Wat weer ongelooflijk seksistisch is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:29 schreef Heero87 het volgende:
Van Rompuy lijkt dus als Belgische kandidaat weer op een Brits veto te zullen stuiten. Vooral dat artikel in The Daily Telegraph is gewoon hilarisch.
Er wordt de laatste dagen trouwens meer en meer gepleit voor een vrouw.
Blijkbaar zou Sarkozy Balkenende niet zien zitten omdat hij onvoldoende Frans spreekt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:14 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Aanvankelijk was Balkenende door Merkel naar voren geschoven. Dat is de reden dat hij voor het eerst werd genoemd.
Leuke headlines worden dat:quote:
Ach, ik kan de vraag om eens een vrouw te noemen wel begrijpen. De parlementsvoorzitter, de Commissievoorzitter, het gros van de Commissieleden: allemaal mannen. Als de president en de hoge vertegenwoordiger ook nog eens mannen worden, wordt het wel heel gortig.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:32 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Wat weer ongelooflijk seksistisch is.
Nouja, in verband met Italië pleit voor oprichting EU-legerquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:34 schreef kanaiken het volgende:
Leuke headlines worden dat:
"EU President veroordeeld in corruptieschandaal."
Dat niet alleen. Op de functie moet de MEEST geschikte kandidaat komen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:35 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ach, ik kan de vraag om eens een vrouw te noemen wel begrijpen. De parlementsvoorzitter, de Commissievoorzitter, het gros van de Commissieleden: allemaal mannen. Als de president en de hoge vertegenwoordiger ook nog eens mannen worden, wordt het wel heel gortig.
Maar goed, dan moeten er ook wel geschikte kandidaten zijn..
Verder niet relevant, maar ik kan me wel vinden in dat voorstel.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nouja, in verband met Italië pleit voor oprichting EU-leger
Mary Robinson lijkt mij een prima kandidaat.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:29 schreef Heero87 het volgende:
Van Rompuy lijkt dus als Belgische kandidaat weer op een Brits veto te zullen stuiten. Vooral dat artikel in The Daily Telegraph is gewoon hilarisch.
Er wordt de laatste dagen trouwens meer en meer gepleit voor een vrouw.
En Vaira Vīķe-Freiberga wordt niet voor niets vaak genoemd als mogelijke kandidaat.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Mary Robinson lijkt mij een prima kandidaat.
Gelukkig is Balkenendes Engels, Duits enz. ook verschrikkelijk, dus de Fransen hoeven zich niet achtergesteld te voelen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:32 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Blijkbaar zou Sarkozy Balkenende niet zien zitten omdat hij onvoldoende Frans spreekt.
Maar als dat het criterium is, is de keuze voor een Vlaming wel vreemdquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:32 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Blijkbaar zou Sarkozy Balkenende niet zien zitten omdat hij onvoldoende Frans spreekt.
Want Vlamingen krijgen pas vanaf hun tien jaar Frans op school?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar als dat het criterium is, is de keuze voor een Vlaming wel vreemd
De Walen en de Vlamingen onderling beschuldigen elkaar continu van taalproblemen, maar de Fransen hebben helemaal geen problemen met Vlamingen. Behalve Luxemburgers en sommige Zwitsers zullen er weinig zijn die zo goed Frans kunnen als een Belg, al is het dan een Vlamingquote:Op woensdag 18 november 2009 11:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar als dat het criterium is, is de keuze voor een Vlaming wel vreemd
Welke benoeming zou volgens jou tot een kabinetscrisis moeten leiden dan? Als Balkenende benoemt wordt gaat de PvdA echt niet zeggen 'doe dan maar nieuwe verkiezingen', met de huidige peilingen. Als ze het kabinet al niet laten vallen vanwege partijstandpunten zullen ze dit echt niet doen omdat Balkenende naar Brussel trekt..quote:Op donderdag 19 november 2009 12:29 schreef Ritmo het volgende:
Zou zomaar kunnen zijn dat we vanmiddag een kabinetscrisis hebben? Hoe/wanneer wordt de nieuwe president bekend gemaakt?
