Welke benoeming zou volgens jou tot een kabinetscrisis moeten leiden dan? Als Balkenende benoemt wordt gaat de PvdA echt niet zeggen 'doe dan maar nieuwe verkiezingen', met de huidige peilingen. Als ze het kabinet al niet laten vallen vanwege partijstandpunten zullen ze dit echt niet doen omdat Balkenende naar Brussel trekt..quote:Op donderdag 19 november 2009 12:29 schreef Ritmo het volgende:
Zou zomaar kunnen zijn dat we vanmiddag een kabinetscrisis hebben? Hoe/wanneer wordt de nieuwe president bekend gemaakt?
Als de druk vanuit de oppostie en de publieke opinie te groot wordt heb je sowieso wel een crisis, of het kabinet valt is natuurlijk een tweede, om de reden die jij al aangeeft.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Welke benoeming zou volgens jou tot een kabinetscrisis moeten leiden dan? Als Balkenende benoemt wordt gaat de PvdA echt niet zeggen 'doe dan maar nieuwe verkiezingen', met de huidige peilingen. Als ze het kabinet al niet laten vallen vanwege partijstandpunten zullen ze dit echt niet doen omdat Balkenende naar Brussel trekt..
Ik hoop het.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als de druk vanuit de oppostie en de publieke opinie te groot wordt heb je sowieso wel een crisis, of het kabinet valt is natuurlijk een tweede, om de reden die jij al aangeeft.
De oppositie is al tijden ontevreden over het kabinet. De waardering is op z'n laagst ooit zo ongeveer. Denk je echt dat ze zich wat gaan aantrekken van nog een beetje meer kritiek? Ik zie niet hoe een eventueel vertrek van Balkenende tot een crisis zou moeten leiden..quote:Op donderdag 19 november 2009 12:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als de druk vanuit de oppostie en de publieke opinie te groot wordt heb je sowieso wel een crisis, of het kabinet valt is natuurlijk een tweede, om de reden die jij al aangeeft.
Nou ja, als de MP vertrekt heb je als oppositie wel een hele grote stok om mee te slaan.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De oppositie is al tijden ontevreden over het kabinet. De waardering is op z'n laagst ooit zo ongeveer. Denk je echt dat ze zich wat gaan aantrekken van nog een beetje meer kritiek? Ik zie niet hoe een eventueel vertrek van Balkenende tot een crisis zou moeten leiden..
Ja, al sinds 1888.:')quote:Op donderdag 19 november 2009 12:44 schreef De_Hertog het volgende:
De oppositie is al tijden ontevreden over het kabinet.
Want?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nou ja, als de MP vertrekt heb je als oppositie wel een hele grote stok om mee te slaan.
Nou goed, meer dan normaal.quote:
Bijvoorbeeld:quote:
En dan zegt het kabinet: 'Men stemt op een partij, niet op een persoon. Het CDA blijft staan voor de standpunten van het CDA. Wij hebben alle vertrouwen in Verhagen, en onder zijn leiding is het kabinet niet stuurloos.' Einde discussie. Je hoeft het er niet perse mee eens te zijn, maar het is heel simpel voor het kabinet er niets mee te doen als ze dat niet willen.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:18 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:
- Kiezersbedrog: mensen hebben op het CDA van Balkenende gestemd, niet op het CDA van iemand anders.
- Verhagen kan deze taak niet aan.
- De leider van het CDA laat z'n kabinet stuurloos achter
Ik noem maar wat puntjes voor Pechtold en Kant.
Uiteraard zal het kabinet een weerwoord hebben ja. Maar dit is wel een hele unieke situatie, een vertrekkende MP.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dan zegt het kabinet: 'Men stemt op een partij, niet op een persoon. Het CDA blijft staan voor de standpunten van het CDA. Wij hebben alle vertrouwen in Verhagen, en onder zijn leiding is het kabinet niet stuurloos.' Einde discussie. Je hoeft het er niet perse mee eens te zijn, maar het is heel simpel voor het kabinet er niets mee te doen als ze dat niet willen.
quote:Op donderdag 19 november 2009 13:18 schreef Ritmo het volgende:
Bijvoorbeeld:
- Kiezersbedrog: mensen hebben op het CDA van Balkenende gestemd, niet op het CDA van iemand anders.
- Verhagen kan deze taak niet aan.
- De leider van het CDA laat z'n kabinet stuurloos achter
Ik noem maar wat puntjes voor Pechtold en Kant.
Dat is inderdaad een pareltje.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:19 schreef Heero87 het volgende:
The Daily Express blijft geweldig..
[ afbeelding ]
BELGIAN PM HERMAN VAN ROMPUY CALLED CLOWN BY SISTER CHRISTINE
....
quote:Op donderdag 19 november 2009 16:02 schreef KneiterS het volgende:
Hoe laat valt er een beslissing te verwachten?
Bij het NOS journaal werd net gezegd dat de beslissing rond 5 uur genomen zou moeten worden. Tenzij ze er niet uitkomen, dan kan het nog wel de hele avond duren.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:05 schreef etidoc het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af. Je hoort ineens helemaal niets meer over de top in de media. Net alsof iedereen vergeten is dat ie vandaag gehouden wordt.
Iemand info ?
Het zal wel nachtwerk worden.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Bij het NOS journaal werd net gezegd dat de beslissing rond 5 uur genomen zou moeten worden. Tenzij ze er niet uitkomen, dan kan het nog wel de hele avond duren.
en in Belgische media is het niet uit het nieuws te houdenquote:Op donderdag 19 november 2009 16:05 schreef etidoc het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af. Je hoort ineens helemaal niets meer over de top in de media. Net alsof iedereen vergeten is dat ie vandaag gehouden wordt.
Iemand info ?
He bah.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:41 schreef misteriks het volgende:
[..]
en in Belgische media is het niet uit het nieuws te houden![]()
De hoge heren gaan om 18u aan tafel voor een 3 uur durend banket; waarna in principe getracht zal worden om de kandidaten te kunnen voorstellen. Maar voor hetzelfde geld weten we het maandag nog steeds niet...
Arme Belgen, voor het eerst in jaren geen politieke crisis en dan vertrekt de premier.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:41 schreef misteriks het volgende:
[..]
en in Belgische media is het niet uit het nieuws te houden![]()
De hoge heren gaan om 18u aan tafel voor een 3 uur durend banket; waarna in principe getracht zal worden om de kandidaten te kunnen voorstellen. Maar voor hetzelfde geld weten we het maandag nog steeds niet...
Indien zo, gaat het inderdaad stuiven als Leterme weer als premier opduikt. Ach ja, goed voor de krantenoplagen de volgende wekenquote:Op donderdag 19 november 2009 17:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Arme Belgen, voor het eerst in jaren geen politieke crisis en dan vertrekt de premier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |