abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73245626
Nog wat getroll dan:

30/09/09 15u30 Afghaans meisje doodgebombardeerd met pamfletten
Een Afghaans kind is omgekomen doordat ze een doos met strooipamfletten op zich kreeg. Die was uitgegooid door een vliegtuig van de Royal Air Force. Normaal gaan de dozen open en dwarrelen de pamfletten naar beneden.

Maar goed, even on-tipoc dus:meer dan 70% van de nederlandse bevolking vindt dat we weg moeten uit afghanistan. Is dat niet genoeg?
Mu!
pi_73245805
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:03 schreef SingleCoil het volgende:
Nog wat getroll dan:

Een Afghaans kind is omgekomen doordat ze een doos met strooipamfletten op zich kreeg. Die was uitgegooid door een vliegtuig van de Royal Air Force. Normaal gaan de dozen open en dwarrelen de pamfletten naar beneden.

Maar goed, even on-tipoc dus:meer dan 70% van de nederlandse bevolking vindt dat we weg moeten uit afghanistan. Is dat niet genoeg?
Nee. 'Het volk' heeft hier niets over te zeggen in directe zin. Dit kabinet is democratisch gekozen en vertegenwoordigt de wil van 'het volk' voor vier jaar (hoewel, met Balkenende weet je het maar nooit). Als 'het volk' het niet eens is met de beslissingen van het kabinet kan het dat bij de volgende verkiezingen merkbaar maken door niet meer op de partijen stemmen die voor verlenging zijn. Einde verhaal.
pi_73245855
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

grapje zeker?

ik heb hier niet op gereageerd omdat ik het nog niet online kon terugvinden maar produceer je zelf de daadwerkelijke quote of moet ik het voor je doen want je weet donders goed dat de man niet helemaal zegt wat jij beweert

op deze manier heeft een discussie iig geen zin meer dus verklaar je nader aub want meer dan getroll kan ik hier niet van maken
Hij zei dat de meerderheid (waaronder hijzelf dus ) vind dat we nergens komen, ik had de indruk dat hij op die manier zijn mening gaf over hoe het tot nu allemaal gaat.
  woensdag 30 september 2009 @ 16:10:13 #254
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73245863
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:46 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Overdrachtelijke zin des woord aub. Dacht dat dat wel redelijk duidelijk was.
Net zo duidelijk als dat de meningen VOOR de missie hier duidelijk van defensie afkomen, ja.
quote:
[..]

Hoe meet je dat? Wat ik aan beelden in de media zie vallen er óf slachtoffers óf men loopt patrouille. Reuze spannend allemaal maar waar meet je aan dat het de goede kant uit gaat?
Ik meet het af aan andere bronnen dan de doorsnee media, die alleen maar het slechte nieuws brengen. Zelfs de meeste NGOs zijn niet zo zuur als de Nederlandse pers dat is. Wat ik in de pers zie zijn een stelletje wolven die allemaal meehuilen met de meute, maar niemand weet waarom.
quote:
En andersom hetzelfde maar de TS trapte af met een onderzoek waarin de meerderheid van Nederlanders zegt dat ze het wel gezien hebben daar.
Een peilling die van week tot week verschilt, en vooral negatief uitvalt als er weer eens een dode te betreuren valt. Een peiling die op dit moment negatief uitvalt omdat er beloofd is dat we volgende zomer inpakken, terwijl we misschien toch gaan blijven. Inhoudelijk heb ik nog geen peiling gezien.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 30 september 2009 @ 16:11:39 #255
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73245933
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:10 schreef henkway het volgende:

[..]

Hij zei dat de meerderheid (waaronder hijzelf dus ) vind dat we nergens komen, ik had de indruk dat hij op die manier zijn mening gaf over hoe het tot nu allemaal gaat.
Sp3c vroeg niet wat hij zei, hij vroeg om een linkje
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73246064
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:03 schreef SingleCoil het volgende:
Nog wat getroll dan:

Ouch....als je het over pure pech hebt is dit het wel
quote:
Het spijt me hoor maar die poll is gehouden door Maurice de Hond en dat vind ik nou niet bepaald het meest betrouwbare persoon. Als hier een referendum over zou worden gehouden en dit zou de uitslag zijn dan zeg ik; ja de meerderheid van het volk wil de militairen daar echt weg hebben. Maar dit vertrouw ik voor geen meter. En waar zie jij in het bericht staan dat het 70% is? Ik zie namelijk maar 57% staan. En dan mis ik ook nog eens 20% van de meningen. En besides, ook al wilde 100% van de ondervraagden ons weg hebben uit Afghanistan dat betekent niet dat dat ook gebeurd.
Peace through power!!
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 16:22:04 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73246356
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:10 schreef henkway het volgende:

[..]

gewoon vol blijven houden

nou goed voor de rest in dit topic
zo komt Henkway aan zijn ´argumenten´

dit
quote:
we cannot simply continue doing exactly what we´re doing now
things are going to have to change

the reasons are clear
public support for this mission in troop contribution countries is falling
because of rising casualties, because of the way the elections was held but most of all because of a sense among many people that, despite all the progress, we aren´t getting anywhere

http://player.omroep.nl/?aflid=10197282
vertaald meneer naar
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:17 schreef henkway het volgende:
Rasmussen zei net in acht uur nieuws , dat we nergens komen
[..]

ik zou lol zeggen als het niet zo diep en dieptriest was

gewoon negeren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 16:23:10 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73246391
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:11 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Sp3c vroeg niet wat hij zei, hij vroeg om een linkje
linkje had ik al, ik vroeg me zomaar af meneer nog heel erg serieus genomen wilde worden of niet

antwoord is nee
pi_73246907
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

linkje had ik al, ik vroeg me zomaar af meneer nog heel erg serieus genomen wilde worden of niet

antwoord is nee
nou vind je het niet dieptriest
quote:
because of rising casualties, because of the way the elections was held but most of all because of a sense among many people that, despite all the progress, we aren´t getting anywhere
pi_73246967
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:37 schreef henkway het volgende:

Duidelijk niet hetzelfde als wat jij zei. Oftewel, je lult maar wat. Met als gevolg dat je je geloofwaardigheid kwijt bent. Ik snap nu waarom niemand je hier serieus neemt.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 16:42:34 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73247074
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:37 schreef henkway het volgende:

[..]

[..]

ja negeer de post die erboven staat met exact dezelfde quote erin maar gebruik er wel een quote uit

copy paste ftw!!

er staat nog steeds niet wat jij er in wil zien en het word er alleen maar triester op
pi_73247193
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja negeer de post die erboven staat met exact dezelfde quote erin maar gebruik er wel een quote uit

copy paste ftw!!

er staat nog steeds niet wat jij er in wil zien en het word er alleen maar triester op

In Nederland 70% volgens het bericht in de OP
wat wil je nu horen
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 16:50:37 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73247350
ik wil horen dat jij die quote van Rasmussen met opzet totaal verkeerd naar dit topic overhevelde en ik wil weten waarom

kun je ineens van onderwerp veranderen en doen alsof dat niet gebeurt is maar dat maakt het allemaal niet geloofwaardiger want dat public support daalt was me al duidelijk daar gaat dit topic over geloof ik maar aangezien jij het gestart hebt is dat ook erg onduidelijk aan het worden ... daar hebben we het niet over
pi_73247877
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:45 schreef henkway het volgende:

[..]

In Nederland 70% volgens het bericht in de OP
wat wil je nu horen
AMSTERDAM - Een ruime meerderheid van de Nederlanders (70 procent) vindt dat de huidige militaire missie in de Afghaanse provincie Uruzgan na 2010 niet moet worden verlengd. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond waarvan de resultaten vrijdag zijn bekendgemaakt. Nederlandse troepen leiden in Uruzgan de NAVO-troepenmacht ISAF.
Deze week ontstond politieke ophef na uitlatingen van minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) waaruit kon worden opgemaakt dat die een langer verblijf in Uruzgan niet langer uitsluit. In 2007 hebben kabinet en Tweede Kamer afgesproken dat de missie in Uruzgan volgend jaar stopt.

Van de ondervraagden vindt 57 procent dat Nederland in 2010 alle militairen moet terughalen uit Afghanistan Bijna een kwart (23 procent) vindt dat Nederland wel actief moet blijven in het land, maar dan wel met minder

Staat toch echt 57% Of laat je die laatste 3 regels maar even voor wat het is?
Peace through power!!
pi_73247995
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:05 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

AMSTERDAM - Een ruime meerderheid van de Nederlanders (70 procent) vindt dat de huidige militaire missie in de Afghaanse provincie Uruzgan na 2010 niet moet worden verlengd. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond waarvan de resultaten vrijdag zijn bekendgemaakt. Nederlandse troepen leiden in Uruzgan de NAVO-troepenmacht ISAF.
Deze week ontstond politieke ophef na uitlatingen van minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) waaruit kon worden opgemaakt dat die een langer verblijf in Uruzgan niet langer uitsluit. In 2007 hebben kabinet en Tweede Kamer afgesproken dat de missie in Uruzgan volgend jaar stopt.

Van de ondervraagden vindt 57 procent dat Nederland in 2010 alle militairen moet terughalen uit Afghanistan Bijna een kwart (23 procent) vindt dat Nederland wel actief moet blijven in het land, maar dan wel met minder

Staat toch echt 57% Of laat je die laatste 3 regels maar even voor wat het is?
Nee, we laten de eerste zin even voor wat het is...
Mu!
pi_73248098
...maar wat staat er in die strooipamfletten,eik? Toch geen propaganda, mag ik hopen? Want dat hebben al die met-nederlandse-vlaggen-zwaaiende-onze-bruggen-bouwers-verwelkomende menigten toch niet nodig?

Wat moet er trouwens "heropgebouwd" worden, toch geen dingen die we zelf kapot gemaakt hebben, in onze war against terror?
Mu!
  woensdag 30 september 2009 @ 17:18:31 #267
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73248223
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:13 schreef SingleCoil het volgende:
...maar wat staat er in die strooipamfletten,eik? Toch geen propaganda, mag ik hopen? Want dat hebben al die met-nederlandse-vlaggen-zwaaiende-onze-bruggen-bouwers-verwelkomende menigten toch niet nodig?

Wat moet er trouwens "heropgebouwd" worden, toch geen dingen die we zelf kapot gemaakt hebben, in onze war against terror?
Weet je überhaupt wat er in Afhanistan gebeurd is de afgleopen 40 jaar? Weet je hoe het land er aan toe was VOOR de VS en NAVO er binnentrokken?
- Privacy Matters
  woensdag 30 september 2009 @ 17:20:28 #268
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73248289
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:10 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Nee, we laten de eerste zin even voor wat het is...
Die eerste zin is (slecht opgeteld) de 57% die vindt dat we wegmoeten, en de 23% dat het minder moet. Daarvan maakt de verslaggever dat 70% (50-en-een-beetje plus 20-en-een-beetje ) vindt dat we helemaal moeten vertrekken
- Privacy Matters
pi_73248568
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:20 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Die eerste zin is (slecht opgeteld) de 57% die vindt dat we wegmoeten, en de 23% dat het minder moet. Daarvan maakt de verslaggever dat 70% (50-en-een-beetje plus 20-en-een-beetje ) vindt dat we helemaal moeten vertrekken
Denk jij. Maar dat staat er niet. Liever even bij de feiten blijven. Ik kan ook wel beredeneren dat 77% vindt dat we wegmoeten (100% - 23% die vinddat het minder moet) maardat staat er dus niet:)
Mu!
pi_73248619
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:10 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Net zo duidelijk als dat de meningen VOOR de missie hier duidelijk van defensie afkomen, ja.
Waarom de " "? Jij maakt een opmerking omdat ik zeg "wij, het volk", vervolgens zeg ik dat ik dat in de overdrachtelijke zin bedoel en jij komt teurg met " "?
quote:
Ik meet het af aan andere bronnen dan de doorsnee media, die alleen maar het slechte nieuws brengen. Zelfs de meeste NGOs zijn niet zo zuur als de Nederlandse pers dat is. Wat ik in de pers zie zijn een stelletje wolven die allemaal meehuilen met de meute, maar niemand weet waarom.
Goed, de vraag is blijkbaar niet duidelijk. Dat je aan de huidige pers geen waarde hecht d'accord. Maar ik hecht geen waarde aan tam-tam-verhalen van oude dienstmakkers. Kortom, wat is nu hét concrete bewijs dat Afghanistan op de goede weg zit.
quote:
[..]

Een peiling die van week tot week verschilt, en vooral negatief uitvalt als er weer eens een dode te betreuren valt. Een peiling die op dit moment negatief uitvalt omdat er beloofd is dat we volgende zomer inpakken, terwijl we misschien toch gaan blijven. Inhoudelijk heb ik nog geen peiling gezien.
Hoe inhoudelijk wil je een dergelijke enquête dan zien?
1) Moet Nederland vertrekken uit Afghanistan?
2) Moet Nederland vertrekken uit Uruzgan?
3) Moeten er minder zeepjes uitgedeeld worden op het kamp? (Ok, beetje flauw, maar goed)

De gemiddelde Nederlandse mens is imho niet dé beste persoon om inhoudelijk een enquête mee uit te voeren. Simpelweg omdat er gewoon niet veel inhoudelijke kennis te halen is. Maar goed, ik zie graag een inhoudelijke vraag die volgens jou eigenlijk wél gesteld had moeten worden.
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 17:32:19 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73248656
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:13 schreef SingleCoil het volgende:

het land moet heropgebouwt worden

niet per se de schooltjes, de moskeetjes, de bibliotheek of de riolering maar het hele land
de instituten zoals regering, leger, politie, brandweer en al het andere wat je nodig hebt om een levensvatbare staat te krijgen

schooltjes bouwen is een middel om dat te bereiken
pi_73249087
Ik snap het niet helemaal hoor...waarom moest de talibaan-regering dan weg? En geldt die zelfde aanpak voor alle niet-democratische regeringen dan? En zonee, waarom wel voor Afghanistan en niet bijv. voor Rwanda?
Mu!
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 17:58:46 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73249400
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:47 schreef SingleCoil het volgende:
Ik snap het niet helemaal hoor...waarom moest de talibaan-regering dan weg?
omdat ze bin laden niet uit wilde leveren

maar dat heeft niet zoveel met ISAF te maken

quote:
En geldt die zelfde aanpak voor alle niet-democratische regeringen dan?
ik zou er geen problemen mee hebben

quote:
En zonee, waarom wel voor Afghanistan en niet bijv. voor Rwanda?
ik zeg toch niet dat Rwanda niet mag, van mij mag het
we hebben er op dit moment niet zo bar veel last van dus gebeurt het niet ... Somalie zie ik nog wel ergens op de lijst staan ja atm
pi_73249491
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:18 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Weet je überhaupt wat er in Afhanistan gebeurd is de afgleopen 40 jaar? Weet je hoe het land er aan toe was VOOR de VS en NAVO er binnentrokken?
voor de Russen er binnentrokken en de USA de Taliban massaal van raketwerpers voorzag bedoel je

http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_war_in_Afghanistan

[ Bericht 14% gewijzigd door henkway op 30-09-2009 18:08:39 ]
pi_73249607
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat ze bin laden niet uit wilde leveren
maar dat is toch hun goed recht? Of mag de VS iedereen aanvallen die niet doet wat de VS wil? Een beschaafd land had dan gewoon naar het internationaal hof gestapt...
quote:
maar dat heeft niet zoveel met ISAF te maken
nou ja...
quote:

[..]

ik zou er geen problemen mee hebben
maar dat maakt het niet redelijker, toch? En denk je dat je wel kunt winnen van landen als China of N. Korea? Als jullie nog niet eens in staat zijn een paar boze holbewoners in bedwang te houden?
quote:

[..]

ik zeg toch niet dat Rwanda niet mag, van mij mag het
we hebben er op dit moment niet zo bar veel last van dus gebeurt het niet ... Somalie zie ik nog wel ergens op de lijst staan ja atm
Daar zit 'm denk ik ook precies mijn probleem...juliie "helpen" alleen landen waar "we last van hebben". Voor mij maak je daarmee alles volledig duidelijk. Als je teveel last van mij krijgt ga je me wrs. ook helpen, hè?
Mu!
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 18:06:54 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73249644
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:02 schreef henkway het volgende:

[..]

voor de Russen er binnentrokken en de USA de Taliban van wapens voorzag bedoel je
nee dat bedoelt hij niet dat was daar weer voor einstein
pi_73249754
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat bedoelt hij niet dat was daar weer voor einstein
De taliban gebruikt die raketwerpers en achtergelaten kalasjnikovs nog steeds anders
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 18:16:27 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73249987
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:05 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

maar dat is toch hun goed recht? Of mag de VS iedereen aanvallen die niet doet wat de VS wil? Een beschaafd land had dan gewoon naar het internationaal hof gestapt...
allicht

maar dat vroeg je niet en nee dat mogen ze wmb niet
maar ze deden het wel en de wereld liet het toe en de VN riep lidstaten op om zich in te zetten voor wat er nog over was van dat land, dat begon met Kabul Multinational brigade, toen die zich uit begon te breiden werd de NAVO erbij gehaald omdat het nogal tijdrovend was om steeds om de 6 maanden troepen van enig kaliber te regelen ... wij allemaal ja stemmen en here we are
quote:
[..]

nou ja...
nou nee, ISAF is het gevolg van de inval ze had niets te maken met de inval zelf of het ten val brengen van de talibanregering want ze bestond toen simpelweg nog niet
quote:
[..]

maar dat maakt het niet redelijker, toch? En denk je dat je wel kunt winnen van landen als China of N. Korea? Als jullie nog niet eens in staat zijn een paar boze holbewoners in bedwang te houden?
niet met 40.000 manschappen nee daar zijn er wat meer voor nodig

en ´winnen´ is niet echt het probleem in dit geval, zodra ze beginnen te vechten worden ze verslagen

het helpt alleen niet zo bar veel
quote:
[..]

Daar zit 'm denk ik ook precies mijn probleem...juliie "helpen" alleen landen waar "we last van hebben". Voor mij maak je daarmee alles volledig duidelijk. Als je teveel last van mij krijgt ga je me wrs. ook helpen, hè?
nou als je heel erg gaat zitten schelden vraag ik een ban aan om maar wat te noemen
  woensdag 30 september 2009 @ 18:17:49 #279
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73250035
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

het land moet heropgebouwt worden
Want ooit, voorheen was Afghanistan wel "opgebouwd"? En waarom "moeten " wij dat? Hebben de Afghanen ons gevraagd te komen helpen? (En nee, nu niet met "puppet" Karzai aankomen he..)
quote:
niet per se de schooltjes, de moskeetjes, de bibliotheek of de riolering maar het hele land
de instituten zoals regering, leger, politie, brandweer en al het andere wat je nodig hebt om een levensvatbare staat te krijgen

schooltjes bouwen is een middel om dat te bereiken
Dat is het niet. Dat is de schijn ophouden als dat schooltje vervolgens niet bezocht wordt door de locale bevolking uit angst voor represailles en ondertussen meer angst heeft voor die lokale politie dan voor de Taliban. En dat blijkt praktisch gezien niet overwonnen te kunnen worden door westerse troepen zodra ze een stap buiten Kabul zetten tot nu toe. Of wil jij beweren van wel?

Er was ooit een erg goede documentaire over Afghanistan uitgezonden in het programma "Tegenlicht". Niks embedded met militairen, maar een, ik meen engelse journalist, die daadwerkelijk tegen elk advies wat hij kreeg met een tolk de stamgebieden in trok. Ik heb me wezenloos gezocht naar het fragment, maar het eindigt met een scene die iedereen die hier zo pro-missie is eens zou moeten zien. Een lokaal stamhoofd, tevens geestelijk leider daar en zeker geen taliban, die letterlijk huilend smeekt dat de journalist nou eens hún boodschap in het westen verspreid. Die boodschap was heel simpel en kwam simpelweg neer op: "Laat ons nou eens zelf onze zaken regelen en vertrek!"

En ik lees hier "bewijs dit eens!" of "bewijs dat eens!" roepen. Maar is er hier werkelijk iemand die weet hoe de situatie van een gemiddelde Afghaan is, en wat die er van denkt? In de Nederlandse pers is daar al helemaal niets over te vinden. Die zijn allemaal "embedded" op een Arnold Karskens, na en die is nou niet al te positief. Dat geeft ook wel te denken niet? Karskens afbranden als eenzame zonderling is dan ook erg makkelijk. Maar daadwerkelijk objectieve journalistiek is sowieso compleet afwezig buiten Kabul. Geen journalist die zich daar aan durft te wagen.

Afganistan is verdeelt in tribal areas. Dat kun je achterhaald vinden, maar denken dat je dat even verandert door een "schooltje" neer te zetten, of door "democratische verkiezingen" te organiseren is echt een illusie die thuis hoort in sprookjesland.
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73250048
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:29 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Denk jij. Maar dat staat er niet. Liever even bij de feiten blijven. Ik kan ook wel beredeneren dat 77% vindt dat we wegmoeten (100% - 23% die vinddat het minder moet) maardat staat er dus niet:)
ehm....nee. Je hebt het dus fout. Waar haal jij 100% vandaan? die laatste 3 zinnen zijn nogal cruciaal wat dat betreft, aangezien 57% (degene die weg willen) + 23% (willen voor een deel weg) nog altijd 80% is, dus je mist nog 20% van de stemmen. Waar zijn die? Waren dat de mensen zonder een mening hierover? Of bevielen de antwoorden die ze gaven niet?
Peace through power!!
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 18:18:11 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73250049
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:09 schreef henkway het volgende:

[..]

De taliban gebruikt die raketwerpers en achtergelaten kalasjnikovs nog steeds anders
dussssss wat?
  woensdag 30 september 2009 @ 18:25:54 #282
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73250272
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:47 schreef SingleCoil het volgende:
Ik snap het niet helemaal hoor...waarom moest de talibaan-regering dan weg? En geldt die zelfde aanpak voor alle niet-democratische regeringen dan? En zonee, waarom wel voor Afghanistan en niet bijv. voor Rwanda?
jij zegt voor Intel te werken

moet ik nu jou werk gaan doen ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_73250325
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

dussssss wat?
Duss heeft de USA die Taliban Goed vechten met guerilla geleerd en hebben ze ook van de USR gewonnen
quote:
After the Soviet deployment, Pakistan's military ruler General Muhammad Zia-ul-Haq started accepting financial aid from the Western powers to aid the mujahideen.[46] In 1981, following the election of US President Ronald Reagan, aid for the mujahideen through Zia's Pakistan significantly increased, mostly due to the efforts of Texas Congressman Charlie Wilson and CIA officer Gust Avrakotos.

US "Paramilitary Officers" were instrumental in training, equipping and sometimes leading Mujihadeen forces against the Red Army. Although the CIA in general and Charlie Wilson, a Texas Congressman, have received most of the attention, the key architect of this strategy was Michael G. Vickers, a young Paramilitary Officer from the CIA's infamous Special Activities Division.[47] Michael Pillsbury, a senior Pentagon official overcame bureaucratic resisistance in 1985-1986 and persuaded President Reagan to provide hundreds of Stinger missiles.[48][49]
pi_73250360
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:18 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

ehm....nee. Je hebt het dus fout. Waar haal jij 100% vandaan? die laatste 3 zinnen zijn nogal cruciaal wat dat betreft, aangezien 57% (degene die weg willen) + 23% (willen voor een deel weg) nog altijd 80% is, dus je mist nog 20% van de stemmen. Waar zijn die? Waren dat de mensen zonder een mening hierover? Of bevielen de antwoorden die ze gaven niet?
begrijpend lezen....
Mu!
pi_73250394
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:18 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Die 20 % dat waren de mensen die willen dat jullie daar blijven, met je stoere crossjeep
pi_73250439
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:25 schreef Pumatje het volgende:

[..]

jij zegt voor Intel te werken

moet ik nu jou werk gaan doen ?
Ik weet niet precies wat je met "Intel" bedoelt, volgens mij is dat een chipsfabrikant en anders leesje teveel spionage-boekjes.
Mu!
pi_73250463
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:29 schreef henkway het volgende:

[..]

Die 20 % dat waren de mensen die willen dat jullie daar blijven, met je stoere crossjeep
...wél begrijpend gelezen
Mu!
pi_73250813
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:31 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

...wél begrijpend gelezen
O ja die hebben kennelijk geen mening
pi_73251425
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:28 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

begrijpend lezen....
nee dat heet lezen wat je wilt lezen....en dat doe jij nu. Ik constateer een simpel feit.
Peace through power!!
  woensdag 30 september 2009 @ 19:22:12 #290
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73252079
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:31 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Goed, de vraag is blijkbaar niet duidelijk. Dat je aan de huidige pers geen waarde hecht d'accord. Maar ik hecht geen waarde aan tam-tam-verhalen van oude dienstmakkers. Kortom, wat is nu hét concrete bewijs dat Afghanistan op de goede weg zit.
De vraag was meer dan duidelijk, maar jij wilt het antwoord niet snappen. Behalve de Azijnbode, behalve GeenStijl, en behalve het RTL nieuws zijn er nog meer informatiebronnen. Het internet is een hele goede. De regionale kranten doen het ook sterk. Google eens wat, en je zult lezen dat NGOs over het algemeen helemaal niet zo negatief zijn over wat er in Afghanistan gebeurt. Ze zijn het niet overal mee eens, maar hun indruk is veel beter dan die van de grote kranten en televisie. Zij berichten ook de positieve zaken.
quote:
[..]

Hoe inhoudelijk wil je een dergelijke enquête dan zien?
1) Moet Nederland vertrekken uit Afghanistan?
2) Moet Nederland vertrekken uit Uruzgan?
3) Moeten er minder zeepjes uitgedeeld worden op het kamp? (Ok, beetje flauw, maar goed)
Nee, die enquete moet op dit moment helemaal niet gehouden worden, want 'de Nederlander' heeft geen flauw benul wat er daar gebeurt. Die hoort alleen maar dat er Nederlandse en buitenlandse soldaten omkomen. Die horen niet wat de soldaten daar nog allemaal uitvoeren. Het herstel van de infrastructuur wordt door de pers afgedaan met iets al "ja, ok, er brandt tegenwoordig licht in Tarin Kowt, so what?". Dat er tien scholen worden gebouwt, daar hoor je niemand over, maar als er één door de Taliban in de fik wordt gezet, dan vragen we ons hier gelijk af waarom we daar nog zitten.
Zet dat eens over naar Nederland: er gaat een school de fik in, heffen we dan wegens falen de politie maar op?
quote:
De gemiddelde Nederlandse mens is imho niet dé beste persoon om inhoudelijk een enquête mee uit te voeren. Simpelweg omdat er gewoon niet veel inhoudelijke kennis te halen is. Maar goed, ik zie graag een inhoudelijke vraag die volgens jou eigenlijk wél gesteld had moeten worden.
Je post precies mijn punt. De gemiddelde Nederlander heeft de kennis niet, en moet er dus ook niet over oordelen. Hij moet gewoon over een paar jaar bij de verkiezingen aangeven welke kant Nederland globaal op moet, en verder zijn klep houden. Niet ideaal, maar dat is het stemrecht voor iedereen ook niet.
- Privacy Matters
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 19:26:04 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73252205
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:27 schreef henkway het volgende:

[..]

Duss heeft de USA die Taliban Goed vechten met guerilla geleerd en hebben ze ook van de USR gewonnen
[..]

dat wisten we al

maar daar had RonaldV het toch niet over?

gaat het allemaal te snel voor je ofzo er is echt geen touw meer aan vast te knopen op deze manier
  woensdag 30 september 2009 @ 19:26:10 #292
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73252208
Het fijne van statistieken is dat je ze altidj zo kunt uitleggen dat het voro jou gunstiger is.
- Privacy Matters
pi_73252320
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat wisten we al

maar daar had RonaldV het toch niet over?
Hij vroeg hoe het daar voor de NAVO was, toen vroeg ik, voor de USA daar de Taliban aan het opleiden was, ik weet niet hoever terug hij bedoelde

Ze schieten nu nog met de raketwerpers van de USA , ze zijn er zuinig op geweest die jongens, en de kennis van bermbommen hebben ze ook uit de US opleiding he

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 30-09-2009 19:45:01 ]
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 19:42:14 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73252747
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:17 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Want ooit, voorheen was Afghanistan wel "opgebouwd"? En waarom "moeten " wij dat? Hebben de Afghanen ons gevraagd te komen helpen? (En nee, nu niet met "puppet" Karzai aankomen he..)
[..]

Dat is het niet. Dat is de schijn ophouden als dat schooltje vervolgens niet bezocht wordt door de locale bevolking uit angst voor represailles en ondertussen meer angst heeft voor die lokale politie dan voor de Taliban.
dat is het wel, zodra de bevolking gelooft dat de kinderen niet over straat kunnen omdat de Taliban ze dan in een bak kokend water gooien zijn ze er geenfan van het schooltje hoeft helemaal niet bezocht te worden om bruikbaar te zijn want het punt is duidelijk
als je kiest voor ISAF dan kunnen de kinderen naar school, doe je dat niet dan kan het niet en reken maar dat ze hun kindertjes op school willen hebben

en ja de Afghaanse politie is nog steeds een levensgroot probleem ja daar moet echt heel hard aan gewerkt worden, te beginnen met de eisen op schroeven want met 2 werkende armen en 2 werkende benen ben je natuurlijk nog niet per se een goede agent maar dan gaat het het thuisfront weer niet snel genoeg
quote:
En dat blijkt praktisch gezien niet overwonnen te kunnen worden door westerse troepen zodra ze een stap buiten Kabul zetten tot nu toe. Of wil jij beweren van wel?
ja
quote:
Er was ooit een erg goede documentaire over Afghanistan uitgezonden in het programma "Tegenlicht". Niks embedded met militairen, maar een, ik meen engelse journalist, die daadwerkelijk tegen elk advies wat hij kreeg met een tolk de stamgebieden in trok. Ik heb me wezenloos gezocht naar het fragment, maar het eindigt met een scene die iedereen die hier zo pro-missie is eens zou moeten zien. Een lokaal stamhoofd, tevens geestelijk leider daar en zeker geen taliban, die letterlijk huilend smeekt dat de journalist nou eens hún boodschap in het westen verspreid. Die boodschap was heel simpel en kwam simpelweg neer op: "Laat ons nou eens zelf onze zaken regelen en vertrek!"
wel is gezien volgens mij, zo gaan er 13 in een dozijn allemaal met een andere boodschap
quote:
En ik lees hier "bewijs dit eens!" of "bewijs dat eens!" roepen. Maar is er hier werkelijk iemand die weet hoe de situatie van een gemiddelde Afghaan is, en wat die er van denkt? In de Nederlandse pers is daar al helemaal niets over te vinden. Die zijn allemaal "embedded" op een Arnold Karskens, na en die is nou niet al te positief. Dat geeft ook wel te denken niet? Karskens afbranden als eenzame zonderling is dan ook erg makkelijk. Maar daadwerkelijk objectieve journalistiek is sowieso compleet afwezig buiten Kabul. Geen journalist die zich daar aan durft te wagen.
ik heb niet om bewijs gevraagd, nergens voor zover ik weet
ik vraag fatsoenlijke argumenten die ergens op zijn gebaseerd en die krijg ik maar bar weinig, het komt niet verder dan die mensen zijn tegen omdat ze tegen zijn en Henkway zit zelfs dingen te verzinnen

en Karskens is niet per se een zonderling, meer een leugenaar maar dat is weer een ander verhaal

er zijn trouwens wel meer journalisten die unembedded op stap gaan, ik zal zo is wat docu´s zoeken

quote:
Afganistan is verdeelt in tribal areas. Dat kun je achterhaald vinden, maar denken dat je dat even verandert door een "schooltje" neer te zetten, of door "democratische verkiezingen" te organiseren is echt een illusie die thuis hoort in sprookjesland.
ja en het gras wat er daar groeit is groen

en nu?
  woensdag 30 september 2009 @ 19:42:55 #295
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73252775
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:31 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je met "Intel" bedoelt, volgens mij is dat een chipsfabrikant en anders leesje teveel spionage-boekjes.

jij beweerde er te werken Singlecoil
Onder een andere naam in het telefoonboek en nog meer sappige dingen enzo

of ontken je het nu..

moet ik even zoeken en copy-pasten of doe jij het ?
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 19:44:35 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73252836
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:28 schreef henkway het volgende:

[..]

Hij vroeg hoe het voor de NAVO was, nu toen vroeg ik voor de USA daar de Taliban aan het opleiden was, ik weet niet hoever terug hij bedoelde

Ze schieten nu nog met de raketwerpers van de USA , ze zijn er zuinig op geweest die jongens, en de kennis van bermbommen hebben ze ook uit de US opleiding he
stingers?

zijn allang over de houdbaarheidsdatum heen en er is geen enkel geval bekend dat ze er nog mee proberen te schieten
pi_73252902
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

stingers?

zijn allang over de houdbaarheidsdatum heen en er is geen enkel geval bekend dat ze er nog mee proberen te schieten
weet je wel hoe oud die kalasjnikovs zijn??

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 30-09-2009 19:53:29 ]
pi_73252918
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 03:02 schreef cw2cu het volgende:
Maar wat is precies de reden waarom de bevolking zo denkt?

Ik ben zelf militair en ik wil erg graag naar uruzgan.
Gewoon om een handje te helpen met het opbouwen van Afghanistan.
Zoveel Nederlanders denken dat er daar totaal geen vooruitgang wordt geboekt maar zolang ze er niet zelf zijn geweest is het ook raar om hierover te oordelen.
Je leeft maar 1 keer en dat leven wat ze daar in Afghanistan hebben zou ik graag willen vergemakkelijken (vooral voor de volgende generaties).
En daarom is militair niveau 2. Ik dacht er ook over na om mijn land te dienen, maar kritische soldaten kan het leger niet gebruiken.De politieke speelt een vies spelletje, met jouw leven als inzet.

Mij niet gezien.
Death solves all problems: no man, no problem.
  woensdag 30 september 2009 @ 19:51:35 #299
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73253092
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:46 schreef henkway het volgende:

[..]

wet je hoe oud die kalasjnikovs zijn??
Nee jij wel?

ze worden namelijk nog steeds gemaakt...
zelfs lokaal daar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')