abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 18:21:05 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73281297
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 17:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wat zei die vakbondsvoorzitter ook alweer?
[..]

bron
ghehehe ja die zag ik al aankomen, puntje voor jou

quote:
En daarnaast. Dat bepalen we zelf wel? Je hebt helemaal niks te bepalen. De burger is degene (via het parlement) die bepaalt waar het leger wordt ingezet.
militairen hebben ook gewoon stemrecht slimmerik

bovendien lees je wederom verkeerd tenzij je denkt dat jij kunt stemmen op wat militairen willen, de militair kan zelf heel goed zijn eigen mening vormen zonder jouw tochtje naar de stembus

niet dat militairen veel te willen hebben maar daar had bob het niet over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:29:42 #52
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_73281534
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 17:56 schreef Mortaxx het volgende:

En daarnaast. Dat bepalen we zelf wel? Je hebt helemaal niks te bepalen. De burger is degene (via het parlement) die bepaalt waar het leger wordt ingezet.
De burger (waar militairen ook toebehoren na 16:30) stemt op de partij die hij of zij de mooiste kleur vindt hebben. De politiek bepaalt of we ergens heen gaan en zoja waarheen en met hoeveel en waarmee. Echter, niemand, helemaal niemand, behalve ik bepaal of ik (ik doe het even dikgedrukt om je technisch lezen te ondersteunen) in Uruzgan wil zijn of niet. Als ik daar niet wil zijn moet ik een andere baan gaan zoeken.
pi_73281567
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

ghehehe ja die zag ik al aankomen, puntje voor jou

[..]

militairen hebben ook gewoon stemrecht slimmerik

bovendien lees je wederom verkeerd tenzij je denkt dat jij kunt stemmen op wat militairen willen, de militair kan zelf heel goed zijn eigen mening vormen zonder jouw tochtje naar de stembus

niet dat militairen veel te willen hebben maar daar had bob het niet over
Lees jij wel goed dan? Ik zeg niet dat de burgers bepalen wat een militair wil. Wel dat de burgers (kan beter stemgerechtigden gebruiken) bepalen waar het leger wordt ingezet. Een militair heeft dus niets te willen, dat kan en mag hij wel
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_73281653
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:16 schreef sp3c het volgende:
http://reporter.kro.nl/uitzendingen/_2009/0904-uruzgan/Intro.aspx

een Nederlandse generaal die vind dat we aan het winnen zijn

zo zijn er nog een miljoen generaals met een miljoen meningen
Die is eng positief

Ook een 'leuke' reportage. http://player.omroep.nl/?aflID=9945485&start=00:12:33&end=00:22:23
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:34:29 #55
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_73281666
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Lees jij wel goed dan? Ik zeg niet dat de burgers bepalen wat een militair wil. Wel dat de burgers (kan beter stemgerechtigden gebruiken) bepalen waar het leger wordt ingezet. Een militair heeft dus niets te willen, dat kan en mag hij wel
Je zegt dus dat je reactie op mij eigenlijk helemaal geen reactie op mij was, maar gewoon een hersenscheet? Daarnaast nog een ontzettende spuit 11 opmerking die militairen allemaal weten, of gaan we nu WEER v. Clausewitz quoten?
pi_73281814
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:34 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Je zegt dus dat je reactie op mij eigenlijk helemaal geen reactie op mij was, maar gewoon een hersenscheet? Daarnaast nog een ontzettende spuit 11 opmerking die militairen allemaal weten, of gaan we nu WEER v. Clausewitz quoten?
Nah, jij interpreteert het anders dan ik deed. Als iemand zegt ze willen daar niet zijn en jij zegt dat bepalen we zelf, kan je "we bepalen zelf of we daar willen zijn" opvatten als wij bepalen waar het leger wordt ingezet of wanneer een keuze van de politiek ons niet zint nemen we ontslag.
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:43:05 #57
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_73281900
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:39 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Nah, jij interpreteert het anders dan ik deed. Als iemand zegt ze willen daar niet zijn en jij zegt dat bepalen we zelf, kan je "we bepalen zelf of we daar willen zijn" opvatten als wij bepalen waar het leger wordt ingezet of wanneer een keuze van de politiek ons niet zint nemen we ontslag.
of ik daar moet zijn bepaalt de politiek of ik daar wil zijn bepaal ik. Zo is het en niet anders.
pi_73282268
Ik denk dat er bij de MIVD meer kritische medewerkers te vinden zijn dan bij andere eenheden, simpelweg om een paar redenen: 1) het gemiddelde opleidingsniveau is veel hoger, 2) mensen worden er voor betaald om kritisch te zijn. Zonder kritische, objectieve analyse wordt het werk ter plekke denk ik wel een stuk gevaarlijker. Overigens verkondig ik geen MIVD mening,laat dat duidelijk zijn.
Wel grappig trouwens dat Pumatje zich voortdurend achter het gelijk van het mandaat van de VN verstopt, maar nu blijkt dat de VN helemaal niet zo'n voorstanders is van meer militaire inzet hij ineens vind dat de VN er niets over te zeggen heeft. Wellicht kan iemand hem even bijpratenbriefen? De inzet van militairen is een politiek besluit, geen militair besluit. Nukubu's rule!
Mu!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 19:00:12 #59
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_73282394
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:56 schreef SingleCoil het volgende:
Ik denk dat er bij de MIVD meer kritische medewerkers te vinden zijn dan bij andere eenheden, simpelweg om een paar redenen: 1) het gemiddelde opleidingsniveau is veel hoger, 2) mensen worden er voor betaald om kritisch te zijn. Zonder kritische, objectieve analyse wordt het werk ter plekke denk ik wel een stuk gevaarlijker. Overigens verkondig ik geen MIVD mening,laat dat duidelijk zijn.
Wel grappig trouwens dat Pumatje zich voortdurend achter het gelijk van het mandaat van de VN verstopt, maar nu blijkt dat de VN helemaal niet zo'n voorstanders is van meer militaire inzet hij ineens vind dat de VN er niets over te zeggen heeft. Wellicht kan iemand hem even bijpratenbriefen? De inzet van militairen is een politiek besluit, geen militair besluit. Nukubu's rule!
De MIVD? Goh...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 19:37:23 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73283670
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:56 schreef SingleCoil het volgende:
Wel grappig trouwens dat Pumatje zich voortdurend achter het gelijk van het mandaat van de VN verstopt, maar nu blijkt dat de VN helemaal niet zo'n voorstanders is van meer militaire inzet hij ineens vind dat de VN er niets over te zeggen heeft. Wellicht kan iemand hem even bijpratenbriefen?
ik ´verstop´ me achter het VN mandaat niet Pumaatje ... hoe moeilijk is het nou eigenlijk gewoon mee te lezen

en nee ik ben ook niet per definitie voorstander van het sturen van extra troepen maar ongetwijfeld om een andere reden dan in dat rapport maar dat weet ik niet want je zet het er niet bij en ik ben er niet helemaal meer van overtuigd dat jij het goed gelezen hebt
quote:
De inzet van militairen is een politiek besluit, geen militair besluit. Nukubu's rule!
en gras is groen
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 19:40:04 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73283753
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Bob beklaagt zich erover dat mensen ´haal die jongens terug want dat willen ze zo graag want ze vinden het niet leuk meer´ en vind dat hij zelf wel voor zichzelf kan bepalen of hij het niet leuk meer vind

jij antwoord daarop dat de burger dat wel bepaalt door te gaan stemmen

dus ja itt sommige mensen lees ik het wel goed ja ... what else is new zou ik haast zeggen
pi_73286303
Hallo, kijken we allemaal nog even naar de topic titel, of kunnen we die beter dan veranderen!
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:57:27 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73286663
euh ... ok?
pi_73292846
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:00 schreef Bob-B het volgende:

[..]

De MIVD? Goh...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tja,als dat echt het beste is dat je kunt verzinnen...ik verzeker je trouwens dat de sfeer opperbest is, maar als je je een beetje verdiept had in de achtergronden van die media-verhalen had je dat ook kunnen weten. Ik ben er in ieder geval trots op da ik bij de dienst mag werken.

Ik weet trouwens niet of ik de discussies hier nog wel zo leuk vindt als we dit soort dingen over elkaars eenheden gaan roepen...wellicht toch iets om eens een mod naar te laten kijken?
Mu!
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 23:40:55 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73293081
nou die deur zet je wel zelf een beetje open door jezelf zo op te hemelen
pi_73293360
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:48 schreef THEFXR het volgende:
Hallo, kijken we allemaal nog even naar de topic titel, of kunnen we die beter dan veranderen!
Maak er maar van 57% vind dat Nederland zo snel mogelijk weg moet, en de rest weet het niet
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 23:57:34 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73293555
dat kan hij helemaal niet
ik laat het maar gewoon zoals het is want ik vind het wel typerend
pi_73294064
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:50 schreef henkway het volgende:

[..]

Maak er maar van 57% vind dat Nederland zo snel mogelijk weg moet, en de rest weet het niet
goh....wat is er met je 70% gebeurd joh? En de rest heeft een andere mening dat betekent niet dat ze er niets vanaf weten.
Peace through power!!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 04:06:23 #69
211797 Esses
Splendide mendax
pi_73295801
Even snelle terugval over al het gezeik dat het parlement bepaalt... Ik denk dat de meeste mensen hier de Nederlandse Grondwet net zo min gelezen hebben als de Europese. Ik kan namelijk zeggen dat dit enkel het KABINET is! Dit staat gewoon in onze Grondwet geregeld. Kom op zeg...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_73297047
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:24 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

goh....wat is er met je 70% gebeurd joh? En de rest heeft een andere mening dat betekent niet dat ze er niets vanaf weten.
We zullen maurice moeten vragen hoe hij aan die 70% komt
quote:
AMSTERDAM - Een ruime meerderheid van de Nederlanders (70 procent) vindt dat de huidige militaire missie in de Afghaanse provincie Uruzgan na 2010 niet moet worden verlengd. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond waarvan de resultaten vrijdag zijn bekendgemaakt
Maar het kabinet heeft bij de verlenging afgesproken dat de laatste man eind 2010 uit Afghanistan weg is, dus verlenging is niet aan de orde, tenzij het kabinet valt.

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 02-10-2009 09:14:45 ]
pi_73299647
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:09 schreef henkway het volgende:

[..]

We zullen maurice moeten vragen hoe hij aan die 70% komt
[..]

Maar het kabinet heeft bij de verlenging afgesproken dat de laatste man eind 2010 uit Afghanistan weg is, dus verlenging is niet aan de orde, tenzij het kabinet valt.
ho ff! de HUIDIGE militaire missie is in 2010 afgelopen.Niemand zegt dat er op dat moment niet al weer een nieuwe militaire missie aan de gang is, of dat er daarnaast ook niet-militaire missies aan de gang zijn...als ik onze schooltjesbouwers moet geloven is de nieuwe strategie dat we net zo lang schooltjes gaan bouwen tot ze ophouden met bommen gooien. Het feit dat de schooltjes door militairen gebouwd worden maakt he nog geen militaire missie en als je daar toch zit moet je jezelf natuurlijk kunnen verdedigen....noem het maar metselaarsinfanterie.
Mu!
  Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:21:29 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73300217
ook dat zegt niemand

beetje irritante discussie zo als jij en in niet mindere mate Henkway er constant dingen bij gaan verzinnen en die vervolgens bij anderen in de mond gaat leggen simpelweg omdat je niet bereid of in staat bent te lezen
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:31:31 #73
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73300506
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:01 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

ho ff! de HUIDIGE militaire missie is in 2010 afgelopen.Niemand zegt dat er op dat moment niet al weer een nieuwe militaire missie aan de gang is, of dat er daarnaast ook niet-militaire missies aan de gang zijn...als ik onze schooltjesbouwers moet geloven is de nieuwe strategie dat we net zo lang schooltjes gaan bouwen tot ze ophouden met bommen gooien. Het feit dat de schooltjes door militairen gebouwd worden maakt he nog geen militaire missie en als je daar toch zit moet je jezelf natuurlijk kunnen verdedigen....noem het maar metselaarsinfanterie.
Ik kan me zo enorm slecht voorstellen dat jij ook maar iets uitvoert bij Defensie, laat staan bij de MIVD of een Intel-eenheid...

Nou ja: koffie zetten. Misschien.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73300545
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:40 schreef sp3c het volgende:
nou die deur zet je wel zelf een beetje open door jezelf zo op te hemelen
kenmerkend voor agressors dat ze altijd vinden dat een ander het er naar gemaakt heeft. Het enige dat ik gezegd heb is dat ik bij de MIVD werk en dat men daar alles van Afghanistan weet wat er van te weten is, en dit als reactie op rare opmerkingen als zouden gewone burgers zich maar beter niet met de discussie bemoeien omdat het immers een militaire aangelegenheid is. Als je dat ophemelen vindt dan ben heb je kennelijk een hoge pet op van de MIVD, waarvoor dank. Ik snap niet waarom je dan vervolgens met modder moet gaan gooien, ik weet niet in welke eenheid jij dient maar het zou niet in mijn hoofd opkomen daar praatjes over te gan maken, het is gewoon vrij onfatsoenlijk.
Mu!
pi_73300760
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:21 schreef sp3c het volgende:
ook dat zegt niemand

beetje irritante discussie zo als jij en in niet mindere mate Henkway er constant dingen bij gaan verzinnen en die vervolgens bij anderen in de mond gaat leggen simpelweg omdat je niet bereid of in staat bent te lezen
ja, met die irritatie moet je dan maar leren leven, lijkt me. WIj nukubu's zijn traag van begrip, immers, en slecht in staat tot lezen.

Waar ik even voor waarschuw is politieke mistigheid.De gemiddelde bruger zal nu bijvoorbeeld gemakkelijk denken dat "wij in 2010 uit afghanisan zijn". En dat staat er dus niet. Er staat eigenlijk haast niks dat relevant is, gegeven het feit dat er zó weer een andere, nieuwe of niet-militaire missie kan zitten, en ja, daar is dus niks over gezegd.

Weet iemand overigens of er, naast de task force uruzgan, nog andere task forces in afghanistan e.o. actief zijn?
Mu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')