Als de druk vanuit de oppostie en de publieke opinie te groot wordt heb je sowieso wel een crisis, of het kabinet valt is natuurlijk een tweede, om de reden die jij al aangeeft.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Welke benoeming zou volgens jou tot een kabinetscrisis moeten leiden dan? Als Balkenende benoemt wordt gaat de PvdA echt niet zeggen 'doe dan maar nieuwe verkiezingen', met de huidige peilingen. Als ze het kabinet al niet laten vallen vanwege partijstandpunten zullen ze dit echt niet doen omdat Balkenende naar Brussel trekt..
Ik hoop het.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als de druk vanuit de oppostie en de publieke opinie te groot wordt heb je sowieso wel een crisis, of het kabinet valt is natuurlijk een tweede, om de reden die jij al aangeeft.
De oppositie is al tijden ontevreden over het kabinet. De waardering is op z'n laagst ooit zo ongeveer. Denk je echt dat ze zich wat gaan aantrekken van nog een beetje meer kritiek? Ik zie niet hoe een eventueel vertrek van Balkenende tot een crisis zou moeten leiden..quote:Op donderdag 19 november 2009 12:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als de druk vanuit de oppostie en de publieke opinie te groot wordt heb je sowieso wel een crisis, of het kabinet valt is natuurlijk een tweede, om de reden die jij al aangeeft.
Nou ja, als de MP vertrekt heb je als oppositie wel een hele grote stok om mee te slaan.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De oppositie is al tijden ontevreden over het kabinet. De waardering is op z'n laagst ooit zo ongeveer. Denk je echt dat ze zich wat gaan aantrekken van nog een beetje meer kritiek? Ik zie niet hoe een eventueel vertrek van Balkenende tot een crisis zou moeten leiden..
Ja, al sinds 1888.:')quote:Op donderdag 19 november 2009 12:44 schreef De_Hertog het volgende:
De oppositie is al tijden ontevreden over het kabinet.
Want?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nou ja, als de MP vertrekt heb je als oppositie wel een hele grote stok om mee te slaan.
Nou goed, meer dan normaal.quote:
Bijvoorbeeld:quote:
En dan zegt het kabinet: 'Men stemt op een partij, niet op een persoon. Het CDA blijft staan voor de standpunten van het CDA. Wij hebben alle vertrouwen in Verhagen, en onder zijn leiding is het kabinet niet stuurloos.' Einde discussie. Je hoeft het er niet perse mee eens te zijn, maar het is heel simpel voor het kabinet er niets mee te doen als ze dat niet willen.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:18 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:
- Kiezersbedrog: mensen hebben op het CDA van Balkenende gestemd, niet op het CDA van iemand anders.
- Verhagen kan deze taak niet aan.
- De leider van het CDA laat z'n kabinet stuurloos achter
Ik noem maar wat puntjes voor Pechtold en Kant.
Uiteraard zal het kabinet een weerwoord hebben ja. Maar dit is wel een hele unieke situatie, een vertrekkende MP.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dan zegt het kabinet: 'Men stemt op een partij, niet op een persoon. Het CDA blijft staan voor de standpunten van het CDA. Wij hebben alle vertrouwen in Verhagen, en onder zijn leiding is het kabinet niet stuurloos.' Einde discussie. Je hoeft het er niet perse mee eens te zijn, maar het is heel simpel voor het kabinet er niets mee te doen als ze dat niet willen.
quote:Op donderdag 19 november 2009 13:18 schreef Ritmo het volgende:
Bijvoorbeeld:
- Kiezersbedrog: mensen hebben op het CDA van Balkenende gestemd, niet op het CDA van iemand anders.
- Verhagen kan deze taak niet aan.
- De leider van het CDA laat z'n kabinet stuurloos achter
Ik noem maar wat puntjes voor Pechtold en Kant.
Dat is inderdaad een pareltje.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:19 schreef Heero87 het volgende:
The Daily Express blijft geweldig..
[ afbeelding ]
BELGIAN PM HERMAN VAN ROMPUY CALLED CLOWN BY SISTER CHRISTINE
....
quote:Op donderdag 19 november 2009 16:02 schreef KneiterS het volgende:
Hoe laat valt er een beslissing te verwachten?
Bij het NOS journaal werd net gezegd dat de beslissing rond 5 uur genomen zou moeten worden. Tenzij ze er niet uitkomen, dan kan het nog wel de hele avond duren.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:05 schreef etidoc het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af. Je hoort ineens helemaal niets meer over de top in de media. Net alsof iedereen vergeten is dat ie vandaag gehouden wordt.
Iemand info ?
Het zal wel nachtwerk worden.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Bij het NOS journaal werd net gezegd dat de beslissing rond 5 uur genomen zou moeten worden. Tenzij ze er niet uitkomen, dan kan het nog wel de hele avond duren.
en in Belgische media is het niet uit het nieuws te houdenquote:Op donderdag 19 november 2009 16:05 schreef etidoc het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af. Je hoort ineens helemaal niets meer over de top in de media. Net alsof iedereen vergeten is dat ie vandaag gehouden wordt.
Iemand info ?
He bah.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:41 schreef misteriks het volgende:
[..]
en in Belgische media is het niet uit het nieuws te houden![]()
De hoge heren gaan om 18u aan tafel voor een 3 uur durend banket; waarna in principe getracht zal worden om de kandidaten te kunnen voorstellen. Maar voor hetzelfde geld weten we het maandag nog steeds niet...
Arme Belgen, voor het eerst in jaren geen politieke crisis en dan vertrekt de premier.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:41 schreef misteriks het volgende:
[..]
en in Belgische media is het niet uit het nieuws te houden![]()
De hoge heren gaan om 18u aan tafel voor een 3 uur durend banket; waarna in principe getracht zal worden om de kandidaten te kunnen voorstellen. Maar voor hetzelfde geld weten we het maandag nog steeds niet...
Indien zo, gaat het inderdaad stuiven als Leterme weer als premier opduikt. Ach ja, goed voor de krantenoplagen de volgende wekenquote:Op donderdag 19 november 2009 17:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Arme Belgen, voor het eerst in jaren geen politieke crisis en dan vertrekt de premier.
Mwoah, ik vraag me af of hij zekerheid heeft, en of dat er uberhaupt al is.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:23 schreef misteriks het volgende:
[..]
Indien zo, gaat het inderdaad stuiven als Leterme weer als premier opduikt. Ach ja, goed voor de krantenoplagen de volgende weken![]()
Het is trouwens voorbarig om te zeggen dat van Rompuy het ook daadwerkelijk wordt. Hoewel er deze namiddag in het Belgisch parlement en jolig 'afscheid nemen van" sfeertje hing. En van Rompuy deed haast even jolig mee. Waarschijnlijk weet hij al meer dan ons; want hij staat er niet om bekend om te vroeg te juichen
ik denk dat jij de rol van president overschat... Het moet iemand zijn die consensus kan zoeken en meerdere vreemde talen moet spreken (in de wetenschap dat de beslissingen in de wandelgangen vallen).quote:Op donderdag 19 november 2009 17:25 schreef DennisMoore het volgende:
Wat zou het beste zijn voor Europa? Van Rompuy of Balkenende?
Ik vrees er toch voor. Brown staat nu toch onder flinke druk van de binnenlandse pers en kan wel eens heel moeilijk gaan doen. Het zou niet het eerste Britse veto tegen een Belg zijn. En wie als favoriet zo'n top ingaat, komt er zelden ook als overwinnaar uit...quote:Op donderdag 19 november 2009 17:23 schreef misteriks het volgende:
[..]
Indien zo, gaat het inderdaad stuiven als Leterme weer als premier opduikt. Ach ja, goed voor de krantenoplagen de volgende weken![]()
Het is trouwens voorbarig om te zeggen dat van Rompuy het ook daadwerkelijk wordt. Hoewel er deze namiddag in het Belgisch parlement en jolig 'afscheid nemen van" sfeertje hing. En van Rompuy deed haast even jolig mee. Waarschijnlijk weet hij al meer dan ons; want hij staat er niet om bekend om te vroeg te juichen
daar geef ik je wel gelijk in; maar ik lees in vele kranten dat een veto van GB haast onwaarschijnlijk is; en London vooral aast op financieel economische sleutelposities; en zodoende met dat gebrul veel gewicht in de schaal zou willen leggen. Het grote voordeel is, dat itt de britse pers, en in principe geen tegenstanders zijn voor van Rompuy, alvast veel minder dan voor de andere kandidaten. En als ik dan toch op 'n andere moet gokken, dat is het die Letse (?). daar heeft ook nog niemand van gehoord, en tevens 'n vrouw...quote:Op donderdag 19 november 2009 17:39 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ik vrees er toch voor. Brown staat nu toch onder flinke druk van de binnenlandse pers en kan wel eens heel moeilijk gaan doen. Het zou niet het eerste Britse veto tegen een Belg zijn. En wie als favoriet zo'n top ingaat, komt er zelden ook als overwinnaar uit...
Onder dezelfde logica gaat Duitsland tegen Van Rompuy stemmen. Die roepen namelijk zo hard dat ze niemand anders willen dat ze voordeeltjes kunnen vrijstellen in de ruil voor een stem op een andere kandidaat.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:45 schreef misteriks het volgende:
[..]
daar geef ik je wel gelijk in; maar ik lees in vele kranten dat een veto van GB haast onwaarschijnlijk is; en London vooral aast op financieel economische sleutelposities; en zodoende met dat gebrul veel gewicht in de schaal zou willen leggen. Het grote voordeel is, dat itt de britse pers, en in principe geen tegenstanders zijn voor van Rompuy, alvast veel minder dan voor de andere kandidaten. En als ik dan toch op 'n andere moet gokken, dat is het die Letse (?). daar heeft ook nog niemand van gehoord, en tevens 'n vrouw...
Heb je dat filmpje van de BBC gezien ? Daar sprak men al van Van Rompuy als europese president... Ik heb niet de indruk dat het VK naar een veto tegen van Rompuy neigt als zelfs BBC een gezapig filmpje over 'm maakt
Kijk jij eens een pagina terug.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:45 schreef horned_reaper het volgende:
Hoe laat is die hele verkiezingsgebeuren met uitslag ?
Niet iedereen werkt met 50 ppp, hoor.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:55 schreef kanaiken het volgende:
Kijk jij eens een pagina terug.
Alle bazen doen dat wel. Impliceer je dat niet iedereen weet hoe baas ik ben?quote:Op donderdag 19 november 2009 18:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Niet iedereen werkt met 50 ppp, hoor.
Tot 2001 nog wel, ja.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:08 schreef kanaiken het volgende:
Alle bazen doen dat wel.
WTF !!!quote:Op donderdag 19 november 2009 18:22 schreef Westlander het volgende:
BRUSSEL (AFP)--Premier Jan Peter Balkenende heeft zichzelf donderdag uitgesloten als kandidaat voor de nieuwe positie van president van de Europese Unie.
(Dit artikel werd eerder gepubliceerd in het Engels door Agence France Presse en werd vertaald in het Nederlands door Dow Jones)
Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715201; amsterdam@dowjones.com
(END) Dow Jones Newswires
November 19, 2009 12:16 ET (17:16 GMT)
Copyright (c) 2009 Dow Jones & Company, Inc.
En dat terwijl het nog wel een even getal is.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Niet iedereen werkt met 50 ppp, hoor.
Ik werk met een ppp van 862.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:24 schreef Reya het volgende:
En dat terwijl het nog wel een even getal is.
Onzin, in 2002 ook nog. Toen registreerde ik me.quote:
Toen pas?quote:Op donderdag 19 november 2009 18:35 schreef kanaiken het volgende:
Onzin, in 2002 ook nog. Toen registreerde ik me.
Wat voor voordeel heeft het dan om uberhaupt kandidaat te zijn ?quote:Op donderdag 19 november 2009 18:34 schreef Heero87 het volgende:
Hij heeft bij mijn weten enkel gezegd geen kandidaat te zijn, maar dat is Van Rompuy officieel ook niet. Als Balkenende gevraagd wordt, neemt hij het vast gewoon aan.
Geen. Je kandidaat stellen is gewoon je doodsvonnis tekenen, en je lijdt ook nog eens gezichtsverlies als je het niet haalt.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:46 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Wat voor voordeel heeft het dan om uberhaupt kandidaat te zijn ?
In dat geval wil ik mezelf nog even Quoten...quote:Op donderdag 19 november 2009 18:49 schreef Reya het volgende:
Een verkiezing zonder kandidaten, zonder procedure, en zonder enige openlijke politieke strijd. Welkom in de Europese Unie
quote:Maar gaan we straks dan ook meemaken dat alle grensen min of meer worden opgeheven in Europa en dat alle landen in staten worden verdeeld.
Dat Brussel de hoofdstad van Europa wordt en we dus niet meer in Nederland wonen maar in de Verenigde staten van Europa ?
Dat heel Europa één groot leger krijgt en het koningshuis wordt afgeschaft in ieder ander land.....
En dat we gewoon de machtigste staat van de wereld worden ?
Een logische combinatie; de Britten krijgen Ashton zodat de Gallo-Duitse combinatie van Rompuy kan doorduwen. Het zou ook een weinig verrassend resultaat zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:50 schreef Heero87 het volgende:
Volgens Reuters en het Franse Le Monde is het beslist: Van Rompuy president en Ashton Hoge Vertegenwoordiger.
Toch vraag ik me dan af waarom Europa steeds meer één geheel aan het worden is ?quote:Op donderdag 19 november 2009 18:54 schreef Reya het volgende:
Niemand kan in de toekomst kijken, maar ik zie het voorlopig verre van gebeuren. Sowieso heeft de commotie rondom het juist geratificeerde verdrag wel een flinke rem gezet op het integratieproces; er zijn een aantal landen die koste wat kost een nieuw verdrag willen voorkomen. Het huidige verdrag leidt wel tot wat extra soevereiniteitsoverdracht, maar er is nog allerminst sprake van serieuze staatsvorming.
Om een machtsblok te blijven naast Washington en Beijing.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:58 schreef horned_reaper het volgende:
Waarom is dit allemaal nodig ? en waar zal het ophouden ?
Die moeten het eerst vertalen voordat ze weten wat er aan de hand is.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:05 schreef Heero87 het volgende:
Toch vreemd. BBC News en CNN weten nog steeds van niks?
Precies hetzelfde soort als Balkenende dus met totaal geen charme. Ben blij dat de functie alleen maar een stroman inhoudt.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:03 schreef Westlander het volgende:
http://www.tijd.be/home
Breaking news
Van Rompuy voorgedragen als president
Premier Herman Van Rompuy wordt op de Europese top in Brussel voorgedragen als president van Europa. Dat zeggen diplomatieke bronnen.
Welke fucking NOS kijken jullie ?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:09 schreef Modus het volgende:
Gelukkig gaat de NOS ook al mee in het brengen van nieuws dat helemaal niet gebaseerd is op duidelijke feiten (wacht gewoon de officiële persconferentie af) maar op zogenaamd betrouwbare maar verder ongedefinieerde 'diplomatieke bronnen'.
Was er net heel even op.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:11 schreef horned_reaper het volgende:
Welke fucking NOS kijken jullie ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |