abonnement Unibet Coolblue
pi_72811221
En op precies datzelfde moment post Arn0 een artikel over de Billboard Charts!
pi_72811433
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:56 schreef Aisumasen het volgende:
En op precies datzelfde moment post Arn0 een artikel over de Billboard Charts!
Haha, goede timing Charts zijn idd goed Ben benieuwd hoe de charts waren geweest als het maandag gereleased was, zou het veel veranderen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72811446
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:55 schreef Aisumasen het volgende:
Toch nog 3418 exemplaren van "1" verkocht in Engeland vorige week. Arme mensen ! Zelfs meer dan de losse "Beatles For Sale" en "Yellow Submarine"...

In Engeland zijn er 3305 exemplaren van de mono boxset verkocht, en 7671 van de stereo boxset.
Dat klinkt als heel weinig. Je gaat je haast exclusief voelen.
Hoeveel zullen er dan in Nederland zijn verkocht? Nog minder?
pi_72811663
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:01 schreef webfreak het volgende:

[..]

Dat klinkt als heel weinig. Je gaat je haast exclusief voelen.
Hoeveel zullen er dan in Nederland zijn verkocht? Nog minder?
Ze staan iig op #41 in de Nederlandse album charts maar exacte cijfers vind ik helaas niet terug.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72811829
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:01 schreef webfreak het volgende:

[..]

Dat klinkt als heel weinig. Je gaat je haast exclusief voelen.
Hoeveel zullen er dan in Nederland zijn verkocht? Nog minder?
Nog vééééél minder . Vandaar ook de geringe distributie in Nederland van de boxsets. Het is toch 200/250/300 euro wat je moet neerleggen voor muziek die 9 van de 10 kopers waarschijnlijk allang in bezit heeft. Denk ook dat veel mensen die geïnteresseerd zijn in zo'n dure boxset, 'em hebben besteld in het buitenland om goedkoper uit te zijn.
pi_72811926
Ook vreemd dat Gijsbert Kramer de monobox 'uitverkocht' waande, een week geleden.
Ik ben er de afgelopen week wel 20 tegengekomen. Wel allemaal voor 300 piek, maar toch.
pi_72812246
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:55 schreef Aisumasen het volgende:
In Engeland zijn er 3305 exemplaren van de mono boxset verkocht, en 7671 van de stereo boxset. geweest.
Frappant dat het in Japan beter verkocht wordt, met respectievelijk 35262 verkochte exemplaren voor de stereo boxset en 20769 voor de mono boxset.

Goed, er wonen meer dan dubbel zoveel mensen, maar dan nog is het verschil groot. Of zie ik iets over het hoofd?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72812568
Voor de mensen die The Beatles: Rock Band hebben:
quote:
Unlock Bonus Photos
Enter quickly at the "The Beatles Rock Band" title screen (Press START button is at the bottom of the screen).

Blue, Yellow, Orange, Orange, Orange, Blue, Blue, Blue, Yellow, Orange
Mooie foto's, oude screenshots en concept art.
pi_72812584
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:28 schreef psychedelicate het volgende:
Voor de mensen die The Beatles: Rock Band hebben:
[..]

Mooie foto's, oude screenshots en concept art.
Mwah, ik verdien de foto's liever op een eerlijke manier
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72812932
Weet iemand waar je losse remastered cd's het goedkoopst kan krijgen (in de EU)? Is cdwow nog steeds het goedkoopste of zijn er ondertussen al andere goedkope adressen bekend? Ik ken iemand die een paar cd's wil en niet de hele box.
pi_72813033
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:36 schreef hello_goodbye het volgende:
Weet iemand waar je losse remastered cd's het goedkoopst kan krijgen (in de EU)? Is cdwow nog steeds het goedkoopste of zijn er ondertussen al andere goedkope adressen bekend? Ik ken iemand die een paar cd's wil en niet de hele box.
Volgens mij is cdwow idd de goedkoopste. Check ff of de Engelse of de NL'se het goedkoopste is: cdwow.com of cdwow.nl dus.

Play lijkt me duurder: http://www.play.com/HOME/HOME/6-/Search.html?searchstring=beatles&searchtype=cdartisttitle&searchsource=1&searchfilters=s%7bbeatles%7d%2bc%7b415%7d%2b
pi_72815138
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:29 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Mwah, ik verdien de foto's liever op een eerlijke manier
Het zijn bonusfoto's die je alleen met de code kan krijgen. Die andere 104 foto's heb ik zelf al wel vrijgespeeld.
pi_72815215
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:30 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Het zijn bonusfoto's die je alleen met de code kan krijgen. Die andere 104 foto's heb ik zelf al wel vrijgespeeld.
Ah zo, als je de cheat invoert krijg je gewoon die bonusfoto's en niet alles? Hmm, eens doen dan
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72815904
Hmm Good Night is wel een erg mooi nummer. Ringo verrast.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72820128
Good Night is een nummer die ik vrijwel altijd skip. Helaas is de demo van Lennon niet bewaard gebleven, die leek mij pas prachtig.
pi_72820272
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:28 schreef psychedelicate het volgende:
Good Night is een nummer die ik vrijwel altijd skip. Helaas is de demo van Lennon niet bewaard gebleven, die leek mij pas prachtig.
Doet me er aan denken: Ik vind het een doodzonde dat Junk niet op het witte album beland is. De demo(s) klinken nog zo mooi
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72820347
Maar hij staat gewoon op "McCartney I", het eerste solo-album van Paul uit 1970 . Luister "Junk" zelf eigenlijk nooit... Dat de guide vocal van Lennon op "Good Night" overspoelt is, is inderdaad pas écht zonde.
pi_72820601
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:28 schreef psychedelicate het volgende:
Good Night is een nummer die ik vrijwel altijd skip. Helaas is de demo van Lennon niet bewaard gebleven, die leek mij pas prachtig.
Waar skip je dan heen? Weer terug naar Birthday?
pi_72820723
Junk is inderdaad een te gek nummer. Past heel goed op zijn eerste soloplaat vind ik.
Sowieso heb McCartney I altijd als een soort mini-white album gezien. Qua opnames en arrangement is het net zo basic, net zo eenvoudig. Het heeft ook zo'n sfeer van pretenties laten varen, en gewoon van alles uitproberen.
pi_72821092
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:32 schreef Aisumasen het volgende:
Maar hij staat gewoon op "McCartney I", het eerste solo-album van Paul uit 1970 .
Ik weet het, maar ik zou het toch liever op het witte album hebben gezien, een volledige Beatles-versie (in de demo deed enkel Harrison mee, toch?) zou wel tof zijn geweest.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72821189
Nou, het is wat webfreak zegt, waarschijnlijk had-ie op The White Album hetzelfde geklonken als op z'n eerste solo-plaat. McCartney akoestisch, met McCartney op de overdubs .
  Redactie Frontpage woensdag 16 september 2009 @ 22:00:20 #122
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72821555
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:40 schreef webfreak het volgende:
Junk is inderdaad een te gek nummer. Past heel goed op zijn eerste soloplaat vind ik.
Sowieso heb McCartney I altijd als een soort mini-white album gezien. Qua opnames en arrangement is het net zo basic, net zo eenvoudig. Het heeft ook zo'n sfeer van pretenties laten varen, en gewoon van alles uitproberen.
Met een hoop draken ertussen helaas. Ik vind het vaak gelul als de artiest opeens 'puur' wil klinken. Vaak is het een excuus voor productionele onkunde en dat kunnen we Macca wel verwijten toen. Het klinkt vaak rommelig en ronduit slecht. Maar Junk vind ik dan wel een enorme uitschieter! Prachtig lied. Als-ie een plaat had gemaakt met alleen gitaar en piano..dan was het misschien een klassieker geworden. Nu is het gewoon veel onkunde met hier en daar een pareltje.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72821657
Grappig hoe smaken kunnen verschillen, ik vind "Junk" juist sááááái . En vind "Oo You", "Momma Miss America" en "Kreen-Akrore" juist echte bangers. Geef mij maar rock 'n' roll .
  Redactie Frontpage woensdag 16 september 2009 @ 22:03:52 #124
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72821704
Junk is een stil leven in muziek
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72821862
Over verschillende smaken gesproken : Heb je de nieuwe Yoko Ono al beluisterd? Ben niet de enige die 'em zwaar waardeert, zelfs de Engelse pers is lovend!
  Redactie Frontpage woensdag 16 september 2009 @ 22:11:36 #126
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72822049
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:07 schreef Aisumasen het volgende:
Over verschillende smaken gesproken : Heb je de nieuwe Yoko Ono al beluisterd? Ben niet de enige die 'em zwaar waardeert, zelfs de Engelse pers is lovend!
Nog niet binnen! Maar ik blijf hopen
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72822192
Ik vond vroeger nooit zo veel van McCartney I, maar nu waardeer ik het des te meer.
Compositiegewijs is niets bijzonders, maar dat hoeft ook niet altijd. Zie het als een nietszeggend tussendoortje, of beluister het zoals je een doos met demo's zou beluisteren. Vanuit dat perspectief kun je het misschien meer waarderen (works for me. Zelfde werkte voor Let It Be). Ik zet 'm regelmatig op tijdens het koken.

... en je moet even door Linda's gekweel heen luisteren, maar hey... Dat geldt voor zoveel Macca-albums
  woensdag 16 september 2009 @ 22:14:34 #128
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72822195
Ik vind Junk persoonlijk een geweldig nummer.
pi_72822518
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:11 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Nog niet binnen! Maar ik blijf hopen
Oh, zie nu dat-ie pas eind deze maand uitkomt .
pi_72824896
Trouwens, ik weet niet of het al eerder besproken is, maar die aaaaahhhh in A day in the life (je weet vast wel wat ik bedoel): Ik was er heilig van overtuigd dat het John was, maar deze site zegt Paul;
http://www.geocities.com/the_end_gb/dmforum/day.html
Maar ook met de audiofragmenten die daar staan, blijf ik John horen. Ligt het aan mij, of niet?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72825055
Hahaha, je bent de eerste in dit topic die het opmerkt !
pi_72825116
En dat is minder flauw bedoeld dan het overkwam, maar 'we' hebben er een paar jaar terug nog net geen 3 topics aan gewijd . En het is inderdaad Paul McCartney, in het hele tussenstuk, en niemand anders...
pi_72825174
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:15 schreef Aisumasen het volgende:
En dat is minder flauw bedoeld dan het overkwam, maar 'we' hebben er een paar jaar terug bijna 3 topics aan gewijd . En het is inderdaad Paul McCartney, in het hele tussenstuk, en niemand anders...
Ah zo, eens opzoeken dan. Was toen nog niet actief namelijk en heb nog niet alle topics teruggelezen En McCartney, weet je dat zeker?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 16 september 2009 @ 23:18:46 #134
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72825230
Wow, dat wist ik ook totaal niet. Ik was er ook heilig van overtuigd dat het Lennon was
Ik ga het gelijk even bestuderen.
pi_72825301
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:17 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ah zo, eens opzoeken dan. Was toen nog niet actief namelijk en heb nog niet alle topics teruggelezen En McCartney, weet je dat zeker?


Haha, geeft ook niet, maar het is grappig omdat ik er toen bijna een betoog van had gemaakt . En ja, ik ben 100% zeker. En de multi-tracks geven het definitieve bewijs, in hoeverre dat er nog niet was... Het is Paul, die een hele goede imitatie van John doet.

Nu is mijn vraag aan jullie: Wie doet de 2de stem op "Come Together" ?
pi_72825392
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:20 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, geeft ook niet, maar het is grappig omdat ik er toen bijna een betoog van had gemaakt . En ja, ik ben 100% zeker. En de multi-tracks geven het definitieve bewijs, in hoeverre dat er nog niet was...
Maar bijvoorbeeld die link die ik eerder gaf, weet niet of dat onder multi-tracks valt, daar hoor ik duidelijk John. Tenminste, dat denk ik te horen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72825745
quote:
Ah, dat stond er daarnet nog niet. Maar sorry, ik blijf John horen

PS: Waar komt die multi-track vandaan?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72825885
Van een verzamelaar die de multi-tracks van 4 tracks van Sgt. Pepper in zijn bezit heeft weten te krijgen. Maar hoe hij daar ooit aan is gekomen weet niemand. Wel weet ik dat het allemaal klinkt alsof het van een 8ste generatie tape is overgenomen .
pi_72825963
Nee, ik hoor op die vocaltrack toch wel heel duidelijk Paul. No doubt about it.
En ja, op de plaat hoor je 't ook wel, als je het weet en er goed naar luistert.
  Redactie Frontpage woensdag 16 september 2009 @ 23:45:03 #140
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72826277
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:20 schreef Aisumasen het volgende:

[..]



Haha, geeft ook niet, maar het is grappig omdat ik er toen bijna een betoog van had gemaakt . En ja, ik ben 100% zeker. En de multi-tracks geven het definitieve bewijs, in hoeverre dat er nog niet was... Het is Paul, die een hele goede imitatie van John doet.

Nu is mijn vraag aan jullie: Wie doet de 2de stem op "Come Together" ?
Nu dan toch Hank Marvin?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72826488
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:20 schreef Aisumasen het volgende:

Nu is mijn vraag aan jullie: Wie doet de 2de stem op "Come Together" ?
Niet gewoon Lennon zelf?
pi_72827019
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:49 schreef webfreak het volgende:

[..]

Niet gewoon Lennon zelf?
Volgens Geoff Emerick wel, ja.
quote:
"Don't worry," John says to Paul, "I'll do the [vocal] overdubs on ['Come Together']." Although Paul composed the electric piano part, John looked over his shoulder to learn it so he could perform it himself on the recording. Additionally, while Mark Lewisohn's books, Recording Sessions and Chronicle, refer to vocal overdubs, neither cites McCartney as the vocalist. Despite this, John's harmony vocals on this track sound eerily like Paul's on The Ballad of John and Yoko -- so much so that for decades it's been widely assumed (as in Alan W. Pollack's analysis linked below) to be Paul on backing vocals.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72827464
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:07 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Volgens Geoff Emerick wel, ja.
[..]


Ja, lijkt me ook wel. In de lage stukken klinkt het misschien een beetje ala Paul, maar bij de hoge uithalen (van de harmonyvocal dus) hoor je duidelijk dat scherpe Lennon-toontje.
pi_72828556
En dit is dus precies wat ik daarmee wilde zeggen . McCartney zei, in 1971 in de rechtzaal om aan te tonen hoe slecht zijn verhouding met Lennon in die tijd was, dat hij de harmonie had willen zingen, maar dat hij zelfs dat niet meer durfde te vragen. Geoff Emerick verteld ook dat Lennon zelf z'n eigen harmonie doet.

Maar, laat nu je oren eens het werk doen: http://www.mediafire.com/?y3hjlumhome
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2009 @ 08:12:26 #145
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72829532
Haha! Zozo, dat is een lennon die verdacht goed Paul McCartney kan nadoen

Paul dus. No doubt.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72831360
Ja, op die vocaltrack is het natuurlijk overduidelijk Paul.

Gee, hoor nu wel pas dat 'ie niet echt goed zingt. Die laatste noot pakt 'ie steeds niet. Op de plaat valt dat helemaal niet op.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2009 @ 18:15:26 #147
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72847145
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:52 schreef webfreak het volgende:
Ja, op die vocaltrack is het natuurlijk overduidelijk Paul.

Gee, hoor nu wel pas dat 'ie niet echt goed zingt. Die laatste noot pakt 'ie steeds niet. Op de plaat valt dat helemaal niet op.
Klopt. Omdat-ie het wel degelijk goed zingt Het pas perfect in elkaar.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 17 september 2009 @ 21:17:51 #148
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72854662
Vandaag de stereobox besteld op Amazon.de, blijkbaar hadden ze tijdelijk weer wat voorraad. Voor 180 euro en gratis verzending toch een mooie deal
pi_72856831
Na lang meelezen heb ik toch besloten om een account op Fok te nemen. Het Beatles-topic leek mij het meest geschikt voor de eerste post, want ik lees hier nu al een tijdje mee. Beatlesmania is bij mij begonnen toen ik de eerste beelden van de Rockband-game zag op de E3-beurs in mei dit jaar en sindsdien heb ik mij wat in de Beatles proberen te verdiepen. Afgelopen zomer alle albums beluistert, plus de Anthology-serie gekeken en beluistert. Ik heb nu de Rockband-game gekocht, het Love-album en de stereo boxset staat in de planning.

Vreemd hoe het kan gaan: Qua muziek keek ik vroeger nooit verder keek dan mijn geboortejaar (was voornamelijk bezig met bands van nu als Killers, Kaiser Chiefs, Arctic Monkeys) en dan opeens ontdek ik hoe enorm de muziek van de sixties dat niveau overstijgt.

Inhoudelijk: Favoriete nummers zijn A Day in The Life, I Am The Walrus en For No One. Favo albums: Please Please Me, Sgt. pepper en Abbey Road. En alhoewel geen album vind ik Past Masters 2 ook geweldig. Minst favoriet: Let It Be.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_72857205
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:04 schreef nomar83 het volgende:
Qua muziek keek ik vroeger nooit verder keek dan mijn geboortejaar (was voornamelijk bezig met bands van nu als Killers, Kaiser Chiefs, Arctic Monkeys)
Je bent geboren in 2005?
  donderdag 17 september 2009 @ 22:16:55 #151
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72857270
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:15 schreef webfreak het volgende:

[..]

Je bent geboren in 2005?
Ik waardeer je taalpurisme, maar aangezien hij de Beatles nog niet had ontdekt houdt de zin alleen in dat zijn geboortejaar ergens na 1970 ligt.
pi_72857342
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:16 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik waardeer je taalpurisme, maar aangezien hij de Beatles nog niet had ontdekt houdt de zin alleen in dat zijn geboortejaar ergens na 1970 ligt.
Ik gok '83.

Maar ach, wat boeit het ook. Op de Beatles staat geen leeftijd
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:21:48 #153
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72857493
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:18 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik gok '83.

Maar ach, wat boeit het ook. Op de Beatles staat geen leeftijd
Zo is dat En verder,
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:04 schreef nomar83 het volgende:
Inhoudelijk: Favoriete nummers zijn A Day in The Life, I Am The Walrus en For No One. Favo albums: Please Please Me, Sgt. pepper en Abbey Road. En alhoewel geen album vind ik Past Masters 2 ook geweldig. Minst favoriet: Let It Be.
Je lijstje favoriete nummers komt aardig overeen met de favoriete nummers die uit de tournamenten hier naar voren komen. Grappig dat Please Please Me bij je favoriete albums hoort

en je minst favoriete nummer zou reden zijn voor een ban, maar vooruit
pi_72857564
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:21 schreef TNA het volgende:

en je minst favoriete nummer zou reden zijn voor een ban, maar vooruit
Of is het zijn minst favoriete album? Dat zou logischer zijn (niet dat ik het er mee eens zou zijn).
pi_72858405
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:15 schreef webfreak het volgende:

[..]

Je bent geboren in 2005?
Het was maar een opsomming van bands die ik 'de laatste jaren' interessant vond. Mijn bouwjaar is 1983. Waarom ik in die 26 jaar nooit echt met The Beatles in aanraking ben gekomen moet je mij niet vragen, fout in de opvoeding zullen we maar zeggen.
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:21 schreef TNA het volgende:

Je lijstje favoriete nummers komt aardig overeen met de favoriete nummers die uit de tournamenten hier naar voren komen. Grappig dat Please Please Me bij je favoriete albums hoort

en je minst favoriete nummer zou reden zijn voor een ban, maar vooruit
Ik kan het wel toelichten: We weten allemaal hoe de situatie was met de band ten tijden van Let It Be, ik vind dat dat ook aardig te merken is aan het album. De nummers zijn geweldig, maar als geheel voelt het toch niet zo aan als een geslaagd project. Van Please Please Me kan ik dan juist wel enorm genieten door het jonge enthousiasme dat er vanaf spat.

Overigens wil ik daar mee o.a. Rubber Soul, Revolver, Magic Mystery Tour en the White Album niets te kort doen, maar zoals al zo vaak gezegd is kiezen tussen Beatles-albums eigenlijk ondoenlijk.

Edit: Ik had het dus over minst favoriete album, niet minst favoriete nummer. Ik denk dat ik daarvoor moet gaan voor Revolution 9.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_72859877
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:12 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Haha! Zozo, dat is een lennon die verdacht goed Paul McCartney kan nadoen

Paul dus. No doubt.
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:52 schreef webfreak het volgende:
Ja, op die vocaltrack is het natuurlijk overduidelijk Paul.

Gee, hoor nu wel pas dat 'ie niet echt goed zingt. Die laatste noot pakt 'ie steeds niet. Op de plaat valt dat helemaal niet op.
Dank u voor het bevestigen .

Wat ik met dat voorbeeld wilde zeggen: Al wijzen alle sessie-notes, verklaringen van techinci en zelfs interviews met de componisten en muzikanten op iets anders, soms hebben ze het alsnog allemaal fout .

Nu moet ik zeggen dat dit voorbeeld een hele lastige was, ook de reden dat ik die test deed natuurlijk. Ik heb het zelf nooit zeker geweten, maar had de theorie bedacht dat het wel John moest zijn, omdat ik geen enkele Paul/John-harmonie kan bedenken die los is ingezongen. Van "Ticket To Ride" tot aan "Hey Bulldog", altijd zongen ze samen in één microfoon. Totdat ik deze isolatie hoorde... In ieder geval één uitzondering dus .
pi_72860865
quote:
Edit: Ik had het dus over minst favoriete album, niet minst favoriete nummer. Ik denk dat ik daarvoor moet gaan voor Revolution 9.
Neen!
  donderdag 17 september 2009 @ 23:23:22 #158
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72860977
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:38 schreef nomar83 het volgende:
Ik kan het wel toelichten: We weten allemaal hoe de situatie was met de band ten tijden van Let It Be, ik vind dat dat ook aardig te merken is aan het album. De nummers zijn geweldig, maar als geheel voelt het toch niet zo aan als een geslaagd project. Van Please Please Me kan ik dan juist wel enorm genieten door het jonge enthousiasme dat er vanaf spat.
Daar kan ik me wel in vinden, maar de kwaliteit van de afzonderlijke nummers vind ik toch véél hoger dan op Please Please Me.
quote:
Overigens wil ik daar mee o.a. Rubber Soul, Revolver, Magic Mystery Tour en the White Album niets te kort doen, maar zoals al zo vaak gezegd is kiezen tussen Beatles-albums eigenlijk ondoenlijk.

Edit: Ik had het dus over minst favoriete album, niet minst favoriete nummer. Ik denk dat ik daarvoor moet gaan voor Revolution 9.
Dat ben ik wel met je eens idd
pi_72862411
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:21 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Neen!
Hmmm, kan ik me ook wel in vinden.
Ik denk dat ik Revolution 9 ongeveer vijf keer in zijn totaliteit heb beluisterd. Slechts vijf keer heb ik het kunnen verduren, van de honderden keren dat The White Album hier heeft opgestaan.
Zoiets kan ik over vrijwel geen enkel ander Beatlesnummer zeggen, dus ik denk dat dat wat zegt over mijn animositeit jegens het nummer.

Let It Be kan ik wel waarderen als geheel. Al kan "Across The Universe" mij het allerminst bekoren, dat nummer hoort daar niet. Maar het album opzich... Ik luister het véél vaker dan bijvoorbeeld Sgt. Pepper, dat natuurlijk indrukwekkender is qua songwriting en productie, maar m.i. verpest wordt door Mr. Kite, When I'm Sixty-Four, Good Morning en vooral Lucy In The Sky With Diamonds.
  vrijdag 18 september 2009 @ 00:23:40 #160
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72863024
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:00 schreef webfreak het volgende:
Al kan "Across The Universe" mij het allerminst bekoren, dat nummer hoort daar niet.


Uit 1967 als het goed is, opnames voor MMT en op dat album had het voor mij ook beter gepast.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72866550
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:23 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Uit 1967 als het goed is, opnames voor MMT en op dat album had het voor mij ook beter gepast.
4 februari 1968.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:26:23 #162
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72866640
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:22 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

4 februari 1968.
Ah, dacht 1967 omdat het op de MMT (Magical Mystery Year) bootleg van Purple Chick stond
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:14:52 #163
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_72870764
Leuk mailtje (dus niet ) ontvangen van CD Wow:
quote:
Due to overwhelming worldwide demand for the Beatles Box Sets we are waiting for our stock to arrive. We are expecting stock to arrive at the end of October and will keep you informed with any updates. We apologise for any inconvenience caused.
Pas eind oktober
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:20:13 #164
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_72870888
Ik heb echt niets met bandshirts en ben verder ook niet echt een Beatlesgeek, maar kwam deze een tijdje geleden tegen en Revolver-gek als ik ben, móest ik 'm toch halen (heb ik tóch nog een Apple-product ).

Ben, sinds die remasters, echt verzot geworden op Abbey Road trouwens. Vooral het tweede deel is eigenlijk gewoon héél erg goed.
pi_72871054
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:14 schreef ikbenik het volgende:
Leuk mailtje (dus niet ) ontvangen van CD Wow:
[..]

Pas eind oktober
Al dat gedonder voor 20 euro verschil...
Koop 'm gewoon lekker in de winkel voor 200 euro.
pi_72871276
Ben door Rock Band the Beatles the Beatles aan het ontdekken en wat een mooie muziek!
pi_72874140
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:14 schreef ikbenik het volgende:
Leuk mailtje (dus niet ) ontvangen van CD Wow:
[..]

Pas eind oktober
Ai, als ;ie dan pas verzonden wordt, mag je alsnog blij zijn als je 'm in november krijgt. Cdwow is niet altijd even snel... Dat wordt dus een leuk Sinterklaaskado.
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:35 schreef kreuk050 het volgende:
Ben door Rock Band the Beatles the Beatles aan het ontdekken en wat een mooie muziek!
Kijk, da's nou grappig. Ik hoor her en der mensen zeggen dat de jeugd van tegenwoordig (eh... ben jij jeugd...?) niet geinteresseerd is in The Beatles. Maar het kan dus heel goed andersom werken: dat ze fan worden door het spel!

Nu even heel wat anders (en misschien iets waarmee ik diverse mensen voor het hoofd stoot) maar na het beluisteren van de remasters ben ik weer meer dan ooit van mening dat... George Harrison in ieder geval tot zo ongeveer 1967/68 een nogal eh... middelmatige sologitarist was... Daarna gaat het wel, al is het alsnog nooit echt super tot aan Abbey Road en z'n solo werk. Maar als ik nu die oude eerste albums beluister en z'n solo's (vooral z'n solo's) er in stereo zo uitspringen, dan kan ik niets anders denken dan 'Wat een gehak...' Hij zit heel vaak compleet naast het ritme (foute timing), de solo's zijn hakkerig en onsamenhangend, alsof 'ie om de haverklap blijft steken en zich vergist en niet meer weet waar 'ie heen moet, soms is het niet meer dan wat akkoorden i.p.v. een melodische solo... al met al denk ik vaak van 'Zou Paul McCartney zich hieraan niet doodgeergerd hebben...?' De chronologisch gezien EERSTE solo op een Beatles plaat die me wat doet is die van Taxman. Ik weet nog dat ik vroeger dacht van 'Kijk, dat begint er op te lijken'. Maar goed, ondertussen weet ik dat die solo natuurlijk... van McCartney is...!!!

Sta ik alleen in m'n overtuiging? (Nou, dat niet, want ik weet sinds het lezen van het boek Here, there and everywhere dat Geoff Emerick zo ongeveer hetzelfde denkt.) Wat vinden jullie?
  vrijdag 18 september 2009 @ 14:41:48 #168
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72875335
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:20 schreef CatsInTheWell het volgende:
Ik heb echt niets met bandshirts en ben verder ook niet echt een Beatlesgeek, maar kwam deze een tijdje geleden tegen en Revolver-gek als ik ben, móest ik 'm toch halen (heb ik tóch nog een Apple-product ).

Ben, sinds die remasters, echt verzot geworden op Abbey Road trouwens. Vooral het tweede deel is eigenlijk gewoon héél erg goed.
Sterker nog, ik heb dat t-shirt
Had m'n vriendin voor me gehaald in de Kalverstraat, Amsterdam.
pi_72875826
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:08 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Sta ik alleen in m'n overtuiging? (Nou, dat niet, want ik weet sinds het lezen van het boek Here, there and everywhere dat Geoff Emerick zo ongeveer hetzelfde denkt.) Wat vinden jullie?
Voordat ik je laatste alinea las dacht ik al: "Lijkt flink op wat Geoff Emerick beweert" !

Ik geef toe dat veel van de Harrison-solo's op de eerste paar studio-albums af en toe redelijk slordig zijn. Maar zeker Paul was toen ook niet 'virtuoos', zoals Emerick ons graag wil doen geloven. Ook hij maakt af en toe op plaat een missertje, en dan vaker in de zang ("Hold Me Tight", "If I Fell", zelfs "Paperback Writer"). (En persoonlijk ben ik zelfs van mening dat Paul pas in de jaren '70 op z'n piek was, dus pak de rotte tomaten maar alvast ).

George heeft veel technisch goede riffs gespeeld, zelfs in de begin-jaren. Op de BBC-sessies, maar ook live en in de studio, zijn daar genoeg voorbeelden van. En hij maakte elke opname progressie. Maar hij was ook vanaf het begin innovatief, als je bijvoorbeeld luistert naar z'n solo op "And I Love Her" uit 1964. Als je dat vergelijkt met andere grote solo-gitaristen uit die tijd (bv. Dave Davies of Keith Richards), steekt George daar op beide vlakken echt bovenuit. En Paul was zeker niet veel beter in die tijd, want wie doet die weinig innovatieve lead gitaar op bijvoorbeeld "The Night Before" en vooral dat slordige getokkel op "Another Girl"?
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:43:23 #170
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_72879276
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:26 schreef webfreak het volgende:

[..]

Al dat gedonder voor 20 euro verschil...
Koop 'm gewoon lekker in de winkel voor 200 euro.
Als het 20 euro was, had ik die box allang in de winkel gekocht. Alleen is het prijsverschil 96 euro tov bijvoorbeeld de FRS (CD Wow = 204 euro, FRS = 300 euro). En een prijsverschil van ruim 45% vind ik toch wel iets teveel.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:46:01 #171
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72879362
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:43 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Als het 20 euro was, had ik die box allang in de winkel gekocht. Alleen is het prijsverschil 96 euro tov bijvoorbeeld de FRS (CD Wow = 204 euro, FRS = 300 euro). En een prijsverschil van ruim 45% vind ik toch wel iets teveel.
Bij de Plato kost het 'maar' 230 euro, een verschil van minder dan 30 euro.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72879542
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:46 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Bij de Plato kost het 'maar' 230 euro, een verschil van minder dan 30 euro.
En bij Amazon.de kost 'ie 179 euro incl. verzendkosten en heb je 'm ook nog eens sneller dan via cdwow...
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:01:04 #173
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_72879863
Dat zijn de stereo boxen, ik heb het over de mono box. Bij Amazon.de is die er helemaal niet meer (staat ook geen prijs meer bij) en bij Plato 275 euro...
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_72879866
Is er al wat bekend of de Remasters ook op 't gouwe ouwe vinyl uitkomen?
pi_72880129
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het vinyl eind dit jaar of begin volgend jaar in de planning zat. Als ik een bron heb, zal ik het laten weten.
pi_72880268
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:08 schreef hello_goodbye het volgende:

Kijk, da's nou grappig. Ik hoor her en der mensen zeggen dat de jeugd van tegenwoordig (eh... ben jij jeugd...?) niet geinteresseerd is in The Beatles. Maar het kan dus heel goed andersom werken: dat ze fan worden door het spel!
Ik ben ook fan geworden door het spel. Ik denk alleen dat het niet altijd zo zeer ligt aan geen interesse bij de jeugd, maar door het niet in aanraking kunnen komen met het fenomeen. Als je ouders het niet draaien, je vrienden niet, je geen radiozenders beluistert waar wel eens een Beatles-plaat wordt gedraait en niet uitgaat in kroegen of op festivals waar de muziek gespeelt wordt, dan is het lastig om in aanraking te kunnen komen met de muziek. Ik denk dat dat voor meer muziek van vroeger, maar ook voor films geldt. Als niemand in je omgeving zich er mee bezig houdt of interesse in toont is het lastig om er zelf mee in aanraking te komen. Voor mij was het het introfilmpje van het spel op de E3-beurs afgelopen mei waardoor ineens de knop om ging.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:22:19 #177
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72880474
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:51 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

En bij Amazon.de kost 'ie 179 euro incl. verzendkosten en heb je 'm ook nog eens sneller dan via cdwow...
Zo is dat. Donderdag besteld, maandag is 'ie al binnen
pi_72880567
Heel leuk om te lezen! Ik merk het ook bij leeftijdsgenoten. Ik heb veel kennissen/vrienden die wel geïnteresseerd zijn in muziek/concerten, maar nooit iets met The Beatles hadden. Dat is echt veranderd sinds afgelopen weken. Ik hoor veel reacties in de richting: "Wow, die gitaar achterstevoren, was dat écht in 1966???", en iemand anders vroeg zich af of "die drums en vette effecten" waren toegevoegd op de remasters . Hij had het over "Tomorrow Never Knows". Dan heb ik het echt over mensen die waarschijnlijk zelfs de grootste hits niets zeiden. Treurig, maar beter laat dan nooit...

Zoals ik al eerder zei: Dhani Harrison had met het idee van Rock Band goud in handen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:29:11 #179
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72880682
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:25 schreef Aisumasen het volgende:
Heel leuk om te lezen! Ik merk het ook bij leeftijdsgenoten. Ik heb veel kennissen/vrienden die wel geïnteresseerd zijn in muziek/concerten, maar nooit iets met The Beatles hadden. Dat is echt veranderd sinds afgelopen weken. Ik hoor veel reacties in de richting: "Wow, die gitaar achterstevoren, was dat écht in 1966???", en iemand anders vroeg zich af of "die drums en vette effecten" waren toegevoegd op de remasters . Hij had het over "Tomorrow Never Knows". Dan heb ik het echt over mensen die waarschijnlijk zelfs de grootste hits niets zeiden. Treurig, maar beter laat dan nooit...

Zoals ik al eerder zei: Dhani Harrison had met het idee van Rock Band goud in handen.
Met die Across the Universe film van 2 jaar geleden kwamen er toch ook wel een aantal jonge (vrouwelijke) fans bij, niet?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72880848
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:01 schreef ikbenik het volgende:
Dat zijn de stereo boxen, ik heb het over de mono box. Bij Amazon.de is die er helemaal niet meer (staat ook geen prijs meer bij) en bij Plato 275 euro...
Ooooo, okay, duidelijk: nee, dan heb je inderdaad op zich wel een hele mooie deal...!
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:58:37 #181
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_72881574
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:34 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ooooo, okay, duidelijk: nee, dan heb je inderdaad op zich wel een hele mooie deal...!
Ik hoop het, want als die box uiteindelijk toch niet meer op voorraad komt, dan is er waarschijnlijk geen tweede kans (of die mono box moet nog op vinyl uitkomen, wil ik ook wel ). Intussen doe ik het wel met wat ik heb gedownload, al is dat nog geen echte vervanger voor die box.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_72885263
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:43 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Als het 20 euro was, had ik die box allang in de winkel gekocht. Alleen is het prijsverschil 96 euro tov bijvoorbeeld de FRS (CD Wow = 204 euro, FRS = 300 euro). En een prijsverschil van ruim 45% vind ik toch wel iets teveel.
FRS Dat is ook geen winkel.
Maar het gaat om de monobox begrijp ik... Dan is het inderdaad geen 20 euro verschil, maar 40. (ja, bij de Velvet, en waarschijnlijk nog wel meer platenzaken die niet FRS heten, kost 'ie 245)
pi_72893734
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:01 schreef ikbenik het volgende:
Dat zijn de stereo boxen, ik heb het over de mono box. Bij Amazon.de is die er helemaal niet meer (staat ook geen prijs meer bij) en bij Plato 275 euro...
Ik zie anders nog aanbieders genoeg bij amazon.de (niet amazon.de zelf dus) die beweren de mono box nog op voorraad te hebben. En bij amazon.fr is ie nog gewoon en stock.
pi_72897192
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:21 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Frappant dat het in Japan beter verkocht wordt, met respectievelijk 35262 verkochte exemplaren voor de stereo boxset en 20769 voor de mono boxset.

Goed, er wonen meer dan dubbel zoveel mensen, maar dan nog is het verschil groot. Of zie ik iets over het hoofd?
Of je wat over het hoofd ziet weet ik niet, maar EMI beweerde wel dat er slechts 10.000 exemplaren van de mono box set waren aangemaakt. Het is mij een raadsel hoe er dan alleen al in Japan binnen een paar dagen meer dan 20.000 exemplaren van verkocht zouden zijn. Dat kan alleen betekenen dat er iets met de opgegeven cijfers niet klopt of dat de meeste exemplaren nog niet geleverd zijn en dat er toch exemplaren bij worden gemaakt. Waar had je die cijfers trouwens gevonden?
pi_72897226
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 01:43 schreef Riparius het volgende:

[..]

Of je wat over het hoofd ziet weet ik niet, maar EMI beweerde wel dat er slechts 10.000 exemplaren van de mono box set waren aangemaakt. Het is mij een raadsel hoe er dan alleen al in Japan binnen een paar dagen meer dan 20.000 exemplaren van verkocht zouden zijn. Dat kan alleen betekenen dat er iets met de opgegeven cijfers niet klopt of dat de meeste exemplaren nog niet geleverd zijn en dat er toch exemplaren bij worden gemaakt. Waar had je die cijfers trouwens gevonden?
Dat nieuws van die 10 000 exemplaren was niet officieel dacht ik. En hier had ik de cijfers vandaan:
http://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=ja&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.oricon.co.jp%2Frank%2Fja%2Fw%2F
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72897743
Yoko Ono beantwoord elke week 15 tot 20 vragen via Twitter, en ontwijkt geen enkel onderwerp. Deze week vroeg iemand het volgende....
quote:
jenkinvanzyl
why did you split up the beatles?
Haar antwoord?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://imaginepeace.com/news/archives/7703
pi_72897749
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 02:41 schreef Aisumasen het volgende:
Yoko Ono beantwoord elke week 15 tot 20 vragen via Twitter, en ontwijkt geen enkel onderwerp. Deze week vroeg iemand het volgende....
[..]


Haha. Maar zou het daadwerkelijk Yoko zijn die het beantwoord?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72897771
Jawel, zo bijdetijds is ze wel. Ze zal het niet persoonlijk vanaf d'r laptop in de Dakota posten, haar team doet dat waarschijnlijk voor haar .
pi_72897791
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 02:45 schreef Aisumasen het volgende:
Jawel, zo bijdetijds is ze wel. Ze zal het niet persoonlijk vanaf d'r laptop in de Dakota posten, haar team doet dat waarschijnlijk voor haar .
Ah, dacht niet dat het iets voor haar was, twitter. Dacht gewoon haar management die de antwoorden verzon, maar het is wel tof dat ze dit doet dan.

ik ga ook maar eens een vraag stellen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72897829
Ik vind het eigenlijk niet zo gepast om enkel een vraag te stellen over de muziek van haar vermoorde echtgenoot, en zeker niet over dit nummer... Maar ik ben erg benieuwd waarom "Move Over Ms. L" het enige John Lennon solo-nummer is wat niet geremixed en geremastered is uitgekomen .

Ze zingt ook een track mee op het nieuwe album van Basement Jaxx. Ik vind 'em vet.
pi_72899543
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 01:45 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dat nieuws van die 10 000 exemplaren was niet officieel dacht ik.
Klopt, dat was een compleet vals gerucht. Net als het gerucht dat de mono boxen genummerd zouden zijn.
pi_72903895
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 02:51 schreef Aisumasen het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet zo gepast om enkel een vraag te stellen over de muziek van haar vermoorde echtgenoot, en zeker niet over dit nummer... Maar ik ben erg benieuwd waarom "Move Over Ms. L" het enige John Lennon solo-nummer is wat niet geremixed en geremastered is uitgekomen .
Misschien vergezocht, maar tijdens de opname van dat nummer waren Ono en Lennon toch uiteen? Misschien gaat het nummer niet over haar en daarom..

(maar als ik de lyrics lees, begin ik aan die theorie te twijfelen)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72904164
Vandaag zou Brian Epstein 75 jaar zijn geworden.



En zoals George zei "you can't pay tribute in words", dus bij deze:

pi_72907889
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:49 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Misschien vergezocht, maar tijdens de opname van dat nummer waren Ono en Lennon toch uiteen? Misschien gaat het nummer niet over haar en daarom..

(maar als ik de lyrics lees, begin ik aan die theorie te twijfelen)
De theorie kan juist zijn dat het nummer wél over haar gaat, en dan is "move over, Ms. L" niet al te positief . Inderdaad opgenomen in de tijd dat Yoko en hij afstand namen van elkaar. De song was opgenomen voor z'n meesterwerk "Walls And Bridges", maar geschrapt uit de tracklist vlak voordat het album gedrukt werd.

De reden dat dit nummer nergens proper op staat is simpel: Alle albums zijn geremixed en geremastered, en alle andere losse singles/hits zijn ergens wel geremixed op een compilatie uitgekomen. De enige unieke B-kant die niet op een album staat is "Move Over Ms. L", en aangezien-ie logischerwijs op geen compilatie voorkomt, valt dat nummer buiten de boot.
pi_72908374
Het ziet er naar uit dat McCartney alwéér een Amerikaans concert op DVD gaat uitbrengen, met alwéér dezelfde nummers. Dit keer het concert van afgelopen zomer in Citi Field, New York. Een dubbel-DVD met extra CD. Prijs? 50 euro. Er is elk ander concert in deze tournee gefilmd met in het publiek uitgedeelde mini-cams, dus misschien zien we die beelden ook nog terug.

Er worden altijd wat nummers uit de setlist geknipt, maar dit was de setlist op die avonden:
quote:
“Drive My Car”
“Jet”
“Only Mama Knows”
“Flaming Pie”
“Got To Get You Into My Life”
“Let Me Roll It”
“Highway”
“The Long and Winding Road”
“My Love”
“Blackbird”
“Here Today”
“Dance Tonight”
“Calico Skies”
“Mrs. Vanderbilt”
“Eleanor Rigby”
“Sing the Changes”
“Band on the Run”
“Back in the U.S.S.R.”
“I’m Down”
“Something”
“I’ve Got a Feeling”
“Paperback Writer”
“A Day in the Life”/”Give Peace a Chance”
“Let It Be”
“Live and Let Die”
“Hey Jude”

“Day Tripper”
“Lady Madonna”
“I Saw Her Standing There (with Billy Joel)

“Yesterday”
“Helter Skelter”
“Get Back”
“Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (Reprise)”/”The End”
De vetgedrukte nummers zijn nog niet eerder op een live-DVD van McCartney uitgebracht . Als je de niet-internationale releases ("Live at L'Olympia 2007" bv.) ook meerekent, blijven er misschien 2 á 3 nummers over .
  zaterdag 19 september 2009 @ 16:59:29 #196
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72908541
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 16:54 schreef Aisumasen het volgende:
Het ziet er naar uit dat McCartney alwéér een Amerikaans concert op DVD gaat uitbrengen, met alwéér dezelfde nummers. Dit keer het concert van afgelopen zomer in Citi Field, New York. Een dubbel-DVD met extra CD. Prijs? 50 euro. Er is elk ander concert in deze tournee gefilmd met in het publiek uitgedeelde mini-cams, dus misschien zien we die beelden ook nog terug.

Er worden altijd wat nummers uit de setlist geknipt, maar dit was de setlist op die avonden:
[..]

De vetgedrukte nummers zijn nog niet eerder op een live-DVD van McCartney uitgebracht . Als je de niet-internationale releases ("Live at L'Olympia 2007" bv.) ook meerekent, blijven er misschien 2 á 3 nummers over .
De muziek interesseert me niet, maar ik ga 'm zéker kopen voor de interviews!
pi_72909563
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 16:59 schreef TNA het volgende:

[..]

De muziek interesseert me niet, maar ik ga 'm zéker kopen voor de interviews!
pi_72919308
Ik weet dat het niet helemaal historisch accuraat is maar het blijft tof om de 4 The End te zien spelen:

Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72955308
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 20:59 schreef Aisumasen het volgende:

A Hard Day's Night:

Dit album valt op eerste gehoor flink tegen. Al in de eerste 10 seconden van de titel-track zijn veel lichte drop-outs in de ritme-sectie (links) te horen. En dat blijft op het hele album voorkomen. Het lijkt er op dat de master-tape van dit album sneller verouderd is dan de andere. Ik moet zeggen dat de Dr. Ebbetts stukken meer helder klinkt. En de bas klinkt op de remaster flink opgepompt. Nee, hier ben ik niet zo tevreden mee.
Zou je mij eens een plezier kunnen doen en ook eens willen luisteren naar de nummers van A Hard Day's Night die voorkomen op het rode verzamelalbum (A Hard Day's Night, And I Love Her, Can't Buy Me Love)?

Er wordt door sommigen gesuggereerd dat de tracks van A Hard Day's Night nu met de 2009 remasters voor het eerst officieel via EMI in stereo op CD beschikbaar zijn, maar dat is niet helemaal waar: op de CD release van het rode verzamelalbum uit 1993 stonden ook al stereo versies van de drie genoemde nummers. Ik heb altijd gevonden dat de meeste tracks van het rode en blauwe dubbelalbum (uitgezonderd tracks van Help! en Rubber Soul, waarvoor gewoon de 1987 digitale remixes zijn gebruikt) op CD beter klonken dan dezelfde nummers op de CD's uit 1987/88. Kennelijk was er dus tussen 1987 en 1993 duidelijk vooruitgang geboekt bij de A/D conversie.

Eerlijk gezegd vind ik meer nummers op de CD edities van het rode en blauwe dubbelalbum beter klinken dan op de 2009 stereo remasters. Ik zal binnenkort eens wat analyses gaan doen met Adobe Audition om te zien of ik dat ook objectief kan onderbouwen.
pi_72955570
Da's een goede, daar had ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht. Ik weet wel dat op de "rode en blauwe" CD's noise reduction is gebruikt, wat nooit een positief effect heeft op het geluid. Maar dat de A/D conversie flink verbeterd was na 1987 heb je helemaal gelijk in. Er zijn naar verluidt ook betere mastertapes gebruikt voor die CD's, in tegenstelling tot de haastklus 6 jaar eerder.

Leuk dat hier op reageert in ieder geval, ik kom er zeker op terug !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')