Haha, zelfs al vóór release. Die remixes zijn niet bijzonder. De pre-67 songs zijn bijna mono, en de andere mixen klinken ook nergens naar. De geïsoleerde instrumenten daarentegen...quote:Op woensdag 30 september 2009 20:37 schreef Arn0 het volgende:
Ik wist helemaal niet dat de remixes van Beatles Rock Band al online stonden. Even beluisteren dan maar.
Dat topic zag ik ook op blz ja, maar nog niets van beluisterd. Maar voor zover ik zag, waren het maar een paar nummers die geïsoleerd waren, niet?quote:Op woensdag 30 september 2009 20:55 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Haha, zelfs al vóór release. Die remixes zijn niet bijzonder. De pre-67 songs zijn bijna mono, en de andere mixen klinken ook nergens naar. De geïsoleerde instrumenten daarentegen...
quote:Op woensdag 30 september 2009 20:55 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Haha, zelfs al vóór release. Die remixes zijn niet bijzonder. De pre-67 songs zijn bijna mono, en de andere mixen klinken ook nergens naar. De geïsoleerde instrumenten daarentegen...
quote:HUNTINGTON BEACH -- Police responded to a call that several people were arguing outside an apartment complex at 5:20 a.m. about who sold the most albums: The Beatles or Dr. Dre.
Police told them it was The Beatles, which ended the argument, according to police documents about the Saturday incident in the 17100 block of Oak Lane.
The people agreed to go back inside their apartment and be quiet, Huntington Beach police spokesman Lt. Russell Reinhart said.
"The officers are always trying to resolve disputes when they go to calls like this," Reinhart said. "For this call, at 5:20 in the morning, this is what worked."
A quick Internet search shows that The Beatles sold about a billion albums and Dr. Dre sold about 80 million.
Mijn leverancier c.q. huisdealer (de heer D. Emonoid) is eventjes ehh... 'down'...quote:
quote:Op woensdag 30 september 2009 22:45 schreef psychedelicate het volgende:
HUNTINGTON BEACH -- Police responded to a call that several people were arguing outside an apartment complex at 5:20 a.m. about who sold the most albums: The Beatles or Dr. Dre.
Police told them it was The Beatles, which ended the argument, according to police documents about the Saturday incident in the 17100 block of Oak Lane.
The people agreed to go back inside their apartment and be quiet, Huntington Beach police spokesman Lt. Russell Reinhart said.
"The officers are always trying to resolve disputes when they go to calls like this," Reinhart said. "For this call, at 5:20 in the morning, this is what worked."
A quick Internet search shows that The Beatles sold about a billion albums and Dr. Dre sold about 80 million.
Alle songs zonder bas, en alle songs zonder gitaar. (En nu steeds meer andere combinaties.) Verwacht er niet te veel van, want tot aan Sgt. Pepper werden die instrumenten vaak tegelijkertijd met andere instrumenten opgenomen, en zijn dus digitaal losgemaakt. Da's puur voor het spel gedaan, en klinkt, zeker op de eerste albums, verre van perfect.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:11 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dat topic zag ik ook op blz ja, maar nog niets van beluisterd. Maar voor zover ik zag, waren het maar een paar nummers die geïsoleerd waren, niet?
Hmm oké, wel jammer. En ik heb hier de 5.1 mix van Helter Skelter in aparte tracks, maar ik zie niets van a capella?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:11 schreef Aisumasen het volgende:
Alle songs zonder bas, en alle songs zonder gitaar. (En nu steeds meer andere combinaties.) Verwacht er niet te veel van, want tot aan Sgt. Pepper werden die instrumenten vaak tegelijkertijd met andere instrumenten opgenomen, en zijn dus digitaal losgemaakt. Da's puur voor het spel gedaan, en klinkt, zeker op de eerste albums, verre van perfect.
Toch zitten er ook heel veel juweeltjes tussen: Mijn favorieten zijn de a capella "Helter Skelter" (met ongebruikte Yoko-imitatie van Lennon in de break), "The End" zonder drums (!) en gitaar, en 'stripped' "I Want You" (ook zonder drums en gitaar). Erg mooi.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:11 schreef Aisumasen het volgende:
Toch zitten er ook heel veel juweeltjes tussen: Mijn favorieten zijn de a capella "Helter Skelter" (met ongebruikte Yoko-imitatie van Lennon in de break), "The End" zonder drums (!) en gitaar, en 'stripped' "I Want You" (ook zonder drums en gitaar). Erg mooi.
Die mash-ups, jaquote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:47 schreef webfreak het volgende:
Veel mash-ups gevonden ook.
95% is absoluut ruk, maar deze kon ik wel waarderen: Yellow Walrus
Wat lekkerquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Die mash-ups, ja. Gasten vinden een geisoleerd instrument, en ergens anders een vocaal, en die mikken ze dan maar gewoon op elkaar. Andere toonsoort, ander tempo, etc
. Er zijn er een paar die ik wel tof gedaan vind. Bijvoorbeeld ééntje waar de vocalen van "I Should Have Known Better" geplakt zijn op de orkestrale versie uit de film. Ook de "She's Leaving Home" vs. Marvin Gaye mash-up is heel nice. Jammer dat het refrein wat wringt, maar voor de rest is het verbluffend hoe mooi het aansluit:
Wel of geen remixes zal nog wel een hele tijd een discussiepunt blijven. Ik zit er zelf niet op te wachten, niet op stereo (a.k.a. 2.0) remixes en al helemaal niet op 5.1 remixes. Ik wil de Beatles ook in de best mogelijke geluidskwaliteit blijven horen, maar dan wel liefst zoals ik me die van vroeger herinner. Ik ben het met je eens dat de tracks op de Yellow Submarine Songtrack heel goed klinken, wat ook geen wonder is omdat je met een analoge mix naar stereo (of mono) zoals dat destijds moest minstens één tape-generatie van je oorspronkelijke opnamen verwijderd bent. Maar ik kan er toch niet goed aan wennen, zeker niet als ik het op mijn hoofdtelefoon beluister.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:07 schreef mandark2000 het volgende:
De remasters klinken echt super! Maar toch had ik graag gezien dat de albums ook opnieuw gemixt waren (ik weet dat dat technisch niet overal kan). Ik vind dat The Beatles op de Yellow Submarine songtrack beter klinken dan ooit. Opnieuw mixen zal natuurlijk veel reacties uitlokken (naar mijn mening onterecht aangezien The Beatles de stereo mixen destijds toch niet kon interesseren, dus daarom hoor je in het ene kanaal een drum overdub en de andere de drums), maar ze hadden ook de boel kunnen remixen en dan als bonus de originele stereo mix. Van Elvis verschijnen er om de zoveel maanden nieuwe cd's/heruitgaves...
Of zit ik nu teveel te klagen :p
Ik ben bang van wel. Als je kijkt naar de Amerikaanse Amazon:quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:32 schreef TNA het volgende:
Ziet de achterkant van de box er zo uit?
[ afbeelding ]
In dat geval is er namelijk blijkbaar een Duitse editie en annuleer ik mijn bestelling bij amazon.de
Ikzelf zou het liever gewoon in het Engels hebben dan in het Nederlandsquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:59 schreef TNA het volgende:
Dank heren. Dan maar twee tientjes meer betalen bij de Volkskrant, ik ga geen Duitse box in mijn kamer zetten, ook al staan er twee Duitstalige nummers op
Verdomd ja, misschien is er ook wel een Nederlandstalige achterkant. Even uitzoeken. Of weten jullie dat ook?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:01 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ikzelf zou het liever gewoon in het Engels hebben dan in het Nederlands
Nou ja, dat is natuurlijk zo, maar als ik zo'n 200 euro uitgeef aan een product heb ik het wel graag zo goed mogelijk. En liever alles in het Engels dan een andere taal (vooral Duits).quote:
Nu ook officieel bevestigd:quote:Op zaterdag 19 september 2009 16:54 schreef Aisumasen het volgende:
Het ziet er naar uit dat McCartney alwéér een Amerikaans concert op DVD gaat uitbrengen, met alwéér dezelfde nummers. Dit keer het concert van afgelopen zomer in Citi Field, New York. Een dubbel-DVD met extra CD. Prijs? 50 euro. Er is elk ander concert in deze tournee gefilmd met in het publiek uitgedeelde mini-cams, dus misschien zien we die beelden ook nog terug.
Er worden altijd wat nummers uit de setlist geknipt, maar dit was de setlist op die avonden:
[..]
De vetgedrukte nummers zijn nog niet eerder op een live-DVD van McCartney uitgebracht. Als je de niet-internationale releases ("Live at L'Olympia 2007" bv.) ook meerekent, blijven er misschien 2 á 3 nummers over
.
Sja... Als we het dan toch met deze setlist moeten doen, laten we dan hopen op een degelijke edit van de beelden. Wacht... "Digital footage incorporated from 75 Flipcams handed out to fans". Ah... nevermindquote:PAUL McCARTNEY
“GOOD EVENING NEW YORK CITY”
Multi-Disc CD/DVD Special Package Features Dazzling Performances of Beatles, Wings and Solo Classics From Citi Field, Formerly Shea Stadium, Historic Site of The Beatles’ Landmark 1965 Concert
US Release – 17th November
FROM HEAR MUSIC/CONCORD MUSIC GROUP
UK Release – 23rd November
Mercury Records
“It was three great nights for the band and for me personally it was very exciting to be back opening a new stadium on the site of the old Shea Stadium where we had played 44 years previously. Even more exciting because this time round you could hear us!”
Paul McCartney's historic three-night musical christening of New York's Citi Field, witnessed by 120,000-plus attendees and universally hailed as a concert experience for the ages, will be immortalized November 17 when Hear Music/Concord Music Group releases “Good Evening New York City”. This momentous musical experience will be available in two formats: a 3-disc (2 CD + 1 DVD) standard edition and a 4-disc (2 CD + 2 DVD) deluxe version featuring expanded packaging and a bonus DVD including McCartney's traffic-stopping, headline-making July 15 performance on the Ed Sullivan Theater marquee (including bonus numbers not aired on the Late Show with David Letterman broadcast). The set will also be made available in high quality vinyl. In any configuration, the 30+ songs and nearly 3 hours of music comprising “Good Evening New York City” are a must-have for attendees wishing to relive the July 17, 18 & 21 shows, those who couldn't get tickets and/or anyone interested in an audiovisual document of a living legend. “Good Evening New York City” marks McCartney’s 2nd release for Hear Music. The first was 2007’s highly acclaimed Memory Almost Full. The standard version of “Good Evening New York City” will be available at participating Starbucks company-operated locations in the U.S. and Canada and wherever music is sold.
As the inaugural musical event at Citi Field, the site of the former Shea Stadium, the July 2009 shows held special significance not only for McCartney but for generations of his fans. The shows were performed on the same hallowed ground that The Beatles, in 1965, played the 34-minute show that would set the precedent for the modern day stadium rock show--and where in 2008 McCartney joined Billy Joel for the final rock show before the original stadium's demolition. As documented on “Good Evening New York City”, "I'm Down" from the 1965 set list was revived for the Citi Field shows, albeit this time played through a PA that was not overpowered by screaming fans (though there were still several thousand who tried). Other highlights of “Good Evening New York City” include faithful takes on Beatles classics "Drive My Car," "Got To Get You Into My Life," "The Long And Winding Road," "Blackbird," "Eleanor Rigby," "Back In The USSR," "Paperback Writer," "Let It Be," "Hey Jude," "Helter Skelter" and more, plus "Something" rendered on ukulele gifted to Paul by George Harrison, and a tribute to John Lennon in the form of a medley of "A Day In The Life" and "Give Peace A Chance." Wings era chestnuts include “Band On The Run," "My Love," "Let Me Roll It" and the pyrotechnic tour de force of "Live And Let Die," while timeless McCartney solo material ranges from "Here Today" to the upbeat "Flaming Pie" and "Dance Tonight" to a pair of numbers from Electric Arguments, the 2008 album released under the alias of The Fireman.
The concert footage featured on “Good Evening New York City” standard edition features concert footage directed by Paul Becher, who has overseen live visuals for McCartney for some 200 performances and counting. The 33-song 2 hour 40 minute performances were shot in High Definition using 15 cameras and digital footage incorporated from 75 Flipcams handed out to fans over the course of the three night stand. The audio mix, in both stereo and 5.1, was handled by longtime McCartney engineer Paul Hicks, whose credits include the recent Beatles remasters, The Beatles Anthology, Let It Be... Naked, and two Grammy awards for his mixing work on the Beatles' Love album.
The deluxe edition bonus DVD will feature footage of McCartney's July 15 performance on the outdoor marquee of the Ed Sullivan Theater, previously available only as a webcast on the Late Show with David Letterman website. The marquee set, which marked McCartney's return to the site of The Beatles U.S. television debut, generated front page headlines and literally stopped traffic as word of mouth generated a crowd that packed Broadway from Columbus Circle to Times Square.
Paul McCartney's July 17-21 Citi Field stand has already been unanimously hailed by critics and audiences alike as the concert experience of a lifetime. On November 17, “Good Evening New York City” will document it for the ages.
Costume ballquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:21 schreef Aisumasen het volgende:
Paul McCartney heeft Marianne Thieme schriftelijk bedankt voor haar ondersteuning van het Meat Free Monday-project:
[ afbeelding ]
Sympathiek gebaar. Grappig dat hij Prinsjesdag verward met een "costume ball". En het zal best een tof gevoel zijn, onverwachts post ontvangen van een Beatle
.
Geniaalquote:AMSTERDAM - Ex-Beatle Paul McCartney denkt dat de Meat Free Monday-muts die Marianne Thieme droeg tijdens Prinsjesdag hoorde bij een gekostumeerd bal van de koningin.
Dit schrijft McCartney in een bedankbriefje aan Marianne Thieme (zie hieronder)
Thieme droeg de muts als statement tegen het vele vlees eten en als oproep om van maandag een vleesvrije dag te maken.
De belangrijkste parlementaire dag van het jaar, werd door McCartney echter niet helemaal begrepen...
Setlist verschilt in die zin dat "I'm Down" pas in New York werd toegevoegd, hij "All My Loving" niet meer speelde in New York en "I Saw Her Standing There" uit de Halifax-uitzending is geknipt. Snap niet waarom er niet gelijk een zomer-tournee document van is gemaakt. "It's So Easy" uit de set van Dallas, "Michelle" uit die van Washington en "Mull Of Kintyre" uit Halifax, als bonus. Gelukkig staan de Ed Sullivan-nummers er dan wel weer op. Al zijn dat ook weer...dezelfde nummersquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:34 schreef Arn0 het volgende:
Ik las het ook ja, erg vaag dat flipcams concept. En natuurlijk weer een gewone versie en een deluxe versie, het zal het nodige geld wel opleveren.
Halifax bootleg is iddSetlist is praktisch hetzelfde denk ik.
Edit: Ja, maar hij was toch onlangs naar zo'n klein label overgestapt?
Hahaquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:51 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Setlist verschilt in die zin dat "I'm Down" pas in New York werd toegevoegd, hij "All My Loving" niet meer speelde in New York en "I Saw Her Standing There" uit de Halifax-uitzending is geknipt. Snap niet waarom er niet gelijk een zomer-tournee document van is gemaakt. "It's So Easy" uit de set van Dallas, "Michelle" uit die van Washington en "Mull Of Kintyre" uit Halifax, als bonus. Gelukkig staan de Ed Sullivan-nummers er dan wel weer op. Al zijn dat ook weer...dezelfde nummers.
Het ergste is dat ik laatst een interview hoorde met Brian Ray (Ken uit Paul's band), waarin hij vertelde dat de band af en toe zelf setlist-suggesties geeft, maar dat Paul vanzelfsprekend het laatste woord heeft. Zo heeft Rusty er voor gezorgd dat Paul eindelijk "Day Tripper" live speelt, en het was Abe die "Helter Skelter" suggereerde.
Maar nu komt het: Ze hebben "Junior's Farm" en "The Back Seat Of My Car" geoefend, maar Paul vind de teksten te slecht om op het podium te zingen![]()
![]()
. Nee, dan "Dance Tonight"...
Aan de tekst van "Dance Tonight" valt bar weinig te bestuderen, dat is het 'em nu juistquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:57 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha. Om eerlijk te zijn vind ik Dance Tonight wel een tof nummer, de tekst heb ik nog niet echt bestudeerd. Ikzelf vind de setlist niet eens zo erg, maar als ik op het internet al die fans (oa jij) zie die de setlist van McCartney erg slecht vinden.. Snap ik niet dat hij niet naar zijn echte fans luistert.
Heerlijk lange postquote:
Daar snap ik dus effe geen ene reet van.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:51 schreef Aisumasen het volgende:
Maar nu komt het: Ze hebben "Junior's Farm" en "The Back Seat Of My Car" geoefend, maar Paul vind de teksten te slecht om op het podium te zingen![]()
![]()
. Nee, dan "Dance Tonight"...
quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:33 schreef Honky het volgende:
Ach zeur niet zo over die setlst. Wees blij dat hij optreedt. Het is ook nooit goed voor sommigen.
Denk dat het vooral over "Junior's Farm" ging. Ik erger mij niet al te snel aan zijn teksten, als de muziek erg goed is. Ok, misschien bij "Getting Closer"quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:24 schreef webfreak het volgende:
[..]
Daar snap ik dus effe geen ene reet van.
Als tekstschrijver heb ik Paul niet zo hoog zitten, maar zijn teksten op RAM vind ik verreweg de beste uit zijn oeuvre.
Ik kan zo 25 nummers aanwijzen die hij wél live speelt, waarvan de tekst slechter is dan Backseat.
Dacht dat ik nog best redelijk was. Ik zeg zelfs nog dat het sowieso wel genieten is, en dat niemand kan ontkennen dat de setlist op zich erg goed is. Dat veel mensen willen dat hij eens z'n mega-hits uit z'n andere band speelt, en ook eens wat dieper in z'n catalogus duikt, zegt alleen maar wat over onze waardering van zijn complete solo-repertoire.quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:33 schreef Honky het volgende:
Ach zeur niet zo over die setlst. Wees blij dat hij optreedt. Het is ook nooit goed voor sommigen.
Ja! Vind ook de akoestische versies van "Too Much Rain" en "Friends To Go" uit dat programma erg mooi.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:21 schreef TNA het volgende:
Ik vind deze versie van Lady Madonna zo mooi gedaan, met zijn lieve, breekbare stem
Ja, dit las ik in een reactie:quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:20 schreef Aisumasen het volgende:
Dat is nou waarom ik zo van Lennon hou, die hele performance is één dikke middelvinger tegen Sir Lew Grade.
Hij deed in totaal 3 nummers, waarvan "Stand By Me" niet is uitgezonden op TV, maar waar wel een geluidsopname uit het publiek van bestaat. Inderdaad werd dit helaas zijn allerlaatste publieke optreden.
Hmm, jammer dat Stand By Me niet uitgezonden is.quote:John agreed to do this as part of a deal with Sir Lew that would let the Beatles get back control of their music - which at this point was owned by one of Sir Lew's companies
Sir Lew reneged on the deal - and so John's band came out with "two faces" to show everyone what they thought of the two-faced Sir Lew
Haha pricelessquote:Op zondag 4 oktober 2009 19:10 schreef Aisumasen het volgende:
Let op de reactie van de man in het publiek nadat hij bij "Imagine" zingt: And no immigration too.![]()
Wist helemaal niet dat hij het live heeft gespeeld.quote:Op maandag 5 oktober 2009 00:05 schreef Aisumasen het volgende:
Omdat het vandaag 10 jaar geleden was dat de plaat uitkwam:
Waarom hij dit niet nu op het podium staat te spelen is een raadsel.
Als ik het goed begrijp, zijn dat alle nummers van het album op verschillende singles? Ziet er wel tof uit, maar iets waar ik veel geld aan zou geven, nah..quote:Op maandag 5 oktober 2009 00:49 schreef Aisumasen het volgende:
Ooit wil ik die singles boxset wel hebben:
[ afbeelding ]
Vind ik persoonlijk toffer dan een zoveelste Beatles set...
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:31 schreef Aisumasen het volgende:
Wel vaag dat-ie nu weer terug is bij Starbucks/Hear Music.
quote:Een woordvoerder van Paul McCartney heeft nieuwsberichten op internet over Paul McCartney rechtgezet.
Gemeld werd dat McCartney een nieuwe platendeal getekend, omdat zijn nieuwe CD/DVD van de CitiField concerten, "Good Evening New York City" in november uitkomt bij Mercury Records in Groot-Britannië.
De woordvoerder e-mailde ons: "Het is hetzelfde team dat "Memory Almost Full" uitbracht in Engeland".
"Memory Almost Full" is McCartney's vorige studioalbum. Mercury, het Engelse label dat de concert CD uitgeeft, en Hear Music, dat de CD in Amerika uitgeeft ,zijn de labels die beiden "Memory Almost Full" uitbrachten.
Laten we het hopen. Als 'ie naar Europa komt ga ik sowieso. Al moet ik ervoor naar Engeland.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:12 schreef Aisumasen het volgende:
"Sir Paul McCartney said he was working on a film on his recent New York concerts, for release later this year, and was also planning a series of gigs in Europe. “Maybe England, too,” he hinted. "
Uit de Telegraph.
Ik ookquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:14 schreef webfreak het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Als 'ie naar Europa komt ga ik sowieso. Al moet ik ervoor naar Engeland.
Wat leukquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:31 schreef satecl het volgende:
Hallo Beatles-fans,![]()
Ik zou graag jullie hulp willen. Mijn vader zou graag nog een keertje naar die Beatles-week willen in Liverpool. Maar omdat hij de laatste tijd niet zo ruim in kas zit wil ik graag een groot deel voor hem(of misschien wel alles) betalen.
Nu weet ik dus echt niet hoeveel alles gaat kosten. Voor 2 personen, want ik ga natuurlijk wel met hem mee!!Daarom vraag ik jullie of jullie weten waar je het beste vliegtickets kan kopen(Amsterdam-Liverpool). En in welk hotel je het beste zit. Ik denk dat hij 3 nachtjes wil blijven.
2 jaar geleden ben ik ook een keer met hem in Liverpool geweest. Toen zagen wel dat ze bezig waren emt het Hard Days Night Hotel. Is dat erg duur of valt dat wel mee??
Alvast bedankt!!
Via Eindhoven kan je vaak voor 20-40 euro vliegenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:09 schreef satecl het volgende:
Oke oke.. Dus 3 nachten is ¤195,-. En dat dan voor 2 personen is ¤390,-. Vind ik persoonlijke nog wel meevallen. En de vliegtickets, wat is het geodkoopst? EasyJet zeker..
Alvast bedankt voor je hulp, super!
Ik zou wel op tijd boeken... Ik gok dat dat hotel nogal populair is in die weekquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:09 schreef satecl het volgende:
Oke oke.. Dus 3 nachten is ¤195,-. En dat dan voor 2 personen is ¤390,-. Vind ik persoonlijke nog wel meevallen. En de vliegtickets, wat is het geodkoopst? EasyJet zeker..
Alvast bedankt voor je hulp, super!
Verschrikkelijke datum vind ik dat, net na de vakantie.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:42 schreef webfreak het volgende:
Je hebt wel een jaar om te sparen, want die Beatles-week was de eerste week van September.
Haha, wel grappigquote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:07 schreef Aisumasen het volgende:
Wat lief, McCartney bootlegt de finale van de modeshow van z'n dochter Stella:
Tja, en even afgezien daarvan, waarom zou iemand de huidige remasters op vinyl willen hebben? Theoretisch zouden ze nog een tikkeltje fraaier kunnen klinken dan de huidige CD versies aangezien ze voor het snijden van het vinyl de 24 bits/192 kHz masters kunnen gebruiken (CD is 'slechts' 16 bits/44,1 kHz), maar je hebt wel een serieuze high-end installatie nodig om daar ook echt de vruchten van te plukken. En alle nadelen van vinyl blijven gewoon bestaan. Ook voor verzamelaars zijn de huidige remasters op vinyl m.i. niet echt interessant. Puntgave vroege persingen zijn daarentegen voor verzamelaars een stuk interessanter en daar worden dan ook idiote prijzen voor neergeteld op sites zoals eBay.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:30 schreef Aisumasen het volgende:
Voor de mensen die zich afvroegen wanneer de remasters op vinyl uitkomen:
"Forget the rumors and message board chatter that remastered vinyl reissues are coming in January. A reliable source tells us it's not happening. We wouldn't be surprised to see these eventually, though."
