Daar gaat inderdaad veel meer werk in zitten. Daarbij zijn er veel studenten die ook vakken volgen aan andere universiteiten.quote:Op maandag 28 september 2009 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De OV-studentenkaart is juist ingevoerd omdat de afzonderlijke trajectkaarten te veel werk waren... O.a. vanwege wijzigingen met stages. Ironisch genoeg is de IB Groep sindsdien ongetwijfeld niet kleiner geworden...
Nee die worden allemaal (terecht) gelukkig lopende band medewerker bij Procter & Gamble op de shampoo afdeling!quote:Op maandag 28 september 2009 11:02 schreef caspervc het volgende:
Hmmz, daar gaat de nederlandse Kenniseconomie.
Met het vooruitzicht van enorme lenignen als je gaat studeren zie ik veel minder mensen de keuze maken om na hun HAVO / VWO door te gaan studeren....
Gelukkig hebben we dan ook geen 'kenniseconomie' dus veel schade zal het niet aanrichten. Ik ben zelf een groot voorstander van het afschaffen van zowel de basisbeurs als de OV-kaart. Echter zal er dan wel een hoop moeten veranderen, want de startersalarissen zullen dus afgestemd moeten worden op een studieschuld van 60.000 euro. Dat is uiteraard niet te betalen met 2400euro bruto in de maand, waar je schijnbaar nog heel blij mee moet zijn ook.quote:Op maandag 28 september 2009 11:09 schreef OldJeller het volgende:
Ik geloof dat dat niet goed voor onze "kenniseconomie" zal zijn.
Als het ernaar uitziet dat het gros van de studenten niet om een studieschuld van 50.000+ euro heen kunnen, dan verwacht ik dat minder mensen zullen gaan studeren. Als het loon nog hetzelfde is als nu, zullen nóg meer afgestudeerden naar het buitenland vertrekken, omdat ze daar meer verdienen en dus eerder de schuld kunnen afbetalen.quote:Op maandag 28 september 2009 11:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we dan ook geen 'kenniseconomie' dus veel schade zal het niet aanrichten. Ik ben zelf een groot voorstander van het afschaffen van zowel de basisbeurs als de OV-kaart. Echter zal er dan wel een hoop moeten veranderen, want de startersalarissen zullen dus afgestemd moeten worden op een studieschuld van 60.000 euro. Dat is uiteraard niet te betalen met 2400euro bruto in de maand, waar je schijnbaar nog heel blij mee moet zijn ook.
En een kleine discrepantie tussen bruto en netto.quote:Op maandag 28 september 2009 11:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we dan ook geen 'kenniseconomie' dus veel schade zal het niet aanrichten. Ik ben zelf een groot voorstander van het afschaffen van zowel de basisbeurs als de OV-kaart. Echter zal er dan wel een hoop moeten veranderen, want de startersalarissen zullen dus afgestemd moeten worden op een studieschuld van 60.000 euro. Dat is uiteraard niet te betalen met 2400euro bruto in de maand, waar je schijnbaar nog heel blij mee moet zijn ook.
Aflostijd verlengen naar 25 jaar en de rente gelijkzetten aan maximaal de inflatie moeten op zich helpen met aflossingsproblemen.quote:Op maandag 28 september 2009 11:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De meeste studies leiden toch wel tot banen waarmee je wel wat meer verdient dan 2400 bruto.quote:Op maandag 28 september 2009 11:24 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Als het ernaar uitziet dat het gros van de studenten niet om een studieschuld van 50.000+ euro heen kunnen, dan verwacht ik dat minder mensen zullen gaan studeren. Als het loon nog hetzelfde is als nu, zullen nóg meer afgestudeerden naar het buitenland vertrekken, omdat ze daar meer verdienen en dus eerder de schuld kunnen afbetalen.
Het salaris zal waarschijnlijk niet omhoog gaan.
Ze willen nog meer nadruk leggen op het woord loonslaven. Werken tot je 80ste zul je!
Jij vindt wetenschappelijke kaalslag geen probleem?quote:Op maandag 28 september 2009 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
De meeste studies leiden toch wel tot banen waarmee je wel wat meer verdient dan 2400 bruto.
Ik denk eerder dat dit binnen de kortste keren 2400 netto zal zijn, na een jaartje of 2 of zo?
Zoniet, dan heb je een beetje een onzinnige studie gevolgd, lijkt me.
Van 2400 euro netto kun je heel goed 400 euro in de maand aflossen. Dat is zo'n 4800 per jaar.
Ben je er in een jaartje of 12 helemaal vanaf. Gaat je loon tussentijds nog omhoog, kun je zelfs meer aflossen.
Ik kan je melden dat je niet echt op de hoogte bent.quote:Op maandag 28 september 2009 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
De meeste studies leiden toch wel tot banen waarmee je wel wat meer verdient dan 2400 bruto.
Ik denk eerder dat dit binnen de kortste keren 2400 netto zal zijn, na een jaartje of 2 of zo?
Van 2400 euro netto kun je heel goed 400 euro in de maand aflossen. Dat is zo'n 4800 per jaar.
Ben je er in een jaartje of 12 helemaal vanaf. Gaat je loon tussentijds nog omhoog, kun je zelfs meer aflossen.
Er zijn zat studenten die dat doen en toch niet rondkomen...hmmm...quote:Op maandag 28 september 2009 11:34 schreef capricia het volgende:
Ik vind het wel een goed idee om de stu.fi. af te schaffen. Studenen hebben tijd genoeg om gewoon te werken naast hun studie.
Waarom moet dat door de overheid betaald worden?
Van 2400 bruto houdt je zo'n 1600 netto over. Dat kun je ook verdienen zonder dat je een wetenschappelijke studie hebt gevolgd.quote:Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan je melden dat je niet echt op de hoogte bent.
2400 euro bruto is 1500 euro netto. Hoe had je gedacht met aftrek van vaste lasten 400 euro per maand af te kunnen betalen. Zelfs als je het in 12 jaar zou kunnen aflossen betekent dit dat je niet voor je 40ste aan kinderen kunt beginnen. Weet niet of dit allemaal wel zo wenselijk is.quote:Op maandag 28 september 2009 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 september 2009 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals: Het is een beetje onzinnig om je zwaar in de schulden te steken voor een loontje dat je ook zonder wetenschappelijke studie kunt verdienen.quote:Op maandag 28 september 2009 11:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
2400 euro bruto is 1500 euro netto. Hoe had je gedacht met aftrek van vaste lasten 400 euro per maand af te kunnen betalen. Zelfs als je het in 12 jaar zou kunnen aflossen betekent dit dat je niet voor je 40ste aan kinderen kunt beginnen. Weet niet of dit allemaal wel zo wenselijk is.
Ik heb een studie gedaan die 100% aansluit op de arbeidsmarkt en toch is 2800 euro bruto als startsalaris het hoogst haabare. Overigens onderschrijf je hiermee mijn stelling dat de startersalarissen voor academici veel te laag zijn.quote:Op maandag 28 september 2009 11:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals: Het is een beetje onzinnig om je zwaar in de schulden te steken voor een loontje dat je ook zonder wetenschappelijke studie kunt verdienen.
Ga dan niet zo'n domme studie doen!!
Dat lijkt me de verantwoordelijkheid van de individuele student, niet van de overheid.quote:Op maandag 28 september 2009 11:39 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Er zijn zat studenten die dat doen en toch niet rondkomen...hmmm...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |