abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73254878
Deel 33 alweer, over de grootste band aller tijden!

De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 22
Het Grote Beatles Topic - Deel 23
Het Grote Beatles Topic - Deel 24
Het Grote Beatles Topic - Deel 25
Het Grote Beatles Topic - Deel 26
Het Grote Beatles Topic - Deel 27
Het Grote Beatles Topic - Deel 28
Het Grote Beatles Topic - Deel 29
Het Grote Beatles Topic - Deel 30
Het Grote Beatles Topic - Deel 31
Het Grote Beatles Topic - Deel 32

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carri�re verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carri�re uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder geori�nteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De offici�le site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De offici�le site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De offici�le Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Offici�le site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Offici�le site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together

Tomorrow Never Knows

I Feel Fine

Maxwell's Silver Hammer

Glass Onion

Yesterday

En een aantal videoclips e.d. op Youtube:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum vier keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus

Daarnaast is er in 2007 ook een album tournament gehouden:

Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73255013
Beatles Rock Band toont echt aan dat Ringo toch wel een betere drummer is dan dat je op het 1e oor hoort. Hele subtiele fills ed.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_73255031
Je boek is binnen hello_goodbye, ziet er erg goed uit

Trouwens, ik wist niet dat jij ook Audiosurf speelde? Kwam je naam tegen op het scoreboard van Twist and Shout
  woensdag 30 september 2009 @ 20:47:35 #4
255013 Wanda_de_Panda
Kick ass and chew bubblegum
pi_73255253
The Beatles, ik heb daar laatst nog een album van gekocht op een rommelmarkt
Nu behoor ik niet tot de mensen die de beatles periode heeft meegemaakt, das eerder iets voor mijn ouders maar ik moet wel zeggen dat ik die muziek ontzettend goed vind. Vooral nummers als Come Together, I Am The Walrus, I Want You So Bad, Yesterday, Let It Be, en natuurlijk nog zoveel anderen zijn werkelijk in mijn geheugen gegrift als tijdloze klassiekers.
Ik speel die liedjes ook nog wel vaak op mijn keyboard, ik heb een heel boek vol met ik denk bijna alle nummers van The Beatles.
En ik wil ook nog eens een dezer dagen The Beatles: Rock Band kopen, me eerste muziekgame die ik ga kopen. Dat zegt heel wat, wat voor invloed The Beatles wel niet op mij heeft

Even off topic: Audiosurf is echt cool Ik speel daar ook veel nummers op maar ik heb nog geen Beatles nummers gespeeld
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9Ed50mZ6464&feature=channel_page[/youtube]
  woensdag 30 september 2009 @ 20:50:02 #5
139330 TNA
For the stars that shine
  woensdag 30 september 2009 @ 20:51:59 #6
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_73255436
ikvraag me werkelijk af of er ook mensen zijn die nog vergeten tapes of foto's in hun bezit hebben..
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_73255523
Weet iemand waar je een replica kan halen van die ketting die Lennon vanaf India droeg? Vindt die erg mooi.

Deze dus

Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_73255592
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:37 schreef Arn0 het volgende:
Ik wist helemaal niet dat de remixes van Beatles Rock Band al online stonden. Even beluisteren dan maar.
Haha, zelfs al vóór release. Die remixes zijn niet bijzonder. De pre-67 songs zijn bijna mono, en de andere mixen klinken ook nergens naar. De geïsoleerde instrumenten daarentegen...
pi_73255711
Wat gaat het toch snel met de topics
pi_73256136
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:55 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, zelfs al vóór release. Die remixes zijn niet bijzonder. De pre-67 songs zijn bijna mono, en de andere mixen klinken ook nergens naar. De geïsoleerde instrumenten daarentegen...
Dat topic zag ik ook op blz ja, maar nog niets van beluisterd. Maar voor zover ik zag, waren het maar een paar nummers die geïsoleerd waren, niet?
pi_73256170
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:55 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Die ga ik eens opzoeken
pi_73259642
quote:
HUNTINGTON BEACH -- Police responded to a call that several people were arguing outside an apartment complex at 5:20 a.m. about who sold the most albums: The Beatles or Dr. Dre.

Police told them it was The Beatles, which ended the argument, according to police documents about the Saturday incident in the 17100 block of Oak Lane.

The people agreed to go back inside their apartment and be quiet, Huntington Beach police spokesman Lt. Russell Reinhart said.

"The officers are always trying to resolve disputes when they go to calls like this," Reinhart said. "For this call, at 5:20 in the morning, this is what worked."

A quick Internet search shows that The Beatles sold about a billion albums and Dr. Dre sold about 80 million.
  woensdag 30 september 2009 @ 22:49:53 #13
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_73259854
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:50 schreef TNA het volgende:
Aardig bandje, die Beatles.
't mag er wezen, 't mag er wezen.
pi_73261810
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:13 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Die ga ik eens opzoeken
Mijn leverancier c.q. huisdealer (de heer D. Emonoid) is eventjes ehh... 'down'...
Met andere woorden: mijn brievenbus staat open.
pi_73261948
Deze band gaat het maken, ik voel het!
pi_73262025
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:45 schreef psychedelicate het volgende:

HUNTINGTON BEACH -- Police responded to a call that several people were arguing outside an apartment complex at 5:20 a.m. about who sold the most albums: The Beatles or Dr. Dre.

Police told them it was The Beatles, which ended the argument, according to police documents about the Saturday incident in the 17100 block of Oak Lane.

The people agreed to go back inside their apartment and be quiet, Huntington Beach police spokesman Lt. Russell Reinhart said.

"The officers are always trying to resolve disputes when they go to calls like this," Reinhart said. "For this call, at 5:20 in the morning, this is what worked."

A quick Internet search shows that The Beatles sold about a billion albums and Dr. Dre sold about 80 million.

pi_73262601
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:11 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dat topic zag ik ook op blz ja, maar nog niets van beluisterd. Maar voor zover ik zag, waren het maar een paar nummers die geïsoleerd waren, niet?
Alle songs zonder bas, en alle songs zonder gitaar. (En nu steeds meer andere combinaties.) Verwacht er niet te veel van, want tot aan Sgt. Pepper werden die instrumenten vaak tegelijkertijd met andere instrumenten opgenomen, en zijn dus digitaal losgemaakt. Da's puur voor het spel gedaan, en klinkt, zeker op de eerste albums, verre van perfect.

Toch zitten er ook heel veel juweeltjes tussen: Mijn favorieten zijn de a capella "Helter Skelter" (met ongebruikte Yoko-imitatie van Lennon in de break), "The End" zonder drums (!) en gitaar, en 'stripped' "I Want You" (ook zonder drums en gitaar). Erg mooi.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 00:42:54 #18
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73263194
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:11 schreef Aisumasen het volgende:
Alle songs zonder bas, en alle songs zonder gitaar. (En nu steeds meer andere combinaties.) Verwacht er niet te veel van, want tot aan Sgt. Pepper werden die instrumenten vaak tegelijkertijd met andere instrumenten opgenomen, en zijn dus digitaal losgemaakt. Da's puur voor het spel gedaan, en klinkt, zeker op de eerste albums, verre van perfect.

Toch zitten er ook heel veel juweeltjes tussen: Mijn favorieten zijn de a capella "Helter Skelter" (met ongebruikte Yoko-imitatie van Lennon in de break), "The End" zonder drums (!) en gitaar, en 'stripped' "I Want You" (ook zonder drums en gitaar). Erg mooi.
Hmm oké, wel jammer. En ik heb hier de 5.1 mix van Helter Skelter in aparte tracks, maar ik zie niets van a capella? Enkel vocals + drums maar daar hoor je helaas de drums nog te goed.
pi_73263523
Die a capella is dan weer gemaakt door die track met vocals+drums te bewerken. En zo zijn er nu al weer heel wat variaties van alle tracks te vinden, te veel om op te noemen. De ene is interessanter dan de andere. Om te illustreren hoe bijzonder het kan klinken, heb ik een stukje van "The End" geupload:

Beetje karig, maar wel een mooi voorbeeld.
pi_73267465
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:11 schreef Aisumasen het volgende:

pi_73267873
Veel mash-ups gevonden ook.
95% is absoluut ruk, maar deze kon ik wel waarderen: Yellow Walrus
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:07:46 #22
22975 mandark2000
Roxanne (put on the red light)
pi_73273832
De remasters klinken echt super! Maar toch had ik graag gezien dat de albums ook opnieuw gemixt waren (ik weet dat dat technisch niet overal kan). Ik vind dat The Beatles op de Yellow Submarine songtrack beter klinken dan ooit. Opnieuw mixen zal natuurlijk veel reacties uitlokken (naar mijn mening onterecht aangezien The Beatles de stereo mixen destijds toch niet kon interesseren, dus daarom hoor je in het ene kanaal een drum overdub en de andere de drums), maar ze hadden ook de boel kunnen remixen en dan als bonus de originele stereo mix. Van Elvis verschijnen er om de zoveel maanden nieuwe cd's/heruitgaves...

Of zit ik nu teveel te klagen :p
pi_73274291
Nee, je klaagt zeker niet te veel . Ik roep het al jaren! Na "Love", de "Help!" dvd en Anthology DVD remixen, kan ik echt niet meer terug naar de oorspronkelijke mixen .
pi_73274494
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 10:47 schreef webfreak het volgende:
Veel mash-ups gevonden ook.
95% is absoluut ruk, maar deze kon ik wel waarderen: Yellow Walrus
Die mash-ups, ja . Gasten vinden een geisoleerd instrument, en ergens anders een vocaal, en die mikken ze dan maar gewoon op elkaar. Andere toonsoort, ander tempo, etc . Er zijn er een paar die ik wel tof gedaan vind. Bijvoorbeeld ééntje waar de vocalen van "I Should Have Known Better" geplakt zijn op de orkestrale versie uit de film. Ook de "She's Leaving Home" vs. Marvin Gaye mash-up is heel nice. Jammer dat het refrein wat wringt, maar voor de rest is het verbluffend hoe mooi het aansluit:

donderdag 1 oktober 2009 @ 17:03:00 #25
139330 TNA
For the stars that shine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')