Bron: Beatles Examiner
Als je vinyl meer apprecieert dan CD lijkt me een boxset als deze een mooie kans.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:40 schreef Riparius het volgende:
[..]
Tja, en even afgezien daarvan, waarom zou iemand de huidige remasters op vinyl willen hebben? Theoretisch zouden ze nog een tikkeltje fraaier kunnen klinken dan de huidige CD versies aangezien ze voor het snijden van het vinyl de 24 bits/192 kHz masters kunnen gebruiken (CD is 'slechts' 16 bits/44,1 kHz), maar je hebt wel een serieuze high-end installatie nodig om daar ook echt de vruchten van te plukken. En alle nadelen van vinyl blijven gewoon bestaan. Ook voor verzamelaars zijn de huidige remasters op vinyl m.i. niet echt interessant. Puntgave vroege persingen zijn daarentegen voor verzamelaars een stuk interessanter en daar worden dan ook idiote prijzen voor neergeteld op sites zoals eBay.
Tja, maar die appreciatie van vinyl hangt toch voor een groot deel samen met de puur analoge signaalverwerking. En die wordt teniet gedaan als je de digitale remasters op vinyl zet. Daarom geven kenners de voorkeur aan oude persingen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:41 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Als je vinyl meer apprecieert dan CD lijkt me een boxset als deze een mooie kans.
Mwah, ik kan me gerust voorstellen dat je vinyl enkel en alleen om de cover en de lp-speler meer apprecieert. En dan heb ik het niet over de kenners, maar de gewone mensquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:49 schreef Riparius het volgende:
[..]
Tja, maar die appreciatie van vinyl hangt toch voor een groot deel samen met de puur analoge signaalverwerking. En die wordt teniet gedaan als je de digitale remasters op vinyl zet. Daarom geven kenners de voorkeur aan oude persingen.
Kan je het boek aanraden? Lijkt mij wel leuk om wat over te lezen. Wat is de titel?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:49 schreef psychedelicate het volgende:
Volgens mij heb ik daar wel iets over gelezen in Brian's biografie. Zeer interessant boek, maar wat een verschrikkelijk leven heeft die arme Brian gehad.
Wouldn't It Be Nice: My Own Storyquote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:40 schreef Blinker het volgende:
[..]
Kan je het boek aanraden? Lijkt mij wel leuk om wat over te lezen. Wat is de titel?
Ik dacht al! Ik vond het nogal erg Paul McCartneyquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:42 schreef CatsInTheWell het volgende:
Haha, klopt. Bedoel natuurlijk het prachtige Julia van The White Album. Alleen luister ik de laatste tijd veel meer Rubber Soul dan TWA. Vandaar.
Zal het dan toch gaan gebeuren?quote:Paul McCartney Tour - European dates to be announced soon?
At the beginning of this week, Paul McCartney was present at the Stella McCartney Spring/Summer 2010 women's collection during Paris Fashion Week on October 5, 2009. Backstage, he was interviewed by a journalist form the Guardian and he said that some english dates are under scrutiny and may be announced soon.
Earlier in the year, some rumours said that dates in Brasil were also planned next year (most likely in April). A few days ago, some sources reported that a few dates were to be announced for the European part of the Tour.
The listings mentioned the cities of :
London
Manchester
Dublin
Amsterdam
Berlin
Paris
Of course, for now, nothing official was announced but, some papers have already spoken about the Berlin Show ( at Checkpoint Charlie ) and the Mirror even said that the Dublin concert will be held at the O2 Arena on December, 20th 2009.
Ik wacht liever op het officiële nieuws, maar moest het gebeuren, zou het wel erg vet zijnquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |