g. niet op minder rekenen.

Als 'ie komt ga ik zoveel mogelijk. Amsterdam sowieso, wellicht is Parijs en Londen ook te doen.
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:02:56 #105
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73588274
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:52 schreef Honky het volgende:
Stel dat zoiets wordt aangekondigd, wat is dan de beste manier om aan kaartjes te komen?
Voor de PC klaarzitten, vrees ik.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:15:25 #106
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73589041
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:52 schreef Honky het volgende:
Stel dat zoiets wordt aangekondigd, wat is dan de beste manier om aan kaartjes te komen?
Volgens mij liep de verkoop van het Gelderomeconcert destijds niet zo hard?
pi_73589416
Klopt, de staanplaatsen waren geloof ik wel vrij spoedig uitverkocht, maar de zogeheten 'nosebleed seats' bleven leeg. De tijden zijn nu helemaal anders natuurlijk, en als de Amerikaanse ticketverkoop een voorbode is...
pi_73589627
Wordt er bij Macca vaak gewerkt met rangen? Ik wil natuurlijk helemaal vooraan staan/zitten, geld speelt geen rol.
pi_73589945
Ligt er aan waar hij speelt, natuurlijk. Maar daar kun je wel van uit gaan. Voor mij zou het ook een staanplaats zijn, en niets anders. Ik bedoel, voor een plek als deze wil je toch geen 150 dollar betalen...?
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:30:45 #110
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73590002
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:30 schreef Aisumasen het volgende:
Ligt er aan waar hij speelt, natuurlijk. Maar daar kun je wel van uit gaan. Voor mij zou het ook een staanplaats zijn, en niets anders. Ik bedoel, voor een plek als wil je toch geen 150 dollar betalen...?
Maar is het niet zo dat een zitplaats goedkoper is?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73590209
Dat mag ik hopen van wel, ja .
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:34:38 #112
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73590295
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:33 schreef Aisumasen het volgende:
Dat mag ik hopen van wel, ja .
Ik hoop toch dat de prijs onder de 100 euro blijft voor staan en zitplaatsen. Want in tegenstelling tot anderen, speelt geld hier zeker een rol
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:37:59 #113
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73590507
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:34 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik hoop toch dat de prijs onder de 100 euro blijft voor staan en zitplaatsen. Want in tegenstelling tot anderen, speelt geld hier zeker een rol
Geld speelt voor mij zeker ook een rol, maar dit is een concert waar ik gewoon echt heen MOET. Ik heb zeg maar niet zoveel interesses in mijn leven buiten de Beatles
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:38:47 #114
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73590560
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:37 schreef TNA het volgende:

[..]

Geld speelt voor mij zeker ook een rol, maar dit is een concert waar ik gewoon echt heen MOET. Ik heb zeg maar niet zoveel interesses in mijn leven buiten de Beatles
1 concert ga ik ook sowieso naar toe, maar ik ben er serieus over aan het nadenken om nog naar een tweede/derde concert te gaan.

Idd
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73591240
Mocht dit straks allemaal waarheid blijken, hoop ik dat-ie nog even een paar maandjes wacht, heb eerder dit jaar al redelijk veel geld besteed om hem live te kunnen zien .

De tickets voor zijn show in New York afgelopen zomer waren tussen de 50 en 275 dollar. Het VIP-pakket (soundcheck etc.) zelfs rond de 500, geloof ik. Niet echt te vergelijken met Europese standaarden, maar we zullen zien.
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:50:06 #116
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73591316
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:49 schreef Aisumasen het volgende:
Mocht dit straks allemaal waarheid blijken, hoop ik dat-ie nog even een paar maandjes wacht, heb eerder dit jaar al redelijk veel geld besteed om hem live te kunnen zien .
Hoop ik ook, maar het bericht spreekt dat tegen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73591592
En dan te bedenken dat hij in 1989 gewoon 5 keer in Ahoy' stond voor, wat zou het geweest zijn? 30 gulden?
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:57:16 #118
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73591866
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:53 schreef Aisumasen het volgende:
En dan te bedenken dat hij in 1989 gewoon 5 keer in Ahoy' stond voor, wat zou het geweest zijn? 30 gulden?
Haha, damn. Trouwens:
quote:
Nu niet allemaal ontploffen van enthousiasme, het zijn slechts vage geruchten,
Dat is (bij mij toch) alvast mislukt
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73598869
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 01:00 schreef Arn0 het volgende:
Zijn de Complete Lost Lennon Tapes eigenlijk alle bootlegs van Lennon bijeen of gewoon een collectie van dingen die als verloren waren gewaand (zoals de titel doet vermoeden). Vind geen deftige uitleg
The Lost Lennon Tapes was een radio-serie, tussen 1988 en 1993 uitgezonden op Westwood One, en gepresenteerd door vriend van de familie Elliot Mintz. Hij had toegang tot de privé-archieven van Yoko Ono, een ongekende schat aan privé-opnames en andere nooit uitgebrachte tapes. Tientallen uren aan nieuw bootleg-materiaal is verschenen in die radio-serie. Zo is er alleen al bijna 10 uur beschikbaar aan privé-tapes met demo's gemaakt tussen 1975 en 1980, wat dus grotendeels van die radio-serie afkomt. Ook veel Beatles-opnames zijn daar in première gegaan. Waaronder de thuis-demo's voor "Strawberry Fields", "If I Fell", "Good Morning, Good Morning", maar ook "Bad To Me" en "I'm In Love" uit 1963.

Behalve dat de uitzendingen veel nieuwe opnames bevatten, zijn het ook interessante documentaires met veel unieke opnames uit interviews met John zelf, of met sessie-muzikanten en andere aanverwanten. Bijna elke uitzending had een thema.

De radio-uitzendingen werden vanzelfsprekend gelijk gebootlegd op LP, en later ook als losse opnames op de LP-serie van Bag Records. Daarvan zijn dan later weer CD's gemaakt, af en toe aangevuld met andere nieuwe bootleg-opnames. En ondertussen zijn ook van veel van die opnames weer meer complete of beter klinkende tapes opgedoken. Het is dus geen volledige verzameling, er mist een heleboel, maar toch is het een grote verzameling aan verschillende bootleg-opnames van John Lennon en The Beatles.
  maandag 12 oktober 2009 @ 00:56:52 #120
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73599623
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 00:18 schreef Aisumasen het volgende:
The Lost Lennon Tapes was een radio-serie, tussen 1988 en 1993 uitgezonden op Westwood One, en gepresenteerd door vriend van de familie Elliot Mintz. Hij had toegang tot de privé-archieven van Yoko Ono, een ongekende schat aan privé-opnames en andere nooit uitgebrachte tapes. Tientallen uren aan nieuw bootleg-materiaal is verschenen in die radio-serie. Zo is er alleen al bijna 10 uur beschikbaar aan privé-tapes met demo's gemaakt tussen 1975 en 1980, wat dus grotendeels van die radio-serie afkomt. Ook veel Beatles-opnames zijn daar in première gegaan. Waaronder de thuis-demo's voor "Strawberry Fields", "If I Fell", "Good Morning, Good Morning", maar ook "Bad To Me" en "I'm In Love" uit 1963.

Behalve dat de uitzendingen veel nieuwe opnames bevatten, zijn het ook interessante documentaires met veel unieke opnames uit interviews met John zelf, of met sessie-muzikanten en andere aanverwanten. Bijna elke uitzending had een thema.

De radio-uitzendingen werden vanzelfsprekend gelijk gebootlegd op LP, en later ook als losse opnames op de LP-serie van Bag Records. Daarvan zijn dan later weer CD's gemaakt, af en toe aangevuld met andere nieuwe bootleg-opnames. En ondertussen zijn ook van veel van die opnames weer meer complete of beter klinkende tapes opgedoken. Het is dus geen volledige verzameling, er mist een heleboel, maar toch is het een grote verzameling aan verschillende bootleg-opnames van John Lennon en The Beatles.
Ah oke, bedankt voor je duidelijke antwoord, as usual Heb disc 1 beluisterd en was wel tof. Enigste wat ik jammer vind is dat het niet chronologisch is.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73599811
Ja, in die zin is het eigenlijk een wirwar van fragmenten, met best veel overlap en onoverzichtelijkheid. Dan weer een stukje speech uit 1965, dan weer een studio-outtake uit 1973, en dan weer een thuis-demo uit 1980. Er zijn betere bootlegs, maar er staat genoeg moois tussen.

Als je bijvoorbeeld een complete verzameling van álle thuis-demo's van John Lennon tussen 1975 en 1980 wilt hebben, kan ik "Between The Lines" aanraden. In 2010 komt een revisie van dat project, want er zijn toch redelijk veel nieuwe opnames uitgekomen in de afgelopen 5 jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 12-10-2009 01:16:28 (typo) ]
  maandag 12 oktober 2009 @ 01:19:53 #122
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73599920
Het blijft sowieso een mooie verzameling, ga het zeker allemaal beluisteren.

Between The Lines moet ik zeker eens beluisteren dan, demo's zijn altijd tof
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73633595
Maar even een stukje nieuws plaatsen, een dag zonder posts in dit topic kan natuurlijk niet.
pi_73636381
Shit, wat moeten we hier nu weer van denken ?!
quote:
I'll be a busy, busy guy til Jan 2 if all the rumours are true.. lots of action. So I'll see you all around the campfire.

about 5 hours ago from web
http://twitter.com/brianrayguitar/status/4814907733
Brian Ray, gitarist in de band van McCartney...
pi_73638019
Kan me niet voorstellen dat ze al die optredens al dit jaar gaan doen?

Aan de andere kant natuurlijk; waarom niet. Die show verkoopt in 10 minuten uit dus of je dan 1 of 5 maanden moet wachten maakt dan ook niet uit
pi_73639571
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 08:41 schreef Xrenity het volgende:
Kan me niet voorstellen dat ze al die optredens al dit jaar gaan doen?

Aan de andere kant natuurlijk; waarom niet. Die show verkoopt in 10 minuten uit dus of je dan 1 of 5 maanden moet wachten maakt dan ook niet uit
Ik heb ook steeds het idee dat het heel rap zal gaan.
Toch vreemd dat hij 6 jaar geleden de Gelredome (30.000 plaatsen) nog maar nét vol kreeg. De staanplaatsen gingen ietsje sneller, maar ook dat heeft weken geduurd.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:21:31 #128
192683 AMDB
Visionair.
pi_73658870
Oeh, McCartney, daar moet ik gewoon heen natuurlijk.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:53:33 #129
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_73674415
Zelfde blog had gister weer nieuws:
quote:
Paul McCartney in concert at Paris Bercy in December?


Will Paul McCartney be back in France (Bercy) 2 years after the Olympia show?

We announced last week that Paul McCartney prepares a few concerts in Europe for the next months. We were talking about London, Manchester, Dublin, Berlin and Paris.

We never publish fake rumors, and as of today nothing is official yet, but according to our sources Paul McCartney will be in concert in Paris Bercy (France) next December.

We are still waiting for the official announcement of the show.

Indeed if our information are correct, MaccaBlog.com will let you informed of the exact day and booking modalities as soon as we will know them.
Bron: http://www.maccablog.co.uk/news.php?news=6226

Vreemd dat Amsterdam nu weer niet in het rijtje staat..
Heavenly Awaiting
pi_73680108
Londen, Parijs en Berlijn over 2 maanden is ook niet verkeerd . Op dit moment is het, zoals ik ergens anders las, als volgt: "Unlike the setlist, nobody knows what's going to happen." .
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:54:00 #131
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73680159
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:51 schreef Aisumasen het volgende:
Londen, Parijs en Berlijn over 2 maanden is ook niet verkeerd . Op dit moment is het, zoals ik ergens anders las, als volgt: "Unlike the setlist, nobody knows what's going to happen." .
Haha, toffe quote

Heb/ga jij trouwens die grote verzameling cassettes halen bij die persoon van beatlesfanclub? Want zag dat het topic gesloten was.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73680529
Nope, geen idee wat er mee gebeurt is.
pi_73682265
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:45 schreef psychedelicate het volgende:
Maar even een stukje nieuws plaatsen, een dag zonder posts in dit topic kan natuurlijk niet.
psychedelicate, wat was de site uit Duitsland (dacht ik) waar jij die Lennon-gitaar had gekocht?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_73719216
Man, Tug of war is een goed album zeg, en dat voor maar 8 euro
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_73720796
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:51 schreef Aisumasen het volgende:
Londen, Parijs en Berlijn over 2 maanden is ook niet verkeerd . Op dit moment is het, zoals ik ergens anders las, als volgt: "Unlike the setlist, nobody knows what's going to happen." .
En nóg meer geruchten, waardoor ik bijna begin te geloven dat McCartney écht een Europese tournee doet over 2 maanden. Hij zal volgens een Oostenrijkse bron in december "de Duitstalige landen" aandoen. Laten we het hopen .
pi_73721306
En bootleg-label HMC heeft het wéér geflikt. Kwamen ze in de afgelopen 4 jaar al met meerdere releases met 100% nieuwe en complete John Lennon studio-tapes uit sessies waar nog geen minuut van beschikbaar was, en thuis-demo's waarvan zelfs Yoko niet wist dat ze bestonden, komen ze nu opnieuw binnenkort met een paar verbluffende releases.

Onder andere een acetate uit 1965 die Paul McCartney persoonlijk voor John, George en Ringo heeft laten drukken als kerstmis-cadeau (!). Hierop speelt hij de DJ, draait-ie wat favoriete songs, en experimenteert hij wat met zijn tape-recorders. Verder brengen ze een upgrade uit van de "Hollywood Bowl" live-opnames en het allerlaatste optreden in "Candlestick Park", wat misschien niet al te veelbelovend klinkt. Wat dat wel is, is de release "Living On Borrowed Time". Ik weet niet hoe ze het doen, maar opnieuw 2 CD's vol met John Lennon thuis-demo's en studio-sessies, allemaal uit 1980, waarvan 80% helemaal nieuw is.

Je zou bijna denken dat ze er zelf achter zitten .
  donderdag 15 oktober 2009 @ 18:06:52 #138
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73721430
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:03 schreef Aisumasen het volgende:
En bootleg-label HMC heeft het wéér geflikt. Kwamen ze in de afgelopen 4 jaar al met meerdere releases met 100% nieuwe en complete John Lennon studio-tapes uit sessies waar nog geen minuut van beschikbaar was, en thuis-demo's waarvan zelfs Yoko niet wist dat ze bestonden, komen ze nu opnieuw binnenkort met een paar verbluffende releases.

Onder andere een acetate uit 1965 die Paul McCartney persoonlijk voor John, George en Ringo heeft laten drukken als kerstmis-cadeau (!). Hierop speelt hij de DJ, draait-ie wat favoriete songs, en experimenteert hij wat met zijn tape-recorders. Verder brengen ze een upgrade uit van de "Hollywood Bowl" live-opnames en het allerlaatste optreden in "Candlestick Park", wat misschien niet al te veelbelovend klinkt. Wat dat wel is, is de release "Living On Borrowed Time". Ik weet niet hoe ze het doen, maar opnieuw 2 CD's vol met John Lennon thuis-demo's en studio-sessies, allemaal uit 1980, waarvan 80% helemaal nieuw is.

Je zou bijna denken dat ze er zelf achter zitten .
Ben erg benieuwd, vooral naar het McCartney album. Je vraagt je toch af hoe ze in godsnaam aan een kopie komen van een LP die uitsluitend aan de 4 beatles gegeven is.

Maar ook Candlestick Park en de Lennon release klinken tof
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73722097
Ik luister nu Wings - London Town, mooi album zeg.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 18:27:03 ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 18:28:21 #140
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73722156
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:53 schreef Honky het volgende:
Man, Tug of war is een goed album zeg, en dat voor maar 8 euro
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:26 schreef Gewas het volgende:
Ik luister nu Wings - London Town, mooi album zeg.
Flaming Pie mensen, Flaming Pie
  Redactie Frontpage donderdag 15 oktober 2009 @ 18:28:49 #141
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_73722165
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:03 schreef Aisumasen het volgende:
En bootleg-label HMC heeft het wéér geflikt. Kwamen ze in de afgelopen 4 jaar al met meerdere releases met 100% nieuwe en complete John Lennon studio-tapes uit sessies waar nog geen minuut van beschikbaar was, en thuis-demo's waarvan zelfs Yoko niet wist dat ze bestonden, komen ze nu opnieuw binnenkort met een paar verbluffende releases.

Onder andere een acetate uit 1965 die Paul McCartney persoonlijk voor John, George en Ringo heeft laten drukken als kerstmis-cadeau (!). Hierop speelt hij de DJ, draait-ie wat favoriete songs, en experimenteert hij wat met zijn tape-recorders. Verder brengen ze een upgrade uit van de "Hollywood Bowl" live-opnames en het allerlaatste optreden in "Candlestick Park", wat misschien niet al te veelbelovend klinkt. Wat dat wel is, is de release "Living On Borrowed Time". Ik weet niet hoe ze het doen, maar opnieuw 2 CD's vol met John Lennon thuis-demo's en studio-sessies, allemaal uit 1980, waarvan 80% helemaal nieuw is.

Je zou bijna denken dat ze er zelf achter zitten .
Potverdomme, dat lijkt me interessant!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 15 oktober 2009 @ 18:29:18 #142
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_73722180
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:26 schreef Gewas het volgende:
Ik luister nu Wings - London Town, mooi album zeg.
Zeker een mooi album. Lekker loom en druggy!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_73722198
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:28 schreef TNA het volgende:

[..]


[..]

Flaming Pie mensen, Flaming Pie
Wat betekent flaming pie?
  Redactie Frontpage donderdag 15 oktober 2009 @ 18:30:58 #144
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_73722222
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:30 schreef Gewas het volgende:

[..]

Wat betekent flaming pie?
In brand staande taart/vlaai/cake.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_73722412
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:28 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Potverdomme, dat lijkt me interessant!
Zeker! Had er wel eens over gelezen, maar had niet verwacht dat het ooit nog eens ergens zou opduiken. Je zou denken dat de enige 4 kopieën (voor John, George, Ringo en Paul zelf) al ergens in 1965 kwijt zijn geraakt . Ben wel erg benieuwd, volgens Paul was het "a kind of stoned thing" .

Kan ook niet wachten op de Lennon tracklist. Hun vorige Lennon-releases waren wel de bootleg-ontdekkingen van het decennium, wat mij betreft.
pi_73722438
Oh wacht Flaming Pie is een album lees ik net. Ik dacht al, wat bedoel je nou.
pi_73722558
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:53 schreef Honky het volgende:
Man, Tug of war is een goed album zeg, en dat voor maar 8 euro
Goed hè . Alleen het eerste nummer en het laatste nummer trek ik écht niet, maar alles daartussenin is alleen maar genieten. Verdiend (zoals wel meer albums van Macca...) veel meer waardering dan het krijgt.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 18:45:05 #148
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73722601
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:39 schreef Gewas het volgende:
Oh wacht Flaming Pie is een album lees ik net. Ik dacht al, wat bedoel je nou.
En zijn beste solowerk. Vind ik dan.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 18:46:34 #149
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73722642
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:45 schreef TNA het volgende:

[..]

En zijn beste solowerk. Vind ik dan.
Ik zit nu al een aantal dagen Band on the run (het album, voor alle duidelijkheid) af te spelen: Dat vind ik echt een heerlijk album
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73726002
Daarnaast vind ik Give my regards to Broad Street ook erg lekker. Ik weet het, er staan veel covers op maar de GMRTB-cover van Ballroom Dancing vind ik wel erg lekker en Not Such a Bad Boy en No Values zijn gewoon knallers. So Bad is ook erg mooi maar hoor geen verschil met de Pipes of Peace versie.

Hoop dat de film ooit nog op DVD komt want de clips van bovengenoemde nummers zijn ook geweldig. Ringo ziet er bad ass uit in de 'opname' clips.



Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_73726176
Er is wel een DVD-release, op geloof ik zo'n budget-DVD. Zal allemaal wel nét legaal zijn uitgebracht, maar het is uitgebracht in behoorlijke kwaliteit .
pi_73727051
quote:
Sir Paul McCartney named Songwriter of the Year at ASCAP PRS awards in London

Sir Paul McCartney was named Songwriter of the Year at the PRS (Performing Rights Society) awards held by The American Society of Composers, Authors and Publishers (ASCAP) in London Wednesday.

Sir Paul McCartney was recognized for the songs "All You Need Is Love," "Come Together" and "Hello Goodbye," according to the announcement made Thursday.

According to ASCAP, the awards are for "honoring those PRS (Performing Rights Society) for Music writer and publisher members whose repertory is licensed by ASCAP and among its most performed works in 2008."

The Song of the Year award went to Coldplay for "Viva La Vida." Universal Music Publishing earned Publisher of the Year honors for having five of the most-performed winning songs: "Viva La Vida," "Paper Planes," "Mercy," "Sweet Dreams" and "Swagger Like Us." [..]

http://www.examiner.com/x(...)n?cid=examiner-email
Volledig terecht, natuurlijk. Maar songwriter van het jaar door twee 40 jaar geschreven John Lennon-liedjes en één ander (doch geniaal) niemendalletje ? Nu weet ik sowieso al niet echt hoe serieus ik deze awards moet nemen als liftmuziekjes als "Viva La Vida" alleen al in aanmerking komen voor 'song van het jaar', laat staan winnen...
pi_73727586
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:42 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Volledig terecht, natuurlijk. Maar songwriter van het jaar door twee 40 jaar geschreven John Lennon-liedjes en één ander (doch geniaal) niemendalletje ? Nu weet ik sowieso al niet echt hoe serieus ik deze awards moet nemen als liftmuziekjes als "Viva La Vida" alleen al in aanmerking komen voor 'song van het jaar', laat staan winnen...
Ik mis effe de clou.
Waarom wordt McCartney juist voor 2 Lennon-songs onderscheiden en niet voor Yesterday of Hey Jude, om maar es wat voor-de-hand-liggends te noemen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:56:24 #154
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73727695
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:42 schreef Aisumasen het volgende:
(doch geniaal)
Noem jij Hello Goodbye geniaal?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73728039
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:56 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Noem jij Hello Goodbye geniaal?
Come on, het zijn THE BEATLES !!! Verder kan het schrijven van een simpel pop-liedje ook geniaal uitpakken. Goede opener van z'n show ook.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:16:10 #156
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73728662
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:02 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Come on, het zijn THE BEATLES !!! Verder kan het schrijven van een simpel pop-liedje ook geniaal uitpakken. Goede opener van z'n show ook.
Ik vind het een heerlijk pop/commercieel nummer, maar geniaal? Neen, dat zeker niet.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73756545
Officieel bevestigd: Paul McCartney doet op 12 november een benefietconcert in de Royal Albert Hall in Londen, voor BBC's Children in Need, samen met artiesten als Lily Allen, Dizzee Rascal, Shirley Bassey, Leona Lewis, Paolo Nutini, Mika, Snow Patrol, Muse, en andere surprise acts. Kaarten zijn enkel via een loterij te verkijgen, en kosten tussen de 50 en 150 pond.

Ondertussen komen van alle kanten de geruchten dat Paul 10 december in Paris Bercy staat.
pi_73757540
En over de re-release ehh... nieuwe live-DVD van McCartney: De bonus-disc bevat de complete set op het dak bij David Letterman (van de 7 nummers is alleen "Coming Up" exclusief), een documentaire "Good Evening People" met door het publiek geschoten sfeer-beelden, en de volledige performance van "I'm Down' als BONUS. Dat belooft weer wat...
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:53:56 #159
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73757588
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:52 schreef Aisumasen het volgende:
En over de re-release ehh... nieuwe live-DVD van McCartney: De bonus-disc bevat de complete set op het dak bij David Letterman (van de 7 nummers is alleen "Coming Up" exclusief), een documentaire "Good Evening People" met door het publiek geschoten sfeer-beelden, en de volledige performance van "I'm Down' als BONUS. Dat belooft weer wat...
Maar die beelden die door het publiek geschoten zijn, zijn enkel een bonus? Dan is het goed

Zal de DVD zeker bekijken, maar kopen, nee
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:31:40 #160
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73767788
http://www.revolverbook.co.uk
Heeft er iemand dit gratis online boek over Revolver al eens gelezen? Het noemt Abracadabra en het lijkt me wel tof, heb net de eerste paar pagina's bekeken.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 02:45:25 #161
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_73771464
Oeh, lijkt me een tof boek! Revolver acht ik toch nog effe wat hoger dan de rest van de albums, dus wil dat boek op zich best eens checken.
pi_73775401
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:20 schreef Aisumasen het volgende:
Ondertussen komen van alle kanten de geruchten dat Paul 10 december in Paris Bercy staat.
Hmm dat wordt al lastig, als het nou op een vrijdag was dan kon ik nog wel wat regelen... nou dan maar hopen op een van de andere concerten.
  Redactie Frontpage zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:40:05 #163
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_73778679
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:16 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik vind het een heerlijk pop/commercieel nummer, maar geniaal? Neen, dat zeker niet.
Hello Goodbye is bij uitstek het meest slechtste nummer van The Beatles. Ik schaam me altijd een beetje als dit nummer ergens openbaar te horen is.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_73805242
Leuk dat er in What's that you're doing een reprise zit van She Loves you.

Van het weekend Vens & Mars voor 7,50 gekocht en de recentste Ringo dvd voor 8 euro gekocht.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_73805437
Geef mij de "Twin Freaks"-versie van "What's That You're Doing?" maar .

pi_73805594
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:44 schreef Aisumasen het volgende:
Geef mij de "Twin Freaks"-versie van "What's That You're Doing?" maar .


Nu ik de Twin Freaks LP wat vaker heb beluisterd kan ik 'm steeds meer waarderen. Zeer dansbaar. Toch meer dan zomaar een collector's item
pi_73805950
Goed om te horen! Het lijkt af en toe wel alsof niemand deze LP kent. Vind de 2 recenste tracks "Really Love You" en "Rinse The Raindrops" superieur aan het origineel. Die laatste is gewoon de 21ste eeuw-versie van "Helter Skelter", in deze vorm. Snap verder niet dat "Temporary Secretary" geen monster-hit is geweest, zo'n floorfiller. En ik hoor elke luisterbeurt nog nieuwe elementen. Het is eigenlijk een beetje McCartney's versie van "Love", alleen dan natuurlijk wat heftiger.

Ze hebben ook nieuwe remixes gemaakt, de afgelopen tour werd vooraf aan het optreden onder andere een nieuwe versie van "Say, Say, Say" gedraaid, als ode aan de mede-componist.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:26:25 #168
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_73808898
Twin Freaks... geweldige mixes (leve youtube).
Toch maar eens opzoek gaan, lijkt me een mooi project .
Zal'ie nog beschikbaar zijn ergens?
pi_73808967
De gelimiteerde LP kom ik nog vaak in (gespecialiseerde) platenzaken tegen, waarschijnlijk omdat dus weinig mensen van het bestaan afweten. Hij is niet op CD uitgebracht, maar wel als digitale download.
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:25:41 #170
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_73811118
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:28 schreef Aisumasen het volgende:
De gelimiteerde LP kom ik nog vaak in (gespecialiseerde) platenzaken tegen, waarschijnlijk omdat dus weinig mensen van het bestaan afweten. Hij is niet op CD uitgebracht, maar wel als digitale download.
Ah mooi zo, ik heb al een mail verstuurd naar de betere platenzaak hier in de stad. Even afwachten dus, ben benieuwd!
pi_73812851
Vergeet ik mijn tvp
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:02:44 #172
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73819866
Ben het Concert For George aan het zien, erg mooi Enkel een doodzonde dat Bob Dylan ontbrak
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73826796
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:28 schreef Aisumasen het volgende:
De gelimiteerde LP kom ik nog vaak in (gespecialiseerde) platenzaken tegen, waarschijnlijk omdat dus weinig mensen van het bestaan afweten. Hij is niet op CD uitgebracht, maar wel als digitale download.
Aisumasen...ik heb denk iets heel groots gemist..maar ik zie in je onderschrift dat je mccartney en starr gaat zien?!?!?! waar dan als ik vragen mag?
Ik krijg nog geld van je.
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:54:37 #174
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73827003
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:49 schreef Rnie het volgende:

[..]

Aisumasen...ik heb denk iets heel groots gemist..maar ik zie in je onderschrift dat je mccartney en starr gaat zien?!?!?! waar dan als ik vragen mag?
Zesenhalve maanden geleden in New York.
pi_73827583
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:02 schreef Arn0 het volgende:
Ben het Concert For George aan het zien, erg mooi Enkel een doodzonde dat Bob Dylan ontbrak
Ik heb 'm op audio... erg mooi concert. Mooie covers ook btw, en dan 't publiek dat zich kapotjuicht wanneer Ringo zegt: ''And here's another friend of George's; Paul McCartney!''
pi_73827639
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:42 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Volledig terecht, natuurlijk. Maar songwriter van het jaar door twee 40 jaar geschreven John Lennon-liedjes en één ander (doch geniaal) niemendalletje ? Nu weet ik sowieso al niet echt hoe serieus ik deze awards moet nemen als liftmuziekjes als "Viva La Vida" alleen al in aanmerking komen voor 'song van het jaar', laat staan winnen...
De teksten van Viva La Vida en Violet Hill van Coldplay zijn anders ook helemaal niet slecht hoor, maar sowieso dat Paul de prijs krijgt door twee nummers van John is wel vreemd.
pi_73828406
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:49 schreef Rnie het volgende:

[..]

Aisumasen...ik heb denk iets heel groots gemist..maar ik zie in je onderschrift dat je mccartney en starr gaat zien?!?!?! waar dan als ik vragen mag?
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:54 schreef TNA het volgende:

[..]

Zesenhalve maanden geleden in New York.
Wat TNA zegt . Zal de ondertitel eens aanpassen, en het met pijn in mijn hart verversen . Elke bezoeker werd gewezen op het feit dat er gefilmd werd voor de concertfilm van David Lynch. Ben dus benieuwd wanneer dat op DVD verschijnt. Tevens de reden dat elk YouTube-filmpje van de avond met man en macht werd verwijderd. Een trailer van het concert-gedeelte stond al vrij spoedig online: http://dlf.tv/2009/change(...)-concert-highlights/
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:31:20 #178
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73828463
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:09 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik heb 'm op audio... erg mooi concert. Mooie covers ook btw, en dan 't publiek dat zich kapotjuicht wanneer Ringo zegt: ''And here's another friend of George's; Paul McCartney!''
Idd, maar ook Ringo kreeg veel applaus

"I just wanna know why they are all taller than me"
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73829694
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:29 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


[..]

Wat TNA zegt . Zal de ondertitel eens aanpassen, en het met pijn in mijn hart verversen . Elke bezoeker werd gewezen op het feit dat er gefilmd werd voor de concertfilm van David Lynch. Ben dus benieuwd wanneer dat op DVD verschijnt. Tevens de reden dat elk YouTube-filmpje van de avond met man en macht werd verwijderd. Een trailer van het concert-gedeelte stond al vrij spoedig online: http://dlf.tv/2009/change(...)-concert-highlights/
aha! ik zat al te denken
Ik krijg nog geld van je.
pi_73831376
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:29 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


[..]

Wat TNA zegt . Zal de ondertitel eens aanpassen, en het met pijn in mijn hart verversen . Elke bezoeker werd gewezen op het feit dat er gefilmd werd voor de concertfilm van David Lynch. Ben dus benieuwd wanneer dat op DVD verschijnt. Tevens de reden dat elk YouTube-filmpje van de avond met man en macht werd verwijderd. Een trailer van het concert-gedeelte stond al vrij spoedig online: http://dlf.tv/2009/change(...)-concert-highlights/
Toevallig lees ik net dat Geoff Emerick op dit moment aan het werk is met een CD/DVD-set van het gala. Zal een leuk souvenir zijn!

En ik kan niet wachten op de aankondiging van de Europese McCartney-tournee!
  maandag 19 oktober 2009 @ 16:45:06 #181
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73848810
Over dvd's gesproken, waarom hebben ze "Rock Show" nog altijd niet op DVD uitgebracht? De VHS/laserdisc kwaliteit is om te huilen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73849611
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:45 schreef Arn0 het volgende:
Over dvd's gesproken, waarom hebben ze "Rock Show" nog altijd niet op DVD uitgebracht? De VHS/laserdisc kwaliteit is om te huilen.
Als het helpt; een deel ervan is op de McCartney collection te zien. Die is trouwens 15 Euro bij de Fame. Koopje!
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:07:19 #183
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73849690
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:05 schreef Honky het volgende:

[..]

Als het helpt; een deel ervan is op de McCartney collection te zien. Die is trouwens 15 Euro bij de Fame. Koopje!
6 nummers dacht ik, niet echt veel.. Is de kwaliteit daarvan trouwens ge-upgrade?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73850112
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:07 schreef Arn0 het volgende:

[..]

6 nummers dacht ik, niet echt veel.. Is de kwaliteit daarvan trouwens ge-upgrade?
Ja, dat zeker. Helaas wel gecropped naar 16:9. En als alternatief heb je het Melbourne-optreden van één jaar eerder, in goede kwaliteit op Picture Perfect-bootleg "Wings Lightspeed". En aangezien McCartney zijn 40 solo-jaren na The Beatles als minderwaardig beschouwd, verwacht ik niet gauw een officiële release...
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:39:26 #185
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73851010
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, dat zeker. Helaas wel gecropped naar 16:9. En als alternatief heb je het Melbourne-optreden van één jaar eerder, in goede kwaliteit op Picture Perfect-bootleg "Wings Lightspeed". En aangezien McCartney zijn 40 solo-jaren na The Beatles als minderwaardig beschouwd, verwacht ik niet gauw een officiële release...
Hmm oké. Eens zien naar de setlist van het Melbourne optreden! Heb overigens een 'Rockshow' gevonden die samengesteld is uit 4 bronnen, waaronder de McCartney Years, dat dan maar checken.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73851657
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:39 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Hmm oké. Eens zien naar de setlist van het Melbourne optreden! Heb overigens een 'Rockshow' gevonden die samengesteld is uit 4 bronnen, waaronder de McCartney Years, dat dan maar checken.
Ze waren beide onderdeel van de "Wings Over the World"-tour. Verschil met de setlist in 1975 en 1976 was (behalve de volgorde) dat in 1976 de "Little Woman Love/C Moon"-medley en "Junior's Farm" vervangen werden door 4 nummers van het nieuwste album "Wings At The Speed Of Sound": "Time To Hide", "Beware My Love" en de monsterhits "Silly Love Songs" en "Let 'Em In". Dát was nog eens een setlist .
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:03:14 #187
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73851760
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:59 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ze waren beide onderdeel van de "Wings Over the World"-tour. Verschil met de setlist in 1975 en 1976 was (behalve de volgorde) dat in 1976 de "Little Woman Love/C Moon"-medley en "Junior's Farm" vervangen werden door 4 nummers van het nieuwste album "Wings At The Speed Of Sound": "Time To Hide", "Beware My Love" en de monsterhits "Silly Love Songs" en "Let 'Em In". Dát was nog eens een setlist .
Ah oke, vrij weinig verschil dus, bedankt. Maar, in de veronderstelling dat jij die uit 4 bronnen gecompileerde versie hebt gezien, wat is de beste kwaliteit? Wings Lightspeed of Rockshow (edited)?

Edit: Nevermind, weet het al

[ Bericht 5% gewijzigd door Arn0 op 19-10-2009 18:41:41 ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73856906
Alleen vandaag is hier de podcast "Paul is dead" te downloaden. Misschien zijn er geïnteresseerden.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:11:17 #189
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73861789
Ben nu naar een dronken Lennon (Rock 'N' Roll Sessions) aan het luisteren
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73866396
Voor de "Rock Band"-spelers: Morgen komt de DLC voor "Abbey Road" uit. "Magical Mystery Tour", "Sgt. Pepper" en "Rubber Soul" volgen de komende maanden.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:09:46 #191
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73866470
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 00:07 schreef Aisumasen het volgende:
Voor de "Rock Band"-spelers: Morgen komt de DLC voor "Abbey Road" uit. "Magical Mystery Tour", "Sgt. Pepper" en "Rubber Soul" volgen de komende maanden.
Ik ben aan het twijfelen of ik het zal kopen, vind het wel vrij prijzig, 15 euro voor een paar nieuwe nummers.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73866780
Extra informatie:
quote:
The “Complete The Album Pack” features:

• Abbey Road singles: “Maxwell's Silver Hammer,” “Oh! Darling,” and “Because”
• The entire Abbey Road B-side 16 minute medley that includes: “You Never Give Me Your Money,” “Sun King,” “Mean Mr. Mustard,” “Polythene Pam,” “She Came in Through the Bathroom Window,” “Golden Slumbers,” “Carry That Weight” and “The End”
• Additionally, the following songs from Abbey Road can also be played as 1-to-3-song sets, based on how they were recorded / composed:
o “You Never Give Me Your Money”
o “Sun King”/ “Mean Mr. Mustard”
o “Polythene Pam”/ “She Came in Through the Bathroom Window”
o “Golden Slumbers”/ “Carry That Weight”/ “The End”*
o “Her Majesty”

Price: $16.99 USD, £10.46 UK, ¤11.37 EU (1360 Microsoft Points for Xbox 360) for “Complete The Album Pack”
Hier alvast een montage van een aantal songs: http://xbox360.ign.com/do(...)atlesrb_gmp_all.html

En "Her Majesty" heeft het complete einde . Die DLC-downloads blijven een fantastische manier van Apple om de catalogus 'online' uit te brengen. Sterker nog, om de remixes online te verkopen!

[ Bericht 27% gewijzigd door Aisumasen op 20-10-2009 00:28:54 ]
pi_73867532
Maccablog heeft een leuke uitdaging: http://www.maccablog.com/tour.php
quote:
MaccaBlog allows you to choose amongst 20 songs the one you would like Paul to play the most during his next tour, due for next December. You can choose among the following songs, to vote, click here!

Beautiful Night
Nineteen Hundred and Eighty Five
With a Little Luck
Ever Present Past
Wild Life
Venus and Mars
Tug of War
Teddy Boy
Another Day
Too Much Rain
No More Lonely Nights
From A Lover To A Friend
If You Wanna
Hope of Deliverance
Rinse the Raindrops
Flying to My Home
Friends To Go
Figure of Eight
Pipes of Peace
Hi, Hi, Hi
Zat te twijfelen tussen "Hi, Hi, Hi", "Nineteen Hundred And Eighty Five" en "Ever Present Past". Ben toch gegaan voor de track van "Band On The Run". Die eerste heeft hij in de Wings-tijd al gespeeld, en ehh... Naja, "Nineteen Hundred And Eighty Five" zou gewoon immens zijn . Nu maar hopen dat dit hetzelfde uitpakt als toen een Oekraïense site dit deed, McCartney voegde prompt 'winnend' nummer "Mrs. Vanderbilt" aan z'n show toe. Leuke verrassing was dat.

pi_73868674
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 00:54 schreef Aisumasen het volgende:
Maccablog heeft een leuke uitdaging: http://www.maccablog.com/tour.php
[..]

Zat te twijfelen tussen "Hi, Hi, Hi", "Nineteen Hundred And Eighty Five" en "Ever Present Past". Ben toch gegaan voor de track van "Band On The Run". Die eerste heeft hij in de Wings-tijd al gespeeld, en ehh... Naja, "Nineteen Hundred And Eighty Five" zou gewoon immens zijn . Nu maar hopen dat dit hetzelfde uitpakt als toen een Oekraïense site dit deed, McCartney voegde prompt 'winnend' nummer "Mrs. Vanderbilt" aan z'n show toe. Leuke verrassing was dat.


Waarom je dan voor Ever Present Past zou gaan is me dan weer een compleet raadsel.
Enfin, uit die lijst zou voor my ook 1985 hoog eindigen, maar vooral nog Another Day.
pi_73868934
Fantastische single, toch? Zonde dat ze die live niet vonden werken... (Iets wat ik trouwens ook over "No More Lonely Nights" heb gelezen.) "Another Day" zou ook prachtig zijn, al was de versie in 1993 niet zo sterk. Maar als ik echt voor één nummer zou moeten kiezen, zou dat "The Back Seat Of My Car" zijn.

Ik hoop zo erg dat de december tournee-geruchten waarheid blijken... Ik geloof er best wel in! Dan kan de aankondiging toch niet lang meer duren?
pi_73869041
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 02:13 schreef Aisumasen het volgende:
Fantastische single, toch?
Lekker melodietje, rampzalig fantasieloze productie en dito arrangement. Dat vind ik eigenlijk van heel M.A.F. Ik kan er niet naar luisteren, zo glad en dynamiekloos.
Ever Present Past is best een aardig nummer. Maar als we het hebben over Maccaliedjes die ik graag live zou willen horen, zit 'ie niet bij de eerste honderd.
quote:
"Another Day" zou ook prachtig zijn, al was de versie in 1993 niet zo sterk.
Da's waar, maar als je de '93 band vergelijkt met zijn huidige band, blijft er sowieso weinig van die tour over
Over dat jaar gesproken: ik zou een moord doen voor Hope Of Deliverance.
quote:
Maar als ik echt voor één nummer zou moeten kiezen, zou dat "The Back Seat Of My Car" zijn.
Same here.
pi_73869113
Wel grappig dat je het zegt, meningen zijn daarover flink verdeeld. Ik lees ontzettend vaak dat mensen de band uit begin jaren '90 z'n beste vond. Zelf vind ik het z'n sufste periode, met z'n slechtste solo-plaat . De band uit die tijd vind ik pas futloos en netjes... Z'n huidige live-band is zo onwaarschijnlijk goed. Enige puntje van kritiek heb ik dat Amerikaanse stemmen geen Lennon-vocalen moeten overnemen, en vooral dat drummer Abe Jr. af en toe wat 'overspeeld'. Hij hoeft niet als Ringo te klinken, maar soms maakt-ie van "Let It Be" bijna hard-rock.

En laten we het over "Memory Almost Full" en 'dynamiek' maar niet hebben . Ik vind 'em net zo goed als "Chaos", maar de productie en vooral de mastering (!) beletten mij er van om er echt van te kunnen genieten. Wie heeft dat ooit kunnen goedkeuren?
pi_73876611
Wat vinden jullie van the Thirty Days bootleg?
pi_73877055
Die moet ik nog downloaden. Ik heb wel de complete Get Back Sessions op mijn computer staan, maar daar kom ik toch nooit helemaal doorheen. Dan kan ik net zo goed "the best of" downloaden.
pi_73877174
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:24 schreef psychedelicate het volgende:
Die moet ik nog downloaden. Ik heb wel de complete Get Back Sessions op mijn computer staan, maar daar kom ik toch nooit helemaal doorheen. Dan kan ik net zo goed "the best of" downloaden.
Tsja, the complete zal zeker wel alle 800 uren zijn oid?
Zou ik zelf ook nooit doorheen komen, hier zijn de ruzies ed er wel uitgeknipt, en misschien wat slechte opnamen.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:16:25 #201
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73878819
Ik ga geen Best Of beluisteren, gewoon ooit eens alles afspelen in een week tijd

En met 800 uur zit je er ver naast, het duurt "97 hours, 44 minutes, 7 seconds"
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73878952
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:16 schreef Arn0 het volgende:
Ik ga geen Best Of beluisteren, gewoon ooit eens alles afspelen in een week tijd

En met 800 uur zit je er ver naast, het duurt "97 hours, 44 minutes, 7 seconds"
zat ik er idd naast.. dacht dat 't 800 uur materiaal was aan ;t einde van de maand.. had ik 't fout dus
pi_73879014
Helaas is er geen 700 uur durende bootleg van de Sgt. Pepper sessions ofzo.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:24:02 #204
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73879111
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:21 schreef psychedelicate het volgende:
Helaas is er geen 700 uur durende bootleg van de Sgt. Pepper sessions ofzo.
Tja. Alle takes en mixes van elk album kan je terug vinden op de Purple Chick Deluxe releases, maar dat is niet zoveel nee. Maar er zit wel interessant materiaal bij
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:34:27 #205
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73889768
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:20 schreef Aisumasen het volgende:
Hij deed in totaal 3 nummers, waarvan "Stand By Me" niet is uitgezonden op TV, maar waar wel een geluidsopname uit het publiek van bestaat. Inderdaad werd dit helaas zijn allerlaatste publieke optreden.
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:11 schreef Arn0 het volgende:
Ben nu naar een dronken Lennon (Rock 'N' Roll Sessions) aan het luisteren
Ik kom er net toevallig achter dat die geluidsopname op de Rock 'n' Roll Sessions staat. Samen met Old Grey Whistle Test opnames, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73897114
Wil alsnog zeggen; de remasters zijn goed.. maar wint absoluut niet van 't vinyl.
pi_73898481
Over een paar minuutjes op BBC2: Yoko Ono en Sean Lennon live bij Jools Holland.

Voor de mensen die dit te laat lezen: De volledige uitzending volgt vrijdag.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:59:16 #208
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73898603
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:56 schreef Aisumasen het volgende:
Over een paar minuutjes op BBC2: Yoko Ono en Sean Lennon live bij Jools Holland.

Voor de mensen die dit te laat lezen: De volledige uitzending volgt vrijdag.
Volledige uitzending? Wordt er nu dan wat weggelaten?

Edit: Heb het al afgezet, wat is dat

[ Bericht 12% gewijzigd door Arn0 op 20-10-2009 23:06:54 ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73900510
De uitzending op dinsdag is semi-live. Een half uurtje met één track per artiest, of zelfs enkel een kort interviewtje. Op vrijdag komen in een uur alle artiesten meerdere keren aan bod.

Smokey Robinson was te gast, grote inspiratiebron van vooral de early Lennon-composities. En Yoko Ono met Basement Jaxx was gewoon...onbeschrijfelijke geniale chaos . Kan niet wachten op de vrijdag-uitzending, waarin ze hopelijk "I'm Going Away Smiling" speelt.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:54:28 #210
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73900563
Heb de eerste twee nummers gezien (van Basement Jaxx en nog een groep), maar ik vond er echt niets aan. Niet mijn soort muziek.

Smokey Robinson had ik wel willen zien, doch.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73902390
En zo is Abbey Road-medley dan in Rock Band:





Waarom ik dit hier post? Ze hebben Her Majesty gefixed! Zonder die plotseling stoppende laatste noot aan het einde klinkt het als een veel betere afsluiter.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_73903774
De medley is bijzonder leuk om te spelen, de 16 minuten vliegen zo voorbij! En het moeilijkste nummer van de hele medley (op gitaar, tenminste) is Her Majesty. De bass is dan wel weer makkelijk (1 noot = 100%).

[ Bericht 7% gewijzigd door psychedelicate op 21-10-2009 15:01:07 ]
pi_73924394
Het kan nu echt niet lang meer duren... Nieuw gerucht: Paul McCartney op 16 december in Keulen: http://www.express.de/nac(...)l_1253811693546.html "Voorverkoop start aanstaande zaterdag.". Deze week aankondiging Europese mini-tour?
pi_73925458
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:38 schreef Aisumasen het volgende:
Het kan nu echt niet lang meer duren... Nieuw gerucht: Paul McCartney op 16 december in Keulen: http://www.express.de/nac(...)l_1253811693546.html "Voorverkoop start aanstaande zaterdag.". Deze week aankondiging Europese mini-tour?
Ik hoorde het ook net.
Waanzinnig als het waar is. Lekker dichtbij
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:07:03 #215
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73925481
Idd. Nu maar hopen dat de prijs meevalt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73925757
Raak er al een beetje enthousiast van, al die specifieke geruchten in december, het moet bijna wel waar zijn ! Denk persoonlijk niet dat Nederland er in zit, maar wie weet. De geruchten op een rij:

Frank Loesser eerbetoon in New York op 26 oktober (bevestigd)
BBC Children In Need benefit in London op 12 november (bevestigd)

Wenen, x december
Parijs, 10 december
Keulen, 16 december
Dublin, 20 december

En Manchester, Londen, Berlijn en Amsterdam zijn ook genoemd als mogelijkheden. Ben helaas niet ingeloot voor het Royal Albert Hall-benefiet, maar dat had ik ook niet verwacht met 100.000 inschrijvingen!
  Redactie Frontpage woensdag 21 oktober 2009 @ 20:15:34 #217
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_73925788
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:06 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik hoorde het ook net.
Waanzinnig als het waar is. Lekker dichtbij
Ik ook
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_73925932
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:14 schreef Aisumasen het volgende:
Raak er al een beetje enthousiast van, al die specifieke geruchten in december, het moet bijna wel waar zijn ! Denk persoonlijk niet dat Nederland er in zit, maar wie weet. De geruchten op een rij:

Frank Loesser eerbetoon in New York op 26 oktober (bevestigd)
BBC Children In Need benefit in London op 12 november (bevestigd)

Wenen, x december
Parijs, 10 december
Keulen, 16 december
Dublin, 20 december

En Manchester, Londen, Berlijn en Amsterdam zijn ook genoemd als mogelijkheden. Ben helaas niet ingeloot voor het Royal Albert Hall-benefiet, maar dat had ik ook niet verwacht met 100.000 inschrijvingen!
Zou mooi zijn als ik 'm 2 keer zou kunnen zien. (Of 3 voor mijn part)
Na zo'n show wil je toch altijd nog een keer
Berlijn zou ik nog wel doen. Dublin valt in de kerstvakantie, dus ook niet ondenkbaar. Enige probleem is natuurlijk hoe je daar aan kaarten komt.
pi_73926127
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:14 schreef Aisumasen het volgende:
Parijs, 10 december
Dublin, 20 december
Die data zijn niet zo gek, daar moet wel wat te regelen zijn Ben benieuwd, Amsterdam zou handiger zijn, maar als het doordeweeks wordt (muv vrijdag) dan is het erg lastig plannen de komende tijd
pi_73926519
Maar voor Macca valt natuurlijk altijd wat te regelen
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:33:34 #221
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73926554
Idd. Lastigste wordt voor mij het vervoer heen en terug.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage woensdag 21 oktober 2009 @ 20:48:47 #222
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_73927143
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:19 schreef webfreak het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als ik 'm 2 keer zou kunnen zien. (Of 3 voor mijn part)
Na zo'n show wil je toch altijd nog een keer
Berlijn zou ik nog wel doen. Dublin valt in de kerstvakantie, dus ook niet ondenkbaar. Enige probleem is natuurlijk hoe je daar aan kaarten komt.
Parijs is nog dichterbij.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_73927398
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:48 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Parijs is nog dichterbij.
Maar valt buiten mijn vakantie
pi_73929459
Even iets anders ...
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:52 schreef Aisumasen het volgende:
De uitzending op dinsdag is semi-live. Een half uurtje met één track per artiest, of zelfs enkel een kort interviewtje. Op vrijdag komen in een uur alle artiesten meerdere keren aan bod.

Smokey Robinson was te gast, grote inspiratiebron van vooral de early Lennon-composities. En Yoko Ono met Basement Jaxx was gewoon...onbeschrijfelijke geniale chaos . Kan niet wachten op de vrijdag-uitzending, waarin ze hopelijk "I'm Going Away Smiling" speelt.
Voor de mensen die het gemist hebben:



pi_73931963
Verschrikkelijk. Wat bezielde John?
pi_73933218
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:49 schreef Aisumasen het volgende:
Even iets anders ...
[..]

Voor de mensen die het gemist hebben:




Mja, ik trek die apengeluiden nooit zo.
Maar Smokey Robinson is absoluut briljant, dus zodra die online is...
pi_73938145
PAUL MCCARTNEY KOMT NAAR ARNHEM!!
quote:
Sir Paul McCartney announcing European tour

Sir Paul McCartney has announced his first European tour for five years, which will culminate just days before Christmas in London.He will play seven dates in arenas across the continent before playing his only live show in the UK this year, performing for the first time at the 02 Arena on December 22.

The Good Evening Europe tour kicks off in Hamburg, a legendary site for the Beatles because of the residencies they performed in pubs there before they were signed to EMI. McCartney is also playing Berlin, Arnhem, Paris, Cologne and Dublin during the tour, tickets for which go on sale on Monday.

"This is my chance to bring our current show home to where it all began," Sir Paul said in a statement. "Starting in Hamburg, ending in London and rocking everywhere in between. I'm very much looking forward to ending the year on a high."

The concert dates:

December 2 - Hamburg Color Line Arena
December 3 - Berlin O2 World
December 9 - Arnhem Gelredome
December 10 - Paris Bercy
December 16 - Cologne Koln Arena
December 20 - Dublin The O2
December 22 - London The O2 Arena
http://news.sky.com/skyne(...)icle/200910315410940

Damn... Wie had dit verwacht?
pi_73938158
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:09 schreef Aisumasen het volgende:
PAUL MCCARTNEY KOMT NAAR ARNHEM!!
[..]

http://news.sky.com/skyne(...)icle/200910315410940

Damn... Wie had dit verwacht?





nu slapen?
pi_73938177
even afwachten hoeveel de kaartjes gaan kosten... en anders ga ik
pi_73938179
Naja, ik wilde eigenlijk nog zeggen: Ik had beter mijn laptop er niet meer bij kunnen pakken, en dit pas morgenochtend lezen !
pi_73938198
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:15 schreef blckbb het volgende:
even afwachten hoeveel de kaartjes gaan kosten... en anders ga ik
En dan sta je daar voor een kapitaal tussen de grijze koppen.
standaarddrinker
pi_73938212
En daar sta je daar voor een kapitaal te kijken naar de grootste songwriter aller tijden.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 03:39:25 #233
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73938307
Jezus! Arnhem, mooi locatie!
Ik ga sowieso er heen, wat het ook mag kosten!

Ik ga eindelijk Macca zien
  Redactie Frontpage donderdag 22 oktober 2009 @ 07:28:52 #234
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_73939004
En nu staat Köln er niet meer bij...shit...

edit: wel dus.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 22 oktober 2009 @ 07:29:59 #235
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_73939011
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:19 schreef DrDentz het volgende:

[..]

En dan sta je daar voor een kapitaal tussen de grijze koppen.
Jij geeft geld uit aan een dooie nep neger, wij aan de grootste songwriter van de afgelopen jaren!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_73939482
Dik Ben benieuwd
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:37:21 #237
192683 AMDB
Visionair.
pi_73939518
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:09 schreef Aisumasen het volgende:
PAUL MCCARTNEY KOMT NAAR ARNHEM!!
[..]

http://news.sky.com/skyne(...)icle/200910315410940

Damn... Wie had dit verwacht?
Yay!

Ik moet gaan!

Eigenlijk komt het helemaal niet lekker uit voor me, geen vrije uren meer op stage, dan maar proberen wat te compenseren door overwerk enzo

[ Bericht 8% gewijzigd door AMDB op 22-10-2009 08:44:35 ]
  donderdag 22 oktober 2009 @ 10:12:13 #238
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73941374
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:09 schreef Aisumasen het volgende:
PAUL MCCARTNEY KOMT NAAR ARNHEM!!
[..]

http://news.sky.com/skyne(...)icle/200910315410940

Damn... Wie had dit verwacht?
JUIST!
pi_73942107
MOOI!!!
KEULEN EN ARNHEM!
pi_73943497
Oh man eindelijk :-D
Bleuh.
pi_73945375
Maandag begint de verkoop?

Edit: De tickets voor de show in de O2 Arena kosten "£55.00 - £125.00".

[ Bericht 61% gewijzigd door psychedelicate op 22-10-2009 12:39:12 ]
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:25:50 #242
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73947254
Dat zijn mooie prijzen. Als het zoiets is in Nederland ben ik helemaal tevreden.
pi_73947517
Oh tof! Ik ga vast en zeker!
pi_73947538
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:19 schreef DrDentz het volgende:

[..]

En dan sta je daar voor een kapitaal tussen de grijze koppen.
Dat is sowieso wel denk ik, gezien ik pas 16 ben
pi_73948339
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 07:29 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Jij geeft geld uit aan een dooie nep neger, wij aan de grootste songwriter van de afgelopen jaren!
Muziek voor je ouders.
standaarddrinker
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:58:37 #246
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73948391
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:34 schreef blckbb het volgende:

[..]

Dat is sowieso wel denk ik, gezien ik pas 16 ben
Dat is wel erg jong
Ik ben zelf ook maar amper 23, dus ik trek het gemiddelde ook aardig naar beneden.
Mijn ervaringen met oudere artiesten is wel dat het makkelijker is om naar voren te lopen.
Die oude mensen hoeven niet perse helemaal vooraan te staan.
Veels te druk en te hard
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:00:55 #247
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73948485
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:57 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Muziek voor je ouders.
Als hij nou zelf een beetje muziek kon schrijven dan had ik nog wel respect voor hem.
De enige reden dat hij zo bekend is, omdat hij zo'n verknipte kerel was.
Trouwens MJ is ook muziek voor m'n ouders

En ga nu maar ergens anders trollen.
pi_73948861
Wat is er met MJ dan? Ik ben ook niet van plan om daar geld aan uit te geven ofzo.
Maar het was eigenlijk een verkapte tvp, ik wil ook naar Paul. Een dikke pit bouwen met wat 65+'ers in Gelredome.
standaarddrinker
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:10:13 #249
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73948894
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:09 schreef DrDentz het volgende:
Wat is er met MJ dan? Ik ben ook niet van plan om daar geld aan uit te geven ofzo.
Maar het was eigenlijk een verkapte tvp, ik wil ook naar Paul. Een dikke pit bouwen met wat 65+'ers in Gelredome.
Nou, dan ga ik wel met jou pitten
pi_73949189
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:10 schreef Blinker het volgende:

[..]

Nou, dan ga ik wel met jou pitten
Kom maar, ik ben dit jaar al bij Roger McGuinn (67 jaar) en Jerry Lee Lewis (73 jaar) geweest, ik weet precies hoe je de grijze koppen moet raken.
standaarddrinker
pi_73949240
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:58 schreef Blinker het volgende:

[..]

Dat is wel erg jong
Ik ben zelf ook maar amper 23, dus ik trek het gemiddelde ook aardig naar beneden.
Mijn ervaringen met oudere artiesten is wel dat het makkelijker is om naar voren te lopen.
Die oude mensen hoeven niet perse helemaal vooraan te staan.
Veels te druk en te hard
Klopt.. Maarhee, paul is al 67, ik verwacht niet dat nog jaaaaren meegaat.. Dit zijn dus een van de laatste kansen voor ons om de man te zijn spelen die op Sgt. Peppers en Abbey Road stond
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:22:56 #252
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73949392
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:18 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Kom maar, ik ben dit jaar al bij Roger McGuinn (67 jaar) en Jerry Lee Lewis (73 jaar) geweest, ik weet precies hoe je de grijze koppen moet raken.
pi_73949849
http://www.livenation.nl/(...)mccartney_lnmailing.

Ik had wel gehoopt op aparte dure kaarten die een goede plek garanderen. Nu moet ik 60+ers als een ijshockeyer gaan bodychecken terwijl ik naar het podium ren.

[ Bericht 15% gewijzigd door psychedelicate op 22-10-2009 14:41:47 ]
pi_73950096
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:41 schreef webfreak het volgende:
MOOI!!!
KEULEN EN ARNHEM!
Same here!

Kaartverkoop voor Arnhem start aanstaande zaterdag om 10:00. Kosten zijn 69, 75 en 79 euro. Exclusief servicekosten. Het zou mooi uitkomen als de kaartverkoop voor Keulen pas op maandag start. Weet jij daar al iets meer over?

Vraag me af of-ie nog een kleine setlist-verandering doet, zoals hij altijd doet als hij van continent wisselt. Jammer dat de openingsavond in Hamburg is, weet niet of ik het kan volhouden om een week niet op de setlist te spieken .
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 14:46:16 #255
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_73950227
Jee macca eindelijk naar nederland kan wel janken zo blij ben ik
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_73950275
Wat is een goede manier om in Keulen te komen? Ik voel er niet echt veel voor om er zelf naartoe te rijden, zo zeker ben ik nog niet van mijn rijkwaliteiten.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:48:57 #257
192683 AMDB
Visionair.
pi_73950318
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:42 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Same here!

Kaartverkoop voor Arnhem start aanstaande zaterdag om 10:00. Kosten zijn 69, 75 en 79 euro. Exclusief servicekosten. Het zou mooi uitkomen als de kaartverkoop voor Keulen pas op maandag start. Weet jij daar al iets meer over?

Vraag me af of-ie nog een kleine setlist-verandering doet, zoals hij altijd doet als hij van continent wisselt. Jammer dat de openingsavond in Hamburg is, weet niet of ik het kan volhouden om een week niet op de setlist te spieken .
Weet je ook waar je komt te zitten/staan met die kaartjes?
pi_73950409
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:42 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Same here!

Kaartverkoop voor Arnhem start aanstaande zaterdag om 10:00. Kosten zijn 69, 75 en 79 euro. Exclusief servicekosten. Het zou mooi uitkomen als de kaartverkoop voor Keulen pas op maandag start. Weet jij daar al iets meer over?

Vraag me af of-ie nog een kleine setlist-verandering doet, zoals hij altijd doet als hij van continent wisselt. Jammer dat de openingsavond in Hamburg is, weet niet of ik het kan volhouden om een week niet op de setlist te spieken .
Wow, cheap!!!

Voorverkoop Keulem begint ook op Zaterdag.

GROOT nadeel van Nederlandse kaartverkoop, is dat Live-kut-Nation alleen maar via internet kaarten verkoopt. Google voor de grap eens, de klachten zijn ontelbaar, want je bent dus nooit zeker van een kaartje.
pi_73950503
quote:
VVK wohl am 26.10 bei den bekannten Vorverkäufern wie eventim oder ticketmaster oder getgo oder kölnticket
Dat staat in de shoutbox op Last.fm.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:53:37 #260
192683 AMDB
Visionair.
pi_73950511
Voordeel is dat de show pas heel dicht tegen de vvk aangekondigd is, dus minder kans dat mensen er van horen en op tijd mensen kunnen bereiken enzo
pi_73950581
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:53 schreef AMDB het volgende:
Voordeel is dat de show pas heel dicht tegen de vvk aangekondigd is, dus minder kans dat mensen er van horen en op tijd mensen kunnen bereiken enzo
Dacht ik ook, in 2006 met David Gilmour. Daar zaten ook maar 2 dagen tussen. Was wel binnen een uur uitverkocht
pi_73950585
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:48 schreef AMDB het volgende:

[..]

Weet je ook waar je komt te zitten/staan met die kaartjes?
Hoop dat de rang-orde vooraf bekend wordt gemaakt, ja . Het komt wel eens voor dat je meer moet betalen voor een goede zitplaats, dan voor een staanplaats voor het podium.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:57:12 #263
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73950640
Kan je het beste telefonisch bestellen of online?
Verwacht niet dat het binnen 5 minuten uitverkocht is, maar toch
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:58:44 #264
192683 AMDB
Visionair.
pi_73950698
Naja, ik hoef wss maar 1 kaartje te bestellen, denk niet dat er iemand mee wil Dat is meestal nog wel te doen.
pi_73950967
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:58 schreef AMDB het volgende:
Naja, ik hoef wss maar 1 kaartje te bestellen, denk niet dat er iemand mee wil Dat is meestal nog wel te doen.
Speel in op het gevoel van de mensen, hehe. "Laatste kans op zien van een Beatle", "grootste muzikant/componist aller tijden"... En ik meen het eigenlijk ook nog, we mogen blij zijn dat we in een tijd leven dat we Paul McCartney nog live kunnen zien. Hij heeft al die nummers geschreven en gezongen, speelt alle nummers in de originele toonsoort. Of zoals een Amerikaanse vrouw afgelopen april super duper corny (maar wel lief) tegen mij zei, 10 seconden voordat het doek omhoog ging en Paul de eerste tonen inzette: "And remember, you're in one room with A BEATLE!!!" .
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:19:17 #266
192683 AMDB
Visionair.
pi_73951480
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:05 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Speel in op het gevoel van de mensen, hehe. "Laatste kans op zien van een Beatle", "grootste muzikant/componist aller tijden"... En ik meen het eigenlijk ook nog, we mogen blij zijn dat we in een tijd leven dat we Paul McCartney nog live kunnen zien. Hij heeft al die nummers geschreven en gezongen, speelt alle nummers in de originele toonsoort. Of zoals een Amerikaanse vrouw afgelopen april super duper corny (maar wel lief) tegen mij zei, 10 seconden voordat het doek omhoog ging en Paul de eerste tonen inzette: "And remember, you're in one room with A BEATLE!!!" .
Denk niet dat dat gaat werken, niet veel Beatle fans in m'n vriendenkring, maar ik ga het proberen. En anders, ik vermaak me toch wel prima!
pi_73951671
Ja, dat kan ik mij voorstellen !

Nog even het originele persbericht:
quote:
Press Release: Good Evening Europe Tour 2009

New European Tour Announced Including Paul's Only UK Date In 2009

Following a massive tour of the US this summer, Paul McCartney today announces his first European Tour since 2004. This December will see Macca play seven special arena shows across Europe, culminating with his first ever public performance at London's O2 Arena, which will be his only UK date of this year. Other firsts on this tour will include shows at Berlin’s O2 World venue and Dublin’s The O2. Paul's legendary live performances are a once in a lifetime opportunity to experience. The audience gets to re-live some of the greatest moments in music from the last 50 years, many of which have become the soundtrack to living.

Paul commences his tour in Hamburg – a city he is very familiar with. Incredibly, it's now 49 years since The Beatles historic visit, which created rock folklore and put Hamburg on the map as a musical Mecca for hundreds and thousands of music pilgrims over the years. This will be Paul’s first time back in Hamburg (as well as Arnhem, Cologne and Dublin) since his 2003 "Back In The World" tour. Meanwhile, the people of Berlin will get their first Paul McCartney concert in 16 years, since 1993's "New World Tour"! December will take Paul back to Paris for the first time since he played an intimate club show at the Olympia in 2007.

London's O2 Arena will host Paul's final show of 2009 where he will bring the year to an end on a high. This will be his ONLY live show in the UK this year! Paul’s last UK show was a massive sellout concert at Anfield Stadium in 2008. At the time the Liverpool Echo wrote, "If Anfield had a roof, Macca would have blown it off." The O2 Arena does have a roof so it’s set to be a massive night of excitement and rock n' roll Macca style! Although this is Paul's first public performance at the O2 Arena he is very familiar with the venue. In 2004, before the O2 Arena was up and running as the world’s greatest music venue, Paul used the Millennium Dome (as it was known then) for rehearsals for his massive stadium "04 Summer Tour" which ended with Paul headlining the Glastonbury Festival which has gone down in rock history as the greatest festival moment ever. Although his rehearsals at the Millennium Dome were meant to be top secret, he was soon rumbled when a near by resident complained about the rock n’ roll noise upsetting his cat!

Speaking about the tour, Paul said: "This is my chance to bring our current show home to where it all began. Starting in Hamburg, ending in London and rocking everywhere in between. I'm very much looking forward to ending the year on a high."

What a year 2009 has been for Paul. He kicked it off by teaming up with Dave Grohl to perform "I Saw Her Standing There" at the Grammys, where he was also nominated for two awards. In April, Paul performed in New York at the David Lynch Foundation's benefit concert, "Change Begins Within". He was joined on stage with Ringo Starr for a special finale. Paul also headlined the Coachella Festival (his first US festival appearance) and performed a show to mark the opening of The New Joint at the Hard Rock Hotel & Casino in Las Vegas, a gig which sold out in seven seconds, setting a new sales record with tickets selling at a rate of 600 a second. July 11th took Paul to Halifax, Nova Scotia for his first ever concert there, which took place on the Halifax Commons. The mayor of Halifax described the show as the largest and most exciting concert in its 260-year history.

Following Halifax, Paul embarked on a five-week tour of the US; 'Summer Live '09'. The tour commenced with the inaugural run of shows at New York's Citi Field Stadium, which was the site of the former Shea Stadium where The Beatles made history in 1965 when they played a concert that set the precedent for the modern day stadium rock show. Critics hailed the Citi Field performances, seen by over 120,000 people, as the concert experience of a lifetime. The tour concluded in Dallas on the 19th of August.

For those of you who won't be able to make it to one of the European shows this Christmas you can re-live the Macca magic with 'Good Evening New York City', a multi-disc CD/DVD featuring performances recorded at New York’s Citi Field from Paul's 'Summer Live '09' tour.

THE DATES IN FULL:
2nd December - Hamburg, Color Line Arena
3rd December - Berlin, O2 World
9th December - Arnhem, Gelredome
10th December - Paris, Bercy
16th December - Cologne, Koln Arena
20th December - Dublin, The O2
22nd December - London,The O2 Arena
Wel mooi dat-ie echt een reis maakt, van Hamburg naar Londen, en ondertussen ook nog langs Arnhem komt. Net zoals in 1960. Bekend van de foto bij het oorlogsmonument in Oosterbeek (en niet Arnhem!), of het verhaal dat Lennon bij Bergmann Muziek de "Love Me Do"-mondharmonica gestolen zou hebben.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:27:45 #268
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73951808
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:23 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, dat kan ik mij voorstellen !

Nog even het originele persbericht:
[..]

Wel mooi dat-ie echt een reis maakt, van Hamburg naar Londen, en ondertussen ook nog langs Arnhem komt. Net zoals in 1960. Bekend van de foto bij het oorlogsmonument in Oosterbeek (en niet Arnhem!), of het verhaal dat Lennon bij Bergmann Muziek de "Love Me Do"-mondharmonica gestolen zou hebben.
Ik moest ook gelijk aan die muziekzaak denken toen ik Arnhem las
pi_73952031
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:57 schreef Blinker het volgende:
Kan je het beste telefonisch bestellen of online?
Verwacht niet dat het binnen 5 minuten uitverkocht is, maar toch
Idd. zal je zien dat wanneer je belt de website overbelast is en de telefoon bezet waardoor je buiten de boot valt.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_73952140
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de website echt overbelast zal raken. We praten hier over Paul McCartney met een redelijk oude fanbase, niet over the Jonas Brothers die een met internet opgegroeide fanbase hebben.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:49:07 #271
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73952571
Daar heb je een punt.
Dat wordt vrijdagavond niet uit gaan
pi_73952868
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:49 schreef Blinker het volgende:
Daar heb je een punt.
Dat wordt vrijdagavond niet uit gaan
Juist wel. En dan aan één stuk door
pi_73953068
Prijs valt me héél erg mee! Wil ik zéker heen.
pi_73953465
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:37 schreef psychedelicate het volgende:
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de website echt overbelast zal raken. We praten hier over Paul McCartney met een redelijk oude fanbase, niet over the Jonas Brothers die een met internet opgegroeide fanbase hebben.
Ja, 6 jaar geleden misschien, maar het zijn andere tijden.
The Beatles zijn actueler dan welke sixties-band dan ook. Komt bij dat Paul de laatste jaren heel veel media-aandacht heeft gehad (vanwege Heather, maar toch).

Bovendien is de illegale tickethandel groter dan ooit: kaarten worden opgekocht door malafide organisaties, die ze dan weer voor het driedubbele doorverkopen. Ik heb ze NU al voor 170 euro op internet zien staan.

Komt nog bij dat de fatsoenlijke plaatsen (staanplaatsen) het snelst weg zijn. En de tribune, dat wil je niet.

Ik ben misschien een pessimist, maar mijn voorspelling is dat er Zaterdagmiddag een hoop teleurgestelde gezichten zijn.
pi_73953586
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:13 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ja, 6 jaar geleden misschien, maar het zijn andere tijden.
The Beatles zijn actueler dan welke sixties-band dan ook. Komt bij dat Paul de laatste jaren heel veel media-aandacht heeft gehad (vanwege Heather, maar toch).

Bovendien is de illegale tickethandel groter dan ooit: kaarten worden opgekocht door malafide organisaties, die ze dan weer voor het driedubbele doorverkopen. Ik heb ze NU al voor 170 euro op internet zien staan.

Komt nog bij dat de fatsoenlijke plaatsen (staanplaatsen) het snelst weg zijn. En de tribune, dat wil je niet.

Ik ben misschien een pessimist, maar mijn voorspelling is dat er Zaterdagmiddag een hoop teleurgestelde gezichten zijn.
Aan de andere kant, het is wel vlak voor tijd bekend gemaakt en op bijv. Telegraaf en nu.nl staat nog niks
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:17:24 #276
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73953588
Ik ga uit voorzorg ook stipt 10 uur bellen en als backup de laptop onder de arm
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:26:47 #277
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73953926
Heerlijk nieuws Helaas een nadeel voor mij;
quote:
Voor klanten die niet in Nederland woonachtig zijn is er de mogelijkheid om telefonisch kaarten te bestellen via +31 (0)20 5110070
En ik vrees dat die telefoon zo overbelast is.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73954061
Huh, waarom zou je niet gewoon via de site kunnen bestellen? Gaat dit ook problemen opleveren bij de tickets voor Keulen, straks?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:31:53 #279
192683 AMDB
Visionair.
pi_73954125
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:30 schreef Aisumasen het volgende:
Huh, waarom zou je niet gewoon via de site kunnen bestellen? Gaat dit ook problemen opleveren bij de tickets voor Keulen, straks?
Ik denk dat afleveradres dan een probleem is? Ze zullen het wel te moeilijk vinden om internationaal te sturen Tickets komen sowieso uit Duitsland toch via Eventim?
pi_73954215
Maar dan heb je toch nog altijd iets als Will Call?
pi_73954232
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:17 schreef Honky het volgende:

[..]

Aan de andere kant, het is wel vlak voor tijd bekend gemaakt en op bijv. Telegraaf en nu.nl staat nog niks
Nee, dat niet. Maar ik ben vandaag al door zoveel mensen gebeld/gemaild erover.. Het is gewoon een lopend vuurtje. En iedereen voelt diezelfde druk. De tijd dat mensen na de lunch eens de ticketlijn gingen bellen is voorbij. Iedereen zit morgen om kwart voor 10 met het zweet in de handjes, klaar om te bestellen.
Maargoed, ik kan er faliekant naast zitten natuurlijk. (daar hoop ik natuurlijk wel op )
pi_73954292
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:21 schreef Homdeck het volgende:
Alleen vandaag is hier de podcast "Paul is dead" te downloaden. Misschien zijn er geïnteresseerden.
Gemist! Iemand 'm kunnen grijpen?
You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_73954364
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:30 schreef Aisumasen het volgende:
Huh, waarom zou je niet gewoon via de site kunnen bestellen? Gaat dit ook problemen opleveren bij de tickets voor Keulen, straks?
Vroegah, toen je nog naar het postkantoor fietste voor je kaartjes, deed je dat omdat de site van Ticketservice ALTIJD plat lag tijdens een grote voorverkoop.
Tegenwoordig kun je alleen maar kopen via internet of telefoon. Dat betekent dat er nog véél meer internetverkeer is dan normaal, en het lijkt me dus vanzelfsprekend dat de server dat niet gaat trekken, as usual.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:39:49 #284
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73954457
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:30 schreef Aisumasen het volgende:
Huh, waarom zou je niet gewoon via de site kunnen bestellen? Gaat dit ook problemen opleveren bij de tickets voor Keulen, straks?
Heb net gebeld met Livenation en aan de telefoon zeiden ze dan weer dat het wel ging om vanuit het buitenland te bestellen, mits kredietkaart. Vaag dat ze elkaar tegenspreken.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73955628
Sony! Schiet eens op met updaten van PSN! Wil Abbey Road!
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_73957292
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:37 schreef webfreak het volgende:

[..]

Vroegah, toen je nog naar het postkantoor fietste voor je kaartjes, deed je dat omdat de site van Ticketservice ALTIJD plat lag tijdens een grote voorverkoop.
Tegenwoordig kun je alleen maar kopen via internet of telefoon. Dat betekent dat er nog véél meer internetverkeer is dan normaal, en het lijkt me dus vanzelfsprekend dat de server dat niet gaat trekken, as usual.
Ik bedoelde dat ik mij afvroeg of het een probleem gaat opleveren dat je geen tickets vanuit het buitenland zou mogen bestellen. En de servers zijn er wel op berekend, je komt alleen in een beruchte digitale wachtrij...
pi_73957673
Morgen pre-sale McCartney-optreden? http://www.paulmccartney.com/news.php#/1755/2009-10
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:27:36 #288
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_73957775
jaaaa, wel prijzig die kaarten maarja... laatste kans om 'm te zien voordat hij stopt met roken
* Elusive erbij is
pi_73958391
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:23 schreef Aisumasen het volgende:
Morgen pre-sale McCartney-optreden? http://www.paulmccartney.com/news.php#/1755/2009-10
Dus kans dat er ook al voor zaterdag 10.00 kaarten te koop zijn voor Arnhem?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_73959174
Planning dan maar omgooien, 9 december
pi_73959328
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:49 schreef Honky het volgende:

[..]

Dus kans dat er ook al voor zaterdag 10.00 kaarten te koop zijn voor Arnhem?
Ja, er was een pre-sale voor alle Amerikaanse data afgelopen zomer. En aangezien de ticketverkoop zaterdag start, blijft er weinig tijd over .
pi_73960616
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:22 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, er was een pre-sale voor alle Amerikaanse data afgelopen zomer. En aangezien de ticketverkoop zaterdag start, blijft er weinig tijd over .
Lijkt me stug dat het zelfs voor Zaterdag al verkocht wordt.
pi_73960782
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:04 schreef webfreak het volgende:

[..]

Lijkt me stug dat het zelfs voor Zaterdag al verkocht wordt.
Gebeurde met de Amerikaanse shows wel, en wordt dus ook op de site aangegeven. "Further pre-sale details for the following remaining shows will be posted here on PM.com in the news section.

Volgens de site start kaartverkoop van de UK-optredens pas in de loop van volgende week, en er staat ook nog niets over de start van de verkoop voor de tickets van de andere data. Misschien wordt het dus een paar dagen uitgesteld, om ruimte te geven voor de pre-sale.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:29:09 #294
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73961517
Moet nog even wat laatste regelingen (met mijn moeder ) treffen maar als het goed is ga ik naar de openingsshow in Hamburg, dan naar Arnhem en vervolgens naar de afsluitingsshow in London.

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73961557
Wow, nice voor elkaar!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:30:59 #296
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73961576
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:30 schreef Aisumasen het volgende:
Wow, nice voor elkaar!
Enige lastige wordt het F5'en voor tickets, zeker voor Hamburg en Londen lijkt me.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73961840
Ja, vooral als de voorverkoop tegelijkertijd start.

Zat nog eens na te denken dat deze setlist (naar omstandigheden ) toch wel heel goed is, in ieder geval beter dan de vorige Europese tournee imho. Alleen die toegift, sja... Daar kom je gewoon niet van af .
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:42:51 #298
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73961960
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:39 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, vooral als de voorverkoop tegelijkertijd start.

Zat nog eens na te denken dat deze setlist (naar omstandigheden ) toch wel heel goed is, in ieder geval beter dan de vorige Europese tournee imho. Alleen die toegift, sja... Daar kom je gewoon niet van af .
Ik ben al lang blij dat hij komt. Trouwens, die pre-sale morgen, wie komt daarvoor in aanmerking?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73962398
Da's normalitair niet meer dan een code, die je opgestuurd krijgt als je je daarvoor aanmeldt op de site. Iedereen kan dat zien, inclusief scalpers dus... Vaak nog een groter drama dan de normale verkoop, tenminste in Amerika is dat altijd chaos. Ben benieuwd... "TBC" volgens de site.
pi_73962603
Ik ga morgenvroeg wel proberen tickets voor Londen te scoren.
Lijkt me toch wel erg gaaf om 'm daar eens te zien. Als het lukt is het mooi meegenomen, zo niet, heb ik Arnhem en Keulen nog
pi_73962767
Helaas is dat wel in de O2 Arena, hoor daar niets dan doffe ellende over... Parijs schijnt geweldig publiek te hebben, maar ik hou het denk ik bij deze 3 . Ach, hopelijk doet-ie nog een warm-up optreden in een kleinere zaal , hehe...

edit: Hier verder: Het Grote Beatles Topic - Deel 34
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')