ik wil wel graag weten waar jij leest dat pumaatje dat zegt?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Inderdaad dat zegt hij. En dat toont het ongelijk van pumaatje aan die zegt dat helemaal geweldig gaat in Afganistan (wil nog steeds graag weten waar hij dat leest!)
nee hoor. Wantquote:Op woensdag 30 september 2009 19:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
jij beweerde er te werken Singlecoil![]()
Onder een andere naam in het telefoonboek en nog meer sappige dingen enzo![]()
of ontken je het nu..
moet ik even zoeken en copy-pasten of doe jij het ?
Beetje Oostindisch blind?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:43 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Wat ik verder opmerkelijk in deze discussie vind is dat de voorstanders nog nooit met één goed argument gekomen zijn waarom we daar nou zo nodig moeten zijn.
ja, dát wordt wel vaak gevraagd, waarmee de onterechte indruk gewekt wordt dat er al een antwoord gegeven zou zjn...quote:
nee er is nog geen voor jouw bevredigend antwoord gegeven, er is wel antwoord gegevenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:30 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ja, dát wordt wel vaak gevraagd, waarmee de onterechte indruk gewekt wordt dat er al een antwoord gegeven zou zjn...
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Inderdaad dat zegt hij. En dat toont het ongelijk van pumaatje aan die zegt dat helemaal geweldig gaat in Afganistan (wil nog steeds graag weten waar hij dat leest!) Ook zegt McCrystal dat meer troepen noodzakelijk zijn. Ik kijk naar de politieke realiteit en zie dat er eerder minder troepen dan meer troepen komen. En minder troepen = niet langer mogelijk initiatief te nemen = verlies.
Stuur 5x zoveel troepen erheen en succes is mogelijk. Hoop dat de taliban morgen het licht zien en vredelievende, boomknuffelende hippies worden en succes is mogelijk. Hoop dat morgen iedere regeringfunctionaris stopt met zichzelf te verrijken ten koste van de bevolking en succes is mogelijk. Ik kijk echter naar de realiteit. Dat zouden jullie als militairen ook moeten doen.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:19 schreef Pumatje het volgende:
[..]
nou, geef eens aan waar ik dat zeg?
ik zeg dat de bevolking een hele, hele boel profijt heeft gehad van Nato aanwezigheid, en nog steeds heeft...
je geeft er weer lekker je hele eigen draai aan![]()
kan nog steeds beter, maar dan moeten er meer troepen heen.
dat zeggen de professionals ook namelijk, die er zelf zijn geweest, Itt tot jullie Armchairpacifisten
Waar zegt McCrystal dat goede vooruitgang is geboekt. Kom eens met bewijzen van die hele, hele boel profijt. Wie zijn die professionals van jou? De opperbevelhebber van ISAF zegt dat het totaal de verkeerde kant uitgaat. Als jij het beter denkt te weten moet je misschien eens een sollicitatiebriefje naar Obama sturen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:32 schreef Pumatje het volgende:
goede vooruitgang is geboekt, etc etc.
Oke, nu word ie mooi.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
[..]
Waar zegt McCrystal dat goede vooruitgang is geboekt. Kom eens met bewijzen van die hele, hele boel profijt. Wie zijn die professionals van jou? De opperbevelhebber van ISAF zegt dat het totaal de verkeerde kant uitgaat. Als jij het beter denkt te weten moet je misschien eens een sollicitatiebriefje naar Obama sturen.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:28 schreef SingleCoil het volgende:
Hmmm...ik lees hier net in een VN-rapport dat de inzet van meer troepen geen effect gaat hebben...wat zeg je daarvan, pumatje?
Wat bedoel je met dat 1e stukje? Dat het uitbouwen van Afghaanse troepen doorgaat? Je begrijpt ook dat hij zegt dat wanneer het momentum van de taliban niet wordt gekeerd, ISAF (ondanks de uitbouw van de Afghaanse troepen!!!!!!!) waarschijnlijk zal verliezen?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:32 schreef sp3c het volgende:
uit jouw quote
-while Afghan security capicity matures-
vooruitgang en nee er staat nog steeds niet dat het helemaal geweldig gaat maar dat staat ook niet in Pumaatje zijn posts ... creatief zijn jullie iig wel
maar Pumaatje had nog steeds gelijk
de man zegt nergens dat we onmogelijk kunnen winnen
Jij verbastert een quote waarin gezegd wordt dat als er niet heel snel iets gebeurd we een nederlaag riskeren tot 'vooruitgang boeken'. Als verliezen van de taliban vooruitgang boeken is voor jou, goed dan. Zijn we hier overuit gepraat. Stiekem hoop je ook dat het kut gaat in Afghanistand niet? Dan kan jij straks ook nog een beetje daar gaan lopen knallen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:35 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Oke, nu word ie mooi.
Dit is niet meer leuk, nu moet je echt eens gaan ophouden. je zit het hele zaakje gewoon te verdraaien en ik voel mij een beetje persoonlijk beledigd hierdoor. Ik ben niet dom...
Jij bent degene die zegt dat ik zou hebben gezegd.. dat het geweldig gaat in afghanistan.
Om dat te staven, kom je met de quote van mij waarin ik zeg : Dat we vooruitgang boeken.
Dat is iets compleet aners! iets heel anders...
En van Uhm, ( mijn bevelhebber ) die geeft vaak genoeg aan dat het goed gaan. Dat blijkt ook uit nato rapporten..
Ik ga een beetje jou argumenten staven, puur omdat jij te lui bent op google te zoeken naar succes , maar je bent vast moe na al het zoeken naar poep argumenten dat het niet lukt daar..
Je leest selectief.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:46 schreef Pumatje het volgende:
deze hele discussie ging erom dat jij zei dat de top man van de nato gemeld had dat we onmogelijk kunnen winnnenen nu draai je het weer om en dat hij dat nooit heeft gezegt natuurlijk maar zijn uitspraak dichtbij komt.
man man man.
Spec succes ermee, ik ga blauwe hap halen
Niets is onmogelijk, winnen in Afghanistan is echter niet reeel en zeer onwaarschijnljik.quote:Stuur 5x zoveel troepen erheen en succes is mogelijk. Hoop dat de taliban morgen het licht zien en vredelievende, boomknuffelende hippies worden en succes is mogelijk. Hoop dat morgen iedere regeringfunctionaris stopt met zichzelf te verrijken ten koste van de bevolking en succes is mogelijk. Ik kijk echter naar de realiteit. Dat zouden jullie als militairen ook moeten doen
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jij verbastert een quote waarin gezegd wordt dat als er niet heel snel iets gebeurd we een nederlaag riskeren tot 'vooruitgang boeken'. Als verliezen van de taliban vooruitgang boeken is voor jou, goed dan. Zijn we hier overuit gepraat. Stiekem hoop je ook dat het kut gaat in Afghanistand niet? Dan kan jij straks ook nog een beetje daar gaan lopen knallen.
Waar zegt van Uhm dat? Welke NATO rapporten zijn dat? Waarom zou van Uhm het beter weten dan degene die de leiding heeft in Afghanistan?
ja zoiets jaquote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat 1e stukje? Dat het uitbouwen van Afghaanse troepen doorgaat? Je begrijpt ook dat hij zegt dat wanneer het momentum van de taliban niet wordt gekeerd, ISAF (ondanks de uitbouw van de Afghaanse troepen!!!!!!!) waarschijnlijk zal verliezen?
hij zegt ook niet dat het zeer onwaarschijnlijk isquote:Hij zegt idd nergens dat we onmogelijk kunnen winnen. Het is ook niet onmogelijk voor RKC om landskampioen te worden. Wel zeer onwaarschijnlijk
Daar leek het op de balkan ook niet op anders.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je leest selectief.
[..]
Niets is onmogelijk, winnen in Afghanistan is echter niet reeel en zeer onwaarschijnljik.
Wat zei die vakbondsvoorzitter ook alweer?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:50 schreef Bob-B het volgende:
Het meest onbegrijpelijke, maar vooral irritante zijn de mensen die over de ruggen van de militairen hun mening willen verkondigen.
"Haal onze jongens terug want ze willen daar helemaal niet zijn" enz enz enz
Pardon? Dat bepalen we zelf wel hoor...Daar hebben we nog altijd een vakbond voor en hebben we echt geen onwetende burger of nog wereldvreemdere politieke partij voor nodig.
bronquote:Volgens Van den Burg staan dagelijks levens op het spel om de 'uiterst dubieuze regering van president Karzai te steunen die het islamitische land terugdrijft naar de middeleeuwen. De beoogde democratisering raakt steeds verder uit zicht.' Van den Burg tekent hierbij aan dat de AFMP/FNV de militairen en hun werk onvoorwaardelijk steunt. Maar een verlenging van de missie na 2010 is voor de AFMP/FNV onder deze omstandigheden onbespreekbaar.
Je weet hoe de militaire hierarchie binnen een NAVO missie werkt? De Nederlanse commandant is verantwoording schuldigt aan zijn directe bevelhebber. Zal de commandant van Zuid-Afghanistan of iets dergelijks zijn. Deze brieft de commandant van alle troepen in Afghanistan, McCrystal. Van Uhm hoort alles uit 2e hand.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:54 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nederlanders zijn leading nation in Uruzgan.
Ik spreek over Uruzgan, als ik over Afghanistan spreek kan ik uiteraard enkel spreken over Uruzgan, dat komt hier neer op hetzelfde, omdat dat nederlands enige invloedssfeer is officieel op wat kct geklooi na.
Van Uhm is Opperbevelhebber van de strijdkrachten.. Dus die wordt ook gebriefed direct door de leidinggevende Nederlandse Commandant in Uruzgan..
daarom misschien
logisch ?
en waar hij dat zegt, google helps
het is allemaal voor de hand liggend..
daarnaast , vraag het aan Singlecoil.
ik denk zoiezo dat hij op de verkeerde werkplek zit, want of hij werkt niet waar hij zegt dat hij werk, of hij heeft totaal geen gevoel voor zijn werk, of hij is de meest ongeinformeerde MIVD werknemer op aarde...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |