abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2009 @ 11:02:51 #61
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_73174819
Hmmz, daar gaat de nederlandse Kenniseconomie.
Met het vooruitzicht van enorme lenignen als je gaat studeren zie ik veel minder mensen de keuze maken om na hun HAVO / VWO door te gaan studeren....
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_73174841
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De OV-studentenkaart is juist ingevoerd omdat de afzonderlijke trajectkaarten te veel werk waren... O.a. vanwege wijzigingen met stages. Ironisch genoeg is de IB Groep sindsdien ongetwijfeld niet kleiner geworden...
Daar gaat inderdaad veel meer werk in zitten. Daarbij zijn er veel studenten die ook vakken volgen aan andere universiteiten.

En een fietsvergoeding: .
  maandag 28 september 2009 @ 11:04:38 #63
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73174851
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:02 schreef caspervc het volgende:
Hmmz, daar gaat de nederlandse Kenniseconomie.
Met het vooruitzicht van enorme lenignen als je gaat studeren zie ik veel minder mensen de keuze maken om na hun HAVO / VWO door te gaan studeren....
Nee die worden allemaal (terecht) gelukkig lopende band medewerker bij Procter & Gamble op de shampoo afdeling!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73174890
Nog even het is helemaal niet meer te doen, ook al heb je een bijbaan.
pi_73174951
Ik geloof dat dat niet goed voor onze "kenniseconomie" zal zijn.
pi_73175105
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:09 schreef OldJeller het volgende:
Ik geloof dat dat niet goed voor onze "kenniseconomie" zal zijn.
Gelukkig hebben we dan ook geen 'kenniseconomie' dus veel schade zal het niet aanrichten. Ik ben zelf een groot voorstander van het afschaffen van zowel de basisbeurs als de OV-kaart. Echter zal er dan wel een hoop moeten veranderen, want de startersalarissen zullen dus afgestemd moeten worden op een studieschuld van 60.000 euro. Dat is uiteraard niet te betalen met 2400euro bruto in de maand, waar je schijnbaar nog heel blij mee moet zijn ook.
pi_73175269
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we dan ook geen 'kenniseconomie' dus veel schade zal het niet aanrichten. Ik ben zelf een groot voorstander van het afschaffen van zowel de basisbeurs als de OV-kaart. Echter zal er dan wel een hoop moeten veranderen, want de startersalarissen zullen dus afgestemd moeten worden op een studieschuld van 60.000 euro. Dat is uiteraard niet te betalen met 2400euro bruto in de maand, waar je schijnbaar nog heel blij mee moet zijn ook.
Als het ernaar uitziet dat het gros van de studenten niet om een studieschuld van 50.000+ euro heen kunnen, dan verwacht ik dat minder mensen zullen gaan studeren. Als het loon nog hetzelfde is als nu, zullen nóg meer afgestudeerden naar het buitenland vertrekken, omdat ze daar meer verdienen en dus eerder de schuld kunnen afbetalen.
Het salaris zal waarschijnlijk niet omhoog gaan.

Ze willen nog meer nadruk leggen op het woord loonslaven. Werken tot je 80ste zul je!
pi_73175282
quote:

[..]

En een kleine discrepantie tussen bruto en netto.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 28 september 2009 @ 11:26:54 #69
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73175316
quote:

[..]

Aflostijd verlengen naar 25 jaar en de rente gelijkzetten aan maximaal de inflatie moeten op zich helpen met aflossingsproblemen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 28 september 2009 @ 11:29:50 #70
3542 Gia
User under construction
pi_73175369
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:24 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Als het ernaar uitziet dat het gros van de studenten niet om een studieschuld van 50.000+ euro heen kunnen, dan verwacht ik dat minder mensen zullen gaan studeren. Als het loon nog hetzelfde is als nu, zullen nóg meer afgestudeerden naar het buitenland vertrekken, omdat ze daar meer verdienen en dus eerder de schuld kunnen afbetalen.
Het salaris zal waarschijnlijk niet omhoog gaan.

Ze willen nog meer nadruk leggen op het woord loonslaven. Werken tot je 80ste zul je!
De meeste studies leiden toch wel tot banen waarmee je wel wat meer verdient dan 2400 bruto.
Ik denk eerder dat dit binnen de kortste keren 2400 netto zal zijn, na een jaartje of 2 of zo?

Zoniet, dan heb je een beetje een onzinnige studie gevolgd, lijkt me.

Van 2400 euro netto kun je heel goed 400 euro in de maand aflossen. Dat is zo'n 4800 per jaar.
Ben je er in een jaartje of 12 helemaal vanaf. Gaat je loon tussentijds nog omhoog, kun je zelfs meer aflossen.
pi_73175411
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:29 schreef Gia het volgende:

[..]

De meeste studies leiden toch wel tot banen waarmee je wel wat meer verdient dan 2400 bruto.
Ik denk eerder dat dit binnen de kortste keren 2400 netto zal zijn, na een jaartje of 2 of zo?

Van 2400 euro netto kun je heel goed 400 euro in de maand aflossen. Dat is zo'n 4800 per jaar.
Ben je er in een jaartje of 12 helemaal vanaf. Gaat je loon tussentijds nog omhoog, kun je zelfs meer aflossen.
Jij vindt wetenschappelijke kaalslag geen probleem?
pi_73175413
quote:

[..]

Ik kan je melden dat je niet echt op de hoogte bent.
pi_73175476
Ik vind het wel een goed idee om de stu.fi. af te schaffen. Studenen hebben tijd genoeg om gewoon te werken naast hun studie.
Waarom moet dat door de overheid betaald worden?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73175575
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:34 schreef capricia het volgende:
Ik vind het wel een goed idee om de stu.fi. af te schaffen. Studenen hebben tijd genoeg om gewoon te werken naast hun studie.
Er zijn zat studenten die dat doen en toch niet rondkomen...hmmm...
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 11:39:03 #75
3542 Gia
User under construction
pi_73175577
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik kan je melden dat je niet echt op de hoogte bent.
Van 2400 bruto houdt je zo'n 1600 netto over. Dat kun je ook verdienen zonder dat je een wetenschappelijke studie hebt gevolgd.
Beetje onzinnig om je in de schulden te steken voor een loontje dat je ook wel zonder studie kunt verdienen.
pi_73175624
quote:

[..]

2400 euro bruto is 1500 euro netto. Hoe had je gedacht met aftrek van vaste lasten 400 euro per maand af te kunnen betalen. Zelfs als je het in 12 jaar zou kunnen aflossen betekent dit dat je niet voor je 40ste aan kinderen kunt beginnen. Weet niet of dit allemaal wel zo wenselijk is.
pi_73175627
quote:

[..]

maandag 28 september 2009 @ 11:42:01 #78
3542 Gia
User under construction
pi_73175642
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:40 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

2400 euro bruto is 1500 euro netto. Hoe had je gedacht met aftrek van vaste lasten 400 euro per maand af te kunnen betalen. Zelfs als je het in 12 jaar zou kunnen aflossen betekent dit dat je niet voor je 40ste aan kinderen kunt beginnen. Weet niet of dit allemaal wel zo wenselijk is.
Nogmaals: Het is een beetje onzinnig om je zwaar in de schulden te steken voor een loontje dat je ook zonder wetenschappelijke studie kunt verdienen.

Ga dan niet zo'n domme studie doen!!
pi_73175665
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Nogmaals: Het is een beetje onzinnig om je zwaar in de schulden te steken voor een loontje dat je ook zonder wetenschappelijke studie kunt verdienen.

Ik heb een studie gedaan die 100% aansluit op de arbeidsmarkt en toch is 2800 euro bruto als startsalaris het hoogst haabare. Overigens onderschrijf je hiermee mijn stelling dat de startersalarissen voor academici veel te laag zijn.
pi_73175666
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:39 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Er zijn zat studenten die dat doen en toch niet rondkomen...hmmm...
Dat lijkt me de verantwoordelijkheid van de individuele student, niet van de overheid.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73175682
quote:
Echte studies kosten gewoon 40 uur per week.
En dan hebben we het niet over de 2 contacturen per maand van psychologie of culturele antropologie.

Trouwens alle subsidies voor cultuur kunnen wat mij betreft op de helling.
Musea, gratis festivals, kunstenaars, hoppakee weg ermee.
Als je niet op korte termijn geld opleverd voor onze economie kan je erin zakken.
Ook alle geldstromen over de grens moeten kritisch bekeken worden, want dit geld gaat niet per direct weer terug onze economie in.
Daarnaast is een legalisering van harddrugs misschien ook goed, want zodra je legal papaver mag gaan verbouwen stapt iedere boer daarop over vanwege het enorme winstpotentieel. En hoeven we ook niet meer aan de europese subsidiepot voor de boerenbedrijven mee te betalen, want daar vangen we toch niks van.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_73175770
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Je hebt echt geen flauw benul van de arbeidsmarkt voor hoger opgeleiden zo te zien. Zo'n studie doe je niet om gelijk na twee jaar een riant salaris te verdienen, maar vanwege het perspectief op de langere termijn. Een vriend van me met een HBO opleiding in een logistieke richting is nu bijvoorbeeld zo'n 2 jaar aan het werk en bezig met een traineeship, netto inkomen zo'n 1500 euro per maand. De eerste paar jaar na je afstuderen en zonder al te veel werkervaring zijn echt geen vetpot hoor.
pi_73175809
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat lijkt me de verantwoordelijkheid van de individuele student, niet van de overheid.
Jij hebt duidelijk geen serieuze studie gedaan. Er zijn een heleboel waar je wel minimaal 35 uur per week mee bezig bent. Technische studies, Geneeskunde, Ecometrics etc. Dan mag je blij zijn als een bijbaantje van 10 uur per week volhoudt.
quote:

[..]

Jezus wat kraam jij toch allemaal voor een onzin uit in dit topic.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_73175887
Och, die fooi die basisbeurs heet maakt natuurlijk ook niet zo heel veel meer uit als je die bij je lening zet.

Wat wel ronduit vreemd is, is natuurlijk het punt dat je beter voor de TV kan gaan hangen en bijstand aanvragen dan gaan studeren. Waarom je als student ineens geacht wordt om met veel minder rond te komen dan een bijstandstrekker is me altijd al een raadsel geweest.

Ik zou die hele stufi afschaffen en er gewoon bijstand van maken. Recht op bijstand krijg je dan als je of solliciteert, of studeert. Hang er bij het volgen van een studie net zoals nu al het geval is een prestatiemeting aan. Haal je die punten niet, wordt je uitkering een lening.

Ik heb het idee dat je met het afschaffen van dat hele stufi-circus en bijbehorende ambtenarenapparaat veel meer bespaart dan dat eeuwige tientjes-geneuzel op de basisbeurs.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_73175921
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:49 schreef Seam het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk geen serieuze studie gedaan. Er zijn een heleboel waar je wel minimaal 35 uur per week mee bezig bent. Technische studies, Geneeskunde, Ecometrics etc. Dan mag je blij zijn als een bijbaantje van 10 uur per week volhoudt.
[..]

Jezus wat kraam jij toch allemaal voor een onzin uit in dit topic.
Mooi dat jij bepaalt welke studies serieus zijn en welke niet...

Op de middelbare school waren er ook altijd kinderen die 40 uur bezig waren om alsnog een 6je of 7tje te halen. Misschien is de studie dan gewoon te zwaar voor je?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73175943
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:51 schreef Metatron het volgende:
Wat wel ronduit vreemd is, is natuurlijk het punt dat je beter voor de TV kan gaan hangen en bijstand aanvragen dan gaan studeren. Waarom je als student ineens geacht wordt om met veel minder rond te komen dan een bijstandstrekker is me altijd al een raadsel geweest
Op zich vind ik dit niet zo'n probleem. Wat ik altijd extreem raar heb gevonden is het feit dat de huurwet zo is aangepast dat studenten geen recht hebben op huursubsidie. Die betalen voor hun kamertje van 15m2 net zoveel als een werkweigeraar met zijn gratis geld voor een heel huis.
  maandag 28 september 2009 @ 11:54:14 #87
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73175952
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:44 schreef Aardwetenschapper het volgende:

[..]

En dan hebben we het niet over de 2 contacturen per maand van psychologie of culturele antropologie.

Als je niet op korte termijn geld opleverd voor onze economie kan je erin zakken.
Ook alle geldstromen over de grens moeten kritisch bekeken worden, want dit geld gaat niet per direct weer terug onze economie in.
Daarnaast is een legalisering van harddrugs misschien ook goed, want zodra je legal papaver mag gaan verbouwen stapt iedere boer daarop over vanwege het enorme winstpotentieel. En hoeven we ook niet meer aan de europese subsidiepot voor de boerenbedrijven mee te betalen, want daar vangen we toch niks van.
En dit is waarom beta's niet mogen regeren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_73175958
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Op de middelbare school waren er ook altijd kinderen die 40 uur bezig waren om alsnog een 6je of 7tje te halen. Misschien is de studie dan gewoon te zwaar voor je?
Op de TU kende ik echt niemand met een serieuze vaste bijbaan. Daar was het rooster veel te onregelmatig en op sommige momenten te zwaar voor.
pi_73175978
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:54 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Als beta's hadden geregeerd dan hadden we nu niet 35 miljard moeten bezuinigen.
pi_73175981
quote:

[..]

[..]
Jij studeerde toch in Maastricht? Volgens mij kom je daar net aan de 10 uur per week?
pi_73175991
quote:

[..]

Als jij een studie hebt gedaan waar je 20 uur per week mee bezig bent, dan neem ik zo'n studie inderdaad niet echt serieus. Ik denk echter dat het verstandiger is om niet verder op jouw posts in te gaan, want het is me nu wel duidelijk dat jij niet weet wat studeren inhoudt.
  maandag 28 september 2009 @ 11:56:04 #92
3542 Gia
User under construction
pi_73176004
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik heb een studie gedaan die 100% aansluit op de arbeidsmarkt en toch is 2800 euro bruto als startsalaris het hoogst haabare. Overigens onderschrijf je hiermee mijn stelling dat de startersalarissen voor academici veel te laag zijn.
Startsalarissen!! Je mag 15 jaar doen over het afbetalen! Dan heb je het niet meer over een startsalaris.
Gemiddeld kun je echt wel 400 euro aflossen. In het eerste jaar misschien nog niet, maar als je zo'n 3500 netto verdient, kun je makkelijk 1000 euro aflossen. Moet je alleen niet te duur gaan wonen.

Ik denk dat het afschaffen van de basisbeurs jongeren er niet van zal weerhouden een studie te volgen. Maar wel voor het volgen van de pretstudies, omdat je toch nog effe wat te doen moet hebben als jonge meid, maar je toch niet van plan bent een carriere te volgen.
Degenen die serieus wel willen studeren, zijn ook serieus genoeg om daarnaast te werken.
Als je 6 tot 7 dagen per week zo'n 2,5 tot 3 uur werkt, verdien je aardig wat bij. In elk geval genoeg voor je wonen en eten. Daarnaast mogen je ouders ook wel wat bijdragen. Dat wordt nu ook van ze verwacht, dus waarom dan niet.
  maandag 28 september 2009 @ 11:56:18 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73176008
Beurs omzetten in een lening, gaan mensen wat studeren waarmee ze het af kunnen betalen en gaan veel vrouwen niet meer studeren om daarna er niets mee te doen en thuis voor de kinderen gaan zorgen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73176026
quote:

[..]

Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_73176036
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

Jij studeerde toch in Maastricht? Volgens mij kom je daar net aan de 10 uur per week?
Officiele contacturen zijn inderdaad ongeveer 15 uur per week, maar daar komt nog wel een heleboel zelfstudie bij vanwege het gebrek aan fatsoenlijke colleges Daarom zei ik ook dat je er zoveel uur mee bezig moet zijn in totaal
pi_73176053
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:53 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Op zich vind ik dit niet zo'n probleem. Wat ik altijd extreem raar heb gevonden is het feit dat de huurwet zo is aangepast dat studenten geen recht hebben op huursubsidie. Die betalen voor hun kamertje van 15m2 net zoveel als een werkweigeraar met zijn gratis geld voor een heel huis.
Heel raar idd. Ook raar dat je onder de 23 voor een veel minder hoog bedrag mag huren voor subsidie dan iemand die ouder is. Waar slaat dat op? Maarja het komt ze nu wel goed uit, scheelt ze allemaal uitgaven en gaat dus nooit ingevoerd worden...
  maandag 28 september 2009 @ 11:58:26 #97
3542 Gia
User under construction
pi_73176058
quote:

[..]

En dan heb je nog uren zat over om te werken. 40 uur per week is nog geen 6 uur per dag, weekenden ook meegerekend. Je moet 8 uur kunnen slapen, blijft er dus nog tijd zat over om te werken.
pi_73176070
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:55 schreef Seam het volgende:

[..]

Als jij een studie hebt gedaan waar je 20 uur per week mee bezig bent, dan neem ik zo'n studie inderdaad niet echt serieus. Ik denk echter dat het verstandiger is om niet verder op jouw posts in te gaan, want het is me nu wel duidelijk dat jij niet weet wat studeren inhoudt.
Als ik Russisch was gaan studeren, dan had ik daar wel meer dan 60 uur per week voor nodig gehad.
But than again: Misschien had die studie ook niet goed bij mij gepast...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73176092
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Startsalarissen!! Je mag 15 jaar doen over het afbetalen! Dan heb je het niet meer over een startsalaris.
Gemiddeld kun je echt wel 400 euro aflossen. In het eerste jaar misschien nog niet, maar als je zo'n 3500 netto verdient, kun je makkelijk 1000 euro aflossen. Moet je alleen niet te duur gaan wonen.
pi_73176097
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:58 schreef Gia het volgende:

[..]

En dan heb je nog uren zat over om te werken. 40 uur per week is nog geen 6 uur per dag, weekenden ook meegerekend. Je moet 8 uur kunnen slapen, blijft er dus nog tijd zat over om te werken.

Zat jij trouwens zelf niet op je luie reet thuis?
pi_73176108
quote:

[..]

Ik denk dat het afschaffen van de basisbeurs jongeren er niet van zal weerhouden een studie te volgen. Maar wel voor het volgen van de pretstudies, omdat je toch nog effe wat te doen moet hebben als jonge meid, maar je toch niet van plan bent een carriere te volgen.
Degenen die serieus wel willen studeren, zijn ook serieus genoeg om daarnaast te werken.
Als je 6 tot 7 dagen per week zo'n 2,5 tot 3 uur werkt, verdien je aardig wat bij. In elk geval genoeg voor je wonen en eten. Daarnaast mogen je ouders ook wel wat bijdragen. Dat wordt nu ook van ze verwacht, dus waarom dan niet.
volgens mij ga jij de 1500 bruto niet eens raken

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 28-09-2009 12:31:00 ]
pi_73176114
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:57 schreef Aardwetenschapper het volgende:

[..]

Duidelijk een reactie van iemand die een 'echte' studie doet...
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 28 september 2009 @ 12:01:05 #103
45206 Pietverdriet
pi_73176126
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Als ik Russisch was gaan studeren, dan had ik daar wel meer dan 60 uur per week voor nodig gehad.
But than again: Misschien had die studie ook niet goed bij mij gepast...
Als je 60 uur in de week nodig hebt om een taal te leren moet je je echt afvragen of je de juiste studie volgt.
In 60 uur ben ik in staat een taal in haar grondbeginselen te spreken.
pi_73176139
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je 60 uur in de week nodig hebt om een taal te leren moet je je echt afvragen of je de juiste studie volgt.
In 60 uur ben ik in staat een taal in haar grondbeginselen te spreken.
You proof my point!
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 28 september 2009 @ 12:03:00 #105
3542 Gia
User under construction
pi_73176173
quote:

[..]

En wat doe je de rest van de tijd dan? 35 uur studie en 10 uur werken, dat is 45 uur.
Een week heeft 168 uur. Je moet 56 uur slapen. Dan blijft erover: 168 - 56 - 45 = 67 uur.

Heb je werkelijk 67 uur vrije tijd nodig?
  maandag 28 september 2009 @ 12:03:46 #106
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_73176199
Prima maatregel. Ik heb nu zelf nog studiefinanciering, dus ik zal dat toch mislopen ( ).

Maar buiten dat: het is natuurlijk onzin dat de mensen die het meest gaan verdienen hier een toeslag voor krijgen, terwijl ze dankzij die opleiding heel riant kunnen leven. Je moet het zien als een investering in je eigen toekomst.

Daartegenover vind ik staan dat het met uitkeringsgerechtigden ook eens wat strenger aangepakt kan worden. Iedereen is wel érgens geschikt voor (een hele kleine groep daargelaten), al is het maar voor 30%. Elk mens kent zo zijn gebreken.

Uiteraard moet het hier geen Amerika worden, maar zoals het hier is profiteren heel veel mensen onterecht van dat het hier zo goed geregeld is.
  maandag 28 september 2009 @ 12:03:59 #107
3542 Gia
User under construction
pi_73176207
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:59 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Zat jij trouwens zelf niet op je luie reet thuis?
Niet in de bijstand, nee. Ik had een goede baan!
  maandag 28 september 2009 @ 12:04:15 #108
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_73176210
Dus ook Bos is voetvolk voor de babyboomers tegenwoordig. Mooi om te weten, krijgt ook hij mijn stem niet.
pi_73176216
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:03 schreef Gia het volgende:

[..]

En wat doe je de rest van de tijd dan? 35 uur studie en 10 uur werken, dat is 45 uur.
Een week heeft 168 uur. Je moet 56 uur slapen. Dan blijft erover: 168 - 56 - 45 = 67 uur.

En bovendien wordt er in het echte leven ook wel eens van je gevraagd om meer dan 40 te werken. Veel mensen werken 50, 60 uur in de week.
Dus waarom zou die 40 uur voor een student heilig zijn? Zorg gewoon voor je eigen inkomen en zit niet zo te teren op de staat!
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 28 september 2009 @ 12:06:32 #110
45206 Pietverdriet
pi_73176277
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:01 schreef capricia het volgende:

[..]

You proof my point!
en let wel, ik heb het over 60 studieuren die het me kost, niet over 60 uur in de week.
  maandag 28 september 2009 @ 12:06:41 #111
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73176282
quote:
Beter plan: maak het afhankelijk van de studie! Want een technische studie met 40 contacturen + 30 uren zelfstudie is niet te vergelijken met "filosofie" o.i.d. ...
Nog een beter plan: comprimeer alle studies waar studenten nu minder dan 40 uur per week aan besteden dusdanig dat de studie in minder tijd past.
censuur :O
pi_73176285
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus jij vind eigenlijk dat mensen ook makkelijk 60 uur per week kunnen werken? Want dan hou je volgens jouw redenatie nog zelfs 52 uur vrije tijd over
pi_73176351
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:06 schreef Seam het volgende:

[..]

Dus jij vind eigenlijk dat mensen ook makkelijk 60 uur per week kunnen werken? Want dan hou je volgens jouw redenatie nog zelfs 52 uur vrije tijd over
Ja natuurlijk, welkom in de echte wereld!
Als jij graag iets wilt op je werk, promotie of juist een project graag afmaken, of nog een studie volgen om hogerop te komen, cursussen etc, dan is het heel normaal dat je meer dan 40 uur werkt.

Waarom is die 40 uur zo heilig voor jou?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 28 september 2009 @ 12:09:51 #114
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73176363
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:54 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Want? Beta's lossen problemen op i.p.v. problemen met veel gezwets in stand te houden?
  maandag 28 september 2009 @ 12:11:09 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73176392
quote:

[..]
Mooi gezegd!
Helaas is dit land vertroetelaar voor kunstenaars met hun cultuurhobbies...
  maandag 28 september 2009 @ 12:11:39 #116
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_73176402
quote:

[..]

Tof geredeneerd. Er is niet voor niks ooit een 40-urige werkweek ingevoerd. Dat is heus niet gedaan omdat het goed zou zijn voor de gemiddelde mens om 60 uur per week serieus bezig te zijn hoor. Dat betekent niet dat ik je ongelijk geef dat iemand die echt iets wil studeren daar ook voor zou willen werken. Ik vind t alleen een beetje lam dat je dat standaard gaat verwachten van mensen. Dat kan niet

En ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar er zijn heel veel ouders die niet kunnen bijdragen. Voorbeeld: mijn ouders hebben een hotelletje in Frankrijk gekocht waar al hun geld in stroomt. Ze zijn van bijzonder veel waarde voor de economie op dat moment, maar ondertussen kunnen ze mij en mn broertje en zusje niet ondersteunen. Prima, want ik red me wel, maar die theorie van jou gaat dan niet op.
  maandag 28 september 2009 @ 12:14:12 #117
45206 Pietverdriet
pi_73176469
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:06 schreef Seam het volgende:

[..]

Als jij carriere gaat maken na je studie dan zal je er achter komen dat 60 uur in de week voor komt.
pi_73176476
Goed plan, studenten moeten goed realiseren dat studeren een voorrecht is, is het trouwens ook eens afgelopen met allemaal flauwekul studies die de maatschappij handen vol geld kosten maar niks opleveren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 28 september 2009 @ 12:16:01 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73176512
Wanneer gaat Wouter Bos studenten eens als auto's behandelen? Niks beurs afschaffen, belasten die studenten! Je wilt studeren? Prima, dat kost dan 25.000 euro per maand, over te maken aan Wouter Bos. En volgend jaar 25% meer...
  maandag 28 september 2009 @ 12:16:58 #120
45206 Pietverdriet
pi_73176529
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:11 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Tof geredeneerd. Er is niet voor niks ooit een 40-urige werkweek ingevoerd. Dat is heus niet gedaan omdat het goed zou zijn voor de gemiddelde mens om 60 uur per week serieus bezig te zijn hoor.
Al die mensen in de bouw die 40 uur werken voor de baas staan daarna voor zichzelf te klussen.
Ik werk regelmatig 60-70 uur in de week.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')